Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.quote:Het is vervelend van u te moeten vernemen dat uw Roccat Muis Kone XTD mogelijk defect is. Helaas kunnen wij RMA aanvraag onder garantie niet in behandeling nemen, omdat de garantie inmiddels is verlopen. De garantie op uw product bedraagt slechts een jaar. Mocht u het product toch willen herstellen zijn hier mogelijk kosten aan verbonden.
Dat zijn twee woorden.quote:Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
quote:
Ik denk wel dat je garantie op de reparatie krijgt.quote:Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:
[..]
Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
De garantie is voorbij, je kan er niks tegen beginnenquote:Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:
[..]
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Ja maar je garantie is al verlopen.. Dan kunnen ze net zo goed geen garantie geven als je altijd recht hebt ol een degelijk product.quote:Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:
[..]
Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
quote:Op maandag 29 december 2014 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
quote:Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Je zit ernaast.quote:Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.
Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen![]()
Nederland heeft wat aparte regels hierin, wat dit soort zaken moeilijk maakt. Toch mag je inderdaad van een high-end gamingmuis meer verwachten dan een jaar. Dat doe je maar lekker met je 6 euro logitech muisjes.quote:Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.
Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen![]()
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.quote:Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:
[..]
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.quote:Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.quote:Op maandag 29 december 2014 22:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Je zit ernaast.
http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html
Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt
Jawel.quote:Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.
Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Moeten ze hem kwalitatief maar beter maken.quote:Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
een muis hoor je normaal maar alleen te gebruiken voor speciale gelegenhedenquote:Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
quote:Op maandag 29 december 2014 23:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Jawel.
Je bent een pauper en je koopt maar gewoon een nieuwe.
Mail direct Roccat, is een Duits bedrijf dus die zullen zich beter moeten houden aan de Europese richtlijnenquote:
Jammer, maar TS heeft helemaal niks bij de fabrikant te zoeken. Verkoper moet zorgen voor deugdelijke reparatie/vervanging.quote:Op maandag 29 december 2014 23:08 schreef Adames het volgende:
[..]
Mail direct Roccat, is een Duits bedrijf dus die zullen zich beter moeten houden aan de Europese richtlijnen
klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpenquote:Op maandag 29 december 2014 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Jammer, maar TS heeft helemaal niks bij de fabrikant te zoeken. Verkoper moet zorgen voor deugdelijke reparatie/vervanging.
Ow oke, nou dan zal het voor TS ook wel helpenquote:Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Adames het volgende:
[..]
klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
Hier ook wel hoor, maar ik wil het eerst via 4Launch doen.quote:Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Adames het volgende:
[..]
klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
Je zou een muis kunnen zien als een gebruiksvoorwerp of slijtage artikel. Net als een toetsenbord of notebook accu. Het zal lastig worden een zaak te maken, omdat je:quote:Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Het is dit knopje:quote:Op maandag 29 december 2014 23:32 schreef Fer het volgende:
[..]
Je zou een muis kunnen zien als een gebruiksvoorwerp of slijtage artikel. Net als een toetsenbord of notebook accu. Het zal lastig worden een zaak te maken, omdat je:
Ten eerste, een expert moeten laten verklaren dat het defect niet is gekomen door gebruik/slijtage. Lastig het is een gebruiksvoorwerp.
Ten tweede, hoelang hoort een muis mee te gaan en valt te bewijzen dat jij de muis veel minder gebruikt hebt.
Dat het een gaming muis is, is ook geen voordeel. Je zou juist kunnen zeggen dat tijdens de hitte van het spelmoment, de muis serieus hardhandig bediend wordt en dus sneller kapot gaat.
Nieuwe microswitch erin solderen is minder werk dan je gelijk krijgen.quote:Op maandag 29 december 2014 23:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Het is dit knopje:
[ afbeelding ]
Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.
Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
Wellicht, maar dat doe ik wel als alle andere wegen bewandeld zijn.quote:Op maandag 29 december 2014 23:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Nieuwe microswitch erin solderen is minder werk dan je gelijk krijgen.
Dan zul je de muis dus eerst door expert moeten laten nakijken en voldoen aan het andere punt. Je gelijk zul je niet zo makkelijk krijgen.quote:Op maandag 29 december 2014 23:50 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wellicht, maar dat doe ik wel als alle andere wegen bewandeld zijn.
Dat is - als je beoordeling juist is - iets heel anders dan je hierboven riep.quote:Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef CrashO het volgende:
[..]
Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.
Dat zal inderdaad een hindernis zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2014 00:04 schreef Queller het volgende:
TS moet aantonen dat het product ondeugdelijk was. Alleen 'kapot zijn binnen anderhalfjaar' is daarvoor niet voldoende.
Dat is een knopje voor dpi settings te veranderen toch?quote:Op maandag 29 december 2014 23:46 schreef DrNick het volgende:
[..]
Het is dit knopje:
[ afbeelding ]
Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.
Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
Ik denk het wel. Dergelijke muizen gebruiken switches die op zijn allerminst 10 miljoen kliks garanderen. Nu weet ik zo even niet uit mn hoofd welke omronswitches deze muis gebruikt, maar 20 of 30 of 40 miljoen komt ook voor. 20 miljoen is heel gangbaar en 10 miljoen toch wel het minimale bij dergelijke muizen.quote:Op maandag 29 december 2014 23:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan zul je de muis dus eerst door expert moeten laten nakijken en voldoen aan het andere punt. Je gelijk zul je niet zo makkelijk krijgen.
Gebruik hem voor muziek aan en uit, zal gemiddeld per dag een keer of 50 zijn denk ik? Misschien 100.quote:Op dinsdag 30 december 2014 00:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is een knopje voor dpi settings te veranderen toch?
Daar druk je hooguit een paar keer per dag op. Me dunkt.
Ik weet niet wat voor switch daar onder dat knopje zit, maar gezien het feit dat de normale knoppen tegenwoordig allemaal 20+ miljoen keer gegarandeerd mee moeten gaan bij dergelijke muizen mag je aannemen dat een knopje waar je niet zo vaak op duwt per dag als je linkermuisknop toch ook zeker wel 1 miljoen keer moet kunnen klikken.
Op 2 jaar tijd, stel je hebt er elke dag 1000x op geklikt, wat je niet gedaan hebt, want dat doet niemand 1000x per dag, dna zou je dus 1000 x 365 x 2 = 730.000 keer geklikt hebben.
Dat mag je zeker verwachten dat die switch dat aan moet kunnen aangezien de rest 20 miljoen keer gegarandeerd zijn. En geen enkele klapmongool past 1000x per dag(!!!) zijn dpi settings aan. 2 jaar lang. Dag in dag uit.
Het zou me verbazen als je die knop al 50.000 keer ingedrukt hebt.
Ik denk dat je sterk staat. Die knop had niet stuk mogen gaan zo snel. Buiten dat is het een gamingmuis. Gamers passen kennelijk hun DPI wel eens aan. Maar geen 1000x per dag.
Ik volg het topic even. Als 4Launch niet thuis geeft Roccat aanschrijven en als die je probleem oplossen gewoon nooit meer wat bij 4Launch kopen. Die muis kost hun inkoop nog geen 5 tientjes. Dikke lul, de klant is koning, regel het maar. Hommos
je kunt het allicht proberenquote:Op maandag 29 december 2014 23:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ow oke, nou dan zal het voor TS ook wel helpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |