Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.quote:Het is vervelend van u te moeten vernemen dat uw Roccat Muis Kone XTD mogelijk defect is. Helaas kunnen wij RMA aanvraag onder garantie niet in behandeling nemen, omdat de garantie inmiddels is verlopen. De garantie op uw product bedraagt slechts een jaar. Mocht u het product toch willen herstellen zijn hier mogelijk kosten aan verbonden.
Dat zijn twee woorden.quote:Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
quote:
Ik denk wel dat je garantie op de reparatie krijgt.quote:Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:
[..]
Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
De garantie is voorbij, je kan er niks tegen beginnenquote:Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:
[..]
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Ja maar je garantie is al verlopen.. Dan kunnen ze net zo goed geen garantie geven als je altijd recht hebt ol een degelijk product.quote:Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:
[..]
Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
quote:Op maandag 29 december 2014 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
quote:Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.
U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
Je zit ernaast.quote:Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.
Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen![]()
Nederland heeft wat aparte regels hierin, wat dit soort zaken moeilijk maakt. Toch mag je inderdaad van een high-end gamingmuis meer verwachten dan een jaar. Dat doe je maar lekker met je 6 euro logitech muisjes.quote:Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.
Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen![]()
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.quote:Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:
[..]
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.quote:Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.quote:Op maandag 29 december 2014 22:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Je zit ernaast.
http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html
Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt
Jawel.quote:Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.
Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Moeten ze hem kwalitatief maar beter maken.quote:Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |