abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148117649
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

quote:
Het is vervelend van u te moeten vernemen dat uw Roccat Muis Kone XTD mogelijk defect is. Helaas kunnen wij RMA aanvraag onder garantie niet in behandeling nemen, omdat de garantie inmiddels is verlopen. De garantie op uw product bedraagt slechts een jaar. Mocht u het product toch willen herstellen zijn hier mogelijk kosten aan verbonden.
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
pi_148117698
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
  maandag 29 december 2014 @ 22:50:12 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_148117765
Gewoon laten repareren!
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_148117776
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
Dat zijn twee woorden.
pi_148117803
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 22:50 schreef Tengano het volgende:
Gewoon laten repareren!
Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
pi_148117834
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:50 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat zijn twee woorden.
:')

Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.

Sterker nog, ik weet het zeker.
  maandag 29 december 2014 @ 22:51:44 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_148117841
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:

[..]

Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
Ik denk wel dat je garantie op de reparatie krijgt.
pi_148117854
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

[..]

Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
De garantie is voorbij, je kan er niks tegen beginnen
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  Donald Duck held maandag 29 december 2014 @ 22:52:10 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148117865
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148117869
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ja maar je garantie is al verlopen.. Dan kunnen ze net zo goed geen garantie geven als je altijd recht hebt ol een degelijk product.
pi_148117891
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
:D
  maandag 29 december 2014 @ 22:53:23 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_148117941
Anders misschien ff op marktplaats kijken voor een goeie tweedehands
pi_148117945
Van consuwijzer:
quote:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
pi_148117955
Klik twee keer de helft.
pi_148117969
Al bij een fabrikant garantie gekeken.
Anders kan je beter gewoon nieuwe kopen!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_148117975
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 22:55:39 ]
pi_148117989
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:53 schreef DrNick het volgende:
Van consuwijzer:

[..]

Nou, spreek de verkoper aan dan. Hup.
pi_148118165
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Je zit ernaast.

http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html

Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt ^O^
pi_148118319
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:

Nederland heeft wat aparte regels hierin, wat dit soort zaken moeilijk maakt. Toch mag je inderdaad van een high-end gamingmuis meer verwachten dan een jaar. Dat doe je maar lekker met je 6 euro logitech muisjes.

Roccat biedt zelf inderdaad 1 jaar garantie voor de Roccat XTD, beetje gek.
pi_148118404
Zo, mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
pi_148118405
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:

[..]

Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
5 Ferrari's op videoband!
pi_148118441
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
pi_148118448
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Je zit ernaast.

http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html

Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt ^O^
Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 23:03:52 ]
pi_148118471
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Jawel.

Je bent een pauper en je koopt maar gewoon een nieuwe.
5 Ferrari's op videoband!
pi_148118506
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Moeten ze hem kwalitatief maar beter maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')