abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148117649
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

quote:
Het is vervelend van u te moeten vernemen dat uw Roccat Muis Kone XTD mogelijk defect is. Helaas kunnen wij RMA aanvraag onder garantie niet in behandeling nemen, omdat de garantie inmiddels is verlopen. De garantie op uw product bedraagt slechts een jaar. Mocht u het product toch willen herstellen zijn hier mogelijk kosten aan verbonden.
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
pi_148117698
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
  maandag 29 december 2014 @ 22:50:12 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_148117765
Gewoon laten repareren!
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_148117776
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
Dat zijn twee woorden.
pi_148117803
quote:
14s.gif Op maandag 29 december 2014 22:50 schreef Tengano het volgende:
Gewoon laten repareren!
Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
pi_148117834
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:50 schreef DrNick het volgende:

[..]

Dat zijn twee woorden.
:')

Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.

Sterker nog, ik weet het zeker.
  maandag 29 december 2014 @ 22:51:44 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_148117841
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:

[..]

Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
Ik denk wel dat je garantie op de reparatie krijgt.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_148117854
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

[..]

Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
De garantie is voorbij, je kan er niks tegen beginnen
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
  Donald Duck held maandag 29 december 2014 @ 22:52:10 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_148117865
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_148117869
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef DrNick het volgende:

[..]

Prima, maar dan wil ik wel kostenloze reparatie. Recht op deugelijk product toch?
Ja maar je garantie is al verlopen.. Dan kunnen ze net zo goed geen garantie geven als je altijd recht hebt ol een degelijk product.
pi_148117891
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Klik dan zelf een halve keer. Dat verdubbeld is een normale enkele klik.
:D
  maandag 29 december 2014 @ 22:53:23 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_148117941
Anders misschien ff op marktplaats kijken voor een goeie tweedehands
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_148117945
Van consuwijzer:
quote:
Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
pi_148117955
Klik twee keer de helft.
pi_148117969
Al bij een fabrikant garantie gekeken.
Anders kan je beter gewoon nieuwe kopen!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_148117975
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 22:55:39 ]
pi_148117989
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 22:53 schreef DrNick het volgende:
Van consuwijzer:

[..]

Nou, spreek de verkoper aan dan. Hup.
pi_148118165
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r
Je zit ernaast.

http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html

Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt ^O^
pi_148118319
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r
Nederland heeft wat aparte regels hierin, wat dit soort zaken moeilijk maakt. Toch mag je inderdaad van een high-end gamingmuis meer verwachten dan een jaar. Dat doe je maar lekker met je 6 euro logitech muisjes.

Roccat biedt zelf inderdaad 1 jaar garantie voor de Roccat XTD, beetje gek.
pi_148118404
Zo, mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
pi_148118405
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Ergens in april 2013 kocht ik een muis voor mijn computer. Sinds een paar dagen klikt een knopje erop echter dubbel, en dat is erg vervelend. Nu heb ik bij 4Launch een RMA aangemaakt, maar ik kreeg et volgende bericht terug:

[..]

Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
5 Ferrari's op videoband!
pi_148118441
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
pi_148118448
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Je zit ernaast.

http://www.rijksoverheid.(...)-op-een-product.html

Even lezen voor je zo'n grote bakkes opentrekt ^O^
Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 23:03:52 ]
pi_148118471
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Jawel.

Je bent een pauper en je koopt maar gewoon een nieuwe.
5 Ferrari's op videoband!
pi_148118506
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
Moeten ze hem kwalitatief maar beter maken.
pi_148118546
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Je gebruikt je muis ELKE dag de GEHELE dag.
Logisch dat zo'n ding verslijt.
een muis hoor je normaal maar alleen te gebruiken voor speciale gelegenheden

gek
pi_148118608
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:01 schreef DrNick het volgende:
Zo, mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
roccat of 4launch?
pi_148118637
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Jawel.

Je bent een pauper en je koopt maar gewoon een nieuwe.
pi_148118646
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:06 schreef Adames het volgende:

[..]

roccat of 4launch?
4Launch.
pi_148118732
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:06 schreef DrNick het volgende:

[..]

4Launch.
Mail direct Roccat, is een Duits bedrijf dus die zullen zich beter moeten houden aan de Europese richtlijnen
pi_148118832
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:08 schreef Adames het volgende:

[..]

Mail direct Roccat, is een Duits bedrijf dus die zullen zich beter moeten houden aan de Europese richtlijnen
Jammer, maar TS heeft helemaal niks bij de fabrikant te zoeken. Verkoper moet zorgen voor deugdelijke reparatie/vervanging.
pi_148118880
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Jammer, maar TS heeft helemaal niks bij de fabrikant te zoeken. Verkoper moet zorgen voor deugdelijke reparatie/vervanging.
klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
pi_148119074
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Adames het volgende:

[..]

klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
Ow oke, nou dan zal het voor TS ook wel helpen
5 Ferrari's op videoband!
pi_148119346
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:10 schreef Adames het volgende:

[..]

klopt wel, maar direct de fabrikant bellen/mailen heeft voor mij wel eens geholpen
Hier ook wel hoor, maar ik wil het eerst via 4Launch doen.
pi_148120158
quote:
8s.gif Op maandag 29 december 2014 22:48 schreef DrNick het volgende:
Wat zijn mijn rechten? Ik neem aan dat ik recht heb op een deugelijk product, en dat een muis niet binnen anderhalf jaar kapot gaat.
Je zou een muis kunnen zien als een gebruiksvoorwerp of slijtage artikel. Net als een toetsenbord of notebook accu. Het zal lastig worden een zaak te maken, omdat je:

Ten eerste, een expert moeten laten verklaren dat het defect niet is gekomen door gebruik/slijtage. Lastig het is een gebruiksvoorwerp.

Ten tweede, hoelang hoort een muis mee te gaan en valt te bewijzen dat jij de muis veel minder gebruikt hebt.

Dat het een gaming muis is, is ook geen voordeel. Je zou juist kunnen zeggen dat tijdens de hitte van het spelmoment, de muis serieus hardhandig bediend wordt en dus sneller kapot gaat.

[ Bericht 9% gewijzigd door Fer op 29-12-2014 23:38:54 ]
.
pi_148120574
Koop dan een nieuwe.
Ура для россии
pi_148120939
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Je zou een muis kunnen zien als een gebruiksvoorwerp of slijtage artikel. Net als een toetsenbord of notebook accu. Het zal lastig worden een zaak te maken, omdat je:

Ten eerste, een expert moeten laten verklaren dat het defect niet is gekomen door gebruik/slijtage. Lastig het is een gebruiksvoorwerp.

Ten tweede, hoelang hoort een muis mee te gaan en valt te bewijzen dat jij de muis veel minder gebruikt hebt.

Dat het een gaming muis is, is ook geen voordeel. Je zou juist kunnen zeggen dat tijdens de hitte van het spelmoment, de muis serieus hardhandig bediend wordt en dus sneller kapot gaat.
Het is dit knopje:

Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.

Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
pi_148121141
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Het is dit knopje:
[ afbeelding ]
Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.

Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
Nieuwe microswitch erin solderen is minder werk dan je gelijk krijgen.
.
pi_148121204
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:49 schreef Fer het volgende:

[..]

Nieuwe microswitch erin solderen is minder werk dan je gelijk krijgen.
Wellicht, maar dat doe ik wel als alle andere wegen bewandeld zijn.
pi_148121541
TS stelt geen vraag, hij wil gewoon horen dat hij gelijk heeft.

Het zal ongeveer zo gaan; 4launch mailt nog een paar keer dat de garantie verlopen is, fabrikant reageert niet op berichten. Over een paar maanden is TS het zat en besteld een nieuwe muis.
pi_148121606
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:50 schreef DrNick het volgende:

[..]

Wellicht, maar dat doe ik wel als alle andere wegen bewandeld zijn.
Dan zul je de muis dus eerst door expert moeten laten nakijken en voldoen aan het andere punt. Je gelijk zul je niet zo makkelijk krijgen.
.
pi_148121970
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef CrashO het volgende:

[..]

Hoezo ernaast? Bij een muis van tegen de 100 euro (20x het bedrag van een el-cheapo muis) mag je verwachten dat deze van goede kwaliteit is en meerdere jaren meegaat en niet al binnen 2 jaar de geest geeft. Dus volgens dat artikel mag je garantie verwachten.
Dat is - als je beoordeling juist is - iets heel anders dan je hierboven riep.

Het kan wmb beide kanten op: als ik de fabrikant was, zou ik die muis gewoon omruilen. Was ik de winkelier, dan zou ik het waarschijnlijk niet zomaar doen. TS moet aantonen dat het product ondeugdelijk was. Alleen 'kapot zijn binnen anderhalfjaar' is daarvoor niet voldoende.
  dinsdag 30 december 2014 @ 00:20:21 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148122769
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:04 schreef Queller het volgende:
TS moet aantonen dat het product ondeugdelijk was. Alleen 'kapot zijn binnen anderhalfjaar' is daarvoor niet voldoende.
Dat zal inderdaad een hindernis zijn.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_148123912
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:46 schreef DrNick het volgende:

[..]

Het is dit knopje:
[ afbeelding ]
Niet iets waarvan je verwacht dat het snel defect is.

Daarbij ziet de muis er verder prima uit, dus echt misbruik is er niet.
Dat is een knopje voor dpi settings te veranderen toch? :@

Daar druk je hooguit een paar keer per dag op. Me dunkt.

Ik weet niet wat voor switch daar onder dat knopje zit, maar gezien het feit dat de normale knoppen tegenwoordig allemaal 20+ miljoen keer gegarandeerd mee moeten gaan bij dergelijke muizen mag je aannemen dat een knopje waar je niet zo vaak op duwt per dag als je linkermuisknop toch ook zeker wel 1 miljoen keer moet kunnen klikken.

Op 2 jaar tijd, stel je hebt er elke dag 1000x op geklikt, wat je niet gedaan hebt, want dat doet niemand 1000x per dag, dna zou je dus 1000 x 365 x 2 = 730.000 keer geklikt hebben.

Dat mag je zeker verwachten dat die switch dat aan moet kunnen aangezien de rest 20 miljoen keer gegarandeerd zijn. En geen enkele klapmongool past 1000x per dag(!!!) zijn dpi settings aan. 2 jaar lang. Dag in dag uit.

Het zou me verbazen als je die knop al 50.000 keer ingedrukt hebt.

Ik denk dat je sterk staat. Die knop had niet stuk mogen gaan zo snel. Buiten dat is het een gamingmuis. Gamers passen kennelijk hun DPI wel eens aan. Maar geen 1000x per dag.

Ik volg het topic even. Als 4Launch niet thuis geeft Roccat aanschrijven en als die je probleem oplossen gewoon nooit meer wat bij 4Launch kopen. Die muis kost hun inkoop nog geen 5 tientjes. Dikke lul, de klant is koning, regel het maar. Hommos :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148124048
Roccat zei tegen mij: Helaas pindakaas, een jaar garantie.
:'(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_148124054
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan zul je de muis dus eerst door expert moeten laten nakijken en voldoen aan het andere punt. Je gelijk zul je niet zo makkelijk krijgen.
Ik denk het wel. Dergelijke muizen gebruiken switches die op zijn allerminst 10 miljoen kliks garanderen. Nu weet ik zo even niet uit mn hoofd welke omronswitches deze muis gebruikt, maar 20 of 30 of 40 miljoen komt ook voor. 20 miljoen is heel gangbaar en 10 miljoen toch wel het minimale bij dergelijke muizen.

Dat zijn de linker en rechtermuisknop die je vanzelfsprekend heel wat vaker gebruikt dan een knop om je dpi settings aan te passen.

TS heeft helemaal geen probleem om aan te tonen dat het product ondeugdelijk is. Een knop om dpi settings aan te passen zou op zijn minst 100.000 kliks moeten kunnen hebben lijkt me als de overige knoppen 20 miljoen garanderen. Die heeft hij op zeker niet gehad.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148124354
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 00:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is een knopje voor dpi settings te veranderen toch? :@

Daar druk je hooguit een paar keer per dag op. Me dunkt.

Ik weet niet wat voor switch daar onder dat knopje zit, maar gezien het feit dat de normale knoppen tegenwoordig allemaal 20+ miljoen keer gegarandeerd mee moeten gaan bij dergelijke muizen mag je aannemen dat een knopje waar je niet zo vaak op duwt per dag als je linkermuisknop toch ook zeker wel 1 miljoen keer moet kunnen klikken.

Op 2 jaar tijd, stel je hebt er elke dag 1000x op geklikt, wat je niet gedaan hebt, want dat doet niemand 1000x per dag, dna zou je dus 1000 x 365 x 2 = 730.000 keer geklikt hebben.

Dat mag je zeker verwachten dat die switch dat aan moet kunnen aangezien de rest 20 miljoen keer gegarandeerd zijn. En geen enkele klapmongool past 1000x per dag(!!!) zijn dpi settings aan. 2 jaar lang. Dag in dag uit.

Het zou me verbazen als je die knop al 50.000 keer ingedrukt hebt.

Ik denk dat je sterk staat. Die knop had niet stuk mogen gaan zo snel. Buiten dat is het een gamingmuis. Gamers passen kennelijk hun DPI wel eens aan. Maar geen 1000x per dag.

Ik volg het topic even. Als 4Launch niet thuis geeft Roccat aanschrijven en als die je probleem oplossen gewoon nooit meer wat bij 4Launch kopen. Die muis kost hun inkoop nog geen 5 tientjes. Dikke lul, de klant is koning, regel het maar. Hommos :r
Gebruik hem voor muziek aan en uit, zal gemiddeld per dag een keer of 50 zijn denk ik? Misschien 100.

DPI is + en -, maar alles is sowieso aan te passen.
pi_148124385
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:14 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ow oke, nou dan zal het voor TS ook wel helpen
je kunt het allicht proberen
pi_148124436
Sowieso 4launch :').
Als je wilt kan je dat bedrijf zo kapot krijgen. Ze sturen namelijk de facturen al op voor je werkelijk de bestelling betaald cq opgehaald hebt. Nou goed zorg voor vele bestellingen -on op gehaald- en ze mogen a. Flink wat belasting betalen (als je het op t einde van t kwartaal besteld) en b. Nog eens de administratie bijwerken als het vervolgens niet opgehaald wordt. Goed doe dat effe een tijdje en hun zijn hun fte kwijt aan onzin.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_148124437
100x365x2

Dat maakt 73.000.

Dat hoort niet stuk te zijn. En als je van 4Launch én van Roccat geen gelijk krijgt dan kunnen ze allebei de vinkentering krijgen. Die muizen zijn duur zat en mag je toch wel van verwachten dat ze even meegaan.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148124548
quote:
CLICK WITH KILLER PRECISION
The Kone XTD features ROCCAT™ Click Master switch tech – powered by Omron©. Constructed with the world’s most advanced switch components, Click Master technology ensures that every button press registers with extreme precision. Every click also delivers pronounced feedback, letting you feel your way to successful gaming. And because of its premium materials and construction, ROCCAT™ Click Master switch tech provides you with the longest life of hardcore gaming, click after click.
Wijs ze anders even daarop. Staat op de site van Roccat bij je muis. Een muis van een kwartje fieftig gaat langer mee dan 2 jaar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148124572
Jullie hebben gelijk, tenzij het product op zich deugdelijk was (is), maar bijvoorbeeld vocht of vuil het probleem zijn. Ik zeg maar wat (geen verstand van muizen). Aan TS om aan te tonen dat de kwaliteit van de switch het probleem is en er niet iets anders speelt.
pi_148124655
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
pi_148124705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
pi_148124728
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:

[..]

En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.
pi_148124729
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:

[..]

En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148124739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
high end muis moet langer meegaan
pi_148124773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.
Ben je jurist, of sla je er een slag naar?

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Geralt het volgende:
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.
Zie je wel dat ik geen verstand heb van muizen _O-

Ik heb een Logitech M305. Doet het al bijna 3 jaar *)
pi_148124824
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Adames het volgende:

high end muis moet langer meegaan
Sowieso is het onzin dat 'de meeste producten gemaakt worden om een jaar mee te gaan'.
pi_148124846
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Adames het volgende:

[..]

high end muis moet langer meegaan
Ja er moet wel meer. Er kunnen altijd productiefouten in sluipen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Ben je jurist, of sla je er een slag naar?

Ik sla er geen slag naar, maar ben ook geen jurist. Sinds wanneer moet je jurist zijn om consumentenrecht te snappen? Ik heb het op school uitgebreid gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Sowieso is het onzin dat 'de meeste producten gemaakt worden om een jaar mee te gaan'.
Dat is niet wat ik probeer te zeggen. De producten zijn gebouwd om in ieder geval een (economisch) jaar goed te blijven functioneren. Ze kunnen wel muizen maken die eeuwig meegaan, maar waarom zou je dat doen?
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:13:10 #61
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148124903
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
Beroepen op non-conformiteit.

Echter kan de winkelier dan natuurlijk wel heel simpel zeggen: bewijs maar dat het ons te verwijten is. Bij een artikel als een muis kan ik me heel goed voorstellen dat een rechter ook zegt: gebruiksvoorwerp, normale slijtage. Conform normaal gebruik dus..

Het is alleen wel zuur als het om een peperdure muis gaat, want je hebt ze voor 3.50 euro, maar ook van 80 euro.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148124925
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:16:04 #63
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148124987
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148125005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Dat kun je zien aan de staat van de muis. Als die er gewoon als nieuw uit ziet dan mag je er vanuit gaan dat TS er zuinig op geweest is. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125065
Ik koop nooit dure muizen en toch heb ik nog nooit een situatie gehad waarin de muis kapot was (los van evt kabelbreuk). Van een muis van 80 euro zou je dat helemaal niet mogen verwachten.

De wetgeving in Nederland is gewoon weer eens lekker onduidelijk. Als ze die minimale 2 jaar hadden aangehouden dan was dit veel gemakkelijker te handhaven (en volgen voor winkeliers).
Wat een normale periode is, moet dan weer volgen uit jurisprudentie o.i.d. wat amper voor komt.

In deze situatie heb je gewoon recht op reparatie, maar de vraag is maar of je dat recht gaat behalen. Flink dreigen dus en als het niet lukt, pech hebben.
Eerst denken, dan typen
pi_148125076
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.

Zoiets als: ik heb na een half jaar al een barst in mijn ruit :'( :'( :'( Een ruit moet minstens 15 jaar meegaan, dus ik sta sterk?? Nee, want er is een fluitketel doorheen gegaan...
pi_148125142
Ik heb even in het wetboek gekeken en volgens artikel 17 van boek 7 mag je je beroepen op het niet beantwoorden van de overeenkomst. Aangenomen dat een muis normaliter niet kapot gaat na anderhalf jaar bij normaal gebruik.
pi_148125150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:19 schreef Queller het volgende:

[..]

Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.

Zoiets als: ik heb na een half jaar al een barst in mijn ruit :'( :'( :'( Een ruit moet minstens 15 jaar meegaan, dus ik sta sterk?? Nee, want er is een fluitketel doorheen gegaan...
Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.

Niemand rost dagelijks 20.000x op dat knopje. Niemand. De kloterij is alleen dat het de vraag is of TS zijn recht haalt. Hij heeft er in elk geval wel recht op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125238
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Dat mag 4launch dan gaan bewijzen

Verder: Razer DeathAdder :9
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:28:49 #70
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148125289
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat mag 4launch dan gaan bewijzen

Verder: Razer DeathAdder :9
Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148125327
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Verder: Razer DeathAdder :9
Steelseries Sensei :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125408
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.

Niemand rost dagelijks 20.000x op dat knopje. Niemand. De kloterij is alleen dat het de vraag is of TS zijn recht haalt. Hij heeft er in elk geval wel recht op.
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:28 schreef BloedendeVagina het volgende:

Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.
Psies :)
pi_148125510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:33 schreef Queller het volgende:
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.
Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125526
Is een muis niet een verbruiksproduct?
pi_148125537
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r
Alleen kunnen burgers zich nooit op een richtlijn beroepen. Als Nederlands recht ten nadele afwijkt van een richtlijn kun je alleen een procedure tegen de Staat voeren, die nauwelijks kans van slagen heeft, dat de richtlijn niet goed is uitgelegd. Je kunt niet een elektronicazaak met een richtlijn om de oren slaan, want het is geen geldend recht in Nederland.

Dat gezegd hebbende, TS heeft inderdaad gelijk dat je onder Nederlands recht een deugdelijk product moet krijgen. Ik ben geen muisexpert maar als je muis na 20 maanden ineens stuk is lijkt me dat een ondeugdelijk product. Dat betekent dat de winkel de reparatie in elk geval deels moet vergoeden. Niet geheel, want het product is ten slotte anderhalf jaar prima functionerend geweest. Als de levensduur van een muis drie jaar is, is de helft van de kosten vergoeden redelijk.

Daarnaast zit je nog met een ander probleem: omdat het defect is opgetreden na zes maanden na aankoop ligt de bewijslast dat het defect niet door TS is veroorzaakt bij TS zelf. Hoe erg gelijk je misschien ook kunt hebben; dat is geen fijne bewijslast omdat je zelf zelden de kennis en instrumenten hebt om zoiets vast te stellen.

Al met al denk ik dat de consument hier aan het eind van de rit gewoon pech heeft. Eventueel kun je dit hele verhaal uitleggen en hopen dat de verkoper coulance toont, maar als die zijn hakken in het zand gaat zetten geef ik je niet veel kans.
pi_148125545
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
pi_148125599
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
.
pi_148125635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Fer het volgende:
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:53:56 #79
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148125848
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148125892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:53 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Hartstikke leuk, maar daar schiet je niets mee op. Grappig hobbyprojectje voor een neefje dat rechten studeert misschien, maar verder... Je moet een berg griffierecht betalen, wat al snel meer is dan je vordering (dus je legt eerst nóg meer geld in). Als je dan wint krijg je je griffierecht plus een forfaitair bepaald bedrag aan proceskosten wat nooit in de buurt komt van wat een echte advocaat je kost. En er is ook - in elk zaak - een kans dat je verliest, en dan ben je alles kwijt.
  dinsdag 30 december 2014 @ 02:01:38 #81
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148125997
En de kans dat je niet het hele bedrag terugkrijgt. Je hebt er immers ruim 1,5 jaar gebruik van gemaakt, dus kan je wellicht ook een bedrag naar rato terugkrijgen ipv de nieuwprijs.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 30 december 2014 @ 02:04:19 #82
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148126054
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148126881
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
zegt wie?

En bovendien, wat ga je er aan doen, ze dagvaarden?
pi_148128069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Maar een gamingmuis is een wat onbekender product, dan een tv.

De argumentatie van ts is nu ook niet van het niveau, dat hij zonder advocaat een goed figuur zal slaan.

En dan vergeet jij de bewijslast nog, het onderzoek.
.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:07:12 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148128226
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:18:10 #86
438089 404_Error
User not found.
pi_148128399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
En dat is visueel ook inwendig niet te zien natuurlijk door de reparateur/fabrikant als er een fles Cola overheen is gegaan.
pi_148128770
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:')

Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.

Sterker nog, ik weet het zeker.
garantie is helemaal niet voorbij, ts heeft namelijk recht op een deugdelijk product. En de Europese wetgeving schrijft voor dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.
pi_148129440
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar..
Het internet staat vol met klachten over zo ongeveer ieder denkbaar product. En als er 100 mensen klagen, zegt dat nog steeds niets. Bij 10.000 verkochte exemplaren klaagt dan nog maar 1%. Die andere 99% hoor je niet omdat die geen zin hebben om te melden dat het toestel dat ze gekocht hebben wel aan de verwachting voldoet.
pi_148131044
Ja klachten over producten zoeken is niet zo heel handig.
Als ik tevreden ben met een product, zet ik er niet na aankoop en na een aantal jaar neer hoe tevreden ik er nog mee ben.

Maar als iets kapot is, dan wordt het er al veel eerder online gegooid.

Daarbij zijn al m'n muizen, van 5-10 euro al snel 5+jaar meegaan.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:05:01 #90
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131169
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Je kan gewoon een mailtje sturen naar Roccat, die reageren best snel (is mijn ervaring). Wie weet hebben die een quick-fix. Roccat Support <support@roccat.org>
Chaos is a ladder.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:10:20 #91
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar?
Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Chaos is a ladder.
pi_148131593
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:07 schreef Megumi het volgende:
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Ik zal wel eens een belletje doen naar de Consumentenbond.
pi_148131607
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148131643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Heb Windows er al een keer opnieuw opgezet, dus geloof niet dat dat er nog staat.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:21:37 #95
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131688
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
Je moet wel zelf die driversoftware installeren ja, maar volgens mij werkt de muis niet eens als je dat niet installeert. Daarbij installeer je die software sowieso wel met die muis, anders kan je de RGB ledjes etc niet bedienen. Verder staat alles standaard aan qua features, weet niet eens of je het wel uit kan zetten.
Chaos is a ladder.
pi_148131793
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:44:56 #97
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148132421
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:24 schreef Geralt het volgende:
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)


Inderdaad, alle knopjes worden geregistreerd behalve die, lijkt het :+
Chaos is a ladder.
pi_148132490
:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148135098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Droom lekker verder.
pi_148135163
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Droom lekker verder.
Toelichting?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')