abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148125545
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
pi_148125599
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
.
pi_148125635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Fer het volgende:
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:53:56 #79
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148125848
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148125892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:53 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Hartstikke leuk, maar daar schiet je niets mee op. Grappig hobbyprojectje voor een neefje dat rechten studeert misschien, maar verder... Je moet een berg griffierecht betalen, wat al snel meer is dan je vordering (dus je legt eerst nóg meer geld in). Als je dan wint krijg je je griffierecht plus een forfaitair bepaald bedrag aan proceskosten wat nooit in de buurt komt van wat een echte advocaat je kost. En er is ook - in elk zaak - een kans dat je verliest, en dan ben je alles kwijt.
  dinsdag 30 december 2014 @ 02:01:38 #81
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148125997
En de kans dat je niet het hele bedrag terugkrijgt. Je hebt er immers ruim 1,5 jaar gebruik van gemaakt, dus kan je wellicht ook een bedrag naar rato terugkrijgen ipv de nieuwprijs.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 30 december 2014 @ 02:04:19 #82
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148126054
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148126881
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
zegt wie?

En bovendien, wat ga je er aan doen, ze dagvaarden?
pi_148128069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Maar een gamingmuis is een wat onbekender product, dan een tv.

De argumentatie van ts is nu ook niet van het niveau, dat hij zonder advocaat een goed figuur zal slaan.

En dan vergeet jij de bewijslast nog, het onderzoek.
.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:07:12 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148128226
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:18:10 #86
438089 404_Error
User not found.
pi_148128399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
En dat is visueel ook inwendig niet te zien natuurlijk door de reparateur/fabrikant als er een fles Cola overheen is gegaan.
pi_148128770
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:')

Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.

Sterker nog, ik weet het zeker.
garantie is helemaal niet voorbij, ts heeft namelijk recht op een deugdelijk product. En de Europese wetgeving schrijft voor dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.
pi_148129440
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar..
Het internet staat vol met klachten over zo ongeveer ieder denkbaar product. En als er 100 mensen klagen, zegt dat nog steeds niets. Bij 10.000 verkochte exemplaren klaagt dan nog maar 1%. Die andere 99% hoor je niet omdat die geen zin hebben om te melden dat het toestel dat ze gekocht hebben wel aan de verwachting voldoet.
pi_148131044
Ja klachten over producten zoeken is niet zo heel handig.
Als ik tevreden ben met een product, zet ik er niet na aankoop en na een aantal jaar neer hoe tevreden ik er nog mee ben.

Maar als iets kapot is, dan wordt het er al veel eerder online gegooid.

Daarbij zijn al m'n muizen, van 5-10 euro al snel 5+jaar meegaan.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:05:01 #90
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131169
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Je kan gewoon een mailtje sturen naar Roccat, die reageren best snel (is mijn ervaring). Wie weet hebben die een quick-fix. Roccat Support <support@roccat.org>
Chaos is a ladder.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:10:20 #91
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar?
Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Chaos is a ladder.
pi_148131593
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:07 schreef Megumi het volgende:
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Ik zal wel eens een belletje doen naar de Consumentenbond.
pi_148131607
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148131643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Heb Windows er al een keer opnieuw opgezet, dus geloof niet dat dat er nog staat.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:21:37 #95
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131688
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
Je moet wel zelf die driversoftware installeren ja, maar volgens mij werkt de muis niet eens als je dat niet installeert. Daarbij installeer je die software sowieso wel met die muis, anders kan je de RGB ledjes etc niet bedienen. Verder staat alles standaard aan qua features, weet niet eens of je het wel uit kan zetten.
Chaos is a ladder.
pi_148131793
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:44:56 #97
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148132421
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:24 schreef Geralt het volgende:
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)


Inderdaad, alle knopjes worden geregistreerd behalve die, lijkt het :+
Chaos is a ladder.
pi_148132490
:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148135098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Droom lekker verder.
pi_148135163
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Droom lekker verder.
Toelichting?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')