Wijs ze anders even daarop. Staat op de site van Roccat bij je muis. Een muis van een kwartje fieftig gaat langer mee dan 2 jaar.quote:CLICK WITH KILLER PRECISION
The Kone XTD features ROCCAT™ Click Master switch tech – powered by Omron©. Constructed with the world’s most advanced switch components, Click Master technology ensures that every button press registers with extreme precision. Every click also delivers pronounced feedback, letting you feel your way to successful gaming. And because of its premium materials and construction, ROCCAT™ Click Master switch tech provides you with the longest life of hardcore gaming, click after click.
En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:
[..]
En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:
[..]
En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
high end muis moet langer meegaanquote:Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
Ben je jurist, of sla je er een slag naar?quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.
Zie je wel dat ik geen verstand heb van muizenquote:Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Geralt het volgende:
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.
Ja er moet wel meer. Er kunnen altijd productiefouten in sluipen.quote:
Ik sla er geen slag naar, maar ben ook geen jurist. Sinds wanneer moet je jurist zijn om consumentenrecht te snappen? Ik heb het op school uitgebreid gehad.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:08 schreef Queller het volgende:
[..]
Ben je jurist, of sla je er een slag naar?
Dat is niet wat ik probeer te zeggen. De producten zijn gebouwd om in ieder geval een (economisch) jaar goed te blijven functioneren. Ze kunnen wel muizen maken die eeuwig meegaan, maar waarom zou je dat doen?quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:10 schreef Queller het volgende:
[..]
Sowieso is het onzin dat 'de meeste producten gemaakt worden om een jaar mee te gaan'.
Beroepen op non-conformiteit.quote:Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.
Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.
TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks.
Dat kun je zien aan de staat van de muis. Als die er gewoon als nieuw uit ziet dan mag je er vanuit gaan dat TS er zuinig op geweest is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.
Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.
Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.
TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks.
Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:19 schreef Queller het volgende:
[..]
Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.
Zoiets als: ik heb na een half jaar al een barst in mijn ruit![]()
![]()
Een ruit moet minstens 15 jaar meegaan, dus ik sta sterk?? Nee, want er is een fluitketel doorheen gegaan...
Dat mag 4launch dan gaan bewijzenquote:Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.
Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat mag 4launch dan gaan bewijzen
Verder: Razer DeathAdder
Steelseries Senseiquote:
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.
Niemand rost dagelijks 20.000x op dat knopje. Niemand. De kloterij is alleen dat het de vraag is of TS zijn recht haalt. Hij heeft er in elk geval wel recht op.
Psiesquote:Op dinsdag 30 december 2014 01:28 schreef BloedendeVagina het volgende:
Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.
Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:33 schreef Queller het volgende:
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.
Alleen kunnen burgers zich nooit op een richtlijn beroepen. Als Nederlands recht ten nadele afwijkt van een richtlijn kun je alleen een procedure tegen de Staat voeren, die nauwelijks kans van slagen heeft, dat de richtlijn niet goed is uitgelegd. Je kunt niet een elektronicazaak met een richtlijn om de oren slaan, want het is geen geldend recht in Nederland.quote:Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.
Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen![]()
Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
Daar komt het ongeveer wel op neer jaquote:Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Fer het volgende:
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar komt het ongeveer wel op neer jaTenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.
En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
Hartstikke leuk, maar daar schiet je niets mee op. Grappig hobbyprojectje voor een neefje dat rechten studeert misschien, maar verder... Je moet een berg griffierecht betalen, wat al snel meer is dan je vordering (dus je legt eerst nóg meer geld in). Als je dan wint krijg je je griffierecht plus een forfaitair bepaald bedrag aan proceskosten wat nooit in de buurt komt van wat een echte advocaat je kost. En er is ook - in elk zaak - een kans dat je verliest, en dan ben je alles kwijt.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:53 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
zegt wie?quote:Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.
Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Maar een gamingmuis is een wat onbekender product, dan een tv.quote:Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.
Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..
Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.
En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
En dat is visueel ook inwendig niet te zien natuurlijk door de reparateur/fabrikant als er een fles Cola overheen is gegaan.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
garantie is helemaal niet voorbij, ts heeft namelijk recht op een deugdelijk product. En de Europese wetgeving schrijft voor dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.quote:Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.
Sterker nog, ik weet het zeker.
Het internet staat vol met klachten over zo ongeveer ieder denkbaar product. En als er 100 mensen klagen, zegt dat nog steeds niets. Bij 10.000 verkochte exemplaren klaagt dan nog maar 1%. Die andere 99% hoor je niet omdat die geen zin hebben om te melden dat het toestel dat ze gekocht hebben wel aan de verwachting voldoet.quote:Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar..
Je kan gewoon een mailtje sturen naar Roccat, die reageren best snel (is mijn ervaring). Wie weet hebben die een quick-fix. Roccat Support <support@roccat.org>quote:Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.
Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar?
Ik zal wel eens een belletje doen naar de Consumentenbond.quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:07 schreef Megumi het volgende:
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Die moet je wel aan hebben staan die feature toch?quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Heb Windows er al een keer opnieuw opgezet, dus geloof niet dat dat er nog staat.quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Je moet wel zelf die driversoftware installeren ja, maar volgens mij werkt de muis niet eens als je dat niet installeert. Daarbij installeer je die software sowieso wel met die muis, anders kan je de RGB ledjes etc niet bedienen. Verder staat alles standaard aan qua features, weet niet eens of je het wel uit kan zetten.quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die moet je wel aan hebben staan die feature toch?
quote:Op dinsdag 30 december 2014 11:24 schreef Geralt het volgende:
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt.
Droom lekker verder.quote:Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.
Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..
Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.
En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |