abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148124548
quote:
CLICK WITH KILLER PRECISION
The Kone XTD features ROCCAT™ Click Master switch tech – powered by Omron©. Constructed with the world’s most advanced switch components, Click Master technology ensures that every button press registers with extreme precision. Every click also delivers pronounced feedback, letting you feel your way to successful gaming. And because of its premium materials and construction, ROCCAT™ Click Master switch tech provides you with the longest life of hardcore gaming, click after click.
Wijs ze anders even daarop. Staat op de site van Roccat bij je muis. Een muis van een kwartje fieftig gaat langer mee dan 2 jaar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148124572
Jullie hebben gelijk, tenzij het product op zich deugdelijk was (is), maar bijvoorbeeld vocht of vuil het probleem zijn. Ik zeg maar wat (geen verstand van muizen). Aan TS om aan te tonen dat de kwaliteit van de switch het probleem is en er niet iets anders speelt.
pi_148124655
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
pi_148124705
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
pi_148124728
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:

[..]

En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.
pi_148124729
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:06 schreef Queller het volgende:

[..]

En hoe verhoudt zich dit tot de belofte van de fabrikant dat zo'n ding X-aantal klikken gegarandeert mee hoort te gaan?
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148124739
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:04 schreef NiceHat het volgende:
Een muis van nog geen 100 euro? Dan kun je toch ook niet verwachten dat hij na anderhalf jaar gebruik geen problemen gaat geven? De meeste producten zijn zo ontworpen dat ze een jaar mee gaan en daarna geeft 5% meestal problemen. Daarna duurt het een paar jaar eer er echt veel apparaten er mee ophouden. Jij hebt denk ik gewoon pech dat je eentje uit die 5% hebt gekregen.
high end muis moet langer meegaan
pi_148124773
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Dat is toch gewoon een mooi praatje? Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar? Juridisch zijn dat soort beloftes slechts lucht.
Ben je jurist, of sla je er een slag naar?

quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Geralt het volgende:
Dat is voor de linker en rechtermuisknop. Niet voor dit knopje.
Zie je wel dat ik geen verstand heb van muizen _O-

Ik heb een Logitech M305. Doet het al bijna 3 jaar *)
pi_148124824
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Adames het volgende:

high end muis moet langer meegaan
Sowieso is het onzin dat 'de meeste producten gemaakt worden om een jaar mee te gaan'.
pi_148124846
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef Adames het volgende:

[..]

high end muis moet langer meegaan
Ja er moet wel meer. Er kunnen altijd productiefouten in sluipen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Ben je jurist, of sla je er een slag naar?

Ik sla er geen slag naar, maar ben ook geen jurist. Sinds wanneer moet je jurist zijn om consumentenrecht te snappen? Ik heb het op school uitgebreid gehad.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:10 schreef Queller het volgende:

[..]

Sowieso is het onzin dat 'de meeste producten gemaakt worden om een jaar mee te gaan'.
Dat is niet wat ik probeer te zeggen. De producten zijn gebouwd om in ieder geval een (economisch) jaar goed te blijven functioneren. Ze kunnen wel muizen maken die eeuwig meegaan, maar waarom zou je dat doen?
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:13:10 #61
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148124903
quote:
9s.gif Op maandag 29 december 2014 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Wat wil je doen.. Geen garantie, het woord zegt het al..
Beroepen op non-conformiteit.

Echter kan de winkelier dan natuurlijk wel heel simpel zeggen: bewijs maar dat het ons te verwijten is. Bij een artikel als een muis kan ik me heel goed voorstellen dat een rechter ook zegt: gebruiksvoorwerp, normale slijtage. Conform normaal gebruik dus..

Het is alleen wel zuur als het om een peperdure muis gaat, want je hebt ze voor 3.50 euro, maar ook van 80 euro.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148124925
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:16:04 #63
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148124987
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148125005
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Dat kun je zien aan de staat van de muis. Als die er gewoon als nieuw uit ziet dan mag je er vanuit gaan dat TS er zuinig op geweest is. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125065
Ik koop nooit dure muizen en toch heb ik nog nooit een situatie gehad waarin de muis kapot was (los van evt kabelbreuk). Van een muis van 80 euro zou je dat helemaal niet mogen verwachten.

De wetgeving in Nederland is gewoon weer eens lekker onduidelijk. Als ze die minimale 2 jaar hadden aangehouden dan was dit veel gemakkelijker te handhaven (en volgen voor winkeliers).
Wat een normale periode is, moet dan weer volgen uit jurisprudentie o.i.d. wat amper voor komt.

In deze situatie heb je gewoon recht op reparatie, maar de vraag is maar of je dat recht gaat behalen. Flink dreigen dus en als het niet lukt, pech hebben.
Eerst denken, dan typen
pi_148125076
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:13 schreef Geralt het volgende:
Die muis heeft in elk geval D2FC-F-7N Omron switches voor links en rechts en moeten 10 miljoen clicks gegarandeerd kunnen hebben.

Dan mag je als consument verwachten dat een ander knopje op die muis wat je veel en veel minder gebruikt op zijn aller allerminst toch ook wel 500.000 clicks aan moet kunnen.

TS staat sterk in deze. Die knop had niet stuk moeten zijn nu al. Zeker niet met dat statement op hun website over hun clicks. :)
Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.

Zoiets als: ik heb na een half jaar al een barst in mijn ruit :'( :'( :'( Een ruit moet minstens 15 jaar meegaan, dus ik sta sterk?? Nee, want er is een fluitketel doorheen gegaan...
pi_148125142
Ik heb even in het wetboek gekeken en volgens artikel 17 van boek 7 mag je je beroepen op het niet beantwoorden van de overeenkomst. Aangenomen dat een muis normaliter niet kapot gaat na anderhalf jaar bij normaal gebruik.
pi_148125150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:19 schreef Queller het volgende:

[..]

Je vergeet toch echt weer andere oorzaken dan een gebrekkige switch. TS zal dat moeten aantonen.

Zoiets als: ik heb na een half jaar al een barst in mijn ruit :'( :'( :'( Een ruit moet minstens 15 jaar meegaan, dus ik sta sterk?? Nee, want er is een fluitketel doorheen gegaan...
Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.

Niemand rost dagelijks 20.000x op dat knopje. Niemand. De kloterij is alleen dat het de vraag is of TS zijn recht haalt. Hij heeft er in elk geval wel recht op.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125238
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:16 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

maar misschien is die muis wel 50 keer hardhandig gevallen.

Als ik bij mn ouders achter de pc kruip, flikkert dat ding gegarandeert 3x per dag op de grond bijvoorbeeld.
Dat mag 4launch dan gaan bewijzen

Verder: Razer DeathAdder :9
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:28:49 #70
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148125289
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat mag 4launch dan gaan bewijzen

Verder: Razer DeathAdder :9
Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148125327
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Verder: Razer DeathAdder :9
Steelseries Sensei :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125408
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat compleet mank, want TS is zuinig op zijn muis geweest en dat is eraan te zien.

Niemand rost dagelijks 20.000x op dat knopje. Niemand. De kloterij is alleen dat het de vraag is of TS zijn recht haalt. Hij heeft er in elk geval wel recht op.
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:28 schreef BloedendeVagina het volgende:

Nope.. volgens mij topicstarter bewijzen dat het niet aan hem ligt maar echt een defect in het product is.. Enkel eerste half jaar is dat aan 4launch volgens mij. Dan wordt geacht het probleem bij de muis te zitten.
Psies :)
pi_148125510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:33 schreef Queller het volgende:
Je mag het denken, maar je ziet echt iets essentieels over het hoofd.
Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148125526
Is een muis niet een verbruiksproduct?
pi_148125537
quote:
99s.gif Op maandag 29 december 2014 22:54 schreef CrashO het volgende:
Je hebt minimaal 2 jaar garantie... is Europees geregeld. Ieder land mag daar zijn eigen draai aan geven (wat Nederland ook gedaan heeft door te zeggen dat het moet voldoen aan de "te verwachten periode", zolang het maar gunstiger voor de consument uitkomt).
Dus 4launch die maar 12 maanden geven, is dikke vinger voor ze Artikeltje onder de neus schuiven en garantie eisen. Doen ze nog moeilijk ook factuurtje voor uren die je erin stopt sturen.

Dozenschuivers die onder hun verantwoordelijkheid proberen uit te komen :r
Alleen kunnen burgers zich nooit op een richtlijn beroepen. Als Nederlands recht ten nadele afwijkt van een richtlijn kun je alleen een procedure tegen de Staat voeren, die nauwelijks kans van slagen heeft, dat de richtlijn niet goed is uitgelegd. Je kunt niet een elektronicazaak met een richtlijn om de oren slaan, want het is geen geldend recht in Nederland.

Dat gezegd hebbende, TS heeft inderdaad gelijk dat je onder Nederlands recht een deugdelijk product moet krijgen. Ik ben geen muisexpert maar als je muis na 20 maanden ineens stuk is lijkt me dat een ondeugdelijk product. Dat betekent dat de winkel de reparatie in elk geval deels moet vergoeden. Niet geheel, want het product is ten slotte anderhalf jaar prima functionerend geweest. Als de levensduur van een muis drie jaar is, is de helft van de kosten vergoeden redelijk.

Daarnaast zit je nog met een ander probleem: omdat het defect is opgetreden na zes maanden na aankoop ligt de bewijslast dat het defect niet door TS is veroorzaakt bij TS zelf. Hoe erg gelijk je misschien ook kunt hebben; dat is geen fijne bewijslast omdat je zelf zelden de kennis en instrumenten hebt om zoiets vast te stellen.

Al met al denk ik dat de consument hier aan het eind van de rit gewoon pech heeft. Eventueel kun je dit hele verhaal uitleggen en hopen dat de verkoper coulance toont, maar als die zijn hakken in het zand gaat zetten geef ik je niet veel kans.
pi_148125545
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:37 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja en dus? TS kan het heel makkelijk aannemelijk maken dat hij niet 100 miljoenmiljard keer op dat knopje heeft gerost. Zijn muis ziet er als nieuw uit. Als dat knopje overmatig gebruikt was dan was dat te zien geweest. Dat is niet zo. Aannemelijk gemaakt dat het ondeugdelijk is.
Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
pi_148125599
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
.
pi_148125635
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:41 schreef Fer het volgende:
Conclusie, TS heeft recht op vergoeding. Maar de muis moet eerst onderzocht worden door TNO om te bepalen dat het een non-conform defect is en geen gebruiksschade.
Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
  dinsdag 30 december 2014 @ 01:53:56 #79
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148125848
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar komt het ongeveer wel op neer ja :') Tenzij TS dus op een andere manier aan kan tonen dat het defect niet veroorzaakt is door onjuist gebruik of een andere fout van zijn kant.

En sowieso, stel dat hij dat wél kan en de verkoper alsnog dwars gaat liggen. Ga je dan een rechtszaak aanspannen om een paar tientjes?
Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148125892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:53 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

Persoonlijk zit ik nog steeds een keer te wachten om dat een verkoper aan te doen ja.. Sommigen zijn zo ontzettend arrogant tegenover hun klanten en kennen geen enkele vorm van service. Afpoederen enzo. die verdienen een rechtszaak en veroordeling in de kosten.
Hartstikke leuk, maar daar schiet je niets mee op. Grappig hobbyprojectje voor een neefje dat rechten studeert misschien, maar verder... Je moet een berg griffierecht betalen, wat al snel meer is dan je vordering (dus je legt eerst nóg meer geld in). Als je dan wint krijg je je griffierecht plus een forfaitair bepaald bedrag aan proceskosten wat nooit in de buurt komt van wat een echte advocaat je kost. En er is ook - in elk zaak - een kans dat je verliest, en dan ben je alles kwijt.
  dinsdag 30 december 2014 @ 02:01:38 #81
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148125997
En de kans dat je niet het hele bedrag terugkrijgt. Je hebt er immers ruim 1,5 jaar gebruik van gemaakt, dus kan je wellicht ook een bedrag naar rato terugkrijgen ipv de nieuwprijs.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 30 december 2014 @ 02:04:19 #82
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_148126054
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_148126881
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
zegt wie?

En bovendien, wat ga je er aan doen, ze dagvaarden?
pi_148128069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Maar een gamingmuis is een wat onbekender product, dan een tv.

De argumentatie van ts is nu ook niet van het niveau, dat hij zonder advocaat een goed figuur zal slaan.

En dan vergeet jij de bewijslast nog, het onderzoek.
.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:07:12 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148128226
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:18:10 #86
438089 404_Error
User not found.
pi_148128399
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dus? Als ik drie keer op mijn muis klik en er dan een fles cola overheen giet ziet het er ook niet uit alsof hij veelgebruikt is.
En dat is visueel ook inwendig niet te zien natuurlijk door de reparateur/fabrikant als er een fles Cola overheen is gegaan.
pi_148128770
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 22:51 schreef d4v1d het volgende:

[..]

:')

Maar ben bang dat ze het niet gratis gaan herstellen. De garantie is immers voorbij.

Sterker nog, ik weet het zeker.
garantie is helemaal niet voorbij, ts heeft namelijk recht op een deugdelijk product. En de Europese wetgeving schrijft voor dat dit minimaal 2 jaar moet zijn.
pi_148129440
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar..
Het internet staat vol met klachten over zo ongeveer ieder denkbaar product. En als er 100 mensen klagen, zegt dat nog steeds niets. Bij 10.000 verkochte exemplaren klaagt dan nog maar 1%. Die andere 99% hoor je niet omdat die geen zin hebben om te melden dat het toestel dat ze gekocht hebben wel aan de verwachting voldoet.
pi_148131044
Ja klachten over producten zoeken is niet zo heel handig.
Als ik tevreden ben met een product, zet ik er niet na aankoop en na een aantal jaar neer hoe tevreden ik er nog mee ben.

Maar als iets kapot is, dan wordt het er al veel eerder online gegooid.

Daarbij zijn al m'n muizen, van 5-10 euro al snel 5+jaar meegaan.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:05:01 #90
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131169
quote:
7s.gif Op maandag 29 december 2014 23:02 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn muis niet 24 uur per dag.

Daarbij mag je van een muis van 80 (?) euro verwachten dat het ding niet stuk gaat binnen 2 jaar.
Je kan gewoon een mailtje sturen naar Roccat, die reageren best snel (is mijn ervaring). Wie weet hebben die een quick-fix. Roccat Support <support@roccat.org>
Chaos is a ladder.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:10:20 #91
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131348
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 01:07 schreef NiceHat het volgende:
Hoe wil jij aantonen dat jij zoveel keer hebt geklikt in een jaar?
Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Chaos is a ladder.
pi_148131593
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:07 schreef Megumi het volgende:
Wellicht is het onderstaande nuttig.
http://www.consumentenbon(...)ten-garantietermijn/
Ik zal wel eens een belletje doen naar de Consumentenbond.
pi_148131607
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148131643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:10 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Roccat levert zelf software mee die alle clicks en acties registreert en zelfs trophies/achievements uitdeelt als je bepaalde mijlpalen haalt. Erg inzichtelijk allemaal hoor.
Heb Windows er al een keer opnieuw opgezet, dus geloof niet dat dat er nog staat.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:21:37 #95
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148131688
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die moet je wel aan hebben staan die feature toch? :@
Je moet wel zelf die driversoftware installeren ja, maar volgens mij werkt de muis niet eens als je dat niet installeert. Daarbij installeer je die software sowieso wel met die muis, anders kan je de RGB ledjes etc niet bedienen. Verder staat alles standaard aan qua features, weet niet eens of je het wel uit kan zetten.
Chaos is a ladder.
pi_148131793
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:44:56 #97
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_148132421
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:24 schreef Geralt het volgende:
Die muis werkt gewoon als je hem niet installeert. Allicht niet alle features, maar scrollen en links en rechts klikken werkt gewoon. En die feature kan je dacht ik wel uit zetten. Maargoed, TS heeft een keer zn OS opnieuw geinstalleerd, dus dan heb je al niks meer aan die teller. Waarvan ik me overigens ook afvraag of die dat specifieke knopje ook telt. :)


Inderdaad, alle knopjes worden geregistreerd behalve die, lijkt het :+
Chaos is a ladder.
pi_148132490
:+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_148135098
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:04 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet dan ook wel een terechte klacht zijn he? En advocaatkosten? Nah, gewoon zelf het woord voeren voor de rechter, is echt neit zo moeilijk.

Als jij daar staat met een tv van 2.5 jaar oud van 1000 euro en het web staat vol met ervaringen dat die tv inderdaad na 2.5 jaar kapot gaat maar een beetje tv een levensduur heeft van 8 jaar.. maar de verkoper komt je niet tegemoet bijvoorbeeld en wil je even 250 euro reparatiekosten laten lappen..

Stap maar naar de rechter, laat je voorlichten via consuwijzer.nl bijvoorbeeld en geheid ga je winnen. Zodra de dagvaarding op de deur valt, zulln ze per direct de reparatiekostn vergoeden. Dan wel, maar alleen laten 98 van de 100 mensen zeg te makkelijk afpoederen.

En ja, ik zou voor een paar tientjes nog wel naar de rechter stappen. Mits gerechtvaardigt.
Droom lekker verder.
pi_148135163
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Droom lekker verder.
Toelichting?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')