Bij mag er nog bij dat het 2 meiden zijn!quote:Op woensdag 24 december 2014 16:04 schreef Stippelrientje het volgende:
wijzigingen of toevoegingen in de OP.... laat maar weten
Ik ben op dezelfde datum als jij uitgerekendquote:Op woensdag 24 december 2014 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
Beterschap Cactus!
Ik heb vandaag de eerste echo gehad om te kijken hoe ver ik precies was. Blijkbaar heb ik na mijn cyclus van 10 weken, gewoon een normale cyclus gehad want ik ben precies 8 weken volgens het opmeten en het hartje was goed zichtbaar aan het kloppen. Voorlopige uitgerekende datum is dan ook 3 augustus. Nét iets te vroeg eigenlijk, want heb altijd gezegd dat als we ooit aan kinderen zouden beginnen, ze half augustus geboren moesten worden omdat dat handig is, maar had toen nog nooit van 'bonusweken' gehoord![]()
Ik moet wel zeggen dat ik me nog steeds absoluut niet zwanger voel en me hier ook niet zo op mijn plaats voel nog. Ik had verwacht dat dat na het zien van de echo en het hartje wel zou veranderen, maar nog niet dus ondanks dat ik nu echt bewijs heb gezien. Het helpt denk ik ook niet mee dat ik baby's maar irritant vind en we er alleen voor gegaan zijn omdat een kind nou eenmaal als baby geboren wordt en een peuter baren me niet zo fijn lijkt. Dat moedergevoel dat veel vrouwen van nature hebben, heb ik nooit gehad en ik vraag me eerlijk gezegd af of dat wel gaat komen. Anderen hier ervaring mee (gehad)?
Wat fijn om een goede echo te hebben gehad. Ik denk dat het vanzelf komt, als je buik groter gaat worden en je er echt contact mee kunt hebben met aanrakingen en schopjes of dat het reageert op je stem of omgevingsgeluid.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
Beterschap Cactus!
Ik heb vandaag de eerste echo gehad om te kijken hoe ver ik precies was. Blijkbaar heb ik na mijn cyclus van 10 weken, gewoon een normale cyclus gehad want ik ben precies 8 weken volgens het opmeten en het hartje was goed zichtbaar aan het kloppen. Voorlopige uitgerekende datum is dan ook 3 augustus. Nét iets te vroeg eigenlijk, want heb altijd gezegd dat als we ooit aan kinderen zouden beginnen, ze half augustus geboren moesten worden omdat dat handig is, maar had toen nog nooit van 'bonusweken' gehoord![]()
Ik moet wel zeggen dat ik me nog steeds absoluut niet zwanger voel en me hier ook niet zo op mijn plaats voel nog. Ik had verwacht dat dat na het zien van de echo en het hartje wel zou veranderen, maar nog niet dus ondanks dat ik nu echt bewijs heb gezien. Het helpt denk ik ook niet mee dat ik baby's maar irritant vind en we er alleen voor gegaan zijn omdat een kind nou eenmaal als baby geboren wordt en een peuter baren me niet zo fijn lijkt. Dat moedergevoel dat veel vrouwen van nature hebben, heb ik nooit gehad en ik vraag me eerlijk gezegd af of dat wel gaat komen. Anderen hier ervaring mee (gehad)?
Nope, gooi er maar uit ook, ze irriteren me al weken mateloosquote:Op woensdag 24 december 2014 16:06 schreef Vlindur het volgende:
Cleany kan er uit
En iemand Roellie80 nog gezien
Of Diemux?
Beterschap Cactus!
En taartIk had mn eerste vreetbui en heb een halve zak Nibb-its opgegeten. Want die was toch al open
Ik moet altijd dubbel denken als ik naar je naam enzo kijk.. zwangergevoel en zulks.. maar je bent natuurlijk een vrouw met een verkeerde usericoonquote:Op woensdag 24 december 2014 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
Beterschap Cactus!
Datumbuddiesquote:Op woensdag 24 december 2014 16:59 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik ben op dezelfde datum als jij uitgerekend
En ook ik ben niet begonnen aan 'zwanger' worden omdat ik nou overloop van liefde voor babies. Ik vind er eigenlijk geen reet aan, tot ze een beetje praten.
Helaas is een peuter baren inderdaad niet mogelijk en aangezien ik het niet nog jaren kon uitstellen ivm mijn leeftijd, hebben we maar een gok gewaagd.
Anyway; het komt goed. Mijn beste vriendin was ook een notoire baby hater. Nu loopt ze ook niet op een roze wolk hoor, maar ze erkent wel dat de liefde voor je eigen kind gewoon heel diep is.
Wel maakt ze er verder geen geheim van dat babies nog steeds kut zijn, dat elke twee uur voeden kut is, dat slaapgebrek kut is en dat kolven ook zuigt.
Maar je krijgt er zoooooveeel voor terug ^_^
Jij bent ook een man volgens je usericoonquote:Op woensdag 24 december 2014 17:13 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ik moet altijd dubbel denken als ik naar je naam enzo kijk.. zwangergevoel en zulks.. maar je bent natuurlijk een vrouw met een verkeerde usericoon![]()
ik heb je in de OP gezetkan je alvast wennen
verrek! en ik had die andere nog wel aangekruist!quote:Op woensdag 24 december 2014 17:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Datumbuddies(bij gebrek aan een boks-smiley)
Ik ken genoeg mannen (en vaders) die er zo over denken, maar de vrouwen in mijn omgeving met een uitgesproken kinderwens zijn wel echte moeders die zitten te springen om op kraamvisite te mogen, terwijl ik daar alleen vanuit plichtsbesef naar toe ga bij goede vrienden en familie. Maar fijn om te horen dat ook anderen dit hebben en het dus voor na de bevalling geen invloed hoeft te hebben op hoe je over je kind denkt!
Bedankt ook anderen met reacties!
[..]
Jij bent ook een man volgens je usericoon
Hoe ouder ze worden hoe duurder ze zijnquote:Op woensdag 24 december 2014 18:28 schreef Risu het volgende:
Ondanks dat ik echt heel heel zeker weten een kindje wil, denk ik ook weleens van waar ben ik aan begonnen. Maar dat wordt steeds minder. Alleen als ik bij de kassa sta en realiseer dat ik weer eens 100+ euro heb uitgegeven aan baby, denk ik weermaar das maar eerste aanschaf. De rest valt vast mee. En de eerste baby baby duurt maar kort. Voor je het weet zijn ze groot (dat is echt zo, ik zie het bij mijn neefje al.)
Ah, mijn naïviteit, wat doe je.quote:Op woensdag 24 december 2014 18:43 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hoe ouder ze worden hoe duurder ze zijn. Imo..
Hoe cliche ook, het is wel waar: het is zo duur als je het zelf maakt! Bij Jan had ik tweedehands, niet bij elkaar passend spul. Bij geert kwam er een heuse kinderkamer, omdat ik wilde dat het bij elkaar zou passen (was ook tweedehands, maar dat maakte me niet uit). Hij heeft er nooit in geslapenquote:Op woensdag 24 december 2014 19:24 schreef Risu het volgende:
[..]
Ah, mijn naïviteit, wat doe je.![]()
Ik doelde ook een beetje dat het ledikantlakentje wel 2 jaar meegaat hopelijk. En de matrasjes en hoesjes daarvoor enzo. Kleding blijft een dingetje. Ze groeien zo snel.
Denk wel dat je voor het begin gelijk hebt en eigenlijk alleen de kleren en het eten gaat merken. Ik heb zelf het idee dat je vanaf de basisschool de grootste kosten maakt.quote:Op woensdag 24 december 2014 19:24 schreef Risu het volgende:
[..]
Ah, mijn naïviteit, wat doe je.![]()
Ik doelde ook een beetje dat het ledikantlakentje wel 2 jaar meegaat hopelijk. En de matrasjes en hoesjes daarvoor enzo. Kleding blijft een dingetje. Ze groeien zo snel.
Dat zeker. !quote:Op woensdag 24 december 2014 18:43 schreef AwayTL het volgende:
[..]
nou!quote:Op woensdag 24 december 2014 18:43 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Je baarmoeder is nu nog zo klein dat je die nog niet voelt, en je placenta is amper aangelegd nog en heeft ook sowieso geen hart.....quote:Op woensdag 24 december 2014 18:03 schreef Lushes het volgende:
Vraag: Als ik mijn handen op net boven mijn schaambot leg, dan voel ik iets kloppen. Is dat mijn placenta? Het is heel ritmisch. Mijn vriend voelt het ook.
Mijn eigen hartslag is het in elk geval niet, want het loopt daar niet synchroon mee
Haha, ik had niet het idee dat een placenta een hart had, maar wellicht iets met bloedtoevoer/quote:Op woensdag 24 december 2014 20:38 schreef McLaura het volgende:
[..]
Je baarmoeder is nu nog zo klein dat je die nog niet voelt, en je placenta is amper aangelegd nog en heeft ook sowieso geen hart.....
Ik denk dat het (een aftakking van) je aorta is, die logischerwijs niet synchroon loopt met je hart omdat het een halve meter verderop is
Wacht maar tot ze aan de middelbare gaan beginnen. Mijn oudste nichtje is net 12 geworden, en dan moet je opeens bij veel dingen het volwassenen-tarief gaan betalen en daarnaast dure schoolkampen, een verplichte laptop voor school etc. Financieel gezien is een kind nemen het domste wat je kan doen zo ongeveerquote:Op woensdag 24 december 2014 19:49 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Denk wel dat je voor het begin gelijk hebt en eigenlijk alleen de kleren en het eten gaat merken. Ik heb zelf het idee dat je vanaf de basisschool de grootste kosten maakt.
Peuter kost niet denderend veel op het moment.
En wat djmo zegt, je kan het zo duur maken als je zelf wil. Na kerst ga ik ook naar een collega kleertjes uitzoeken die haar smalle kindje ook aan heeft gehad. Moet ook allemaal net je smaak zijn.
En speelgoed hebben wij nog nooit ekocht. Ze hebben zo ontzettend veel gekregen. Net ook een ongeopende doos van boven gehaald, ingepakt en onder de boom gelegd.. Gemak dient de mens
.
jou mag ikquote:Op woensdag 24 december 2014 16:59 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik ben op dezelfde datum als jij uitgerekend
En ook ik ben niet begonnen aan 'zwanger' worden omdat ik nou overloop van liefde voor babies. Ik vind er eigenlijk geen reet aan, tot ze een beetje praten.
Helaas is een peuter baren inderdaad niet mogelijk en aangezien ik het niet nog jaren kon uitstellen ivm mijn leeftijd, hebben we maar een gok gewaagd.
Anyway; het komt goed. Mijn beste vriendin was ook een notoire baby hater. Nu loopt ze ook niet op een roze wolk hoor, maar ze erkent wel dat de liefde voor je eigen kind gewoon heel diep is.
Wel maakt ze er verder geen geheim van dat babies nog steeds kut zijn, dat elke twee uur voeden kut is, dat slaapgebrek kut is en dat kolven ook zuigt.
Hier hoop ik van nietquote:
melk al? Weet je zeker dat het niet gewoon vocht is?quote:Op donderdag 25 december 2014 13:35 schreef DJMO het volgende:
Dat lijkt me wel een bijzondere trip om samen met je kind(eren) te doen Risu!
Ik ga zo maar eens een douche nemen ofzo. Ik begin melk te lekken, dus over m'n productie maak ik me geen zorgen![]()
die van jou mag nog wel even wachten tot volgend jaar jaquote:Op donderdag 25 december 2014 13:33 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Hier hoop ik van niet. Al heb ik wel de hele dag al weer zo'n zeurbuik en harde buiken op z'n tijd.
Maarja dat zal dan wel weer komen omdat ik alweeeeeer m'n gemak niet kan houden.
Zometeen spulletjes pakken en als Draak wakker is maar een richting m'n ouders verhuizen. Daar parkeren ze me altijd gewoon op de bank en daar MAG ik niks doen.
Iedereen nog een fijne Eerste Kerstdag en morgen zien we wel weer verder.
Ik heb Geert bijna anderhalf jaar gevoed. Nee dit is geen vocht, het is colostrumquote:Op donderdag 25 december 2014 13:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
melk al? Weet je zeker dat het niet gewoon vocht is?
Ik heb ook totaal geen moeder-gevoel hoor. Die peuter lijkt me ook geweldig (dreumes misschien ook nog wel), maar verder hoeft het voor mij niet... Dat komt wel na de bevalling, hoop ik maar.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:44 schreef FlyingFish het volgende:
Geweldig omschrevenquote:Op woensdag 24 december 2014 16:59 schreef Lushes het volgende:
Dank je wel. Dat vond ik inderdaad het lastigst.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:05 schreef Cholula het volgende:
Beterschap Cactus! Ziek zijn met kerst terwijl je moet werken is dubbel vervelend. Ziek melden als je weet dat andere mensen graag bij hun familie willen zjjn. Maar als het niet gaat, dan gaat het niet!![]()
Wij kopen alles tweedehands, juist omdat we vertikken om honderden euro's uit te geven aan meubels en kleding. Doen we voor onszelf ook niet, vinden we niet nodig. Gelukkig zitten er erg goede kringloopwinkels in de buurt en krijgen we genoeg van vrienden/familie. Die nieuwe Facebook-groepen zijn wat dat betreft echt ideaal, ruilen en weggeven enzo. Daar halen we ook genoeg vandaanquote:Op woensdag 24 december 2014 19:33 schreef DJMO het volgende:
[..]
Hoe cliche ook, het is wel waar: het is zo duur als je het zelf maakt! Bij Jan had ik tweedehands, niet bij elkaar passend spul. Bij geert kwam er een heuse kinderkamer, omdat ik wilde dat het bij elkaar zou passen (was ook tweedehands, maar dat maakte me niet uit). Hij heeft er nooit in geslapenSliep altijd naast mij
Bij nr 4 is alles tweede, derde of misschien zelfs wel vierde hands. Geruild tegen andere spullen, 'gewonnen' op gratis-op-tehalen groepen op FB. Kleertjes, waarvan je niet kan afzien dat ze gedragen zijn, ik heb het allemaal tweedehands op de kop getikt of gekregen. Het enige wat ik dan voor kerst nieuw heb besteld is een inbakerdoek bij bol dot com. En die heb ik betaald met gespaarde cadeaubonnen
Ben werkelijk bijna geen cent kwijt geweest aan de grote dingen
![]()
Meldplichtquote:Op donderdag 25 december 2014 06:34 schreef NotTheSame het volgende:
Phaidra! Hou em nog even binnen! Tis nog veel te vrorg om met je broertje te komen spelen!
En hierrrr komt ie...
*MELD*
Mijn eerste llm-meldplicht is vervuld!
Melk!quote:Op donderdag 25 december 2014 13:35 schreef DJMO het volgende:
Dat lijkt me wel een bijzondere trip om samen met je kind(eren) te doen Risu!
Ik ga zo maar eens een douche nemen ofzo. Ik begin melk te lekken, dus over m'n productie maak ik me geen zorgen![]()
Jamaar... Als die uit de OP gaan, sta ik al in de top10 en dat kan nog helemaal niet! Daar ben ik nog niet klaar voor...quote:Op donderdag 25 december 2014 13:51 schreef NotTheSame het volgende:
Idd, hoe zou het met Snoenk zijn?
(dat Roelliegeval hebben we nooit meer teruggezien na aanmelding dus ik verwacht ook niet echt dat we daar nog ooit een update van zien)
Oh wat een scheetje! Gefeliciteerd!!! En een mooie naam weer, daar zijn fokkers toch goed in...quote:Op vrijdag 26 december 2014 01:17 schreef snoenk het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dame heeft besloten om op 1e kerstdag geboren te worden. Helaas uiteindelijk met vacuümpomp geboren dus we blijven nog even een nachtje in het ziekenhuis.
Dr naam is zoals speeseend het al maanden geleden goed voorspelde O.livia
met schattig neusje en mooie lange vingers.. wat een cadeautje!quote:Op vrijdag 26 december 2014 01:17 schreef snoenk het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dame heeft besloten om op 1e kerstdag geboren te worden. Helaas uiteindelijk met vacuümpomp geboren dus we blijven nog even een nachtje in het ziekenhuis.
Dr naam is zoals speeseend het al maanden geleden goed voorspelde O.livia
Mag er bij mij (meisje) achter?quote:Op woensdag 24 december 2014 16:04 schreef Stippelrientje het volgende:
wijzigingen of toevoegingen in de OP.... laat maar weten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb van mijn lief een draagdoek gekregen voor de kerst![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cholula dat ziet er lekker uit!
DJMO veel leesplezier!
Draak heeft bij oma gelogeerd en straks gaan we Chinezen. Zin dat ik er in heb.
Eh, er zit volgens de fles van coca cola 100 mg cafeine per fles!quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:18 schreef Mariposas het volgende:
Lushes, ik weet dat jij het wat minder nauw met de voorschriften neemt, maar in cola (zero) zit cafeïne, dat wordt afgeraden tijdens je zwangerschap (of in elk geval beperken tot max. 3 glazen per dag (ongeveer evenveel als 1 kopje koffie)). Tenzij je ook nog eens de cafeïnevrije variant hebt genomen Natuurlijk. 2 liter lijkt me echt ongezond veel, ook al heb je het misschien iets aangedikt, als bij wijze van spreken.
Ik heb soms het idee dat op Fok! veelal maar wereldvreemde jan jans en de kinderen vrouwen posten, die werkelijk alles bizar vinden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom wordt er een dessert voor je gemaakt met alcohol erdoor?
Jij dikt de boel gewoon flink aan, kan gewoon niet anders.
Iedereen weet het.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:30 schreef mignonne het volgende:
Had je het al verteld aan je familie lushes? (Ik lees niet zoveel meer mee, dus gemist denk k)
Verder eens over cola. Je mag behoorlijk wat drinken nog, in koffie zit verhouding veel meer cafeïne dan in cola. Afgezien daarvan is men er nog bepaald niet over uit hoe schadelijk die effecten nu precies zijn. Cafeïne passeert de placenta maar het effect is maar van zeer korte duur. Er zijn onderzoeken die een verband hebben aangetoond tussen hartritmestoornissen en cafeïne gebruik, maar dan gaat het om echt heel grote hoeveelheden én stelselmatig gebruik ervan.
Ja precies, daarom dat ik iets soortgelijks al eerder posttequote:Op vrijdag 26 december 2014 21:38 schreef Mariposas het volgende:
Sunshine, sommige mensen zijn heel strict met voedingsvoorschriften en eten niets wat in beperkte mate wordt geadviseerd te consumeren, sommige nemen het minder nauw. Is ook cultuurgebonden. Ieder z'n ding toch, zo lang je maar goed geïnformeerd bent en de risico's afweegt. Denk dat lushes prima in staat is haar grenzen aan te geven, ook vooraf.
Verder weinig zin in weer zo'n hoog oplopende voedingsdiscussie.
ja dat zag ik staan, maar het had gekund dat lushes alleen haar ouders had ingelicht bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mignonne, in alinea 3 staat dat de ouders het weten. Cider met een te verwaarlozen alcoholpercentage en vader die cider wil aanlengen met water.
ik heb wel eens (meer dan eens zelfs!) Een beschonken aanstaande vader te woord gestaan. Was k niet zo van gecharmeerdquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:39 schreef NotTheSame het volgende:
Even een lachwekkend tegengeluid over alcohol...
Wij hebben net overheerlijk gechineest, maar we hadden wel even eenmomentje.
Bij de eerste bestelronde word netjes gevraagd wat we willen drinken. Manlief vraagt of ze Radler hebben. Dus de Chinese serveerster lacht en zegt dat ze dat natuurlijk hebben!
Komt ze even later terug met Radler 0,0%, dus manlief attendeert haar daarop.
'Nee meneel, u klijgt niet bier, als vlouw kind klijgt vandaag kan u niet autolijden'.
Manlief:![]()
Der rest van de familie:![]()
Mijn moeder was overigens ook BOB, dus er was altijd backup, maar ik vond het wel geniaal van de serveerster!
Bij ons is het ook niet raar als een zwangere een aangepast drankje meedrinkt hoor, maar waarom dan half aanpassen en niet gewoon voor 0% gaan? Is ook nog eens minder gedoe met aanlengen...quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:35 schreef Lushes het volgende:
[..]
Iedereen weet het.
Mij wordt ook niks opgedrongen en bij ons is het gewoon niet raar als een zwangere een aangepast drankje meedrinkt bij een festiviteit. In de cider zat overigens 2.5%
Op Fok blijkbaar wel, dus daar zal ik nog even aan moeten wennen
Maar het was dus vooral zonder alcohol omdat je er ziek van werd? Want ik lees zo al 2 niet-alcoholvrije dingen...quote:Een kerst zonder alcohol viel me 100% mee. Ik zou er zo nog honderd doen ^_^
Dat vind ik (hypcocriet genoeg) zó ordinair. Ik denk dat mijn partner echt de eeuwige furie over zich af zou roepen als hij mij dat zou flikken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb wel eens (meer dan eens zelfs!) Een beschonken aanstaande vader te woord gestaan. Was k niet zo van gecharmeerdniet dat ze nou vanaf 37 weken stil op de bank moeten blijven zitten hoor! Go ahead dri k vooral iets. Maar echt dat moment dat er dan 3 man tollend op zn benen staat, helemaal rozig, en maar lachstuipen om flauwe grapjes enzo. Noooh
![]()
Meen je niet! Haha, dan wordt je kind geboren en mis je het moment supreme omdat je in een hikbui zat!quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb wel eens (meer dan eens zelfs!) Een beschonken aanstaande vader te woord gestaan. Was k niet zo van gecharmeerdniet dat ze nou vanaf 37 weken stil op de bank moeten blijven zitten hoor! Go ahead dri k vooral iets. Maar echt dat moment dat er dan 3 man tollend op zn benen staat, helemaal rozig, en maar lachstuipen om flauwe grapjes enzo. Noooh
![]()
Ha, ik moest lachen! Wel lief dat ze zo met jullie meedacht.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:39 schreef NotTheSame het volgende:
Bij de eerste bestelronde word netjes gevraagd wat we willen drinken. Manlief vraagt of ze Radler hebben. Dus de Chinese serveerster lacht en zegt dat ze dat natuurlijk hebben!
'Nee meneel, u klijgt niet bier, als vlouw kind klijgt vandaag kan u niet autolijden'.
Mijn moeder was overigens ook BOB, dus er was altijd backup, maar ik vond het wel geniaal van de serveerster!
Hoe/waar vier je het? Lukt het om stiekem voor jezelf iets anders champagne-kleurigs in te schenken? Jillz of Dubbelfris ofzo?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:48 schreef mousemicky het volgende:
Alcohol en zwanger is voor mij een groteOok niet een beetje. Ik heb volgende week met oud en nieuw dan ook een uitdaging. We willen het nog niet vertellen (6 weken pas dan), maar t valt mn vriendinnen natuurlijk meteen op...
Koffie dronk ik vorige zwangerschap wel, nu heb ik eengevoel als ik koffie ruik. Jammer, want ik ben dol op mijn zelfgemaakte Latte
Haha, da's weer het andere uiterste ja!quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:39 schreef NotTheSame het volgende:
Ja dat lijkt me echt awkward zeg, voor allemaal.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
![]()
Bij een (vrijgezelle) vriend van ons. En de gastheer verzorgt altijd de drank... (de rest neemt hapjes etc mee). Geen idee dus of er dubbelfriss is. Vorige zwangerschap had ik Jillz 0.0. Prima te doen, maar dat valt helemaal op als ik dat een fles in de koelkast zet...quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:50 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hoe/waar vier je het? Lukt het om stiekem voor jezelf iets anders champagne-kleurigs in te schenken? Jillz of Dubbelfris ofzo?
Er was appelcider met 2.5 % alcohol. Speciaal voor mij gehaald.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:47 schreef twist02 het volgende:
[..]
Bij ons is het ook niet raar als een zwangere een aangepast drankje meedrinkt hoor, maar waarom dan half aanpassen en niet gewoon voor 0% gaan? Is ook nog eens minder gedoe met aanlengen...
[..]
Maar het was dus vooral zonder alcohol omdat je er ziek van werd? Want ik lees zo al 2 niet-alcoholvrije dingen...
Wat ik me dan altijd afvraag hè? Bij mij moet (ook buiten zwangerschap) zo'n beetje elk gerecht aangepast worden vanwege een intolerantie. Gelukkig heb ik een geweldige (schoon)familie die werkelijk elk etiket 3x nakijken. Waarom is het dan bij sommige families al zo'n ramp om dat 9 maanden lang te moeten doen?
Natuurlijk moet jij zelf weten wat je zelf wel en niet drinkt, maar de verwondering hier is denk ik vooral dat je dan uberhaupt toch de 2,5% probeert (ookal word je er ziek van), en niet gewoon zegt, nee ik wil het niet, of voor een alcoholvrije variant kiest. Er moest namelijk toch al voor jou speciaal iets anders gehaald worden...quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:55 schreef Lushes het volgende:
[..]
Er was appelcider met 2.5 % alcohol. Speciaal voor mij gehaald.
Dat was een glas aangelengd met water. Heb ik niet kunnen opdrinken. De smaak en gevoel van alcohol maakte me misselijk. Erg vreemd, want ik ben echt dol op mijn wijntjes en champagnes.
Jillz 0,0% is toch gewoon appelsap van de allerzuurste Granny Smith die er bestaatquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij een (vrijgezelle) vriend van ons. En de gastheer verzorgt altijd de drank... (de rest neemt hapjes etc mee). Geen idee dus of er dubbelfriss is. Vorige zwangerschap had ik Jillz 0.0. Prima te doen, maar dat valt helemaal op als ik dat een fles in de koelkast zet...
Ik drink ook graag speciaalbiertjes (en die zijn er vast), dus als ik die en de gluhwein de hele avond afsla gaan er vast belletjes rinkelen...
We'll see, anders weten ze t gewoon heeeeeeel vroeg...
Hmm, dat wordt lastig dan ja. Je zou kunnen overwegen om de gastheer wel in vertrouwen te nemen? Of het inderdaad gewoon aankijken. Wij wilden het juist wel vertellen op een verjaardag, dus ik 'bestelde' expres water met de verwachting dat iedereen het meteen door zou hebben (ik lust er normaal gesproken ook wel pap vanquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij een (vrijgezelle) vriend van ons. En de gastheer verzorgt altijd de drank... (de rest neemt hapjes etc mee). Geen idee dus of er dubbelfriss is. Vorige zwangerschap had ik Jillz 0.0. Prima te doen, maar dat valt helemaal op als ik dat een fles in de koelkast zet...
Ik drink ook graag speciaalbiertjes (en die zijn er vast), dus als ik die en de gluhwein de hele avond afsla gaan er vast belletjes rinkelen...
veins een blaasontsteking met bijbehorende ab-kuur. verklaart het vakere plassen én het geen alcohol mogen drinkenquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Geen idee, toen vond ik t lekker en heb ik samen met andere zwangere vriendin een fles leeggedronken. Maar t zal vast niet erg gezond zijnquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Jillz 0,0% is toch gewoon appelsap van de allerzuurste Granny Smith die er bestaat.
In de Etos (?) doos zat een blikje daarvan, noooh, ik hou best van zuur, maar daar betrok me toch even m'm hele gezicht van![]()
.
Idd, die hormonen maken het soms echt heel erg bont qua eten en drinken!quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Geen idee, toen vond ik t lekker en heb ik samen met andere zwangere vriendin een fles leeggedronken. Maar t zal vast niet erg gezond zijn.
Horrrmonen he, doen rare dingen met je. Vorige zwangerschap at ik me ongans aan fruit, nu heb ik er helemaal geen zin in.ik bem vorige week zelfs voor het eerst in 3 jaar naar de mac geweest. Ik haat normaal mac voer....
Omdat ik van tevoren niet in mijn glazen bol kon zien dat het niet lekker zou vallen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Natuurlijk moet jij zelf weten wat je zelf wel en niet drinkt, maar de verwondering hier is denk ik vooral dat je dan uberhaupt toch de 2,5% probeert (ookal word je er ziek van), en niet gewoon zegt, nee ik wil het niet, of voor een alcoholvrije variant kiest. Er moest namelijk toch al voor jou speciaal iets anders gehaald worden...
Dat je er niet van houdt en ze dus misschien sowieso niet had aangeraakt, kunnen wij natuurlijk niet raden. Waarom benoem je het dan zo nadrukkelijk?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:55 schreef Lushes het volgende:
[..]
Er was appelcider met 2.5 % alcohol. Speciaal voor mij gehaald.
Dat was een glas aangelengd met water. Heb ik niet kunnen opdrinken. De smaak en gevoel van alcohol maakte me misselijk. Erg vreemd, want ik ben echt dol op mijn wijntjes en champagnes.
De desserts waren allemaal zaken waar (verdampte ) alcohol in zat. Voor ons, regionale traditionele gerechten.
Die net als elk jaar, er ook dit jaar weer waren.
Wie ben ik om van de kok een alternatief te eisen. Ik hou niet eens van desserts.
Ik heb ze dan ook niet aangeraakt.
Bij mij is er ook geen sprake van paniek hoor, wees maar niet bangquote:Nogmaals, in mijn wereld is die paniek er niet zo. Bovendien vind ik niet dat mensen zich aan mij moeten aanpassen. Ik pas me zelf wel aan. Dus ik kan kiezen iets wel of niet te drinken of eten.
Nou, bij mij kan de kok kiezen: of de boel aanpassen, of ik eet niks. In ons geval kiest de kok dan ook voor de gezelligste optiequote:Lijkt mij veel makkelijker en vooral gezelliger. Zeker met de wetenschap dat de kok sowieso al 3 dagen in de keuken staat. Dan ga ik niet vertellen hoe het menu eruit moet zien.
Bij jullie werkt dat blijkbaar anders. Ik moet er niet aan denken, maar bless you!
Haha, zou wel bijzonder zijn!quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:21 schreef purebliss het volgende:
Ohhhh trouwens.. Leuk een meisje twist!!
Als dit bij ons een meisje word is ze ook het enige meisje tussen de 6 kleinszions van mijn kant en 5 van mijn vriend zijn kant.
(Zal dus wel ijdele hoop zijn)
Ik heb 2 slokken aangelengde appelcider gehad.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:18 schreef AwayTL het volgende:
Lushes, wat ik mij dan afvraag.. Wat nou als blijkt dat je kindje er wel wat aan over heeft gehouden?
Je maakt de keus zo bewust dat ik denk dat je daar wel over na hebt gedacht. Of heb je dan alleen de overweging gemaakt dat je de kans vele male groter acht dat het geen verschil gaat maken?
Geen sneer, oprechte vraag.
Is hier ook hoorquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:30 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, zou wel bijzonder zijn!
Bij ons moet iedereen vooral erg lachen dat uitgerekend wij een meisje krijgen. Beide schoonzussen zijn best meisje-meisje types (lees: paardrijden, roze, Hello Kitty, hoge hakken, mooie jurkjes, etc.) en hebben dus allebei een zoontje, terwijl ik meer een halve knul was toen ik klein was (bomen klimmen, met auto's spelen, vies worden, etc.) en nog steeds ben ik niet zo'n meisje-meisje
En vriendlief is ook nogal een typische vent zeg maar. Dus iedereen lacht zich kapot als ze zich ons voorstellen met schattige jurkjes en haarspeldjes
We hebben vandaag daar een discussie over gehad. Voor ik zwanger werd heb ik me ingelezen over de risico's van bijvoorbeeld het eten van rood vlees of het nuttigen van alcohol. Ik kan het naar mezelf, mijn kind, mijn man en de rest van de maatschappij niet verantwoorden om bewust een risico te nemen. Ik ken een vrouw die gedurende haar zwangerschap gewoon carpaccio, rauwmelkse kazen en gerookte zalm uit een vacuumverpakking at. Haar zoon heeft er, vooralsnog, niets aan overgehouden. Maar wat nou als hij er wel wat aan over had overgehouden? Ik zou mezelf dat kwalijk nemen, maar zij kon dat blijkbaar wel naar zichzelf verantwoorden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:18 schreef AwayTL het volgende:
Lushes, wat ik mij dan afvraag.. Wat nou als blijkt dat je kindje er wel wat aan over heeft gehouden?
Je maakt de keus zo bewust dat ik denk dat je daar wel over na hebt gedacht. Of heb je dan alleen de overweging gemaakt dat je de kans vele male groter acht dat het geen verschil gaat maken?
Geen sneer, oprechte vraag.
Kijk, dat klinkt goed!quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:44 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Is hier ook hoor. Ik ben totaal geen meisjes-mama maar wij hebben een mooie balans gevonden tussen Hello Kitty en haarspelden en auto's en lompe spelletjes
.
En d'r crossmotor is ook al een opkomend gesprek, als het aan mij ligt staat er morgen al 1 in de garage.
Dat was wel mijn antwoord.quote:
Ik ben het hier mee eens.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:45 schreef Cholula het volgende:
Maar ik denk dat Lushes er over na heeft gedacht en van daaruit haar plan heeft getrokken. Dat het niet mijn plan is lijkt me duidelijk. Regelmatig dezelfde discussie opzoeken is misschien niet de bedoeling van Lushes, maar het is toch een onderwerp wat heel erg leeft onder zwangeren. Waarschijnlijk omdat er meer vrouwen, net als ik, regelmatig moeten uitleggen aan ouders/schoonouders/mensen van een andere generatie moeten uitleggen waarom tegenwoordig de adviezen anders zijn.
+1quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:51 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens.
Lushes maakt duidelijk keuzes waar velen het niet mee eens zijn. Maar dan nog zijn het haar keuzes. Die ze weloverwogen heeft gemaakt lijkt het.
Ik kijk daar ook wel tegenop ( ik wil bv geven ) maar wat moet dat moet.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:12 schreef purebliss het volgende:
Het is wel grappig, ik was de afgelopen 5 jaar of zwanger, of ik gaf borstvoeding. ( dus al echt 5 jaar geen druppel gehad) en ookal weet iedereen nu dat ik zwanger ben, (ok is ook niet te missen) schenken ze alsnog een glas wijn voor me in als ik kom![]()
Kom ook uit een familie waarbij het bij veel aanstaande moeders (uit andere culturen) gewoon normaal is om door te roken en te drinken tijdens de zwangerschap. Mijn stiefmoeder zei dat ze uit eindelijk alleen gestopt is met drinkrn omdat ze er misselijk van werd ..
Toch wel gek dat verschillende culturen er zo anders over denken!
Volgens mij heb ik gemist waar ik mensen heb afgezeken?quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Daarbij wil ik Lushes er wel op wijzen dat dit een discussieforum is. Als anderen een andere mening hebben dan zij heeft hoeft dat dus niet op een denigrerende manier afgezeken te worden.
Dan wil ik deze wel even +1'enquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Daarbij wil ik Lushes er wel op wijzen dat dit een discussieforum is. Als anderen een andere mening hebben dan zij heeft hoeft dat dus niet op een denigrerende manier afgezeken te worden.
Ik ben ook opgeleid om wetenschappelijk onderzoek op waarde te schatten, ben niet onwetend, leef ook erg gezond en ben ook niet van de 'hysterische benadering' of 'paniek'quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:00 schreef Lushes het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik gemist waar ik mensen heb afgezeken?
Iets wat niet fout is, hoef je ook niet goed te praten lijkt me.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat je wilt Lushes, is geheel aan jou. Maar wat me opvalt is dat je vooral naar andere kijkt, want die hebben ook alcohol gedronken. Eerst dat Máximverhaal en nu van die vriendin die medisch bioloog is. Gebruik je dat om het voor jezelf goed te praten?
mwhehequote:Op vrijdag 26 december 2014 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
Andere uiterste: Ik ben niet zwanger meer en geef nu ook geen bv mee, maar zowel gisteren als vandaaag werd me niet eens meer een glaasje wijn aangebodenterwijk ik t nu voor t eerst weer gewoon mag
ze zijn t na bijna een jaar gewoon ontwend me te vragen denk ik
Ik vind dit toch aardig denigrerend, het spijt me zeer.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:31 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat op Fok! veelal maar wereldvreemde jan jans en de kinderen vrouwen posten, die werkelijk alles bizar vinden.
*knip*
Jij bent gewoon een beetje narrow minded, kan gewoon niet anders.
Helder, dat is een iets hogere gevoeligheid voor taalgebruik dan ik gewend ben. Ik zal er rekening mee houden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:05 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ik vind dit toch aardig denigrerend, het spijt me zeer.
Buuf en Kyara, allebei een +1 voor jullie posts.
ik snap niet zo goed dat als je weet hoe het merendeel hier denkt dat je dan kost wat kost het tegendeel wil beweren. Én daar ook nog gelijk in wil hebben.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:03 schreef Lushes het volgende:
[..]
Iets wat niet fout is, hoef je ook niet goed te praten lijkt me.
En zo is het.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:08 schreef mignonne het volgende:
och. een ieder voor zich verder over keuzes. Als er iets is wat ongrijpbaar is en voor iedereen anders, dan is het risico's en risico-perceptie. want zelfs al neem je tien mensen die allemaal prima in staat zijn om medisch wetenschappelijk onderzoek te interpreteren. Dan nog rollen daar waarschijnlijk hele diverse keuzes enz uit.
Ik denk weer over andere dingen anders dan anderen. Ieder zn ding.
Misschien moet je mijn posts dan iets secuurder lezen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:09 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik snap niet zo goed dat als je weet hoe het merendeel hier denkt dat je dan kost wat kost het tegendeel wil beweren. Én daar ook nog gelijk in wil hebben.
Prima als jij voor jezelf dit kiest.
Het zou over en weer prettig zijn elkaar in de waarde te laten.
Die opmerking was gericht aan 1 persoon, die mij betichte van het feit dat ik de zaken aandikte.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:12 schreef Cholula het volgende:
Eens met buuf, kyara, mignonne en nts.
Als je vindt dat men hier narrow minded is, is het dan niet tijd om je af te vragen of er een ander platform beter geschikt is voor je? Uiteraard mag je je eigen mening hebben, maar de wijze waarop je discussie voert is op zijn zachts gezegd denigrerend.
Dit dus.quote:Op vrijdag 26 december 2014 23:12 schreef Cholula het volgende:
Eens met buuf, kyara, mignonne en nts.
Als je vindt dat men hier narrow minded is, is het dan niet tijd om je af te vragen of er een ander platform beter geschikt is voor je? Uiteraard mag je je eigen mening hebben, maar de wijze waarop je discussie voert is op zijn zachts gezegd denigrerend.
Oh het was niet lelijk bedoeld hoor. Ik denk dat we hier allemaal volwassenen zijn die prima in staat zijn om hun eigen keuzes te maken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:58 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik kijk daar ook wel tegenop ( ik wil bv geven ) maar wat moet dat moet.
Cultuurverschil is het zeker,maar ook wel een sociaal-cultureel iets.
Een jeugdvriendin, medisch bioloog, is vorig jaar bevallen en gebruikt van die alcohol PH strips bij avondjes uit, zodat ze weet wanneer ze veilig kon kolven/voeden.
Mens is oer-hollands, maar die begreep dus helemaal niets van de anti-alcohol brigade.
Kan je lelijk over doen, maar ik snap dat wel.
Net als dat ik de geheelonthouders snap. Doe vooral wat jou rust geeft, want als iets mij wel enorm schadelijk lijkt, dan is dat stress.
dat zal wel lekker slapen zijn door die kdrie-meuk.quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:23 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik heb vanavond een fles K3 bubbels leeg gedronken. Speciaal door mijn ouders gekocht. Haha, appelsap met prik
Verder was de extra controle vandaag in het ziekenhuis goed. Vruchtwater is nu beter in verhouding. De ene baby iets meer, de andere heeft iets minder gekregen. Dus het verschil is kleiner. Gelukkig. Woensdag de GUO.
En dan breng ik het nog wel zonder waardeoordeelquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:35 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik heb 2 slokken aangelengde appelcider gehad.
Wat denk je dat er gebeurd? Dat ie er met 2 hoofden uitkomt ofzo?
Ik ben opgeleid om wetenschappelijke studies goed te kunnen interpreteren en ik heb een hele batterij medici in mijn (vrienden)kring die mij alles kunnen vertellen over wat wel en niet kan.
Ik wil mensen niet beledigen, maar sommige mensen zijn hier een beetje onwetend in dat opzicht en nemen niet de moeite zichzelf te informeren.
Die hysterische benadering past mij gewoon niet zo.
Ik zie de mensen hier namelijk niet vreemd doen over zwarte bessensap, sommige azijnsoorten, mosterd, vanille essence, kefir of sojasaus, terwijl in al die zaken gewoon alcohol zit.
Dus nee, ik voel me 100% zeker dat ik goed voor mijn kleine zorg.
Ik eet supergezond, ik sport dagelijks, ik drink alleen water ( muv feestdagen ), ik heb een perfect gewicht en bloeddruk en ik heb niet bepaald een stressvol bestaan.
Kortom, ik heb niet zoveel om mij zorgen over te maken en heb alle vertrouwen in een gezond kind. Dat zijn ze aan beide zijden van de families al generaties lang en ik was niet van plan die traditie te verbreken ^_^
Nou, je kan toch gewoon in dit topic discussiëren, je mag best een kritische noot plaatsen, zowel de 'voor-partij' als de 'tegen-partij'. Zou wat zijn zeg, als we dat hier niet eens meer durven en dat per PB moet. Vind het eerlijk gezegd ook schijnheilig om mensen per PB 'terecht te wijzen'. Hoeft niet alleen maar koetsjie koetsjie te zijn hier. Zo lang het een fatsoenlijke discussie blijft en mensen in hun waarde worden geladen. Wat mij betreft viel dit nog mee...quote:Op zaterdag 27 december 2014 00:50 schreef faptist het volgende:
Halleluja wat een naar aantal terug lees pagina's waren dat zeg.
Dat iemand er voor kiest om 2 slokjes aangelengd 2,5 % cider te drinken, daar ziek van wordt en dat hier deelt is toch oke?
Dat jij dat niet doet. Perfect, maar moet dat echt 4 pagina's lang door gaan?
Fucking hell. Draven jullie niet een beetje door?
Ik hoop echt dat die hele discussie nu klaar is. Ga dat aub in een pb doen ofzo.
Vrede op aarde and all that crap.
Gatver, was hij zo dronken dat hij daar zelf niet toe in staat was? Vertel hem even dat hij nu niet voor twee hoeft te drinken nu jij niet drinkt.quote:Op zaterdag 27 december 2014 03:32 schreef FlyingFish het volgende:
Om nog even te benadrukken dat alcohol slecht voor je is: m'n vriend heeft zojuist het bed en de halve slaapkamervloer ondergekotst. Met rode wijn kotsWas dus vast even oefenen met middernachtelijk kots opruimen... En een vriend die morgen wat goed te maken heeft. Gelukkig voor hem was ik nuchter, dan ben ik toch iets begripvoller.
En na nieuwjaar gaan we volgens mij weer hamsteren bij AHquote:Op zaterdag 27 december 2014 00:55 schreef faptist het volgende:
Trouwens,
Dat ene dure zeer bekende merk luiers is dit weekend 3 halen 2 betalen + 2 X gratis billendoekjes @ k.ruid.v@t
Misschien handig voor degene die net als ik van het voordelig inkopen zijn
Nu alvast wat pakken kopen, hem foto's laten maken en dan eerst de foto laten zien, zeggen: "Deze moet je halen" en dan pas op pad sturenquote:Op zaterdag 27 december 2014 11:48 schreef Risu het volgende:
Ja klopt, mijn man kan prima boodschappen halen. Hij heeft er alleen een enorme hekel aan, dus ik dacht misschien kan ik hem op zo'n manier een beetje helpen. Uiteindelijk maakt een pak meer of minder ook niet uit natuurlijk. (Al heeft ie wel de neiging om altijd het verkeerde mee te brengen. Is maneigen een beetje of niet)
Waskussenhoes is een goede, die zijn nu ook in de aanbieding bij prenatal. En hydrofielen heb ik ook al een hele zooi van. Top
Ik ben flink verkouden, dus ruik sowieso niets gelukkigquote:Op zaterdag 27 december 2014 05:01 schreef Stippelrientje het volgende:
Lang leve het vroege wakker worden... zucht..
Mja, anders had ik de eerste sneeuw ook niet kunnen bewonderen![]()
@flyingfish Iiiieeeeuuuuw! hier is daar echt nul begrip voor. Kotsen om drank het kan je eens overkomen, maar niet zo dronken dat je niet fatsoenlijk de wasbak of de wc niet kunt halen.... dan ben je echt te ver over je gezellige tipsy dronk heen![]()
Die heeft heel wat goed te maken
Succes met de lucht trouwens!
dat was voor ons de reden om uiteindelijk AH te gebruiken. We hadden aanvankelijk kruidvat, was ik heel tevreden over, prima luiers, prima prijs, stonken niet zo als die pampers en ze pasten bij mijn meiden veel beter (lees: geen lekranden en zulks). Maarja, kruidvat is maar tot half 6 open hier en AH tot 22:00 dus tsjaquote:Op zaterdag 27 december 2014 12:37 schreef faptist het volgende:
Oja. Over luiers.. Ik wil de eerste weken pampers en daarna overgaan op kruidvat.
Hoor daar zulke positieve verhalen over.
Maar nu ik jullie over de ah hoor... Zou wel makkelijker zijn. Daar rij je net wat sneller langs.
welke?quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:08 schreef Paxlie het volgende:
Het gedoe valt heel erg mee.
wij hebben wasbare billendoekjes en dat is ook veel minder werk dan je uiteindelijk zou denken.
Er zijn ook wel mensen die het wel in de droger doen sommige merken kunnen er redelijk tegen
Dat ís ook gewoon lastig!quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:14 schreef Fuente het volgende:
Het is deels ook omdat ik gewoon niet snap welke katoenen luiers we dan nodig hebben. Ik heb laatst het topic erover doorgespit en ik snap het gewoon niet
Want deels ben ik er gewoon voor ivm groen leven, dus wil ik ze dan toch gebruiken. Maar al die info! En hoeveel heb je er nodig? En koop je nieuw of tweedehands? Dat dus.
Wat jij zegt klinkt handig, wegwerp voor de nacht en wasbare overdag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
damnit nu wil ik luiers kopen en ik heb niet eens een kind in de luiers
:)
Freecell heeft veel ervaring met die "chineesjes". Misschien haar eens vragen op facebook anders naar haar ervaringen?quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:30 schreef Fuente het volgende:
Oooh die zijn echt te schattig! Meegroeiluiers lijkt me hier ook het handigst. En met 2 eerdere kinderen van 4+ kilo hoeft slimfit ook niet
Ik ga toch eens op ebay loeren. Tot nu toe alleen bij de webshops gekeken uit NL en werd niet goed van de prijzen. Maar dit scheelt nogal!
Thnx voor de tip! Ga ik zeker doen.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:31 schreef mignonne het volgende:
t die "chineesjes". Misschien haar eens vragen op facebook anders naar haar ervaringen?
Haha, da's wel een goeie manier om ernaar te kijken ja!quote:Op zaterdag 27 december 2014 12:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar dit kan ik nog heel lang tegen hem gebruiken en ik vind het een prima deal: ik zwanger, hij het bijbehorende kotsen!
OUD / Alles over wasbare luiers - deel 6 astu!quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:51 schreef Stippelrientje het volgende:
Wij willen ook wasbare luiers proberen, maar ik zou niet weten waar ik kan beginnen te zoeken naar prijzen of soorten.
Ik ben dat andere topic al een tijdje kwijt...
quote:Op zaterdag 27 december 2014 16:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
OUD / Alles over wasbare luiers - deel 6 astu!
en weer weg hier, want ik heb niets te zoeken hier, behalve lurken
Zou ik wel doen. Hier zaten alleen pampers goed in maat 0 en 1, kruidvat was toen te stug. Na maat 3 maakte het niet zo veel meer uit, dus nu Jumbo en kruidvat, en voor de nacht pampers (al het andere lekt door).quote:Op zaterdag 27 december 2014 18:16 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat qua luiers het advies was om te wachten tot de baby er is en dan een aantal merken uit te proberen op basis van pasvorm enzo?
Ik hou het bij de gratis luiers in eerste instantie. Met een Albert Heijn, Etos en Jumbo binnen 100 meter komt dat sowieso wel goed, en dan ga ik daarna wel op aanbiedingenjacht als ik weet welk merk ik wil.
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat ís ook gewoon lastig!
Ik ben gegaan voor meegroei-luiers, omdat ik geen zin had om elke zoveel kilo nieuwe luiers te moeten kopen. En ik weet inmiddels dat de kans klein is dat ik een maatje slimfit nodig zal hebben voor mijn kinders![]()
![]()
's nachts wegwerp deed ik omdat de oudste ontzettend veel plaste in de nacht en dan is zo'n luier echt niet voldoende vond ik. (kruidvat luiers ook niet, daar niet van) En voor een dagje weg bijvoorbeeld koos ik ook wel eens voor wegwerp, lange autoritten en zulks.
Ik vind de luiers die je op ebay kunt vinden zo leuk. En ze zijn naar verhouding erg goedkoop. Je hebt 20 luiers + 20 inleggers voor ongeveer 100 dollar incl. verzenden. 10 luiers + inleggers voor 60 dollar. En je kunt ze vast nog stukken goedkoper vindenZijn die dingen nou fijn? Ik vind ze er zo plastic uitzien als je begrijpt wat ik bedoel... Dan krijg ik het idee dat het zo gaat broeien. Ik zou op zich ook wel een ccombi willen doen (ik word nog geiten-wollensok op mijn leeftijdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
damnit nu wil ik luiers kopen en ik heb niet eens een kind in de luiers, nog ff en ik ga over bv nadenken
)... Maar idd, hoeveel, wat, waar... Misschien maar es wat over gaan lezen.
ja ik snap wel wat je bedoelt idd, maar dat valt erg mee hoor. In feite is het niet anders dan wegwerp luiers natuurlijk. Het vangt plas of poep op tot je het verschoont. In die zin is wasbaar misschien nog wel een fijner idee dan wegwerp, omdat er dan alleen katoen tegen die billen zit in plaats van materiaal met stofjes er in om die urine om tr zetten in gore blauwe korrelsquote:Op zaterdag 27 december 2014 18:33 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Zijn die dingen nou fijn? Ik vind ze er zo plastic uitzien als je begrijpt wat ik bedoel... Dan krijg ik het idee dat het zo gaat broeien. Ik zou op zich ook wel een ccombi willen doen (ik word nog geiten-wollensok op mijn leeftijd, nog ff en ik ga over bv nadenken
)... Maar idd, hoeveel, wat, waar... Misschien maar es wat over gaan lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een meisje voor Twist!
Fijn dat het vruchtwater nu wat beter verdeeld is Shopaholic! Op naar een goede GUO!
Vandaag zooi natte sneeuw in m'n gezicht gehad, maar helaas blijft hier niks liggen. En ik wilde zo graag het koppie van m'n 1,5 jarige kat zien bij zijn eerste aanblik van sneeuw! Hopelijk komt het nog. Kat van m'n ouders wil als er voor het eerst weer sneeuw ligt altijd vrolijk naar buiten stappen, pootje in de koude sneeuw en dan zo'n koppie "Niet dit weer he.. "
zo schattig
Ah, daar was de discussie ook weer. Denk dat er genoeg over gezegd is nu, iedereen moet z'n eigen afweging maken. Ik zou me er teveel zorgen over maken en heb momenteel ook geen behoefte om te drinken, dus blijf ik er voorlopig vanaf
![]()
Tot 40.0 laat ik de natuur op z'n beloop, anders mag ik me op 15-1-2015 op de OK meldenquote:Op zondag 28 december 2014 09:24 schreef Kyara het volgende:
Spannend NTS! Ik ben niet helemaal bijgelezen maar heb je besloten voor een geplande ks of ga je voor de natuurlijke weg?
Goede compromisquote:Op zondag 28 december 2014 09:28 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Tot 40.0 laat ik de natuur op z'n beloop, anders mag ik me op 15-1-2015 op de OK melden.
Toffe datum!quote:Op zondag 28 december 2014 09:28 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Tot 40.0 laat ik de natuur op z'n beloop, anders mag ik me op 15-1-2015 op de OK melden.
Oh ja die is ook mooi!quote:Op zondag 28 december 2014 11:39 schreef kwakz0r het volgende:
Ik hou van mooie data! 24-10-14 vind ik ook tof, M's geboortedatum. Want 24-10=14
Mits dit in je CAO is opgenomen, ik kwam er onlangs achter dat ik dus geen vrij heb op 5 mei 2015.quote:Op zondag 28 december 2014 16:01 schreef twist02 het volgende:
Qua data: we gaan trouwen op 03-03 en zou wel grappig zijn als de kleine dan op 05-05 komt. Plus dan heeft ze sowieso 1x in de 5 jaar vrij op d'r verjaardag
15-1 maakt hele mooie jongentjes zeker via een ksquote:Op zondag 28 december 2014 09:28 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
quote:Op zondag 28 december 2014 12:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Oh ja die is ook mooi!
Ikzelf en al onze kinderen hebben toffe datums, nouja dat vind ik zelf dan. 25-05-85, 10-04-10 en 14-03-14.
Die eerste twee was toeval, bij die laatste heb ik zelf een beetje geholpen.
En met de opeenlopende getallen 0-1-2-3-4 kun je alle geboortedata + uren van mijn kinderen maken.
Ik wilde eigenlijk trouwen op 01-02-2010, maar toen was onze feestlocatie niet beschikbaar.![]()
#getallenfreak
quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik vind de luiers die je op ebay kunt vinden zo leuk. En ze zijn naar verhouding erg goedkoop. Je hebt 20 luiers + 20 inleggers voor ongeveer 100 dollar incl. verzenden. 10 luiers + inleggers voor 60 dollar. En je kunt ze vast nog stukken goedkoper vindenNeeeeeeeeee.. nu wil ik ook van die leuke luiers .. Wat doen jullie me aan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
damnit nu wil ik luiers kopen en ik heb niet eens een kind in de luiersHaha, Precies hetzelfde hier!quote:Op zaterdag 27 december 2014 21:30 schreef Lijnloos het volgende:
*knip*
En manlief krijg ik toch niet om.... Die keek me al scheef aan toen ik over een draagdoek begon
@Gevalletje,
Dat is denk ik geen melk, maar de klieren van Montgomery (ofzo). Die helpen je huid soepel te houden.
Wat bijzonder dat je zo kunt spelen met je kindje. Hier ook geprobeerd, maar nog geen reactie
@ Stippelrientje,
haha. Ook al zo herkenbaar. Gisteren zat ik echt a la Tokkie op de bank (lelijke pyjama broek, hemdje en dan onder een dekentje) toen ik allemaal hopen sneeuw zag vallen.
was die theemuts haar dakterras en dak (WAAROM?!) aan het sneeuwvrij maken. Super veel herrie en gewoon awkward.. wie maakt het nou uit dat er sneeuw op je dak ligt?
@NTS
Voel je je wel goed verder?
Fijn dat je zo'n mooie uiterste datum hebt. Kan me voorstellen dat het je rust geeft![]()
Oh echt? Ik dacht dat die 1x in de 5 jaar wettelijk geregeld was...quote:Op zondag 28 december 2014 17:07 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Mits dit in je CAO is opgenomen, ik kwam er onlangs achter dat ik dus geen vrij heb op 5 mei 2015.
Ik hoop stiekem nog op een bevalling ala jij met Jsquote:Op zondag 28 december 2014 17:09 schreef Loj het volgende:
[..]
15-1 maakt hele mooie jongentjes zeker via een ks
Al hoop ik op een natuurlijke bevalling voor die tijd voor je
Wat fijn!quote:Op zaterdag 27 december 2014 10:32 schreef Fuente het volgende:
Wij hebben het gisteren aan mij familie verteld, was echt ontzettend leuk. Eergisteren aan de schoonfamilie. Iedereen blij, zo fijn
quote:Op zaterdag 27 december 2014 22:28 schreef Gevalletje het volgende:
Herkenbaar, ik heb mijn piercing een paar jaar terug moeten verwijderen omdat het maar niet wilde helen (was het na een jaar wel zat). Wat jij beschrijft heb ik niet pas sinds ik zwanger ben, maar het is nu wel meer. Ik heb altijd begrepen dat het talg is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@faptist: ik wist niets af van de klieren van Montgomory, thanks voor de info.
@Stippelrientje: irritant zeg, zo'n buurvrouw. Ben wel jaloers op de sneeuw! Hier blijft het bij nat & koud.
Misselijkheid is hier sinds een week ofzo goed toegeslagen, post wat minder daarom. Heb ook niet alles bijgelezen, maar de discussies sla ik sowieso helemaal over.
Dat gebeurde hier dus met facebook! Mijn moeder en zusje knalden het in hun enthousiasme op fb, waardoor ik nu constant bezig ben met felicitaties verwijderen van vrienden die zij ook op fb hebbenquote:Wat fijn!
Hier hebben we het de 25e aan beide sets ouders en mijn broertje verteld. Iedereen viel helemaal stil, wel wat kleine traantjes hier en daar.
Ik had niet verwacht dat mijn broertje (27) zo enthousiast zou zijn als hij is, maar ik vind het helemaal geweldig.![]()
Mijn moeder had het al op haar ''familieapp'' gedeeld voor ik het door had, dus om te voorkomen dat vrienden enzo het via via moesten horen heb ik er een aantal gebeld of een berichtje gestuurd. Dat bleek niet echt doable, dus toen maar op FB gegooid. Ik wilde daar eigenlijk mee wachten tot de 2e echo (de 31e, ben dan zo'n 10 weken). Nja, jammer dan.
Je mag me erover DM'en als je wilt, ik twijfelde ook nogal en heb me er wat in verdiept.quote:Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef LuDann het volgende:
Nog even een aanmoediging voor NTS.![]()
@ Vlindur: mooie datum zeg, met 10 jaar samen.Wij gaan uitzoeken of ons (eerder uitgestelde maar nu weer geplande) huwelijk kan plaatsvinden als we 4 jaar samen zijn.
Oh ja, en weet iemand toevallig of er al een topic bestaat over prenataal testen/screening of zwangerschappen met verhoogd risico?
Twijfel erg over de combinatietest.
Geen idee of er een topic is, maar waarom twijfel je?quote:Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, en weet iemand toevallig of er al een topic bestaat over prenataal testen/screening of zwangerschappen met verhoogd risico?
Twijfel erg over de combinatietest.
Ja, maar dan kunnen mensen het alsnog op hun eigen tijdlijn zetten hè? En met gedeelde familie/vrienden is het kwaad dan ook al geschied.quote:Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Psst, je kan op je Facebook instellen dat alleen jij kan zien wat op je timeline wordt geplaatst, of dat mensen helemaal niets kunnen plaatsen.Heb ik maar gedaan voor de zekerheid, voor de aankondiging. En man ook.
Ah ja dat is wel heel vervelend, zeg! Ook al komt het vast uit puur enthousiasme... Zijn eigen timeline op slot gooien dan maar?quote:Op zondag 28 december 2014 20:10 schreef twist02 het volgende:
Over Facebook: ik zou je wel aanraden om het nu heel duidelijk te maken dat je zulke dingen liever zelf deelt. Wij hadden hetzelfde (met schoonvader) en die flikte het van de week weer toen we het geslacht wisten...![]()
[..]
Ja, maar dan kunnen mensen het alsnog op hun eigen tijdlijn zetten hè? En met gedeelde familie/vrienden is het kwaad dan ook al geschied.
Het is meer dat ik sowieso al een of meerdere GUO's ga krijgen en dat ik niet zeker weet of ik de meerwaarde van eventueel eerder opsporen van een afwijking wel op vind wegen tegen de (misschien onnodige) stress die de percentages kunnen opleveren.quote:Op zondag 28 december 2014 20:10 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Geen idee of er een topic is, maar waarom twijfel je?
Om de kosten, of om de keuzes die je misschien moet maken?
Ik vind het ook lastig, maar we gaan het wel doen, om de reden dat ik niet weet of ik een kindje met een handicap aan zou kunnen (nu ik ervaring heb met een normaal kind), en dus weloverwogen dat besluit wil kunnen nemen.
Kosten worden vergoed door de aanvullende verzekering die ik toch al had genomen ivm andere vergoedingen, dus dat is geen bezwaar...
Het complete verhaal is nogal lang en ingewikkeld, ik weet niet of mensen daar wel op zitten te wachten? Vandaar dat ik dacht aan een apart topic.quote:Op zondag 28 december 2014 20:11 schreef twist02 het volgende:
LuDan: kun je aangeven waarom je precies twijfelt? Dan kunnen anderen hun overwegingen delen, misschien heb je daar wat aan?
Past wmb heel goed in dit topic hoor!quote:Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het complete verhaal is nogal lang en ingewikkeld, ik weet niet of mensen daar wel op zitten te wachten? Vandaar dat ik dacht aan een apart topic.
Je vorige post geeft al wat meer inzicht. Weet alleen niet of ik je dan nog een zinnige bijdrage kan geven. Wij hebben het wel laten doen, ondanks geen verhoogde risico's.quote:Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het complete verhaal is nogal lang en ingewikkeld, ik weet niet of mensen daar wel op zitten te wachten? Vandaar dat ik dacht aan een apart topic.
Ik moest ervoor naar het echocentrum in het ziekenhuis, terwijl mijn vk alle andere echo's wel zelf doet (ook de SEO bijv.).quote:Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik ga trouwens wel die combinatietest doen, hoewel het dus geen garantie biedt. Daardoor denk ik ook wel een beetje, tja wat heb ik eraan... Maar toch zegt m'n gevoel dat ik het moet doen, en man wilt het sowieso graag.
Alleen vergeet ik steeds of die test (echo) nu door de verloskundige wordt gedaan of je daarvoor naar de gynaecoloog moet? Moet morgen eigenlijk bellen voor afspraak, ben alweer 11 weken.
Ja, tegen de tijd dat ik moet bevallen ga ik de boel ook maar zo ver mogelijk dichttimmeren denk ikquote:Op zondag 28 december 2014 20:14 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ah ja dat is wel heel vervelend, zeg! Ook al komt het vast uit puur enthousiasme... Zijn eigen timeline op slot gooien dan maar?Zelf zou ik dus niets meer delen als iemand dat bij mij zou doen... Bevallen? Tja misschien lees je het vanzelf ooit wel op Facebook.
![]()
ik heb trouwens ook ingesteld dat ik moet goedkeuren voordat ik getagd kan worden (althans dat het dan ook op mijn timeline zichtbaar is)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De combinatietest is een kansberekening alleen voor trisomie 13, 18 en 21, oftewel syndroom van Patau, Edwards en Down. Met een 20weken echo, SEO of GUO, spoor je deze afwijkingen in principe niet op.quote:Op zondag 28 december 2014 20:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
Het is meer dat ik sowieso al een of meerdere GUO's ga krijgen en dat ik niet zeker weet of ik de meerwaarde van eventueel eerder opsporen van een afwijking wel op vind wegen tegen de (misschien onnodige) stress die de percentages kunnen opleveren.
Hier gaat het ook om weloverwogen beslissen, aangezien ik zelf chronisch ziek ben moet ik de zorg voor een kind wel aankunnen. En ik heb een verhoogd risico op o.a neuraalbuisdefecten (voor ons reden tot afbreken zwangerschap).
Dank je voor je reactie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@ twist02:
Ik snap dat het erg lastig is om er wat over te zeggen. Alle advies of op/aanmerkingen zijn echter welkom, ik kan zelf inschatten in hoeverre iets van toepassing is in mijn situatie.
Het is een kansberekening ja, dat is ook wat me zo tegenstaat. Want ik kan daar niet zoveel mee. Al is de kans 1/10 dan is de kans op een gezond kind in theorie nog altijd 90 %. Ook wil ik sowieso eerst een GUO en pas als daar iets afwijkends uitkomt een punctie. Maar ik weet niet helemaal zeker of de combinatietest aanwijzingen kan geven over aandoeningen die bij een GUO minder zichtbaar zijn.
Fora over EDS en de combinatie zwangerschap bestaan eigenlijk niet of er wordt heel weinig gepost. Ik ben op zoek naar een algemener forum, maar heb nog geen Nederlandstalige opgespoord. Als iemand een site weet (dus geen sporadisch Viva-draadje ofzo) over risico zwangerschappen / prenataal testen hoor ik het graag!
Ah kijk, hier heb ik wat aan. Dank je. Ik kom tegenstrijdige informatie tegen hierover. Ik heb gehoord/gelezen dat de afwijkingen die ontstaan bij deze syndromen wel al zichtbaar kunnen zijn bij een GUO. Niet om je in twijfel te trekken, maar ik lees er graag meer over, heb je een bron?quote:Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef WupWup het volgende:
[..]
De combinatietest is een kansberekening alleen voor trisomie 13, 18 en 21, oftewel syndroom van Patau, Edwards en Down. Met een 20weken echo, SEO of GUO, spoor je deze afwijkingen in principe niet op.
Verbazingwekkend genoeg is het hier doodstil! Sta er echt van te kijken.quote:Op zondag 28 december 2014 21:57 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik word echt schijtgek van die kids met hun vuurwerk...
Ik snap niet dat ze niet geleerd hebben dat vuurwerk alleen op 31 dec mag... pfff
Het liefst ga ik nu in pyjama en snowboots de straat op om die rot strijkers bij ze weg te snaaien, maar mijn tenen zijn nu al zo kouden ik lig al een uur in bed naar die knallen te luisteren
![]()
echt hoor!! grrrr![]()
![]()
Is mensen de nek om willen draaien op hormonaal in te delen of moet mijn meneer zich al zorgen gaan maken...?
mijn meneer maakt elke nacht herriequote:Op zondag 28 december 2014 22:00 schreef LuDann het volgende:
[..]
Verbazingwekkend genoeg is het hier doodstil! Sta er echt van te kijken.
Ik hoef dus niet in mijn roze onesie (verlaat verjaardagscadeau) de straat op.
![]()
Paar dagen terug had ik hier ook overdreven veel last van een feestje bij de buren, ergerde me veel meer dan normaal. Dus ik denk dat je meneer zich alleen moet dekken als hij herrie gaat maken.
Mijn folder over de combinatietest zegt hetzelfde...quote:Op zondag 28 december 2014 21:58 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah kijk, hier heb ik wat aan. Dank je. Ik kom tegenstrijdige informatie tegen hierover. Ik heb gehoord/gelezen dat de afwijkingen die ontstaan bij deze syndromen wel al zichtbaar kunnen zijn bij een GUO. Niet om je in twijfel te trekken, maar ik lees er graag meer over, heb je een bron?
Ik ga het ook nog eens navragen bij mijn vk hoor, maar ik ben me een beetje aan het voorbereiden.
de seo is niet bedoeld om die 3 syndromen op te sporen. Zie ook mijn andere postquote:Op zondag 28 december 2014 21:58 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ah kijk, hier heb ik wat aan. Dank je. Ik kom tegenstrijdige informatie tegen hierover. Ik heb gehoord/gelezen dat de afwijkingen die ontstaan bij deze syndromen wel al zichtbaar kunnen zijn bij een GUO. Niet om je in twijfel te trekken, maar ik lees er graag meer over, heb je een bron?
Ik ga het ook nog eens navragen bij mijn vk hoor, maar ik ben me een beetje aan het voorbereiden.
ik woon met een zooi bejaardjes in de straat in een dorp en dat is altijd vrij stil. Er zijn uitzonderingsgevallen natuurlijkquote:Op zondag 28 december 2014 22:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Geen buren = geen strijkers = geen lawaai
Ik zou niet te lang meer wachten inderdaad! Als je nu nog papieren moet regelen, datum echo prikken, bloed af laten nemen.. Volgens mijn vk-praktijk moet het uiterlijk bij 13+4 weken.quote:Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik ga trouwens wel die combinatietest doen, hoewel het dus geen garantie biedt. Daardoor denk ik ook wel een beetje, tja wat heb ik eraan... Maar toch zegt m'n gevoel dat ik het moet doen, en man wilt het sowieso graag.
Alleen vergeet ik steeds of die test (echo) nu door de verloskundige wordt gedaan of je daarvoor naar de gynaecoloog moet? Moet morgen eigenlijk bellen voor afspraak, ben alweer 11 weken.
Het is heerlijkquote:Op zondag 28 december 2014 22:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
ik woon met een zooi bejaardjes in de straat in een dorp en dat is altijd vrij stil. Er zijn uitzonderingsgevallen natuurlijk![]()
maar dat van jou klinkt als mijn Utopia
dat klopt idd.quote:Op zondag 28 december 2014 22:34 schreef Phaidra het volgende:
Je mag tegenwoordig toch ook kiezen voor de nipt-test ipv direct invasief?
Even uit nieuwsgierigheid: Je krijgt dus een vruchtwaterpunctie als je dan kiest voor afbreken. Ik neem aan dat wanneer er uit de punctie blijkt dat de NIPT vals-positief was, je dan nog terug kunt?quote:Op zondag 28 december 2014 22:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat klopt idd.
Enkel en alleen als er een verhoogd risico uit de ct komt kun je drie keuzes maken. Ofwel geen vervolgonderzoek, ofwel direct invasief vervolgonderzoek, ofwel je kiest voor de NIPT. Als er uit de nipt komt dat het kind met grote zekerheid géén down of edwards of patau heeft dan houdt het onderzoek daar op. Komt er uit de nipt dat er naar alle waarschijnlijkheid sprake is van een van de syndromen dan mag je kiezen uiteraard om dat te accepteren en de zwangerschap te behouden. Indien je kiest voor afbreken dan volgt er alsnog een vruchtwaterpunctie.
uiteraard. Sowieso kun je ten alle tijden terug. Het blijft jouw lijf en jouw keuze.quote:Op zondag 28 december 2014 22:53 schreef LuDann het volgende:
[..]
Even uit nieuwsgierigheid: Je krijgt dus een vruchtwaterpunctie als je dan kiest voor afbreken. Ik neem aan dat wanneer er uit de punctie blijkt dat de NIPT vals-positief was, je dan nog terug kunt?
Dat ik niet meteen goed ben voorgelicht was een samenloop van omstandigheden; ik had van tevoren al doorgegeven aan de vk welke aandoeningen ik had en informatie opgestuurd, maar toen ik op de afspraak kwam had ik opeens een compleet andere vk die nergens vanaf wist. Ik moest haar dus een hoop uitleggen, dat moest allemaal weer in de computer, ze moest dingen opzoeken en toen was er nog maar weinig tijd om echt aan mij te besteden. Ook lag de focus meer op mijn gezondheid dan op die van het kind.quote:Op zondag 28 december 2014 23:25 schreef FlyingFish het volgende:
Vreemd dat ze je hierover niet duidelijk hebben voorgelicht LuDann. Hier is het bij het eerste gesprek gelijk ter sprake gekomen (is standaard) en heb ik een boekje met uitleg meegekregen en zijn er twee afspraken voor gepland. Gebeurt bij ons gewoon in de praktijk door de echo-man, maar dat zal in jouw geval sowieso anders zijn.
Ik denk dat het vooral belangrijk is wat je bij een slechte uitslag met die informatie gaat doen. Ga je daar iets mee doen of wil je het wel van tevoren weten om je erop voor te bereiden dan zou ik het wel doen. Is elk kindje even welkom en zie je verder onderzoek voor zekerheid niet zitten, dan heeft de ct niet veel nut en krijg je er evt alleen onzekerheid door.
Wij wisten al dat we dit wilden doen en bij een slechte uitslag ook de nipt en daarna punctie, indien nodig gevolgd door een abortus als ook die uitslagen slecht zijn. Maar die keuze maakt ieder voor zich, en ook goede uitslagen geven geen garanties.
Hadden mijn man en ik kunnen zijn (maar dan death/blackquote:Op zondag 28 december 2014 19:29 schreef Vlindur het volgende:
Wij hadden op 6-6-6 (beide heavy metal fan) willen trouwen, maar dat kwam er niet van. Dus toen maar getrouwd op de dag dat we 10 jaar verkering hadden. 18-11-2010 ^
*knip*
Ik heb tijdlijncontrolequote:Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Psst, je kan op je Facebook instellen dat alleen jij kan zien wat op je timeline wordt geplaatst, of dat mensen helemaal niets kunnen plaatsen.Heb ik maar gedaan voor de zekerheid, voor de aankondiging. En man ook.
Ik ga trouwens helemaal geen Facebook aankondiging doen. In maart gaan we naar new york, ik ga er van uit dat ik dan wel een buikje heb, dus dan zal er wel een toeristische foto met buik komen. En dan mogen mensen zelf invullen of dat een baby- of hamburgerbuik is.![]()
Volgens mij is je vraag inmiddels al beantwoord, toch?quote:Op zondag 28 december 2014 21:58 schreef LuDann het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |