abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147988175
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:37 schreef Moppert het volgende:
Dat was niet haar vraag..
Dat was wel mijn antwoord.
Ik vind hypotheses niet zinnig in een fase van je leven waar je je al over genoeg zaken druk kan maken.
pi_147988259
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:45 schreef Cholula het volgende:
Maar ik denk dat Lushes er over na heeft gedacht en van daaruit haar plan heeft getrokken. Dat het niet mijn plan is lijkt me duidelijk. Regelmatig dezelfde discussie opzoeken is misschien niet de bedoeling van Lushes, maar het is toch een onderwerp wat heel erg leeft onder zwangeren. Waarschijnlijk omdat er meer vrouwen, net als ik, regelmatig moeten uitleggen aan ouders/schoonouders/mensen van een andere generatie moeten uitleggen waarom tegenwoordig de adviezen anders zijn.
Ik ben het hier mee eens.

Lushes maakt duidelijk keuzes waar velen het niet mee eens zijn. Maar dan nog zijn het haar keuzes. Die ze weloverwogen heeft gemaakt lijkt het.
pi_147988347
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:51 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ben het hier mee eens.

Lushes maakt duidelijk keuzes waar velen het niet mee eens zijn. Maar dan nog zijn het haar keuzes. Die ze weloverwogen heeft gemaakt lijkt het.
+1
:)
  vrijdag 26 december 2014 @ 22:56:15 #154
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147988468
Daarbij wil ik Lushes er wel op wijzen dat dit een discussieforum is. Als anderen een andere mening hebben dan zij heeft hoeft dat dus niet op een denigrerende manier afgezeken te worden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147988578
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:12 schreef purebliss het volgende:
Het is wel grappig, ik was de afgelopen 5 jaar of zwanger, of ik gaf borstvoeding. ( dus al echt 5 jaar geen druppel gehad) en ookal weet iedereen nu dat ik zwanger ben, (ok is ook niet te missen) schenken ze alsnog een glas wijn voor me in als ik kom ;(
Kom ook uit een familie waarbij het bij veel aanstaande moeders (uit andere culturen) gewoon normaal is om door te roken en te drinken tijdens de zwangerschap. Mijn stiefmoeder zei dat ze uit eindelijk alleen gestopt is met drinkrn omdat ze er misselijk van werd ..

Toch wel gek dat verschillende culturen er zo anders over denken!
Ik kijk daar ook wel tegenop ( ik wil bv geven ) maar wat moet dat moet.

Cultuurverschil is het zeker,maar ook wel een sociaal-cultureel iets.
Een jeugdvriendin, medisch bioloog, is vorig jaar bevallen en gebruikt van die alcohol PH strips bij avondjes uit, zodat ze weet wanneer ze veilig kon kolven/voeden.
Mens is oer-hollands, maar die begreep dus helemaal niets van de anti-alcohol brigade.

Kan je lelijk over doen, maar ik snap dat wel.
Net als dat ik de geheelonthouders snap. Doe vooral wat jou rust geeft, want als iets mij wel enorm schadelijk lijkt, dan is dat stress.
pi_147988632
Andere uiterste: Ik ben niet zwanger meer en geef nu ook geen bv meer, maar zowel gisteren als vandaag werd me niet eens meer een glaasje wijn aangeboden :+ terwijl ik t nu voor t eerst weer gewoon mag :P ze zijn t na bijna een jaar gewoon ontwend me te vragen denk ik ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 26-12-2014 23:08:18 ]
Kwak
pi_147988656
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Daarbij wil ik Lushes er wel op wijzen dat dit een discussieforum is. Als anderen een andere mening hebben dan zij heeft hoeft dat dus niet op een denigrerende manier afgezeken te worden.
Volgens mij heb ik gemist waar ik mensen heb afgezeken?
pi_147988704
Wat je wilt Lushes, is geheel aan jou. Maar wat me opvalt is dat je vooral naar andere kijkt, want die hebben ook alcohol gedronken. Eerst dat Máximverhaal en nu van die vriendin die medisch bioloog is. Gebruik je dat om het voor jezelf goed te praten?
pi_147988727
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Dan wil ik deze wel even +1'en :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:00 schreef Lushes het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik gemist waar ik mensen heb afgezeken?
Ik ben ook opgeleid om wetenschappelijk onderzoek op waarde te schatten, ben niet onwetend, leef ook erg gezond en ben ook niet van de 'hysterische benadering' of 'paniek' :)
pi_147988754
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat je wilt Lushes, is geheel aan jou. Maar wat me opvalt is dat je vooral naar andere kijkt, want die hebben ook alcohol gedronken. Eerst dat Máximverhaal en nu van die vriendin die medisch bioloog is. Gebruik je dat om het voor jezelf goed te praten?
Iets wat niet fout is, hoef je ook niet goed te praten lijkt me.
pi_147988805
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:00 schreef kwakz0r het volgende:
Andere uiterste: Ik ben niet zwanger meer en geef nu ook geen bv mee, maar zowel gisteren als vandaaag werd me niet eens meer een glaasje wijn aangeboden :+ terwijk ik t nu voor t eerst weer gewoon mag :P ze zijn t na bijna een jaar gewoon ontwend me te vragen denk ik ;)
mwhehe :D ik heb allebei de meiden een jaar bv gegeven én ik was binnen het jaar weer zwanger, al met al heb ik zo 3,5 of 4 jaar niets gedronken. ik geef er helemaal niets om en ik vond het teveel gedoe om op te gaan letten wanneer het wel of niet kon, dan maar helemaal niet.

Maar men is er in mijn omgeving idd ook volledig aan gewend dat ik niet drink xD en eerlijk gezegd smaakt het me ook niet meer :') behalve cava, een half glaasje...
  vrijdag 26 december 2014 @ 23:05:36 #162
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147988845
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 21:31 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik heb soms het idee dat op Fok! veelal maar wereldvreemde jan jans en de kinderen vrouwen posten, die werkelijk alles bizar vinden.

*knip*

Jij bent gewoon een beetje narrow minded, kan gewoon niet anders.
Ik vind dit toch aardig denigrerend, het spijt me zeer.

Buuf en Kyara, allebei een +1 voor jullie posts.
pi_147988957
och. een ieder voor zich verder over keuzes. Als er iets is wat ongrijpbaar is en voor iedereen anders, dan is het risico's en risico-perceptie. want zelfs al neem je tien mensen die allemaal prima in staat zijn om medisch wetenschappelijk onderzoek te interpreteren. Dan nog rollen daar waarschijnlijk hele diverse keuzes enz uit.

Ik denk weer over andere dingen anders dan anderen. Ieder zn ding.
pi_147988992
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:05 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ik vind dit toch aardig denigrerend, het spijt me zeer.

Buuf en Kyara, allebei een +1 voor jullie posts.
Helder, dat is een iets hogere gevoeligheid voor taalgebruik dan ik gewend ben. Ik zal er rekening mee houden.
Het hoeft je ook niet te spijten hoor.
  vrijdag 26 december 2014 @ 23:09:52 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_147989030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:03 schreef Lushes het volgende:

[..]

Iets wat niet fout is, hoef je ook niet goed te praten lijkt me.
ik snap niet zo goed dat als je weet hoe het merendeel hier denkt dat je dan kost wat kost het tegendeel wil beweren. Én daar ook nog gelijk in wil hebben.
Prima als jij voor jezelf dit kiest.

Het zou over en weer prettig zijn elkaar in de waarde te laten.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_147989150
Eens met buuf, kyara, mignonne en nts.
Als je vindt dat men hier narrow minded is, is het dan niet tijd om je af te vragen of er een ander platform beter geschikt is voor je? Uiteraard mag je je eigen mening hebben, maar de wijze waarop je discussie voert is op zijn zachts gezegd denigrerend.
pi_147989293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:08 schreef mignonne het volgende:
och. een ieder voor zich verder over keuzes. Als er iets is wat ongrijpbaar is en voor iedereen anders, dan is het risico's en risico-perceptie. want zelfs al neem je tien mensen die allemaal prima in staat zijn om medisch wetenschappelijk onderzoek te interpreteren. Dan nog rollen daar waarschijnlijk hele diverse keuzes enz uit.

Ik denk weer over andere dingen anders dan anderen. Ieder zn ding.
En zo is het.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:09 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik snap niet zo goed dat als je weet hoe het merendeel hier denkt dat je dan kost wat kost het tegendeel wil beweren. Én daar ook nog gelijk in wil hebben.
Prima als jij voor jezelf dit kiest.

Het zou over en weer prettig zijn elkaar in de waarde te laten.
Misschien moet je mijn posts dan iets secuurder lezen.
Ik begrijp prima waarom anderen er anders over denken en ik ben geenszins van plan anderen te overtuigen van mijn standpunt hierin.
Ik ben wel van plan mijn keuzes te verdedigen.

Die laatste zin is inderdaad prachtig, dat zou omgekeerd ook fijn zijn nietwaar?
pi_147989529
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:12 schreef Cholula het volgende:
Als je vindt dat men hier narrow minded is, is het dan niet tijd om je af te vragen of er een ander platform beter geschikt is voor je? Uiteraard mag je je eigen mening hebben, maar de wijze waarop je discussie voert is op zijn zachts gezegd denigrerend.
Die opmerking was gericht aan 1 persoon, die mij betichte van het feit dat ik de zaken aandikte.

Dat vond ik nogal kleingeestig.
Of heeft iedereen over die opmerking heen gelezen?

Verder hoef ik me inderdaad niet ergens op te houden waar ik niet gewenst ben.
Succes allemaal!
  vrijdag 26 december 2014 @ 23:24:35 #169
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147989632
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:12 schreef Cholula het volgende:
Dit dus.

Ander onderwerp dan maar?

Lushes, ik denk trouwens niet dat jij als persoon hier niet gewenst bent, maar je manier van discussiëren en mensen aanspreken die ik hier en in een ander topic heb gelezen getuigt nu niet echt van netiquette. Tijd voor een momentje van zelfreflectie misschien?
pi_147991509
(Nadat ik de dag doorgebracht heb met drie schatten van FAS kindjes komt 't wel even hard aan. En nee, het risico zal met een glaasje misschien heel klein zijn, maar ik zou me de rest van m'n zwangerschap wel heel erg afvragen 'wat nou ALS'.)

Verder wilde ik me er helemaal niet in mengen, maar snoenk even feliciteren met haar prachtige dochter O+
  zaterdag 27 december 2014 @ 00:13:56 #171
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147991893
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 22:58 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik kijk daar ook wel tegenop ( ik wil bv geven ) maar wat moet dat moet.

Cultuurverschil is het zeker,maar ook wel een sociaal-cultureel iets.
Een jeugdvriendin, medisch bioloog, is vorig jaar bevallen en gebruikt van die alcohol PH strips bij avondjes uit, zodat ze weet wanneer ze veilig kon kolven/voeden.
Mens is oer-hollands, maar die begreep dus helemaal niets van de anti-alcohol brigade.

Kan je lelijk over doen, maar ik snap dat wel.
Net als dat ik de geheelonthouders snap. Doe vooral wat jou rust geeft, want als iets mij wel enorm schadelijk lijkt, dan is dat stress.
Oh het was niet lelijk bedoeld hoor. Ik denk dat we hier allemaal volwassenen zijn die prima in staat zijn om hun eigen keuzes te maken.

Ik vind mezelf trouwend niet zo gezellig met drank op, voor mij is dat ook een reden om maar niets meer te drinken _O-
  zaterdag 27 december 2014 @ 00:23:01 #172
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147992264
Iedereen bedankt voor de felicitaties! We zijn weer lekker thuis en alles gaat goed. Ze is zo mooi en lief O+
  zaterdag 27 december 2014 @ 00:23:38 #173
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_147992284
Ik heb vanavond een fles K3 bubbels leeg gedronken. Speciaal door mijn ouders gekocht. Haha, appelsap met prik :)
Verder was de extra controle vandaag in het ziekenhuis goed. Vruchtwater is nu beter in verhouding. De ene baby iets meer, de andere heeft iets minder gekregen. Dus het verschil is kleiner. Gelukkig. Woensdag de GUO.
pi_147992572
Dat is goed nieuws Shop! Fijn!
  zaterdag 27 december 2014 @ 00:31:39 #175
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_147992598
Snoenk, gefeliciteerd met de geboorte van jullie prachtige meisje! *O*
Fijn dat jullie alweer thuis zijn ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')