Ja dat lijkt me echt awkward zeg, voor allemaal.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb wel eens (meer dan eens zelfs!) Een beschonken aanstaande vader te woord gestaan. Was k niet zo van gecharmeerdniet dat ze nou vanaf 37 weken stil op de bank moeten blijven zitten hoor! Go ahead dri k vooral iets. Maar echt dat moment dat er dan 3 man tollend op zn benen staat, helemaal rozig, en maar lachstuipen om flauwe grapjes enzo. Noooh
![]()
Bij een (vrijgezelle) vriend van ons. En de gastheer verzorgt altijd de drank... (de rest neemt hapjes etc mee). Geen idee dus of er dubbelfriss is. Vorige zwangerschap had ik Jillz 0.0. Prima te doen, maar dat valt helemaal op als ik dat een fles in de koelkast zet...quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:50 schreef twist02 het volgende:
[..]
Hoe/waar vier je het? Lukt het om stiekem voor jezelf iets anders champagne-kleurigs in te schenken? Jillz of Dubbelfris ofzo?
Er was appelcider met 2.5 % alcohol. Speciaal voor mij gehaald.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:47 schreef twist02 het volgende:
[..]
Bij ons is het ook niet raar als een zwangere een aangepast drankje meedrinkt hoor, maar waarom dan half aanpassen en niet gewoon voor 0% gaan? Is ook nog eens minder gedoe met aanlengen...
[..]
Maar het was dus vooral zonder alcohol omdat je er ziek van werd? Want ik lees zo al 2 niet-alcoholvrije dingen...
Wat ik me dan altijd afvraag hè? Bij mij moet (ook buiten zwangerschap) zo'n beetje elk gerecht aangepast worden vanwege een intolerantie. Gelukkig heb ik een geweldige (schoon)familie die werkelijk elk etiket 3x nakijken. Waarom is het dan bij sommige families al zo'n ramp om dat 9 maanden lang te moeten doen?
Natuurlijk moet jij zelf weten wat je zelf wel en niet drinkt, maar de verwondering hier is denk ik vooral dat je dan uberhaupt toch de 2,5% probeert (ookal word je er ziek van), en niet gewoon zegt, nee ik wil het niet, of voor een alcoholvrije variant kiest. Er moest namelijk toch al voor jou speciaal iets anders gehaald worden...quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:55 schreef Lushes het volgende:
[..]
Er was appelcider met 2.5 % alcohol. Speciaal voor mij gehaald.
Dat was een glas aangelengd met water. Heb ik niet kunnen opdrinken. De smaak en gevoel van alcohol maakte me misselijk. Erg vreemd, want ik ben echt dol op mijn wijntjes en champagnes.
Jillz 0,0% is toch gewoon appelsap van de allerzuurste Granny Smith die er bestaatquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij een (vrijgezelle) vriend van ons. En de gastheer verzorgt altijd de drank... (de rest neemt hapjes etc mee). Geen idee dus of er dubbelfriss is. Vorige zwangerschap had ik Jillz 0.0. Prima te doen, maar dat valt helemaal op als ik dat een fles in de koelkast zet...
Ik drink ook graag speciaalbiertjes (en die zijn er vast), dus als ik die en de gluhwein de hele avond afsla gaan er vast belletjes rinkelen...
We'll see, anders weten ze t gewoon heeeeeeel vroeg...
Hmm, dat wordt lastig dan ja. Je zou kunnen overwegen om de gastheer wel in vertrouwen te nemen? Of het inderdaad gewoon aankijken. Wij wilden het juist wel vertellen op een verjaardag, dus ik 'bestelde' expres water met de verwachting dat iedereen het meteen door zou hebben (ik lust er normaal gesproken ook wel pap vanquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Bij een (vrijgezelle) vriend van ons. En de gastheer verzorgt altijd de drank... (de rest neemt hapjes etc mee). Geen idee dus of er dubbelfriss is. Vorige zwangerschap had ik Jillz 0.0. Prima te doen, maar dat valt helemaal op als ik dat een fles in de koelkast zet...
Ik drink ook graag speciaalbiertjes (en die zijn er vast), dus als ik die en de gluhwein de hele avond afsla gaan er vast belletjes rinkelen...
veins een blaasontsteking met bijbehorende ab-kuur. verklaart het vakere plassen én het geen alcohol mogen drinkenquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:54 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Geen idee, toen vond ik t lekker en heb ik samen met andere zwangere vriendin een fles leeggedronken. Maar t zal vast niet erg gezond zijnquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:58 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Jillz 0,0% is toch gewoon appelsap van de allerzuurste Granny Smith die er bestaat.
In de Etos (?) doos zat een blikje daarvan, noooh, ik hou best van zuur, maar daar betrok me toch even m'm hele gezicht van![]()
.
Idd, die hormonen maken het soms echt heel erg bont qua eten en drinken!quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:01 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Geen idee, toen vond ik t lekker en heb ik samen met andere zwangere vriendin een fles leeggedronken. Maar t zal vast niet erg gezond zijn.
Horrrmonen he, doen rare dingen met je. Vorige zwangerschap at ik me ongans aan fruit, nu heb ik er helemaal geen zin in.ik bem vorige week zelfs voor het eerst in 3 jaar naar de mac geweest. Ik haat normaal mac voer....
Omdat ik van tevoren niet in mijn glazen bol kon zien dat het niet lekker zou vallen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Natuurlijk moet jij zelf weten wat je zelf wel en niet drinkt, maar de verwondering hier is denk ik vooral dat je dan uberhaupt toch de 2,5% probeert (ookal word je er ziek van), en niet gewoon zegt, nee ik wil het niet, of voor een alcoholvrije variant kiest. Er moest namelijk toch al voor jou speciaal iets anders gehaald worden...
Dat je er niet van houdt en ze dus misschien sowieso niet had aangeraakt, kunnen wij natuurlijk niet raden. Waarom benoem je het dan zo nadrukkelijk?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:55 schreef Lushes het volgende:
[..]
Er was appelcider met 2.5 % alcohol. Speciaal voor mij gehaald.
Dat was een glas aangelengd met water. Heb ik niet kunnen opdrinken. De smaak en gevoel van alcohol maakte me misselijk. Erg vreemd, want ik ben echt dol op mijn wijntjes en champagnes.
De desserts waren allemaal zaken waar (verdampte ) alcohol in zat. Voor ons, regionale traditionele gerechten.
Die net als elk jaar, er ook dit jaar weer waren.
Wie ben ik om van de kok een alternatief te eisen. Ik hou niet eens van desserts.
Ik heb ze dan ook niet aangeraakt.
Bij mij is er ook geen sprake van paniek hoor, wees maar niet bangquote:Nogmaals, in mijn wereld is die paniek er niet zo. Bovendien vind ik niet dat mensen zich aan mij moeten aanpassen. Ik pas me zelf wel aan. Dus ik kan kiezen iets wel of niet te drinken of eten.
Nou, bij mij kan de kok kiezen: of de boel aanpassen, of ik eet niks. In ons geval kiest de kok dan ook voor de gezelligste optiequote:Lijkt mij veel makkelijker en vooral gezelliger. Zeker met de wetenschap dat de kok sowieso al 3 dagen in de keuken staat. Dan ga ik niet vertellen hoe het menu eruit moet zien.
Bij jullie werkt dat blijkbaar anders. Ik moet er niet aan denken, maar bless you!
Haha, zou wel bijzonder zijn!quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:21 schreef purebliss het volgende:
Ohhhh trouwens.. Leuk een meisje twist!!
Als dit bij ons een meisje word is ze ook het enige meisje tussen de 6 kleinszions van mijn kant en 5 van mijn vriend zijn kant.
(Zal dus wel ijdele hoop zijn)
Ik heb 2 slokken aangelengde appelcider gehad.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:18 schreef AwayTL het volgende:
Lushes, wat ik mij dan afvraag.. Wat nou als blijkt dat je kindje er wel wat aan over heeft gehouden?
Je maakt de keus zo bewust dat ik denk dat je daar wel over na hebt gedacht. Of heb je dan alleen de overweging gemaakt dat je de kans vele male groter acht dat het geen verschil gaat maken?
Geen sneer, oprechte vraag.
Is hier ook hoorquote:Op vrijdag 26 december 2014 22:30 schreef twist02 het volgende:
[..]
Haha, zou wel bijzonder zijn!
Bij ons moet iedereen vooral erg lachen dat uitgerekend wij een meisje krijgen. Beide schoonzussen zijn best meisje-meisje types (lees: paardrijden, roze, Hello Kitty, hoge hakken, mooie jurkjes, etc.) en hebben dus allebei een zoontje, terwijl ik meer een halve knul was toen ik klein was (bomen klimmen, met auto's spelen, vies worden, etc.) en nog steeds ben ik niet zo'n meisje-meisje
En vriendlief is ook nogal een typische vent zeg maar. Dus iedereen lacht zich kapot als ze zich ons voorstellen met schattige jurkjes en haarspeldjes
We hebben vandaag daar een discussie over gehad. Voor ik zwanger werd heb ik me ingelezen over de risico's van bijvoorbeeld het eten van rood vlees of het nuttigen van alcohol. Ik kan het naar mezelf, mijn kind, mijn man en de rest van de maatschappij niet verantwoorden om bewust een risico te nemen. Ik ken een vrouw die gedurende haar zwangerschap gewoon carpaccio, rauwmelkse kazen en gerookte zalm uit een vacuumverpakking at. Haar zoon heeft er, vooralsnog, niets aan overgehouden. Maar wat nou als hij er wel wat aan over had overgehouden? Ik zou mezelf dat kwalijk nemen, maar zij kon dat blijkbaar wel naar zichzelf verantwoorden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:18 schreef AwayTL het volgende:
Lushes, wat ik mij dan afvraag.. Wat nou als blijkt dat je kindje er wel wat aan over heeft gehouden?
Je maakt de keus zo bewust dat ik denk dat je daar wel over na hebt gedacht. Of heb je dan alleen de overweging gemaakt dat je de kans vele male groter acht dat het geen verschil gaat maken?
Geen sneer, oprechte vraag.
Kijk, dat klinkt goed!quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:44 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Is hier ook hoor. Ik ben totaal geen meisjes-mama maar wij hebben een mooie balans gevonden tussen Hello Kitty en haarspelden en auto's en lompe spelletjes
.
En d'r crossmotor is ook al een opkomend gesprek, als het aan mij ligt staat er morgen al 1 in de garage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |