)
 ) 

Eh, er zit volgens de fles van coca cola 100 mg cafeine per fles!quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:18 schreef Mariposas het volgende:
Lushes, ik weet dat jij het wat minder nauw met de voorschriften neemt, maar in cola (zero) zit cafeïne, dat wordt afgeraden tijdens je zwangerschap (of in elk geval beperken tot max. 3 glazen per dag (ongeveer evenveel als 1 kopje koffie)). Tenzij je ook nog eens de cafeïnevrije variant hebt genomen Natuurlijk. 2 liter lijkt me echt ongezond veel, ook al heb je het misschien iets aangedikt, als bij wijze van spreken.

Ik heb soms het idee dat op Fok! veelal maar wereldvreemde jan jans en de kinderen vrouwen posten, die werkelijk alles bizar vinden.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom wordt er een dessert voor je gemaakt met alcohol erdoor?
Jij dikt de boel gewoon flink aan, kan gewoon niet anders.

Iedereen weet het.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:30 schreef mignonne het volgende:
Had je het al verteld aan je familie lushes? (Ik lees niet zoveel meer mee, dus gemist denk k)
Verder eens over cola. Je mag behoorlijk wat drinken nog, in koffie zit verhouding veel meer cafeïne dan in cola. Afgezien daarvan is men er nog bepaald niet over uit hoe schadelijk die effecten nu precies zijn. Cafeïne passeert de placenta maar het effect is maar van zeer korte duur. Er zijn onderzoeken die een verband hebben aangetoond tussen hartritmestoornissen en cafeïne gebruik, maar dan gaat het om echt heel grote hoeveelheden én stelselmatig gebruik ervan.

Ja precies, daarom dat ik iets soortgelijks al eerder posttequote:Op vrijdag 26 december 2014 21:38 schreef Mariposas het volgende:
Sunshine, sommige mensen zijn heel strict met voedingsvoorschriften en eten niets wat in beperkte mate wordt geadviseerd te consumeren, sommige nemen het minder nauw. Is ook cultuurgebonden. Ieder z'n ding toch, zo lang je maar goed geïnformeerd bent en de risico's afweegt. Denk dat lushes prima in staat is haar grenzen aan te geven, ook vooraf.
Verder weinig zin in weer zo'n hoog oplopende voedingsdiscussie.

momentje.
 momentje. 

!
 !

ja dat zag ik staan, maar het had gekund dat lushes alleen haar ouders had ingelicht bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mignonne, in alinea 3 staat dat de ouders het weten. Cider met een te verwaarlozen alcoholpercentage en vader die cider wil aanlengen met water.
 ik vroeg me gewoon af of ze t al gemeld had.
 ik vroeg me gewoon af of ze t al gemeld had.  het is supercliché maar zo waar, het is voorbij gevlogen.
 het is supercliché maar zo waar, het is voorbij gevlogen.

ik heb wel eens (meer dan eens zelfs!) Een beschonken aanstaande vader te woord gestaan. Was k niet zo van gecharmeerdquote:Op vrijdag 26 december 2014 21:39 schreef NotTheSame het volgende:
Even een lachwekkend tegengeluid over alcohol...
Wij hebben net overheerlijk gechineest, maar we hadden wel even eenmomentje.
Bij de eerste bestelronde word netjes gevraagd wat we willen drinken. Manlief vraagt of ze Radler hebben. Dus de Chinese serveerster lacht en zegt dat ze dat natuurlijk hebben!
Komt ze even later terug met Radler 0,0%, dus manlief attendeert haar daarop.
'Nee meneel, u klijgt niet bier, als vlouw kind klijgt vandaag kan u niet autolijden'.
Manlief:
Der rest van de familie:
Mijn moeder was overigens ook BOB, dus er was altijd backup, maar ik vond het wel geniaal van de serveerster!
 niet dat ze nou vanaf 37 weken stil op de bank moeten blijven zitten hoor! Go ahead dri k vooral iets. Maar echt dat moment dat er dan 3 man tollend op zn benen staat, helemaal rozig, en maar lachstuipen om flauwe grapjes enzo. Noooh
 niet dat ze nou vanaf 37 weken stil op de bank moeten blijven zitten hoor! Go ahead dri k vooral iets. Maar echt dat moment dat er dan 3 man tollend op zn benen staat, helemaal rozig, en maar lachstuipen om flauwe grapjes enzo. Noooh  

Bij ons is het ook niet raar als een zwangere een aangepast drankje meedrinkt hoor, maar waarom dan half aanpassen en niet gewoon voor 0% gaan? Is ook nog eens minder gedoe met aanlengen...quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:35 schreef Lushes het volgende:
[..]
Iedereen weet het.
Mij wordt ook niks opgedrongen en bij ons is het gewoon niet raar als een zwangere een aangepast drankje meedrinkt bij een festiviteit. In de cider zat overigens 2.5%
Op Fok blijkbaar wel, dus daar zal ik nog even aan moeten wennen
Maar het was dus vooral zonder alcohol omdat je er ziek van werd? Want ik lees zo al 2 niet-alcoholvrije dingen...quote:Een kerst zonder alcohol viel me 100% mee. Ik zou er zo nog honderd doen ^_^

Dat vind ik (hypcocriet genoeg) zó ordinair. Ik denk dat mijn partner echt de eeuwige furie over zich af zou roepen als hij mij dat zou flikken.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb wel eens (meer dan eens zelfs!) Een beschonken aanstaande vader te woord gestaan. Was k niet zo van gecharmeerdniet dat ze nou vanaf 37 weken stil op de bank moeten blijven zitten hoor! Go ahead dri k vooral iets. Maar echt dat moment dat er dan 3 man tollend op zn benen staat, helemaal rozig, en maar lachstuipen om flauwe grapjes enzo. Noooh

Meen je niet! Haha, dan wordt je kind geboren en mis je het moment supreme omdat je in een hikbui zat!quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb wel eens (meer dan eens zelfs!) Een beschonken aanstaande vader te woord gestaan. Was k niet zo van gecharmeerdniet dat ze nou vanaf 37 weken stil op de bank moeten blijven zitten hoor! Go ahead dri k vooral iets. Maar echt dat moment dat er dan 3 man tollend op zn benen staat, helemaal rozig, en maar lachstuipen om flauwe grapjes enzo. Noooh

Ook niet een beetje. Ik heb volgende week met oud en nieuw dan ook een uitdaging. We willen het nog niet vertellen (6 weken pas dan), maar t valt mn vriendinnen natuurlijk meteen op...
 Ook niet een beetje. Ik heb volgende week met oud en nieuw dan ook een uitdaging. We willen het nog niet vertellen (6 weken pas dan), maar t valt mn vriendinnen natuurlijk meteen op... gevoel als ik koffie ruik. Jammer, want ik ben dol op mijn zelfgemaakte Latte
 gevoel als ik koffie ruik. Jammer, want ik ben dol op mijn zelfgemaakte Latte   

Ha, ik moest lachen! Wel lief dat ze zo met jullie meedacht.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:39 schreef NotTheSame het volgende:
Bij de eerste bestelronde word netjes gevraagd wat we willen drinken. Manlief vraagt of ze Radler hebben. Dus de Chinese serveerster lacht en zegt dat ze dat natuurlijk hebben!
'Nee meneel, u klijgt niet bier, als vlouw kind klijgt vandaag kan u niet autolijden'.
Manlief:
Der rest van de familie:
Mijn moeder was overigens ook BOB, dus er was altijd backup, maar ik vond het wel geniaal van de serveerster!

Hoe/waar vier je het? Lukt het om stiekem voor jezelf iets anders champagne-kleurigs in te schenken? Jillz of Dubbelfris ofzo?quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:48 schreef mousemicky het volgende:
Alcohol en zwanger is voor mij een groteOok niet een beetje. Ik heb volgende week met oud en nieuw dan ook een uitdaging. We willen het nog niet vertellen (6 weken pas dan), maar t valt mn vriendinnen natuurlijk meteen op...
Koffie dronk ik vorige zwangerschap wel, nu heb ik eengevoel als ik koffie ruik. Jammer, want ik ben dol op mijn zelfgemaakte Latte

Haha, da's weer het andere uiterste ja!quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:39 schreef NotTheSame het volgende:
Manlief:
Der rest van de familie:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |