abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148004531
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 12:37 schreef faptist het volgende:
Oja. Over luiers.. Ik wil de eerste weken pampers en daarna overgaan op kruidvat.
Hoor daar zulke positieve verhalen over.
Maar nu ik jullie over de ah hoor... Zou wel makkelijker zijn. Daar rij je net wat sneller langs.
dat was voor ons de reden om uiteindelijk AH te gebruiken. We hadden aanvankelijk kruidvat, was ik heel tevreden over, prima luiers, prima prijs, stonken niet zo als die pampers en ze pasten bij mijn meiden veel beter (lees: geen lekranden en zulks). Maarja, kruidvat is maar tot half 6 open hier en AH tot 22:00 dus tsja :P keus was na verloop van tijd snel gemaakt. Ohja en op zondag tot 21:00 open. Ook ideaal.
:)
pi_148004558
We hebben ook overwogen om deze keer katoenen luiers te gebruiken (vroeger kon je hier de luiers wegbrengen naar een luierverzamelpunt, dat kan nu niet meer en de grijze bak aan straat zetten kost 8,95 per keer). Maar het lijkt me toch teveel gedoe. Zeker als ik ook weer aan het werk ben etc.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148004805
woah das aan de prijs zeg Fuente! :o

for what it's worth... ik vond het wel meevallen met het gedoe eerlijk gezegd. Als je maar zorgt dat je luierstash groot genoeg is, maar ik waste ze ofwel gewoon mee met de handdoeken of 2 keer per week ofzo een aparte luierwas draaien. Enige "lastige" is dat ze daarna op het droogrek moesten en niet in de droger konden. Maar goed, als ik heel eerlijk ben dan was dat vooral luiigheid want het is een klusje van 5 minuten ofzo :')

Mijn jongste kon er niet tegen, kreeg enorme uitslag ervan dus daarom na verloop van tijd toch maar overgestapt op wegwerp. Maar bij een volgende haal ik weer wasbaren en gaan we weer voor de combi ('s nachts wegwerp, overdag wasbaar.) Ik vind ze zo leuk O+ :@
  zaterdag 27 december 2014 @ 13:08:05 #204
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_148005175
Het gedoe valt heel erg mee.
wij hebben wasbare billendoekjes en dat is ook veel minder werk dan je uiteindelijk zou denken.

Er zijn ook wel mensen die het wel in de droger doen sommige merken kunnen er redelijk tegen :D
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_148005277
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:08 schreef Paxlie het volgende:
Het gedoe valt heel erg mee.
wij hebben wasbare billendoekjes en dat is ook veel minder werk dan je uiteindelijk zou denken.

Er zijn ook wel mensen die het wel in de droger doen sommige merken kunnen er redelijk tegen :D
welke? :9 klinkt als iets voor mij. :')

sowieso wil ik tegen die tijd ook een stash goedkopers van ebay voor dr bij.
pi_148005405
Het is deels ook omdat ik gewoon niet snap welke katoenen luiers we dan nodig hebben. Ik heb laatst het topic erover doorgespit en ik snap het gewoon niet :')
Want deels ben ik er gewoon voor ivm groen leven, dus wil ik ze dan toch gebruiken. Maar al die info! En hoeveel heb je er nodig? En koop je nieuw of tweedehands? Dat dus.
Wat jij zegt klinkt handig, wegwerp voor de nacht en wasbare overdag.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148005870
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:14 schreef Fuente het volgende:
Het is deels ook omdat ik gewoon niet snap welke katoenen luiers we dan nodig hebben. Ik heb laatst het topic erover doorgespit en ik snap het gewoon niet :')
Want deels ben ik er gewoon voor ivm groen leven, dus wil ik ze dan toch gebruiken. Maar al die info! En hoeveel heb je er nodig? En koop je nieuw of tweedehands? Dat dus.
Wat jij zegt klinkt handig, wegwerp voor de nacht en wasbare overdag.
Dat ís ook gewoon lastig!
Ik ben gegaan voor meegroei-luiers, omdat ik geen zin had om elke zoveel kilo nieuwe luiers te moeten kopen. En ik weet inmiddels dat de kans klein is dat ik een maatje slimfit nodig zal hebben voor mijn kinders :') :+

's nachts wegwerp deed ik omdat de oudste ontzettend veel plaste in de nacht en dan is zo'n luier echt niet voldoende vond ik. (kruidvat luiers ook niet, daar niet van :') ) En voor een dagje weg bijvoorbeeld koos ik ook wel eens voor wegwerp, lange autoritten en zulks.

Ik vind de luiers die je op ebay kunt vinden zo leuk. En ze zijn naar verhouding erg goedkoop. Je hebt 20 luiers + 20 inleggers voor ongeveer 100 dollar incl. verzenden. 10 luiers + inleggers voor 60 dollar. En je kunt ze vast nog stukken goedkoper vinden :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+

damnit nu wil ik luiers kopen en ik heb niet eens een kind in de luiers :')
pi_148005930
Oooh die zijn echt te schattig! Meegroeiluiers lijkt me hier ook het handigst. En met 2 eerdere kinderen van 4+ kilo hoeft slimfit ook niet :')
Ik ga toch eens op ebay loeren. Tot nu toe alleen bij de webshops gekeken uit NL en werd niet goed van de prijzen. Maar dit scheelt nogal!
Sara
Merel
Ukje
pi_148005963
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:30 schreef Fuente het volgende:
Oooh die zijn echt te schattig! Meegroeiluiers lijkt me hier ook het handigst. En met 2 eerdere kinderen van 4+ kilo hoeft slimfit ook niet :')
Ik ga toch eens op ebay loeren. Tot nu toe alleen bij de webshops gekeken uit NL en werd niet goed van de prijzen. Maar dit scheelt nogal!
Freecell heeft veel ervaring met die "chineesjes". Misschien haar eens vragen op facebook anders naar haar ervaringen?
pi_148006033
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:31 schreef mignonne het volgende:
t die "chineesjes". Misschien haar eens vragen op facebook anders naar haar ervaringen?
Thnx voor de tip! Ga ik zeker doen.
Sara
Merel
Ukje
pi_148006040
lol :') ik zie nu dat deze webshop, dezelfde luiers verkoopt als die op ebay te koop zijn. Alleen zij verkoopt ze voor 15-20 e. p/s ipv 3-5 e. :')
pi_148007402
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 12:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar dit kan ik nog heel lang tegen hem gebruiken en ik vind het een prima deal: ik zwanger, hij het bijbehorende kotsen!
Haha, da's wel een goeie manier om ernaar te kijken ja! :D

Goed om te horen dat AH luiers over het algemeen goed bevallen! We hebben hier 3 AH's in de buurt, dus dat komt goed uit! Denk ook dat we voor de flesvoeding van AH gaan om die reden.

Nesteldrang gaat hier binnenkort ook wel komen denk ik. Schoonpa en vriend zijn weer bezig met het kamertje en de meubeltjes en kinderwagen komen al over 3 weken (3 weken eerder dan gepland, maar stiekem vind ik het wel leuk ;) ), dus dan kan ik helemaal los! :9

Heb al een redelijk beeld van het kamertje (in m'n hoofd), maar weet nog niet zo goed wat we qua kleur gaan doen. Zuurstokken-roze hoeft voor ons niet per se ;) maar een beetje meisjesachtig mag wel. Paars is ook wel leuk, toch?

* twist02 gaat op zoek naar het kamertjes topic
pi_148010622
Ik heb inderdaad ook AH in mijn hoofd omdat die hier op loopafstand zit en ik heb geen auto overdag. Kruidvat is dan wel te fietsen, maar dat is lastig met baby. Als ze een maand of 3 is ga ik wel naar het babyzwemmen en bij het zwembad zit een kruidvat in de buurt, dus dan ben ik er iig wel 1 keer in de week, mochten ze toch beter bevallen. En als ze in het fietsstoeltje kan, kan ik ook wat verder weg.

Wasbaar heb ik ook overwogen, maar uiteindelijk zag ik ook door de bomen het bos niet meer en aangezien ik best lui ben aangelegd, laat ik het toch maar.
Wasbare billendoekjes vind ik wel wat.
pi_148013036
Wij willen ook wasbare luiers proberen, maar ik zou niet weten waar ik kan beginnen te zoeken naar prijzen of soorten.

Ik ben dat andere topic al een tijdje kwijt... :@
Schudden voor gebruik
  zaterdag 27 december 2014 @ 16:57:51 #215
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_148013330
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:51 schreef Stippelrientje het volgende:
Wij willen ook wasbare luiers proberen, maar ik zou niet weten waar ik kan beginnen te zoeken naar prijzen of soorten.

Ik ben dat andere topic al een tijdje kwijt... :@
OUD / Alles over wasbare luiers - deel 6 astu! :)

en weer weg hier, want ik heb niets te zoeken hier, behalve lurken
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_148013379
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 16:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

OUD / Alles over wasbare luiers - deel 6 astu! :)

en weer weg hier, want ik heb niets te zoeken hier, behalve lurken
:*
Schudden voor gebruik
pi_148016140
Ik dacht dat qua luiers het advies was om te wachten tot de baby er is en dan een aantal merken uit te proberen op basis van pasvorm enzo?

Ik hou het bij de gratis luiers in eerste instantie. Met een Albert Heijn, Etos en Jumbo binnen 100 meter komt dat sowieso wel goed, en dan ga ik daarna wel op aanbiedingenjacht als ik weet welk merk ik wil.
  zaterdag 27 december 2014 @ 18:31:49 #218
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148016621
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:16 schreef FlyingFish het volgende:
Ik dacht dat qua luiers het advies was om te wachten tot de baby er is en dan een aantal merken uit te proberen op basis van pasvorm enzo?

Ik hou het bij de gratis luiers in eerste instantie. Met een Albert Heijn, Etos en Jumbo binnen 100 meter komt dat sowieso wel goed, en dan ga ik daarna wel op aanbiedingenjacht als ik weet welk merk ik wil.
Zou ik wel doen. Hier zaten alleen pampers goed in maat 0 en 1, kruidvat was toen te stug. Na maat 3 maakte het niet zo veel meer uit, dus nu Jumbo en kruidvat, en voor de nacht pampers (al het andere lekt door).

Voor de volgende haal ik dus 2 pakken pampers nummer 1 als voorraad, verder niets. Wie weet is dit kind heel anders, J. was niet echt standaard want prematuur en megasmal. Ik hoop iig deze keer geen maat 0 nodig te hebben...
pi_148016713
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 december 2014 13:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat ís ook gewoon lastig!
Ik ben gegaan voor meegroei-luiers, omdat ik geen zin had om elke zoveel kilo nieuwe luiers te moeten kopen. En ik weet inmiddels dat de kans klein is dat ik een maatje slimfit nodig zal hebben voor mijn kinders :') :+

's nachts wegwerp deed ik omdat de oudste ontzettend veel plaste in de nacht en dan is zo'n luier echt niet voldoende vond ik. (kruidvat luiers ook niet, daar niet van :') ) En voor een dagje weg bijvoorbeeld koos ik ook wel eens voor wegwerp, lange autoritten en zulks.

Ik vind de luiers die je op ebay kunt vinden zo leuk. En ze zijn naar verhouding erg goedkoop. Je hebt 20 luiers + 20 inleggers voor ongeveer 100 dollar incl. verzenden. 10 luiers + inleggers voor 60 dollar. En je kunt ze vast nog stukken goedkoper vinden :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+

damnit nu wil ik luiers kopen en ik heb niet eens een kind in de luiers :')
Zijn die dingen nou fijn? Ik vind ze er zo plastic uitzien als je begrijpt wat ik bedoel... Dan krijg ik het idee dat het zo gaat broeien. Ik zou op zich ook wel een ccombi willen doen (ik word nog geiten-wollensok op mijn leeftijd :+ , nog ff en ik ga over bv nadenken :D )... Maar idd, hoeveel, wat, waar... Misschien maar es wat over gaan lezen.
pi_148018036
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 18:33 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Zijn die dingen nou fijn? Ik vind ze er zo plastic uitzien als je begrijpt wat ik bedoel... Dan krijg ik het idee dat het zo gaat broeien. Ik zou op zich ook wel een ccombi willen doen (ik word nog geiten-wollensok op mijn leeftijd :+ , nog ff en ik ga over bv nadenken :D )... Maar idd, hoeveel, wat, waar... Misschien maar es wat over gaan lezen.
ja ik snap wel wat je bedoelt idd, maar dat valt erg mee hoor. In feite is het niet anders dan wegwerp luiers natuurlijk. Het vangt plas of poep op tot je het verschoont. In die zin is wasbaar misschien nog wel een fijner idee dan wegwerp, omdat er dan alleen katoen tegen die billen zit in plaats van materiaal met stofjes er in om die urine om tr zetten in gore blauwe korrels :') (iets met luier te hard van de trap gooien en zodoende kennis maken met de inhoud :') :r )

Ik ben ook niet gemaakt voor volledig wasbaar luieren, daar ben ik net wat teveel een convenience-dier voor. Maar zo gedeeltelijk vond ik het prima te doen.
En ik moest gnorken om je bv stukje :D
pi_148024368
:D
En ja, goed punt wel... Met wegwerp zit je natuurlijk ook niet met je billen tegen een donsen vachtje. Convenience is voor mij ook wel een ding. En manlief krijg ik toch niet om.... Die keek me al scheef aan toen ik over een draagdoek begon :+
pi_148027255
Paar dames rond dezelfde week of minder al met lekkende borsten! Hier gebeurd nog niks :P
SPOILER
Een meisje voor Twist! *O*

Fijn dat het vruchtwater nu wat beter verdeeld is Shopaholic! Op naar een goede GUO!

Vandaag zooi natte sneeuw in m'n gezicht gehad, maar helaas blijft hier niks liggen ;(. En ik wilde zo graag het koppie van m'n 1,5 jarige kat zien bij zijn eerste aanblik van sneeuw! Hopelijk komt het nog. Kat van m'n ouders wil als er voor het eerst weer sneeuw ligt altijd vrolijk naar buiten stappen, pootje in de koude sneeuw en dan zo'n koppie "Niet dit weer he.. " :P zo schattig

Ah, daar was de discussie ook weer :P. Denk dat er genoeg over gezegd is nu, iedereen moet z'n eigen afweging maken. Ik zou me er teveel zorgen over maken en heb momenteel ook geen behoefte om te drinken, dus blijf ik er voorlopig vanaf :)
pi_148027992
Gister Kerst gevierd bij m'n ouders, O+, broer en schoonzus plus nichtje. Was erg gezellig :). Sz is ook zwanger en vroeg me af of m'n nichtje van nog geen 2 zou snappen waarom ik een dikke buik heb. Paar keer gezegd dat er een baby in zit, maar dan keek ze 1 sec naar me en was ze weer weg, leek het niet te snappen. Zit ik later rustig op de stoel, komt ze naast me staan, aait zachtjes over m'n buik en fluistert "baby". O+ smolt even helemaal weg!

Vanmorgen voor ik opstond even over m'n buik gewreven, kreeg gelijk zo'n trap dat m'n hele buik ervan schokte! En ik daarna ook, schrok me rot :P. Daarna legde ik m'n hand weer terug en voelde ik iets hards terugduwen! Geen schop, maar echt seconden lang met kracht terugduwen, kende ik nog niet en voelde best gek :D. Dat heeft ie een keer of 3 gedaan, leuk dat ie weer een nieuw trucje heeft, hij voelde ineens zo sterk O+.

Ook lijkt ie ineens hoog te zitten, onder m'n navel lijkt het soms wel leeg! Na de keiharde Limone-test faal kon ik ineens (na een beetje m'n buik inhouden, dat wel) m'n muts weer zien :P. Maar als je dan even gaat winkelen ligt ie natuurlijk weer op je blaas te drukken..
pi_148037498
egopost: Kan ik eens een keer fatsoenlijk slapen gaat de bejaarde buurvrouw om half zeven de aangevroren sneeuw met een schep schrapen.......
En ze is niet zo vlot, dus dat duurde nogal! pfff

Als ze dat nog eens gaat doen dan ga ik toch de hormonale uithangen uit het raam. Van de zotte :)

hier heb ik trouwens een nieuwe craving: fruit (ik eet dat normaal alleen graag in de zomer, maar nu is het niet aan te slepen.)
Overigens moet ik echt niets van vlees hebben. Het ruikt walgelijk rauw of aanbraden en er naar kijken is een crime. :') Dat gaat wat worden de 31ste, dan gaan we gourmetten. Oh de uitzondering op deze regel is fricandelletjes bakken.. maar om die nou steeds te eten is ook weer zo.. ik hoop voor mijn meneer dat het snel over is en ik weer normaal kan koken :)
Schudden voor gebruik
  zondag 28 december 2014 @ 09:06:25 #225
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148037658
Nou, lekker Stippelrientje, zo'n buurvrouw!

Gevalletje, niet iedereen heeft last van lektieten. Ik heb er bij beide weinig last van (gehad) en ik heb Draak toch een dik jaar kunnen voeden.
(en wat betreft je spoiler, dat kan ook talg zijn. Colostrum is bij mij eigenlijk altijd gelig, maar ik weet niet of dat bij iedereen zo is?)

En...

*Meld!*

Niks loos hier. Gisteravond weer veel harde buiken en een soort van menstruatiepijn in het quadraat. Woensdag misschien eens vragen of dit nou voorweëen zijn en zo ja, of ze toevallig iets doen :@.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')