abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148061040
Wij hadden op 6-6-6 (beide heavy metal fan :P ) willen trouwen, maar dat kwam er niet van. Dus toen maar getrouwd op de dag dat we 10 jaar verkering hadden. 18-11-2010 ^)
De kinderen en wij hebben ook random geboortedatums. Ook de tijden zijn niet spannend.

Hier gaat het goed qua buik en baby. M'n bekken alleen niet. Maar als ik me zo rustig mogelijk houd gaat het prima. Een middag Ikea, ook al liep ik met krukken, vonden ze niet zo leuk :7

Hier geen sneeuw. Alleen heel koud, maar niet onder nul, dus het schiet niet zo op.

NTS, je bent er bijna! :*

[ Bericht 12% gewijzigd door Vlinder op 28-12-2014 19:43:18 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 28 december 2014 @ 19:35:22 #252
409579 LuDann
All the way
pi_148061342
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 10:32 schreef Fuente het volgende:

Wij hebben het gisteren aan mij familie verteld, was echt ontzettend leuk. Eergisteren aan de schoonfamilie. Iedereen blij, zo fijn O+
Wat fijn!

Hier hebben we het de 25e aan beide sets ouders en mijn broertje verteld. Iedereen viel helemaal stil, wel wat kleine traantjes hier en daar.

Ik had niet verwacht dat mijn broertje (27) zo enthousiast zou zijn als hij is, maar ik vind het helemaal geweldig. O+

Mijn moeder had het al op haar ''familieapp'' gedeeld voor ik het door had, dus om te voorkomen dat vrienden enzo het via via moesten horen heb ik er een aantal gebeld of een berichtje gestuurd. Dat bleek niet echt doable, dus toen maar op FB gegooid. Ik wilde daar eigenlijk mee wachten tot de 2e echo (de 31e, ben dan zo'n 10 weken). Nja, jammer dan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 22:28 schreef Gevalletje het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar, ik heb mijn piercing een paar jaar terug moeten verwijderen omdat het maar niet wilde helen (was het na een jaar wel zat). Wat jij beschrijft heb ik niet pas sinds ik zwanger ben, maar het is nu wel meer. Ik heb altijd begrepen dat het talg is.

@faptist: ik wist niets af van de klieren van Montgomory, thanks voor de info.

@Stippelrientje: irritant zeg, zo'n buurvrouw. Ben wel jaloers op de sneeuw! Hier blijft het bij nat & koud.

Misselijkheid is hier sinds een week ofzo goed toegeslagen, post wat minder daarom. Heb ook niet alles bijgelezen, maar de discussies sla ik sowieso helemaal over.
  zondag 28 december 2014 @ 19:40:47 #253
409579 LuDann
All the way
pi_148061642
Nog even een aanmoediging voor NTS. *O*

@ Vlindur: mooie datum zeg, met 10 jaar samen. :) Wij gaan uitzoeken of ons (eerder uitgestelde maar nu weer geplande) huwelijk kan plaatsvinden als we 4 jaar samen zijn.

Oh ja, en weet iemand toevallig of er al een topic bestaat over prenataal testen/screening of zwangerschappen met verhoogd risico?

Twijfel erg over de combinatietest.
pi_148062683
quote:
Wat fijn!

Hier hebben we het de 25e aan beide sets ouders en mijn broertje verteld. Iedereen viel helemaal stil, wel wat kleine traantjes hier en daar.

Ik had niet verwacht dat mijn broertje (27) zo enthousiast zou zijn als hij is, maar ik vind het helemaal geweldig. O+

Mijn moeder had het al op haar ''familieapp'' gedeeld voor ik het door had, dus om te voorkomen dat vrienden enzo het via via moesten horen heb ik er een aantal gebeld of een berichtje gestuurd. Dat bleek niet echt doable, dus toen maar op FB gegooid. Ik wilde daar eigenlijk mee wachten tot de 2e echo (de 31e, ben dan zo'n 10 weken). Nja, jammer dan.

Dat gebeurde hier dus met facebook! Mijn moeder en zusje knalden het in hun enthousiasme op fb, waardoor ik nu constant bezig ben met felicitaties verwijderen van vrienden die zij ook op fb hebben :') Wij gaan het dus ook melden op fb, ondanks dat de echo van bijna 11 weken pas 7 januari is. We hebben een kloppend hartje gezien en gaan er maar vanuit dat het goed blijft gaan.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 28 december 2014 @ 20:07:49 #255
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148063148
Psst, je kan op je Facebook instellen dat alleen jij kan zien wat op je timeline wordt geplaatst, of dat mensen helemaal niets kunnen plaatsen. ;) Heb ik maar gedaan voor de zekerheid, voor de aankondiging. En man ook.
Ik ga trouwens helemaal geen Facebook aankondiging doen. In maart gaan we naar new york, ik ga er van uit dat ik dan wel een buikje heb, dus dan zal er wel een toeristische foto met buik komen. En dan mogen mensen zelf invullen of dat een baby- of hamburgerbuik is. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_148063169
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef LuDann het volgende:
Nog even een aanmoediging voor NTS. *O*

@ Vlindur: mooie datum zeg, met 10 jaar samen. :) Wij gaan uitzoeken of ons (eerder uitgestelde maar nu weer geplande) huwelijk kan plaatsvinden als we 4 jaar samen zijn.

Oh ja, en weet iemand toevallig of er al een topic bestaat over prenataal testen/screening of zwangerschappen met verhoogd risico?

Je mag me erover DM'en als je wilt, ik twijfelde ook nogal en heb me er wat in verdiept.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 28 december 2014 @ 20:10:35 #257
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148063291
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 19:40 schreef LuDann het volgende:

Geen idee of er een topic is, maar waarom twijfel je?
Om de kosten, of om de keuzes die je misschien moet maken?

Ik vind het ook lastig, maar we gaan het wel doen, om de reden dat ik niet weet of ik een kindje met een handicap aan zou kunnen (nu ik ervaring heb met een normaal kind ;)), en dus weloverwogen dat besluit wil kunnen nemen.

Kosten worden vergoed door de aanvullende verzekering die ik toch al had genomen ivm andere vergoedingen, dus dat is geen bezwaar...
pi_148063299
Over Facebook: ik zou je wel aanraden om het nu heel duidelijk te maken dat je zulke dingen liever zelf deelt. Wij hadden hetzelfde (met schoonvader) en die flikte het van de week weer toen we het geslacht wisten... }:| :(

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:07 schreef Mariposas het volgende:
Psst, je kan op je Facebook instellen dat alleen jij kan zien wat op je timeline wordt geplaatst, of dat mensen helemaal niets kunnen plaatsen. ;) Heb ik maar gedaan voor de zekerheid, voor de aankondiging. En man ook.
Ja, maar dan kunnen mensen het alsnog op hun eigen tijdlijn zetten hè? En met gedeelde familie/vrienden is het kwaad dan ook al geschied.
pi_148063353
LuDan: kun je aangeven waarom je precies twijfelt? Dan kunnen anderen hun overwegingen delen, misschien heb je daar wat aan?
  zondag 28 december 2014 @ 20:14:49 #260
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148063516
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:10 schreef twist02 het volgende:
Over Facebook: ik zou je wel aanraden om het nu heel duidelijk te maken dat je zulke dingen liever zelf deelt. Wij hadden hetzelfde (met schoonvader) en die flikte het van de week weer toen we het geslacht wisten... }:| :(

[..]

Ja, maar dan kunnen mensen het alsnog op hun eigen tijdlijn zetten hè? En met gedeelde familie/vrienden is het kwaad dan ook al geschied.
Ah ja dat is wel heel vervelend, zeg! Ook al komt het vast uit puur enthousiasme... Zijn eigen timeline op slot gooien dan maar? :D Zelf zou ik dus niets meer delen als iemand dat bij mij zou doen... Bevallen? Tja misschien lees je het vanzelf ooit wel op Facebook. :W
ik heb trouwens ook ingesteld dat ik moet goedkeuren voordat ik getagd kan worden (althans dat het dan ook op mijn timeline zichtbaar is)
  zondag 28 december 2014 @ 20:17:02 #261
409579 LuDann
All the way
pi_148063634
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:10 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Geen idee of er een topic is, maar waarom twijfel je?
Om de kosten, of om de keuzes die je misschien moet maken?

Ik vind het ook lastig, maar we gaan het wel doen, om de reden dat ik niet weet of ik een kindje met een handicap aan zou kunnen (nu ik ervaring heb met een normaal kind ;)), en dus weloverwogen dat besluit wil kunnen nemen.

Kosten worden vergoed door de aanvullende verzekering die ik toch al had genomen ivm andere vergoedingen, dus dat is geen bezwaar...
Het is meer dat ik sowieso al een of meerdere GUO's ga krijgen en dat ik niet zeker weet of ik de meerwaarde van eventueel eerder opsporen van een afwijking wel op vind wegen tegen de (misschien onnodige) stress die de percentages kunnen opleveren.

Hier gaat het ook om weloverwogen beslissen, aangezien ik zelf chronisch ziek ben moet ik de zorg voor een kind wel aankunnen. En ik heb een verhoogd risico op o.a neuraalbuisdefecten (voor ons reden tot afbreken zwangerschap).

Dank je voor je reactie :)
  zondag 28 december 2014 @ 20:18:03 #262
409579 LuDann
All the way
pi_148063679
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:11 schreef twist02 het volgende:
LuDan: kun je aangeven waarom je precies twijfelt? Dan kunnen anderen hun overwegingen delen, misschien heb je daar wat aan?
Het complete verhaal is nogal lang en ingewikkeld, ik weet niet of mensen daar wel op zitten te wachten? Vandaar dat ik dacht aan een apart topic.
  zondag 28 december 2014 @ 20:18:07 #263
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148063685
Ik ga trouwens wel die combinatietest doen, hoewel het dus geen garantie biedt. Daardoor denk ik ook wel een beetje, tja wat heb ik eraan... Maar toch zegt m'n gevoel dat ik het moet doen, en man wilt het sowieso graag.
Alleen vergeet ik steeds of die test (echo) nu door de verloskundige wordt gedaan of je daarvoor naar de gynaecoloog moet? Moet morgen eigenlijk bellen voor afspraak, ben alweer 11 weken. :o
pi_148063851
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het complete verhaal is nogal lang en ingewikkeld, ik weet niet of mensen daar wel op zitten te wachten? Vandaar dat ik dacht aan een apart topic.
Past wmb heel goed in dit topic hoor! :)
pi_148063948
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je vorige post geeft al wat meer inzicht. Weet alleen niet of ik je dan nog een zinnige bijdrage kan geven. Wij hebben het wel laten doen, ondanks geen verhoogde risico's.

Aangezien je al meerdere extra echo's krijgt, kan ik me inderdaad voorstellen dat je dan twijfelt, aangezien het waarschijnlijk alleen om eerder opsporen gaat. Het is sowieso een lastige beslissing, omdat de uitslag geen zwart-wit beeld geeft, maar alleen een kans.

Misschien zijn er hier mensen (al dan niet nu zwanger) met dezelfde verhoogde risico's? Of misschien zijn er fora speciaal over je chronische ziekte waar je wat aan hebt?

quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:18 schreef Mariposas het volgende:
Ik ga trouwens wel die combinatietest doen, hoewel het dus geen garantie biedt. Daardoor denk ik ook wel een beetje, tja wat heb ik eraan... Maar toch zegt m'n gevoel dat ik het moet doen, en man wilt het sowieso graag.
Alleen vergeet ik steeds of die test (echo) nu door de verloskundige wordt gedaan of je daarvoor naar de gynaecoloog moet? Moet morgen eigenlijk bellen voor afspraak, ben alweer 11 weken. :o
Ik moest ervoor naar het echocentrum in het ziekenhuis, terwijl mijn vk alle andere echo's wel zelf doet (ook de SEO bijv.).
pi_148064317
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 20:14 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ah ja dat is wel heel vervelend, zeg! Ook al komt het vast uit puur enthousiasme... Zijn eigen timeline op slot gooien dan maar? :D Zelf zou ik dus niets meer delen als iemand dat bij mij zou doen... Bevallen? Tja misschien lees je het vanzelf ooit wel op Facebook. :W
ik heb trouwens ook ingesteld dat ik moet goedkeuren voordat ik getagd kan worden (althans dat het dan ook op mijn timeline zichtbaar is)
Ja, tegen de tijd dat ik moet bevallen ga ik de boel ook maar zo ver mogelijk dichttimmeren denk ik :Y

Maar het is gewoon zo jammer dat dat blijkbaar nodig is... Het zou bij mij echt nooit in me opkomen om zoiets op fb te zetten als die perso(o)n(en) dat zelf nog niet gedaan hebben.
Maar blijkbaar mag dat als enthousiaste opa/oma wel...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148065712
De combinatietest is toch specifiek gericht op trisomie 13,18 en 21? Je kunt je afvragen of je wat kunt met de kansbereking die daar uitkomt. Maar dat is eigenlijk voor iedereen de vraag.
Je krijgt extra medische begeleiding toch LuDann? Ik denk dat ze je in het ziekenhuis goed kunnen voorlichten over wat het voor jou betekent (tenminste dat zouden ze wel moeten kunnen).

Facebook blijft toch een moeilijk geval. Zeker bij de generatie van onze ouders.

Ik heb vandaag mijn eerste zwangere foto's op facebook gezet. Dus ook de mensen die ik nauwelijks meer zie of spreek weten nu ook dat ik zwanger ben.
pi_148067229
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het is meer dat ik sowieso al een of meerdere GUO's ga krijgen en dat ik niet zeker weet of ik de meerwaarde van eventueel eerder opsporen van een afwijking wel op vind wegen tegen de (misschien onnodige) stress die de percentages kunnen opleveren.

Hier gaat het ook om weloverwogen beslissen, aangezien ik zelf chronisch ziek ben moet ik de zorg voor een kind wel aankunnen. En ik heb een verhoogd risico op o.a neuraalbuisdefecten (voor ons reden tot afbreken zwangerschap).

Dank je voor je reactie :)
De combinatietest is een kansberekening alleen voor trisomie 13, 18 en 21, oftewel syndroom van Patau, Edwards en Down. Met een 20weken echo, SEO of GUO, spoor je deze afwijkingen in principe niet op.
  zondag 28 december 2014 @ 21:19:25 #269
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148067611
Als ik dir lees ben ik echt gezegend met onhippe schoonouders/ouders die allemaal geen fb hebben. Mijn oma trouwens wel maar die reageert alleen maar.

Ik zag laatst bij iemand dat haar ouders live verslag deden van haar bevalling, incl details over gillen, placenta enz. Kind was 1 minuut op de wereld en werd meteen aangekondigd met naam. Zou daar echt niet van gediend zijn.

Leuk vlindur met 10 jaar samen! Ik ben inmiddels 2.5 jaar verloofd. We zouden eerst trouwen op 8-8-2014 dan waren we 8 jaar samen. Alleen kwam een heleboel tussen met werk enz, dus uitgesteld. Nu moeten we een nieuwe datum prikken en mij lijkt 1-6-2016 wel leuk. Dan zijn we 10 jaar bij elkaar en krijgen de kindjes het ook wat meer mee! :D

Krijgen er trouwens best veel commentaar op dat we niet getrouwd zijn en wel kinderen hebben. Hebben meer hier last van?
pi_148067764
Echt nog nooit een opmerking over gehad purebliss, en wij hadden twee kinderen voordat er een huwelijk werd voltrokken ;)

Hier geen gekke cijferdingetjes. Wel lollig: alle drie mijn ud's zijn een som (07-01-08, 07-06-13 en 08-07-15) :)

Wij doen de combinatietest. Omdat wij vervolgonderzoek zullen laten doen bij een verhoogd risico, gezien de effecten van zoiets op onze huidige kinderen.
pi_148068109
Ik vind het echt zo niet tof als mensen hun mond niet kunnen houden en je daarom dus je plannen moet wijzigen...

Leuk dat ze zo enthousiast zijn, maar dat gelijk zonder nadenken het verspreiden hoe dan ook.. bah..

:)
Schudden voor gebruik
  zondag 28 december 2014 @ 21:54:20 #272
409579 LuDann
All the way
pi_148069795
@ L-E: Thanks. :)

Ik doe het wel even in een spoiler. Misschien haal ik het later weer weg, maar voor nu lucht het erg op even wat op te schrijven.

SPOILER
@ twist02:

Ik snap dat het erg lastig is om er wat over te zeggen. Alle advies of op/aanmerkingen zijn echter welkom, ik kan zelf inschatten in hoeverre iets van toepassing is in mijn situatie.

Het is een kansberekening ja, dat is ook wat me zo tegenstaat. Want ik kan daar niet zoveel mee. Al is de kans 1/10 dan is de kans op een gezond kind in theorie nog altijd 90 %. Ook wil ik sowieso eerst een GUO en pas als daar iets afwijkends uitkomt een punctie. Maar ik weet niet helemaal zeker of de combinatietest aanwijzingen kan geven over aandoeningen die bij een GUO minder zichtbaar zijn.

Fora over EDS en de combinatie zwangerschap bestaan eigenlijk niet of er wordt heel weinig gepost. Ik ben op zoek naar een algemener forum, maar heb nog geen Nederlandstalige opgespoord. Als iemand een site weet (dus geen sporadisch Viva-draadje ofzo) over risico zwangerschappen / prenataal testen hoor ik het graag!
pi_148070069
Ik word echt schijtgek van die kids met hun vuurwerk...

Ik snap niet dat ze niet geleerd hebben dat vuurwerk alleen op 31 dec mag... pfff
Het liefst ga ik nu in pyjama en snowboots de straat op om die rot strijkers bij ze weg te snaaien, maar mijn tenen zijn nu al zo koud :') en ik lig al een uur in bed naar die knallen te luisteren :')

echt hoor!! grrrr

:') :D
Is mensen de nek om willen draaien op hormonaal in te delen of moet mijn meneer zich al zorgen gaan maken... :D ?
Schudden voor gebruik
  zondag 28 december 2014 @ 21:58:04 #274
409579 LuDann
All the way
pi_148070085
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:14 schreef WupWup het volgende:

[..]

De combinatietest is een kansberekening alleen voor trisomie 13, 18 en 21, oftewel syndroom van Patau, Edwards en Down. Met een 20weken echo, SEO of GUO, spoor je deze afwijkingen in principe niet op.
Ah kijk, hier heb ik wat aan. Dank je. Ik kom tegenstrijdige informatie tegen hierover. Ik heb gehoord/gelezen dat de afwijkingen die ontstaan bij deze syndromen wel al zichtbaar kunnen zijn bij een GUO. Niet om je in twijfel te trekken, maar ik lees er graag meer over, heb je een bron?

Ik ga het ook nog eens navragen bij mijn vk hoor, maar ik ben me een beetje aan het voorbereiden.
  zondag 28 december 2014 @ 22:00:29 #275
409579 LuDann
All the way
pi_148070246
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:57 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik word echt schijtgek van die kids met hun vuurwerk...

Ik snap niet dat ze niet geleerd hebben dat vuurwerk alleen op 31 dec mag... pfff
Het liefst ga ik nu in pyjama en snowboots de straat op om die rot strijkers bij ze weg te snaaien, maar mijn tenen zijn nu al zo koud :') en ik lig al een uur in bed naar die knallen te luisteren :')

echt hoor!! grrrr

:') :D
Is mensen de nek om willen draaien op hormonaal in te delen of moet mijn meneer zich al zorgen gaan maken... :D ?
Verbazingwekkend genoeg is het hier doodstil! Sta er echt van te kijken.

Ik hoef dus niet in mijn roze onesie (verlaat verjaardagscadeau O+ ) de straat op. :+

Paar dagen terug had ik hier ook overdreven veel last van een feestje bij de buren, ergerde me veel meer dan normaal. Dus ik denk dat je meneer zich alleen moet dekken als hij herrie gaat maken. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')