• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beļnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Dat doe ik niet hoor, geloof mijquote:Op woensdag 24 december 2014 00:31 schreef Etsu het volgende:
[..]
zeker
zou er niet te lang bij stil staan
geloof me maar, tiesNULTWEE
nounounouquote:Op woensdag 24 december 2014 00:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet hoor, geloof mij
Heb jou toch nooit serieus genomen
Nou gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 december 2014 00:33 schreef Etsu het volgende:
[..]
nounounou
Kunnen we uren over discussiėren maat ik weet wat waar is
quote:Op woensdag 24 december 2014 00:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd!
Als jij niet man en paard noemt valt er niet zoveel te discussiėren he
Nee, dat jij gewoon autistisch bent.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Goede reactie dit
Merk alweer dat je weer uit je nek loopt te lullen
Sorryquote:Op woensdag 24 december 2014 00:35 schreef Ties02 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)in_Zoetermeer__.html
Yreal waarom moet dit nou weer
madquote:Op woensdag 24 december 2014 00:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nee, dat jij gewoon autistisch bent.
Ga je slapen?quote:Op woensdag 24 december 2014 00:45 schreef Etsu het volgende:
en toen was die stil
mooi dit
trusten guys
nee, ben mn koffer aan t inpakkenquote:Op woensdag 24 december 2014 01:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Slapen wil nog niet echt lukken merk ik
Populair weer ditquote:Op woensdag 24 december 2014 01:16 schreef Etsu het volgende:
[..]
geen plek voor
er willen al teveel mensen in mn koffer
bestuurszakenquote:
want morgen is het kerst iddquote:Op woensdag 24 december 2014 01:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Gezellige kerst met de familie zit er niet in merk ik
Als je er zelf maar in gelooftquote:Op woensdag 24 december 2014 01:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
kan je nagaan hoe geliefd ik ben
en normaal![]()
jij snapt dit
ga zuipenquote:Op woensdag 24 december 2014 02:31 schreef Ties02 het volgende:
Al 4 dagen bezig met 2 hoorcolleges, man man man
Uiteraard! Ben er al zelfs een tijdje. Lekker boodschappen voor niks! Heerlijk manquote:Op woensdag 24 december 2014 04:10 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Komen we elkaar toch nog tegen. Ga je naar thuisthuis voor de feestdagen?
quote:Op woensdag 24 december 2014 04:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Uiteraard! Ben er al zelfs een tijdje. Lekker boodschappen voor niks! Heerlijk man
Ik ga vrijdag ook weer gratis schranzen. Eens kijken of ik nog een brandstofvergoeding los kan peuteren.quote:Op woensdag 24 december 2014 04:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Uiteraard! Ben er al zelfs een tijdje. Lekker boodschappen voor niks! Heerlijk man
quote:
Dat geloof ik graag, maar als wij een of andere buitenlandse client hebben gaan we ook niet midden in de nacht het mandje uit om te bellen. Kom nou zeg.quote:Op woensdag 24 december 2014 09:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
In Australie is het wat later dan bij ons. Vandaar.
Andere aard werkzaamheden he. Overigens moet ik ook eens leren om reguliere tijden aan te houden; zat ook nog tot laat met collega's in de Verenigde Staten te mailen.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag, maar als wij een of andere buitenlandse client hebben gaan we ook niet midden in de nacht het mandje uit om te bellen. Kom nou zeg.
Gecondoleerdquote:
Dus lekker gedroogde pasta met kerst?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:15 schreef Etsu het volgende:
met deze dagen boodschappen doen
Gewoon voorraadkast leegplunderen tot het wat rustiger is
Uiteten.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dus lekker gedroogde pasta met kerst?
ik moet nog voor stokbrood. Dacht gister om 20.30 te gaan. Nog steeds een veldslagquote:Op woensdag 24 december 2014 12:47 schreef Blistering het volgende:
Was ff bij de Appie m'n lunch halen, alsof het gratis was zoveel mensen
Gelukkig ging er net een pinkassa open.
Nu een hoofdstukje Codificatie in Italiė doorploegen
Een voorraad hebbenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:15 schreef Etsu het volgende:
Ik moest van mijn vrouw thuisblijven van het boodschappen doen. Zogenaamd voor mijn gemoedsrust; stiekem voor de hare.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:15 schreef Etsu het volgende:
quote:
Vast niet, maar dan hoef je alleen op je kont te zitten en wordt er eten geserveerd. In een supermarkt kan je amper je kont keren.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
O ja, want rond deze periode uiteten is veel rustiger.
Ah.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vast niet, maar dan hoef je alleen op je kont te zitten en wordt er eten geserveerd. In een supermarkt kan je amper je kont keren.
Wat tsja?quote:Op woensdag 24 december 2014 13:45 schreef eriksd het volgende:
http://www.nu.nl/film/395(...)kere-james-bond.html
Tsja.
Zoveel grappen die hier opborrelenquote:Op woensdag 24 december 2014 13:40 schreef Etsu het volgende:
[..]
Vast niet, maar dan hoef je alleen op je kont te zitten en wordt er eten geserveerd. In een supermarkt kan je amper je kont keren.
Dit.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zoveel grappen die hier opborrelen
Insgelijks!quote:Op woensdag 24 december 2014 16:23 schreef Yreal het volgende:
Alvast een fijne kerst, rechten vriendjes
Hij is in Frankrijk.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:36 schreef Blistering het volgende:
Waar is Joosie de laatste tijd?Ik wil mijn passie voor rechtsgeschiedenis met hem delen.
Lekker hoorquote:Op woensdag 24 december 2014 16:37 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb een biefstuk gemarineerd, vind ik wel weer voldoende voor vandaag.
Misschien nog een HC'tje kijken.
Ah jammer.quote:
Jawel. Alleen niet in het alleen vliegen.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:40 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ah jammer.
Heb je al zin in vrijdag?
Als er iets mis gaat dan moet het zo zijn he. Je vliegt gelukkig niet over Oekraļnequote:Op woensdag 24 december 2014 16:44 schreef Etsu het volgende:
[..]
Jawel. Alleen niet in het alleen vliegen.Straks gaat er iets mis.
![]()
Gelukkig sneeuwt het zaterdag hier, dan ben ik al weg dus geen problemen met het vliegtuig.
Ik bedoel meer dat ik het land niet inkom ofzo.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:51 schreef Blistering het volgende:
[..]
Als er iets mis gaat dan moet het zo zijn he. Je vliegt gelukkig niet over Oekraļne
Dat lijkt me minder erg dan in zee stortenquote:Op woensdag 24 december 2014 16:51 schreef Blistering het volgende:
[..]
Als er iets mis gaat dan moet het zo zijn he. Je vliegt gelukkig niet over Oekraļne
I'm too old for this shit.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:51 schreef Ties02 het volgende:
Even alle Lethal Weapons weer opnieuw kijken deze kerst
Ik ben thuisthuis met een downloadlimietquote:Op woensdag 24 december 2014 16:36 schreef Blistering het volgende:
Waar is Joosie de laatste tijd?Ik wil mijn passie voor rechtsgeschiedenis met hem delen.
En de soap Den Haag continuesquote:De wet werd aangenomen, maar de voltallige VVD-senaatsfractie keerde zich ertegen. Verdere verlaging is voortijdig en onzorgvuldig, vinden de liberale senatoren, want de effecten van de eerste verlaging zijn nog niet duidelijk. Verder worden topmensen over één kam geschoren, menen de VVD'ers. Ook CDA, D66 en OSF stemden tegen. VVD-senator Heleen Dupuis beklaagde zich over de 'doorrazende' Plasterk die de wet 'met stoom en kokend water' door wilde voeren.
Enigszins onsamenhangend verhaal Joosie.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:16 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik ben thuisthuis met een downloadlimietIn the middle of nowhere kan je wel internet fixen, maar bruikbaar internet? Ho maar. Ergo: tijd voor andere zaken.
![]()
De wet werd aangenomen, maar de voltallige VVD-senaatsfractie keerde zich ertegen. Verdere verlaging is voortijdig en onzorgvuldig, vinden de liberale senatoren, want de effecten van de eerste verlaging zijn nog niet duidelijk. Verder worden topmensen over één kam geschoren, menen de VVD'ers. Ook CDA, D66 en OSF stemden tegen. VVD-senator Heleen Dupuis beklaagde zich over de 'doorrazende' Plasterk die de wet 'met stoom en kokend water' door wilde voeren.
En de soap Den Haag continuesPvdA begon, VVD komt met 'ja maar zij deden het ook' kinderachtige retoriek. Als dit nu opvolging gaat krijgen bij elk wetsvoorstel voor de eerste kamer, dan hebben we spoedig nieuwe TK verkiezingen nadat de PS verkiezingen geweest zijn.
![]()
Nou en.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Enigszins onsamenhangend verhaal Joosie.
Spuit elfquote:Op woensdag 24 december 2014 18:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Drugsdealer in een Bentley in Turkije doodgeschoten, je verwacht het niet hč.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ul-geliquideerd.html
En het is niet zomaar een drugsdealer natuurlijkquote:Op woensdag 24 december 2014 15:44 schreef Ties02 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)age_vermoord___.html
Nee, een drugsdealer in een Bentleyquote:Op woensdag 24 december 2014 18:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Spuit elf
[..]
En het is niet zomaar een drugsdealer natuurlijk
Jij ook Y.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:23 schreef Yreal het volgende:
Jij ook Y!quote:Op woensdag 24 december 2014 16:23 schreef Yreal het volgende:
Ze mogen wel eens stoppen, al lang over het hoogtepunt heen. Dat blijkt nu ook wel, gezien dat eindbedrag. De jeu is er uit.quote:Op woensdag 24 december 2014 21:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Beetje rustig in Haarlem bij het Glazen huis.
net nog 3 ons zalm op de gourmet gegooid voor de poesjesquote:Op woensdag 24 december 2014 21:02 schreef Paxcon het volgende:
Ytje
Ben je lekker aan het chillen met je kat?
Liefquote:Op woensdag 24 december 2014 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
net nog 3 ons zalm op de gourmet gegooid voor de poesjesen jij ?
nog geregeld in Hongarije?quote:Op woensdag 24 december 2014 22:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Lief
Ik ben een beetje aan het chillen, tvtje erbij. Je kent het wel.
Genoten van streekproducten zoals goulashsoup en Palinka. Dat laatste was overigens vrij smerigquote:
dus je bent voor ghoulash naar Hongarije gegaan?quote:Op woensdag 24 december 2014 23:21 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Genoten van streekproducten zoals goulashsoup en Palinka. Dat laatste was overigens vrij smerig
Je weet niet wat je mist!quote:Op woensdag 24 december 2014 23:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
dus je bent voor ghoulash naar Hongarije gegaan?
Je kunt niet alles hebben.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:07 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb zelfs geen serveersters proberen te hosselen
Denk je een beetje om je bloeddruk?quote:Op donderdag 25 december 2014 00:33 schreef mapima het volgende:
Fuck jullie allemaal ik heb een 7 of een 8 voor inleiding Staats- en Bestuursrecht met 50% gokcorrectie
Mensen die zeiden dat ik het niet kon ik neuk jullie de moeder vader
quote:Op donderdag 25 december 2014 00:33 schreef mapima het volgende:
Fuck jullie allemaal ik heb een 7 of een 8 voor inleiding Staats- en Bestuursrecht met 50% gokcorrectie
een 7 of een 8? Echt zeker is het dus nog niet...quote:Op donderdag 25 december 2014 00:33 schreef mapima het volgende:
Suriname? Argentiniė? Australiė? Cuba?quote:Op donderdag 25 december 2014 01:11 schreef Yreal het volgende:
Ik ga ook weer eens op reis. Iemand een suggestie?
goedkope citytrip oid binnen Europa.quote:Op donderdag 25 december 2014 01:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Suriname? Argentiniė? Australiė? Cuba?
Al kan ik niet in je portefeuille kijken en ben ik niet bepaald op de hoogte van je wensen.
Elke stad in Polen is goed.quote:Op donderdag 25 december 2014 02:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
goedkope citytrip oid binnen Europa.
Leuk. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt.quote:Op donderdag 25 december 2014 09:19 schreef Etsu het volgende:
Die vriend is al op Hawaii. Heb al wat foto's gekregen.
Viezerd.quote:Op donderdag 25 december 2014 09:19 schreef Etsu het volgende:
Die vriend is al op Hawaii. Heb al wat foto's gekregen.
Ah, onze kansenjongere. Gefeliciteerd! Een heus tentamen gehaald.quote:Op donderdag 25 december 2014 00:33 schreef mapima het volgende:
schadevergoeding uit wanprestatie? Dus je wil een vergoeding voor de potentiėle spiermassa die je nu niet hebt?quote:Op donderdag 25 december 2014 15:53 schreef Henrys het volgende:
Onlangs is een testrapport naar boven gekomen dat een voedingssupplement dat ik bij een hele grote webshop koop maar 80% van de aangegeven eiwitten die op het label staan bevat. Wettelijk gezien zou ik dan toch recht hebben op schadevergoeding op grond van wanprestatie of kan ik ergens anders een beroep op doen omdat ik consument ben? Er van uitgaande dat opzet niet bewezen kan worden maar de webshop wel constant adverteert hoe hoog de kwaliteit van het product wel niet is
b&f?quote:Op donderdag 25 december 2014 15:53 schreef Henrys het volgende:
Onlangs is een testrapport naar boven gekomen dat een voedingssupplement dat ik bij een hele grote webshop koop maar 80% van de aangegeven eiwitten die op het label staan bevat. Wettelijk gezien zou ik dan toch recht hebben op schadevergoeding op grond van wanprestatie of kan ik ergens anders een beroep op doen omdat ik consument ben? Er van uitgaande dat opzet niet bewezen kan worden maar de webshop wel constant adverteert hoe hoog de kwaliteit van het product wel niet is
Tijd om maar is te beginnen met leren voor BR2quote:Op donderdag 25 december 2014 15:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
schadevergoeding uit wanprestatie? Dus je wil een vergoeding voor de potentiėle spiermassa die je nu niet hebt?
Ja, http://www.bodyenfitshop.(...)?sqr=whey%20perfect"e:
Daarvan zal de label ook wel niet kloppen.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:12 schreef Ties02 het volgende:
Haha ja b&f is echt belachelijk irritant daamee inderdaad
Bestel al tijden isolaat
Gewoon lekker kip, noten, kaas, magere kwark, ei en biefstuk eten.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:29 schreef Henrys het volgende:
[..]
Daarvan zal de label ook wel niet kloppen.
Hier het rapport en de bijbehorende analyse
http://forum.dutchbodybui(...)y-perfection-378064/
http://forum.dutchbodybui(...)ex6.html#post8849157
Ik raad je aan om over te stappen op XXLnutrition die zijn ongeveer net zo duur alleen is de kwaliteit ook echt onderbouwd door de testrapporten
Hier moet je toch wel naar de rechter mee kunnen lijkt mij
Dit lijkt me geen echt verzekeringsrechtelijk probleem. Als de inhoud ter discussie staat is het een kwestie van uitleg van (het gebrek aan) overeenkomst.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:25 schreef underground1009 het volgende:
Hier mensen die verstand hebben van verzekeringsrecht?Kwestie waar m'n schoonmoeder nu mee zit, ivm het overlijden van haar vader, de opa van mijn vriendin gisteravond.
Hij heeft twee keer een sommenverzekering bij een verzekeraar, een is premievrij. Er is voor het verzorgen van de uitvaart gekozen voor Monuta. Nu stelt de verzekeraar ten eerste geen polisvoorwaarden te kunnen verstrekken, omdat "ze daar niet bij kunnen". Geldt hiervoor niet hetzelfde als voor de algemene voorwaarden zoals in boek 6 BW?
Tweede probleem is dat verzekeraar stelt minder uit te hoeven keren; zij hebben blijkbaar een contract met Yarden, en keren minder uit wanneer er voor de uitvaartverzorging voor een andere aanbieder gekozen wordt. Dit staat niet in de voorwaarden die wel online te vinden zijn; de polisvoorwaarden hebben we helaas (nog) niet. In die internet-voorwaarden staat wel een bepaling dat er een som wordt uitgekeerd bij verwezenlijking van overlijden van de verzekeringnemer die naar eigen inzicht van begunstigde uitgegeven mag worden. Kan dit zomaar allemaal? Mijn schoonouders zijn helaas niet in de positie om een uitvaart te kunnen betalen.
Geloof dat de verzekering jaren terug is afgesloten door de gister overleden man, die denk ik geen goede administratie gevoerd heeft oidquote:Op donderdag 25 december 2014 18:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dit lijkt me geen echt verzekeringsrechtelijk probleem. Als de inhoud ter discussie staat is het een kwestie van uitleg van (het gebrek aan) overeenkomst.
Polis moet verstrekt worden (7:932 lid 1 BW), tenzij er rechtvaardiging is om dit niet te doen.
Hoe is die verzekering eigenlijk tot stand gekomen als er geen voorwaarden gezien zijn door de verzekeringnemer?
7:932 lid 3:quote:Op donderdag 25 december 2014 19:21 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Geloof dat de verzekering jaren terug is afgesloten door de gister overleden man, die denk ik geen goede administratie gevoerd heeft oid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het gaat om een naturapolis dan staat daarin onder meer het volgende:quote:2. Monuta is uitsluitend verplicht tot uitkeringen in de vorm van het
doen verzorgen van een uitvaart. Derhalve kan in beginsel geen uitkering
in geld worden gedaan. Mocht in uitzonderingsgevallen met
toestemming van Monuta door of namens de erfgenamen van de
verzekerde opdracht gegeven zijn tot het verzorgen van de uitvaart,
dan kan uitkering in geld slechts dienen tot vergoeding van de
aldus gemaakte kosten, tegen overlegging van een declaratie en
betaalbewijzen, onverminderd het bepaalde in artikel 11.TL:DR: waarschijnlijk zit je vast aan de gecontracteerde uitvaartondernemer als je het via de verzekering wil doen. Dit alles afhankelijk van de polis. Als deze is zoals hierboven staat, dan zul je genoegen moeten nemen met het geld dat geboden is door Monuta, er had melding gemaakt moeten worden van het overlijden, waarna Monuta de uitvaart zou hebben geregeld.quote:Artikel 11 Verplichtingen bij overlijden
1. Indien de verzekerde en/of een kind als bedoeld in artikel 6, overlijdt
en dat voor Monuta kan leiden tot een uitkeringsplicht, dient die
gebeurtenis zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is aan Monuta te
worden gemeld.
2. De opdracht tot het verzorgen van de uitvaart dient te worden verstrekt
aan Monuta. Monuta verbindt zich de uitvaart te verzorgen of
te doen verzorgen.
3. Indien de bepalingen van lid 1 en lid 2 van dit artikel niet worden
nagekomen, vervalt het pakket van diensten en dan zullen de door
Monuta te vergoeden uitvaartkosten gelijk zijn aan een jaarlijks door
Monuta op 1 januari te bepalen bedrag.
[ Bericht 9% gewijzigd door Phaelanx_NL op 25-12-2014 20:55:32 ]Geen referral hier.
Standaard richting Amerika.quote:Op vrijdag 26 december 2014 08:57 schreef Etsu het volgende:
Net voorbij gate. Ik moest m'n schoenen uitdoen en m'n tas werd op z'n kop gezet
Ligt eraan. Ene keer wel, andere keer niet.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Standaard richting Amerika.
Enjoy.
Heb nog niet meegemaakt dat het niet hoefde, maar wellicht dat jij vaker bent geweest dan ik.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ene keer wel, andere keer niet.
Sideshow draagt Crocs.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb nog niet meegemaakt dat het niet hoefde, maar wellicht dat jij vaker bent geweest dan ik.
Wat ga je doen?quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:18 schreef Mshauri het volgende:
Op de valreep toch nog leuke plannen met nye. Pak van m'n hart
Je hebt dan ook een criminele kopquote:Op vrijdag 26 december 2014 08:57 schreef Etsu het volgende:
Net voorbij gate. Ik moest m'n schoenen uitdoen en m'n tas werd op z'n kop gezet
Bij de schoonfamilie. Rustig aan.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:35 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Huisfeest in centrum Amsterdam
Et toi?
Toch het leukst met NYE wat mij betreft. Ik organiseer er zelf ook een met een vriend. Groot app hoog, awesome uitzicht, DJ regelen en een vrachtwagenlading hapjes, champagne en cocktails. Ik ben ook gezegend met een vrienden/kennissengroep die heel graag cocktails maakt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:35 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Huisfeest in centrum Amsterdam
Et toi?
Stel je de situatie voor waarin een inbreker door een hond wordt aangevallen wanneer de bewoner niet thuis is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:41 schreef DanielBackward het volgende:
6:179 BW "De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad."
Is er iemand die mij van dit artikel de tenzij-formule kan uitleggen?
Duidelijk, merci!quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Stel je de situatie voor waarin een inbreker door een hond wordt aangevallen wanneer de bewoner niet thuis is.
Als deze wel thuis was en de hond aanspoorde om aan te vallen was dit geen grond voor aansprakelijkheid (uitgaande van noodweer bijvoorbeeld), daarom is er ook geen aansprakelijkheid als de hond zonder opdracht de inbreker aanviel.
Kan me niet voorstellen dat je met een hbo bachelor meteen aan je master kan beginnen als je een beetje goed je woordje kan doen in zo'n gesprek toch? Mijn cijferlijst enzo ziet er verder wel goed uit natuurlijk.quote:Voor studenten met een afgeronde juridische of bestuurskundige/sociaal-wetenschappelijke hbo- of wo-bachelor, zoals Rechtsgeleerdheid, Bestuurskunde, IOIB en sociologie, bestaat de mogelijkheid om een schakelprogramma te volgen. Op basis van een overzicht van eerder gevolgde vakken wordt aan de hand van een persoonlijk gesprek beoordeeld of dit voor jou van toepassing is.
Absoluut. Je eigen mensen, je eigen drank, je eigen muziek..quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Toch het leukst met NYE wat mij betreft. Ik organiseer er zelf ook een met een vriend. Groot app hoog, awesome uitzicht, DJ regelen en een vrachtwagenlading hapjes, champagne en cocktails. Ik ben ook gezegend met een vrienden/kennissengroep die heel graag cocktails maakt.
Heb zelf nog 6 flesjes champagne bewaard hiervoor![]()
lijkt mij dat ze bedoelen of je een schakelprogramma in mag, niet dat je direct mag starten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:40 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hoi bae's, iemand hier die de master Recht & Bestuur doet op de RUG en me daar iets over kan vertellen? Evt iemand die ervaring heeft met schakelprogramma's op de RUG? Op de site staat:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je met een hbo bachelor meteen aan je master kan beginnen als je een beetje goed je woordje kan doen in zo'n gesprek toch? Mijn cijferlijst enzo ziet er verder wel goed uit natuurlijk.
Ja ik neem aan dat degenen zonder schakelprogramma de mensen zijn die al een wo-bachelor hebben gedaan, maar dan niet helemaal goed aansluit ofzo. Maar hoe bevalt de RUG? Heel zelfstandig of valt dat wel mee?quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
lijkt mij dat ze bedoelen of je een schakelprogramma in mag, niet dat je direct mag starten.
Chickies hosselen!1111einsquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:15 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Absoluut. Je eigen mensen, je eigen drank, je eigen muziek..
Af en toe weet ik niet wat ik überhaupt nog in een kroeg doe
dat het grenzen over moet gaanquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:34 schreef Reddead het volgende:
Wat wordt bedoeld met het grensoverschrijdende element?
(vrije verkeersregels)
quote:Ik heb ook nog twee vraagjes, waarvan eentje niet echt een vraag is.
1. Geweldig hoe snel jullie reageren, bedankt daarvoor.
2. Hoe doen jullie die klikbare linkjes in e-mails?
quote:Ligt mijn vrouw te slapen en kijk ik nog even op jullie site, komt er ineens herrie van een advertentie,,, Vrouw wakker, ruzie, bedankt.
Ik lig dubbelquote:Geachte,
Ik ben op Kreta en ving hier twee kogelvissen met een stuk brood.
Ik stuur U in bijlage mijn verhaal.
edit 2:quote:Veel succes met je examen. Pap
quote:Beste redactie, ik maak een lang verhaal kort... ik heb begrepen van familie en vrienden dat ik akelig veel op Snowden lijk. Jammer dan ook dat ik niet gevraagd ben voor de film over Snowden ;-)
Wellicht dat jullie er iets mee willen en kunnen voor een grappig artikel. Ik ga iig niet naar Noord-Amerika op vakantie om alle risico uit te sluiten ;-)
Ligt er nogal aan wat je leuk vindt natuurlijk. Ik vond de Century-triologie van Ken Follett erg gaaf. Drie boeken die zich in begin, midden en eind 20e eeuw afspelen. Ben je ook lekker lang mee bezig (1000 bladzijdes per deel ongeveer).quote:Op zondag 28 december 2014 00:28 schreef KOG het volgende:
Heeft iemand een boekentip voor mij, Engels of Nederlands? Januari onderwijsvrij, daar moet ik gebruik van maken natuurlijk.
Normaliter kunnen burgers van de Unie zich pas op de richtlijn over vrij verkeer van burgers beroepen als ze hun recht hebben geactiveerd door te verhuizen buiten hun eigen land. In de Zambrano-zaak beriep een man met een niet-EU-nationaliteit zich op de richtlijn omdat hij gescheiden dreigde te worden van zijn kinderen met Belgisch paspoort die nooit Belgiė hadden verlaten. Normaal gesproken kan dat dus, maar alleen als ze hun rechten geactiveerd hebben en dat hadden de kinderen niet. In de Zambrano-zaak ging het Hof om wat betreft die harde eis van het activeren van hun recht op vrij verkeer.quote:Op zondag 28 december 2014 20:29 schreef Reddead het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de essentie van het arrest Zambrano is?
Het verhaal is duidelijk, maar ik begrijp niet wat voor rechtsregel is gecreerd m.b.t. vrije verkeer en het grensoverschrijdend element.
Dus het Hof heeft bevestigd dat EU-burgers die niet verhuisd hebben buiten hun eigen land zich toch kunnen beroepen op de richtlijn over vrije verkeer van burgers als..quote:Op zondag 28 december 2014 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Normaliter kunnen burgers van de Unie zich pas op de richtlijn over vrij verkeer van burgers beroepen als ze hun recht hebben geactiveerd door te verhuizen buiten hun eigen land. In de Zambrano-zaak beriep een man met een niet-EU-nationaliteit zich op de richtlijn omdat hij gescheiden dreigde te worden van zijn kinderen met Belgisch paspoort die nooit Belgiė hadden verlaten. Normaal gesproken kan dat dus, maar alleen als ze hun rechten geactiveerd hebben en dat hadden de kinderen niet. In de Zambrano-zaak ging het Hof om wat betreft die harde eis van het activeren van hun recht op vrij verkeer.
Arno Bonte?quote:Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef Yreal het volgende:
Morgen gaat de vuurwerk hel weer beginnen
Geen "als". Het hof heeft bepaald dat burgers die niet buiten hun land verhuisd zijn zich op de richtlijn kunnen beroepen. Punt. Daarvóór werd altijd aangenomen dat de richtlijn alleen burgers beschermt die gebruik maken van hun vrij verkeer van personen en die dus buiten hun landsgrenzen moeten zijn geweest. In het Zambrano-arrest gebruikt het hof de redenatie dat als de kinderen niet beschermd zouden worden, ze alsnog het land uit zouden moeten omdat ze niet zonder hun ouders kunnen overleven en dat an sich is een soort hypothetische inbreuk op hun recht van vrij verkeer.quote:Op zondag 28 december 2014 21:23 schreef Reddead het volgende:
[..]
Dus het Hof heeft bevestigd dat EU-burgers die niet verhuisd hebben buiten hun eigen land zich toch kunnen beroepen op de richtlijn over vrije verkeer van burgers als..
...
...
...?
Dat is het gedeelte wat ik niet begrijp.
Brommers en vuurwerk, prima om te verbieden.quote:Op maandag 29 december 2014 00:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
vast ook zo'n josti die vann 2 takt brommers af wil.
Aiquote:
T is watquote:
die van eu heb ik nog wel in de 2011 druk geloof ik. Voor 5¤ mag je hem hebben.quote:Op maandag 29 december 2014 13:58 schreef Tchock het volgende:
Heeft een (voormalig) UvA-fiscalist toevallig nog de boeken voor inleiding Europees belastingrecht en/of internationaal belastingrecht grondslagen in de kast staan? En zo ja, kan ik die overnemen?
Ik begrijp net dat de vakken prima te doen zijn zonder boeken en die van 2011 is al minstens twee drukken oud, denk je dat dat nog nuttig is?quote:Op maandag 29 december 2014 14:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
die van eu heb ik nog wel in de 2011 druk geloof ik. Voor 5¤ mag je hem hebben.
Lekker actueel.quote:Op maandag 29 december 2014 14:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
die van eu heb ik nog wel in de 2011 druk geloof ik. Voor 5¤ mag je hem hebben.
Ah, dat wist ik niet! Dank jequote:Op maandag 29 december 2014 14:12 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Lekker actueel.
Die cursus belastingrecht EU-belastingrecht is trouwens ook raadpleegbaar via rechtsorde. Voor een vak van 3 weken zou ik hem niet kopen
mee eens ja. Niet echt de moeite waard nee.quote:Op maandag 29 december 2014 14:18 schreef Mshauri het volgende:
Daarnaast is de stof voor grondslagen ibr zo mimimaal dat je die ook gewoon uit de cursus kan vissen
Ik voer bijna wekelijks oorlog met het recht.quote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef Ponjaard het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het oorlogsrecht?
Al zijn die boeken natuurlijk wel handig om te hebben als je nog verder wil met fiscaal.quote:Op maandag 29 december 2014 14:19 schreef Tchock het volgende:
Ik ben gerustgesteld. Hoorde van iemand dat de boeken nieuw rond de tachtig euro kosten voor die drie lullige weekjes.
quote:Op maandag 29 december 2014 14:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik voer bijna wekelijks oorlog met het recht.
Ja.quote:Op maandag 29 december 2014 14:24 schreef Ponjaard het volgende:
[..]Ik voer oorlog zonder echt.
Maar de vraag luidt: heeft een legervolgeling recht op krijgsgevangenschap?
Ik heb 0 ervaring met het recht (of google), dus ik dacht ik vraag het even. Ben maar een simpele soldaat.quote:Op maandag 29 december 2014 14:28 schreef Tchock het volgende:
Ik heb eerst vier seconden gegoogeld wat een legervolgeling is en toen ben ik de Geneefse conventie over krijgsgevangenen gaan lezen en toen moest ik héél iets naar beneden scrollen en toen stond het in artikel 4. Was een hele opgave kan ik je vertellen.
In dat geval is de Derde Geneefse Conventie sowieso interessant leesmateriaal. Oorlogsrecht is raar en tof.quote:Op maandag 29 december 2014 14:29 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Ik heb 0 ervaring met het recht, dus ik dacht ik vraag het even.
Top, dan lees ik dat door.quote:Op maandag 29 december 2014 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dat geval is de Derde Geneefse Conventie sowieso interessant leesmateriaal. Oorlogsrecht is raar en tof.
https://www.icrc.org/appl(...)b75ac125641e004a9e68
Tuurlijk, legers aan juristen die nog steeds Cadbury Schweppes als uitgangspunt hanteren. Die is van voor 2011 dus geen probleem.quote:Op maandag 29 december 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik begrijp net dat de vakken prima te doen zijn zonder boeken en die van 2011 is al minstens twee drukken oud, denk je dat dat nog nuttig is?
Misschien ben ik te jong en/of niet dik genoeg om deze grap te begrijpen, Erikquote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk, legers aan juristen die nog steeds Cadbury Schweppes als uitgangspunt hanteren. Die is van voor 2011 dus geen probleem.
Inderdaad, je bent nog te licht voor deze materie. En nou je boek in baklap.quote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien ben ik te jong en/of niet dik genoeg om deze grap te begrijpen, Erik
boemquote:Op maandag 29 december 2014 15:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent nog te licht voor deze materie. En nou je boek in baklap.
Het is duidelijk wie hier hoger op de pikorde staat.quote:Op maandag 29 december 2014 15:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent nog te licht voor deze materie. En nou je boek in baklap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Cadbury_Schweppesquote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien ben ik te jong en/of niet dik genoeg om deze grap te begrijpen, Erik
quote:Op maandag 29 december 2014 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is duidelijk wie hier hoger op de pikorde staat.Etsu?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
*geluid van vallend kwartje*quote:Op maandag 29 december 2014 15:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Cadbury_Schweppes
quote:
link?quote:Op maandag 29 december 2014 15:34 schreef Blistering het volgende:
Die samenvatting uit 2009 voor RGS is wel van buitengewoon goede kwaliteit zeg.
Volgens mij kan je met enkel die goed leren al een voldoende scoren
http://www.ex-tunc.nl/wp-(...)envatting%202009.pdfquote:
34 mc en een essay.quote:Op maandag 29 december 2014 15:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
http://www.ex-tunc.nl/wp-(...)envatting%202009.pdf
Echt heel relaxed. Ik ben nu een week bezig met alle hoofdstukken in het boek nogmaals te lezen en extra dingen te markeren. Daarnaast markeer ik na ieder hoofdstuk in de samenvatting de belangrijkste dingen waardoor ik de boel nogmaals moet lezen.
Vanavond ben ik als het goed is klaar met het laatste hoofdstuk lezen, dan kan ik vanaf morgen me enkel nog bezig houden met de samenvatting.
Bestaat jouw tentamen trouwens ook uit 30 MC vragen Y?
Warm.quote:
Ik weet nog wel dat ik in de VS een biertje bestelde. Net 21, dus mocht het - na laten zien van ID - krijgen, maar wel na iets van 8 dollar te hebben neergelegd voor een 25cl flesje van Budweiserquote:Op maandag 29 december 2014 17:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarna uitgeweest (alcohol is echt vies duur hier, was voor 2 biertjes $14 kwijt).
Lekker hoor, enjoy!quote:Op maandag 29 december 2014 17:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Warm.Ben al ernstig verbrand. Weinig variatie in eten, heel veel Japanners. Mooi eiland, zeker. Zaterdag naar Diamond Head geweest en op het strand gelegen. Daarna uitgeweest (alcohol is echt vies duur hier, was voor 2 biertjes $14 kwijt
). Gister uitgebrakt op het strand en vandaag gaan we een auto huren en naar de andere kant van het eiland waar weinig toeristen zijn. Misschien dat het nog mooier is. Daar zijn ook de opnames van LOST gemaakt, dus ben benieuwd.
Staat dan weer tegenover dat de prijs voor een gallon benzine de laatste week onder de 2 dollar is gezaktquote:Op maandag 29 december 2014 17:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik in de VS een biertje bestelde. Net 21, dus mocht het - na laten zien van ID - krijgen, maar wel na iets van 8 dollar te hebben neergelegd voor een 25cl flesje van Budweiser
Nog met zo'n foto met een Beatrix kapsel zeker?quote:Op maandag 29 december 2014 17:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik in de VS een biertje bestelde. Net 21, dus mocht het - na laten zien van ID - krijgen, maar wel na iets van 8 dollar te hebben neergelegd voor een 25cl flesje van Budweiser
Gek genoeg ben ik met flinke inhammen geboren.quote:Op maandag 29 december 2014 17:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nog met zo'n foto met een Beatrix kapsel zeker?
Die samenvatting is top ja. Heb ik zelf ook gebruikt voor mijn tentamen.quote:Op maandag 29 december 2014 15:34 schreef Blistering het volgende:
Die samenvatting uit 2009 voor RGS is wel van buitengewoon goede kwaliteit zeg.
Volgens mij kan je met enkel die goed leren al een voldoende scoren
Met betrekking tot CFC-wetgeving is die uitspraak toch nog steeds relevant? Meen dat het EVA-hof recentelijk nog een arrest heeft gewezen dat in lijn is met CS.quote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk, legers aan juristen die nog steeds Cadbury Schweppes als uitgangspunt hanteren. Die is van voor 2011 dus geen probleem.
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 29 december 2014 18:14 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Met betrekking tot CFC-wetgeving is die uitspraak toch nog steeds relevant? Meen dat het EVA-hof recentelijk nog een arrest heeft gewezen dat in lijn is met CS.
Niets?quote:Op maandag 29 december 2014 18:49 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Wat is er dan met juristen die CS als uitgangspunt nemen (waarbij eigenlijk)?
Overigens vind ik het hanteren van het "volstrekt kunstmatig" criterium bij het toetsen van grondslagbeschermende maatregelen achterhaald. FII en SGI hebben dat criterium erg afgezwakt.quote:Op maandag 29 december 2014 18:52 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dan dacht ik een bepaalde ondertoon te detecteren die er blijkbaar niet is
Eens. Maar ik denk dat je wellicht een onderscheid zou kunnen maken tussen volstrekt kunstmatige constructies en kunstmatige transacties. Bij de eerste speelt substance een grote rol (CS), bij de ander dat gelieerde partijen at arm's length handelen (Test Claimants & SGI).quote:Op maandag 29 december 2014 19:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Overigens vind ik het hanteren van het "volstrekt kunstmatig" criterium bij het toetsen van grondslagbeschermende maatregelen achterhaald. FII en SGI hebben dat criterium erg afgezwakt.
Wat had je uiteindelijk?quote:Op maandag 29 december 2014 18:02 schreef Accursius het volgende:
[..]
Die samenvatting is top ja. Heb ik zelf ook gebruikt voor mijn tentamen.hulde aan de auteur
Een 7, helaas geen punt bij kunnen sprokkelen voor een 8. :-(quote:Op maandag 29 december 2014 20:15 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat had je uiteindelijk?
En EtsuMooie foto's!
Jammer.quote:Op maandag 29 december 2014 20:34 schreef Accursius het volgende:
[..]
Een 7, helaas geen punt bij kunnen sprokkelen voor een 8. :-(
MC bij rechtsgeschiedenis is wel lekker. Dan heb je altijd wat ingevuld. Ik had bij enkele vragen gewoon geen flauw idee. Met multiplechoice kun je dan in ieder geval nog goed gokken, zeker als je het goed hebt bestudeerd.quote:Op maandag 29 december 2014 20:43 schreef Blistering het volgende:
[..]
Jammer.
Bij mij valt er niet zoveel te sprokkelen vrees ik aangezien het enkel 30 MC vragen zijn. Maar een 7 moet toch best te doen zijn gok ik.
Echt he. Ik krijg een cijfer pas 8 januari terug, terwijl op 12 januari de herkansing isquote:
Eentje uitstekend, eentje beter dan verwacht en eentje minder dan gehoopt.quote:
Ik krijg ze terug binnen achttien werkdagen na de tentamens (15-17 december) maar het kerstreces telt niet mee dus dan zit je laatste week van januari - en dan zijn ook de herkansingenquote:Op maandag 29 december 2014 20:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Echt he. Ik krijg een cijfer pas 8 januari terug, terwijl op 12 januari de herkansing is
Ik wilde mijn Grondslagen cijfer het liefste voor RGS terug hebben, aangezien die alle 2 deel uitmaken van 1 blok. Als ik Grondslagen dan zou weten dan kan ik uitrekenen wat ik voor RGS moet halen om de boel met een 5,5 gemiddeld af te sluitenquote:Op maandag 29 december 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eentje uitstekend, eentje beter dan verwacht en eentje minder dan gehoopt.
[..]
Ik krijg ze terug binnen achttien werkdagen na de tentamens (15-17 december) maar het kerstreces telt niet mee dus dan zit je laatste week van januari - en dan zijn ook de herkansingen
quote:Op maandag 29 december 2014 21:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
1 24525 538 90
Hier heb je wat cijfers, alsjeblieft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |