schadevergoeding uit wanprestatie? Dus je wil een vergoeding voor de potentiële spiermassa die je nu niet hebt?quote:Op donderdag 25 december 2014 15:53 schreef Henrys het volgende:
Onlangs is een testrapport naar boven gekomen dat een voedingssupplement dat ik bij een hele grote webshop koop maar 80% van de aangegeven eiwitten die op het label staan bevat. Wettelijk gezien zou ik dan toch recht hebben op schadevergoeding op grond van wanprestatie of kan ik ergens anders een beroep op doen omdat ik consument ben? Er van uitgaande dat opzet niet bewezen kan worden maar de webshop wel constant adverteert hoe hoog de kwaliteit van het product wel niet is
b&f?quote:Op donderdag 25 december 2014 15:53 schreef Henrys het volgende:
Onlangs is een testrapport naar boven gekomen dat een voedingssupplement dat ik bij een hele grote webshop koop maar 80% van de aangegeven eiwitten die op het label staan bevat. Wettelijk gezien zou ik dan toch recht hebben op schadevergoeding op grond van wanprestatie of kan ik ergens anders een beroep op doen omdat ik consument ben? Er van uitgaande dat opzet niet bewezen kan worden maar de webshop wel constant adverteert hoe hoog de kwaliteit van het product wel niet is
Tijd om maar is te beginnen met leren voor BR2quote:Op donderdag 25 december 2014 15:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
schadevergoeding uit wanprestatie? Dus je wil een vergoeding voor de potentiële spiermassa die je nu niet hebt?
Ja, http://www.bodyenfitshop.(...)?sqr=whey%20perfect"e:
Daarvan zal de label ook wel niet kloppen.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:12 schreef Ties02 het volgende:
Haha ja b&f is echt belachelijk irritant daamee inderdaad
Bestel al tijden isolaat
Gewoon lekker kip, noten, kaas, magere kwark, ei en biefstuk eten.quote:Op donderdag 25 december 2014 16:29 schreef Henrys het volgende:
[..]
Daarvan zal de label ook wel niet kloppen.
Hier het rapport en de bijbehorende analyse
http://forum.dutchbodybui(...)y-perfection-378064/
http://forum.dutchbodybui(...)ex6.html#post8849157
Ik raad je aan om over te stappen op XXLnutrition die zijn ongeveer net zo duur alleen is de kwaliteit ook echt onderbouwd door de testrapporten
Hier moet je toch wel naar de rechter mee kunnen lijkt mij
Dit lijkt me geen echt verzekeringsrechtelijk probleem. Als de inhoud ter discussie staat is het een kwestie van uitleg van (het gebrek aan) overeenkomst.quote:Op donderdag 25 december 2014 17:25 schreef underground1009 het volgende:
Hier mensen die verstand hebben van verzekeringsrecht?Kwestie waar m'n schoonmoeder nu mee zit, ivm het overlijden van haar vader, de opa van mijn vriendin gisteravond.
Hij heeft twee keer een sommenverzekering bij een verzekeraar, een is premievrij. Er is voor het verzorgen van de uitvaart gekozen voor Monuta. Nu stelt de verzekeraar ten eerste geen polisvoorwaarden te kunnen verstrekken, omdat "ze daar niet bij kunnen". Geldt hiervoor niet hetzelfde als voor de algemene voorwaarden zoals in boek 6 BW?
Tweede probleem is dat verzekeraar stelt minder uit te hoeven keren; zij hebben blijkbaar een contract met Yarden, en keren minder uit wanneer er voor de uitvaartverzorging voor een andere aanbieder gekozen wordt. Dit staat niet in de voorwaarden die wel online te vinden zijn; de polisvoorwaarden hebben we helaas (nog) niet. In die internet-voorwaarden staat wel een bepaling dat er een som wordt uitgekeerd bij verwezenlijking van overlijden van de verzekeringnemer die naar eigen inzicht van begunstigde uitgegeven mag worden. Kan dit zomaar allemaal? Mijn schoonouders zijn helaas niet in de positie om een uitvaart te kunnen betalen.
Geloof dat de verzekering jaren terug is afgesloten door de gister overleden man, die denk ik geen goede administratie gevoerd heeft oidquote:Op donderdag 25 december 2014 18:46 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dit lijkt me geen echt verzekeringsrechtelijk probleem. Als de inhoud ter discussie staat is het een kwestie van uitleg van (het gebrek aan) overeenkomst.
Polis moet verstrekt worden (7:932 lid 1 BW), tenzij er rechtvaardiging is om dit niet te doen.
Hoe is die verzekering eigenlijk tot stand gekomen als er geen voorwaarden gezien zijn door de verzekeringnemer?
7:932 lid 3:quote:Op donderdag 25 december 2014 19:21 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Geloof dat de verzekering jaren terug is afgesloten door de gister overleden man, die denk ik geen goede administratie gevoerd heeft oid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het gaat om een naturapolis dan staat daarin onder meer het volgende:quote:2. Monuta is uitsluitend verplicht tot uitkeringen in de vorm van het
doen verzorgen van een uitvaart. Derhalve kan in beginsel geen uitkering
in geld worden gedaan. Mocht in uitzonderingsgevallen met
toestemming van Monuta door of namens de erfgenamen van de
verzekerde opdracht gegeven zijn tot het verzorgen van de uitvaart,
dan kan uitkering in geld slechts dienen tot vergoeding van de
aldus gemaakte kosten, tegen overlegging van een declaratie en
betaalbewijzen, onverminderd het bepaalde in artikel 11.TL:DR: waarschijnlijk zit je vast aan de gecontracteerde uitvaartondernemer als je het via de verzekering wil doen. Dit alles afhankelijk van de polis. Als deze is zoals hierboven staat, dan zul je genoegen moeten nemen met het geld dat geboden is door Monuta, er had melding gemaakt moeten worden van het overlijden, waarna Monuta de uitvaart zou hebben geregeld.quote:Artikel 11 Verplichtingen bij overlijden
1. Indien de verzekerde en/of een kind als bedoeld in artikel 6, overlijdt
en dat voor Monuta kan leiden tot een uitkeringsplicht, dient die
gebeurtenis zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is aan Monuta te
worden gemeld.
2. De opdracht tot het verzorgen van de uitvaart dient te worden verstrekt
aan Monuta. Monuta verbindt zich de uitvaart te verzorgen of
te doen verzorgen.
3. Indien de bepalingen van lid 1 en lid 2 van dit artikel niet worden
nagekomen, vervalt het pakket van diensten en dan zullen de door
Monuta te vergoeden uitvaartkosten gelijk zijn aan een jaarlijks door
Monuta op 1 januari te bepalen bedrag.
[ Bericht 9% gewijzigd door Phaelanx_NL op 25-12-2014 20:55:32 ]Geen referral hier.
Standaard richting Amerika.quote:Op vrijdag 26 december 2014 08:57 schreef Etsu het volgende:
Net voorbij gate. Ik moest m'n schoenen uitdoen en m'n tas werd op z'n kop gezet
Ligt eraan. Ene keer wel, andere keer niet.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Standaard richting Amerika.
Enjoy.
Heb nog niet meegemaakt dat het niet hoefde, maar wellicht dat jij vaker bent geweest dan ik.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:11 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ene keer wel, andere keer niet.
Sideshow draagt Crocs.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:14 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heb nog niet meegemaakt dat het niet hoefde, maar wellicht dat jij vaker bent geweest dan ik.
Wat ga je doen?quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:18 schreef Mshauri het volgende:
Op de valreep toch nog leuke plannen met nye. Pak van m'n hart
Je hebt dan ook een criminele kopquote:Op vrijdag 26 december 2014 08:57 schreef Etsu het volgende:
Net voorbij gate. Ik moest m'n schoenen uitdoen en m'n tas werd op z'n kop gezet
Bij de schoonfamilie. Rustig aan.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:35 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Huisfeest in centrum Amsterdam
Et toi?
Toch het leukst met NYE wat mij betreft. Ik organiseer er zelf ook een met een vriend. Groot app hoog, awesome uitzicht, DJ regelen en een vrachtwagenlading hapjes, champagne en cocktails. Ik ben ook gezegend met een vrienden/kennissengroep die heel graag cocktails maakt.quote:Op vrijdag 26 december 2014 11:35 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Huisfeest in centrum Amsterdam
Et toi?
Stel je de situatie voor waarin een inbreker door een hond wordt aangevallen wanneer de bewoner niet thuis is.quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:41 schreef DanielBackward het volgende:
6:179 BW "De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad."
Is er iemand die mij van dit artikel de tenzij-formule kan uitleggen?
Duidelijk, merci!quote:Op zaterdag 27 december 2014 13:53 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Stel je de situatie voor waarin een inbreker door een hond wordt aangevallen wanneer de bewoner niet thuis is.
Als deze wel thuis was en de hond aanspoorde om aan te vallen was dit geen grond voor aansprakelijkheid (uitgaande van noodweer bijvoorbeeld), daarom is er ook geen aansprakelijkheid als de hond zonder opdracht de inbreker aanviel.
Kan me niet voorstellen dat je met een hbo bachelor meteen aan je master kan beginnen als je een beetje goed je woordje kan doen in zo'n gesprek toch? Mijn cijferlijst enzo ziet er verder wel goed uit natuurlijk.quote:Voor studenten met een afgeronde juridische of bestuurskundige/sociaal-wetenschappelijke hbo- of wo-bachelor, zoals Rechtsgeleerdheid, Bestuurskunde, IOIB en sociologie, bestaat de mogelijkheid om een schakelprogramma te volgen. Op basis van een overzicht van eerder gevolgde vakken wordt aan de hand van een persoonlijk gesprek beoordeeld of dit voor jou van toepassing is.
Absoluut. Je eigen mensen, je eigen drank, je eigen muziek..quote:Op vrijdag 26 december 2014 22:29 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Toch het leukst met NYE wat mij betreft. Ik organiseer er zelf ook een met een vriend. Groot app hoog, awesome uitzicht, DJ regelen en een vrachtwagenlading hapjes, champagne en cocktails. Ik ben ook gezegend met een vrienden/kennissengroep die heel graag cocktails maakt.
Heb zelf nog 6 flesjes champagne bewaard hiervoor![]()
lijkt mij dat ze bedoelen of je een schakelprogramma in mag, niet dat je direct mag starten.quote:Op zaterdag 27 december 2014 14:40 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Hoi bae's, iemand hier die de master Recht & Bestuur doet op de RUG en me daar iets over kan vertellen? Evt iemand die ervaring heeft met schakelprogramma's op de RUG? Op de site staat:
[..]
Kan me niet voorstellen dat je met een hbo bachelor meteen aan je master kan beginnen als je een beetje goed je woordje kan doen in zo'n gesprek toch? Mijn cijferlijst enzo ziet er verder wel goed uit natuurlijk.
Ja ik neem aan dat degenen zonder schakelprogramma de mensen zijn die al een wo-bachelor hebben gedaan, maar dan niet helemaal goed aansluit ofzo. Maar hoe bevalt de RUG? Heel zelfstandig of valt dat wel mee?quote:Op zaterdag 27 december 2014 15:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
lijkt mij dat ze bedoelen of je een schakelprogramma in mag, niet dat je direct mag starten.
Chickies hosselen!1111einsquote:Op zaterdag 27 december 2014 15:15 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Absoluut. Je eigen mensen, je eigen drank, je eigen muziek..
Af en toe weet ik niet wat ik überhaupt nog in een kroeg doe
dat het grenzen over moet gaanquote:Op zaterdag 27 december 2014 19:34 schreef Reddead het volgende:
Wat wordt bedoeld met het grensoverschrijdende element?
(vrije verkeersregels)
quote:Ik heb ook nog twee vraagjes, waarvan eentje niet echt een vraag is.
1. Geweldig hoe snel jullie reageren, bedankt daarvoor.
2. Hoe doen jullie die klikbare linkjes in e-mails?
quote:Ligt mijn vrouw te slapen en kijk ik nog even op jullie site, komt er ineens herrie van een advertentie,,, Vrouw wakker, ruzie, bedankt.
Ik lig dubbelquote:Geachte,
Ik ben op Kreta en ving hier twee kogelvissen met een stuk brood.
Ik stuur U in bijlage mijn verhaal.
edit 2:quote:Veel succes met je examen. Pap
quote:Beste redactie, ik maak een lang verhaal kort... ik heb begrepen van familie en vrienden dat ik akelig veel op Snowden lijk. Jammer dan ook dat ik niet gevraagd ben voor de film over Snowden ;-)
Wellicht dat jullie er iets mee willen en kunnen voor een grappig artikel. Ik ga iig niet naar Noord-Amerika op vakantie om alle risico uit te sluiten ;-)
Ligt er nogal aan wat je leuk vindt natuurlijk. Ik vond de Century-triologie van Ken Follett erg gaaf. Drie boeken die zich in begin, midden en eind 20e eeuw afspelen. Ben je ook lekker lang mee bezig (1000 bladzijdes per deel ongeveer).quote:Op zondag 28 december 2014 00:28 schreef KOG het volgende:
Heeft iemand een boekentip voor mij, Engels of Nederlands? Januari onderwijsvrij, daar moet ik gebruik van maken natuurlijk.
Normaliter kunnen burgers van de Unie zich pas op de richtlijn over vrij verkeer van burgers beroepen als ze hun recht hebben geactiveerd door te verhuizen buiten hun eigen land. In de Zambrano-zaak beriep een man met een niet-EU-nationaliteit zich op de richtlijn omdat hij gescheiden dreigde te worden van zijn kinderen met Belgisch paspoort die nooit België hadden verlaten. Normaal gesproken kan dat dus, maar alleen als ze hun rechten geactiveerd hebben en dat hadden de kinderen niet. In de Zambrano-zaak ging het Hof om wat betreft die harde eis van het activeren van hun recht op vrij verkeer.quote:Op zondag 28 december 2014 20:29 schreef Reddead het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de essentie van het arrest Zambrano is?
Het verhaal is duidelijk, maar ik begrijp niet wat voor rechtsregel is gecreerd m.b.t. vrije verkeer en het grensoverschrijdend element.
Dus het Hof heeft bevestigd dat EU-burgers die niet verhuisd hebben buiten hun eigen land zich toch kunnen beroepen op de richtlijn over vrije verkeer van burgers als..quote:Op zondag 28 december 2014 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Normaliter kunnen burgers van de Unie zich pas op de richtlijn over vrij verkeer van burgers beroepen als ze hun recht hebben geactiveerd door te verhuizen buiten hun eigen land. In de Zambrano-zaak beriep een man met een niet-EU-nationaliteit zich op de richtlijn omdat hij gescheiden dreigde te worden van zijn kinderen met Belgisch paspoort die nooit België hadden verlaten. Normaal gesproken kan dat dus, maar alleen als ze hun rechten geactiveerd hebben en dat hadden de kinderen niet. In de Zambrano-zaak ging het Hof om wat betreft die harde eis van het activeren van hun recht op vrij verkeer.
Arno Bonte?quote:Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef Yreal het volgende:
Morgen gaat de vuurwerk hel weer beginnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |