Ik lig dubbelquote:Geachte,
Ik ben op Kreta en ving hier twee kogelvissen met een stuk brood.
Ik stuur U in bijlage mijn verhaal.
edit 2:quote:Veel succes met je examen. Pap
quote:Beste redactie, ik maak een lang verhaal kort... ik heb begrepen van familie en vrienden dat ik akelig veel op Snowden lijk. Jammer dan ook dat ik niet gevraagd ben voor de film over Snowden ;-)
Wellicht dat jullie er iets mee willen en kunnen voor een grappig artikel. Ik ga iig niet naar Noord-Amerika op vakantie om alle risico uit te sluiten ;-)
Ligt er nogal aan wat je leuk vindt natuurlijk. Ik vond de Century-triologie van Ken Follett erg gaaf. Drie boeken die zich in begin, midden en eind 20e eeuw afspelen. Ben je ook lekker lang mee bezig (1000 bladzijdes per deel ongeveer).quote:Op zondag 28 december 2014 00:28 schreef KOG het volgende:
Heeft iemand een boekentip voor mij, Engels of Nederlands? Januari onderwijsvrij, daar moet ik gebruik van maken natuurlijk.
Normaliter kunnen burgers van de Unie zich pas op de richtlijn over vrij verkeer van burgers beroepen als ze hun recht hebben geactiveerd door te verhuizen buiten hun eigen land. In de Zambrano-zaak beriep een man met een niet-EU-nationaliteit zich op de richtlijn omdat hij gescheiden dreigde te worden van zijn kinderen met Belgisch paspoort die nooit België hadden verlaten. Normaal gesproken kan dat dus, maar alleen als ze hun rechten geactiveerd hebben en dat hadden de kinderen niet. In de Zambrano-zaak ging het Hof om wat betreft die harde eis van het activeren van hun recht op vrij verkeer.quote:Op zondag 28 december 2014 20:29 schreef Reddead het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat de essentie van het arrest Zambrano is?
Het verhaal is duidelijk, maar ik begrijp niet wat voor rechtsregel is gecreerd m.b.t. vrije verkeer en het grensoverschrijdend element.
Dus het Hof heeft bevestigd dat EU-burgers die niet verhuisd hebben buiten hun eigen land zich toch kunnen beroepen op de richtlijn over vrije verkeer van burgers als..quote:Op zondag 28 december 2014 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Normaliter kunnen burgers van de Unie zich pas op de richtlijn over vrij verkeer van burgers beroepen als ze hun recht hebben geactiveerd door te verhuizen buiten hun eigen land. In de Zambrano-zaak beriep een man met een niet-EU-nationaliteit zich op de richtlijn omdat hij gescheiden dreigde te worden van zijn kinderen met Belgisch paspoort die nooit België hadden verlaten. Normaal gesproken kan dat dus, maar alleen als ze hun rechten geactiveerd hebben en dat hadden de kinderen niet. In de Zambrano-zaak ging het Hof om wat betreft die harde eis van het activeren van hun recht op vrij verkeer.
Arno Bonte?quote:Op zondag 28 december 2014 22:12 schreef Yreal het volgende:
Morgen gaat de vuurwerk hel weer beginnen
Geen "als". Het hof heeft bepaald dat burgers die niet buiten hun land verhuisd zijn zich op de richtlijn kunnen beroepen. Punt. Daarvóór werd altijd aangenomen dat de richtlijn alleen burgers beschermt die gebruik maken van hun vrij verkeer van personen en die dus buiten hun landsgrenzen moeten zijn geweest. In het Zambrano-arrest gebruikt het hof de redenatie dat als de kinderen niet beschermd zouden worden, ze alsnog het land uit zouden moeten omdat ze niet zonder hun ouders kunnen overleven en dat an sich is een soort hypothetische inbreuk op hun recht van vrij verkeer.quote:Op zondag 28 december 2014 21:23 schreef Reddead het volgende:
[..]
Dus het Hof heeft bevestigd dat EU-burgers die niet verhuisd hebben buiten hun eigen land zich toch kunnen beroepen op de richtlijn over vrije verkeer van burgers als..
...
...
...?
Dat is het gedeelte wat ik niet begrijp.
Brommers en vuurwerk, prima om te verbieden.quote:Op maandag 29 december 2014 00:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
vast ook zo'n josti die vann 2 takt brommers af wil.
Aiquote:
T is watquote:
die van eu heb ik nog wel in de 2011 druk geloof ik. Voor 5¤ mag je hem hebben.quote:Op maandag 29 december 2014 13:58 schreef Tchock het volgende:
Heeft een (voormalig) UvA-fiscalist toevallig nog de boeken voor inleiding Europees belastingrecht en/of internationaal belastingrecht grondslagen in de kast staan? En zo ja, kan ik die overnemen?
Ik begrijp net dat de vakken prima te doen zijn zonder boeken en die van 2011 is al minstens twee drukken oud, denk je dat dat nog nuttig is?quote:Op maandag 29 december 2014 14:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
die van eu heb ik nog wel in de 2011 druk geloof ik. Voor 5¤ mag je hem hebben.
Lekker actueel.quote:Op maandag 29 december 2014 14:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
die van eu heb ik nog wel in de 2011 druk geloof ik. Voor 5¤ mag je hem hebben.
Ah, dat wist ik niet! Dank jequote:Op maandag 29 december 2014 14:12 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Lekker actueel.
Die cursus belastingrecht EU-belastingrecht is trouwens ook raadpleegbaar via rechtsorde. Voor een vak van 3 weken zou ik hem niet kopen
mee eens ja. Niet echt de moeite waard nee.quote:Op maandag 29 december 2014 14:18 schreef Mshauri het volgende:
Daarnaast is de stof voor grondslagen ibr zo mimimaal dat je die ook gewoon uit de cursus kan vissen
Ik voer bijna wekelijks oorlog met het recht.quote:Op maandag 29 december 2014 14:21 schreef Ponjaard het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het oorlogsrecht?
Al zijn die boeken natuurlijk wel handig om te hebben als je nog verder wil met fiscaal.quote:Op maandag 29 december 2014 14:19 schreef Tchock het volgende:
Ik ben gerustgesteld. Hoorde van iemand dat de boeken nieuw rond de tachtig euro kosten voor die drie lullige weekjes.
quote:Op maandag 29 december 2014 14:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik voer bijna wekelijks oorlog met het recht.
Ja.quote:Op maandag 29 december 2014 14:24 schreef Ponjaard het volgende:
[..]Ik voer oorlog zonder echt.
Maar de vraag luidt: heeft een legervolgeling recht op krijgsgevangenschap?
Ik heb 0 ervaring met het recht (of google), dus ik dacht ik vraag het even. Ben maar een simpele soldaat.quote:Op maandag 29 december 2014 14:28 schreef Tchock het volgende:
Ik heb eerst vier seconden gegoogeld wat een legervolgeling is en toen ben ik de Geneefse conventie over krijgsgevangenen gaan lezen en toen moest ik héél iets naar beneden scrollen en toen stond het in artikel 4. Was een hele opgave kan ik je vertellen.
In dat geval is de Derde Geneefse Conventie sowieso interessant leesmateriaal. Oorlogsrecht is raar en tof.quote:Op maandag 29 december 2014 14:29 schreef Ponjaard het volgende:
[..]
Ik heb 0 ervaring met het recht, dus ik dacht ik vraag het even.
Top, dan lees ik dat door.quote:Op maandag 29 december 2014 14:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
In dat geval is de Derde Geneefse Conventie sowieso interessant leesmateriaal. Oorlogsrecht is raar en tof.
https://www.icrc.org/appl(...)b75ac125641e004a9e68
Tuurlijk, legers aan juristen die nog steeds Cadbury Schweppes als uitgangspunt hanteren. Die is van voor 2011 dus geen probleem.quote:Op maandag 29 december 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik begrijp net dat de vakken prima te doen zijn zonder boeken en die van 2011 is al minstens twee drukken oud, denk je dat dat nog nuttig is?
Misschien ben ik te jong en/of niet dik genoeg om deze grap te begrijpen, Erikquote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk, legers aan juristen die nog steeds Cadbury Schweppes als uitgangspunt hanteren. Die is van voor 2011 dus geen probleem.
Inderdaad, je bent nog te licht voor deze materie. En nou je boek in baklap.quote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien ben ik te jong en/of niet dik genoeg om deze grap te begrijpen, Erik
boemquote:Op maandag 29 december 2014 15:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent nog te licht voor deze materie. En nou je boek in baklap.
Het is duidelijk wie hier hoger op de pikorde staat.quote:Op maandag 29 december 2014 15:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad, je bent nog te licht voor deze materie. En nou je boek in baklap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Cadbury_Schweppesquote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien ben ik te jong en/of niet dik genoeg om deze grap te begrijpen, Erik
quote:Op maandag 29 december 2014 15:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is duidelijk wie hier hoger op de pikorde staat.Etsu?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
*geluid van vallend kwartje*quote:Op maandag 29 december 2014 15:28 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arrest_Cadbury_Schweppes
quote:
link?quote:Op maandag 29 december 2014 15:34 schreef Blistering het volgende:
Die samenvatting uit 2009 voor RGS is wel van buitengewoon goede kwaliteit zeg.
Volgens mij kan je met enkel die goed leren al een voldoende scoren
http://www.ex-tunc.nl/wp-(...)envatting%202009.pdfquote:
34 mc en een essay.quote:Op maandag 29 december 2014 15:41 schreef Blistering het volgende:
[..]
http://www.ex-tunc.nl/wp-(...)envatting%202009.pdf
Echt heel relaxed. Ik ben nu een week bezig met alle hoofdstukken in het boek nogmaals te lezen en extra dingen te markeren. Daarnaast markeer ik na ieder hoofdstuk in de samenvatting de belangrijkste dingen waardoor ik de boel nogmaals moet lezen.
Vanavond ben ik als het goed is klaar met het laatste hoofdstuk lezen, dan kan ik vanaf morgen me enkel nog bezig houden met de samenvatting.
Bestaat jouw tentamen trouwens ook uit 30 MC vragen Y?
Warm.quote:
Ik weet nog wel dat ik in de VS een biertje bestelde. Net 21, dus mocht het - na laten zien van ID - krijgen, maar wel na iets van 8 dollar te hebben neergelegd voor een 25cl flesje van Budweiserquote:Op maandag 29 december 2014 17:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daarna uitgeweest (alcohol is echt vies duur hier, was voor 2 biertjes $14 kwijt).
Lekker hoor, enjoy!quote:Op maandag 29 december 2014 17:09 schreef Etsu het volgende:
[..]
Warm.Ben al ernstig verbrand. Weinig variatie in eten, heel veel Japanners. Mooi eiland, zeker. Zaterdag naar Diamond Head geweest en op het strand gelegen. Daarna uitgeweest (alcohol is echt vies duur hier, was voor 2 biertjes $14 kwijt
). Gister uitgebrakt op het strand en vandaag gaan we een auto huren en naar de andere kant van het eiland waar weinig toeristen zijn. Misschien dat het nog mooier is. Daar zijn ook de opnames van LOST gemaakt, dus ben benieuwd.
Staat dan weer tegenover dat de prijs voor een gallon benzine de laatste week onder de 2 dollar is gezaktquote:Op maandag 29 december 2014 17:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik in de VS een biertje bestelde. Net 21, dus mocht het - na laten zien van ID - krijgen, maar wel na iets van 8 dollar te hebben neergelegd voor een 25cl flesje van Budweiser
Nog met zo'n foto met een Beatrix kapsel zeker?quote:Op maandag 29 december 2014 17:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik in de VS een biertje bestelde. Net 21, dus mocht het - na laten zien van ID - krijgen, maar wel na iets van 8 dollar te hebben neergelegd voor een 25cl flesje van Budweiser
Gek genoeg ben ik met flinke inhammen geboren.quote:Op maandag 29 december 2014 17:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nog met zo'n foto met een Beatrix kapsel zeker?
Die samenvatting is top ja. Heb ik zelf ook gebruikt voor mijn tentamen.quote:Op maandag 29 december 2014 15:34 schreef Blistering het volgende:
Die samenvatting uit 2009 voor RGS is wel van buitengewoon goede kwaliteit zeg.
Volgens mij kan je met enkel die goed leren al een voldoende scoren
Met betrekking tot CFC-wetgeving is die uitspraak toch nog steeds relevant? Meen dat het EVA-hof recentelijk nog een arrest heeft gewezen dat in lijn is met CS.quote:Op maandag 29 december 2014 15:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tuurlijk, legers aan juristen die nog steeds Cadbury Schweppes als uitgangspunt hanteren. Die is van voor 2011 dus geen probleem.
Ongetwijfeld.quote:Op maandag 29 december 2014 18:14 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Met betrekking tot CFC-wetgeving is die uitspraak toch nog steeds relevant? Meen dat het EVA-hof recentelijk nog een arrest heeft gewezen dat in lijn is met CS.
Niets?quote:Op maandag 29 december 2014 18:49 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Wat is er dan met juristen die CS als uitgangspunt nemen (waarbij eigenlijk)?
Overigens vind ik het hanteren van het "volstrekt kunstmatig" criterium bij het toetsen van grondslagbeschermende maatregelen achterhaald. FII en SGI hebben dat criterium erg afgezwakt.quote:Op maandag 29 december 2014 18:52 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dan dacht ik een bepaalde ondertoon te detecteren die er blijkbaar niet is
Eens. Maar ik denk dat je wellicht een onderscheid zou kunnen maken tussen volstrekt kunstmatige constructies en kunstmatige transacties. Bij de eerste speelt substance een grote rol (CS), bij de ander dat gelieerde partijen at arm's length handelen (Test Claimants & SGI).quote:Op maandag 29 december 2014 19:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Overigens vind ik het hanteren van het "volstrekt kunstmatig" criterium bij het toetsen van grondslagbeschermende maatregelen achterhaald. FII en SGI hebben dat criterium erg afgezwakt.
Wat had je uiteindelijk?quote:Op maandag 29 december 2014 18:02 schreef Accursius het volgende:
[..]
Die samenvatting is top ja. Heb ik zelf ook gebruikt voor mijn tentamen.hulde aan de auteur
Een 7, helaas geen punt bij kunnen sprokkelen voor een 8. :-(quote:Op maandag 29 december 2014 20:15 schreef Blistering het volgende:
[..]
Wat had je uiteindelijk?
En EtsuMooie foto's!
Jammer.quote:Op maandag 29 december 2014 20:34 schreef Accursius het volgende:
[..]
Een 7, helaas geen punt bij kunnen sprokkelen voor een 8. :-(
MC bij rechtsgeschiedenis is wel lekker. Dan heb je altijd wat ingevuld. Ik had bij enkele vragen gewoon geen flauw idee. Met multiplechoice kun je dan in ieder geval nog goed gokken, zeker als je het goed hebt bestudeerd.quote:Op maandag 29 december 2014 20:43 schreef Blistering het volgende:
[..]
Jammer.
Bij mij valt er niet zoveel te sprokkelen vrees ik aangezien het enkel 30 MC vragen zijn. Maar een 7 moet toch best te doen zijn gok ik.
Echt he. Ik krijg een cijfer pas 8 januari terug, terwijl op 12 januari de herkansing isquote:
Eentje uitstekend, eentje beter dan verwacht en eentje minder dan gehoopt.quote:
Ik krijg ze terug binnen achttien werkdagen na de tentamens (15-17 december) maar het kerstreces telt niet mee dus dan zit je laatste week van januari - en dan zijn ook de herkansingenquote:Op maandag 29 december 2014 20:49 schreef Blistering het volgende:
[..]
Echt he. Ik krijg een cijfer pas 8 januari terug, terwijl op 12 januari de herkansing is
Ik wilde mijn Grondslagen cijfer het liefste voor RGS terug hebben, aangezien die alle 2 deel uitmaken van 1 blok. Als ik Grondslagen dan zou weten dan kan ik uitrekenen wat ik voor RGS moet halen om de boel met een 5,5 gemiddeld af te sluitenquote:Op maandag 29 december 2014 20:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eentje uitstekend, eentje beter dan verwacht en eentje minder dan gehoopt.
[..]
Ik krijg ze terug binnen achttien werkdagen na de tentamens (15-17 december) maar het kerstreces telt niet mee dus dan zit je laatste week van januari - en dan zijn ook de herkansingen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |