abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147876514
quote:
Tore Grodem, een 21-jarige toerist uit Noorwegen, wordt al sinds de nacht van donderdag op vrijdag vermist. Zijn ouders zijn inmiddels vanuit Noorwegen naar Amsterdam gekomen om hem te zoeken.

De jongen was samen met een vriend voor een weekendje naar de stad gekomen. Samen met die vriend was hij in de nacht van donderdag op vrijdag aan het stappen in de Escape. Rond twee uur 's nachts ging hij pinnen, waarbij zijn vriend in de Escape achterbleef. Geld heeft hij echter nooit opgenomen. De Noorse toerist keerde niet meer terug. Sindsdien ontbreekt ieder spoor van hem. Hij is niet meer gezien en zijn telefoon doet het ook niet meer.

De politie heeft de vriend van de verdwenen Noor uitgebreid ondervraagd. De jongens zouden niet onder invloed van drugs geweest zijn, wel hadden zij gedronken. De politie heeft nog geen idee wat er met de jongen gebeurd is, daarom roept zij getuigen op om zich te melden. Tore droeg ten tijde van zijn verdwijning een lichtblauw overhemd en een donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Ook heeft Tore twee tatoeages, dobbelstenen op zijn rechterenkel en op zijn rechterkuit een gorillagezicht met hoed.
http://www.at5.nl/artikel(...)dens-avondje-stappen

Het is bizar dat iemand zo kan 'verdwijnen' in een drukke stad. In de gracht gevallen tijdens het pissen?

EDIT: Deeltje 2
pi_147876676
quote:
In de Stadiongracht vlakbij het Olympisch Stadion heeft de politie vanochtend een lichaam gevonden

Iets na 9.00 uur kwam de melding binnen van een lichaam in het water bij de Jan Wilsbrug. Een boot van Waternet is inmiddels ter plaatse om te assisteren, ook is er een duikteam van de brandweer gearriveerd.

De politie kan nog niet melden of het om de vermiste Noor gaat.

Update 11.54 uur: Het stoffelijk overschot is zojuist in een lijkenwagen weggevoerd, het blijkt om het lichaam van een man te gaan. In het water is ook een rode plastic zak en een rugzak gevonden. Het is onduidelijk of die bij het lichaam horen.
bron
pi_147876715
Het zou toevallig zijn als hij het niet was.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:39:06 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876719
Is de huid dan al weg ofzo? Ze kunnen toch zo aan die tattoos zien of hij het is?

En shotty, bedankt voor het openen :)
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:41:30 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147876777
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:39 schreef Marrije het volgende:
Is de huid dan al weg ofzo? Ze kunnen toch zo aan die tattoos zien of hij het is?
Ze laten dat aan de patholoog anatoom over, lijkt me wel zo zuiver, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147876829
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Het zou best nog wel 's die vermiste jongen kunnen zijn helemaal i.c.m. die rugzak.
Maar goed dat is nog even afwachten natuurlijk.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:45:57 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze laten dat aan de patholoog anatoom over, lijkt me wel zo zuiver, niet?
Mja, vanmorgen om 9 uur is die man in het water gezien, zouden we nu wel uitsluitsel kunnen hebben dacht ik? Daar heeft een patholoog anatoom ook geen uren voor nodig? Voor een dna test wellicht wel, maar ze hadden, wat mij betreft, best kunnen melden of betreffende tattoos te zien zijn.
pi_147876929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:43 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Het zou best nog wel 's die vermiste jongen kunnen zijn helemaal i.c.m. die rugzak.
Maar goed dat is nog even afwachten natuurlijk.

Waarom "helemaal i.c.m. die rugzak"?
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:47:36 #9
45206 Pietverdriet
pi_147876948
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mja, vanmorgen om 9 uur is die man in het water gezien, zouden we nu wel uitsluitsel kunnen hebben dacht ik? Daar heeft een patholoog anatoom ook geen uren voor nodig? Voor een dna test wellicht wel, maar ze hadden, wat mij betreft, best kunnen melden of betreffende tattoos te zien zijn.
Waarom, omdat jij geen geduld hebt?
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:48:25 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet, die zal hij bij het verlaten van escape ook niet om hebben gehad en als hij die toch had opgehaald uit zn hotel dan zouden daar wel beelden van zijn.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:48:47 #11
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876978
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, omdat jij geen geduld hebt?
zoiets ja
pi_147877036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet, die zal hij bij het verlaten van escape ook niet om hebben gehad en als hij die toch had opgehaald uit zn hotel dan zouden daar wel beelden van zijn.
Zie ook geen reden om aan te nemen dat hij een rugzak bij zich had toen hij de Escape verliet. En nog onwaarschijnlijker is het dat hij er een heeft opgehaald die nacht in het hotel.
pi_147877744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Omdat er geen beelden van zijn en het mij aannemelijk lijkt dat die rugzak bij hem hoort.
Wat is daar niet aan te begrijpen ? Zo raar is dat toch niet.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:19:18 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147877930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

[..]

Omdat er geen beelden van zijn en het mij aannemelijk lijkt dat die rugzak bij hem hoort.
Ik kom al heel lang niet meer in zaken als escape, maar mag je daar met je rugzak rondlopen? Hij droeg geen jas. En dan zou hij wel zijn rugzak om hebben gehad? Dat vind ik wel een beetje raar.
Ook omdat uitgebreid is aangegeven wat hij droeg en de rugzak niet genoemd is, als het ambulancepersoneel die rugzak had gezien of het staat ook op die videobeelden die men heeft gezien, dan zou mij dat wel noemenswaardig lijken, zo van, misschien als die rugzak wordt gevonden maar hij niet dat we dan een aanknopingspunt kunnen hebben. Maar nergens is die rugzak genoemd. Dus ik zou verbaasd zijn als nu opeens blijkt dat hij een rugzak bij zich had.
pi_147877970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

[..]

Niemand rept over een rugzak, maar jij gaat er vanuit dat hij er een bij zich had toen hij de Escape verliet of er later een heeft opgehaald. Vandaar de vraag waarom je daar vanuit gaat.. Enkel en alleen omdat er bij het lijk ook ergens een rugzak in het water is gevonden? Naast andere spullen.
pi_147878021
Volgens het nieuwsbericht:

quote:
...
In het water is ook een rode plastic zak en een rugzak gevonden. Het is onduidelijk of die bij het lichaam horen.
pi_147878307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik kom al heel lang niet meer in zaken als escape, maar mag je daar met je rugzak rondlopen? Hij droeg geen jas. En dan zou hij wel zijn rugzak om hebben gehad? Dat vind ik wel een beetje raar.
Ook omdat uitgebreid is aangegeven wat hij droeg en de rugzak niet genoemd is, als het ambulancepersoneel die rugzak had gezien of het staat ook op die videobeelden die men heeft gezien, dan zou mij dat wel noemenswaardig lijken, zo van, misschien als die rugzak wordt gevonden maar hij niet dat we dan een aanknopingspunt kunnen hebben. Maar nergens is die rugzak genoemd. Dus ik zou verbaasd zijn als nu opeens blijkt dat hij een rugzak bij zich had.
Kijk nog eens goed in mijn post. Waar zeg ik dat hij die rugzak bij zich had in Escape ?

Ik vind het aannemelijk dat deze zaken bij hem kunnen horen omdat hij mogelijk nog gezien is door een buschauffeur ( of wat was het) bij zijn hostel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:21 schreef Downwards het volgende:

[..]

Niemand rept over een rugzak, maar jij gaat er vanuit dat hij er een bij zich had toen hij de Escape verliet of er later een heeft opgehaald. Vandaar de vraag waarom je daar vanuit gaat.. Enkel en alleen omdat er bij het lijk ook ergens een rugzak in het water is gevonden? Naast andere spullen.
Zie mijn reactie op Marije.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:22 schreef DonJames het volgende:
Volgens het nieuwsbericht:

[..]

Maar daarom nog niet onmogelijk.
Ook in moeilijke tijden.
pi_147878412
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed in mijn post. Waar zeg ik dat hij die rugzak bij zich had in Escape ?

Ik vind het aannemelijk dat deze zaken bij hem kunnen horen omdat hij mogelijk nog gezien is door een buschauffeur ( of wat was het) bij zijn hostel.

[..]

Zie mijn reactie op Marije.

[..]

Dan zou hij die rugzak, nadat hij bij het hotel was afgezet door de ambulance, moeten hebben opgehaald. Maar uit de camerabeelden blijkt juist dat hij het hotel niet ingaat (hij wordt voor een dichte ingang afgezet en is ook nooit gezien bij de zijingang.)
pi_147878439
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
"Niet onmogelijk" is niet echt hetzelfde als "aannemelijk"..
pi_147878559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:33 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dan zou hij die rugzak, nadat hij bij het hotel was afgezet door de ambulance, moeten hebben opgehaald. Maar uit de camerabeelden blijkt juist dat hij het hotel niet ingaat (hij wordt voor een dichte ingang afgezet en is ook nooit gezien bij de andere ingang.)
Zoiets, of er moet plotseling nog een toerist/iemand verdwenen zijn en een rugzak.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:39:57 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147878582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:33 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dan zou hij die rugzak, nadat hij bij het hotel was afgezet door de ambulance, moeten hebben opgehaald. Maar uit de camerabeelden blijkt juist dat hij het hotel niet ingaat (hij wordt voor een dichte ingang afgezet en is ook nooit gezien bij de zijingang.)
zoiets zei ik ook, hij wandelt uit beeld, de andere kant op. Als hij het later nog zou hebben opgehaald, of iemand anders, dan zou daar toch beeldmateriaal van zijn.
pi_147878599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Zoiets, of er moet plotseling nog een toerist/iemand verdwenen zijn en een rugzak.
Daar kom je van alles tegen in het water. O.a. rugzakken en (plastic) tassen. Maar dat betekent niet dat ze verband houden met een lijk dat daar ook ergens in het water ligt.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:40:55 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147878605
quote:

[..]

of het hoort niet bij elkaar
pi_147878659
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

zoiets zei ik ook, hij wandelt uit beeld, de andere kant op. Als hij het later nog zou hebben opgehaald, of iemand anders, dan zou daar toch beeldmateriaal van zijn.
Als hij later weer eens via de hoofd- of zijingang van het hotel naar binnen is gegaan, is daar zeker beeldmateriaal van. Hij is dus gezien bij de dichte hoofdingang en dat is waarsch. het dichst dat hij nog bij dat hotel is geweest.
pi_147878695
Wat ik trouwens heb bedoeld met 'aannemelijk' is niet om een confusie te trekken dat het zo is, maar dat het redelijk is om te denken dat. Wellicht dat ik daarin een andere woordkeuze had moeten toepassen.

A fijn. Het kan van alles zijn. Wat dat betreft kan ik jullie ook prima begrijpen. Het kan er niet bij horen maar ook wel. En ligt en drijft van alles in die grachten.
Ook in moeilijke tijden.
pi_147878750
quote:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze ook een fietswrak, een aangevreten dooie vis en wat broodkorstjes gevonden. Volgens jou heeft hij dus een fiets gekocht bij een junk, is naar de haringkar gereden voor een broodje vis, en is als het gevolg van de technisch slechte staat van de fiets het water ingereden terwijl hij stikte in z'n broodje? Is niet onmogelijk, dus aannemelijk!
pi_147878766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:44 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Wat ik trouwens heb bedoeld met 'aannemelijk' is niet om een confusie te trekken dat het zo is, maar dat het redelijk is om te denken dat. Wellicht dat ik daarin een andere woordkeuze had moeten toepassen.

A fijn. Het kan van alles zijn. Wat dat betreft kan ik jullie ook prima begrijpen. Het kan er niet bij horen maar ook wel. En ligt en drijft van alles in die grachten.
Kunnen we ook zeker niet uitsluiten, maar dacht in eerste instantie dat ik iets gemist had. Bijv. dat het ambulancepersoneel verklaarde dat hij een rugzak bij zich had toen ze hem aantroffen.
pi_147878771
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben ze ook een fietswrak, een aangevreten dooie vis en wat broodkorstjes gevonden. Volgens jou heeft hij dus een fiets gekocht bij een junk, is naar de haringkar gereden voor een broodje vis, en is als het gevolg van de technisch slechte staat van de fiets het water ingereden terwijl hij stikte in z'n broodje? Is niet onmogelijk, dus aannemelijk!
Deze reactie slaat dus werkelijk helemaal nergens op.
Ook in moeilijke tijden.
pi_147878786
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

:') _O-
pi_147878960
quote:
Duidelijk is inmiddels wel dat het niet om de vermiste Noorse toerist Tore Grodem (21) gaat
http://www.telegraaf.nl/b(...)cht_Amsterdam__.html
pi_147879093
Zou je toch raar staan te kijken als nu alsnog de telefoon van Tore in die rugzak zou zitten.
pi_147879256
Maar even officieel:

Politie_Adam twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 13:40:48 Het vanmorgen aangetroffen lichaam in 't water achter het Olympisch Stadion blijkt niet de vermiste Noor Tore Grodem: http://t.co/DtREXA0Dmo reageer retweet
pi_147879283
quote:
Gelukkig. Dat biedt ons de gelegenheid om verder te speculeren :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:56 schreef Downwards het volgende:
Zou je toch raar staan te kijken als nu alsnog de telefoon van Tore in die rugzak zou zitten.
Ja precies. Dat zou het helemaal een vreemde situatie maken.
Ook in moeilijke tijden.
pi_147879300
Het speculeren gaat verder.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147879376
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:01 schreef spijkerbroek het volgende:
Het speculeren gaat verder.
Hij had ook gevonden kunnen zijn. Wat dat betreft mogen we ons gelukkig prijzen.
pi_147879550
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar even officieel:

Politie_Adam twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 13:40:48 Het vanmorgen aangetroffen lichaam in 't water achter het Olympisch Stadion blijkt niet de vermiste Noor Tore Grodem: http://t.co/DtREXA0Dmo reageer retweet
Het is inderdaad niet de vermiste Noor Tore Grodem, want hij is niet meer vermist. Ze hebben hem immers gevonden :D
pi_147879836
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet de vermiste Noor Tore Grodem, want hij is niet meer vermist. Ze hebben hem immers gevonden :D
Goede garp
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:45:07 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147880878
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, hij is juist niet gevonden :+.
KuikenGuppy
pi_147880920
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

ow, als het wat jou betreft kan...
pi_147881075
Blijft toch een vreemd verhaal dat ie op vrijdag om 09:00 uur 's ochtends in een bus gezien zou zijn. Weten we al of dat klopt?
pi_147881154
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
Blijft toch een vreemd verhaal dat ie op vrijdag om 09:00 uur 's ochtends in een bus gezien zou zijn. Weten we al of dat klopt?
Nee.
(dat weten we niet)
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_147881167
quote:
Maar even officieel:

Was gewoon een of andere random nozem. Wat de fuck hebben ze daar in Amsterdam allemaal in 't water liggen dat je te pas en te onpas even een lijk uit 't water vist?

"Zeg, we zoeken het lijk van een Noor."
De Amsterdammer graait even in de gracht en haalt een lijk tevoorschijn.
"Is het deze?"
- "Nee."
De Amsterdammer mikt 't lijk weer terug en graait verder.
"Deze dan?"
- "Ook niet."
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_147881293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Was gewoon een of andere random nozem. Wat de fuck hebben ze daar in Amsterdam allemaal in 't water liggen dat je te pas en te onpas even een lijk uit 't water vist?

"Is het deze?"
- "Nee."
"Deze dan?"
- "Ook niet."
_O-
Er ligt zoveel in de grachten dat het binnenkort een beschermde biotoop wordt. Nieuwe levensvormen ontwikkelen zich daar.
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:57:37 #44
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147881294
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ow, als het wat jou betreft kan...
ik dacht juist ik zet het er alvast maar bij
pi_147881618
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee.
(dat weten we niet)
Okay.
pi_147881731
Dit doet wat denken aan de zoektocht naar Gijs Thio, toen ging er het gerucht dat een seriemoordenaar mannen in de gracht aan het duwen was.
Tijdens die zoektocht naar Thio doken ook aldoor andere lichamen op.
pi_147881834
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:12 schreef WammesWaggel het volgende:
Dit doet wat denken aan de zoektocht naar Gijs Thio, toen ging er het gerucht dat een seriemoordenaar mannen in de gracht aan het duwen was.
Tijdens die zoektocht naar Thio doken ook aldoor andere lichamen op.
Er duiken niet aldoor andere lichamen op. Er is nu 1 man uit het water gevist.
pi_147881894
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Joh, als je door de grachten vaart, bots je elke 2 minuten tegen een lijk aan!
pi_147882005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Joh, als je door de grachten vaart, bots je elke 2 minuten tegen een lijk aan!
Klopt. Was er vorige week en heb ff een fotootje gemaakt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 15:24:04 ]
pi_147882079
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klopt. Was er vorige week en heb ff een fotootje gemaakt:
Blij dat je die foto in een spoiler hebt gezet! ^O^
pi_147882143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:22 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Doe dat ff lekker in een spoiler ofzo... :{
Dat staat 't toch? :+
pi_147882179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat staat 't toch? :+
Wat nou?? :6
pi_147882212
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat nou?? :6
:D
  dinsdag 23 december 2014 @ 15:26:54 #54
45206 Pietverdriet
pi_147882230
quote:
Maar even officieel:

Wellicht weer zo een Bask die door de spaanse inlichtingendienst vloeibaar gemaakt is.
pi_147882364
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 15:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

And so it begins.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2014 @ 15:31:58 #56
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147882384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:53 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

"Is het deze?"
- "Nee."
"Deze dan?"
- "Ook niet."
Godver _O-

Al zijn de Amsterdamse grachten natuurlijk wel een beetje de Ganges van Nederland :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147884955
quote:
'Ik dacht: die is vast met een meisje mee'

Vriend Ole Andre Strømø en vader Stein Grødem met de poster die ze in de stad hebben verspreid. © Dingena Mol

Tore Grødem, de 21-jarige vermiste Noor, is vrijdagochtend vroeg nog op de been geholpen door de GGD en later bij zijn hotel gezien. Daar begint het raadsel. Hij verdwijnt nooit zomaar, zegt zijn familie.

Zeker, Tore Grødem houdt wel van een glas wodka. Maar het is geen jongen die zich in de nesten werkt, zegt vriend Ole Andre Strømø (20), die met hem naar Amsterdam was gekomen.

De Noor, die in de industriële chemische sector werkt, zat bovendien goed in zijn vel. 'Hij was altijd blij, behulpzaam en vertrouwde iedereen. Beslist geen wild persoon. Hij gebruikte geen drugs, maar hij had die avond wel flink gedronken.'

Druk programma
De twee vrienden wonen in Bryne, een dorp van nog geen tienduizend inwoners in het zuidwesten van Noorwegen. Een week geleden besloten ze spontaan er een paar dagen tussenuit te gaan. Amsterdam leek hun wel wat. Toen Grødem woensdagmiddag klaar was met werken, stapten ze op het vliegtuig. Een taxichauffeur bracht hen vanaf Schiphol naar het Marriott Hotel, bij het Leidseplein. De mannen verkenden die eerste avond het red light district, zagen een showtje en lieten het daarbij.

De volgende dag was het programma iets intensiever. Na Madame Tussauds en de Dungeon lieten beiden een tatoeage op hun been zetten. Grødem koos een gorilla met een hoed. 'Hij moest die hebben. Hij vond hem prachtig.' De aansluitende stapavond (casino, steakhouse, 'Eén club weigerde mij omdat ik te dronken was') eindigde in de Escape.

'Hij is vast met een meisje mee'
Daar zei Grødem dat hij even buiten ging pinnen en dat was de laatste keer dat Strømø hem zag. 'Hij kwam niet terug, nam zijn telefoon niet op, dus ik dacht: die is vast met een meisje mee. Ik belde wat vrienden in Noorwegen, maar niemand had contact met hem gehad.'

Strømø ging alleen terug naar het hotel. Toen Grødem de volgende middag nog niet terug was, stapte hij naar de politie. Grødems ouders en een tante kwamen naar Amsterdam.

De politie heeft alle ziekenhuizen in de stad afgebeld om te kijken of er een jongen is binnengebracht. De ouders hebben posters opgehangen.

'We hopen dat hij verdwaald is'
Gistermiddag bleek dat Grødem rond vier uur onwel is geworden op het Rembrandtplein. Ambulancepersoneel heeft hem daar onderzocht en daarna naar zijn hotel gebracht. Uit camerabeelden blijkt dat hij daar in een hoek bij de gesloten hoofdingang heeft staan plassen. Hij is vervolgens niet naar de zijingang gelopen, die wel 's nachts geopend is, bleek uit andere camerabeelden.

Een buschauffeur meldde gisteren dat hij de Noor, die zonder jas de stad in was gegaan, vrijdagochtend rond negen uur zag lopen bij het CS, met een doorweekt overhemd.

Grødem is aan één oor helemaal doof, in het andere draagt hij een hoorapparaat. 'Als de batterij leeg is, hoort hij nog slechts dertig procent en heeft hij moeite zich te oriënteren. We hopen dat hij verdwaald is,' zegt zijn vader. 'Het ergste scenario is dat hij in de gracht is gevallen. Of misschien is hij in elkaar geslagen. We proberen positief te blijven. Hij verdwijnt nooit zomaar. Misschien heeft hij zijn geheugen wel verloren.'

Het gezelschap blijft hier totdat hij terecht is. 'We nemen Tore mee naar huis,' zegt zijn tante resoluut.
(Door: Hanneloes Pen)

Bron: http://www.parool.nl/paro(...)een-meisje-mee.dhtml

pi_147885151
Gut, hoeveel lijken zouden er in totaal nog in die grachten liggen :') :X
Ja doei.
pi_147885176
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:08 schreef motorbloempje het volgende:
Dat gaat om tientallen joh, misschien wel honderden.
pi_147885179
quote:
Waarschijnlijk sowieso een stuk of één.
pi_147885204
quote:
De grachten worden eens in de zoveel tijd leeggehaald. Zou 't niet willen doen... :X
pi_147885256
Het is maar goed dat we hier in de stad geen grachten hebben. Die zouden elke zaterdagnacht zich zowat opvullen denk ik. Wel fijn als je er dan later in valt dan 1am, dan heb je een grote kans dat je boven het water uitsteekt.
Ja doei.
pi_147885327
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
Het is maar goed dat we hier in de stad geen grachten hebben. Die zouden elke zaterdagnacht zich zowat opvullen denk ik. Wel fijn als je er dan later in valt dan 1am, dan heb je een grote kans dat je boven het water uitsteekt.
De dronken Engelsen fungeren als extra brug? :) (je woont in UK toch?)
pi_147885339
quote:
Heel veel, vermoed ik.

http://www.at5.nl/gespot/(...)en-dood-in-de-gracht
pi_147885344
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De dronken Engelsen fungeren als extra brug? :) (je woont in UK toch?)
Ja :+ en ik was hier afgelopen zaterdag dus weer eens in de stad. Mijn hemel. Wat je daar ziet... ;( :D :'( :D
Ja doei.
pi_147885392
quote:
Neem aan dat de meeste wel gevonden worden...?
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:17:40 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147885393
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Klinkt toch wel alsof hij flink van het padje was...
KuikenGuppy
pi_147885395
quote:
quote:
Volgens de politie is in de grachten plassen vooral 's nachts behoorlijk link.
Het plassen is niet zo'n probleem. Het op een randje staan als je door de kou bevangen en door alcohol en/of drugs bedwelmd bent, dát is een probleem :P
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:18:07 #69
45206 Pietverdriet
pi_147885405
Gemiddeld 1 lijk per maand in de gracht
http://www.parool.nl/paro(...)-lichaam-prijs.dhtml

Gevaarlijker dan terrorisme die grachten.
pi_147885413
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
Ja :+ en ik was hier afgelopen zaterdag dus weer eens in de stad. Mijn hemel. Wat je daar ziet... ;( :D :'( :D
Ik heb in Luton gewoond :X
Need I say more... :|W
pi_147885418
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
Mja, in Amsterdam toch zo'n 15 per jaar die er in schijnen te flikkeren en het niet overleven.
pi_147885420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Neem aan dat de meeste wel gevonden worden...?
De meeste wel, ja. Maar stel dat ze er ééntje missen per jaar, dan kun je al tientallen lichamen uit de gracht vissen anno 2014 :')
pi_147885433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Gemiddeld 1 lijk per maand in de gracht
http://www.parool.nl/paro(...)-lichaam-prijs.dhtml

Gevaarlijker dan terrorisme die grachten.
En toch maakt de PVV zich niet sterk voor het dempen van alle grachten. Hypocriet!
pi_147885440
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Mijn dichtsbijzijnde town is Barnsley. Het is een ervaring. Kan ik je zeggen! :+
Ja doei.
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:20:12 #75
45206 Pietverdriet
pi_147885464
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

[..]

Het plassen is niet zo'n probleem. Het op een randje staan als je door de kou bevangen en door alcohol en/of drugs bedwelmd bent, dát is een probleem :P
Postbus 51, doe er iets aan!

pi_147885475
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Postbus 51, doe er iets aan!

Die's leuk ja. :D
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:21:15 #77
45206 Pietverdriet
pi_147885497
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Engelsen en drank...
pi_147885499
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Mijn dichtsbijzijnde town is Barnsley. Het is een ervaring. Kan ik je zeggen! :+
Hoe zou het toch komen dat die Britten zichzelf zo ontzettend lam zuipen?
pi_147885506
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Ik weet wat je bedoelt, helaas :P
Meiden met een kort rokje aan in de sneeuw. Je denkt dat ze blauwe leggings aan hebben... blijken de benen bijna stijfbevroren te zijn.. :X En dan denken ze ook nog dat het sexy is |:(
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:22:11 #80
45206 Pietverdriet
pi_147885528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

is kultoer
pi_147885559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik weet wat je bedoelt, helaas :P
Meiden met een kort rokje aan in de sneeuw. Je denkt dat ze blauwe leggings aan hebben... blijken de benen bijna stijfbevroren te zijn.. :X En dan denken ze ook nog dat het sexy is |:(
En op blote voeten, want aan het eind van de avond kunnen ze niet meer staan op die 30cm hakken ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vroeger ging alles klokslag 10 uur dicht, dus zuipen zuipen zuipen. Nu zijn ze langer open maar beginnen ze nog steeds even vroeg en gaan ze langer door.... ;(

En het is gewoon 'leuk' om straalbezopen te zijn, dat doe je nu eenmaal, dat is gewoon, aldus enkele van mijn vrienden hier. Gelukkig heb ik ook vrienden die mijn filosofie delen :+
Ja doei.
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:26:01 #82
45206 Pietverdriet
pi_147885645
En als je om half vijf nog even een meeting wilt doen beginnen ze te zweten, want dan zijn ze niet op tijd in de pub..
pi_147885780
Afgelopen vrijdag was 'mad Friday'. In Doncaster hier vlakbij sluiten ze dan mensen tussen 3.30 en 6.00 op in de pub zodat de mensen die van het werk nara huis moeten rijden minder hoeven te dealen met mensen die dronken over de weg zwalken ;(
Ja doei.
pi_147885817
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

En op blote voeten, want aan het eind van de avond kunnen ze niet meer staan op die 30cm hakken ;(

[..]

Vroeger ging alles klokslag 10 uur dicht, dus zuipen zuipen zuipen. Nu zijn ze langer open maar beginnen ze nog steeds even vroeg en gaan ze langer door.... ;(

En het is gewoon 'leuk' om straalbezopen te zijn, dat doe je nu eenmaal, dat is gewoon, aldus enkele van mijn vrienden hier. Gelukkig heb ik ook vrienden die mijn filosofie delen :+
Ach.. ik lust 'm ook wel hoor, maar zwalkend zul je mij niet snel zien. :)
pi_147885829
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Is toch veel leuker om rustiger aan te doen en door te gaan tot 7.00. Verdwaal je ook niet in het donker op de terugweg naar huis.
pi_147885957
Hier in de kroeg komen ook weleens een stel Britse arbeiders van 50+. Als je ziet wat een glazen die wegtanken. Halve liters of groter... en dan niet 2 of zo. :D
pi_147886153
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier in de kroeg komen ook weleens een stel Britse arbeiders van 50+. Als je ziet wat een glazen die wegtanken. Halve liters of groter... en dan niet 2 of zo. :D
Pints mate. Bijna 0,57 liter.
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:43:03 #88
45206 Pietverdriet
pi_147886198
En natuurlijk straalbezopen voor een curry of een kebab gaan
pi_147886241
Kwam het ook niet door het lage alcoholpercentage in het Engelse bier en dan hier opeens echt bier krijgen.
.
pi_147886278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:44 schreef Fer het volgende:
Kwam het ook niet door het lage alcoholpercentage in het Engelse bier en dan hier opeens echt bier krijgen.
Ja, maar hier (we hadden het over Britten in het VK ;) ) kunnen ze ook nog steeds ladderzat worden van dezelfde hoeveelheid bier met dezelfde hoeveelheid alcohol.

Gaan ze los in Nederland of België dan is er inderdaad geen houden meer aan. Dat drinken ze namelijk net zo hard weg.
Ja doei.
pi_147886512
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
En als je om half vijf nog even een meeting wilt doen beginnen ze te zweten, want dan zijn ze niet op tijd in de pub..
terecht, prive gaat voor werk
pi_147886639
quote:
The Dutch canals.. Where Brits go to die :')
  dinsdag 23 december 2014 @ 17:58:52 #93
45206 Pietverdriet
pi_147886679
I was drowned in the valley of gracht, where the tourist piss their drugs out...
In the Dutch Mountains...
pi_147886722
Is hij nou gevonden?
I´m back.
pi_147886739
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:00 schreef Ryan3 het volgende:
Is hij nou gevonden?
Neen.
Ja doei.
pi_147886741
Wel dus, kut.
I´m back.
pi_147886742
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
I was drowned in the valley of gracht, where the tourist piss their drugs out...
In the Dutch Mountains...
_O-

*hoort het muziekje erbij*
Ja doei.
pi_147886750
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Neen.
Hè?
I´m back.
pi_147886758
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hè?
Er was een lijk opgediept, maar dat was 'm niet.
Ja doei.
pi_147886785
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Er was een lijk opgediept, maar dat was 'm niet.
Ah, okee, ik lees het net idd...

Toch een raadsel dan, wrs ligt-ie toch ergens in een gracht dan... maar dan vind je iemand wel na paar dagen...
I´m back.
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:03:08 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147886788
Als hij aan een oor helemaal doof is en het gehoorapparaat in z'n andere oor werkt om een of andere reden niet meer (batterij leeg, verloren bij een val of ruzie) dan heeft hij een behoorlijk probleem als hij z'n balans dan niet goed weet te vinden en niet kan communiceren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:04:47 #102
45206 Pietverdriet
pi_147886828
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:03 schreef Leandra het volgende:
Als hij aan een oor helemaal doof is en het gehoorapparaat in z'n andere oor werkt om een of andere reden niet meer (batterij leeg, verloren bij een val of ruzie) dan heeft hij een behoorlijk probleem als hij z'n balans dan niet goed weet te vinden en niet kan communiceren.
Tja, en als je in Amsterdam iemand of de politie om hulp vraagt ben je natuurlijk ook gelijk de sjaak, hmmm?
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:07:58 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147886926
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, en als je in Amsterdam iemand of de politie om hulp vraagt ben je natuurlijk ook gelijk de sjaak, hmmm?
Als je je moeilijk kunt oriënteren, wellicht je evenwicht niet helemaal op orde hebt, de taal niet spreekt en mensen niet kunt verstaan (lees: horen) dan kan dat nog best een uitdaging zijn ja.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:10:37 #104
45206 Pietverdriet
pi_147886995
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je je moeilijk kunt oriënteren, wellicht je evenwicht niet helemaal op orde hebt, de taal niet spreekt en mensen niet kunt verstaan (lees: horen) dan kan dat nog best een uitdaging zijn ja.
Hij kon ook zuipen en een tattoo laten zetten.
  dinsdag 23 december 2014 @ 18:15:42 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_147887138
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij kon ook zuipen en een tattoo laten zetten.
Toen was hij ook nog niet kwijt, en had waarschijnlijk nog een werkend gehoorapparaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_147887227
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:03 schreef Leandra het volgende:
Ik wist niet dat-ie doof was joh.
Sneu toch wel.
Je zit dat soort gasten toch als je zoon hè. Inmiddels.
Ik zag die vader ook.
I´m back.
pi_147887657
quote:
Een buschauffeur meldde gisteren dat hij de Noor, die zonder jas de stad in was gegaan, vrijdagochtend rond negen uur zag lopen bij het CS, met een doorweekt overhemd.
Als het onze Noor was, dan was ie waarschijnlijk doorweekt van de regen. Het lijkt me eigenlijk vrij onwaarschijnlijk dat ie na dat tijdstip alsnog de gracht in is geflikkerd tenzij ie nog verder van het padje af is geraakt (zonder geld??) of het aan de stok heeft gekregen met iemand die hem levend, dan wel overleden, in het water gelazerd heeft.

Edit: Ik krijg het vermoeden dat ie in de war is en aan een wandeltocht richting Lourdes is begonnen oid.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 18:40:51 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2014 @ 18:49:39 #108
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147888153
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als het onze Noor was, dan was ie waarschijnlijk doorweekt van de regen. Het lijkt me eigenlijk vrij onwaarschijnlijk dat ie na dat tijdstip alsnog de gracht in is geflikkerd tenzij ie nog verder van het padje af is geraakt (zonder geld??) of het aan de stok heeft gekregen met iemand die hem levend, dan wel overleden, in het water gelazerd heeft.

Edit: Ik krijg het vermoeden dat ie in de war is en aan een wandeltocht richting Lourdes is begonnen oid.
Of een trein in gegaan is en nu ergens in één of ander dorp in de Achterhoek zit.
_____
pi_147888759
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wist niet dat-ie doof was joh.
Dat hoor je zo langzamerhand wel te weten.
pi_147888863
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

Nu wel, nu ik even dit topic doorloop.
Poor kid tho. Ik snap dat die ouders meteen naar Asd zijn gevlogen. En zich wrs toch heel schuldig voelen, als ouders van een gehandicapt kind...
I´m back.
pi_147889165
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Poor kid tho. Ik snap dat die ouders meteen naar Asd zijn gevlogen. En zich wrs toch heel schuldig voelen, als ouders van een gehandicapt kind...
Normaal gesproken hoort hij met een oor nog voor 40 procent. Dat is ruim voldoende voor een 21-jarige om zich zelfstandig te redden als hij verder redelijk in orde is.
pi_147889973
quote:

[..]

Schuldig? Hij is volwassen. Je kunt hem niet altijd in de gaten houden en zijn handje vasthouden. Nee, als ik die vader was zou ik me niet schuldig voelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 19:36:37 ]
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:40:10 #113
45206 Pietverdriet
pi_147890112
quote:

[..]

Gehandicapt? Omdat hij aan 1 oor doof is? Ik draag een bril met sterke dioptrieen, ben ik dan ook gehandicapt?
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:40:47 #114
45206 Pietverdriet
pi_147890127
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Of een trein in gegaan is en nu ergens in één of ander dorp in de Achterhoek zit.
Daar valt hij veel eerder op dan in Amsterdam.
Of stel jij je dit voor bij de Achterhoek?
pi_147890186
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gehandicapt? Omdat hij aan 1 oor doof is? Ik draag een bril met sterke dioptrieen, ben ik dan ook gehandicapt?
Nee man, dan ben je gewoon een schele.
pi_147890280
quote:

[..]

Mentaal ben jij sowieso flink gehandicapt, maar dat heeft niets met jouw zichtvermogen te maken. :+
  Redactie Frontpage dinsdag 23 december 2014 @ 19:45:19 #117
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147890297
quote:

[..]

Daar valt hij veel eerder op dan in Amsterdam.
Of stel jij je dit voor bij de Achterhoek?
[ afbeelding ]
De Achterhoek is voor mij wel het Alabama van Nederland ja ;)

Maar klinkt wel logisch, dan zou die eerder in een andere grote stad moeten zitten. Rotterdam of Utrecht lijkt me dan het meest logische voor een toerist.
_____
pi_147890355
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar klinkt wel logisch, dan zou die eerder in een andere grote stad moeten zitten. Rotterdam of Utrecht lijkt me dan het meest logische voor een toerist.
In Utrecht moet deze Noor ook wel in staat worden geacht om in een gracht te flikkeren.
  Forum Admin dinsdag 23 december 2014 @ 19:46:42 #119
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_147890359
Ik weet niet waarom, maar ik denk dat hij een psychose heeft ofzo. Nergens op gestaafd, puur gevoel. Sneue situatie.. Heb echt met die vader te doen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_147890485
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik weet niet waarom, maar ik denk dat hij een psychose heeft ofzo. Nergens op gestaafd, puur gevoel. Sneue situatie.. Heb echt met die vader te doen
Dat kan in principe altijd, maar een ongeluk / misdrijf lijkt meer voor de hand te liggen. Denk dat hij (al lang) niet meer leeft.
pi_147890497
quote:
Vraag mij af hoe groot de kans is dat hij opgevangen is bij een ggz en dat de politie er niets van weet.
.
pi_147890532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Vraag mij af hoe groot de kans is dat hij opgevangen is bij een ggz en dat de politie er niets van weet.
Neem aan dat ze daar al wel navraag hebben gedaan. Tenminste bij GGZ-instellingen in A'dam en omgeving. Net zoals dat ze alle ziekenhuizen hebben afgebeld.

Is ook niet zo waarsch. dat hij al dagen in een instelling verblijft en dat niemand daar iets heeft meegekregen van deze vermissing.
pi_147890624
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Lijkt me uitgesloten. Zijn vermissing heeft het landelijk nieuws gehaald.
pi_147890697
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:04 schreef Downwards het volgende:

[..]

slechte grap
pi_147890735
quote:
Dat gevoel heb ik ook ja. Als hij om 09:00 uur 's morgens nog gespot is bij CS... in een zeiknat t-shirt, dan is waarschijnlijk verward aan het dolen geslagen. Het was niet echt weer om uren lang zonder jas buiten te gaan lopen.

Wel vreemd dat ie dan niet gevonden is, wat er op kan duiden dat er iets ernstigs gebeurd is.

Kut voor die pa idd. Man zat er goed doorheen tijdens het interview bij HvN.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 19:57:01 ]
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:56:54 #126
45206 Pietverdriet
pi_147890760
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:45 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Noord-Georgia was het trouwens
Blijft een dijk van een film
pi_147890885
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Noord-Georgia was het trouwens
Blijft een dijk van een film
Deliverance? Nooit gezien. Aanrader?
pi_147891871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Squeel like a pig :9
Kijk meteen ook Southern Comfort :7
pi_147891892
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:56 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Kut voor die pa idd. Man zat er goed doorheen tijdens het interview bij HvN.
Tja. Moet je hem maar niet naar de stad van orgaanhandelaren laten afreizen.
pi_147891979
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:22 schreef NiceHat het volgende:

[..]

Tja. Moet je hem maar niet naar de stad van orgaanhandelaren laten afreizen.
Denk dat veel Noren nog geen idee hebben van het feit dat het hier zwart ziet van de orgaanhandelaren.
  dinsdag 23 december 2014 @ 20:26:55 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_147892115
Is die melding van e buschauffeur bevestigd? Dmv camerabeelden ofzo? Ligt hij niet gewoon in elkaar geslagen in een hoekje van het Byzantium?
KuikenGuppy
pi_147892196
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:26 schreef Burdie het volgende:
Is die melding van e buschauffeur bevestigd? Dmv camerabeelden ofzo?
Nee. En zou ook niet direct al teveel waarde hechten aan een zo'n melding van iemand die denkt Tore mogelijk gezien te hebben op plaats X.
pi_147892247
quote:
Is die melding van e buschauffeur bevestigd? Dmv camerabeelden ofzo? Ligt hij niet gewoon in elkaar geslagen in een hoekje van het Byzantium?
Hmm Angela Kluivert woont (woonde?) in Byzantium en zij date tegenwoordig zware criminelen.
Heeft deze viking iets verkeerds gezien?
pi_147892333
quote:
Gistermiddag bleek dat Grødem rond vier uur onwel is geworden op het Rembrandtplein. Ambulancepersoneel heeft hem daar onderzocht en daarna naar zijn hotel gebracht. Uit camerabeelden blijkt dat hij daar in een hoek bij de gesloten hoofdingang heeft staan plassen. Hij is vervolgens niet naar de zijingang gelopen, die wel 's nachts geopend is, bleek uit andere camerabeelden.
:{w
pi_147892402
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 20:32 schreef Downwards het volgende:

[..]

:{w
Boete even doorsturen naar de ouders.
pi_147893852
quote:
Niet in de media iig. Er is alleen bekend gemaakt dat die melding is gedaan, niet dat het ook gecheckt en bevestigd is dat het klopt.
pi_147896908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:36 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Schuldig? Hij is volwassen. Je kunt hem niet altijd in de gaten houden en zijn handje vasthouden. Nee, als ik die vader was zou ik me niet schuldig voelen.
Ik wel, ik voel me altijd verantwoordelijk als ouder... maar je hebt gelijk dat je een knaap zeker al op 21-jarige leeftijd an sich volkomen los moet laten...
I´m back.
pi_147896973
quote:

[..]

Ja, toch? Maar jij bent een man van bijna 50.
I´m back.
pi_147900794
quote:
er stond ook ergens dat die chauffeur hem in een nat pak heeft gezien volgens mij.
pi_147900929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:16 schreef fespo het volgende:

[..]

er stond ook ergens dat die chauffeur hem in een nat pak heeft gezien volgens mij.
Doorweekt shirt was de omschrijving toch?
pi_147901109
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:19 schreef Downwards het volgende:

[..]

Doorweekt shirt was de omschrijving toch?
ja dat zou kunnen, maar als dat bevestigd kan worden dan maakt het wel een vaag verhaal.
maar dat is nogal een afstandje.
pi_147901273
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:22 schreef fespo het volgende:

[..]

ja dat zou kunnen, maar als dat bevestigd kan worden dan maakt het wel een vaag verhaal.
maar dat is nogal een afstandje.
Zonder jas wordt een shirt al gauw nat als het regent.
pi_147901343
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zonder jas wordt een shirt al gauw nat als het regent.
Dat sowieso, zeker als je een lichtblauw overhemd draagt. Een bescheiden buitje en je bent al 'doorweekt'.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:41:51 #144
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_147914938
quote:
Het lichaam dat dinsdagochtend is gevonden in het water achter het Olympisch Stadion, is van een 45-jarige man uit Algerije.

De man verbleef illegaal in Nederland. De politie gaat niet uit van een misdrijf.

Dinsdag kwam iets na 9.00 uur de melding binnen van een lichaam in het water bij de Jan Wilsbrug. Een boot van Waternet en een duikteam van de brandweer waren bij de actie betrokken.
bron AT5

dat was hem dus niet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
pi_147914995
Dat wisten we al.
  woensdag 24 december 2014 @ 12:44:05 #146
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_147915021
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:43 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat wisten we al.
oh , blijkbaar overheen gelezen :@
Ik ben inmiddels overleden
pi_147915496
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:41 schreef Enchanter het volgende:

[..]

bron AT5

dat was hem dus niet

SPOILER
Leuk man, er is iemand dood. :{
  woensdag 24 december 2014 @ 12:58:04 #148
45206 Pietverdriet
pi_147915570
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, toch? Maar jij bent een man van bijna 50.
:')
  woensdag 24 december 2014 @ 12:58:47 #149
45206 Pietverdriet
pi_147915601
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Absoluut een aanrader
  woensdag 24 december 2014 @ 13:59:29 #150
198365 Morendo
The Real Deal
pi_147917664
Ja, is een sfeervolle film.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_147918963
Wel een oude... 1972. Niettemin toch maar op mijn watchlist gezet.

quote:
Politie vraagt kapiteins van rondvaartboten uit te kijken naar vermist Noor

De politie heeft kapiteins van rondvaartboten in Amsterdam gevraagd uit te kijken naar het lichaam van de verdwenen Noorse toerist Tore Grodem.

Grodem is na een avondje stappen met een vriend vrijdagochtend niet meer terug gekeerd naar zijn hotel. De ouders van de Noor zijn naar Amsterdam gekomen om samen met zijn vriend naar Tore te zoeken. Er zijn wel diverse tips binnengekomen bij politie, waaronder dat hij nog de volgende dag gezien zou zijn bij het Centraal Station. De politie houdt er rekening mee dat Grodem in het water gevallen kan zijn.

De politie maakt vaker gebruik van de methode om het openbaar vervoer en diensten als de rondvaart in te schakelen, om uit te kijken naar een vermist persoon. Amsterdam is een waterrijke stad en het komt helaas vaker voor dat toeristen in de grachten belanden.

Bron: http://www.parool.nl/paro(...)r-vermist-Noor.dhtml
pi_147920764
http://www.parool.nl/paro(...)r-vermist-Noor.dhtml

Laat ik maar hopen dat het niet zo is dat hij in het water gevonden word.
Ik kan me geen mooier kerstkado voorstellen voor die Noorse mensen dat deze gezond en wel ergens gevonden word!
Maar even tussen door ik vind het wel een blunder om hem bij de hoofdingang af te zetten en niet kijk dat deze ook daadwerkelijk binnen gelaten word, of eventueel opgevangen word door het hotel personeel.
pi_147920818
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 15:30 schreef john2406 het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)r-vermist-Noor.dhtml

Laat ik maar hopen dat het niet zo is dat hij in het water gevonden word.
Ik kan me geen mooier kerstkado voorstellen voor die Noorse mensen dat deze gezond en wel ergens gevonden word!
Maar even tussen door ik vind het wel een blunder om hem bij de hoofdingang af te zetten en niet kijk dat deze ook daadwerkelijk binnen gelaten word, of eventueel opgevangen word door het hotel personeel.
Dat is onderhand wel bijna uitgesloten. De vraag is of hem überhaupt nog eens vinden.
pi_147920866
quote:
Politie vraagt kapiteins van rondvaartboten uit te kijken naar vermist Noor
"On your right you see the famous Anne Frank house, where she hid from the Nazi occupiers. On your left you can see .. Tore!"
  woensdag 24 december 2014 @ 15:34:04 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_147920903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wel een oude... 1972. Niettemin toch maar op mijn watchlist gezet.

[..]

Met jonge Al Bundy :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_147922174
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:41 schreef Enchanter het volgende:
SPOILER
:r Hoop dat dat een trollpost is.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:21:24 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148010114
Een week verder, nog steeds geen nieuws he.
pi_148010208
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:21 schreef Marrije het volgende:
Een week verder, nog steeds geen nieuws he.
Nope. Niets meer over gelezen.
  zaterdag 27 december 2014 @ 15:27:23 #159
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148010300
Toch raar, had eigenlijk wel een update verwacht, met stoffelijk overschot gevonden oid.
pi_148010692
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:27 schreef Marrije het volgende:
Toch raar, had eigenlijk wel een update verwacht, met stoffelijk overschot gevonden oid.
Als hij in de gracht gevallen zou zijn, zou je wel iets zien drijven op een gegeven moment, ja.
Make my day!
pi_148010901
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:39 schreef agter het volgende:

[..]

Als hij in de gracht gevallen zou zijn, zou je wel iets zien drijven op een gegeven moment, ja.
Kans bestaat dus dat ie nog in leven is en er vandoor is, hoewel ik die kans toch niet zo groot acht.
pi_148010930
of hij ligt ergens waar ie niet zo rap wordt gevonden.
pi_148011225
Al gedacht aan orgaanhandel?
hhhhh
pi_148011239
Het kan ook nog de bedoeling van derden zijn geweest dat hij nooit meer gevonden zal worden.
pi_148011412
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 15:54 schreef Downwards het volgende:
Het kan ook nog de bedoeling van derden zijn geweest dat hij nooit meer gevonden zal worden.
mijn maakt het nooit zoveel uit als het al een tijdje heeft lopen rotten zijn de belangrijkste sporen toch wel weg.why?
pi_148021998
Ik vind het in iedergeval geen reklame en ik zou het in een toeristen wijzer of zoiets laten zetten, zodat het in de toekomst niet meer of minder voor kan komen!
pi_148022681
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 20:51 schreef john2406 het volgende:
Ik vind het in iedergeval geen reklame en ik zou het in een toeristen wijzer of zoiets laten zetten, zodat het in de toekomst niet meer of minder voor kan komen!
:?
pi_148022908
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarsch. dat het een slechte zaak is dat er een toerist spoorloos verdwijnt in A'dam en dat er in de toeristenwijzer gewaarschuwd moet worden voor de grachten etc. waar je in kunt beladen (waarsch. gaat hij er vanuit dat hij is verdronken).
pi_148022990
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet ?
Waarom als ze met zijn tweeen zijn maar eentje die gaat pinnen?
Waarom als ik hem voor de deur van zijn hotel afzet niet even wachten zo dat ik zie dat hij daadwerkelijk opgevangen word?
Nou is natuurlijk niks uit te sluiten twee zatten kunnen ja meer dingen fout doen als maar eentje maar toch die andere is wel in zijn hotel gearriveerd is het niet?
Ik weet het niet hoe ik erover oordelen zou moeten of doen, maar als zoiets in een toeristen wijzer staat denken ze dan niet wel beter naar van we zijn met zijn tweeen waarom niet samen pinnen gaan?
pi_148023003
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:06 schreef Downwards het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarsch. dat het een slechte zaak is dat er een toerist spoorloos verdwijnt in A'dam en dat er in de toeristenwijzer gewaarschuwd moet worden voor de grachten etc. waar je in kunt beladen (waarsch. gaat hij er vanuit dat hij is verdronken).
Waarschijnlijk ja, maar het is ietwat voorbarig. Daarnaast kun je ook onder de tram lopen of wat dan ook, maar om overal maar voor te moeten waarschuwen...
pi_148023299
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet ?
Waarom als ze met zijn tweeen zijn maar eentje die gaat pinnen?
Waarom als ik hem voor de deur van zijn hotel afzet niet even wachten zo dat ik zie dat hij daadwerkelijk opgevangen word?
Nou is natuurlijk niks uit te sluiten twee zatten kunnen ja meer dingen fout doen als maar eentje maar toch die andere is wel in zijn hotel gearriveerd is het niet?
Ik weet het niet hoe ik erover oordelen zou moeten of doen, maar als zoiets in een toeristen wijzer staat denken ze dan niet wel beter naar van we zijn met zijn tweeen waarom niet samen pinnen gaan?
Alsof alleen pinnen zo'n risico is.

Daarnaast heeft dat ambulancepersoneel hem bij het hotel afgezet. Doen ze niet als zij constateren dat de jongen te ver heen is en niet meer voor zichzelf kan zorgen, lijkt me.

En net of jongeren zo'n toeristenwijzer helemaal gaan uitpluizen. Die gasten komen naar Amsterdam om te zuipen, drugs te gebruiken en voor de wijven. Gewoon om even los te gaan. Dat er nu eentje verdwijnt, is gelukkig geen dagelijkse kost.
pi_148023728
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Alsof alleen pinnen zo'n risico is.

Daarnaast heeft dat ambulancepersoneel hem bij het hotel afgezet. Doen ze niet als zij constateren dat de jongen te ver heen is en niet meer voor zichzelf kan zorgen, lijkt me.
Nou stel hij heeft binnen tegen die andere gezegd ik ga pinnen, bij het naar buiten gaan stoot hij of iemand anders tegen hem aan, en hij verliest zijn hoorapperaat, ik las ergens dat hij zich zonder hoorapperaat al niet meer orrienteren zou kunnen.
Ik schrijf al niks is uit te sluiten maar Amsterdam en savonds en dan wankel op je pooten onbekend en dat alleen, ik ben er geweest ik verdwaalde overdag nog bijna en dan ben ik ned lander.
En had niet gedronken en drugs gebruikt doe ik trouwens beide nooit die dingen.
Drugs hoef je daar ja ook niet lijkt me maar een drankje onbeheerd staan laten doe ik ook hier in ons dorp niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2014 23:39:05 ]
pi_148023836
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou stel hij heeft binnen tegen die andere gezegd ik ga pinnen, bij het naar buiten gaan stoot hij of iemand anders tegen hem aan, en hij verliest zijn hoorapperaat, ik las ergens dat hij zich zonder hoorapperaat al niet meer orrienteren zou kunnen.
Ik schrijf al niks is uit te sluiten maar Amsterdam en savonds en dan wankel op je pooten onbekend en dat alleen, ik ben er geweest ik verdwaalde overdag nog bijna en dan ben ik ned lander.
Drugs hoef je daar ja ook niet lijkt me maar een drankje onbeheerd staan laten doe ik ook hier in Limburg niet.
Warrig verhaal.

Maar denk je echt dat het helpt om te waarschuwen in een foldertje?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2014 21:20:46 ]
pi_148023910
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Drugs hoef je daar ja ook niet lijkt me maar een drankje onbeheerd staan laten doe ik ook hier in Limburg niet.
Are you sure? :P
pi_148023952
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Warrig verhaal.

Maar denk je echt dat het helpt om te waarschuwen in een foldertje?
Yep mij lijkt dat het met goedkeuring van de ouders is gegaan of gebeurd, en dan kunnen die het er wel in proberen te hammeren lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2014 21:25:42 ]
pi_148024217
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep mij lijkt dat het met goedkeuring van de ouders is gegaan, en dan kunnen die het er wel in proberen te hammeren lijkt me.
Wat er in proberen te hammeren? :D

Jongeren doen nu eenmaal dingen die risico's met zich meebrengen en luisteren ook niet altijd naar hun ouders.
pi_148024426
Klopt maar als ze 10 procent ervan opsteken was deze inplaats van een richting op te lopen mischien wel terug gegaan, naar zijn landsgenoot.
Uit te sluiten is niks natuurlijk en jongeren gaan naar mijn mening inderdaad dwars tegenover en beseffen veel te laat pas dat de ouders hun kinderen alleen maar willen gehoeden voor de fouten die zezelf gemaakt hebben.
Is mijn mening wel te verstaan he!
  zaterdag 27 december 2014 @ 21:32:13 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148024488
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep mij lijkt dat het met goedkeuring van de ouders is gegaan of gebeurd, en dan kunnen die het er wel in proberen te hammeren lijkt me.
Hij was 21.... ik weet niet tot welke leeftijd jij toestemming aan je ouders vroeg voor een weekendje weg, maar mijn zoon deed dat al niet meer toen hij 21 was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148024707
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 21:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij was 21.... ik weet niet tot welke leeftijd jij toestemming aan je ouders vroeg voor een weekendje weg, maar mijn zoon deed dat al niet meer toen hij 21 was.
Ik vroeg nooit om toestemming en gelukkig altijd weer thuis gekomen al was het een keer 8 mnd later pas en toen had ik in coma gelegen door een ongeluk.
Ik was dan ook een deugniet om het zomaar te noemen.
Ik begrijp daarom wel maar al te goed dat als mijn ouders iets zeiden dat ik dan juist wou weten waarom word me dat verboden en dan juist op zoek ging ernaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2014 21:37:09 ]
pi_148024803
Als ze hem hadden afgeraden om een paar dagen naar A'dam te gaan, was dat waarsch. toch aan dovemansoren besteed.
  zaterdag 27 december 2014 @ 21:39:43 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_148024922
Allemaal van die captain hindsights weer :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_148042700
Ik denk dat de kans dat hij nog leeft helaas niet zo hoog is.
pi_148042720
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 12:41 schreef Doublepain het volgende:
Na zo lang.... klopt ;(

Of hij is gewoon naar Noorwegen gaan lopen :D Dat hij dan belt vanaf thuis 'mam, pap, waar zijn jullie?'
pi_148042743
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 12:41 schreef Doublepain het volgende:
Idd.
De eerste 24 uur zijn de belangrijkste.
Make my day!
  zondag 28 december 2014 @ 13:22:30 #185
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_148044304
Nou is er in Bryne niet veel te doen ( heb tijdje er vlakbij gewoond in Sandnes) maar ook weer niet zo verschrikkelijk dat je er spontaan van in een gracht springt.

Wel een geluk bij een (denk ik) ongeluk dat hij net die tattoo had laten zetten... dat maakt identificatie wel makkelijker.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_148053086
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 13:22 schreef nixxx het volgende:
Nou is er in Bryne niet veel te doen ( heb tijdje er vlakbij gewoond in Sandnes) maar ook weer niet zo verschrikkelijk dat je er spontaan van in een gracht springt.

Wel een geluk bij een (denk ik) ongeluk dat hij net die tattoo had laten zetten... dat maakt identificatie wel makkelijker.
Wat voor een soort milieu is dat dan waarin die jongen 21 jaar geworden is, bedoel dus waar komt die vandaan, en dan in een keer naar Amsterdam?
pi_148053242
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 12:42 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Na zo lang.... klopt ;(

Of hij is gewoon naar Noorwegen gaan lopen :D Dat hij dan belt vanaf thuis 'mam, pap, waar zijn jullie?'
Of op bedevaart naar Lourdes :')
pi_148053292
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 16:42 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Of op bedevaart naar Lourdes :')
In alleen een hempje aan?
  zondag 28 december 2014 @ 16:51:13 #189
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_148053623
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:40 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat voor een soort milieu is dat dan waarin die jongen 21 jaar geworden is, bedoel dus waar komt die vandaan, en dan in een keer naar Amsterdam?
Bryne is echt klein en wat plattelands. Maar hij zal vast vaak in stavanger uitgegaan zijn. Dat is na Oslo en Bergen de grootste stad van Noorwegen. Veel expats daar vanwege olie, veel Schotten en Britten. Denk te vergelijken met Breda of Arnhem ongeveer. Had gelezen dat hij ook iets in de olie industrie deed, dus helemaal wereldvreemd zal hij ook niet geweest zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_148053647
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

In alleen een hempje aan?
God verwarmt het hart van zijn kudde.
pi_148053709
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 16:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Bryne is echt klein en wat plattelands. Maar hij zal vast vaak in stavanger uitgegaan zijn. Dat is na Oslo en Bergen de grootste stad van Noorwegen. Veel expats daar vanwege olie, veel Schotten en Britten. Denk te vergelijken met Breda of Arnhem ongeveer. Had gelezen dat hij ook iets in de olie industrie deed, dus helemaal wereldvreemd zal hij ook niet geweest zijn.
Zal wel zo wezen maar naar mijn idee niet te vergelijken met iemand die groot gebracht word in Amsterdam!
  zondag 28 december 2014 @ 17:06:02 #192
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_148054200
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zal wel zo wezen maar naar mijn idee niet te vergelijken met iemand die groot gebracht word in Amsterdam!
Nee, dat klopt, aan die lui valt niets meer te redden ;)
pi_148058606
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 16:53 schreef john2406 het volgende:

[..]

laten we nou niet doen alsof amsterdam zo groot is...
pi_148064760
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 18:46 schreef Nielsch het volgende:

[..]

laten we nou niet doen alsof amsterdam zo groot is...
Heb ik geen woord over gerept dat het groot is!
pi_148099875
quote:
Politiehonden op zoek naar vermiste Noor

Speurhonden van de politie gaan dinsdagochtend in het water bij het Leidseplein in Amsterdam zoeken naar een vermiste Noorse toerist. De 21-jarige Tore Grodem is sinds de nacht van 18 op 19 december zoek en de politie maakt zich grote zorgen over zijn welzijn.

De Noor is voor het laatst gezien bij zijn hotel, waar hij in beschonken toestand door een ambulance was afgezet. De hoofdingang is echter 's nachts gesloten en volgens een politiewoordvoerster heeft hij geen gebruikgemaakt van de toegankelijke zij-ingang. Toen Grodem 's middags nog niet was teruggekeerd, sloeg de vriend met wie hij in Amsterdam was alarm. Hij dacht aanvankelijk dat de man met een meisje mee naar huis was gegaan.

Sindsdien is niets meer van hem vernomen. Ook heeft hij voor zover bij de politie bekend geen geld meer opgenomen. Zijn ouders zijn al ruim een week in de stad om hem te zoeken. Grodem is gedeeltelijk doof. De politie houdt er rekening mee dat hij in het water is gevallen, zei de zegsvrouw.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)oek_naar_Noor__.html

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 16:25:20 ]
  maandag 29 december 2014 @ 16:29:11 #196
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148100024
Hopelijk leveren de speurhonden wat op.
pi_148100142
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 16:29 schreef Marrije het volgende:
Hopelijk leveren de speurhonden wat op.
Vind het wel wat laat, maar goed.
  maandag 29 december 2014 @ 16:37:23 #198
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148100337
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vind het wel wat laat, maar goed.
ja, dat had wel gemogen na de tip dat hij doorweekt bij het station was gezien.
pi_148100598
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 16:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja, dat had wel gemogen na de tip dat hij doorweekt bij het station was gezien.
dan heeft het niet zoveel zin om in het water bij Leidseplein te gaan zoeken. Een dronken Noor valt toch niet twee keer in een gracht.
pi_148100736
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

dan heeft het niet zoveel zin om in het water bij Leidseplein te gaan zoeken. Een dronken Noor valt toch niet twee keer in een gracht.
Het regende die dag / nacht regelmatig. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2014 16:48:40 ]
  maandag 29 december 2014 @ 17:09:45 #201
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148101548
Maar hij loopt toch niet van het Leidseplein naar CS en vervolgens terug naar het Leidse om daar in een gracht te vallen? Dan had hij in een willekeurige gracht kunnen vallen.
Of zou de tip van de buschauffeur niet zo serieus genomen worden? ;)
KuikenGuppy
pi_148101955
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:09 schreef Burdie het volgende:
Maar hij loopt toch niet van het Leidseplein naar CS en vervolgens terug naar het Leidse om daar in een gracht te vallen? Dan had hij in een willekeurige gracht kunnen vallen.
Of zou de tip van de buschauffeur niet zo serieus genomen worden? ;)
dit dus.
pi_148102708
Heel Amsterdam, en dan met name centrum hangt vol met politie camera's, maar als er iemand vermist is hebben ze elke keer 0,0 beeld. Wat nemen die dingen eigenlijk wel op?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148103186
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:34 schreef raptorix het volgende:
Heel Amsterdam, en dan met name centrum hangt vol met politie camera's, maar als er iemand vermist is hebben ze elke keer 0,0 beeld. Wat nemen die dingen eigenlijk wel op?
als hij ver weg was geweest dan was hij echt wel gefilmd.
cs, midden in het centrum, bussen, andere stadions e.d.

je zou zeggen dat hij daarom aan de overkant van zijn hotel al in het water is gevallen.
pi_148103247
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:45 schreef fespo het volgende:

[..]

je zou zeggen dat hij daarom aan de overkant van zijn hotel al in het water is gevallen.
Dat lijkt me stug, weet je hoe druk het is voor het Mariott?
pi_148103413
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 17:45 schreef fespo het volgende:

[..]

Of hij is bij een vreemde ingestapt o.i.d.
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:07:04 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148131236
Nog geen nieuws?
KuikenGuppy
pi_148131545
Hij Is gewoon spoorloos verdwenen :o aliens
pi_148131928
wat denken jullie van orgaanhandel?
pi_148132223
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Nee, aliens.
pi_148132520
Ik denk/hoop dat hij nog leeft, anders was ie toch allang gevonden?

Denk bewust "verdwenen", of hij zwerft rond, zoals ik meer jongens van rond die leeftijd zie in Amsterdam. Capuchon op, zonnebril op, niemand die je herkent hoor.
pi_148134181
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 december 2014 11:28 schreef Nielsch het volgende:
Hij zou ook bij ISIS in Irak kunnen zitten en nu een Marokkaans jihadsletje daar nu kunnen geven.
pi_148135828
quote:
Speurhond zoekt verder naar Noor in Singelgracht
De politie heeft vandaag wederom een speurhond ingezet bij de zoektocht naar de vermiste toerist Tore Grødem. De mechelse herder Asthor - gespecialiseerd in geuren onderwater - heeft de Singelgracht vlak bij het Marriott Hotel afgespeurd.

Inmiddels is de zoekactie op de Singelgracht afgerond. Twee politie-agenten gingen met de hond in een bootje het water op. Wat de hond precies voor signaal geeft als hij iets vindt, wilde de agent niet zeggen.

De politie is gisteren ook al met een speurhond bij het water in de omgeving van het Leidseplein gaan zoeken naar de vermiste Noorse toerist. Eerder vroeg de politie kapiteins van rondvaartboten uit te kijken naar het lichaam van de verdwenen toerist. De 21-jarige man wordt sinds zaterdagochtend 20 december vermist.

Tore kwam woensdag 17 december met vriend Ole Andre naar Amsterdam. Donderdagavond rond twee uur ging hij vanuit de Escape met een flinke slok op even pinnen en kwam niet meer terug. Later bleek dat hij onwel was geworden en door een ambulance was afgezet bij het Marriott Hotel, waar hij verbleef. Daar vond hij echter een dichte voordeur. De zij-ingang was open, maar daar is hij niet geweest. Getuigenverklaringen zijn het enige verdere spoor.

Zijn ouders en de tante kwamen meteen na de vermissing naar Amsterdam. 'We willen niet weg,' zegt Grødem sr. 'Het is beter hier te zijn dan thuis. Nu zijn we dichterbij.'

Bron: http://www.parool.nl/paro(...)n-Singelgracht.dhtml
pi_148143622
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat en lichaam boven komt en hoelang duurt het weer dat het weer ondergaat?
Bij het vergassen komt het boven dacht ik maar nadien gaat het toch weer onder niet?
Al hoop ik het niet daarvanaf gezien, maar waar kan zo een jongen terecht in zijn hempie?
Bij het legerdes heils misschien maar hoe vind hij dan de weg ernaar toe en de wegen welke hij te gaan heeft voor hulp?
pi_148144873
Die zit echt niet bij het Leger des Heils, want die weten ook wel dat er een Noor zoek is.
pi_148145001
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die zit echt niet bij het Leger des Heils, want die weten ook wel dat er een Noor zoek is.
Dat verwacht ik ook niet, maar hoop doet toch leven is het niet?
Stel hij komt dadelijk terecht en hij zit ergens vast in een gevangnis ofzo, ik kijk nergens meer vanop trouwens!
pi_148145102
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat verwacht ik ook niet, maar hoop doet toch leven is het niet?
Stel hij komt dadelijk terecht en hij zit ergens vast in een gevangnis ofzo, ik kijk nergens meer vanop trouwens!
Zolang er niets gevonden wordt is er nog hoop idd.
pi_148145940
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Een Mechelse herder? Geen zeehond?
pi_148146032
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:41 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zolang er niets gevonden wordt is er nog hoop idd.
Juist dat is dus ook wat ik denk, stel hij is ergens opgepakt en kan zich niet verstaanbaar maken.
Dan zit hij heel misschien ergens als John Doe, en of ze hier naar zijn benen kijken dan is nog maar de vraag.
Of nazien of hij een gorrila tatoe heeft.
  dinsdag 30 december 2014 @ 16:58:17 #220
198365 Morendo
The Real Deal
pi_148146091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hij is doof hé. Dat compliceert het aanzienlijk.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_148146118
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:10 schreef john2406 het volgende:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat en lichaam boven komt en hoelang duurt het weer dat het weer ondergaat?
Bij het vergassen komt het boven dacht ik maar nadien gaat het toch weer onder niet?
Al hoop ik het niet daarvanaf gezien, maar waar kan zo een jongen terecht in zijn hempie?
Bij het legerdes heils misschien maar hoe vind hij dan de weg ernaar toe en de wegen welke hij te gaan heeft voor hulp?
Als hij daar terecht was gekomen, was dat uiterlijk het weekend na de vermissing al wel bekend geworden. We zijn onderhand bijna twee weken verder. Hij is zo goed als zeker dood.
pi_148146145
Bij het CS hangen nu ook posters met zijn foto, ik moest meteen aan de noest filosoferende Fokkers denken :@
pi_148146689
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:58 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hij is doof hé. Dat compliceert het aanzienlijk.
Maar niet achterlijk. Ik neem aan dat hij kan schrijven. En buiten dat, ze hebben daar vast zijn signalement.
pi_148146894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar niet achterlijk. Ik neem aan dat hij kan schrijven. En buiten dat, ze hebben daar vast zijn signalement.
Het is niet waarschijnlijk dat hij daar terecht is gekomen, maar je mag toch aannemen dat de politie ook even bij dergelijke instanties is gaan informeren.
pi_148146942
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoe lang draai je al mee?
Er zijn er maar weinigen denk ik die je zeggen als je voor een nieuwe accu gaat en er is iets anders stuk die je dat vertellen!
Zou dat met deze niet het geval kunnen zijn, opgepakt voor landlopen b.v.
Voor zijn ouders hoop ik natuurlijk dat zoiets als het laatste het geval is!
pi_148147110
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er zijn er maar weinigen denk ik die je zeggen als je voor een nieuwe accu gaat en er is iets anders stuk die je dat vertellen!
Als hij opgepakt was, was hij al lang terecht geweest.
pi_148147589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

pi_148147700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je snapt hem niet he!
Verder kijken als iemand neus lang is en controleren, ga er desnoods langs en neem niet alles klakkeloos aan b.v.
pi_148147740
Heb wel vaker bij john2406 dat ik in eerste instantie geen idee heeft wat hij bedoelt en mij afvraag welke verbanden hij allemaal legt. Zitten ook wel wat interessante gedachten bij, maar op mij komt het nogal warrig over.

Kan trouwens ook aan mij liggen.
pi_148147761
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je snapt hem niet he!
Verder kijken als iemand neus lang is en controleren, ga er desnoods langs en neem niet alles klakkeloos aan b.v.
Ja man, hij is opgepakt voor landlopen. Zit nu ergens vast in NL, maar ze zeggen lekker niet tegen zijn ouders dat ze weten wat er met hem is gebeurd en waar hij is. :+
pi_148147855
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:25 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja man, hij is opgepakt voor landlopen. Zit nu ergens vast in NL, maar ze zeggen lekker niet tegen zijn ouders dat ze weten wat er met hem is gebeurd en waar hij is. :+
Dat zeg ik niet maar het zou kunnen toch is het niet?
Als hij niet in de comp staat als zijnde deze dan zou het kunnen lijkt me.
pi_148147968
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 17:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar het zou kunnen toch is het niet?
Als hij niet in de comp staat als zijnde deze dan zou het kunnen lijkt me.
Het zou ook kunnen dat ie gewoon een tunnel naar Australië aan het graven is. Bedoel, zou toch kunnen dat ie denkt dat dit mogelijk is en het is gaan doen.
pi_148209755
De politie meldt dat de honden niet zijn aangeslagen. Er is besloten de route later op de dag nogmaals te varen met een boot die is uitgerust met sonarapparatuur.
pi_148209982
Doe dat dan gelijk en geef die honden vrij met Oud en Nieuw.
pi_148212345
quote:
Bij de Veemkade is vanochtend het lichaam van een oudere man aangetroffen in het water.

Het lichaam is inmiddels door de brandweer uit het water gehaald. Vermoedelijk is hij niet door een misdrijf om het leven gekomen, aldus de politie.

De eerste melding van een persoon te water kwam binnen om 10.35 uur, het lichaam werd gezien door hardloper. Een traumateam kwam ook ter plaatse om te assisteren, medische hulp heeft niet meer mogen baten.

Het is nog niet duidelijk of het gaat om een man of een vrouw, wel laat de politie nadrukkelijk weten dat het niet om de vermiste Noor Tore Grodem gaat.
.
pi_148212489
Het is een oudere man maar ze weten nog niet of het een man of een vrouw is? :')
pi_148316903
quote:
zondag 04 januari 2015 | 13:43

De telefoon van de Noor die sinds 18 december vermist wordt, was nog op oudjaarsdag actief. Dat blijkt uit onderzoek van stichting Simpar.
Simpar, een initiatief van drie oud-politiemannen, liet in het buitenland onderzoek doen naar de Samsung Galaxy van Tore Grodem (21). Daaruit bleek dat de telefoon twee weken nadat hij voor het eerst vermist werd, een signaal uitzond. Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat de telefoon op dat moment in de Paramaribostraat moet zijn geweest.
Simpar, dat drie maanden geleden opgericht werd naar aanleiding van de vermissing van twee Nederlandse vrouwen in Panama, wil graag weten of er mensen zijn die meer weten over de telefoon en waarom deze op 31 december weer even actief werd in de Paramaribostraat. Zij kunnen contact opnemen met de organisatie.
Op basis van deze gegevens startte Simpar vandaag een grote zoekactie in het Vondelpark. Vooralsnog heeft dat geen nieuwe ontwikkelingen opgeleverd.
  zondag 4 januari 2015 @ 14:39:52 #238
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148316960
Bizar. Slachtoffer van een misdrijf :{ ?
2000 light years from home
pi_148316966
Actief... Met de eigen simkaart is de vraag?
  zondag 4 januari 2015 @ 14:44:07 #240
45206 Pietverdriet
pi_148317073
de grote datastofzuiger overheid was nog niet op het idee gekomen dit te doen?
  zondag 4 januari 2015 @ 14:45:27 #241
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148317113
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Hij werd op oudjaarsdag weer actief. Daarvoor was er geen signaal. Zo lees ik het tenminste.
pi_148317392
Wordt een beetje hetzelfde verhaal als Kris en Lisanne hè.
I´m back.
pi_148317406
quote:
Vondelpark uitgekamd voor vermiste Noor (21)

AMSTERDAM -

In het Vondelpark in Amsterdam wordt zondag door negentien man, vijftien speurhonden en een boot gezocht naar de 21-jarige Noor Tore Grodem, die sinds 18 december vorig jaar vermist is.

De grote zoektocht is opgezet door de particuliere organisatie Simpar, schrijft AT5. Volgens deze stichting was de telefoon van de jonge Noor voor het laatst te traceren in het Vondelpark, vlakbij de Amstelveenseweg. "We gaan het hele park uitkammen", aldus de stichting.

Tore was in de nacht van 18 op 19 december wezen stappen op het Rembrandtplein. Hij ging naar buiten om te pinnen, maar keerde niet meer terug. Camera's bij zijn hotel aan de Stadhouderskade hebben hem nog vastgelegd toen hij daar vroeg in de ochtend voor een dichte deur stond. De Noor is sindsdien vermist.

Eerdere zoektochten leverden niets op.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ste_Noor__21___.html
  zondag 4 januari 2015 @ 15:02:53 #244
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148317762
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:37 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Apart.
Het rembrandtpark wordt ook uitgekamd neem ik aan of is dat te optimistisch?
  zondag 4 januari 2015 @ 15:29:35 #245
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148318734
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hij werd op oudjaarsdag weer actief. Daarvoor was er geen signaal. Zo lees ik het tenminste.
Ja. Raar want als de telefoon toen is doorverkocht en iemand haalt de sim eruit om zn eigen erin te stoppen dan krijg je toch geen signaal op het oude nr?
pi_148318766
quote:
15s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:53 schreef Ryan3 het volgende:
Wordt een beetje hetzelfde verhaal als Kris en Lisanne hè.
Dat is niet te hopen. Hopelijk wordt hij wel levend gevonden.
pi_148318846
Het zijn wel hele knappe honden die dat werk kunnen.
pi_148319018
Ik vind het raar dat de accu het zo lang heeft kunnen volhouden voor een smartphone , hij moet wel ergens opgeladen hebben.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:36:41 #249
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148319025
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:32 schreef Webschip het volgende:
Het zijn wel hele knappe honden die dat werk kunnen.
zijn dat ook kadaverhonden?
  zondag 4 januari 2015 @ 15:38:15 #250
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148319099
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja. Raar want als de telefoon toen is doorverkocht en iemand haalt de sim eruit om zn eigen erin te stoppen dan krijg je toch geen signaal op het oude nr?
Ligt eraan op basis van wat ze de telefoon hebben kunnen identificeren.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:38:28 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148319110
quote:

[..]

Volgens mij staat er dat de telefoon actief was, niet noodzakelijk met z'n eigen simkaart ;)
Als jij jouw sim in mijn telefoon stopt dan is het signaal van mijn telefoon ook weer te achterhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 januari 2015 @ 15:43:57 #252
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148319329
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:38 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ligt eraan op basis van wat ze de telefoon hebben kunnen identificeren.
Is dat toestel dan ook te traceren met een andere sim, als je dat nummer dus niet hebt?
  zondag 4 januari 2015 @ 15:45:37 #253
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148319385
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij staat er dat de telefoon actief was, niet noodzakelijk met z'n eigen simkaart ;)
Als jij jouw sim in mijn telefoon stopt dan is het signaal van mijn telefoon ook weer te achterhalen.
Ah dat is een antwoord op mijn vraag, ok. Maar daarna was de telefoon dus niet meer te traceren. Dan is doorverkocht ook geen logische optie.
  zondag 4 januari 2015 @ 15:59:09 #254
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_148319882
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

Is dat toestel dan ook te traceren met een andere sim, als je dat nummer dus niet hebt?
IMEI is technisch mogelijk volgens mij.
  zondag 4 januari 2015 @ 16:04:49 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148320120
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 15:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ah dat is een antwoord op mijn vraag, ok. Maar daarna was de telefoon dus niet meer te traceren. Dan is doorverkocht ook geen logische optie.
Of hij stond daarna niet meer aan.... maar je kunt een telefoon zelf ook gewoon op imei zoeken, het is niet alsof een telefoon onvindbaar wordt door er een andere sim in te stoppen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148320218
Moeten ze de Paramaribostraat niet uitkammen? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Skillstorm op 04-01-2015 16:26:28 ]
pi_148321511
quote:

[..]

imei wel...
pi_148326267
Omdat dit niet door overheidsdiensten bekend is gemaakt vermoed ik dat ze iets anders hebben geprobeerd, ook met een andere sim of geen sim maakt je telefoon evengoed contact met WIFI hotspots, en dus ook die met van de grote aanbieders, de kans is groot dat men zijn MAC adres heeft weten te halen uit de logs van een modem waar hij zeker contact mee heeft gehad, bijvoorbeeld bij zijn ouders thuis, ik ben vrij zeker dat de grote aanbieders op basis van gesharede modems kunnen achterhalen of zijn telefoon is aangestraald, kortom men heeft mogelijk buiten justitie om contact gezocht met deze providers en op die manier een aanzendpunt kunnen bepalen, vandaar dat men ook zo exact de straat weet en niet een regio met straal heeft gecommuniceerd zoals dat het geval is met een GSM netwerk.
pi_148326508
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef raptorix het volgende:
Omdat dit niet door overheidsdiensten bekend is gemaakt vermoed ik dat ze iets anders hebben geprobeerd, ook met een andere sim of geen sim maakt je telefoon evengoed contact met WIFI hotspots, en dus ook die met van de grote aanbieders, de kans is groot dat men zijn MAC adres heeft weten te halen uit de logs van een modem waar hij zeker contact mee heeft gehad, bijvoorbeeld bij zijn ouders thuis, ik ben vrij zeker dat de grote aanbieders op basis van gesharede modems kunnen achterhalen of zijn telefoon is aangestraald, kortom men heeft mogelijk buiten justitie om contact gezocht met deze providers en op die manier een aanzendpunt kunnen bepalen, vandaar dat men ook zo exact de straat weet en niet een regio met straal heeft gecommuniceerd zoals dat het geval is met een GSM netwerk.
ehm wifi is niet straat gefixeerd normaal gesproken. lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de wifi netwerken van de buurt hebben kunnen scannen. meer waarschijnlijk lijkt me dat ze op de 1 of andere manier toegang hebben tot een netwerk / resource waarmee ze kunnen checken of het imei actief is geweest en / of nummer.
pi_148326631
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
het lijkt me dat ze dit altijd doen maar misschien ben ik te optimistisch. maar het communiceren dat ze het kunnen en doen in de media gaat niet helpen bij toekomstige gevallen.
pi_148326736
Het wordt wel een vreemd verhaal zo...
pi_148326761
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:57 schreef Isegrim het volgende:
Het wordt wel een vreemd verhaal zo...
detective roman waardig :P ff snel gegoogled op die straat maar lijkt me niet een typische pauperstraat iig.
pi_148326902
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:52 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ehm wifi is niet straat gefixeerd normaal gesproken. lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de wifi netwerken van de buurt hebben kunnen scannen. meer waarschijnlijk lijkt me dat ze op de 1 of andere manier toegang hebben tot een netwerk / resource waarmee ze kunnen checken of het imei actief is geweest en / of nummer.
Nee, ik zal het misschien wat anders uitleggen, zijn MAC adres van zijn telefoon is redelijk makkelijk te achterhalen, dat kan door in de logs te kijken waar hij zeker geauthoriseerd is ingelogt, een andere manier is dat te achterhalen via zijn aankoopgegevens van zijn telefoon (volgens mij staat het vaak zelfs op de verpakking). Als je nu een modem hebt wat bijvoorbeeld KPN FON aan heeft staan, dan zal de telefoon wanneer deze in de buurt is contact zoeken met het modem. Deze modems houden zeer waarschijnlijk ook centraal bij welke MAC adressen contact hebben gezocht, en op die manier is het ook te achterhalen.

Tevens zijn er bedrijven die apparatuur verkopen om aan "crowd" control te doen, ze scannen in hun omgeving af hoeveel, en welke telefoons aanwezig zijn, zaken als AH en Mycom doen dit, en wellicht hebben ze het bij deze bedrijven nagevraagd. Een andere optie zou kunnen zijn dat men wist dat er een bepaalde achtergrond APP geinstalleerd was en dat men via een webbased dienst gechecked heeft.
pi_148326960
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 18:58 schreef SuperFood het volgende:

[..]

detective roman waardig :P ff snel gegoogled op die straat maar lijkt me niet een typische pauperstraat iig.
Ik woon er kilometer vandaan, het is geen slechte buurt, maar wel een plek waar je beroofd kan worden ;)
  zondag 4 januari 2015 @ 19:13:02 #265
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148327208
Heeft El_Detective deze zaak nog niet opgelost?
  zondag 4 januari 2015 @ 19:13:54 #266
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148327244
Het is gewoon orgaanhandel, zoals bij elke vermiste.
pi_148327416
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
Het is gewoon orgaanhandel, zoals bij elke vermiste.
je kijkt teveel televisie man :D
  zondag 4 januari 2015 @ 19:21:49 #268
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148327479
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:19 schreef SuperFood het volgende:

[..]

je kijkt teveel televisie man :D
:') Ben jij nou serieus?
pi_148327518
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:21 schreef betyar het volgende:

[..]

:') Ben jij nou serieus?
ik wel maar misschien dat jij een grapje maakte toenet? :P
  zondag 4 januari 2015 @ 19:23:33 #270
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_148327533
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:22 schreef SuperFood het volgende:

[..]

ik wel maar misschien dat jij een grapje maakte toenet? :P
Zou het?
pi_148327620
Tore is wel een aparte naam.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:43:28 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148328244
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:26 schreef Webschip het volgende:
Tore is wel een aparte naam.
Voor een Noor?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148328344
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor een Noor?
Voor een Noor is het misschien net als "Jan" in Nederland.
  maandag 5 januari 2015 @ 01:50:48 #274
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148345018
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik woon er kilometer vandaan, het is geen slechte buurt, maar wel een plek waar je beroofd kan worden ;)
ook van je leven?
En wat is dan de plek waar je gedumpt kan worden?
  Redactie Frontpage maandag 5 januari 2015 @ 01:51:55 #275
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148345038
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
Heeft El_Detective deze zaak nog niet opgelost?
Die is hier ondertussen ook al een week vermist ;(
_____
  maandag 5 januari 2015 @ 06:44:10 #276
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148346201
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

ook van je leven?
De Schinkel
pi_148346205
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 01:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

ook van je leven?
Niet echt, het is bepaald geen buurt waar je iemand ongezien even om het leven brengt, daar is het veel te druk voor, al afgezien dat dat in combinatie met een beroving erg lastig is. Ik heb ook nog nooit gehoort dat daarna iemand in de gracht gegooid is. Dan acht ik het waarschijnlijker dat hij in slaap is gevallen en toen gezakkenrolt, dat is iets wat ik wel vaker gehoord heb. Of je daar kunt komen vanaf het punt waar hij afgezet is? Ja dat is vrij goed mogelijk, als je de ingang neemt bij het Vondelpark aan de Mariott kant neemt (tegenover Leidseplein) en je loopt naar de West kant, dan is kans groot dat je bij 1 van de Noordelijke ingangen van het Vondelpark komt, ik kan me goed voorstellen dat je dan best gedesorienteerd bent, zelfs mensen die enigzins bekend zijn kunnen daar nog wel eens in de war raken. Ik acht echter logischer dat hij gewoon al eerder van zijn spullen beroofd is en gewoon te water is geraakt, maar goed er zijn wel meer toeristen verdwenen in Amsterdam de afgelopen paar jaar, en er zijn gevallen dat ze nooit meer opduiken.
pi_148346207
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 06:44 schreef Fred0w het volgende:

[..]

De Schinkel
Probeer jij maar tegen iemands zin in een persoon te water te gooien, is nog best lastig.
pi_148347227
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 06:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Probeer jij maar tegen iemands zin in een persoon te water te gooien, is nog best lastig.
ook als iemand stomdronken en/of onder invloed van drugs is?
pi_148347233
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

ook als iemand stomdronken en/of onder invloed van drugs is?
Zelfs dan, maar dan blijft de vraag, waarom zou je dat als berover doen?
pi_148347306
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 06:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als dat onverwachts gebeurt lijkt het mij vrij makkelijk, vraag me natuurlijk wel af wat daar voor plezier aan te halen is.
pi_148347312
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als dat onverwachts gebeurt lijkt het mij vrij makkelijk, vraag me natuurlijk wel af wat daar voor plezier aan te halen is.
Als je iemand te water duwt heb je zijn telefoon weer niet he.
pi_148347320
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je iemand te water duwt heb je zijn telefoon weer niet he.
Ik zou het niet weten ik heb er geen ervaring mee niet met of zonder telefoon gelukkig.
pi_148347334
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten ik heb er geen ervaring mee niet met of zonder telefoon gelukkig.
Ik bedoelde dat het niet logisch is dat iemand beroofd is en dan te water word gegooid, aangezien zijn telefoon het na zijn vermissing nog heeft gedaan lijkt het me dus onlogisch dat hij tijdens een beroving te water is gegooid.
pi_148347396
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het niet logisch is dat iemand beroofd is en dan te water word gegooid, aangezien zijn telefoon het na zijn vermissing nog heeft gedaan lijkt het me dus onlogisch dat hij tijdens een beroving te water is gegooid.
Waar zou iemand zijn telefoon duwen als deze alleen in een hempie gekleed over straat gaat?
Ik wil er niet aan denken dat deze in het water beland is trouwens, en hoop voor de ouders dat hij elders is, al twijfel ik wel naar zoveel dagen?
Wat was het trouwens voor een telefoon bedoel dus hoeveel inch, dan zal die als deze iets groter is niet overal in passen lijkt me?
pi_148347480
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar zou iemand zijn telefoon duwen als deze alleen in een hempie gekleed over straat gaat?
Ik wil er niet aan denken dat deze in het water beland is trouwens, en hoop voor de ouders dat hij elders is, al twijfel ik wel naar zoveel dagen?
Wat was het trouwens voor een telefoon bedoel dus hoeveel inch, dan zal die als deze iets groter is niet overal in passen lijkt me?
Hij had een broek aan waar vrij makkelijk een telefoon in past, ging om een samsung galaxy.
pi_148347583
hoe langer deze man weg is hoe groter ik de kans acht dat hij nog leeft maar gewoon niet gevonden wil worden.
pi_148348145
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:40 schreef Nielsch het volgende:
hoe langer deze man weg is hoe groter ik de kans acht dat hij nog leeft maar gewoon niet gevonden wil worden.
het is jammer dat we niet weten of daar aanleiding voor is.
maar een gemiddelde Noor, die met een vriend een weekend weg gaat zal toch wel het beetje respect hebben om dan i.i.g. iets van zich te laten horen.
plus dat hij al weken binnen zit en met niemand van buitenaf communiceert.
zover bekent niemand kent in NL en hij alleen zijn kleding heeft, al weken niet heeft gepind (dus gratis leeft)

[ Bericht 1% gewijzigd door fespo op 05-01-2015 10:30:00 ]
pi_148350152
quote:
Speurhonden slaan aan in zoektocht Noor
AMSTERDAM -

Drie speurhonden zijn zondag onafhankelijk van elkaar aangeslagen in de zoektocht naar de Noorse Tore Grodem. De 21-jarige man wordt sinds 18 december vermist in Amsterdam. De honden, die waren ingezet door de stichting Simpar, blaften alle drie op dezelfde plek op het water in het Vondelpark.

Foto: EPA

Juul van der Linden van Simpar, een initiatief van drie oud-politieagenten, heeft de informatie overgedragen aan de politie, liet hij maandag weten. Een politiewoordvoerster zei dat momenteel naar deze bevindingen wordt gekeken. „Het onderzoek is nog in volle gang en we werken nauw samen met Simpar.”
pi_148350547
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:42 schreef bloempje-moi het volgende:

[..]

Okay. Ben benieuwd of ie nu gevonden gaat worden.
pi_148350666
ongelofelijk zo'n hondenneus. O+
pi_148352741
quote:

[..]

Vissenvoer dus.

R.I.P.
U MAD?
  Moderator maandag 5 januari 2015 @ 13:10:02 #293
5428 crew  miss_sly
pi_148352907
quote:

[..]

http://nos.nl/artikel/201(...)ige-tore-grodem.html

Zoektocht heeft in het Vondelpark niets opgeleverd, kennelijk?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 5 januari 2015 @ 13:15:11 #294
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148353070
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/201(...)ige-tore-grodem.html

Zoektocht heeft in het Vondelpark niets opgeleverd, kennelijk?
Dat de honden zijn aangeslagen is een nieuwer artikel. Echt duidelijk zijn ze allemaal niet met hun berichtgeving...
KuikenGuppy
pi_148353300
Deze stichting heeft de telefoon op een andere manier gepeild dan de politie via het buitenland, opzich ookwel intressant.
  maandag 5 januari 2015 @ 13:28:52 #296
45206 Pietverdriet
pi_148353498
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze stichting heeft de telefoon op een andere manier gepeild dan de politie via het buitenland, opzich ookwel intressant.
Je kan de simkaart peilen in een ingeschakelde telefoon, maar ook een bepaalde telefoon onafhankelijk van welke simkaart erin zit. Ze hebben elk hun unieke nummer
  maandag 5 januari 2015 @ 13:29:08 #297
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_148353791
quote:
Tja, nu gaat de bureaucratie weer in werking.
pi_148354433
ik vind het meest bizarre nog wel dat een aantal ex politiemensen blijkbaar de lokatie van een specifieke telefoon kan uitlezen?
  maandag 5 januari 2015 @ 14:02:42 #300
45206 Pietverdriet
pi_148354554
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Bloem84 het volgende:
ik vind het meest bizarre nog wel dat een aantal ex politiemensen blijkbaar de lokatie van een specifieke telefoon kan uitlezen?
Dat kunnen ze niet, dat kunnen de operators van de telefoonnetwerken (binnen bepaalde grenzen). Let wel, dit is wat anders dan de locatie van een spec simkaart in een active telefoon combi. Maar voor bv apple producten kan je een dienst abonneren die jou als eigenaar van de account wel kan laten zien waar je HW is.
  maandag 5 januari 2015 @ 14:56:27 #301
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148356304
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:38 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Tja, nu gaat de bureaucratie weer in werking.
kan die stichting geen duikers huren?

Kan iemand anders een nieuwe openen? Dank.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')