mijn moeder maakte het regelmatig.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dit recept uit een jaren '70 kookboekje of van een Huishoudschool bezoekend familielid?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:04 schreef r3gi3boy het volgende:
gat-ver-damme, wat ziet dit er afschuwelijk uit. Dit staat zo ver van koken vandaan, het lijkt meer op metselen met voedsel, zonde.
en volgende week staat er weer zoiets naast je patat/friet/whatever, bij de plaatselijke vreetschuur?quote:
ditquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:04 schreef r3gi3boy het volgende:
gat-ver-damme, wat ziet dit er afschuwelijk uit. Dit staat zo ver van koken vandaan, het lijkt meer op metselen met voedsel, zonde.
Ik doe altijd Smac, is ook meuk maar het smaakt wel lekker.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:26 schreef Varg89 het volgende:
Ik ben fan van koude schotels maar die cornedbeef is vreselijk vind ik, daar moet je echt van houden. Je kunt beter een goed stuk rundvlees een uur of meer gaar koken/stoven in pan en dat door de salade doen.
Mijn oma en moeder maakten hem zoquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:10 schreef Ole het volgende:
Nostalgie.
Zo maakte mijn opa hem ook ongeveer
Dan beter cornedbeef!quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:30 schreef empa1010 het volgende:
Ik doe altijd Smac, is ook meuk maar het smaakt wel lekker.
Oh nee, geen andere reden dan smaak. Ik vind Smac gewoon echt vies. Heb nog wel blikjes staan, ooit gekregen. Je kan het zo komen halen want ik ga het echt nooit gebruikenquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:32 schreef empa1010 het volgende:
Omdat het varken is of is het gewoon nog slechter voor je dan cornedbeef?
Ik denk dat ts echt trauma,s krijgt door deze reacties !quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:08 schreef empa1010 het volgende:
Ja maar hij doet tenminste wel iets in het huishouden. Dus sowiesotrek het je vooral niet aan TS
Ik vind het zo uit het blik juist wel erg lekker en ook door de macaroni bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh nee, geen andere reden dan smaak. Ik vind Smac gewoon echt vies. Heb nog wel blikjes staan, ooit gekregen. Je kan het zo komen halen want ik ga het echt nooit gebruiken
Trauma'squote:Op zaterdag 20 december 2014 20:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat ts echt trauma,s krijgt door deze reacties !
Rofl!quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:43 schreef empa1010 het volgende:
net of het varkenskadaver je tegemoet zwaait
Zo hoort t ja! Met in bouillon getrokken vlees in flintertjes en niet met erwtjes uit pot maar uit de diepvries en nog war kleine veranderingen, mijn moeder maakt t in de zomer af en toe en op die manier is t soms erg lekkerquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:26 schreef Varg89 het volgende:
Ik ben fan van koude schotels maar die cornedbeef is vreselijk vind ik, daar moet je echt van houden. Je kunt beter een goed stuk rundvlees een uur of meer gaar koken/stoven in pan en dat door de salade doen.
Doe dan dit inderdaad. Beetje moeite.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:04 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Zo hoort t ja! Met in bouillon getrokken vlees in flintertjes en niet met erwtjes uit pot maar uit de diepvries en nog war kleine veranderingen, mijn moeder maakt t in de zomer af en toe en op die manier is t soms erg lekker
Waar is de aardappel?quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
Oh en als ik aan een echte goede vleessalade denk dan is dat:
[ afbeelding ]
nee.quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
Je bedoeling was goed maar je uitwerking verknalde alles. Ik zou er niet in de buurt van komen.![]()
Had dan gewoon, om je de moeite te besparen, een rondje Super(markt) gemaakt en daar uit de bakken zo een vleessalade gehaald. Iets zegt mij dat die er nog beter uitziet dan wel smaakt.
[ afbeelding ]
hé, dit is fok!, hè.quote:Op zondag 21 december 2014 10:16 schreef Unites het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de ophef niet zo... waarom zou het niet lekker kunnen zijn? TS gebruikt toch alle klassieke ingrediënten voor een rundvleessalade? Dat de uitwerking niet ieder z'n ding is, wilt niet zeggen dat het nergens naar smaakt. Wij maken af en toe ook wel eens op deze manier een salade, maar 'stampen' het dan niet zo fijn. Zelfgemaakt is meestal nog lekkerder dan uit zo'n bakje en om dan te zeggen dat 'het niets met koken te maken heeft', vind ik al helemaal nergens op slaan. Volgens mij is het basisprincipe van koken en bakken gewoon; 'het combineren van verschillende ingrediënten om daar vervolgens een gerecht mee te maken door middel van verschillende bereidingen'.
Verder; leuk, TS! Fijn dat het je heeft gesmaakt!
quote:Op zondag 21 december 2014 10:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik weet zeker dat t lekker smaakt. Huzarensalade maken mn ouders ook met corned beef. En idd zoals hierboven, het wordt alleen niet gestampt, daardoor ziet t er anders uit. Maar heerlijk hoor TS!
Wat ben je toch ook in-en-in triest.quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
Je bedoeling was goed maar je uitwerking verknalde alles. Ik zou er niet in de buurt van komen.![]()
Had dan gewoon, om je de moeite te besparen, een rondje Super(markt) gemaakt en daar uit de bakken zo een vleessalade gehaald. Iets zegt mij dat die er nog beter uitziet dan wel smaakt.
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op zondag 21 december 2014 18:22 schreef static het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook in-en-in triest.
Als je dat een goede salade vindt dan mag je wel eens bij jezelf te rade gaan. Je lijkt nu een beetje om de dikzak die de obese gaat pesten.quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat hij zelf de meeste ervaring met triestheid heeft, getuige zijn eenzaamheid en pilletjes.quote:
quote:
Je geeft zelf al een antwoord...quote:Op zondag 21 december 2014 18:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je dat een goede salade vindt dan mag je wel eens bij jezelf te rade gaan. Je lijkt nu een beetje om de dikzak die de obese gaat pesten.
Jij hebt een zwaar leven man.quote:Op zondag 21 december 2014 19:50 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik laat zien is een vleessalade,niet die bagger die men in de supermarkt verkoopt.
Vleessalade is voor mij niet wat de ts prepareert nog wat in de supers wordt verkocht. I.i.g mik je er geen aardappelen door. Het heet toch vlees! salade... dus? Vlees en sla.
Niet vlees,aardappelen,doperwten,worst e.d. er doorheen. Ik heb erger mij al genoeg aan die nep nasi goreng dat gehyped wordt hier.
[..]
Omdat hij zelf de meeste ervaring met triestheid heeft, getuige zijn eenzaamheid en pilletjes.
Ik neem aan dat dit ook een eigen foto is van je zelfgemaakte vleessalade?quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 december 2014 19:55 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat dit ook een eigen foto is van je zelfgemaakte vleessalade?
Het ziet er overigens erg lekker uit.
Maar ook zelf gemaakt, al die gerechten?quote:Op zondag 21 december 2014 20:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]alles van 'mijnalbum' is zelfgeschoten. Dit is trouwens de Thaise variant van een vleessalade.
Ah, nu komt de aap uit de spreekwoordelijke mouw, je hebt het gerecht op je foto dus gewoon in een restaurant besteld. Niet eens zelf gemaakt, zoals TS wel gedaan heeft.quote:Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben lui en sta zo min mogelijk in de keuken thuis. Dat doet mijn vriendin als zij er is.
De zelf geschoten foto komt van 1 van mijn vele eet-uitstapjes buiten de deur.
Desalniettemin in een zucht en een scheet bereid je deze salade.
en hiermee ben je voor mij gecrasht als voedselrecensent.quote:Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben lui en sta zo min mogelijk in de keuken thuis. Dat doet mijn vriendin als zij er is.
De zelf geschoten foto komt van 1 van mijn vele eet-uitstapjes buiten de deur.
Desalniettemin in een zucht en een scheet bereid je deze salade.
Nasi Goreng is Indonesisch bedoeld maar slaatjes zijn gewoon Hollands. Wat jij post heeft niks met een slaatje te maken en om eerlijk te zijn heb ik liever een smeuïg huisgemaakt rundvlees- of huzarenslaatje dan zo'n salade.quote:Op zondag 21 december 2014 19:50 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik laat zien is een vleessalade,niet die bagger die men in de supermarkt verkoopt.
Vleessalade is voor mij niet wat de ts prepareert nog wat in de supers wordt verkocht. I.i.g mik je er geen aardappelen door. Het heet toch vlees! salade... dus? Vlees en sla.
Niet vlees,aardappelen,doperwten,worst e.d. er doorheen. Ik heb erger mij al genoeg aan die nep nasi goreng dat gehyped wordt hier.
[..]
ach, kweenie.quote:Op zondag 21 december 2014 21:21 schreef SuperFood het volgende:
paar opmerkingen voor ts
er lijkt relatief veel vlees in te zitten
waarom prak je alles kapot een paar herkenbare ingrediënten op het eind maakt het toch een nog groter feest
is het zoveel lekkerder dan voorverpakte dat je het zelf maakt
graag gedaan.quote:Op zondag 21 december 2014 22:02 schreef SuperFood het volgende:
ergens vind ik het een geniaal topic. bedankt ts!
Juist leuk dat hier allerlei recepten voorbijkomen. Niet alles hoeft een hoog CULsnobgehalte te hebben hier tochquote:Op zondag 21 december 2014 22:13 schreef Klaploper het volgende:
Dat gezeik hier altijd...
Ik zou het zelf nooit zo maken, maar als ik op een feestje of zo dit voorgeschoteld krijg ga ik echt niet janken, ook al kan het lekkerder. Kom met je eigen recept in plaats van alleen maar zeuren.
Ik kan juist genieten als ik recepten langs zie komen die mijn oma of moeder gemaakt zou kunnen hebben.
+veelquote:Op zondag 21 december 2014 22:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Juist leuk dat hier allerlei recepten voorbijkomen. Niet alles hoeft een hoog CULsnobgehalte te hebben hier toch![]()
En anders kun je er altijd je eigen draai aan geven? Wel met zelfgesudderd rundvlees, met zelfgemaakte mayo, en je zelf ingelegde augurken.
ik kan je zeggen dat mensen serieus zwaar teleurgesteld waren, toen ik een volle schaal had laten vallen, toen ik naar de auto liep, op weg naar een bbq.quote:Op zondag 21 december 2014 22:13 schreef Klaploper het volgende:
Dat gezeik hier altijd...
Ik zou het zelf nooit zo maken, maar als ik op een feestje of zo dit voorgeschoteld krijg ga ik echt niet janken, ook al kan het lekkerder. Kom met je eigen recept in plaats van alleen maar zeuren.
Ik kan juist genieten als ik recepten langs zie komen die mijn oma of moeder gemaakt zou kunnen hebben.
hier welquote:Op zondag 21 december 2014 22:33 schreef SuperFood het volgende:
ik kan me goed voorstellen dat het lekkerder is dan een huzarensalade uit het schap. leuk hoor een familietopper dus dat recept
ja toch?quote:Op zondag 21 december 2014 22:18 schreef Ole het volgende:
[..]
Juist leuk dat hier allerlei recepten voorbijkomen. Niet alles hoeft een hoog CULsnobgehalte te hebben hier toch![]()
En anders kun je er altijd je eigen draai aan geven? Wel met zelfgesudderd rundvlees, met zelfgemaakte mayo, en je zelf ingelegde augurken.
ik heb nog een fotoserie van 'mijn' ajam ketjap (stiekem 'gepikt' van smulwebquote:Op zondag 21 december 2014 22:28 schreef SuperFood het volgende:
[..]
+veel
het is snel te maken en met foto's. meer van dit soort topics
Tsja, als je hier vraagt wat je kan doen om een broodje knakworst voor een kinderfeestje een beetje op te vrolijken krijg je voor 90 procent gezeik dat zij betere worsten gebruiken.quote:Op zondag 21 december 2014 22:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ja toch?
niet alles hoeft 3-sterren allure te hebben.
en een recept is slechts een leidraad.
hoe je het zelf invult, is totaal jouw zaak.
ik maak het zo en dat wilde ik delen.
niks meer. niks minder.
haters gonna hate.
en een kusjekroel voor de positieve reacties.
dit is fok!, weet je nogquote:Op zondag 21 december 2014 23:06 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Tsja, als je hier vraagt wat je kan doen om een broodje knakworst voor een kinderfeestje een beetje op te vrolijken krijg je voor 90 procent gezeik dat zij betere worsten gebruiken.
Die Unox dingen zijn natuurlijk niets waard, maar dan kan je nog steeds normaal antwoord geven zonder af te zeiken.
de bereiding op zich zal misschien geen klassieker zijn.quote:Op maandag 22 december 2014 04:28 schreef dodoria het volgende:
Dit is niet helemaal wat ik als een klassieke rundvleessalade zie, maar zo leer ik nog eens hoe een ander dat maakt.
Ik gebruik meestal runder riblap ofzo en dan ook laat ik het kookvocht inkoken en gebruik dat in de dressing. Ook lekker erbij: Worcestershire saus en zilver uitjes.
Ik stamp het nooit, maar misschien ga ik dat volgende keer doen met alleen het draadjesvlees en de aardappelen. En dan daarna de overige groenten er door.
Wat ik me nou altijd al af heb gevraagd hoe smaakt dat nou, corned beef? Is dat vergelijkbaar met een ander vlees?
Ik heb ooit cornedbeef stamppot gemaakt en dat was stiekem heel erg lekkerquote:Op maandag 22 december 2014 19:26 schreef Lienekien het volgende:
Buiten de corned beef en de slasaus zie ik geen ingrediënten in de OP die me echt tegenstaan.
geloof me; zoals het hier is klaargemaakt, is het 100 keer lekkerder dan wat je in een gemiddelde cafetaria voorgeschoteld krijgt.quote:Op maandag 22 december 2014 19:24 schreef RobinOok het volgende:
Bij mij op het werk verkopen ze iets dat hierop lijkt, denk ik. Ik heb het 1 keer geprobeerd, het is een rozige, beige, natte smurrie.Ondefinieerbaar. Het was niet heel erg vies, maar ik vond het toch wel vervelend dat ik niet kon achterhalen wat het was. Dus daarna nooit meer genomen. Ik geloof dat het officieel ook rundvleessalade heet.
Maar in dit topic maakt "wel weten wat erin zit" het er niet beter op. Brrrr.
Kun je in Nederland baked beans kopen?quote:Op maandag 22 december 2014 20:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ooit cornedbeef stamppot gemaakt en dat was stiekem heel erg lekker![]()
http://www.bbcgoodfood.co(...)beef-hash-cheap-meal
ik zie ze bij de plaatselijke super wel eens staan.quote:Op maandag 22 december 2014 20:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kun je in Nederland baked beans kopen?
Helemaal mee eens dat dit gerecht een klassieker is. Het is net zo retro als een garnalencocktail!quote:Op maandag 22 december 2014 18:16 schreef marc0871 het volgende:
[..]
de bereiding op zich zal misschien geen klassieker zijn.
het gerecht zelf wel.
bij bijna elke feestavond staat er wel een schaal op tafel.
het is met grof zeezout gemengd, gekookt rundergehakt.
je zou kunnen zeggen een zoute gehaktbal.
sorryquote:Op maandag 22 december 2014 21:51 schreef dodoria het volgende:
[..]
Helemaal mee eens dat dit gerecht een klassieker is. Het is net zo retro als een garnalencocktail!
In mijn zwangerschap kon ik wel iedere dag rundvleessalade op.
Een appeltje er doorheen is trouwens ook lekker fris.
Een 'zoute gehaktbal' vind ik dan weer niet zo lekker klinken...
Zijn dat kalfshersenen?quote:
Nee die vierkante van Westlandquote:Op maandag 22 december 2014 22:31 schreef emmyemmy het volgende:
Rundvleessalade uit een pakje (Johma geloof ik) is mijn guilty pleasure
ik heb het over deze:quote:Op maandag 22 december 2014 22:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Nee die vierkante van Westland
[ afbeelding ]
Eens hoor. Er wordt hier wel heel erg pretentieus gedaan. Door mensen die waarschijnlijk wel een zak chips open trekken of diepvriesfrites bakken.quote:Op zondag 21 december 2014 10:16 schreef Unites het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de ophef niet zo... waarom zou het niet lekker kunnen zijn? TS gebruikt toch alle klassieke ingrediënten voor een rundvleessalade? Dat de uitwerking niet ieder z'n ding is, wilt niet zeggen dat het nergens naar smaakt. Wij maken af en toe ook wel eens op deze manier een salade, maar 'stampen' het dan niet zo fijn. Zelfgemaakt is meestal nog lekkerder dan uit zo'n bakje en om dan te zeggen dat 'het niets met koken te maken heeft', vind ik al helemaal nergens op slaan. Volgens mij is het basisprincipe van koken en bakken gewoon; 'het combineren van verschillende ingrediënten om daar vervolgens een gerecht mee te maken door middel van verschillende bereidingen'.
Eet je zo'n bak achter elkaar op dan? Anders hoef je je niet guilty te voelen hoorquote:Op maandag 22 december 2014 23:07 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
ik heb het over deze:
[ afbeelding ]
Da's mn guilty pleasure
Eens hoor. Er wordt hier wel heel erg pretentieus gedaan. Door mensen die waarschijnlijk wel een zak chips open trekken of diepvriesfrites bakken.quote:Op zondag 21 december 2014 10:16 schreef Unites het volgende:
quote:Op maandag 22 december 2014 23:23 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Eet je zo'n bak achter elkaar op dan? Anders hoef je je niet guilty te voelen hoor
BREAK THE CYCLE!!!quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn oma en moeder maakten hem zoEn het is prima te eten, al zou ik het zelf niet meer zo maken
Het moet ergens ophouden hoor, dit soort eten in elkaar prakken.
Nee, sommige dingen moeten blijven zoals ze zijn!quote:
maar dit heeft niets met een rundvleessalade te maken..quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:43 schreef Iwanius het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Heb jij je bril niet op? Nee hoor,dat is gewoon runderbiefstuk.
quote:Op maandag 22 december 2014 23:33 schreef Curiosity het volgende:
Het lekkerste is met Gouda's glorie slasaus, bestaat die nog?, zo maakte mijn moeder het, voor de rest bijna hetzelfde, alleen geen wortel, wel augurk en zilveruitjes.
En dan lekker op stokbrood smeren.
Wel...omdat een rundvleessalade voor mij als voornaamste rundvlees en sla heeft. Niet wat de ts in elkaar flanst.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:46 schreef Ole het volgende:
maar dit heeft niets met een rundvleessalade te maken..
google er eens op. Een Hollandse rundvleessalade is toch echt ongeveer wat TS hier bedoeld heeft.quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:47 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wel...omdat een rundvleessalade voor mij rundvlees is en sla. Niet wat de ts in elkaar flanst.
Je gaat toch niet vertellen dat je serieus niet weet wat een slaatje is?quote:Op dinsdag 23 december 2014 03:54 schreef Iwanius het volgende:
Ik val niet voor Hollandse variaties. Vleessalade..de naam zegt het al is vlees en salade en het liefst dus licht en makkelijk verteerbaar en niet te zwaar op de maag.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:31 schreef RobinOok het volgende:
Het woord salade kan wel voor verwarring zorgen, maar de benamingen rundvleessalade, huzarensalade, eiersalade, tonijnsalade of slaatje zijn toch echt wel voorbehouden voor kwaksalades. Geen twijfel hoor.
Dat zegt genoeg inderdaad!quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]Doe eens googlen, Iwanius: https://www.google.nl/sea(...)L7oGAAQ&ved=0CDIQsAQ
Heel simpel. Wat TS heeft laten zien is een Rundvleessalade, is echt voor iedereen duidelijk.
Lol hier voelt iemand zich goed aangesproken zeg!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef RobinOok het volgende:
Als jij dan een recept met foto's van jouw favoriete gebakken lever met uien maakt. Okay?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:45 schreef RobinOok het volgende:
Oh, oh, oh, oh oh, dat wil ik echt niet eten.
Niet eens een hapje proeven. Gewoon echt helemaal niet.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:26 schreef RobinOok het volgende:
Daar zou ik mijn geld op inzetten ja, dat SiennaForesta niet van lever houdt.
Nooitquote:
Inderdaad, die vergelijking sloeg nergens op. Maar ik denk dat de meeste mensen echt wel weten wat een rundvleessalade is. Er zijn gewoon mensen die dit soort topics aangrijpen om zichzelf even te laten zien... zo kunnen ze zich profileren als fijnproever, topkok of culinair recensent.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:31 schreef Klaploper het volgende:
Ach, die salade die Iwan postte zou ik ook liever eten, maar het gaat helemaal om de manier waarop het gebracht wordt.
Een rundvleessalade zou alleen sla en rundvlees mogen bevatten. Een Caesarsalade bestaat toch ook niet uit enkel sla en stukjes Caesar? Het is gewoon een Nederlandse naam van een bepaald gerecht.
Ik denk dat het smaakt zoals dat kleffe honden/kattenvoer. Niet dat ik ooit honden- of kattenvoer gegeten heb maar ik heb wel mijn portie corned beef gehad in mijn jeugd. uit nostalgische ovewegingen zou ik deze salade dan ook gewoon eten.quote:Op maandag 22 december 2014 04:28 schreef dodoria het volgende:
Wat ik me nou altijd al af heb gevraagd hoe smaakt dat nou, corned beef? Is dat vergelijkbaar met een ander vlees?
Tuurlijk wel maar als ik hoor "salade" dan denk ik nooit aan wat de ts heeft bereidt of wat Robin zo treffend omschreef. Eigenlijk moeten ze ook de naam veranderen in 'kwark'slaatjes oid .quote:Op dinsdag 23 december 2014 05:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Je gaat toch niet vertellen dat je serieus niet weet wat een slaatje is?
... spannend!quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar als ik hoor salade dan denk ik nooit aan wat de ts heeft bereidt of wat Robin zo treffend omschreef. Eigenlijk moeten ze ook de naam veranderen in...
Er zit toch helemaal geen kwark in?quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar als ik hoor "salade" dan denk ik nooit aan wat de ts heeft bereidt of wat Robin zo treffend omschreef. Eigenlijk moeten ze ook de naam veranderen in 'kwark'slaatjes oid .
Maar goed dan gaan legio lui weer stijgeren omdat ze dan vinden dat aan hun NL gedachtengoed wordt getornd.![]()
Net als soep, stamppot, wokschotel, ijs, enz.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:31 schreef RobinOok het volgende:
Nee. Ik noem het dan ook geen kwarkslaatje maar kwaksalade. Dat kwak je zo op je bord.
Dat je aan iemand aan tafel vraagt "nog een beetje salade?" *kwak*
Dat is waarom de elite in Den Haag zit en niet in Bredaquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar dan is er nog niks mis met een goed gemaakte rundvleessalade of zoals we hier in Brabant zeggen koude schotel. Elitair gedoe
Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar dan is er nog niks mis met een goed gemaakte rundvleessalade of zoals we hier in Brabant zeggen koude schotel. Elitair gedoe
Als je niet van rundvleessalades houdt zou je hier niet eens moeten reageren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.
Vanwege dat denigrerende 'kwakken'.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.
Smack vind ik wel echt smerig. Corned beef lekker, gemaakt van runderkop en ander vlees dat niemand wil hebben. Heerlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:24 schreef Mylene het volgende:
Mijn oma doet het met blokjes Smac i.p.v. cornedbeef. Ik koop zelf weleens een bakje bij de groentenboer en daar zit dan draadjesvlees in.
Ja, dat is waar. Maar dat heeft niks met dat kwakken te maken. Zoals gezegd, stamppot kwakt ook en dat eet ik (in de winter) minstens 1 keer per week. Niks mis met kwakken. ( wel met vleessalades en zeker als die gemakt zijn van corned beef, slasaus en doppers uit een pot)quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Het komt een beetje hier over dat jij, Iwanius en hier nog een paar mensen die slaatjes lekker vinden, minder vinden dan jullie zelf.
Nou fijn voor je dat jij er zo over denkt. Ik zal er echt wakker van liggen.quote:Op zondag 21 december 2014 21:11 schreef marc0871 het volgende:
en hiermee ben je voor mij gecrasht als voedselrecensent.
en ik maar denken dat je wat van het bereiden van eten afwist.
blijkbaar heb je meer verstand van het eten ervan.
als ik me al wat van de mening van anderen had aangetrokken, voelde ik me nu vast een stuk beter.
Kijk,dat krijg je dus als je te snel typt en je gedachte al verder is dan je handeling van dat moment.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Er zit toch helemaal geen kwark in?
Zullen we maar niet die oude discussie van weleer ( met collega Piet) gaan herhalen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef RobinOok het volgende:
Wat is dat nou weer voor rare reactie. Misschien dat er meer wegen zijn naar "rundvleessalade land."quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:02 schreef beeer het volgende:
Als je niet van rundvleessalades houdt zou je hier niet eens moeten reageren.
Misschien ligt het aan mij maarquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou eerlijk Robin... al noemt iemand jouw tempeh kering 'poepblokken' omdat het die kleur heeft, vind jij het dan ook niet denigrerend?
Het komt een beetje hier over dat jij, Iwanius en hier nog een paar mensen die slaatjes lekker vinden, minder vinden dan jullie zelf.
Houd Pietverdriet en anderen er lekker buiten. Hij is een stuk respectvoller naar anderen dan jij.quote:
dan wordt het een aardappelsaladequote:Op dinsdag 23 december 2014 23:47 schreef robin007bond het volgende:
Het eindresultaat ziet er prima uit. Alleen zou ik geen corned beef nemen als vegetariër maar iets anders.
je hebt gelijk; die salade had ik beter onder een spoiler kunnen plaatsenquote:Op woensdag 24 december 2014 00:09 schreef JoPiDo het volgende:
Edit: jaaaa, dat was me te onsmakelijk in CUL< dat doe je maar elders.
quote:Op woensdag 24 december 2014 00:21 schreef JoPiDo het volgende:
je hebt gelijk; die salade had ik beter onder een spoiler kunnen plaatsen
Ik heb nergens iemand op het bot beledigd met zurige en hatelijke opmerkingen,anders begon de eerste letter van mij naam wel met een G.,dus gooi die zelf verzonnen aannames maar de deur uit als je alleen maar post om een persoonlijke vete uit te vechten. Ik haal Piet aan omdat ook hij last heeft van lieden die een probleem met hem hebben en met precies diezelfde verzonnen aannames waar jij mee aankomt zetten. En dat weet ik uit eerste hand. Nu jij weer.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:52 schreef Spanky78 het volgende:
Houd Pietverdriet en anderen er lekker buiten. Hij is een stuk respectvoller naar anderen dan jij.
Wat 'wij' doen is gewoon onze mening en dus visie geven en op grond waarvan. Daar kun je niets tegen hebben of doen. En ik heb al uitgelegd op welke gronden maar dat lees je voor het gemak dus niet omdat jij elke mening die niet de jouwe is en dus haaks staat op die van de meesten,als een bedreiging, en een respectloze mening ziet die er op uit is iemand doelbewust neer te sabelen. Voorzover jouw hersenkronkel.quote:Natuurlijk is dit recept geen culinair hoogstandje, maar dat pretendeert de TS dan ook niet. Hij geeft een recept voor een in zijn ogen geslaagde salade. En daar kun je vanalles van vinden, maar je kunt commentaar verwachten als je je zo opstelt als jullie in dit topic doen.
Kijk,je bevestigd precies wat ik eerder schreef. Je gebruikt het woord respectloos. - net zo als al die losers die het woord te pas en te onpas gebruiken puur en alleen om anderen het zwijgen op te leggen - puur voor je eigen genoegdoening en het willen uitspelen van persoonlijke aversies. En ik pretentieus?quote:Wat een respectloze manier van afzeiken van iemand die nog wel met foto's etc gewoon iets vriendelijks toevoegt. Ik zou graag meer van dit soort dingen zien in CUL. En wat minder van jouw pretentieuze gelul.
Oh....dan heeft jou geheugen je andermaal in de steek gelaten want je was nog zo positief tot voor kort over mijn bijdrages. Zal ik even al je reacties van 2014 laten zien waar dat staat? Of had je toen last van een verstandsverbijstering.quote:Van jou heb ik nog nooit een echt serieus stukje kennis in dit forum weten bespeuren, anders dan het vakkundig weten af te zeiken van iemand anders op vage gronden. Op zijn minst kan RObin mooie foto's maken en lijken sommige dingen die ze fotografeert aardig te eten. Piet weet bijna alles van voedsel en het bereiden ervan bovendien gedraagt hij zich niet zo horkerig als jij.
Dus ik snap best dat je hem in jouw post noemt, om jezelf een air van kundigheid te geven. Maar man wat een slappe zak ben jij.
Dat klopt! En jij ook eet smakelijk!quote:Op woensdag 24 december 2014 00:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Volgens mij is het wel in de ouderwetse salades zo dat huzarensalade corned beef heeft en rundvleessalade draadjesvlees. Eigenlijk heeft TS dus huzarensalade gemaakt. Alleen teveel vlees ervoor gebruikt dan.
Conclusie: hij zit ertussenin![]()
Desalniettemin: eet smakelijk er weer van deze kerstdagen
Haha +1quote:Op woensdag 24 december 2014 09:20 schreef Sangha het volgende:
Wel leuk eigenlijk dit, meestal maak ik ander soort salades (nee niet culi-elitair bedoelt enzo), maar vind het wel leuk om weer eens terug naar de basis te gaan. Aangezien ik voor de komende feestdagen met vriendinlief het koude buffet verzorg ga ik opteren voor een Oer-Hollandse huiselijke rundvleessalade.
misschien zelfs wel met stukjes lever?
quote:Op woensdag 24 december 2014 10:26 schreef Isabeau het volgende:
Zullen we dit topic verder gewoon gebruiken voor het bewonderen van, het niet lusten van, het na willen maken van, het beter kunnen maken van rundvleesslaatjes![]()
Ik doe graag rode bietjes in die van mij, maar dan ziet het er direct zo roze uit en dat vinden mensen ook al niet smakelijk
Dat zijn beide goede toevoegingen voor een dergelijke salade, lekker een beetje zoet erin.quote:
Eendenlever met uiencompote hmmmmmmquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef RobinOok het volgende:
Als jij dan een recept met foto's van jouw favoriete gebakken lever met uien maakt. Okay?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |