mijn moeder maakte het regelmatig.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:06 schreef Isabeau het volgende:
Heb je dit recept uit een jaren '70 kookboekje of van een Huishoudschool bezoekend familielid?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:04 schreef r3gi3boy het volgende:
gat-ver-damme, wat ziet dit er afschuwelijk uit. Dit staat zo ver van koken vandaan, het lijkt meer op metselen met voedsel, zonde.
en volgende week staat er weer zoiets naast je patat/friet/whatever, bij de plaatselijke vreetschuur?quote:
ditquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:04 schreef r3gi3boy het volgende:
gat-ver-damme, wat ziet dit er afschuwelijk uit. Dit staat zo ver van koken vandaan, het lijkt meer op metselen met voedsel, zonde.
Ik doe altijd Smac, is ook meuk maar het smaakt wel lekker.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:26 schreef Varg89 het volgende:
Ik ben fan van koude schotels maar die cornedbeef is vreselijk vind ik, daar moet je echt van houden. Je kunt beter een goed stuk rundvlees een uur of meer gaar koken/stoven in pan en dat door de salade doen.
Mijn oma en moeder maakten hem zoquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:10 schreef Ole het volgende:
Nostalgie.
Zo maakte mijn opa hem ook ongeveer
Dan beter cornedbeef!quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:30 schreef empa1010 het volgende:
Ik doe altijd Smac, is ook meuk maar het smaakt wel lekker.
Oh nee, geen andere reden dan smaak. Ik vind Smac gewoon echt vies. Heb nog wel blikjes staan, ooit gekregen. Je kan het zo komen halen want ik ga het echt nooit gebruikenquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:32 schreef empa1010 het volgende:
Omdat het varken is of is het gewoon nog slechter voor je dan cornedbeef?
Ik denk dat ts echt trauma,s krijgt door deze reacties !quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:08 schreef empa1010 het volgende:
Ja maar hij doet tenminste wel iets in het huishouden. Dus sowiesotrek het je vooral niet aan TS
Ik vind het zo uit het blik juist wel erg lekker en ook door de macaroni bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh nee, geen andere reden dan smaak. Ik vind Smac gewoon echt vies. Heb nog wel blikjes staan, ooit gekregen. Je kan het zo komen halen want ik ga het echt nooit gebruiken
Trauma'squote:Op zaterdag 20 december 2014 20:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik denk dat ts echt trauma,s krijgt door deze reacties !
Rofl!quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:43 schreef empa1010 het volgende:
net of het varkenskadaver je tegemoet zwaait
Zo hoort t ja! Met in bouillon getrokken vlees in flintertjes en niet met erwtjes uit pot maar uit de diepvries en nog war kleine veranderingen, mijn moeder maakt t in de zomer af en toe en op die manier is t soms erg lekkerquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:26 schreef Varg89 het volgende:
Ik ben fan van koude schotels maar die cornedbeef is vreselijk vind ik, daar moet je echt van houden. Je kunt beter een goed stuk rundvlees een uur of meer gaar koken/stoven in pan en dat door de salade doen.
Doe dan dit inderdaad. Beetje moeite.quote:Op zaterdag 20 december 2014 22:04 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Zo hoort t ja! Met in bouillon getrokken vlees in flintertjes en niet met erwtjes uit pot maar uit de diepvries en nog war kleine veranderingen, mijn moeder maakt t in de zomer af en toe en op die manier is t soms erg lekker
Waar is de aardappel?quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
Oh en als ik aan een echte goede vleessalade denk dan is dat:
[ afbeelding ]
nee.quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
Je bedoeling was goed maar je uitwerking verknalde alles. Ik zou er niet in de buurt van komen.![]()
Had dan gewoon, om je de moeite te besparen, een rondje Super(markt) gemaakt en daar uit de bakken zo een vleessalade gehaald. Iets zegt mij dat die er nog beter uitziet dan wel smaakt.
[ afbeelding ]
hé, dit is fok!, hè.quote:Op zondag 21 december 2014 10:16 schreef Unites het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd de ophef niet zo... waarom zou het niet lekker kunnen zijn? TS gebruikt toch alle klassieke ingrediënten voor een rundvleessalade? Dat de uitwerking niet ieder z'n ding is, wilt niet zeggen dat het nergens naar smaakt. Wij maken af en toe ook wel eens op deze manier een salade, maar 'stampen' het dan niet zo fijn. Zelfgemaakt is meestal nog lekkerder dan uit zo'n bakje en om dan te zeggen dat 'het niets met koken te maken heeft', vind ik al helemaal nergens op slaan. Volgens mij is het basisprincipe van koken en bakken gewoon; 'het combineren van verschillende ingrediënten om daar vervolgens een gerecht mee te maken door middel van verschillende bereidingen'.
Verder; leuk, TS! Fijn dat het je heeft gesmaakt!
quote:Op zondag 21 december 2014 10:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik weet zeker dat t lekker smaakt. Huzarensalade maken mn ouders ook met corned beef. En idd zoals hierboven, het wordt alleen niet gestampt, daardoor ziet t er anders uit. Maar heerlijk hoor TS!
Wat ben je toch ook in-en-in triest.quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
Je bedoeling was goed maar je uitwerking verknalde alles. Ik zou er niet in de buurt van komen.![]()
Had dan gewoon, om je de moeite te besparen, een rondje Super(markt) gemaakt en daar uit de bakken zo een vleessalade gehaald. Iets zegt mij dat die er nog beter uitziet dan wel smaakt.
[ afbeelding ]
Waarom?quote:Op zondag 21 december 2014 18:22 schreef static het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook in-en-in triest.
Als je dat een goede salade vindt dan mag je wel eens bij jezelf te rade gaan. Je lijkt nu een beetje om de dikzak die de obese gaat pesten.quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat hij zelf de meeste ervaring met triestheid heeft, getuige zijn eenzaamheid en pilletjes.quote:
quote:
Je geeft zelf al een antwoord...quote:Op zondag 21 december 2014 18:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je dat een goede salade vindt dan mag je wel eens bij jezelf te rade gaan. Je lijkt nu een beetje om de dikzak die de obese gaat pesten.
Jij hebt een zwaar leven man.quote:Op zondag 21 december 2014 19:50 schreef Iwanius het volgende:
Wat ik laat zien is een vleessalade,niet die bagger die men in de supermarkt verkoopt.
Vleessalade is voor mij niet wat de ts prepareert nog wat in de supers wordt verkocht. I.i.g mik je er geen aardappelen door. Het heet toch vlees! salade... dus? Vlees en sla.
Niet vlees,aardappelen,doperwten,worst e.d. er doorheen. Ik heb erger mij al genoeg aan die nep nasi goreng dat gehyped wordt hier.
[..]
Omdat hij zelf de meeste ervaring met triestheid heeft, getuige zijn eenzaamheid en pilletjes.
Ik neem aan dat dit ook een eigen foto is van je zelfgemaakte vleessalade?quote:Op zondag 21 december 2014 02:33 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 december 2014 19:55 schreef agter het volgende:
Ik neem aan dat dit ook een eigen foto is van je zelfgemaakte vleessalade?
Het ziet er overigens erg lekker uit.
Maar ook zelf gemaakt, al die gerechten?quote:Op zondag 21 december 2014 20:02 schreef Iwanius het volgende:
[..]alles van 'mijnalbum' is zelfgeschoten. Dit is trouwens de Thaise variant van een vleessalade.
Ah, nu komt de aap uit de spreekwoordelijke mouw, je hebt het gerecht op je foto dus gewoon in een restaurant besteld. Niet eens zelf gemaakt, zoals TS wel gedaan heeft.quote:Op zondag 21 december 2014 20:11 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben lui en sta zo min mogelijk in de keuken thuis. Dat doet mijn vriendin als zij er is.
De zelf geschoten foto komt van 1 van mijn vele eet-uitstapjes buiten de deur.
Desalniettemin in een zucht en een scheet bereid je deze salade.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |