quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:31 schreef RobinOok het volgende:
Het woord salade kan wel voor verwarring zorgen, maar de benamingen rundvleessalade, huzarensalade, eiersalade, tonijnsalade of slaatje zijn toch echt wel voorbehouden voor kwaksalades. Geen twijfel hoor.
Dat zegt genoeg inderdaad!quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]Doe eens googlen, Iwanius: https://www.google.nl/sea(...)L7oGAAQ&ved=0CDIQsAQ
Heel simpel. Wat TS heeft laten zien is een Rundvleessalade, is echt voor iedereen duidelijk.
Lol hier voelt iemand zich goed aangesproken zeg!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef RobinOok het volgende:
Als jij dan een recept met foto's van jouw favoriete gebakken lever met uien maakt. Okay?
quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:45 schreef RobinOok het volgende:
Oh, oh, oh, oh oh, dat wil ik echt niet eten.
Niet eens een hapje proeven. Gewoon echt helemaal niet.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:26 schreef RobinOok het volgende:
Daar zou ik mijn geld op inzetten ja, dat SiennaForesta niet van lever houdt.
Nooitquote:
Inderdaad, die vergelijking sloeg nergens op. Maar ik denk dat de meeste mensen echt wel weten wat een rundvleessalade is. Er zijn gewoon mensen die dit soort topics aangrijpen om zichzelf even te laten zien... zo kunnen ze zich profileren als fijnproever, topkok of culinair recensent.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:31 schreef Klaploper het volgende:
Ach, die salade die Iwan postte zou ik ook liever eten, maar het gaat helemaal om de manier waarop het gebracht wordt.
Een rundvleessalade zou alleen sla en rundvlees mogen bevatten. Een Caesarsalade bestaat toch ook niet uit enkel sla en stukjes Caesar? Het is gewoon een Nederlandse naam van een bepaald gerecht.
Ik denk dat het smaakt zoals dat kleffe honden/kattenvoer. Niet dat ik ooit honden- of kattenvoer gegeten heb maar ik heb wel mijn portie corned beef gehad in mijn jeugd. uit nostalgische ovewegingen zou ik deze salade dan ook gewoon eten.quote:Op maandag 22 december 2014 04:28 schreef dodoria het volgende:
Wat ik me nou altijd al af heb gevraagd hoe smaakt dat nou, corned beef? Is dat vergelijkbaar met een ander vlees?
Tuurlijk wel maar als ik hoor "salade" dan denk ik nooit aan wat de ts heeft bereidt of wat Robin zo treffend omschreef. Eigenlijk moeten ze ook de naam veranderen in 'kwark'slaatjes oid .quote:Op dinsdag 23 december 2014 05:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Je gaat toch niet vertellen dat je serieus niet weet wat een slaatje is?
... spannend!quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar als ik hoor salade dan denk ik nooit aan wat de ts heeft bereidt of wat Robin zo treffend omschreef. Eigenlijk moeten ze ook de naam veranderen in...
Er zit toch helemaal geen kwark in?quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Tuurlijk wel maar als ik hoor "salade" dan denk ik nooit aan wat de ts heeft bereidt of wat Robin zo treffend omschreef. Eigenlijk moeten ze ook de naam veranderen in 'kwark'slaatjes oid .
Maar goed dan gaan legio lui weer stijgeren omdat ze dan vinden dat aan hun NL gedachtengoed wordt getornd.![]()
Net als soep, stamppot, wokschotel, ijs, enz.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:31 schreef RobinOok het volgende:
Nee. Ik noem het dan ook geen kwarkslaatje maar kwaksalade. Dat kwak je zo op je bord.
Dat je aan iemand aan tafel vraagt "nog een beetje salade?" *kwak*
Dat is waarom de elite in Den Haag zit en niet in Bredaquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar dan is er nog niks mis met een goed gemaakte rundvleessalade of zoals we hier in Brabant zeggen koude schotel. Elitair gedoe
Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar dan is er nog niks mis met een goed gemaakte rundvleessalade of zoals we hier in Brabant zeggen koude schotel. Elitair gedoe
Als je niet van rundvleessalades houdt zou je hier niet eens moeten reageren.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |