quote:
Op zondag 21 december 2014 21:11 schreef marc0871 het volgende:en hiermee ben je voor mij gecrasht als voedselrecensent.
en ik maar denken dat je wat van het bereiden van eten afwist.
blijkbaar heb je meer verstand van het eten ervan.
als ik me al wat van de mening van anderen had aangetrokken, voelde ik me nu vast een stuk beter.
Nou fijn voor je dat jij er zo over denkt. Ik zal er echt wakker van liggen.
V.w.b.dat recenseren.
Ik heb mij nooit een eetrecensent gevoeld en ben het ook niet! Enige wat ik doe is mijn mening geven over wat ik ervaar als ik ergens eet. Ik vind iemand pas een echte recensent als hij zijn sporen verdiend heeft op culinair gebied en dan met name het hebben van productkennis en bijbehorende smaakverhoudingen.
Tegenwoordig denkt elke puistenkop die leuk kan schrijven,er een weblog op nahoudt, en weleens buiten de deur eet dat hij al een recensent is. Nou ik kan je vertellen dat ik de meesten ken en dat het diep triest is gesteld met hun productkennis en ervaring op het gebied van smaakverhoudingen omdat hun zo mooi geschreven recensies vaak doordrenkt zijn van vooroordelen. En doel ik meer op de locatie waar ze zijn,dat het allemaal nieuw voor ze is, en ze al bij voorbaat als insteek hebben een positief stuk te schrijven i.p.v. een echt onafhankelijk geschreven stuk.
quote:
Kijk,dat krijg je dus als je te snel typt en je gedachte al verder is dan je handeling van dat moment.
Moet idd gewoon 'kwak'zijn zoals Robin al zelf zei. Vind het trouwens wel grappig gevonden die benaming.
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef RobinOok het volgende:Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.
Zullen we maar niet die oude discussie van weleer ( met collega Piet) gaan herhalen?
quote:
Wat is dat nou weer voor rare reactie. Misschien dat er meer wegen zijn naar "rundvleessalade land."
Niet alles wat de meerderheid voor zoete koek aanneemt is per definitie ook de enige weg/waarheid.
quote:
Op dinsdag 23 december 2014 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:Nou eerlijk Robin... al noemt iemand jouw tempeh kering 'poepblokken' omdat het die kleur heeft, vind jij het dan ook niet denigrerend?
Het komt een beetje hier over dat jij, Iwanius
en hier nog een paar mensen die slaatjes lekker vinden, minder vinden dan jullie zelf.
Misschien ligt het aan mij maar

ik begrijp deze laatste schuingedrukte zinsopbouw niet. Tenminste ik denk wel te weten wat je wilt zeggen maar gelieve dit dan te corrigeren?
V.w.b. je benaming 'poepblokken'begrijp ik deze niet echt want ik vind de tempeh kering als gerechtje er helemaal niet zo uitzien. Integendeel. Ik zou zelfs in het slechste geval het er niet aan kunnen afleiden.
De 'salade'daarintegen zoals te zien op onderstaande foto's is een ander verhaal.
![R8nQeQS.jpg]()
![bg8ozu3.jpg]()
Het is dat de ts zelf in de OP liet zien wat hij gebruikte want voor een buitenstaander die alleen de laatste twee foto's ziet had het ook een zalm-tonijn-garnalensalade 'Hollandse'stiijl kunnen zijn, je weet wel die je altijd ook associeert met die bakken 'salade' van de supermarkt.
In deze vind ik de benaming van Robin wel treffend 'Kwak'voedsel zeker als je weet dat als je het schept in een lepel, je altijd die smijtbeweging moet maken om alles van die lepel af te krijgen omdat het meestal eraan blijft hangen.Elitair:
Ik heb heel erg het gevoel dat de meesten Robin, Piet en mij aanvallen op onze meningen (sommigen spelen dan gewoon op de man/vrouw elke keer) omdat het bereiden van iets schijnbaar belangrijker is dan het geven van je eigen gefundeerde mening over wat bereidt wordt. M.a.w je moet eigenlijk alleen maar "hosana" of "amen"zeggen als iemand iets bereidt heeft,zelfs als het voor geen meter klopt of er niet uitziet omdat het bereiden op zich al belangrijk genoeg is.
En voor de goede orde:
Dat wij (of ik)soms heel duidelijk dingen anders zien en dan recht tegen de stroom ingaan is niet omdat dat zo leuk is, maar omdat je op een bepaalt moment gepokt en gemazeld m.b.t koken,smaken en alles wat ermee samenhangt en dat je gewoonweg weigert aan onzin toe te geven ook al vind de rest het allemaal zo geweldig. Is
niets elitairs aan.
Dat is gewoon anders,niet zo zeer beter, gewend zijn!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 22:34:22 ]