abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147888696
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.
Vanwege dat denigrerende 'kwakken'.
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:04:49 #127
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147888762
Oh god. Denigrerend kwakken. Hoe verzin je het?
pi_147889013
Nou eerlijk Robin... al noemt iemand jouw tempeh kering 'poepblokken' omdat het die kleur heeft, vind jij het dan ook niet denigrerend?

Het komt een beetje hier over dat jij, Iwanius en hier nog een paar mensen die slaatjes lekker vinden, minder vinden dan jullie zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door FutureFairytale op 23-12-2014 20:01:51 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_147889519
Mijn oma doet het met blokjes Smac i.p.v. cornedbeef. Ik koop zelf weleens een bakje bij de groentenboer en daar zit dan draadjesvlees in.
pi_147890492
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:24 schreef Mylene het volgende:
Mijn oma doet het met blokjes Smac i.p.v. cornedbeef. Ik koop zelf weleens een bakje bij de groentenboer en daar zit dan draadjesvlees in.
Smack vind ik wel echt smerig. Corned beef lekker, gemaakt van runderkop en ander vlees dat niemand wil hebben. Heerlijk.
Whatever...
  dinsdag 23 december 2014 @ 19:51:43 #131
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147890566
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Het komt een beetje hier over dat jij, Iwanius en hier nog een paar mensen die slaatjes lekker vinden, minder vinden dan jullie zelf.
Ja, dat is waar. Maar dat heeft niks met dat kwakken te maken. Zoals gezegd, stamppot kwakt ook en dat eet ik (in de winter) minstens 1 keer per week. Niks mis met kwakken. ( wel met vleessalades en zeker als die gemakt zijn van corned beef, slasaus en doppers uit een pot)
pi_147894299
:')
pi_147897747
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:11 schreef marc0871 het volgende:

en hiermee ben je voor mij gecrasht als voedselrecensent.
en ik maar denken dat je wat van het bereiden van eten afwist.
blijkbaar heb je meer verstand van het eten ervan.
als ik me al wat van de mening van anderen had aangetrokken, voelde ik me nu vast een stuk beter.
Nou fijn voor je dat jij er zo over denkt. Ik zal er echt wakker van liggen. :')

V.w.b.dat recenseren.

Ik heb mij nooit een eetrecensent gevoeld en ben het ook niet! Enige wat ik doe is mijn mening geven over wat ik ervaar als ik ergens eet. Ik vind iemand pas een echte recensent als hij zijn sporen verdiend heeft op culinair gebied en dan met name het hebben van productkennis en bijbehorende smaakverhoudingen.

Tegenwoordig denkt elke puistenkop die leuk kan schrijven,er een weblog op nahoudt, en weleens buiten de deur eet dat hij al een recensent is. Nou ik kan je vertellen dat ik de meesten ken en dat het diep triest is gesteld met hun productkennis en ervaring op het gebied van smaakverhoudingen omdat hun zo mooi geschreven recensies vaak doordrenkt zijn van vooroordelen. En doel ik meer op de locatie waar ze zijn,dat het allemaal nieuw voor ze is, en ze al bij voorbaat als insteek hebben een positief stuk te schrijven i.p.v. een echt onafhankelijk geschreven stuk.

quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2014 18:24 schreef TargaFlorio het volgende:

Er zit toch helemaal geen kwark in?
Kijk,dat krijg je dus als je te snel typt en je gedachte al verder is dan je handeling van dat moment.
Moet idd gewoon 'kwak'zijn zoals Robin al zelf zei. Vind het trouwens wel grappig gevonden die benaming.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:00 schreef RobinOok het volgende:

Waarom is het elitair als ik niet van rundvleessalade hou en als mensen zeiken dat ze tofu of lever smerig vinden dan is het opeens smaken verschillen.
Zullen we maar niet die oude discussie van weleer ( met collega Piet) gaan herhalen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:02 schreef beeer het volgende:

Als je niet van rundvleessalades houdt zou je hier niet eens moeten reageren.
Wat is dat nou weer voor rare reactie. Misschien dat er meer wegen zijn naar "rundvleessalade land."
Niet alles wat de meerderheid voor zoete koek aanneemt is per definitie ook de enige weg/waarheid.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Nou eerlijk Robin... al noemt iemand jouw tempeh kering 'poepblokken' omdat het die kleur heeft, vind jij het dan ook niet denigrerend?

Misschien ligt het aan mij maar :? ik begrijp deze laatste schuingedrukte zinsopbouw niet. Tenminste ik denk wel te weten wat je wilt zeggen maar gelieve dit dan te corrigeren?

V.w.b. je benaming 'poepblokken'begrijp ik deze niet echt want ik vind de tempeh kering als gerechtje er helemaal niet zo uitzien. Integendeel. Ik zou zelfs in het slechste geval het er niet aan kunnen afleiden.

De 'salade'daarintegen zoals te zien op onderstaande foto's is een ander verhaal.

Het is dat de ts zelf in de OP liet zien wat hij gebruikte want voor een buitenstaander die alleen de laatste twee foto's ziet had het ook een zalm-tonijn-garnalensalade 'Hollandse'stiijl kunnen zijn, je weet wel die je altijd ook associeert met die bakken 'salade' van de supermarkt. In deze vind ik de benaming van Robin wel treffend 'Kwak'voedsel zeker als je weet dat als je het schept in een lepel, je altijd die smijtbeweging moet maken om alles van die lepel af te krijgen omdat het meestal eraan blijft hangen.

Elitair:

Ik heb heel erg het gevoel dat de meesten Robin, Piet en mij aanvallen op onze meningen (sommigen spelen dan gewoon op de man/vrouw elke keer) omdat het bereiden van iets schijnbaar belangrijker is dan het geven van je eigen gefundeerde mening over wat bereidt wordt. M.a.w je moet eigenlijk alleen maar "hosana" of "amen"zeggen als iemand iets bereidt heeft,zelfs als het voor geen meter klopt of er niet uitziet omdat het bereiden op zich al belangrijk genoeg is.

En voor de goede orde:

Dat wij (of ik)soms heel duidelijk dingen anders zien en dan recht tegen de stroom ingaan is niet omdat dat zo leuk is, maar omdat je op een bepaalt moment gepokt en gemazeld m.b.t koken,smaken en alles wat ermee samenhangt en dat je gewoonweg weigert aan onzin toe te geven ook al vind de rest het allemaal zo geweldig. Is niets elitairs aan.

Dat is gewoon anders,niet zo zeer beter, gewend zijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2014 22:34:22 ]
pi_147897959
elitair elitair... het is gewoon jammer. het is op zich een leuk topic en er wordt moeite gedaan om het recept neer te zetten en leuke fotootjes. al dat gezeur eromheen hoort eigenlijk in fb thuis ofzo.

en piet is niet elitair. maar piet zou de salade ook gewoon vreten als ie hem voorgezet krijgt dat weet ik zeker (misschien dat ie liever iets vanaf punt 0 bereid wilt maar da's een ander verhaal) :7
pi_147898238
Het oogt niet echt zalig, maar je ziet wel dat het met liefde is gemaakt.

Zou wel een paar happen proberen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 22:35:22 #136
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_147898494
Je mag best zeggen dat het je niet lekker lijkt. Je mag best zeggen dat je het niet eens zou proeven.
Wat jij zegt is dat je het geen rundvleessalade mag noemen omdat het niet aan jouw idee van een salade voldoet. Met een hele neerbuigende toon.

De eerste reactie van Robin in dit topic heb je ook niets aan, maar daar staan geen vreemde meningen in die nergens op slaan.
Kritiek hebben mag altijd. Maar kom dan met een betere suggestie (zoals Piet, waar je je nu mee vergelijkt erg vaak doet) in plaats van met een totaal ander gerecht aan te komen op een zeikerige toon.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_147899476
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:21 schreef Iwanius het volgende:

Verhaal
Houd Pietverdriet en anderen er lekker buiten. Hij is een stuk respectvoller naar anderen dan jij.

Natuurlijk is dit recept geen culinair hoogstandje, maar dat pretendeert de TS dan ook niet. Hij geeft een recept voor een in zijn ogen geslaagde salade. En daar kun je vanalles van vinden, maar je kunt commentaar verwachten als je je zo opstelt als jullie in dit topic doen. Wat een respectloze manier van afzeiken van iemand die nog wel met foto's etc gewoon iets vriendelijks toevoegt. Ik zou graag meer van dit soort dingen zien in CUL. En wat minder van jouw pretentieuze gelul.

Van jou heb ik nog nooit een echt serieus stukje kennis in dit forum weten bespeuren, anders dan het vakkundig weten af te zeiken van iemand anders op vage gronden. Op zijn minst kan RObin mooie foto's maken en lijken sommige dingen die ze fotografeert aardig te eten. Piet weet bijna alles van voedsel en het bereiden ervan bovendien gedraagt hij zich niet zo horkerig als jij.

Dus ik snap best dat je hem in jouw post noemt, om jezelf een air van kundigheid te geven. Maar man wat een slappe zak ben jij.
Whatever...
pi_147902316
Het eindresultaat ziet er prima uit. Alleen zou ik geen corned beef nemen als vegetariėr maar iets anders. :)
  Moderator / Miss SHO woensdag 24 december 2014 @ 00:06:52 #139
22592 crew  Ole
pi_147903259
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:47 schreef robin007bond het volgende:
Het eindresultaat ziet er prima uit. Alleen zou ik geen corned beef nemen als vegetariėr maar iets anders. :)
dan wordt het een aardappelsalade ;)
Ook lekker!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147903406
Edit: jaaaa, dat was me te onsmakelijk in CUL< dat doe je maar elders.

[ Bericht 94% gewijzigd door Isabeau op 24-12-2014 00:18:24 ]
pi_147903818
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:09 schreef JoPiDo het volgende:
Edit: jaaaa, dat was me te onsmakelijk in CUL< dat doe je maar elders.
je hebt gelijk; die salade had ik beter onder een spoiler kunnen plaatsen
pi_147904147
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:21 schreef JoPiDo het volgende:

je hebt gelijk; die salade had ik beter onder een spoiler kunnen plaatsen
:P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_147904428
Volgens mij is het wel in de ouderwetse salades zo dat huzarensalade corned beef heeft en rundvleessalade draadjesvlees. Eigenlijk heeft TS dus huzarensalade gemaakt. Alleen teveel vlees ervoor gebruikt dan.
Conclusie: hij zit ertussenin :D

Desalniettemin: eet smakelijk er weer van deze kerstdagen ^O^
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_147905262
kijk..FFT! Dat is nou een goede opmerking. Maar wordt natuurlijk door zuurbekjes als Spanky78 & co als respectloos gezien. })

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:52 schreef Spanky78 het volgende:

Houd Pietverdriet en anderen er lekker buiten. Hij is een stuk respectvoller naar anderen dan jij.
Ik heb nergens iemand op het bot beledigd met zurige en hatelijke opmerkingen,anders begon de eerste letter van mij naam wel met een G.,dus gooi die zelf verzonnen aannames maar de deur uit als je alleen maar post om een persoonlijke vete uit te vechten. Ik haal Piet aan omdat ook hij last heeft van lieden die een probleem met hem hebben en met precies diezelfde verzonnen aannames waar jij mee aankomt zetten. En dat weet ik uit eerste hand. Nu jij weer.

quote:
Natuurlijk is dit recept geen culinair hoogstandje, maar dat pretendeert de TS dan ook niet. Hij geeft een recept voor een in zijn ogen geslaagde salade. En daar kun je vanalles van vinden, maar je kunt commentaar verwachten als je je zo opstelt als jullie in dit topic doen.
Wat 'wij' doen is gewoon onze mening en dus visie geven en op grond waarvan. Daar kun je niets tegen hebben of doen. En ik heb al uitgelegd op welke gronden maar dat lees je voor het gemak dus niet omdat jij elke mening die niet de jouwe is en dus haaks staat op die van de meesten,als een bedreiging, en een respectloze mening ziet die er op uit is iemand doelbewust neer te sabelen. Voorzover jouw hersenkronkel.

quote:
Wat een respectloze manier van afzeiken van iemand die nog wel met foto's etc gewoon iets vriendelijks toevoegt. Ik zou graag meer van dit soort dingen zien in CUL. En wat minder van jouw pretentieuze gelul.
Kijk,je bevestigd precies wat ik eerder schreef. Je gebruikt het woord respectloos. - net zo als al die losers die het woord te pas en te onpas gebruiken puur en alleen om anderen het zwijgen op te leggen - puur voor je eigen genoegdoening en het willen uitspelen van persoonlijke aversies. En ik pretentieus?

Voorlopig heb ik alles wat ik zei kunnen waarmaken.Sterker nog ik geef een ieder die aan mij iets vraagt over een bepaalt gerecht altijd meer dan genoeg informatie. Ik heb van jou nog niets gezien,Letterlijk..niets gezien waarvan ik zeg: "goh...dat is nieuw voor mij,dat kende ik nog niet."

quote:
Van jou heb ik nog nooit een echt serieus stukje kennis in dit forum weten bespeuren, anders dan het vakkundig weten af te zeiken van iemand anders op vage gronden. Op zijn minst kan RObin mooie foto's maken en lijken sommige dingen die ze fotografeert aardig te eten. Piet weet bijna alles van voedsel en het bereiden ervan bovendien gedraagt hij zich niet zo horkerig als jij.

Dus ik snap best dat je hem in jouw post noemt, om jezelf een air van kundigheid te geven. Maar man wat een slappe zak ben jij.
Oh....dan heeft jou geheugen je andermaal in de steek gelaten want je was nog zo positief tot voor kort over mijn bijdrages. Zal ik even al je reacties van 2014 laten zien waar dat staat? Of had je toen last van een verstandsverbijstering. :')

Ik hoef mijn kennis niet zo te etaleren als Piet (want daar doel jij op)laat staan dat ik hem aanhaal om mij zelf er beter van te laten worden. Alsof ik dat uberhaupt nodig zou hebben..Maar goed je strooit graag met aannames rond in de hoop te kunnen scoren gezien je eerdere antwoorden.

Iedereen heeft zijn eigen manier hoe hij in CUl zijn bijdrage invult. En Piet wil er gewoon tijd en moeite in steken om mensen te leren eens meer uit zichzelf na te denken wat echt koken is. I.i.g. niet wat AH of welke tv programma je altijd voorschotelt. Ik heb daar geen zin en tijd voor. Of mag dat niet?

En Robin betichten als iemand die alleen mooie foto's kan maken, is jezelf een brevet van onvermogen geven op culinair gebied.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2014 01:22:26 ]
pi_147905747
Iwanius ga toch fietsen
pi_147910281
Wel leuk eigenlijk dit, meestal maak ik ander soort salades (nee niet culi-elitair bedoelt enzo) :{w , maar vind het wel leuk om weer eens terug naar de basis te gaan. Aangezien ik voor de komende feestdagen met vriendinlief het koude buffet verzorg ga ik opteren voor een Oer-Hollandse huiselijke rundvleessalade. _O_ misschien zelfs wel met stukjes lever? :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_147910381
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 00:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Volgens mij is het wel in de ouderwetse salades zo dat huzarensalade corned beef heeft en rundvleessalade draadjesvlees. Eigenlijk heeft TS dus huzarensalade gemaakt. Alleen teveel vlees ervoor gebruikt dan.
Conclusie: hij zit ertussenin :D

Desalniettemin: eet smakelijk er weer van deze kerstdagen ^O^
Dat klopt! En jij ook eet smakelijk! ;) :Y)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_147910818
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:20 schreef Sangha het volgende:
Wel leuk eigenlijk dit, meestal maak ik ander soort salades (nee niet culi-elitair bedoelt enzo) :{w , maar vind het wel leuk om weer eens terug naar de basis te gaan. Aangezien ik voor de komende feestdagen met vriendinlief het koude buffet verzorg ga ik opteren voor een Oer-Hollandse huiselijke rundvleessalade. _O_ misschien zelfs wel met stukjes lever? :D
Haha +1
Whatever...
pi_147911467
Zullen we dit topic verder gewoon gebruiken voor het bewonderen van, het niet lusten van, het na willen maken van, het beter kunnen maken van rundvleesslaatjes :?

Ik doe graag rode bietjes in die van mij, maar dan ziet het er direct zo roze uit en dat vinden mensen ook al niet smakelijk 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Miss SHO woensdag 24 december 2014 @ 10:32:23 #150
22592 crew  Ole
pi_147911571
Appel erin maakt het lekker fris :Y
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')