abonnement Unibet Coolblue
pi_147547315
Deel 6!!! 3 jaar en 12 dagen onderweg. Veel gebeurd, aan het is en in het leven.

Maar we gaan doooooorrrrrr!

Zoals gepland is de woonkamer bewoonbaar geworden in deel 5. De keuken wordt afgerond op het moment... Leuke dingen, opbouwend!

Als dat staat, dan gaan we naar boven aan de slag. Afwerkend! Ik heb geen illusies dat het klaarkomt in deel 6 maar we gaan ons best doen ;)

:7 8)7

Laatste post:

O crap, over 2 Posts nieuw topic...

Leuk man! Stukadoor die niet luistert. 2700 minimaal tussen de muren vriend! Jaaaa komt wel goed.

Nou, stukadoor eruit gerot en tussen de muren is het 2690 maar wobbelt naar minder op sommige plaatsen.

Alle kastjes stonden, aan elkaar, waterpas..... Maar konden allemaal weer los :'(

Muur afbikken... Rail van de muur.... Alles om mm's te smokkelen.

Maar het staat weer... En ga nu de vaatwasser ertussen slingeren. Kijken of het past :')
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:59:27 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_147547960
Nieuw topic, nieuwe moed ;)

Balen van die stucadoor zeg :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147551061
Eenmaal de kastjes gezet en gesteld kon het helaas weer allemaal los en van de muur. Het paste niet.



Slopen dus, hobbels en bobbels van de muur en gewoon ongelijke muur aanpassen.



Maar vanavond toch het volgende resultaat waar ik heel blij van wordt!




Morgen eens kijken hoe die vaatwasser vast te zetten en ik ga maar eens lades en dingen erin fietsen!
Laat die handjes wapperen!
pi_147551250
Mooi man, ziet er goed uit.
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:52:16 #5
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147551399
Je prioriteiten liggen goed, hoef je in ieder geval niet meer zelf af te wassen :P

quote:
Foto erbij gepakt vóór het stuccen... blijkt er een oude loden waterleiding in het cement te lopen vlak boven de gasleiding... ff stuk boorkrul in m'n mond, schroevendraaier in het gat... yup, lood.
Que?
pi_147551491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:52 schreef Erasmo het volgende:
Je prioriteiten liggen goed, hoef je in ieder geval niet meer zelf af te wassen :P

[..]

Que?
lood heeft een aparte smaak.

dit moet je niet elke dag doen want dan weet je zeker dat je je pensioenleeftijd niet haalt ;)
  zaterdag 13 december 2014 @ 20:58:02 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147551601
Ik snap het maar vanwaar de schroevendraaier :P
pi_147554105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:58 schreef Erasmo het volgende:
Ik snap het maar vanwaar de schroevendraaier :P
lood is zo zacht dat je er makkelijk een deuk in duwt, of gat in prikt met een bot ding.
Koper zoals in water- en gasleidingen gebruikt word is veel harder/sterker
  PR/Manusje van alles zaterdag 13 december 2014 @ 22:07:15 #9
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147554321
Als het goed is zitten er twee klemmen bij de vaatwasser die je aan de onderkant in het aanrechtblad kan schroeven. ^O^ En anders klem je hem sowieso vast met het blad. Zet hem vooral niet vast op een manier waarop hij er niet meer uit kan zonder het blad te demonteren. :D

En, tering, wat is die wand daar scheef dan. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147554425
lol zie nu ook de bobbel onderin. schuren word dat :+
  PR/Manusje van alles zaterdag 13 december 2014 @ 22:13:01 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147554519
Enuhhh hoe hoog wordt die plint van je? 4 cm? :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147556350
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:52 schreef Erasmo het volgende:
Je prioriteiten liggen goed, hoef je in ieder geval niet meer zelf af te wassen :P

[..]

Que?
Whaha, als het goed is kan bij morgen draaien in theorie. Moet de hele sifon bende enzo nog maken als ik eenmaal een blad gevonden heb + spoelbak enzo. Wil dat nu nog niet maken.

@ que: lood heeft een bepaalde smaak en hardheid, zo test ik wel eens dingen. Stop van alles in m'n mond tijdens het DHZ'en op z'n tijd :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:54 schreef hans1985 het volgende:

[..]

lood heeft een aparte smaak.

dit moet je niet elke dag doen want dan weet je zeker dat je je pensioenleeftijd niet haalt ;)
Mja, goed punt, maar eens mijn gebruikelijke kunsten afleren :P
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 december 2014 22:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als het goed is zitten er twee klemmen bij de vaatwasser die je aan de onderkant in het aanrechtblad kan schroeven. ^O^ En anders klem je hem sowieso vast met het blad. Zet hem vooral niet vast op een manier waarop hij er niet meer uit kan zonder het blad te demonteren. :D

En, tering, wat is die wand daar scheef dan. :o
Goed dat je het zegt, dat is echt wat voor mij om ff 2 seconden niet aan te denken en hem vast te jassen aan iets waar je niet meer bij kan. Ik heb die beugeltjes idd erbij, maar geen blad dus dan staat hij een beetje gammel. Zal wel goed wezen.

Tja, vooral onderin was het niks. Net of er een dikke druiper zat, van 70 cm :P Daarom is de stukadoor er ook uitgerot met een "bedankt voor de moeite betaling" en niet het volle pond.

Ik rekende er al op, maar je staat toch te kutten in je eentje met zo'n kast van 220 hoog en 54 kilo. Hernieuwde krachten gevonden vandaag en pakte hem zo met 2 handen op :7

Meest irritante was dat ik net alles gesteld had met die rail op de onderkastjes de hoek om... moest ik de gasaansluiting weer verplaatsen, kastjes van elkaar schroeven (leuk in spaanplaat), rail verwijderen, alles weer stellen etc...
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 december 2014 22:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Enuhhh hoe hoog wordt die plint van je? 4 cm? :o
Die plint, waarom denk je 4 cm dan?

Nee, dat is een verhaal apart. Als je die kastjes koud neerzet op de pootjes tegen een aanslag, zit je op 88 cm. Reken 4 cm blad erop, dus 92 bladhoogte. Dan heb je plint 8. Ik dacht, doe ff cm'tje hoger.

Zo gezegd zo gedaan, lastig meten allemaal omdat de vloer niet doorloopt. Desalniettemin redelijk gelukt dacht ik. Nou ondertussen staan de kastjes op 91,5 zo'n beetje van de vloer. Dus blad wordt 95,5 ofzo.

Met mijn lengte (187) adviseren ze eigenlijk 105 cm. Nou, ik heb nog nooit een keuken van 105 cm gezien dus ik vind 95 al heel wat.

Netto plint wordt dus zo'n 10,5 cm. Die IKEA plinten zijn 8 cm, dus 2,5 erboven zonder plint. Ach boeiend, niemand gaat op de grond liggen tegen m'n plinten kijken.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 13 december 2014 @ 23:20:50 #13
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147556818
Het is op een foto heeeeel lastig in te schatten wat de verhoudingen zijn. Het lijkt alsof het maar 4 cm is of zo. De ruimte onder de kastjes. :D Denk dat je het van een afstand wel ziet, dat de plint net te kort is. Maar je kan altijd nog een plint bestellen op internet. :s)

Had ik ook... Heb ook alles 2 keer los moeten halen. :') Een U-vormige keuken plaatsen op een vloer die op een lengte van 3 meter, 3 centimeter afschot heeft. -O-

Ben zelf 1,80 en heb bk werkblad op 98 cm. (afhankelijk van waar je meet... aan de andere kant op 95 :') ) 105 is ook wel achterlijk hoog ja.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147557450
Je moet je keuken ook niet in je badkamer neerzetten hè :D Lekker dan! Dan moet je wel creatief worden ja... Wel prettig dat ik dus niet leip ben met die bladhoogte. Ik zie het echt nergens... overal is het 90 ofzo. Mijn keuken in het souterrain is 30 cm hoof ofzo, krijg standaard een hernia tijdens het afwassen daar :')

Plint op internet. Ja, ik zat al te kijken. ¤80 per kleine 3 meter. Is IKEA met ¤20 per 2.2 meter plastic ook weer zoiets. Maar eens kijken als het staat.

Ben er nog niet eens uit wat de kleur moet worden. Nou je het zeft zie je wel veel van de plint aan de zijkant, voorkant ligt hij vrij diep. Zijkant staan die pootjes veel meer aan de rand.
Laat die handjes wapperen!
pi_147849313
Zo het weekend is weer voorbij en ik heb weinig kunnen doen. Gelukkig heb ik een paar weken vrij nu! Maar zoals het bij mij altijd gaat... gisteren mijn voet total loss gekregen door een ongelukje in het zwembad. Zat om 23:00 nog bij de spoedeisende eerste hulp gisteren.

Al met al hinkelend en huppelend nog wat kunnen doen vandaag, dus bereid je maar voor op mooie plaatjes. Ik ben happy!

Maar zoals ieder goed verhaal betaamt zit er ook weer een addertje onder het gras. Zo vond ik in de verpakking dit mooie ladefront:


En was ik vorige week in de Ikea Delft omdat ik een SMS had gekregen dat "al uw spullen zijn op voorraad"! Dus ik die kant op.

De vaatwasser moet ff uit het lijstje want die heb ik al - nou dat kon allemaal maar moeilijk want het stond op de "order"... Eenmaal dat gelukt moest ik de kraan hebben. Die lag in het self-service magazijn. Alleen was er maar één op voorraad en stond er geen locatie bij. Ach, ze hebben maar 4 miljoen m² daar dus dat scheelt... Ik raakte dus naar Haarlem voor de kraan (moest ik toch heen die middag). Daar de laatste opgepikt!

Lekker gaan bouwen en knutselen en onder aan de streep vandaag maar eens rustig de grepen gaan monteren. Afgelopen zaterdag de koelkast erin getild en nog wat kleinigheidjes...

Het resultaat mag er wezen:




Wel erg ROOD hahaha



Nog één goede domper op het mooie succes om het af te maken:



Al met al in de keuken nog:
- Blad + spoelbak uitzoeken en bestellen
- Combimagnetron + kookplaat uitzoeken + bestellen
- Achterwand van vrijstaande deel maken
- Afzuigkap koof maken + gat naar buiten
- Afzuigkap ophangen
- Fout corrigeren met deurtje :')
- Laatste greep monteren als ik omgeruild heb
- Verlichting monteren

Daarna maar eens door naar een volgende fase!!
Laat die handjes wapperen!
pi_147850290
Wauw _O_ Enne kusje op je voet :*
pi_147851886
En ik is een beetje verliefd op het graniet "Star Galaxy" wat uiteraard prijsgroep 3 is overal en dus al gauw ¤2500 voor het blad :')



Iemand tip voor betaalbaar graniet?
Laat die handjes wapperen!
pi_147852104
Ik vind het leuk dat je een knal kleur durft te nemen! Gaat de goede kant op *O*
Met een meidenkwartet
  maandag 22 december 2014 @ 19:55:16 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147852237
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:44 schreef Gieliovd het volgende:
En ik is een beetje verliefd op het graniet "Star Galaxy" wat uiteraard prijsgroep 3 is overal en dus al gauw ¤2500 voor het blad :')

[ afbeelding ]

Iemand tip voor betaalbaar graniet?
Grafstenenboer.
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 19:58:39 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Knikkerking maandag 22 december 2014 @ 19:58:58 #21
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147852375
Wordt een mooie keuken zeg!! _O_
Heel mooi die houten onderkastjes, en dat rood staat ook niet verkeerd.
Dadelijk wat mooie groene planten of fruit/groente erbij 8-) Wordt zeer nice, zie je zo!

Ben benieuwd naar je blad.

[edit]

quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:58 schreef Vonkenboer het volgende:
*kuch*

Sorry, ik vind die kleur rood van de bovenkastjes echt niet mooi !


:X :@
Ik denk dat als het af is, met een mooi donker blad erop, opgeruimd, en dan inderdaad van die frutsels zoals pannen, accessoires en planten etc, dat het héél mooi wordt :Y En uit ervaring weet ik dat iets roods goed op de foto zetten bijna niet te doen is. (zie toevallig mijn zojuist geposte Bessey lijmklemmen, die lijken wel rose...)
pi_147852812
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:55 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Grafstenenboer.
Yes, er zit er eentje hier 100 meter vandaan. Als ik weer mobiel ben maar eens ff gaan praten.
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:58 schreef Vonkenboer het volgende:
*kuch*

Sorry, ik vind die kleur rood van de bovenkastjes echt niet mooi !


:X :@
Dat mag Vonk ;) Smaken verschillen. Ik heb ook nog zoiets van ZO HÉ! DA'S BEST ROOD, maar het is wel tof in het echt hier. Idd op de foto is het heel moeilijk te krijgen.

Ik heb vanaf dag 1 gezegd, als ik het niks blijk te vinden dan scoor ik wel weer andere frontjes. Maar ik vind het best gaaf :7
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:58 schreef Atmoz het volgende:
Wordt een mooie keuken zeg!! _O_
Heel mooi die houten onderkastjes, en dat rood staat ook niet verkeerd.
Dadelijk wat mooie groene planten of fruit/groente erbij 8-) Wordt zeer nice, zie je zo!

Ben benieuwd naar je blad.

[edit]

[..]

Ik denk dat als het af is, met een mooi donker blad erop, opgeruimd, en dan inderdaad van die frutsels zoals pannen, accessoires en planten etc, dat het héél mooi wordt :Y En uit ervaring weet ik dat iets roods goed op de foto zetten bijna niet te doen is. (zie toevallig mijn zojuist geposte Bessey lijmklemmen, die lijken wel rose...)
Thanks, ik weet zeker dat het heel wat wordt. Ach, kost allemaal tijd maar wordt wel mooi.

Ik vind de combi eiken, rood en RVS gewoon erg gaaf denk ik. Zodirect de afzuigkap aan het plafond wordt al een eyecatcher.... *)
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles maandag 22 december 2014 @ 20:20:27 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147853152
Heb je ook bij composiet gekeken?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147853811
Yep, veelal duurder dan graniet en ook nog eens minder "echt" in de vorm van diepte in het materiaal. Vrienden van me hebben het ook. Mooi blad, zwart, maar mist toch diepte.
Laat die handjes wapperen!
pi_147853919
Ik vind het echt een gave combinatie in de keuken _O_
Spoilers!
  maandag 22 december 2014 @ 20:51:42 #26
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_147854588
keuken is niet mijn kopje thee, maar ik ben het wel met je eens over dat granieten blad.. erg mooi!
Je kunt het eventueel zelf maken van zwart geverft beton en witte betonsnipper-versiersels + epoxy. Die snippers zijn er zelfs in glitter als je helemaal los wilt gaan.

Dat laatste lijkt me overigens geen succes met de nu al heftige keuken, maar het kan!
O+
pi_147855715
Mooi hoor ^O^
  maandag 22 december 2014 @ 21:59:18 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_147857944
Gaaaf! Als ik geld zou hebben voor een nieuwe keuken (of eigenlijk alleen al om de kastjes te makeoveren) dan zou ik ook voor knalrood gaan :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147858844
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:44 schreef Gieliovd het volgende:
En ik is een beetje verliefd op het graniet "Star Galaxy" wat uiteraard prijsgroep 3 is overal en dus al gauw ¤2500 voor het blad :')

[ afbeelding ]

Iemand tip voor betaalbaar graniet?
je combi ziet er goed uit.

Voor graniet heb ik wellicht adresje. heb vorig jaar een vrij brede dorpel (3m bij 30 cm) via een zaakje in nordhorn besteld, prijs was laag. Was niet monser mocht je googlen. Ga morgen aan broertje en onze timmerman navragen, je hoort van mij :)
pi_147859134
Leuk die keuken. Wij hebben ook aan knalrood gedacht maar vrees dat ik dat met een jaar beu ben. En idd granieten werkbladen zijn mooi O+
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 22 december 2014 @ 22:38:26 #31
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147859992
Welke klapmongool schrijft 105cm werkbladhoogte aan bij 187cm lichaamslengte?

Sowieso is "je bent zoveel cm dus zoveel cm werkhoogte" complete bullshit.
Ieder mens heeft een eigen bouw / houding etc, tevens werken er 9 Vd 10x verschillende mensen in de keuken.

De hoogste keuken die ik ooit verkocht heb was 106cm wbh. Maar dat was voor een stel dat 205 en 212 was. En zelfs die vonden het achteraf aan de hoge kant. Was sowieso een bijzondere middag met die mensen. Ik ben namelijk 175... Voelde me klein die dag ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  maandag 22 december 2014 @ 22:44:39 #32
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147860300
Star galaxy komt trouwens van dekker Zevenhuizen ;) en de Hornbach levert hem ook ;) zou daar even informeren.

Maar weet je dat wel zeker? Die gouden glimmertjes geven hem naar mijn mening een beetje een "Roy Donders effect".

Eventueel is er ook een composiet versie met zilveren glimmers, iets minder diep maar niet zo "vlak" als het meeste composiet. Heet mirror black.

Prijsverhoudingen durf ik zo niet te roepen.

Hoe dik wil je btw je blad? 2cm is aanzienlijk goedkoper dan alles wat dikker is ;) 2cm is namelijk massief en hoeft de rand alleen afgewerkt te worden.
3cm of meer wordt opgedikt en behoeft veel meer bewerking.
2cm steen zit vaak maar een paar euro boven kunststof per m2.
Wel ga je met ikea altijd nat op je blad prijzen ivm die verrotte 62 of 65cm blad diepte. En alles wordt berekend op 60cm.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147867187
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:44 schreef Gieliovd het volgende:
En ik is een beetje verliefd op het graniet "Star Galaxy" wat uiteraard prijsgroep 3 is overal en dus al gauw ¤2500 voor het blad :')

[ afbeelding ]

Iemand tip voor betaalbaar graniet?
Belgie. Veel goedkoper.
pi_147870830
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:44 schreef Gieliovd het volgende:
En ik is een beetje verliefd op het graniet "Star Galaxy" wat uiteraard prijsgroep 3 is overal en dus al gauw ¤2500 voor het blad :')

[ afbeelding ]

Iemand tip voor betaalbaar graniet?
Ik ben van plan om eens bij deze lui te gaan kijken:
http://www.granitonatuursteen.nl/

Zodra mijn verbouwing ooooooooit zover is :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:52:54 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_147871492
Waarom zitten er trouwens gaatjes in die onderste foto? Moest je daar nog wat monteren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147874384
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:52 schreef Troel het volgende:
Waarom zitten er trouwens gaatjes in die onderste foto? Moest je daar nog wat monteren?
foutje bedankt denk ik -O-
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_147875307
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:52 schreef Troel het volgende:
Waarom zitten er trouwens gaatjes in die onderste foto? Moest je daar nog wat monteren?
;(
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:36:08 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_147876628
Daar moet je dus nog iets monteren >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 12:39:51 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147876740
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:36 schreef Troel het volgende:
Daar moet je dus nog iets monteren >:)
Handig ook zo'n koelkast met twee handvatten :P
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:40:26 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_147876756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Handig ook zo'n koelkast met twee handvatten :P
Ik zou het doen :D Als er geen mogelijkheid is voor een nieuwe deur, dan twee van die dingen erop :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147877349
Gelukkig niet de koelkast. Dat frontje kost 993939394847¤ en deze maar ¤40.

Ik kijk het ff aan. Misschien stop ik er twee rvs dopjes in, misschien vervang ik hem.

Eerst maar ff aan de kleur wennen ;)
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:52:43 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147878959
100m moet je toch wel kunnen hinkelen :P

Ik wacht even met het vormen van een mening over de keuken tot ie af is.
pi_147884310
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:16 schreef hans1985 het volgende:

[..]

je combi ziet er goed uit.

Voor graniet heb ik wellicht adresje. heb vorig jaar een vrij brede dorpel (3m bij 30 cm) via een zaakje in nordhorn besteld, prijs was laag. Was niet monser mocht je googlen. Ga morgen aan broertje en onze timmerman navragen, je hoort van mij :)
Thanks, ik hoor graag als je wat weet. Wellicht interessant.
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk die keuken. Wij hebben ook aan knalrood gedacht maar vrees dat ik dat met een jaar beu ben. En idd granieten werkbladen zijn mooi O+
Haha, ja het is voor mij ook een gok hoor. Scheelt dat ik persoonlijk niet zo snel ergens op uitgekeken ben. Behalve dan met auto's en dat soort dingen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:44 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Star galaxy komt trouwens van dekker Zevenhuizen ;) en de Hornbach levert hem ook ;) zou daar even informeren.

Maar weet je dat wel zeker? Die gouden glimmertjes geven hem naar mijn mening een beetje een "Roy Donders effect".

Eventueel is er ook een composiet versie met zilveren glimmers, iets minder diep maar niet zo "vlak" als het meeste composiet. Heet mirror black.

Prijsverhoudingen durf ik zo niet te roepen.

Hoe dik wil je btw je blad? 2cm is aanzienlijk goedkoper dan alles wat dikker is ;) 2cm is namelijk massief en hoeft de rand alleen afgewerkt te worden.
3cm of meer wordt opgedikt en behoeft veel meer bewerking.
2cm steen zit vaak maar een paar euro boven kunststof per m2.
Wel ga je met ikea altijd nat op je blad prijzen ivm die verrotte 62 of 65cm blad diepte. En alles wordt berekend op 60cm.
Mja, Roy Donders effect lekker, nou heb je weer aan het twijfelen gebracht. Zal wel meevallen denk ik.

Dikte, goede vraag. De keuken is nu iets van 91,5 hoog en ik had zo'n 95 in gedachten. Veel van die bladen die je ziet zijn 43 dik met waterkering. En ja, dan is het 2 cm massief en de rest hout of schuim ofzo?

Ikea diepte is een goede. Ik zit net ff te meten en van muur tot voorkant frontje is het nu zo'n 623 mm denk ik. Hoe zit dat? Welke diepte neem je dan? Ik heb geen referentie blad hier om te kijken of je hoort uit te steken etc..

Als 2 cm graniet een paar euro boven kunststof zit neem ik direct 2 cm massief, maar dat heb ik nog nergens gezien! Dat zou betekenen voor paar honderd euro klaar.

Ik kom op de goedkoopste tot op heden ¤1800 ofzo.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 00:58 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Belgie. Veel goedkoper.
Thanks, zal er eens een zoekactie aan wijden...
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben van plan om eens bij deze lui te gaan kijken:
http://www.granitonatuursteen.nl/

Zodra mijn verbouwing ooooooooit zover is :')
Haha, thanks... die heb ik al in mijn favorieten staan volgens mij {gaat ff kijken}..

Als ik daar totaallengte 3.30 in tik, 63 diep en 4 cm dik dan kom ik op ¤1200 en dat is geen geld!
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:52 schreef Erasmo het volgende:
100m moet je toch wel kunnen hinkelen :P

Ik wacht even met het vormen van een mening over de keuken tot ie af is.
Haha politiek correct ;) Ach meningen mogen, ik ben ook nog een mening aan het vormen :P

Lopen gaat alweer aardig, al is het met een pijnscheut hier en daar en een beetje slepend been :')
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 23 december 2014 @ 16:38:41 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147884356
Niet politiek correct maar zo'n werkblad kan de uitstraling van een keuken volledig veranderen.
pi_148052986
Also... ondertussen bij de natuursteenboer 50 meter hiervandaan geweest en meteen de fabriek bekeken met de eigenaar ter plaatse. Echt geweldig wat die allemaal doen! En dat enthousiasme is aanstekelijk...

Krijg van de week wat te horen over een prijsje, ben benieuwd. Hij dacht goed mee over mogelijkheden en een oplossing voor mijn kook-schiereiland en de kans dat al m'n eten achter het eiland belanden.

Tevens zou ik dit weekend even deuren halen en ophangen, want ik krijg volgende week 2 katten erbij in huis ongepland. En ja, die kunnen niet boven rondlopen want daar is het een stofbende uiteraard.

Kom ik daar, blijken die deuren er niet in 78x211,5 te zijn :') Dus ik over de zeik... had ik maar 83 gemaakt.

Anyway! Toch na veel wikken en wegen voor deuren gegaan die 3 keer zo duur zijn maar wel mooi. Lekker massief en zwaar dus geen gezeik met zo'n board deurtje zoals ik altijd van plan was voorheen. Misschien boven nog bij de slaapkamers, maar zorg voor later.

Het zijn geworden:



Met satijn facet geslepen glas erin:



Volgende week woensdag komt het binnen dus het weekend erop maar knutselen dan.

Verder heb ik de afzuigkap uitgepakt en in elkaar geschroefd. Nu ben ik bezig met een plan te maken hoe dat aangesloten en opgehangen te krijgen.

Ik moet een constructieve koof maken, daar de wapperkap aan hangen en een gat boren in het plafond, daar ligt ergens nog de voeding. Ik vind het best spannend allemaal aan dat gestucte plafond.



Gisteren ook nieuwe grepen aan het raampje gemaakt bij de bank. Zat al 2 maanden tegen 2 hoekijzers aan te kijken en het raam stond altijd op tochtkier dus waaide zowat van de bank.



Nieuwe mat gekocht dus die kan ook in de hak gelegd worden. Even een plaat eronder en de mat op maat maken, dan kan die erin. Sjieke grote grote Graphite kleur schoon/droogloopmat.


Duur weekend weer.
Laat die handjes wapperen!
pi_148090826
Goed bezig weer, altijd leuk om te lezen dat je weer meters gemaakt hebt :Y
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 13:37:21 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148443060
We knutselen rustig door.. weer wat stappen verder ondertussen.

Weer even timmerman gespeeld, de afzuigkap hangt, de koof is klaar... het gat naar buiten zit in de muur en er zit een mooi bolrooster op de gevel.

Meten is weten...



Bezoekje aan de Praxis verder en even de passing testen na het in elkaar schroeven..



Prima, dus ff netjes afwerken. Oldskool.




Wie niet sterk is moet slim zijn, dus ff passen en meten met een torentje.



Gat naar buiten was een k*tklus en ik wil het er niet over hebben.



Eenmaal de resterende kant van de koof gemaakt te hebben was dit het resultaat.



Nog even de mat op maat gemaakt ook, plaat hout eronder... heerlijk!



Ondertussen ook het raamkozijn in de badkamer voor 75% kaal gebrand met de hetelucht brander. Kan ik die binnenkort ook gaan afwerken.

Nog te doen:
- Blad en spoelbak bestellen
- Kookplaat bestellen
- Oven als die shop niet gaat leveren
- Schiereiland aftimmeren.
- Schilderen koof

Dat zit me wel even goed, dat schilderen. Eerst maar boven door, dat mijn slaapkamer en de badkamer bruikbaar zijn straks.

Morgen haal ik m'n deuren op, dan wil ik als ik de energie heb 's avonds eentje ophangen.

Al met al gestaag door :)
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles woensdag 7 januari 2015 @ 20:56:52 #49
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148443488
Dat gat, ik voel je pijn.

Mooi koofje man! Het betere timmerwerk. Netjes
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148444637
Goed bezig, vind die keuken mooi geworden! ook met die rode bovenkastjes. :)

Heb je er ook over gedacht om die koof te laten zakken tot op de koelkast? Heb je gelijk het idee van een koof gemaskeerd, maar dat moet je net willen natuurlijk.

Je komt er wel! ^O^
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:36:39 #51
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148445309
Ziet er goed uit! Netjes opgelost zo :) . Dat schaven van mdf is denk ik wel tegen gevallen ofnie? :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:18:23 #52
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_148447631
Wauw, mooi gedaan!
O+
pi_148472137
Danku!!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:36 schreef bleiblei het volgende:
Ziet er goed uit! Netjes opgelost zo :) . Dat schaven van mdf is denk ik wel tegen gevallen ofnie? :P
Nee hoor, ik schaaf altijd netjes een facetje aan het hout. Gaat als een mes door de boter met dat MDF. Ik mis alleen de knop op m'n schaaf, dat is altijd wat onhandig.. :')
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:23 schreef 4wood het volgende:
Goed bezig, vind die keuken mooi geworden! ook met die rode bovenkastjes. :)

Heb je er ook over gedacht om die koof te laten zakken tot op de koelkast? Heb je gelijk het idee van een koof gemaskeerd, maar dat moet je net willen natuurlijk.

Je komt er wel! ^O^
Thanks! Ik heb er over gedacht ja, maar wilde het graag open houden i.v.m. ventilatie koelkast en ruimte op de koelkast voor eventueel een wijnrek ofzo. Ach, ik schilder het gewoon met muurverf in kleur van de muur en plafond en dan verdwijnt hij.

M'n deuren opgehaald in dat pisweer. Ga zo op tijd eten en aan de slag.

Ook m'n IKEA frontje was binnen, welke beschadigd uit de verpakking kwam.
Laat die handjes wapperen!
pi_148485284
Laat die handjes wapperen!
pi_148486090
Nice!! Ziet er echt goed uit.

Wat is er met die glaslat aan de hand?
pi_148486153
Ziet er strak uit!
  PR/Manusje van alles donderdag 8 januari 2015 @ 22:38:39 #57
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148486275
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:34 schreef jasperve het volgende:
Nice!! Ziet er echt goed uit.

Wat is er met die glaslat aan de hand?
die is te lang. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148493569
Yep, die is te lang. Maar goed, glas staat er naast in de doos.

Zal vanavond de latten eruit halen voordat het zo krom als een hoepel is ;)
Laat die handjes wapperen!
pi_148606683
Leuk die keuken! Mooi blad indd! De knoop al door kunnen hakken qua prijs?
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 21:56:10 #60
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148622587
Wat voor deurbeslag ga jij eigenlijk plaatsen in je jaren 30 stulp ? :)
In die deur komt daar gewoon "blank" glas in ?
pi_148623820
Zit er al op! Nog geen rozet dus let daar niet te veel op.



Er komt glas in zoals eerder gepost. Facet geslepen satijn glas. Sjiek de friemel!
Laat die handjes wapperen!
  maandag 12 januari 2015 @ 23:35:18 #62
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148627389
Vond juist die rozet zo wel ruig met 6 schroefjes!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148631610
Haha, ja maar het is niet zoals de rest mooi massief, geborsteld rvs. Ziet er niet uit.

Die rozetten zitten alleen zo strak dat ik ze ff moet modificeren, en de deuren moeten toch nog gelakt.

@ keuken blad prijs, nee nog niet. Kreeg net m'n eerste offerte binnen... ¤2497 ;(
Laat die handjes wapperen!
pi_148631721
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:56 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, ja maar het is niet zoals de rest mooi massief, geborsteld rvs. Ziet er niet uit.

Die rozetten zitten alleen zo strak dat ik ze ff moet modificeren, en de deuren moeten toch nog gelakt.

@ keuken blad prijs, nee nog niet. Kreeg net m'n eerste offerte binnen... ¤2497 ;(
http://www.natursteine-gmbh.de/über-uns/

hier hebben we een keer een lange dorpel gehaald. Prijs viel heel hard mee.

Als je ff van iemand een kvk nummer kunt "lenen" kun je het zonder btw (mehrwertstuer) kopen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 januari 2015 @ 07:38:53 #65
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148631797
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 06:56 schreef Gieliovd het volgende:
Haha, ja maar het is niet zoals de rest mooi massief, geborsteld rvs. Ziet er niet uit.

Die rozetten zitten alleen zo strak dat ik ze ff moet modificeren, en de deuren moeten toch nog gelakt.

@ keuken blad prijs, nee nog niet. Kreeg net m'n eerste offerte binnen... ¤2497 ;(
lolololololo. Dat kan goeikopert.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148633804
Wat een mooie deurklinken O+
Spoilers!
pi_148655605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:25 schreef hans1985 het volgende:

[..]

http://www.natursteine-gmbh.de/über-uns/

hier hebben we een keer een lange dorpel gehaald. Prijs viel heel hard mee.

Als je ff van iemand een kvk nummer kunt "lenen" kun je het zonder btw (mehrwertstuer) kopen.
Zal er eens ff kijken. Eerste blik is dat het allemaal moeilijk moeilijk wordt met Duits, ver... maar wellicht.
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 07:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

lolololololo. Dat kan goeikopert.
Ja, ik heb ze maar ff gemaild. Ik wil graag met de lokale ondernemer in zee maar als ik ff een willekeurige granietboer (Graniet Topper) pak dan zit ik op ¤1450 met een eenvoudige spoelbak. Scheelt een rug.

We kijken ff door... ik wil zo'n onderbouw bak maar daar willen ze gewoon ¤525 voor hebben... voor een simpel ding. Koop ik zo'n 1,5 bak mooi RVS zelf op een webshop ben ik ¤200 kwijt. Maar ja, dat gekut allemaal als het naderhand niet past.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 10:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een mooie deurklinken O+
Thanks!! Ik vond ze ook mooi. Voelt perfect. Het is zwaar massief geborsteld RVS en een mooie vorm.
Laat die handjes wapperen!
pi_148656296
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 21:19 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Zal er eens ff kijken. Eerste blik is dat het allemaal moeilijk moeilijk wordt met Duits, ver... maar wellicht.

[..]

Ja, ik heb ze maar ff gemaild. Ik wil graag met de lokale ondernemer in zee maar als ik ff een willekeurige granietboer (Graniet Topper) pak dan zit ik op ¤1450 met een eenvoudige spoelbak. Scheelt een rug.

We kijken ff door... ik wil zo'n onderbouw bak maar daar willen ze gewoon ¤525 voor hebben... voor een simpel ding. Koop ik zo'n 1,5 bak mooi RVS zelf op een webshop ben ik ¤200 kwijt. Maar ja, dat gekut allemaal als het naderhand niet past.

[..]

Thanks!! Ik vond ze ook mooi. Voelt perfect. Het is zwaar massief geborsteld RVS en een mooie vorm.
Als je een brief in nederlands typt dan kan en wil ik wel vertalen naar duits zodat je kunt versturen.
pi_148656352
Nice, I'll be in touch als het zover komt.
Laat die handjes wapperen!
pi_148786898
Vandaag even naar Berlicum gevlogen, even naar Puala gezwaaid onderweg, en daar de firma Granitonatuursteen bezocht.

Goed verhaal, lekker eerlijk, leuke shop en mensen. Best druk. En ja, ook qua prijs best netjes.

Al met al een leuke offerte voor blad in Star Galaxy, een ABK 1,5 spoelbak onderbouw, kraangaten en kookplaat gat erin... 10 cm smetlijst achter de langste kant van het blad en 25 cm achter de wand waar ook het kook-schiereiland zit. Dus een soort spatscherm.

Ik heb een keuze te maken:
4 cm massief maar 10 weken levertijd OF
2 cm massief en tot 4 cm opgedikt met facetje en 3 weken levertijd.

Montage erbij.. ik denk dat ik het deze week maar eens ga besluiten en de definitieve maten ga opnemen.

Ondertussen een beetje aan het schuren in de badkamer en wat plan aan het bedenken over sierlatjes tegen het plafond enzo.
Laat die handjes wapperen!
pi_148788254
Goed bezig, maar wie neemt er nou hoogglans rood in zijn keuken 8)7

Wij hebben trouwens composiet wat is opgedikt met een stalen onderstel en inderdaad de afwerking met een mooie rand:




Houd er met graniet zeker rekening mee dat het redelijk vlekgevoelig is.
Tevens laat je ook goed adviseren met het gewicht, ik weet niet wat 4cm massief per meter weegt maar dat moet je niet onderschatten ;)

[ Bericht 67% gewijzigd door junkiexp op 17-01-2015 22:07:12 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 17 januari 2015 @ 21:43:06 #72
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148788749
Waarom zou je massief willen? Heeft geen voordelen en alleen maar nadelen.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zondag 18 januari 2015 @ 10:08:56 #73
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_148799157
Wat Knutselsmurf zegt zou ik ook zeggen.
  zondag 18 januari 2015 @ 11:33:31 #74
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_148800400
Waarom een 1,5 spoelbak? Ervaring leert dat die halve alleen gebuikt wordt om rotzooi in te leggen en dus in feite een smeerbakje is.

quote:
Wij hebben trouwens composiet wat is opgedikt met een stalen onderstel en inderdaad de afwerking met een mooie rand
Same here!
pi_148800437
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:33 schreef ueberduitser het volgende:
Waarom een 1,5 spoelbak? Ervaring leert dat die halve alleen gebuikt wordt om rotzooi in te leggen en dus in feite een smeerbakje is.
Inderdaad.
Voor de theezakjes.


Mooie deur!
Met een meidenkwartet
  PR/Manusje van alles zondag 18 januari 2015 @ 11:39:16 #76
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148800506
ik zou voor opdikken gaan. En die halve spoelbak is zonde van de ruimte. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 18 januari 2015 @ 11:45:03 #77
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148800615
Ik vind zo'n halfje wel handig, het is maar net wat je keukengewoontes zijn denk ik.
  Moderator zondag 18 januari 2015 @ 11:56:38 #78
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148800900
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:33 schreef ueberduitser het volgende:
Waarom een 1,5 spoelbak? Ervaring leert dat die halve alleen gebuikt wordt om rotzooi in te leggen en dus in feite een smeerbakje is.
idd. liever gewoon één fatsoenlijk formaat spoelbak :)
  zondag 18 januari 2015 @ 12:17:33 #79
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_148801314
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:33 schreef ueberduitser het volgende:
Waarom een 1,5 spoelbak? Ervaring leert dat die halve alleen gebuikt wordt om rotzooi in te leggen en dus in feite een smeerbakje is.

[..]

Same here!
Ik heb het ook, ik vind het ideaal. O+

Onze keuken ziet er zo uit:
Kookplaat, daarnaast werkblad, dan vergiet in de 1/2 spoelbak, dan de grote spoelbak.

Alle troep die ik overhoud van het snijden van groenten e.d., veeg ik zo in het vergietje van de spoelbak. Naderhand gooi ik het vergietje leeg en zet ik het met de rest van de vuile was in de vaatwasser.

Werkt ideaal :Y)
O+
pi_148801528
Gieliovd:
even een vraagje en een korte termijn geheugentest:
ik zat namelijk even terug te kijken naar deel 1..........

Hoe hoog is de ruimte waar jouw ketel hangt? zeg maar vanaf de daknok tot aan de vloer?

Ik zit namelijk met een hoogte van 1380mm, waar ik EN de ketel EN de dakdoorvoer EN de aansluitleidingen in kwijt ga moeten raken, wil ik niet al te veel ruimte in huis verliezen.

De verdelers zal ik ook op een creatieve wijze moeten plaatsen, deze zouden namelijk op een horizontale lijn moeten komen te lopen, ongeveer naast de aanvoerleidingen van de ketel.

Ontluchtingsprobleem moet worden opgelost dmv automatische ontluchters op elke verdeler.

De zolder waar ik de ketel kwijt wil is namelijk eigenlijk een soort bergvliering.
Met dus een gelimiteerde hoogte.

bvd!

JAmie
pi_148803194
We gaan zo eens ff meten voor je.

Bovenkant ketel tot onderkant rookgas afvoer 270

Rga binnen 150

Onder ketel 580 maar kan nog minder. Je inlaat combi heeft gewoon minimaal 18 cm nodig ofzo en alles daarna hangt af van je buig kunsten en leidingen.

[ Bericht 78% gewijzigd door Gieliovd op 18-01-2015 13:46:27 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_148803751
Bedankt voor de moeite, dat wordt dus kunstig buigen en goed passen en meten, of toch een andere locatie. ( alhoewel je maar 1 x krom hoeft te liggen, alles wat recht is krom te vloeken en de kramp uit je lichaam hoeft te wringen en dat is tijdens het hangen. )

in theorie moet het, met inachtneming van jouw maten dus ( net ) kunnen.

Zodra we de sleutels hebben maar eens met wat mallen aan de slag denk ik :)

GR!
  zondag 18 januari 2015 @ 16:18:58 #83
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_148809252
Ik vind je keuken nu al tof! En wij hebben ook halve spoelbak erbij. Ik vind het wel handig voor tijdens het koken om wat afval in te gooien terwijl ik dan de gewone spoelbak open kan houden voor afspoelen en/of afgieten enzo. Zo houd ik m'n werkblad wel zo leeg/bruikbaar mogelijk.

Voorheen hadden we 2 grote spoelbakken, dat is alleen handig wanner je genoeg werkbladruimte hebt en geen vaatwasser hebt (zoals wij). Toen de vaatwasser er eenmaal wel was vond ik het eigenlijk zonde van de ruimte 2 hele spoelbakken.
klerkje
pi_148810372
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 21:43 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Waarom zou je massief willen? Heeft geen voordelen en alleen maar nadelen.
Omdat massief voor mij luxe betekent. Ik houd van een solide, massief, dik, stevig blad. Als ik er een klap op geef moet het niet hol klinken maar gewoon direct dood slaan. Massa!

Tevens geeft het wat body aan mijn schiereiland die nu met de lade dichtgooien wat zwiebert.

Nadelen? Het is zwaar. Meer kan ik niet bedenken, ja buiten 10 weken levertijd.
quote:
1s.gif Op zondag 18 januari 2015 11:33 schreef ueberduitser het volgende:
Waarom een 1,5 spoelbak? Ervaring leert dat die halve alleen gebuikt wordt om rotzooi in te leggen en dus in feite een smeerbakje is.

[..]

Same here!
Mijn ouders hadden dat, vind het echt sjiek en handig. Iets afgieten, afvalbakje voor GFT tijdens het snijden, een plek om de natte dingen neer te pleuren zoals een doekje en een spons... Ach, ik vind het gewoon mooi :)



Thanks, ik ben blij dat mijn werk en smaak gewaardeerd wordt :)

Vandaag ook nog even wat gedaan ook al ben ik echt niet vooruit te branden....

Kozijn begonnen met nogmaals schuren korrel 80 en schuurblokje grof, eerst keer plamuren... nog een keer schuren met de machine korrel 120. Beetje bijplamuren. Alleen was de vorige plamuur nog zacht dus ik ben gestopt :') Binnenkort plamuren, schuren en gronden.



Daarnaast nog vuren latjes gehaald van 7x35 om het plafond te voorzien van een lijstje en een werkscheurtje in het stucplafond mee af te werken. Tja, er zit hout achter een hoeknaald en dat werkt.

Mooi in de grond:



Jas ik die er tegenaan binnenkort en spuit ik gewoon vrolijk mee met de latexbuks en de Powerdek.

Was laatst weer een superturboaanbieding bij de Hornbach, 12,5 liter emmers voor ¤34. Dus wat heeft Gieliovd boven staan? Precies, 25 liter Powerdek.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Redelijk drukke week voor de boeg dus zal weer weinig thuis gebeuren. Sowieso 3 avonden buiten de deur, waarvan één klussen bij anderen is :')

Ik moet ook echt iets met die deuren gaan doen, glas er tijdelijk in of tijdelijk met hout dichtzetten. Ik heb nou al 2 deuren met nagels erin van de kat. Boven was ik net aan het schilderen en zag opeens dat hij, weliswaar netjes op een stuk plastic met zaagsel, had zitten zeiken.

Kan niet wachten tot de keuken in gebruik genomen kan worden. Zal van de week echt ff tijd moeten maken om het af te ronden en te bestellen. Over een maand dan koken?
Laat die handjes wapperen!
  maandag 19 januari 2015 @ 09:10:26 #85
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_148831283
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 16:53 schreef Gieliovd het volgende:
Mijn ouders hadden dat, vind het echt sjiek en handig. Iets afgieten, afvalbakje voor GFT tijdens het snijden, een plek om de natte dingen neer te pleuren zoals een doekje en een spons... Ach, ik vind het gewoon mooi
^O^
Vroeg het me gewoon af. In ons vorige huis hadden we ook een 1,5 bak, maar dat werd echt zo'n rotzooibakje, vlekkerig etc.
Nu hebben we een lekker brede enkele en diepe spoelbak. Ook geen RVS, maar zo'n zwarte.
Snijafval en andere troep gaat gewoon direct in een afvalbakje die onder de spoelbak in het kastje staat, welke dagelijks geleegd wordt.
Het is inderdaad maar net wat je gewend bent, ik zou persoonlijk nooit een 1,5 bak meer willen.

Maar je bent nog steeds goed bezig, kan niet anders zeggen.
Nog ff doorploeteren en dan lekker genieten van de keuken! ^O^
pi_148989396
Ik zou zweren dat ik alweer gereageerd had, maar blijkbaar niet :9

Van de week akkoord gegeven op de offerte voor het granieten blad. Het wordt:
- opgedikt 2 cm massief tot 4 cm met facet
- Star Galaxy
- Kraangat en zeeppomp gat
- Smetlijst 10 en om de hoek 25
- Baronga ABK 3415 1,5 spoelbak onderbouw

Ik moet nog de maten definitief doorgeven, daarna is het 3 weken levertijd. Ik laat het ook monteren, kost een paar euro maar dan is het maar klaar.

Een keuze die ik nog moest maken, is welke kookplaat erin komt. Dat i.v.m. het gat dat erin moet komen.

Deze ga ik morgenochtend ophalen:



Spoelbak komt erin:



Morgen ff de definitieve maken opnemen en optekenen, dan kan komende week de krabbel eronder en kunnen we afronden.
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles vrijdag 23 januari 2015 @ 20:40:03 #87
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148990022
Ze komen het niet zelf inmeten?

Mooie spoelbak. Sjiek de friemel. Net als je kookplaat. Erg mooi. ^O^ Slim ook, die 25 cm. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148990222
Weet je zeker dat je zo'n zeeppomp in je blad wilt? Overal waar ik het zie gaat zo'n ding binnen een paar jaar kapot en kan dan niet vervangen worden.
Spoilers!
  Knikkerking vrijdag 23 januari 2015 @ 21:22:36 #89
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148991495
Mooie kookplaat hoor ^O^
Erg gaaf!

Vind de spoelbak ook gaaf, alleen zou ik zelf voor een zwarte gaan.
Maargoed, deze is eigenlijk ook wel heel gaaf O-) (alleen niet super handig om schoon te maken met die rechte hoeken!)

Verder: keep up the good work *O* *O* *O*
pi_148992294
Die kookplaat *kwijl*

* Puala weet wat ze later in haar keuken ook wilt
pi_149268021
Beste Gieliovd, gebeurt hier nog wat ?? :)
  zondag 1 februari 2015 @ 18:50:16 #92
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149271122
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet je zeker dat je zo'n zeeppomp in je blad wilt? Overal waar ik het zie gaat zo'n ding binnen een paar jaar kapot en kan dan niet vervangen worden.
Ligt aan je zeeppomp ;) als je er 1 het met meebewegend "steeltje" gaat iedereen daaraan trekken en gaat het stuk.
Het gat is een standaardmaat, dus vervangen is simpel (op jezelf in een origami houding in die kast frummelen na dan).
Heb je een fatsoenlijk merk (en ja, een grohe zeeppomp kost gewoon 150,- of meer) gaan ze jaren en jaren mee.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_149288212
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 17:06 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Beste Gieliovd, gebeurt hier nog wat ?? :)
Oooo jawel.... Gestaag maar zeker. Zal eens een update proberen te maken, nu maar te werk voor de boterham.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 2 februari 2015 @ 09:59:45 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_149289878
Ik zou inderdaad geen zeeppompgat doen. Elke keer onder het aanrecht duiken om pompje te vullen enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149315382
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:59 schreef Troel het volgende:
Ik zou inderdaad geen zeeppompgat doen. Elke keer onder het aanrecht duiken om pompje te vullen enzo.
Precies. Ik ken mensen die zo'n ding hebben, hebben 'm twee keer bij gevuld en nu staat er gewoon weer een los zeeppompje op het aanrecht.
pi_149317468
Mijn ervaring is veel beter met die pompjes! Komt er dus zeker wel in :)

Gisteravond de tekening goedgekeurd en een nieuwe orderbevestiging gevraagd. Dan gaat de fabriek aan de slag, in de loop van de ochtend hoop ik!

Dan nog drie weken wachten...? Zin in!
Laat die handjes wapperen!
pi_149339844
Star Galaxy geworden uiteindelijk?

Ik heb het ook thuis. Nog steeds de mooiste kleur die ik ooit gezien heb :)
pi_149341402
Ja, ik kom ergens aan toe ja! NOT.

Anyway.... wat is er allemaal gebeurd de laatste tijd? Valt tegen! Sociaal een stuk geïnvesteerd maar ja dat gaat ten koste van klussen.

Ondertussen het plafond van de badkamer afgetimmerd. Langs de aansluiting met de tegelwand en een plek waar een hoeknaald in het plafond zat, heb ik netjes voorzien van geschaafd vuren latten van 7x35 geloof ik. Netjes in de grondverf, dus die spuit ik straks gewoon mee met het plafond in de latex, blijft vast prima zitten.

Verder heb ik m'n versterker aangesloten in de woonkamer, dus ik heb goed geluid in plaats van die TV speakertjes.

FF de stemming zetten:

En wat nog meer? Hmm.. ja 48 keer alles gemeten en gecontroleerd en vanmorgen de definitieve tekeningen voor het blad goedgekeurd.

Inderdaad Star Galaxy gepolijst geworden. Opgedikt, dus rappe levertijd. De fabriek heeft de order in behandeling. De spoelbak is niet de ABK Baronga geworden, maar de Bingara. Verschil is dat de Bingara een radius van 10 heeft en dus 1000 keer makkelijker schoonmaken.

Het kozijn in de badkamer (raam) is ondertussen kaal gebrand en geschuurd, staat in de plamuur... nog een keer schuren en dan kan die ook in de grondverf, nog eens plamuren en kitten...

Badkamer is nu even het project, naast de keuken.
- Raamkozijn klaarmaken en lakken
- Plafond spuiten
- Deurkozijn lakken
- Deur monteren.
- Badmeubel ophangen
- Kitten
- Verlichting en elektra
- KLAARIE!! LUXE!! COMFORT!!

Als dat klaar is, dan de slaapkamer kozijnen kaal, opknappen... muren en plafonds klaarmaken. Wat aftimmer werk.. en dan lakken, spuiten en dan vloeren en dan is het verdomd ver klaar allemaal!

HET EINDE van de teringbendefase IS IN ZICHT *O*

Ondertussen is er uiteraard ook het nodige niet goed gegaan:
- De gasaansluiting voor de kookplaat zit IN de besteklade
- De kookplaat heeft een inbouwmaat van 45 en het blad is 40. Dus dat wordt hakken in 2 kastscheidingen, want hij is zo lang dat hij over 3 kastjes ligt.

En ondertussen ben ik weer behoorlijk depressief geraakt. Ik kwam op zolder om materiaal te halen en daar lag een vierkante meter plas op de vloer. Het platte dak van de dakkapel lekt. K*tdakdekkers!!!! :( }:| -O- :'( ;(
Laat die handjes wapperen!
pi_149341646
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 21:44 schreef Gieliovd het volgende:
en dan is het verdomd ver klaar allemaal!

HET EINDE van de teringbendefase IS IN ZICHT *O*


Ondertussen is er uiteraard ook het nodige niet goed gegaan:
- De gasaansluiting voor de kookplaat zit IN de besteklade
- De kookplaat heeft een inbouwmaat van 45 en het blad is 40. Dus dat wordt hakken in 2 kastscheidingen, want hij is zo lang dat hij over 3 kastjes ligt.

En ondertussen ben ik weer behoorlijk depressief geraakt. Ik kwam op zolder om materiaal te halen en daar lag een vierkante meter plas op de vloer. Het platte dak van de dakkapel lekt. K*tdakdekkers!!!! :( }:| -O- :'( ;(
:W

In vetgedrukt is super natuurlijk!!! Zoveel klusuren en kijk eens hoever je bent gekomen.

Jammer van het overige. Daar baal je dan echt van. -O-
Is het dak recent gedaan en valt er iets te verhalen (om moe van te worden, natuurlijk, weer overal achteraan moeten)? Of nog vorige bewoners?
pi_149342524
Opnieuw gedaan... Dakdekkers leverden broddelwerk... Na 5 bezoeken kwam het tot doodsbedreigingen en heb ik het losgelaten en deels door een ander laten herstellen.

Maar positief!

Gaat de goede kant op :s)
Laat die handjes wapperen!
pi_149449296
Zo, op tijd uit het nest en aan de slag. Ik ben weer eens een zaterdag thuis om te klussen!

Ondertussen zie ik er niet meer uit, zit vol witte spikkels en m'n haar is ook wit :')

Ik ben maar begonnen met het afplakken van de wanden in de badkamer. Takkeklus, maar tijdje later toch klaar.

Vervolgens m'n latexbuks klaargemaakt voor de klus!! Spoelen, primen, in elkaar bouwen... ff oefenen op een eind karton en gaan met die banaan. Binnen enkele momenten stond de hele badkamer in 2 lekkere lagen RAL 9010 latex, althans... het plafond/de plafonds.

Prachtig mooi!







Plastic meuk er weer af en aan het raamkozijn begonnen. Beetje plamuren, drevelen, schuren, afnemen...afplakken en aan de slag met de grondverf!

Ook weer klaar, laag één.







En dan is het 16:30:
- Hoofdpijn
- Gesloopt

Let niet te veel op m'n auto, ik ben één dag op de bouwplaats geweest en gelijk dit. En binnenkort gaan we permanent die kant op verhuizen :')
Laat die handjes wapperen!
pi_149449323
Goed bezig!
pi_149450204
Wat zal het fijn zijn om nu steeds meer af te hebben :) ^en wat Puala zegt!
pi_149450397
Echt hoor, ik wil zooooooo graag dingen af hebben.

Ik ga mezelf nog maar even zetten tot een deurkozijn in de tweede laag grond zetten.

Schilderen is niet mijn hobby :')
Laat die handjes wapperen!
pi_149450869
Ik kan me er iets bij voorstellen, tenminste kozijnen enzo vind ik ook niet leuk om te doen. Maar als de laatste laag er eenmaal op zit... ^O^
  zaterdag 7 februari 2015 @ 18:15:22 #106
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149450970
Kozijnen schilderen is wel leuk. Schoonmaken, schuren, afplakken, verfspetters verwijderen dan weer niet.
pi_149451096
Ik heb ook een pokkehekel aan schilderen, ben er ook veel te perfectionistisch voor.

Ziet er goed uit Gieliovd!
pi_149452063
Nice! Schilderen!
I like it. Kan niet wachten tot ik mag op zolder en beide trappen. O+
Is dat een mannending ofzo, dat dit vaak niet leuk gevonden wordt? M'n vriend laat het ook liever aan mij over. :)

Mooie Audi ;)
pi_149454075
Zo, deurkozijn nog eens geschuurd.. mezelf geërgerd aan de plamuurzaken... dat opnieuw gedaan... weer geschuurd... ontstofd....

En ja, nog een keer lekker in de grondverf gejast.

Meurt erover daar maar het staat erin. Plafonds zijn erg mooi geworden!!

Nu kan dus binnenkort de 30 cm regendouche aan het plafond 8-)

Morgen ben heb ik geen tijd om te klussen, dus dit was het wel weer deze week :')

Ik ben ook veel te perfectionistisch om te lakken, om het naar mijn smaak te krijgen wordt het 16 keer schuren, gronden en lakken en dat duurt veel te lang, dus dan doe ik het maar rap en dan is het niet echt naar m'n smaak, maar goed het moet af ~O>


Maareh bedankt mensen. Doet me goed!

- Raamkozijn schuren, plamuren en nogmaals gronden + aflakken
- Deurkozijn schuren + aflakken
- Deur kopen en afhangen
- Badmeubel ophangen
- Regendouche monteren
- Kitten

^O^
Laat die handjes wapperen!
pi_149550512
Het was weer leuk lezen..... al die vooruitgang!
pi_149552035
Thanks! Maar vooruitgang... ik ben niet zo tevree hoor! Niet vooruit te branden, 8 uurtjes per week... :(

Zit ik zondag in Amsterdam in een leuk tentje... appt m'n buurman "Ja, ik weet niet waar je zit, maar je badkamer raam staat volledig open en te zwaaien in de wind".

Dus... Gelukkig hebben ze een sleutel, de held heeft ff wat opgelost :)
Laat die handjes wapperen!
pi_149552128
Oef, dat is dan even een *godver*. Gelukkig maar dat de buurman een sleutel heeft!

8 uurtjes per week is al heel wat hoor, naast een fulltime baan. Maar ik snap je frustratie. ;)
pi_149552223
Het is heel simpel : elk beetje vooruitgang is vooruitgang.
Voordeel in dit stadium is dat elk stukje zichtbaar is...... en dat geeft moed
( wel makkelijk lullen voor iemand die 1 verbouwing in 9 mnd gefixt heeft, i.t.t. to 3 jaar :) )

Als alles meezit kunnen mijn meissie en ik over niet afzienbare tijd starten.. .waar en hoe.. .dat volgt tzt :) En is vermoedelijk ook meetbaar in jaren ipv maanden :P

Eind van het jaar moet mogelijk zijn in jouw geval denk ik ?

goodluck!
pi_149552273
Nou met 8 uur in de week, met 1 man... dan gaat de bovenverdieping, de hal en al het afwerken nog lang, heel lang, duren.

En nog heel lang, dat gaat Gieliovd niet trekken. Dus misschien eens kijken of ik het schilderen kan uitbesteden. Of mijn familie eens aangeven dat ik geirriteerd ben dat ze me niet helpen.

Eind dit jaar gaat hem echt niet worden want dat trek ik niet. Een paar maanden nog moet het worden. Althans, dan moet de zooi bewoonbaar zijn en mogen bepaalde dingen wachten. Desnoods over een jaar.
Laat die handjes wapperen!
pi_149555106
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Nou met 8 uur in de week, met 1 man... dan gaat de bovenverdieping, de hal en al het afwerken nog lang, heel lang, duren.

En nog heel lang, dat gaat Gieliovd niet trekken. Dus misschien eens kijken of ik het schilderen kan uitbesteden. Of mijn familie eens aangeven dat ik geirriteerd ben dat ze me niet helpen.

Eind dit jaar gaat hem echt niet worden want dat trek ik niet. Een paar maanden nog moet het worden. Althans, dan moet de zooi bewoonbaar zijn en mogen bepaalde dingen wachten. Desnoods over een jaar.
Dit is een zware periode, ik weet precies wat je bedoelt. Het sleept zich echt voort en alles gaat langzaam en is veel werk.

Als je de motivatie kunt opbrengen, dan deel ik daar graag in mee :Y

c_/
met een koekje
pi_149558507
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2015 09:59 schreef Troel het volgende:
Ik zou inderdaad geen zeeppompgat doen. Elke keer onder het aanrecht duiken om pompje te vullen enzo.
Dat moest om te vervangen. Om te vullen trek je de pomp eruit, hoost hem vol en plaatst de pomp terug. Echt heel moeilijk.
  woensdag 11 februari 2015 @ 07:50:52 #117
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_149562059
Je gaat nog altijd harder dan die kerel bij Ik Vertrek afgelopen weekend!

Zou zeker hulp zoeken in deze fase. Niet alleen voor extra handjes maar ook om af en toe tegen je te zeggen hoe ver je al bent en hoe mooi het wordt.

En om je frustraties tegen kwijt te kunnen, ook niet onbelangrijk. Een klus wordt niet kleiner als je er meer tegenop gaat zien. Ook met kleine stapjes is een berg werk te bedwingen.
pi_149562195
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 21:20 schreef Gieliovd het volgende:
Nou met 8 uur in de week, met 1 man... dan gaat de bovenverdieping, de hal en al het afwerken nog lang, heel lang, duren.

En nog heel lang, dat gaat Gieliovd niet trekken. Dus misschien eens kijken of ik het schilderen kan uitbesteden. Of mijn familie eens aangeven dat ik geirriteerd ben dat ze me niet helpen.

Eind dit jaar gaat hem echt niet worden want dat trek ik niet. Een paar maanden nog moet het worden. Althans, dan moet de zooi bewoonbaar zijn en mogen bepaalde dingen wachten. Desnoods over een jaar.
Ook kleine stapjes zijn stapjes :* Maar ik snap dat je het niet trekt. Maar gaat het niet al heel veel schelen als je keuken straks af is en je gewoon op je BG kan gaan leven?

En kun je niet in één slaapkamer afmaken en de rest gewoon laten? Dat kan toch ook later?
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:15:01 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_149562275
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2015 23:33 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Dat moest om te vervangen. Om te vullen trek je de pomp eruit, hoost hem vol en plaatst de pomp terug. Echt heel moeilijk.
En lekker joh, zo'n lekkend ding in je keukenkastje :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 februari 2015 @ 08:58:52 #120
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_149562754
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:15 schreef Troel het volgende:

[..]

En lekker joh, zo'n lekkend ding in je keukenkastje :P
Wel een lekkage die lekker ruikt. :P
Share your talent, move the world.
pi_149563638
quote:
7s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:15 schreef Troel het volgende:

[..]

En lekker joh, zo'n lekkend ding in je keukenkastje :P
Waarom zou dat ding lekken dan ?
  woensdag 11 februari 2015 @ 10:41:05 #122
35189 Troel
scherp en bot
pi_149564681
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 09:52 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Waarom zou dat ding lekken dan ?
Dat is de ervaring die ik ermee heb. Ik zou het dus nooit doen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_149581072
Thanks voor de support mensen, doet me wel goed. Ik moet echt ff door deze periode heen, alles komt weer eens tegelijk.

Ik zie er tegenop omdat ik weet dat het gewoon veel werk is en die wachttijd voor schilderen enzo.. ik ga dus zaterdag het raamkozijn gronden, en dan kan ik dus niet aflakken. Anders had ik het raam en deurkozijn meteen gedaan en kon ik bij wijze van de week erop een deur erin hangen en het meubel maken.

Maar ja... gronden = klaar voor de rest van het weekend, i.v.m. drogen. En vanavond ben ik LEEG, morgen niet thuis en vrijdag... ja, heel misschien heb ik dan nog tijd.

Andere klussen oppakken is ook weer zoiets... misschien maar beginnen met de andere kozijnen kaalbranden en dan een schilder zoeken of fam/vrienden vragen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Ook kleine stapjes zijn stapjes :* Maar ik snap dat je het niet trekt. Maar gaat het niet al heel veel schelen als je keuken straks af is en je gewoon op je BG kan gaan leven?

En kun je niet in één slaapkamer afmaken en de rest gewoon laten? Dat kan toch ook later?
Mjah dat zou kunnen. Ik loop alleen met de gedachte in m'n hoofd dat het gemakkelijker is om de overloop en 2 slaapkamers alsook de hal tegelijk te doen.

In mijn hoofd is het veel efficiënter om"
- één keer kaalbranden
- één keer alles gronden en lakken
- één keer alle klussen met gipsplaat en gatenvuller te doen (plafonds en wanden)
- één keer alles glasvliesbehangen
- één keer alles spuiten met de latexbuks

Maar ja, alles in één keer = gelijk een heleboel werk.

Dat is het lastige met die klussen... als ik de slaapkamer doe, wil ik ook de overloop... want ja anders loop je alsnog met klompen naar de badkamer. En ja, die overloop staat in verbinding met de hal (grote muur spuiten) dus dat moet dan ook maar... en de trap moet ook nog een leuning krijgen... en, en en en en en EN....

Zeeppomp discussie in mijn topic! Haha, nou het pompje komt er hoor!!

Deuze (ofzo) van Grohe:


Zaterdag ook maar nog een keer de keuken controleren of alles wel waterpas staat :') Binnenkort zal het blad wel komen *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_149581158
Dat is een van de mooie kanten van watergedragen verf gebruiken, meerdere lagen per dag aangezien het zo droog is.
pi_149581246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:19 schreef tiho1 het volgende:
Dat is een van de mooie kanten van watergedragen verf gebruiken, meerdere lagen per dag aangezien het zo droog is.
En het glanst ook niet zo erg, waardoor het er al snel 'knap' uitziet...
pi_149581333
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:21 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

En het glanst ook niet zo erg, waardoor het er al snel 'knap' uitziet...
Ja haha. Maar je hebt nu hoogglans ook.

En je hoeft ook niet heel erg je best te doen om het flink te verkloten. Gewoon beetje lui schilderen.
pi_149581347
Gieliovd heeft ooit eens in een "unieke aanbieding :')" heul veul potten grondverf en lak gekocht van Flexa Strak In De Lak, terpentineverdunbaar.
Laat die handjes wapperen!
pi_149581444
Dan zit er niks anders op.
pi_149581954
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 20:24 schreef Gieliovd het volgende:
Gieliovd heeft ooit eens in een "unieke aanbieding :')" heul veul potten grondverf en lak gekocht van Flexa Strak In De Lak, terpentineverdunbaar.
Je moet echt best wel heel goed kunnen schilderen om iets daarmee strak in de lak te kunnen zetten. Dubbel chapeau voor jou dus!!
pi_149584120
Wij zijn hier ook begonnen met flexa strak in de lak. Dat komt er dus ook nooit meer in in huize koffielepel.

Wij gebruiken nu histor, dat bevalt ons veel beter :Y

c_/
met een koekje
pi_149584225
Als ik alles wist wat ik nu weet....

8)7
Laat die handjes wapperen!
pi_149587765
Ik zou het schilderen lekker uitbesteden inderdaad (want kutwerk) en vooral focussen op de rest, dan heb je het in no-time af. Want als er iemand goed kan klussen dan ben jij het wel :)
pi_149588719
Volhouden giel! Hou t eindresultaat in gedachte. T word allemaal zo mooi. Anders inderdaad als je t je kan veroorloven een schilder inschakelen. Die paar centen die dat kost denk je nieteens meer aan als t dan met een paar weekjes helemaal af is.

Succes!
pi_149644385
We zien wel jûh... Ik ga morgen badkamer kozijn gronden en daarna denk ik maar de andere kozijnen kaalbranden. Kieken wat 'ie doet.

Als die meuk staat te drogen kan ik toch weinig doen verder daar. En ik ga nou niet één deurkozijntje aflakken ondertussen.

Kan ik beter doorpakken zodat het daarna allemaal tegelijk in de grond + aflak kan.

Oja... keuken waterpas niet vergeten.

En ja dan is de dag weer dik voorbij natuurlijk en zondag leuke dingen doen dag ;)

Thanks voor het compliment UNV en Makrolon! Oja, en kunnen veroorloven is het niet... ik laat me alleen niet belazeren en meestal willen ze gewoon oneerlijke bedragen... en ja zoals jullie misschien weten heb ik nogal slechte ervaringen met uitbesteden.

Ik zal maar zwijgen over het lekkende platdak van de dakkapel welke splinternieuw geïsoleerd is, mooi gipsplaten, gaatjes gevuld... en ja, een bruine vlek erin en een emmer eronder }:| :{ :'( ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die handjes wapperen!
pi_149675154
Nou, badkamer raamkozijn staat in de plamuur en tweede laag grondverf. Beetje kit in de randjes tegen het scheuren... wat een werk allemaal weer.



Mensen hebben me een aantal maal gevraagd waarom ik het nou aan het kaalbranden ben in plaats van gewoon schuren en overheen te lakken. Nou, bij deze maar de uitleg.







Dan snap je mijn reis van ellende naar strak hout!

Yep, alles in dit huis is moeilijk, moeilijk.

Keuken waterpas gesteld vanmorgen... dus het blad kan er wat mij betreft op! Komende week maar eens horen wanneer dat ding komt...

Ik stond lekker met m'n verf afbrander föhn... POF! Ventilator ging naar standje 1 en standje 2 is dus kapot... Dus nu gaat alles gruwelijk traag :')

Ondertussen begonnen met de kozijnen in de slaapkamers...
Laat die handjes wapperen!
pi_149698733
Shiny RAL9001 8-)




Twijfel of ik er nog één laag overheen doe, of het gewoon zo laat met één laag erop. Het zit er goed dik op en vloeide aardig dus ik denk eigenlijk: waarom in godsnaam nog een laag?
Laat die handjes wapperen!
  zondag 15 februari 2015 @ 17:38:17 #137
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149698887
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:33 schreef Gieliovd het volgende:
dus ik denk eigenlijk: waarom in godsnaam nog een laag?
Omdat Gieliovd :P
pi_149701102
Mooi man! Ziet er goed uit.
Kaalbranden is wel een werk, maar geeft uiteindelijk toch wel het mooiste resultaat. En zeg nou eerlijk: een superstrak geschilderd raam of deur is toch top om te zien? Zeker als je het zelf hebt geschilderd.

Ben benieuwd naar het blad van je keuken, weer een mijlpaal ;) Bijna klaar haha
pi_149701304
Vuren kozijnen o|O
  Moderator zondag 15 februari 2015 @ 19:04:03 #140
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_149701647
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:47 schreef Zonnekoning het volgende:
Mooi man! Ziet er goed uit.
Kaalbranden is wel een werk, maar geeft uiteindelijk toch wel het mooiste resultaat. En zeg nou eerlijk: een superstrak geschilderd raam of deur is toch top om te zien? Zeker als je het zelf hebt geschilderd.

Ben benieuwd naar het blad van je keuken, weer een mijlpaal ;) Bijna klaar haha
Ja dat is wel weer zo!! Wordt mooi! Maar dat werk :')

Enne.. anders ik wel!!
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Vuren kozijnen o|O
Tja, dat heeft een of andere klapjosti in 1936 bedacht.. Ik ros ze er echt niet uit hoor!!
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 19:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit daar nu nog enkel glas in ? :?
O, nee, nee, nee... rondom HR++ erin laten steken hoor 2 jaar geleden! Overal spouw 15 en in de draaidelen zit spouw 12.
Laat die handjes wapperen!
pi_149707904
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Vuren kozijnen o|O
Ik neem aan dat het grenen is, dat is beter dan de meeste kozijnen die ze nu maken ;)
pi_149711478
Ondanks dat het op terpentine basis is allemaal, ga je wel snel!

Zelf zou ik wel een 2de laklaag doen, ook omdat het hier de badkamer betreft, dan heb je toch meer met vocht te maken...
Ik werk overigens altijd maar met 1 grondlaag en minstens 2x aflakken. Heb nooit zo het nut ingezien van 2x gronden.
pi_149711949
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Vuren kozijnen o|O
Gezien de leeftijd van het pand denk ik eerder gewaterd grenen. En dat is erg duurzaam, lekker laten zitten dus!

Goed werk, ziet er top uit :)
  maandag 16 februari 2015 @ 11:14:23 #145
425366 Bruinoogje
Heeft bruine ogen.
pi_149721113
Mooi hoor! Ik vind de lak ook erg mooi om te zien. :)
pi_149773857
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 17:38 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Omdat Gieliovd :P
Omdat, het zit erop hoor :')

Heeee :( :{ waarom doet die tweede laag op sommige punten verschrompelen???? :X :'(

[ Bericht 26% gewijzigd door Gieliovd op 17-02-2015 21:42:19 ]
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 18 februari 2015 @ 08:53:07 #147
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_149785253
Hier ook de fout gemaakt van de "strak in de lak" aanbieding gebruik te maken (2de pot gratis).
Wat een ellendig spul is dat!!
Verschrompelen doet die rommel als:
1. Het te snel droogt (zonnetje kwam te snel door).
2. Het te dik erop zit, tussen strak en druipers zit nog een "stage" en dat is dus rimpels.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_149785330
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Hier ook de fout gemaakt van de "strak in de lak" aanbieding gebruik te maken (2de pot gratis).
Wat een ellendig spul is dat!!
Verschrompelen doet die rommel als:
1. Het te snel droogt (zonnetje kwam te snel door).
2. Het te dik erop zit, tussen strak en druipers zit nog een "stage" en dat is dus rimpels.
En ook al staat er op de pot verf dat het geschikt is tot ik geloof 5 graden boven nul. Het vloeit voor geen meter meer.

* Puala stapte in dezelfde valkuil
  PR/Manusje van alles woensdag 18 februari 2015 @ 09:34:47 #149
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_149785849
Ook ik Brutus. :D :'(
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_149791995
:'(
Laat die handjes wapperen!
pi_149793791
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 21:01 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Omdat, het zit erop hoor :')

Heeee :( :{ waarom doet die tweede laag op sommige punten verschrompelen???? :X :'(
Dat schroeien komt misschien omdat de eerste laag nog niet helemaal droog was? Ik zou voor de zekerheid in ieder geval nog even wachten met de rest.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 08:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Ook kleine stapjes zijn stapjes :* Maar ik snap dat je het niet trekt. Maar gaat het niet al heel veel schelen als je keuken straks af is en je gewoon op je BG kan gaan leven?

En kun je niet in één slaapkamer afmaken en de rest gewoon laten? Dat kan toch ook later?
Dit is een hele goede tip denk ik. Het is overzichtelijker en voor je gevoel gaat het sneller. Daarnaast haal je er veel meer voldoening uit als je dan ineens helemaal klaar bent in een kamer.

Met jouw niveau van afwerken zou ik nog even drie keer nadenken over uitbesteden, of je moet goede schilder hebben wiens werk je kent.

Verder ben ik benieuwd naar het keukenblad, wordt erg mooi denk ik. :)
  vrijdag 6 maart 2015 @ 00:49:17 #152
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_150340004
Hoe staat het er voor?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 06:26:57 #153
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150341627
Helaas weinig voortgang, nergens tijd voor gehad.

Ik heb ondertussen een aantal uur kunnen branden aan de kozijnen en dat is nu 60% klaar voor de eerste slag.

Doel is nu dat branden af te maken, schuren en dan waarschijnlijk toch een schilder zoeken. Het moet klaar.

Ik ga ook wat dagen vrij plannen op werk om door te kunnen pakken. Dit schiet niet op zo. Dan ben ik nog een half jaar bezig.

Verder is het blad binnen en wordt het aanstaande dinsdag gemonteerd!! *O*
Laat die handjes wapperen!
pi_150341652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 08:53 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Hier ook de fout gemaakt van de "strak in de lak" aanbieding gebruik te maken (2de pot gratis).
Wat een ellendig spul is dat!!
Verschrompelen doet die rommel als:
1. Het te snel droogt (zonnetje kwam te snel door).
2. Het te dik erop zit, tussen strak en druipers zit nog een "stage" en dat is dus rimpels.
daarom dus altijd een goed merk van de verfhandel. Volgensmij maken heel veel die fout, ook ik :+
  zaterdag 7 maart 2015 @ 10:30:33 #155
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150380187
Ach door schade en schande groeit een mens!

Ik sta weer met de föhn en de krabber!

Geestdodend werk dit oO<
Laat die handjes wapperen!
pi_150380347
Ach, goeie muziek aan, af en toe een danspasje tussendoor, lekker meezingen en gaan met die banaan :7
  zaterdag 7 maart 2015 @ 11:19:56 #157
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150381031
Mijn roosters staan open. Die voorbijgangers kijken _O-
Laat die handjes wapperen!
pi_150381059
Gewoon netjes zwaaien en doorgaan met wat je aan het doen was _O-
  Knikkerking zaterdag 7 maart 2015 @ 12:21:10 #159
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150382336
Succes met de zaken op deze mooie (tenminste... hier schijnt het zonnetje aardig O+) klusdag!!
Hopelijk binnenkort weer wat foto's van de vorderingen ;)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 12:21:57 #160
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150382358
:') :') my heart goes boom boom boom laalalalalaaa :') :')

Op naar de zuidzijde en daar weer door met krabben.

En op het zuiden staat de zon hard te stralen! Morgen hopelijk lekker naar buiten.

Foto's... Tja er valt geen klap te zien behalve kaal houten kozijnen.

Dinsdag werkblad :9~
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking zaterdag 7 maart 2015 @ 12:26:57 #161
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150382466
Haha :D

Ben hier lekker aan 't trancen op Armin, maar zometeen toch maar weer even Decibel cd opzetten, gaat 't allemaal net wat sneller 8-)

Dinsdag dus picturesssss *O* ;)
  zaterdag 7 maart 2015 @ 23:05:25 #162
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150403701
Ik stond vandaag met zowel hardwell / afrojack / Steve aoki te klussen, als de wc experience en Rowwen Hèze (lang leven de meest kansloze playlists ooit).

Beetje variatie is heerlijk tijdens het werk :+
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  maandag 9 maart 2015 @ 20:55:10 #163
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150473534
Alle muziek waar je goed op gaat is lekker! Ik zet altijd eigenlijk gewoon 3FM aan op de boomblastert.

Ik doe niet aan CD's dus dan houdt het snel op.

ANYWAY!

Laatste avond zonder werkblad op de keuken. Nog even een foto VOOR... oja, en de nieuwe oven :)





Zaterdag in principe de laatste hand gelegd aan het krabben van de raamkozijnen van de slaap en logeerkamer.

Nog een deur (naar het balkon), trap naar zolder en nog besluiten hoe k de balk in het zicht ga afwerken. Opknappen, aftimmeren...
Laat die handjes wapperen!
  maandag 9 maart 2015 @ 20:57:45 #164
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150473686
Morgen het blad!! Woehoe!!
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 13:51:44 #165
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150494348
Yesssss!

Gaandeweg:



En klaar!











Pure porno :9~ _O_ ^O^
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:12:51 #166
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_150496539
Ziet er prachtig uit!

Wel valt me nu pas op dat het een beetje gek is dat je keuken doorloopt tot voorbij de muur. Met de diepte van je blad is het niet echt een schiereiland te noemen. Ik begrijp dat je vanwege je kookplaat hier een hoge plint hebt genomen. maar zeker met die deur erachter is het gewoon raar.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:28:36 #167
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150496982
Thanks :)

Ach, ik ben een beetje raar. Ik vind het mooi geworden! Ik kan lekker prutsen in m'n wokkie. Die hoge plint is inderdaad wat gek, maar wel lekker. En lekker praktisch.
Laat die handjes wapperen!
pi_150497080
Wat ga je aan de achterkant van dat keukenkastje doen? Waarom heb je daar geen plaat laten zetten ipv een plint?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:36:46 #169
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150497246
Waarschijnlijk gewoon van die eiken platen zoals aan de zijkant.

Enne, geen plaat? Wat voor plaat? Met deze oplossing kwam ik ermee weg dat ik achter de plaat niks meer wil hebben. Anders verviel ik aan een constructie om die plaat te monteren. En een plaat tot de vloer is me te gek, te aanwezig en te ¤¤¤¤.

En geen plaat omdat ik niet hoger dan 25 cm wilde hebben. Nu kan ik lekker met m'n bezoek kletsen als ik sta te koken.
Laat die handjes wapperen!
pi_150497523
Een plaat tot de vloer bedoelde ik ja. Maar snap dat dat prijzig is.

Maar ben benieuwd. Ik vind eiken mooi, maar is het niet té icm je houten vloer?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 15:52:33 #171
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150497687
Check.

Ik was er ook bang voor. Maar de kleur, structuur, effect etc. is dusdanig anders dat ik het heel mooi vind.

Als de kartonnen troep enzo weg is dan maak ik nog wel eens een betere foto, of kom kijken laat jezelf overtuigen ;)
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:24:24 #172
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_150502902
En gaat dat goed met je deurklink als je een keer de deur opengooit?
[_] &lt;- Sign here
  dinsdag 10 maart 2015 @ 18:31:18 #173
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150503135
Scherp ;)

Er komt een stop op de vloer hiervoor :Y
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 20:09:05 #174
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150506868
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 18:31 schreef Gieliovd het volgende:
Scherp ;)

Er komt een stop op de vloer hiervoor :Y
Hmm... en toch ben ik niet overtuigd van dat schier-kookeiland -O-
Ik vind het zo; zeg maar.. net niet :@
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:00:29 #175
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150508825
Ik vind het prima zo, zou het zelf ook zo opgelost hebben. Als ik een huis zonder enorme keuken zou kopen ;) Maar ik had overal dezelfde hoogte plint op het aanrecht genomen.
Spoilers!
pi_150509044
Ik vind het mooi! _O_ Had mn twijfels over die oranje/rode kastjes maar nu het zo af is is het best mooi en vallen ze niet meer zo op als eerst.
pi_150509208
Die keuken is mooi, zeg!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:07:38 #178
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150509209
Ach ik ben erg blij, en moet ruimte hebben... Als ik iets irritant vind is het en kleine keuken

Heb net de kookplaat erin laten zakken... :9~
Laat die handjes wapperen!
pi_150511105
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:07 schreef Gieliovd het volgende:
Ach ik ben erg blij, en moet ruimte hebben... Als ik iets irritant vind is het en kleine keuken

Heb net de kookplaat erin laten zakken... :9~
Pics :9
  dinsdag 10 maart 2015 @ 21:59:07 #180
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150511727


Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:00:48 #181
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150511807
:9~
Spoilers!
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:12:32 #182
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150512407
Mooi hoor! Moest wel viertien keer kijken voordat ik begreep dat je een stukje beschermfolie in de wasbak losgetrokken had. Snapte er geen hout van waar ik naar keek :') .
  dinsdag 10 maart 2015 @ 22:49:38 #183
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150514673
Ziet er goed uit!!

Niet mijn smaak cq opstelling maar wel creatief met de ruimte omgegaan.
En niet iedereen hoeft jou keuken mooi te vinden, als jij maar gelukkig bent.

Ik denk dat ik zelfs 50% van de keukens die ik verkoop absoluut niet mij smaak (soms zelfs echt lelijk) vindt en/of de opstelling totaal onlogisch vind.
Maar als de gebruiker er elke dag een glimlach van krijgt is het goed.

(Wees gerust, ik vind hem niet lelijk, en opstelling is logisch in deze ruimte, maar zou het zelf anders doen. Maar wellicht vindt jij mijn keuken straks ook niet mooi ;) )
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150516962
Ah, gas op glas, de hel van alle huishoudelijke apparaten :p

Hier kwam het er alleen in als mevrouw koffielepel beloofde dat ding schoon te houden, ik zou het nooit nemen. In het vorige huis ook gehad, niet schoon te houden :N

Verder; netjes allemaal weer, lekker aan het opbouwen. Valt altijd tegen hoeveel werk dat is.

c_/
met een koekje
pi_150535686
De reacties zijn 50% positief en 50% negatief. Wel lekker eerlijk :')

Ik vind het prachtig mooi geworden. Ik hou echt niet van een krappe keuken. We gaan het merken in de praktijk.

En gas op glas ook, het is inderdaad wel erg vlekkerig en stof zie je meteen. Maar het is wel een pornoplaatje zo mooi ligt hij erin. Kan niet wachten tot het gas eraan kan. Maar eens ff meten en doen en een slang halen. Gaten erin jassen, lade aanpassen... :z

Vanavond maar ff wat energie bij elkaar sprokkelen.
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 12 maart 2015 @ 19:04:30 #186
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_150572504
Ik vind je keuken mooi. Punt.
klerkje
pi_150578591
Mooie keuken man!
dat kookeiland vind ik wel een eigenwijze oplossing. Altijd goed om iets op te lossen zoals jij het hebben wil. Sch**t jij moet er wonen en niet die andere ca. 17miljoen N/Medelanders:)

Blad is wel waanzinnig mooi :)
pi_150579854
BAM!



Nog geen gas ;)

Ik dacht ff afvoer aansluiten... dus. Allemaal weer lastig en materiaal gaan zoeken.

Van die ruimtebesparende aansluitingen. Dus daar komt 40mm horizontaal uit. Daarna moet ik naar een sifon en nog een vaatwasser erop. En daar heb ik een hulpstuk voor (PP) maar daar zit weer een maffe 1 1/2" wartel op die je normaal onderop je spoelbak draait.

Dat heb ik dus niet.

Maar ff kijken, misschien 2 sifons maken. Wordt wel vol in 't kassie.

Morgen eerst een gasslang halen.

Ook weer zoiets. Kookplaat is een 1/2" aansluiting met een buitendraad wat los zit, rubber afsluiter. Leuk, al die slangen zijn 2x M24 en niet M24 en 1/2" met wartel en rubbert.

Koop je zo'n standaard M24 naar 1/2" adapter, is dat voor een vaste pijp en dus met teflontape. En dat gaat hem niet worden met een rubberdichting.. zucht.



[ Bericht 12% gewijzigd door Gieliovd op 12-03-2015 21:46:16 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_150592681
Die kookplaat is echt porno :9~
pi_150603831
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef Opoefiets het volgende:
Die kookplaat is echt porno :9~
Zacht uitgedrukt! haha indd!
pi_150607602
Gas op glas!

Hier ook al 3 jaar en nooit meer anders. Perfect schoon te houden vind ik. Gewoon schoonmaken zodra het afgekoeld is en dan ziet het er perfect uit.
  vrijdag 13 maart 2015 @ 21:03:40 #192
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150613192
De meningen zijn erover verdeeld. Ik vind het een hel!! Elk stofje zie je, en heb je hem eindelijk schoon veeg je net langs een mini vetdruppeltje dat zich ergens verstopt heeft in een randje en kun je opnieuw beginnen.

Doe mij maar gewoon mijn inductieplaat.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_150661119
We standaardiseren alles, behalve de dingen die er toe doen : )
  zondag 15 maart 2015 @ 15:23:34 #194
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150664177
Riolering aangesloten, check.





Kraan aangesloten, check.



Vaatwasser aangesloten, check.

Koelkast aan, check.

Vaatwasser laten draaien, check.

Gas aansluiten, :N

[ Bericht 60% gewijzigd door Gieliovd op 15-03-2015 17:16:00 ]
Laat die handjes wapperen!
  maandag 16 maart 2015 @ 08:20:30 #195
425366 Bruinoogje
Heeft bruine ogen.
pi_150687239
Jouw keuken O+ dat is echt mijn droom. Complimenten voor je smaak ;)
pi_150687336
Goed bezig geweest weer ^O^
  maandag 16 maart 2015 @ 08:42:00 #197
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150687477
sonde van dat hapje ;) had je kunnen voorkomen door het pijpje iets anders te doen. Verder netjes hoor ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  maandag 16 maart 2015 @ 09:05:47 #198
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150687818
Dank!!

En dat hapje... Nee! Daar zit de aansluiting met de spoelbak precies...
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles maandag 16 maart 2015 @ 09:13:35 #199
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150687955
De straal van de kraan valt niet precies in het midden van het putje. Toch jammer, 9,5/10 punten.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150692975
Die 1/2" gasaansluiting zit standaard op vrijwel ieder fornuis.

En de meeste mensen zitten daar mee te kloten, terwijl het heel simpel is.

Als het goed is, zit er in de doos/verpakking een verlengstukje 1/2" bi x 1/2" bu.

Die word op de aansluiting van het fornuis gedraaid, en dan word dat buisje ook vastgeklemd.

Dan draai je daar weer een verloop van 1/2" x m24 haaks of recht op, uiteraard met teflon tape.

That's it. Maar als je gaat proberen het verloopje naar m24 rechtstreeks op het fornuis te draaien,
ook al is het 1/2", krijg je nooit vast of gasdicht; er blijft beweging in de koppeling/buis.
pi_150695876
Mooi PVC kunstwerk heb je ervan gemaakt :P
En je kan zelfs nog andere spullen kwijt in dat kastje nu.

Vergeet niet de afvoerslang van de vaatwasser vast te zetten. Die blijft altijd zitten, behalve die ene keer wanneer je de vaatwasser aan zet terwijl je niet thuis bent ;)
  maandag 16 maart 2015 @ 19:20:37 #202
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150708112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 11:09 schreef Opoefiets het volgende:
Die kookplaat is echt porno :9~
Thanks!! Ik sta er geregeld boven te kwijlen. Kan niet wachten tot het aangesloten zit :D
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 08:20 schreef Bruinoogje het volgende:
Jouw keuken O+ dat is echt mijn droom. Complimenten voor je smaak ;)
Thanks!! Ik ben er ook erg blij mee. Erg lekker ruim uitgevallen en dat blad ben ik zoooo blij mee!
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 08:30 schreef Puala het volgende:
Goed bezig geweest weer ^O^
Dank je pipa!!
quote:
6s.gif Op maandag 16 maart 2015 09:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De straal van de kraan valt niet precies in het midden van het putje. Toch jammer, 9,5/10 punten.
Mierenneukert :P Was mij ook meteen opgevallen :')
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 12:39 schreef naaa het volgende:
Die 1/2" gasaansluiting zit standaard op vrijwel ieder fornuis.

En de meeste mensen zitten daar mee te kloten, terwijl het heel simpel is.

Als het goed is, zit er in de doos/verpakking een verlengstukje 1/2" bi x 1/2" bu.

Die word op de aansluiting van het fornuis gedraaid, en dan word dat buisje ook vastgeklemd.

Dan draai je daar weer een verloop van 1/2" x m24 haaks of recht op, uiteraard met teflon tape.

That's it. Maar als je gaat proberen het verloopje naar m24 rechtstreeks op het fornuis te draaien,
ook al is het 1/2", krijg je nooit vast of gasdicht; er blijft beweging in de koppeling/buis.
Check, dat is me duidelijk. Alleen is het er niet bij geleverd.... Een heel sympathiek forumlied gaat woensdag kijken of hij er een heeft!! Dus hopelijk dit weekend wel gas :D

quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2015 14:01 schreef R2R het volgende:
Mooi PVC kunstwerk heb je ervan gemaakt :P
En je kan zelfs nog andere spullen kwijt in dat kastje nu.

Vergeet niet de afvoerslang van de vaatwasser vast te zetten. Die blijft altijd zitten, behalve die ene keer wanneer je de vaatwasser aan zet terwijl je niet thuis bent ;)
Wel hè!! Als je goed kijkt zit er rechts een mof. Ik had alles in elkaar, gaat die bende zitten lekken. Terwijl ik er een halve pot lijm in gesmeerd heb haha.

Die vaatwasser is een goed idee. Ik had hem ff los voor test erin gestoken ja maar zit uiteraard nog los :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 21:03 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
De meningen zijn erover verdeeld. Ik vind het een hel!! Elk stofje zie je, en heb je hem eindelijk schoon veeg je net langs een mini vetdruppeltje dat zich ergens verstopt heeft in een randje en kun je opnieuw beginnen.

Doe mij maar gewoon mijn inductieplaat.
We zullen zien, hij is wel erg besmettelijk. Nu tijdens het klussen helemaal. Schoongemaakt, 2 uur later helemaal bedolven onder het stof.

Hoe snel ik kan koken hangt van jou af smurf!!! ~O>
Laat die handjes wapperen!
pi_150889478
Het is rustig op m'n topiek! Desalniettemin ga ik lekker door ;)

Vandaag een grote mijlpaal bereikt en ik ben erg blij! Al helpt m'n pijn in m'n harses niet echt mee :')

Voor veel te veel geld m'n aansluitsetje binnen gekregen en vrijdagavond meteen gemonteerd.





AANSCHOUWT!






Vanmiddag gelijk 3/4 van m'n keuken inhoud van beneden naar boven gebracht. Bijna alles staat vol! Maar wat een heerlijkheid :)
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zaterdag 21 maart 2015 @ 19:17:00 #204
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_150889519
Godverrrdomme wat een keukenporno. Proost!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_150889702
Thanks! Proost!

Gelijk goed opgeruimd en schoongemaakt. Teringbende in huis. Schildersvlies van de vloer, karton weg, gereedschapkar naar de hal. Materiaal en materieel naar zolder. Afronden op deze verdieping!

Vanaf morgen gaat denk ik alle aandacht naar boven.

Misschien eerst maar eens de badkamer ramen schoonmaken en daar van die folie op plakken. Ik ben die lexaan platen uit 1970 wel zat (oude douchecabine platen). Dan kan binnenkort ook het badmeubel in elkaar en aan de muur.

Verder in de andere kamers aan de bak.

Met korrel 60/80 over de kozijnen heel raggen. Vloer ruim maken. Opruimen. Vervolgplan bepalen. Schilder zoeken. Aftimmeren beginnen. Plafond dicht maken.

Twijfel wat ik ga doen. Als ik toch een schilder neem dan kan ik natuurlijk alleen de kozijnen laten doen, of ook de deurkozijnen en deuren. Of ook de trappen. Als hij al het houtwerk doet scheelt mij echt een maand werk of meer.

Zal wel weer de hoofdprijs moeten kosten alleen :{
Laat die handjes wapperen!
pi_150889708
Ik ben gewoon blij voor je!!! Hoe heerlijk na al die tijd en al je harde werk! Gaaf hoor.
Met een meidenkwartet
  zaterdag 21 maart 2015 @ 19:24:38 #207
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_150889732
Die kookplaat is pas keukenporno :P
Share your talent, move the world.
pi_150889795
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:24 schreef cvboer2 het volgende:
Die kookplaat is pas keukenporno :P
Speciaal voor jou, VLAMMÛH!!




Ik was echt euforisch gisteravond toen het allemaal aansprong :D
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 21 maart 2015 @ 22:56:18 #209
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_150897107
Gaaf hoor ;) goed dat het toch gelukt is!
Heb je je "reserve" setje nog nodig gehad? ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking zaterdag 21 maart 2015 @ 23:16:40 #210
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_150897826
Wow, erg gaaf zeg ^O^

Ziet d'r heel strak uit 8-)

Hoe is het "in het echt" met de vloer en de onderste keukenkastjes? Gaat dat goed samen? Vond dat rode van de bovenste keukenkastjes toen al helemaal niet verkeerd, en dat vind ik nog steeds :) top!!!! _O_
  zondag 22 maart 2015 @ 18:03:15 #211
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_150918697
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:27 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Speciaal voor jou, VLAMMÛH!!

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Ik was echt euforisch gisteravond toen het allemaal aansprong :D
Gaaf ^O^ Waar heb je deze kookplaat gekocht?
Share your talent, move the world.
  zondag 22 maart 2015 @ 20:14:42 #212
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150923372
Vandaag de slaapkamers opgeruimd, geveegd en de stofzuiger over de bovenverdieping gehaald. Was hard nodig.

Daarna de korrel 60 op de schuurmachine geplakt en het eerste dubbele kozijn grof geschuurd. Alle witte resten en meuk eraf. Begonnen met de balk erboven kaal te halen, maar toen was de accu leeg. Moet ik toch eens wat aan doen. Jonge vent als ik moet toch overlopen van de energie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 19:23 schreef Cathmar het volgende:
Ik ben gewoon blij voor je!!! Hoe heerlijk na al die tijd en al je harde werk! Gaaf hoor.
Dank je!! Ik ben ook echt super blij O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 22:56 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Gaaf hoor ;) goed dat het toch gelukt is!
Heb je je "reserve" setje nog nodig gehad? ;)
Gaaf he! Toen ik eenmaal de juiste materialen had was het 5 minuten werk.

Enne, reserve setje, weet niet waar je het over hebt :N O-)
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2015 23:16 schreef Atmoz het volgende:
Wow, erg gaaf zeg ^O^

Ziet d'r heel strak uit 8-)

Hoe is het "in het echt" met de vloer en de onderste keukenkastjes? Gaat dat goed samen? Vond dat rode van de bovenste keukenkastjes toen al helemaal niet verkeerd, en dat vind ik nog steeds :) top!!!! _O_
Bedankt kerel, de kleuren vallen heel mooi uit. De vloer en de kastjes wijken ook goed af en past heel mooi bij elkaar. Er waren er meer die bang waren voor een raar beeld (Waaronder ikzelf) maar het is heel mooi uitgepakt!
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 18:03 schreef cvboer2 het volgende:

[..]
Gaaf ^O^ Waar heb je deze kookplaat gekocht?
Via een handeltje in showmodellen, na wat onderhandelen met 80% korting 8-) Anders had ik het echt niet kunnen doen.

Sowieso als ik ga nadenken over de keuken en diens kosten heb ik het echt wel goed gedaan. De keuken zelf kostte de wereld niet, de apparatuur met 20% korting gekocht. Afzuigkap uit de opruimhoek splinternieuw ook 60% korting. De oven ook 60% korting. Het blad ook zeer schappelijk uiteindelijk. Ik kan die tent echt super aanraden!

Het is gewoon een superdeluxe keuken geworden zo.
Laat die handjes wapperen!
pi_150939541
Wat een vooruitgang! ik vind de keuken ook super gaaf! Haha de rust merk ik ook in mijn topic xD iedereen zit niet meer achter zijn computer maar buiten ofzo :7

Oh schuren is zon hell ;( heb je een bandschuurmachine?
  Moderator maandag 23 maart 2015 @ 22:26:26 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_150967356
Die kookplaat past in ieder geval meer dan prima bij de keuken ! ^O^
Kun je eindelijk naar 3 jaar relax gaan zitten koken; de afgelopen jaren heb je alles met een camping kooktoestelletje gedaan ? :+

Je gaat hard vooruit vriend ! *O*
pi_150968797
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2015 20:14 schreef Gieliovd het volgende:
Het blad ook zeer schappelijk uiteindelijk. Ik kan die tent echt super aanraden!

Het is gewoon een superdeluxe keuken geworden zo.
Wederom een super afwerking, zoals we van je gewend zijn! Gewaagde kleuren maar zeer geslaagd.

Wil je het adres van het blad delen (of via PM)?
pi_150975036
Het ergste aan schuren vind ik nog wel het stof :(
Je blijft schoonmaken....
  dinsdag 24 maart 2015 @ 20:40:58 #217
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_150998006
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 08:52 schreef Marthinezruit het volgende:
Wat een vooruitgang! ik vind de keuken ook super gaaf! Haha de rust merk ik ook in mijn topic xD iedereen zit niet meer achter zijn computer maar buiten ofzo :7

Oh schuren is zon hell ;( heb je een bandschuurmachine?
Thanks!! Ben wel blij dat jullie overwegend toch wel positief zijn over de keuken, waar dat eerst niet zo was. Op jouw topic kijk ik ook altijd mee hoor! Maar vaak is dat even snel op mijn telefoon snel tussendoor omdat de momenten achter de PC erg schaars zijn.

Schuren, nee ik heb zo'n muis schuurmachine maar dan van de Lidl. Ding doet het best, alleen trilt hij zowat je arm eraf en dat is fucking irritant. Alles begint te tintelen en doen na een tijdje.
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Die kookplaat past in ieder geval meer dan prima bij de keuken ! ^O^
Kun je eindelijk naar 3 jaar relax gaan zitten koken; de afgelopen jaren heb je alles met een camping kooktoestelletje gedaan ? :+

Je gaat hard vooruit vriend ! *O*
Thanks Vonk! Ik moet erg wennen aan de keuken. Ik heb geen idee waar ik alles heb gelaten en ik ben als de dood het blad te beschadigen. Komt wel goed, morgen of overmorgen voor het eerst écht koken.

Nee, ik heb in het souterrain nog 40 m² oppervlak hè. Daar was al een keuken aanwezig dus daar heb ik al die tijd gewoon. Ik heb toen tijdens de verbouwing hier boven het kastje met de kookplaat er tussenuit gezaagd en beneden ertussen geschoven (er was daar niets dan een gat voor een oven/kookplaat combi) en links van het blok een tafelmodel koelkast met vriesvak.

Serieus aanmodderen altijd maar alles went. Je wilt niet weten hoe het voelt nu opeens een 228 liter koelkast te hebben en 64 liter vriesladen. Ik heb de inhoud van beneden - redelijk propvol - boven erin gezet en het lijkt helemaal leeg haha.
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2015 22:57 schreef tux87 het volgende:

[..]

Wederom een super afwerking, zoals we van je gewend zijn! Gewaagde kleuren maar zeer geslaagd.

Wil je het adres van het blad delen (of via PM)?
Thanks Tux!! Ik voel me vereerd met je complimenten over mijn afwerking :)

Gelukkig zijn we op Fok! niet zo moeilijk over reclame en dat soort ellende. Ik heb het blad bij GranitoNatuursteen vandaan (www.granitonatuursteen.nl) en ben er zeer tevreden over. Erg goed te woord gestaan, goed behandeld met toch wel lastige vragen rondom de tekening, erg nette installatie. En de prijs, tja zeer concurrerend!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 09:46 schreef R2R het volgende:
Het ergste aan schuren vind ik nog wel het stof :(
Je blijft schoonmaken....
Haha ja k*t is dat echt ja. Maar als je mij aan het werk ziet....
- nat/droog stofzuiger
- schuurmachine
- otoplastiek
- dunne werkhandschoenen

Dan is het te doen. Weinig stof en de teringherrie is te doen door m'n dopjes. Ik kan echt heel slecht tegen hard geluid dus dat is een uitkomst.

Weet je... het duurt allemaal zo lang, dat is het probleem. FF kozijntje éérste keer schuren. 1,5 uur. Want ja, oppassen... korrel 60 vreet zo. Slang te kort, iets voor je poten.... kan niet zien etc. Je kent het wel.

Dat branden ben ik goed zat. Maar ja, mog een grote dakbalk en een deurkozijn naar het balkon. Misschien is die verf nog wel OK, dan schuur ik het alleen en laat ik lekker de oude lagen zitten.

Maar weer kijken wanneer ik wat kan doen.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 24 maart 2015 @ 21:19:51 #218
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_150999937
Ik durf het bijna niet te zeggen, maareh, investeer in een goeie deltaschuurmachine.
Een Rupes Delta heb je voor 150 euro
http://www.nonpaintstore.(...)es-ls-delta-21a.html

En echt, ik zweer het je met de hand op mijn hart, je baalt dat je niet eerder zoon ding hebt gehaald.
Zuigt goed af, trilt niet je hand naar een carpaal tunnelsyndroom en scheelt enorm in herrie.
Scheelt ook enorm in de energie die het schuren je kost :) .

Festool ofzo kan ook natuurlijk, maar dan kijk je gelijk tegen het dubbele aan qua prijs en dan is het gelijk een pittige aankoop.

Maareh, ziet er goed uit die keuken zo!
Vind het wel mooi, gas op glas.
En lijkt mij makkelijker schoonmaken dan rvs :Y .

[ Bericht 12% gewijzigd door bleiblei op 24-03-2015 21:25:10 ]
pi_151005860
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:40 schreef Gieliovd het volgende:
Haha ja k*t is dat echt ja. Maar als je mij aan het werk ziet....
- nat/droog stofzuiger
- schuurmachine
- otoplastiek
- dunne werkhandschoenen

Dan is het te doen. Weinig stof en de teringherrie is te doen door m'n dopjes. Ik kan echt heel slecht tegen hard geluid dus dat is een uitkomst.

Weet je... het duurt allemaal zo lang, dat is het probleem. FF kozijntje éérste keer schuren. 1,5 uur. Want ja, oppassen... korrel 60 vreet zo. Slang te kort, iets voor je poten.... kan niet zien etc. Je kent het wel.
Gebruik zelf ook gewoon de otoplastieken die ik eigenlijk voor op de motor heb besteld, werkt ook ideaal als je met de boorhamer aan het hakken bent. Vergeet alleen wel erg makkelijk hoeveel herrie het ding nou echt maakt.

Ben nog bezig de CV leidingen erin te hangen, mooi wegwerken en dus lekker sleuven frezen met zo'n goedkoop ding van Einhell met een stofafzuiging van niks. En dan zit je weer net te dicht in de hoek te frezen ofzo zodat je net niet wegkomt met dat ding, kan je alsnog de haakse slijper pakken en zit je (en de rest van het huis) helemaal onder het stof. :') Met een mondkap op beslaat de veiligheidsbril steeds, als je beneden in de kruipruimte bezig bent komt alles en overal wel zand te zitten. Wat een hobby.

Ik ben erg benieuwd hoe die kookplaat je gaat bevallen, als ik wat verder ben in de verbouwing moet er ook nog het e.e.a. besteld worden en zoiets ziet er wel errug goed uit. En voor de rest helemaal eens met bleiblei, zo'n degelijke schuurmachine is echt een goede investering. ^O^
pi_151009974
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:40 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks!! Ben wel blij dat jullie overwegend toch wel positief zijn over de keuken, waar dat eerst niet zo was. Op jouw topic kijk ik ook altijd mee hoor! Maar vaak is dat even snel op mijn telefoon snel tussendoor omdat de momenten achter de PC erg schaars zijn.

Schuren, nee ik heb zo'n muis schuurmachine maar dan van de Lidl. Ding doet het best, alleen trilt hij zowat je arm eraf en dat is fucking irritant. Alles begint te tintelen en doen na een tijdje.
quote:
Hahaha! Verschrikkelijk! Ik zou toch aanraden om voor een dagje een bandschuur machine te huren bij de hornbach bijvoorbeeld! Toch wel makkelijk! :Y) En het gaat stukken sneller.
pi_151010028
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2015 20:40 schreef Gieliovd het volgende:

Dan is het te doen. Weinig stof en de teringherrie is te doen door m'n dopjes. Ik kan echt heel slecht tegen hard geluid dus dat is een uitkomst.

Ik heb vaak een draadloze koptelefoon op tijdens het klussen :D
pi_151134103
Zo... deze week nog 2 avonden bij m'n zus in haar nieuwe flat geklust en dat schiet ook aardig op.

Vandaag weer bij mezelf aan de slag geweest. Kost toch allemaal veel tijd joh!!!




Ik heb de slaapkamer dakbalk kaalgehaald en geschuurd. Het kozijn geschuurd. Het kozijn van de loopdeur naar het balkon kaalgehaald en geschuurd.

Gaatjes eerste keer geplamuurd. Morgen dus door met schuren in de andere slaapkamer en dan ga ik maar eens een plannetje maken voor het aftimmeren en de fasering voor de rest. Grote kans dat ik de eerste aftimmerlatjes al haal en erop jas. Dat deel wordt toch in de lak gezet dus kan ik meegronden tijdens het schilderen.

De rest, het plafond, dat moet allemaal ook nog afgetimmerd maar daarvoor grond ik de latten eerst zodat de muurverf er straks niet vanaf pleurt na het sausen. Als ik eraan toekom dan meet ik dat ook allemaal op en dan zet ik ze allemaal in de grond. Kan ik ze later in één keer verwerken.

De afkortzaag is ook weer terug, dus dat is fijn voor dat werk!!

Ik kan echt niet wachten tot ik boven kan sausen, elektra, vloeren, plinten... Heerlijk!! Het voelt zo dichtbij :) Maar met dit tempo... :')

Deze week wel weer even aan het denken gezet dat het het wel waard is en dat mijn aanpak echt wel de Gieliovd aanpak is en moet blijven.

Het is heel wat waard om een blik vrienden te vragen en aan het werk te zetten voor bijvoorbeeld het schilderderwerk maar als ik zie hoe dat bij mijn zus gaat... laat maar. Er is ruim om de telefoon heen gesausd, heel korte haaltjes met de kwast dus dat zie je... nergens kit en randen afgewerkt. Zonde, maar het is wel "klaar" en snel. Meh.

Het wordt hier een factor 30 netter en dat is meer mijn ding.
Laat die handjes wapperen!
pi_151178443
Goed bezig! Al het hout lijkt nog wel in goede staat te zijn, of niet? En natuurlijk mooi dat je door ergens anders te helpen ineens ziet waarom het allemaal zoveel tijd kost. ;)

Kan natuurlijk allemaal wel sneller, maar ik geloof dat jij (net als ik) het overzicht wil blijven houden en het dan maar liever zelf doet. En dat duurt natuurlijk een stuk langer, maar als je de lat lager zou gaan leggen blijf je je er later aan storen.

En daarnaast, als het nu al af zou zijn heb je geen idee wat je ineens met al die vrije tijd moet doen. :+
  zaterdag 4 april 2015 @ 20:50:51 #224
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151368579
Ik had de afkortzaag weer terug van mijn waarde collega en ik was klaar met het afbranden van de kozijnen, dus aftimmeren! In de slaapkamers.

Ik naar de Praxis, staan sorteren om rechte latten te kunnen vinden. Man, man, man wat is die troep krom daar. Ja, de houthandel, maar dit is retegemakkelijk.





Het lijkt niet veel, maar het is toch best veel werk en het is aardig netjes geworden. Knapt goed op!

Heb tevens een afdekplank tegen de muur naast de deur gemaakt, de aansluiting tussen de muur, kozijnen en de dakbalk netjes met een latje afgewerkt.

Morgen de laatste hand aan de slaapkamers en dan ga ik aan de overloop door. Plafond dichtmaken, afwerklatjes... en maar eens bedenken wat ik met de trap naar zolder ga doen evenals de trapleuning van de andere trap.
Laat die handjes wapperen!
pi_151374149
Top man. Je keuken is echt mooi geworden. Goede plafondlijstjes.

Enne vrienden laten klussen: meh, een keer heb ik twee vrienden die wel een klein beetje kluservaring hadden mijn lambrisering in de hal laten grondverven...... ik ben door hun dikke klodderige verflaag wegschuren 4x zo lang bezig geweest denk ik.... ;(
pi_151374783
Man man, bergen werk verzet! Mooi geworden die keuken zeg!

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:21 schreef Gieliovd het volgende:
Deze week wel weer even aan het denken gezet dat het het wel waard is en dat mijn aanpak echt wel de Gieliovd aanpak is en moet blijven.

Het is heel wat waard om een blik vrienden te vragen en aan het werk te zetten voor bijvoorbeeld het schilderderwerk maar als ik zie hoe dat bij mijn zus gaat... laat maar. Er is ruim om de telefoon heen gesausd, heel korte haaltjes met de kwast dus dat zie je... nergens kit en randen afgewerkt. Zonde, maar het is wel "klaar" en snel. Meh.

Het wordt hier een factor 30 netter en dat is meer mijn ding.
Zo is het maar net.
  maandag 6 april 2015 @ 23:17:27 #227
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151436648
Lekker lang weekend klussen. Ik ben helemaal soort van tot rust gekomen, het klussen lukte zowaar naar zin dus dat gaf wel energie.

quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 21:30 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Wat maak je me nou? ben je gestopt? of ben je het snel-snel aan het afmaken nu? :( pas op he! laat me het niet horen!!
Ik ben niet gestopt en ook niet snel-snel want dat gaat tegen al m'n principes in. Wel begint m'n geduld voor details te vertrekken. Ik zou liefst overal mooie architraven en neuten maken. Mooie sierlijsten hier en daar. Extra tijd aan dit en dat besteden...

Dat wordt hem gewoon niet.

Desalniettemin toch wel weer netjes gewerkt denk ik.




- Na dit weekend beide slaapkamer plafonds voorzien van deklijsten en is alles netjes afgetimmered.
- Raamkozijn - dakbalk constructie is netjes afgetimmerd.
- Gare brokkelende muur naast deurkozijn voorzien van houten plaat ter afwerking.
- Overloop begonnen met aftimmeren, maar toen was het hout op bij mij en ook in de bouwmarkt de schappen leeg.
- Beide trapgaten afgetimmerd met 12mm platen.
- Lijstje gemaakt voor slaapkamers, badkamer, overloop en hal klussen.
- Opgeruimd en stofgezogen.

Al met al leuke progressie en geeft weer energie om door te gaan. Ik heb er zin in om te proberen deze week een paar avonden te pakken om wat te doen.

Misschien maar beginnen met grondverven of toch maar de trap naar zolder gaan aanpakken.Vieze tapijt moet eraf, de lak eraf branden en het zootje klaarmaken om ook in de lak te worden gezet. Waarschijnlijk jas ik er wel uit gemak weer tapijt op. Kijken hoe het er onderuit komt.

Ook tijd om de stucloper eens uit de badkamer te halen, dus daar ook maar eens de gaten voor de spotjes maken en het afzuigventiel opnieuw uitzagen.

So much to do, so little time..... :Z
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:22:21 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151443892
Nou heb ik niet zo veel verstand van klussen als de meesten hier maar ik weet wel dat je niet moet beginnen met tapijt en lijm van een trap halen als je je goede humeur en je klusmojo graag wilt behouden ;)
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:31:07 #229
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151444090
Het zit gelukkig met nietjes vast en geen lijm ;) En ik heb er al één afgetrokken, maar ja daar zit alweer een gebroken trede onder. Dus ben benieuwd.

Het is echt een habbie-babbie trap maar ja, je moet wat.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:35:09 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151444191
Ik krijg gewoon weer een sacherijnig gevoel als ik aan die klotetrap bij ons denk. En het afkrabben, branden, etc is gewoon alweer 6 jaar ofzo geleden. Niet dat het toen echt mooi is geworden. Dit jaar laat ik hem met laminaat bekleden, samen met de vloer boven.

Maar goed, het is hoe dan ook een kutklus. Met lijm meer dan met nietjes natuurlijk. Maar weer gewaarschuwd ;)
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:35:35 #231
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151444200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou heb ik niet zo veel verstand van klussen als de meesten hier maar ik weet wel dat je niet moet beginnen met tapijt en lijm van een trap halen als je je goede humeur en je klusmojo graag wilt behouden ;)
Ik ben bang voor het humeur van Gieliovd dat het er toch een keer van moet komen. Het is net als met een pleister, je kunt hem er beter in één keer vanaf ratsen, dan ben je er maar vanaf :+
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:41:55 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151444330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:35 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik ben bang voor het humeur van Gieliovd dat het er toch een keer van moet komen. Het is net als met een pleister, je kunt hem er beter in één keer vanaf ratsen, dan ben je er maar vanaf :+
Helemaal waar :D Maar hij klinkt weer zo lekker positief en vol kluszin. Het zou zonde zijn als dat snel weer verdwijnt. Misschien is hij het dan wel zo zat dat hij er helemaal mee stopt en dan hebben wij geen updates meer om te lezen ;(
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:04:25 #233
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151444802
Is dit dan misschien een klus om uit te besteden aan vrienden of familie? Hierbij kan toch weinig verkeerd gaan zou je zeggen? :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:41:31 #234
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151462212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik krijg gewoon weer een sacherijnig gevoel als ik aan die klotetrap bij ons denk. En het afkrabben, branden, etc is gewoon alweer 6 jaar ofzo geleden. Niet dat het toen echt mooi is geworden. Dit jaar laat ik hem met laminaat bekleden, samen met de vloer boven.

Maar goed, het is hoe dan ook een kutklus. Met lijm meer dan met nietjes natuurlijk. Maar weer gewaarschuwd ;)
Haha, goed punt. Daarom dacht ik eigenlijk gewoon de zijkanten en de stootborden kaal te halen en goed te schuren. Jas ik het daarna 2 keer in de grond en 2x in de lak. Gooi ik op de treden weer laagpolig tapijt. Scheelt 2 dagen irritatie en heb ik dat issue ook niet met kapotte treden.

Dat ik bij de andere trap het tapijt eraf trok, kwam ik erachter dat het 1 + 1/3 trap was... er was een eind aan getimmerd haha. Godvergeten prutser die vorige eigenaar. Ik heb echt geen enkel stuk van zijn gepruts intact gelaten.
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Helemaal waar :D Maar hij klinkt weer zo lekker positief en vol kluszin. Het zou zonde zijn als dat snel weer verdwijnt. Misschien is hij het dan wel zo zat dat hij er helemaal mee stopt en dan hebben wij geen updates meer om te lezen ;(
Ach weet je... het is gewoon een beetje veel allemaal.

Ik stop helemaal nergens mee. We gaan doooorrrrrr!!! Vanavond nog even wat geschuurd want er zat nog wat veel plamuur overal. Meteen de scherpe randjes van die plafondlijsten geschuurd.

Toen sloeg de irritatie toe en ben ik maar gaan docuchen ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:04 schreef Barrah het volgende:
Is dit dan misschien een klus om uit te besteden aan vrienden of familie? Hierbij kan toch weinig verkeerd gaan zou je zeggen? :)
Ja goed punt. Ik zal eens horen of ze daar zin in hebben. Ze mogen ook de 4000000 gaatjes in het plafond plamuren (gipsschroeven) en in de latjes ook.

Prima plan. Zijn we allemaal op dezelfde verdieping bezig en ieder z'n eigen klus.
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:41:35 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151465198
Doorgaan, doorgaan *O*
Spoilers!
pi_151478307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:41 schreef Gieliovd het volgende:
Ja goed punt. Ik zal eens horen of ze daar zin in hebben. Ze mogen ook de 4000000 gaatjes in het plafond plamuren (gipsschroeven) en in de latjes ook.
Heerlijke klus! echt een hobby aan het worden zo herkenbaar.. hehe! Volhouden he! Al een einddatum geplanned? ^O^
  woensdag 8 april 2015 @ 18:40:59 #237
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151490105
Q2 :')
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 9 april 2015 @ 11:41:58 #238
12569 Sony
Just me!
pi_151510231
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:40 schreef Gieliovd het volgende:
Q2 :')
Van welk jaar? :P

Je hebt mooi werk gedaan, blijf vooral met de laatste loodjes op de details letten anders ga je echt spijt krijgen in de toekomst en dat zou zonde zijn van al je inspanningen!

Ga nu zelf het achtste jaar in en ik weet hoe lastig dan die details worden... :{
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_151528514
Moet zeggen als ik u boven kom dan krijg ik een super positieve vibe.

Het einde is in zicht :)

Alleen de overloop drukt zwaar op m'n schouders.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:15:40 #240
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151586785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:07 schreef Gieliovd het volgende:
Moet zeggen als ik u boven kom dan krijg ik een super positieve vibe.

Het einde is in zicht :)

Alleen de overloop drukt zwaar op m'n schouders.
Gewoon de schouders eronder en terugduwen ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151589672
We zitten uiteraard niet stil in huize Gieliovd en laten ons niet gek maken!





Nog één raamkozijn en het buitendeur kozijn in de grondverf en dan is de eerste laag gereed.

Morgen plamuren en verder zien we het wel. Hopen dat mijn vrienden een beetje op tijd zijn en zin hebben om wat te doen. Wie weet is dan de trap voor een goed deel kaal en veel plafond gaatjes gedicht en dus minder schroefkopjes zichtbaar.

Blunder: gaten maken voor de spotjes. Mijn eigen notities niet begrijpen en vervolgens een gaatje boren (8mm) in een ruimte BOVEN de ruimte waar mijn bedrading ligt.

Echt fijn, een jaar geleden bedrading aangelegd en nu niet goed gedocumenteerd hebben :')
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 12:05:39 #242
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151605357
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:25 schreef Gieliovd het volgende:
Blunder: gaten maken voor de spotjes. Mijn eigen notities niet begrijpen en vervolgens een gaatje boren (8mm) in een ruimte BOVEN de ruimte waar mijn bedrading ligt.

Echt fijn, een jaar geleden bedrading aangelegd en nu niet goed gedocumenteerd hebben :')
Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.
Timmerman zet vervolgens het plafond dicht; en 3 maand later moeten die spots er nog snel even ingemaakt worden voor de definitieve oplevering.

En een collega van persoon A moet dan maar zien dat hij er uitkomt; zo vaak meegemaakt dat het toch anders op papier staat dan dat het in de praktijk gemaakt is :X :|W
pi_151605936
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.
Timmerman zet vervolgens het plafond dicht; en 3 maand later moeten die spots er nog snel even ingemaakt worden voor de definitieve oplevering.

En een collega van persoon A moet dan maar zien dat hij er uitkomt; zo vaak meegemaakt dat het toch anders op papier staat dan dat het in de praktijk gemaakt is :X :|W
Daarom doe ik dat zelf. Maar soms verschuift kabel toch. Daarvoor pak ik dan mijn endoscoop 😝
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 12:40:49 #244
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151606168
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 12:29 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Daarom doe ik dat zelf. Maar soms verschuift kabel toch. Daarvoor pak ik dan mijn endoscoop 😝
Ouderwets hengelen met een stukje vd draad; of CU4 o.i.d. gaat ook prima :)
  zondag 12 april 2015 @ 16:20:46 #245
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151613134
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.
Timmerman zet vervolgens het plafond dicht; en 3 maand later moeten die spots er nog snel even ingemaakt worden voor de definitieve oplevering.

En een collega van persoon A moet dan maar zien dat hij er uitkomt; zo vaak meegemaakt dat het toch anders op papier staat dan dat het in de praktijk gemaakt is :X :|W
Bij mij op kantoor moest de installateur twee jaar na oplevering langskomen om de bedrading af te maken omdat een wand te snel was dichtgemaakt. Vreemd dat ik als tweede huurder er pas achter kwam dat de helft van de wcd's niet werkte. Ik heb er nu wel een wcd bij op de plek waar twee leidingen nog met elkaar verbonden moesten worden in een metal stud wandje.
pi_151613210
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ouderwets hengelen met een stukje vd draad; of CU4 o.i.d. gaat ook prima :)
Stukje aarde draad. Maar endoscoop is ideaal.
  maandag 13 april 2015 @ 13:18:19 #247
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151643031


:7
Laat die handjes wapperen!
  maandag 13 april 2015 @ 14:35:52 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151645346
Goed voor elkaar :D
Spoilers!
pi_151697351
Ik dacht al op die 1e foto: wat heeft die Giel een raar shirt aan ?
pi_151700373
Hahaha, nee laatste keer dat ik keek was ik nog een echte vent :+

Grote plannen deze week van alles te doen. Het is alweer woensdag, niks kunnen doen. En zaterdag ook geen tijd :'(

Het gaat net zo lekker!! :W
Laat die handjes wapperen!
  zondag 19 april 2015 @ 19:37:29 #251
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151835092
Nou.. zaterdag moeder naar adres één verhuisd en nichtje naar adres 2. Arme auto van me en mijn arme lijf. Ik voel m'n spiertjes wel goed.

Ik had er helemaal zin in vandaag, dus aan de slag!! :7

Ik moest nog 2 grote vlakken in de grondverf zetten, die straks mee worden gespoten in de muurverf, dus dat eerst maar gedaan met een rollertje. Eigenlijk doet ik alles met kwasten, maar dit ging ook best. Alleen blijft kutten bij de randjes... en kwast + roller geeft een heel ander effect.



Ik had de roller toch in handen, dus m'n trapgat aftimmeringen ook meteen maar meegepakt.



Daarna moest ik nog een aantal latten afmaken, gezien het hout laatst op was. Dus hop. Otoplastieken in, compressor buiten op 't balkon*.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afkortzaag weer op z'n plek en gaan met die banaan.



Tja, toen zat het erop en ben ik de boel maar eens gaan kitten want het is een flinke ellende met die oude kozijnen. Goed opgeknapt!! Ziet er opeens superstrak uit en geen scherpe hoeken meer, scheelt een hoop met schilderen straks. En met krimpnaden en scheurtjes hoop ik ook..

Al dit soort naadjes en kiertjes... welke rondom aanwezig waren en flink erger dan dit:





En ja, toen dat weer droog was ben ik de resterende stukken gaan gronden. Let ook op het eindresultaat van de afwerklatjes overal.




En toen was het weekend weer voorbij! Ik ben redelijk gesloopt, dus rustig aan op de bank nu. Filmpje kijken zo maar.

Komende week gaan we weer proberen wat avonden te klussen. Dat probeer ik ondertussen al 3 weken maar het is nog geen enkele keer gelukt.

Over ontspannen en filmpjes gesproken. Ik ben gek op muziek en goede films met goed geluid. Dus ik had na jaren afzien ook eindelijk mijn versterker en goede speakers (ach, Atmoz, goed voor mijn doen ;)) weer neergezet. Ik merkte helaas gisteren opeens allemaal vreemde geluiden op...

Laat die handjes wapperen!
pi_151835767
Ziet er goed uit hoor :Y :D

En petje af dat je maar door blijft gaan.
pi_151836451
Lekker biertje, dat Estrella. Balen van je speaker, maar weer een hoop werk verzet!
  zondag 19 april 2015 @ 20:56:46 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151838772
Hoop werk verzet weer! Wel zonde van de speaker.
Zijn wel reparatie-setjes voor de koop, maar ik heb altijd mijn twijfels bij de kwaliteit geluid die je na reparatie hebt :{ .
  zondag 26 april 2015 @ 19:07:47 #255
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152048352
Kiekeboe! Ja daar zijn we weer hoor.

Ik ga binnenkort mijn traphek maar eens maken boven, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. Even op internet wat inspiratie... van het één kwam het ander en voor je het wist zat ik op marktplaats en scoorde ik deze mooie spijlen:



De trap maar eens gaan afwerken ook. Het was een grote bende, dus maar even een plaat MDF gehaald en laten zagen. Hatseflats er tegenaan geschoten met de tacker en gaan met die banaan.



Maar een beetje zitten klooien met wat ideeën voor het traphek, maar ik ben er nog niet uit hoor.



Ik ben maar weer doorgegaan met kitten. Ik had eerst gezegd (tegen mezelf) dat ik het zootje niet meer ging kitten om tijd te besparen. Maar goed, gelukkig wel gedaan. Is veel strakker en netter. Ik weet dat ik mezelf anders ga lopen ergeren. Dus.... ondertussen alles netjes gekit rond de randjes. Waar ik ga glasvliezen doe ik het na het behangen, dan veranker ik het glasvlies ook meteen mooi.

Ik heb ook de naad tussen de RK gipsplaten gekit, dat is retestrak zo. Mooi in één keer alles in de muurverf spuiten straks en dat wordt prachtig mooi.



Het ging een tijdje echt fantastisch mooi. Maarrrrr de klad is er weer in. Ik loop te dralen en te tobben :') Maar eens kijken. Ik heb maar een nieuwe lijst gemaakt vandaag met "wat nog te doen voordat de slaapkamer ingericht kan worden"....

Echt nog twijfel hoe het aan te pakken. Ik neig ernaar om toch het grove werk af te maken en de slaapkamer gewoon eerst te doen, zodat ik daar kan gaan pitten. Geen idee waarom, maar ik denk dat er een drang is om iets af te maken.

Heb medio mei 9 dagen achter elkaar vrij, maar zorgen dat ik dan genoeg te doen heb. Misschien maar zodanig aanpoten dat ik gewoon m'n muurverf kan gaan spuiten. Nice.

Oja, ik heb trouwens ook flink opgeruimd boven en het is weer RUIM en licht nu!! Wow... heb toch wel een groot huis als die teringbende weg is :') _O_

De "schutting" op het balkon er ook weer op gezet. Ding 2,5 jaar geleden er af gehaald onder het mom van "dakkie ff dekken, dan kan hij er volgende week weer op" _O- :')
Laat die handjes wapperen!
pi_152063636
Als ik dit toch allemaal zie, krijg ik gewoon zin om te klussen :)
pi_152069402
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:07 schreef Gieliovd het volgende:
van het één kwam het ander en voor je het wist zat ik op marktplaats en scoorde ik deze mooie spijlen:
Mooi man!
  maandag 27 april 2015 @ 13:50:49 #258
4330 PJ
Tja.....
pi_152070204
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:07 schreef Gieliovd het volgende:
Even op internet wat inspiratie... van het één kwam het ander en voor je het wist zat ik op marktplaats en scoorde ik deze mooie spijlen:
Dat zijn nou balusters :) ...
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 16:41:44 #259
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152166084
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:21 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Als ik dit toch allemaal zie, krijg ik gewoon zin om te klussen :)
Cool, inspiratiebron ;) Ik ben erg benieuwd naar jouw project over een maandje!!!
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:50 schreef PJ het volgende:

[..]

Dat zijn nou balusters :) ...
Thanks. Ik ben niet zo thuis in die termen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Al met al een erg productief weekendje geloof ik dan ! :) ^O^
Nou, ik heb het gevoel zo goed als niks gedaan te hebben.

Mijn wijsvinger is het er niet mee eens, die huid en het eelt is 90% weggesleten.

Het meest irritante is dat ik nu niet weet wat ik dit weekend ga doen aan het huis. Dus zaterdag wordt eerst weer een tijdje naar een lijstje staren. Hopelijk deze week niet m'n koffie over de vloer en tegen de muur aan flikkeren.

Sommige dingen heb ik gewoon geen zin in om op te pakken haha. Maar mijn lijstje daar wordt wel erg kort. Misschien maar weer eens de planning herijken.

Eens kijken of ik het zodanig kan aanvliegen dat ik straks de overloop gewoon nog moet afmaken terwijl de rest al "klaar" is.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:55:01 #261
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_152172056
Wat is je twijfel over het traphek dan?

Als ik tel zijn het 11 of 12 balusters? (Nooit geweten dat ze zo heten, dank daarvoor) Dat is precies genoeg om EN de 'kopse' kant en de lange kant van het trapgat te doen. Als je dan vervolgens in een 'omlijsting' een strook overgebleven behang (of zelf schilderen oid) op de achterkant van de andere trap doet, leuk je dat een beetje op.

Alternatief is een wandje op de kopse kant zetten waardoor je tussen de achterkant trap en wandje met plankjes een soort 'rommelkastje' creeert.. maar gezien de rest van je project, is rommel niet iets voor jou ;)

Maar dat zijn even 2 uit de losse pols zonder verder informatie over maatvoering, overgebleven materiaal en je smaak/ eigen idee.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_152172389
Zou het stukje vloer onder de trap benutten voor en prachtig kastje. Mooi plek om wat kleine dingen in kwijt te kunnen als de stofzuiger en zo. Vanuit het trapgat recht omhoog tegen je MDF een plaatje. Klein kozijntje aan de voorkant en een mini deurtje er in.
Jeroentje.
pi_152172630
Je gaat lekker door, respect dat je nog geen klusdip hebt ^O^

En een prachtig blad heb je gekozen, erg mooi net als het gasfornhuis.
Tevens we hebben hetzelfde zeeppompje, deze is ook van bovenaf bij te vullen en wij gebruiken het iedere dag.
Het gat wat bij ons geboord is dat is redelijk universeel, ik kon genoeg andere zeeppompen vinden met dezelfde gatmaat dus ik maak mij daarover geen zorgen.

En tsja, plamuren, kitten en schilderen, veel werk en weinig vooruitgang, hier doet de vrouw dat gelukkig :P

EDIT: Welke latexspuit heb jij precies, en ben jij er tevreden over?
Ik moet namelijk ook gaan spuiten hier binnenkort en twijfel of ik er iemand voor laten komen of dat ik het zelf ga doen.

Is het een beetje te doen voor de handige klusser?

[ Bericht 15% gewijzigd door junkiexp op 01-05-2015 09:19:05 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:28:30 #264
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152217691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:55 schreef Koepert het volgende:
Wat is je twijfel over het traphek dan?

Als ik tel zijn het 11 of 12 balusters? (Nooit geweten dat ze zo heten, dank daarvoor) Dat is precies genoeg om EN de 'kopse' kant en de lange kant van het trapgat te doen. Als je dan vervolgens in een 'omlijsting' een strook overgebleven behang (of zelf schilderen oid) op de achterkant van de andere trap doet, leuk je dat een beetje op.

Alternatief is een wandje op de kopse kant zetten waardoor je tussen de achterkant trap en wandje met plankjes een soort 'rommelkastje' creeert.. maar gezien de rest van je project, is rommel niet iets voor jou ;)

Maar dat zijn even 2 uit de losse pols zonder verder informatie over maatvoering, overgebleven materiaal en je smaak/ eigen idee.
Ik moest het even 3 keer lezen maar ik snap nu wat je bedoelt.

Ik ga denk ik het "kopse" stuk zoals je het noemt open en vrij houden, zodat ik onder de trap een plant ofzo kan neerzetten, of een stuk kunst. Ik ga de onderkant van de trap in de muurverf mee spuiten denk ik. Ik schilder de zijkanten netjes mee in de hoogglans.

Troep hou ik niet van, maar ik heb wel héél veel "spullen" haha.

De twijfel zit hem in:
- Afstand tussen balusters
- Hoe ver van einde trapgat
- Hoe stevig maken
- Wat voor eindstuk, balk
- Hoe de balusters in de liggers monteren zonder bovenfrees
- Het traphek voorbij de zoldertrap laten doorlopen, of waar stoppen
- Als ik het traphek stop waar het vlakke deel begint onder de trap naar zolder, zodat ik van de zijkant erbij kan... is dat geen gek gezicht?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:27 schreef jpajs het volgende:
Zou het stukje vloer onder de trap benutten voor en prachtig kastje. Mooi plek om wat kleine dingen in kwijt te kunnen als de stofzuiger en zo. Vanuit het trapgat recht omhoog tegen je MDF een plaatje. Klein kozijntje aan de voorkant en een mini deurtje er in.
Ja, dat is ook nog een alternatief. Daar moet ik maar eens naar kijken, die stofzuiger is wel een goed punt. Ding staat altijd in de weg. Maar er komt ook nog een kast op de overloop, dus eventueel kan dat. Maar eens kiek'n... ik ben zo slecht in dit soort creativiteit.

Bouwen - prima. Verzinnen, meh.
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:49 schreef junkiexp het volgende:
Je gaat lekker door, respect dat je nog geen klusdip hebt ^O^

En een prachtig blad heb je gekozen, erg mooi net als het gasfornhuis.
Tevens we hebben hetzelfde zeeppompje, deze is ook van bovenaf bij te vullen en wij gebruiken het iedere dag.
Het gat wat bij ons geboord is dat is redelijk universeel, ik kon genoeg andere zeeppompen vinden met dezelfde gatmaat dus ik maak mij daarover geen zorgen.

En tsja, plamuren, kitten en schilderen, veel werk en weinig vooruitgang, hier doet de vrouw dat gelukkig :P

EDIT: Welke latexspuit heb jij precies, en ben jij er tevreden over?
Ik moet namelijk ook gaan spuiten hier binnenkort en twijfel of ik er iemand voor laten komen of dat ik het zelf ga doen.

Is het een beetje te doen voor de handige klusser?

Geen klusdip... tja ik denk dat ik net zoals heel veel dingen mezelf er snel overheen zet en doorga. Ik heb een lastige periode achter de rug maar nu wel weer zin. Het is echt richting het einde aan het gaan boven, dus knallen!!

Dinsdag ga ik lakken. Dan ergens begin mei ben ik 9 dagen vrij. Dan wil ik zo ver zijn dat ik kan gaan latex spuiten op muren en plafonds.

Voor ik zo ver ben, maar eens kijken wat ik nog wil doen en waar ik de grens ga leggen. Ik denk dat het een utopie gaat worden om de slaapkamers + overloop + trap achterkant + muur bij de trap en de hal beneden in één keer te spuiten. Dan moet er nog wel erg veel gebeuren in korte tijd aan voorbereidingen.

Grote kans is dus dat ik de slaapkamers + overloop spuit en dan de grote muur later doe samen met de hal.

Thanks voor je complimenten, gaaf he die keuken! Prachtig blad, ik ben er elke dag super blij mee.

Tja, hier is de vrouw weggelopen dus helaas maar zelf doen allemaal haha. Vandaag weer heel wat werk verzet. 8 kozijnen geschuurd en nog wat geplamuurd. Daarna in de tweede laag grondverg gezet.



Wat betreft de latex spuit:

Ik heb de Wagner 985E met lakbeker erbij gekocht via Markplaats. Mocht je deze ook overwegen na dit verhaal, en je zou op MP kijken, kom er dan ff op terug bij me voor wat aandachtspuntjes bij aankoop (reiniging, slijtage).

Ik ben wel enthousiast over de machine, het werkt perfect dat je direct uit de emmer je verf opzuigt en gewoon hatsikidee 10 liter wegblaast tegen de muren en plafonds. Het werkt echt super snel en strak.

Jij kunt dat absoluut en zeker zelf. Ik ben ook maar een hobby-bob die nog nooit wat gespoten had. Als je goede voorbereidingen treft is het sowieso niet heel moeilijk. Daar zit gelijk wel een aandachtspunt.
- Veel werk met voorbereidingen, afplakken
- Reinigen met doorspoelen werkt als een tiet, maar de details kosten wel tijd
- Hij maakt best een teringherrie, door de turbine met warme lucht
- Hij blaast veel lucht, dus oppassen met vuil op de vloer en dat je je afplakfolie niet losblaast

Ik zou zelf ook eens kijken naar de Project serie van Wagner zoals de Project 115. Waarschijnlijk koop ik die als ik nog een keer zoiets zou doen. Die is airless, dus minder herrie en minder luchtverplaatsing.

Ik zou het absoluut weer lekker op deze manier doen. Lekker zelf op je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt, je bespaart ook een hoop geld.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking zaterdag 2 mei 2015 @ 22:10:03 #265
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_152218978
quote:
99s.gif Op zondag 19 april 2015 19:37 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben gek op muziek en goede films met goed geluid. Dus ik had na jaren afzien ook eindelijk mijn versterker en goede speakers (ach, Atmoz, goed voor mijn doen ;)) weer neergezet.
Haha 8)7

Maareh, wat draai je zoal?
En gaat dat via cd's of streaming ofzo?
Morgenvroeg ga ik weer eens goed ervoor zitten. Koffietje erbij, en dan Tony Joe White (ofzoiets) op. Luister ik normaal nooit naar, maar op een zondagmorgen gaat dat perfect :)

quote:
Ik merkte helaas gisteren opeens allemaal vreemde geluiden op...

Hmzz, das niet zo mooi!

Verder weer flink opgeschoten met alles. Mooi om te zien.
Succes met alles verder, en keep up the good work _O_
pi_152219106
_O_ _O_ Nog steeds goed bezig hier. Weer je topic bijgelezen.
Kitten van de gipsplaten zeker een goed idee geweest. :)
pi_152231300
quote:
Wat betreft de latex spuit:

Ik zou zelf ook eens kijken naar de Project serie van Wagner zoals de Project 115. Waarschijnlijk koop ik die als ik nog een keer zoiets zou doen. Die is airless, dus minder herrie en minder luchtverplaatsing.

Ik zou het absoluut weer lekker op deze manier doen. Lekker zelf op je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt, je bespaart ook een hoop geld.
ik ben zelf ook aan het kijken naar een wagner project, maar kom (zoals met alles) bij de duurdere uitvoering uit.

de 115 moet je zelf vullen met de latex, de 119 zet je de emmer eronder. scheelt denk ik een hoop knoeiwerk met vol en leeg schenken en schoonmaken.

in mijn geval zal het uiteindelijk vast de 119 worden (als ik genoeg werk heb verzonnen als excuus om hem aan te schaffen
  zondag 3 mei 2015 @ 19:18:27 #268
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152240771
In plaats van zelf bedenken en bouwen heb ik het bedenken aan de Zweden overgelaten vandaag.

Het bouwen heb ik zelf wel ondernomen! Ik ben erg blij met het resultaat :)





Restpunten:
- één slang van de kraan was 5 cm te kort... Praxis dicht.
- kitten achterkant
- spiegel of spiegelkast scoren

Prijsvraag met als prijs de eeuwige eer: mij kennende, hoe lang had ik deze kast al in huis?
Laat die handjes wapperen!
  zondag 3 mei 2015 @ 19:21:07 #269
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152240877
Mooi, die strakke gaten. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_152241065
Mooi, nog steeds goed bezig zeg!
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 19:28:37 #271
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152241156
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:18 schreef Gieliovd het volgende:
Prijsvraag met als prijs de eeuwige eer: mij kennende, hoe lang had ik deze kast al in huis?
Ik ga voor de koelkast :9 ..

Ik zeg 1 jaar en 7 maanden *O*
pi_152241173
quote:
Prijsvraag met als prijs de eeuwige eer: mij kennende, hoe lang had ik deze kast al in huis?
Sinds april 2013?
pi_152241899
Maart 2013
  zondag 3 mei 2015 @ 20:33:52 #274
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152243572


06-10-2012

:') _O-

Loopt in de Ikea en denkt "mwah, binnenkort maar meubeltje ophangen".
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 21:24:21 #275
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152245918
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:33 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

06-10-2012

:') _O-

Loopt in de Ikea en denkt "mwah, binnenkort maar meubeltje ophangen".
Geen garantie meer ? :') :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Vonkenboer op 03-05-2015 22:07:38 ]
  zondag 3 mei 2015 @ 21:37:20 #276
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152246634
Geen flauw idee maar die van de kranen is wel al verlopen ja :+
Laat die handjes wapperen!
pi_152246921
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Geen garantie meer ? :')
What the F*ck............. :)
pi_152268157
quote:
Over ontspannen en filmpjes gesproken. Ik ben gek op muziek en goede films met goed geluid. Dus ik had na jaren afzien ook eindelijk mijn versterker en goede speakers (ach, Atmoz, goed voor mijn doen ;)) weer neergezet. Ik merkte helaas gisteren opeens allemaal vreemde geluiden op...

[ link | afbeelding ]
Eenvoudig te repareren dit, heb het zelf al een aantal keren gedaan. Het is even opletten met het centreren op het moment dat je de nieuwe ring weer aan de behuizing vast zet maar al met al prima te doen.
pi_152268498
Mooi en herkenbaar meubel. Ook dat van de te korte kraan _O- :')
pi_152288742

Klein beetje inspiratie voor de balusters, vergelijkbare situatie met trap naar boven. Misschien heb je er wat aan.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:44:28 #281
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152289413
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:18 schreef Gieliovd het volgende:
In plaats van zelf bedenken en bouwen heb ik het bedenken aan de Zweden overgelaten vandaag.

Het bouwen heb ik zelf wel ondernomen! Ik ben erg blij met het resultaat :)

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Restpunten:
- één slang van de kraan was 5 cm te kort... Praxis dicht.
- kitten achterkant
- spiegel of spiegelkast scoren

Prijsvraag met als prijs de eeuwige eer: mij kennende, hoe lang had ik deze kast al in huis?
Hè Ik zie dat je voor je wasbak chromen plaatjes hebt gebruikt voor de afvoer terwijl je geborstelde kranen hebt. In het zakje van de kranen zitten geborstelde plaatjes voor je wasbak, dan past het nog beter bij elkaar.

Al vind ik dit overigens prima, maar het viel me op omdat ik een soortgelijk meubel heb. :+
O+
  Knikkerking dinsdag 5 mei 2015 @ 09:55:05 #282
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_152289571
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:33 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

06-10-2012

:') _O-

Loopt in de Ikea en denkt "mwah, binnenkort maar meubeltje ophangen".
Whahaha _O-
Vet!! En redelijk herkenbaar... hier staat ook nog een designradiator in de verpakking. Toen (2 jaar terug) MOEST ik hem hebben en dit en dat... O-) geen tijd/zin/andere projecten gaan voor, je kent 't wel :*

Maareh, ziet d'r verder weer zeer goed uit!
Nice work :7
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:23:06 #283
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152295033
Lekker aan het schilderen, doen ze de zon uit... :+



5 kozijnen gedaan, nog 4 deur kozijnen te gaan.

Met bouwlamp want ik zie geen fuck meer :|W
Laat die handjes wapperen!
pi_152303504
Ziet er knap uit!
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 18:51:27 #285
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152305064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 13:23 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker aan het schilderen, doen ze de zon uit... :+

[ link | afbeelding ]

5 kozijnen gedaan, nog 4 deur kozijnen te gaan.

Met bouwlamp want ik zie geen fuck meer :|W
^O^ :)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:33:12 #286
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152306590
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:07 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Eenvoudig te repareren dit, heb het zelf al een aantal keren gedaan. Het is even opletten met het centreren op het moment dat je de nieuwe ring weer aan de behuizing vast zet maar al met al prima te doen.
Ja, ik heb me er al eens op ingelezen 4 jaar geleden, toen kwam er al een klein scheurtje in. Ooit vervang ik ze wellicht. Ik ga voor de woonkamer toch een nieuwe set kopen met 5.1 surround, goede versterkert enzo. Ik heb nu echt antieke meuk staan met Dolby ProLogic technologie op basis van faseverschuiving etc. Lekker analoog.
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:18 schreef Puala het volgende:
Mooi en herkenbaar meubel. Ook dat van de te korte kraan _O- :')
Haha, heb jij dit meubel nou ook dan?? En die kraan is wel tragisch... had ik zo m'n best gedaan. Echt 2,5 jaar geleden alles uitgedacht. Ik had alles gelukkig wel gedocumenteerd qua hout, leidingwerk etc. en de hoogte. Ik heb een heel blok vol tekeningen, ontwerpen, lijstjes.

Gelukkig hebben we een bouwmarkt en liep ik ¤4,99 armer hiermee de deur uit:


quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
[ afbeelding ]
Klein beetje inspiratie voor de balusters, vergelijkbare situatie met trap naar boven. Misschien heb je er wat aan.
Héé super! Ik ga die foto eens heel goed bestuderen en misschien wel namaken. Eerste oogopslag zag het er super uit! Thanks man!
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:44 schreef Saisai het volgende:

[..]

Hè Ik zie dat je voor je wasbak chromen plaatjes hebt gebruikt voor de afvoer terwijl je geborstelde kranen hebt. In het zakje van de kranen zitten geborstelde plaatjes voor je wasbak, dan past het nog beter bij elkaar.

Al vind ik dit overigens prima, maar het viel me op omdat ik een soortgelijk meubel heb. :+
Euh, ja bij die kranen zat een hyperdeluxe afvoer met stokjes voor afstand bediende afsluiter etc.. Beetje jammer dat dan de Ikea afvoer niet past :')

Ik heb kranen van "Van Marcke", een of ander Belgisch merk. Helaas pindakaas, dus dan maar chroom hè..
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Whahaha _O-
Vet!! En redelijk herkenbaar... hier staat ook nog een designradiator in de verpakking. Toen (2 jaar terug) MOEST ik hem hebben en dit en dat... O-) geen tijd/zin/andere projecten gaan voor, je kent 't wel :*

Maareh, ziet d'r verder weer zeer goed uit!
Nice work :7
Best erg is dat. Ik zal geen lijstje maken met dit soort grappen want dan wordt ik helemaal depri haha. Tipje van de sluier... laminaat voor boven ligt ook al zo'n 2,5 jaar op zolder. De verf heb ik 3 jaar geleden in een "eenmalige actie :')" gekocht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:52 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ziet er knap uit!
Was een succesvol weekend en vandaag weer succes uitgebreid!!

Vanaf 8:30 lekker bezig geweest en om 17:30 stond ik handen te wassen en was het klaar.

9 kozijnen (5 raamkozijnen, 3 binnendeur kozijnen en 1 buitendeur kozijn) opgeschuurd, afgenomen met ontvetter, laten drogen en vervolgens in de RAL 9001 hoogglans gezet (Flexa Strak in de lak).

Het resultaat van een dagje hard doorwerken:





En nog een paar details van de 48.000 randjes:




Ik kan niet schilderen maar ik vind dit wel retestrak geworden, met een paar kleine kanttekeningen hier en daar ^O^ :7
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 5 mei 2015 @ 19:39:21 #287
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_152306811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:33 schreef Gieliovd het volgende:

Best erg is dat. Ik zal geen lijstje maken met dit soort grappen want dan wordt ik helemaal depri haha. Tipje van de sluier... laminaat voor boven ligt ook al zo'n 2,5 jaar op zolder. De verf heb ik 3 jaar geleden in een "eenmalige actie :')" gekocht.

:D
Dat is toch alleen maar super mooi?!
Geeft aan hoe positief/makkelijk je over dingen denkt...

"oh, ik koop dit ook alvast, doe ik zo wel effe tussendoor" O-)
Prachtig eigenlijk. Alleen komen er ook soms minder dingen bij kijken:

- misschien is het kapot (en garantie ondertussen verlopen)
- misschien staat/past het niet (en terugbrengen gaat ook niet meer)
- misschien kom je in de tussentijd iets beters/mooiers/goedkopers tegen
- misschien heb je het niet meer nodig
- etc etc... (echt veel te verzinnen nog)

Ik heb er ook -best wel erg- last van hoor :')

Maarja, je kunt zoiets ook positief bekijken toch?! ^O^

Komt allemaal goed. Net zoals je verfwerk. Zit er vrij dik op zo te zien? Lekker stootvast dus *O*

toppie
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:46:13 #288
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152307051
Lekker onverdund er tegenaan geklapt, ik hou het bij één laag. geef het de tijd en het wordt prachtig mooi denk ik.

Ze roepen altijd, liever 2 dunne lagen, maar m'n reet ik blijf bezig haha.

Er zitten 2 goede lagen grondverf onder en dat heeft ook het effect dat het al lekker uitgevlakt was en de verf goed vloeide.

Ik bekijk het ook positief verder. Inderdaad had ik wel vrees dat mijn verf niet meer goed was, of de kranen waarvan de garantie verlopen was problemen zouden geven.

Laminaat ligt in de folie in een droge ruimte. Zal wel goedkomen.

Het meest trieste verhaal voor een HiFi liefhebber is toch wel dat ik vlak voor de verhuizing een superdeluxe 50" plasma had gekocht met 3D en weet ik het allemaal. Toen echt helemaal top of the bill, duur ding.

Heeft een paar maanden op de kast gestaan en vervolgens in de doos verdwenen. Heeft 3 jaar in de doos gestaan in het souterrain. En ik maar hopen dat hij het - daar niet perfecte klimaat - zou overleven.

Maar hij doet het nog uitstekend ;)
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 21:01:16 #289
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152310491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:33 schreef Gieliovd het volgende:
[..]

Best erg is dat. Ik zal geen lijstje maken met dit soort grappen want dan wordt ik helemaal depri haha. Tipje van de sluier... laminaat voor boven ligt ook al zo'n 2,5 jaar op zolder. De verf heb ik 3 jaar geleden in een "eenmalige actie :')" gekocht.

[..]
Schrale troost: als je het toen gelijk had kunnen verwerken, waren na al die jaren waren je laminaat en schilderwerk inmiddels vast aan onderhoud toe. Dat heb je jezelf toch mooi bespaart :')
pi_152311511
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:33 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Haha, heb jij dit meubel nou ook dan?? En die kraan is wel tragisch... had ik zo m'n best gedaan. Echt 2,5 jaar geleden alles uitgedacht. Ik had alles gelukkig wel gedocumenteerd qua hout, leidingwerk etc. en de hoogte. Ik heb een heel blok vol tekeningen, ontwerpen, lijstjes.

Gelukkig hebben we een bouwmarkt en liep ik ¤4,99 armer hiermee de deur uit:
Ik heb de enkele versie, maar ik had hetzelfde probleem met de kraan. Al brak bij mij ook nog de rioolbuis in de muur af. Al met al 2 dagen bezig geweest om het meubel op te hangen :X :')

Maar het scheelt dat het zo makkelijk op te lossen was ^O^
  dinsdag 5 mei 2015 @ 21:24:45 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152311721
Ik heb het meubel ook, ben er na 1,5 jaar nog erg tevreden over. Met dezelfde wasbak trouwens. Ik vond dat playmobilmateriaal dat ze ook hadden zo ontzettend lelijk :X
Spoilers!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:03:14 #292
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152316330
Ik heb dat meubel ook, de enkele, maar nu word ik wel een beetje bang :o.
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:16:04 #293
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152349267
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:01 schreef Barrah het volgende:

[..]

Schrale troost: als je het toen gelijk had kunnen verwerken, waren na al die jaren waren je laminaat en schilderwerk inmiddels vast aan onderhoud toe. Dat heb je jezelf toch mooi bespaart :')
Haha, heerlijke manier om ernaar te kijken. Dank je ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb de enkele versie, maar ik had hetzelfde probleem met de kraan. Al brak bij mij ook nog de rioolbuis in de muur af. Al met al 2 dagen bezig geweest om het meubel op te hangen :X :')

Maar het scheelt dat het zo makkelijk op te lossen was ^O^
Shite, dat zal je net zien. Bij mij is het ook vrij permanent aangelegd helaas. Ik kwam dus met 40 lijmmof uit de muur en daar moest 40 PP in en ja.. ik had dus een manchet moeten nemen of een verloop dat er 50 uit de muur zou komen en dan naar 40 verlopen met rubber.

Nu zit die 40 met een bocht en een verloopje naar 32 met manchet. Net niks.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het meubel ook, ben er na 1,5 jaar nog erg tevreden over. Met dezelfde wasbak trouwens. Ik vond dat playmobilmateriaal dat ze ook hadden zo ontzettend lelijk :X
Dat playmobil vond ik ook helemaal niks. Ik ben van de pure materialen! Aardewerk, eiken, teak, vuren, meranti.

Verder wel opvallend dat half Fok! dat Godmorgon meubel heeft :')
Laat die handjes wapperen!
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:34:07 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_152350338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:16 schreef Gieliovd het volgende:

Verder wel opvallend dat half Fok! dat Godmorgon meubel heeft :')
2 stuks zelfs hier ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:35:45 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_152350423
En maar goed ook dat je het had, ik wou dat ik wat van die klepkasten extra gekocht had een paar jaar geleden, toen ik bedacht wat ik wilde in mijn badkamer, in plaats van dacht "dat komt wel een keer" en dan erachter komen dat die kastjes uit het assortiment zijn ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152353236
quote:
Verder wel opvallend dat half Fok! dat Godmorgon meubel heeft :')
Check hier nog één. Dat ding is tenminste normaal geprijsd. 2K+ voor een spaanplaat kast met een keramische bak. Thanks but no thanks!
  donderdag 7 mei 2015 @ 08:39:40 #297
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152358308
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:35 schreef tux87 het volgende:

[..]

Check hier nog één. Dat ding is tenminste normaal geprijsd. 2K+ voor een spaanplaat kast met een keramische bak. Thanks but no thanks!
Mijn hele meubel + wasbak + kraan komt uit de koopjeshoek, de cheapass die ik ben :+
O+
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:14:14 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152359978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:16 schreef Gieliovd het volgende:

Dat playmobil vond ik ook helemaal niks. Ik ben van de pure materialen! Aardewerk, eiken, teak, vuren, meranti.

Verder wel opvallend dat half Fok! dat Godmorgon meubel heeft :')
Lekker krasbestendig ook :Y

Ik heb dat meubel al in veel topics voorbij zien komen inderdaad. Het eerste wat ik zei toen we eindelijk voor een nieuwe badkamer gingen is dat ik absoluut geen Ikeameubel wilde. Na een paar weken zoeken waarin alles schreeuwend duur, vaak niet praktisch, en eigenlijk ook niet mooi voor het geld was, toch maar voor een paar honderd euro bij Ikea uitgegeven. Vooral de kolomkast is geweldig, die is veel groter dan de meeste andere kolomkasten.
Spoilers!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:17:41 #299
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152437186
Bujaaa dag doorwerken en weer en leuke stap gemaakt.

Hout, gereedschap en allerlei ellende voor de zoveelste keer verplaatst om ruimte te maken.

Glasvlies behangen! De twee slaapkamers zijn klaar. Morgen kitten en het stucwerk schuren. Dan voorstrijk erop met als doel zsm muurverf spuiten!




Misschien maandag maar meteen spuiten. Dinsdag aan de vloer beginnen??!!

Moet niet gekker worden, het eind is in zicht.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:05:11 #300
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152438392
Oh nee! En wat dan? Zwart gat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:03:44 #301
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152440369
En we gaan alweer naar het volgende deel moven!

:W
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')