abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151368222
Oh wow, wat mooi! O+ Jullie aandacht voor detail maakt het helemaal af :Y
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:17:30 #127
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_151372326
Ik vind het fantastisch worden! O+
O+
  zondag 5 april 2015 @ 09:34:36 #128
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151380471
Dank jullie wel voor de complimenten. Nu kunnen we er weer even tegenaan :D
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_151413595
Wat een tof project is dit toch, alles in dezelfde stijl en alles met oog voor detail afgewerkt. ^O^ Die architraven en plinten eindelijk kunnen plaatsen zal ook wel een mooie klus zijn, de stijl past in ieder geval perfect bij het deurbeslag.

Volgens mij zie ik alleen nergens die doorkijk spiegel van de badkamer nog terugkomen, ben wel benieuwd hoe dat geworden is.

Goed bezig :)
  maandag 6 april 2015 @ 20:39:05 #130
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151429476
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 12:06 schreef Tom_ het volgende:
Volgens mij zie ik alleen nergens die doorkijk spiegel van de badkamer nog terugkomen, ben wel benieuwd hoe dat geworden is.
SPOILER: Niet klikken als je niet wilt weten hoe dit spannende avontuur afloopt!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  maandag 6 april 2015 @ 20:44:25 #131
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151429681
Nieuwsgieriiiiig!! Altijd prachtig jullie updates, ik heb echt veel respect voor jullie ook voor detail.

Helaas ben ik het geduld hiervoor verloren na 3 jaar en 4 maanden ;(
Laat die handjes wapperen!
  maandag 6 april 2015 @ 21:30:20 #132
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151431852
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:44 schreef Gieliovd het volgende:
Nieuwsgieriiiiig!! Altijd prachtig jullie updates, ik heb echt veel respect voor jullie ook voor detail.

Helaas ben ik het geduld hiervoor verloren na 3 jaar en 4 maanden ;(
Wat maak je me nou? ben je gestopt? of ben je het snel-snel aan het afmaken nu? :( pas op he! laat me het niet horen!!
  maandag 6 april 2015 @ 22:47:00 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151435439
MrSubtle! Ik ben je uit het oog verloren nadat je de F&F SC had verlaten maar wat ontzettend leuk om dit project terug te lezen van je.

Wat is het ontzettend mooi aan het worden en wat hebben jullie keihard gewerkt om het precies zo te krijgen als jullie voor ogen hadden _O_
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151435847
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

SPOILER: Niet klikken als je niet wilt weten hoe dit spannende avontuur afloopt!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik was te ongeduldig, wacht ik de update wel af. :z

Heb je misschien nog een duidelijke foto van de tegelvloer? Dacht er zelf ook aan om getrommelde tegels met een dunne voeg te gaan leggen, wel in een 'iets' kleinere gang trouwens. :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 07:52:15 #135
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151440416
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:57 schreef Tom_ het volgende:
Heb je misschien nog een duidelijke foto van de tegelvloer? Dacht er zelf ook aan om getrommelde tegels met een dunne voeg te gaan leggen, wel in een 'iets' kleinere gang trouwens. :P
Ja die zal ik ook volgende keer posten. Nog geen tijd gehad om fatsoenlijke foto's te maken van de hal (vooral ook omdat hij bijna altijd vol staat met gereedschap). Kom ik op terug dus!
  zondag 17 mei 2015 @ 12:24:45 #136
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_152673286
We zijn de afgelopen weken bezig geweest met kleine dingen die je op de foto niet echt ziet. Denk aan het schoonmaken van het terras, het opnieuw doen van het buiten schilderwerk (in ongeveer dezelfde kleur als voorheen) en het afkitten van de plinten.

Gisteren regende het en het was een goede temperatuur om te metselen, dus we zijn verder gegaan aan de grote slaapkamer. We hadden een paar maanden geleden de kimrand geplaatst (zie vorige update) en konden nu dus lekker doorwerken. Met z'n tweeen ongeveer 100 stenen verwerkt. Het resultaat ziet er zo uit:

En vanaf de andere kant:

Lastige aan metselen onder een schuine wand is dat je geen profiel kunt stellen in de hoek. Dus het is veelal op gevoel en werken met een waterpas. Gelukkig staat de kimrand heel goed vlak, dus dat maakt het nu iets makkelijker.

Op de hoek hebben we een dilatatievoeg aangebracht. Dat wil zeggen dat de twee stenen muren eigenlijk los staan van elkaar, en alleen om de paar lagen met een veeranker worden verbonden. De voeg die ontstaat vul je op met pur-schuim. Dit voorkomt later scheurvorming in de muur, zeker aangezien het een relatief nieuwe verdiepingsvloer betreft. Rechts op deze foto zie je de voeg, meteen links van de gebogen stenen

Cellenbeton heeft wat rare instructies bij verwerking. Behalve de dilatatievoeg en het feit dat de eerste laag zwevend wordt geplaatst op dpc folie, moet je de ankers vastmaken met speciale hoekige spijkers, die je eerst zelf knikt zodat ze beter vast trekken. Raar spul :)

Zoals al eerder een keer genoemd hebben we in de badkamer gekozen voor een speciale "confrontatiespiegel", ofwel een spiegel die aan 1 kant spiegelt, en aan de andere kant licht door laat. Het idee is dat je vanaf de ene kant je tanden kunt poetsen, en vanaf de andere kant vanuit de douche gewoon naar buiten kunt kijken. Tom_ vroeg voor een foto, maar fotograferen van een spiegel is nog niet zo makkelijk, zelfs niet als ie licht door laat :+. Maar goed, zo ziet het ongeveer uit nu, foto genomen vanuit de douche. Links kijk je door de spiegel, rechts werd de camera overbelicht, maar kijk je dus rechtstreeks naar buiten (en naar de wc).

Hier is een foto van dezelfde spiegel vanaf de andere kant. Je ziet dus dezelfde badkuip, omdat het van deze kant spiegelt :)

De badkamer is trouwens bijna af, ik moet alleen nog het badmeubel bouwen. Zo ziet het er nu uit :). Overigens vol met witte stof voetstappen omdat we telkens water zijn gaan pakken om te metselen gisteren.... oeps!

Inmiddels is ook de hal beneden zo goed als af. Alleen de kozijnen moeten nog een keer geschilderd worden, die hebben nu nog twee kleuren grijs. Rechts overigens de meterkast die we hebben geprobeerd zo onopvallend mogelijk te maken door de deur in dezelfde kleur te schilderen als de muur, en de plint te laten doorlopen over de deur. We hebben alleen gekozen voor zwarte deurklink op de meterkast en dat was niet zo slim, dus die gaan we nog vervangen door wit.

Nog een beetje kaal en nog geen mooie lamp uitgezocht, maar verder klaar. De grote witte muur op deze foto wordt ooit een dubbele deur, net als aan de andere kant (vorige foto). Maar dit is voor later...

Oh en op verzoek van Tom_ nog een detailfoto van de vloer. Wit marmer met Zwart belgisch hardsteen

Zo nu en dan doe ik ook nog iets er tussendoor als klein fun projectje. Zo hebben we afgelopen donderdag in een veiling een oude petroleumlamp gekocht. Leeftijd onbekend, maar aan de patenttekens te zien tenminste 70 jaar oud.

Ik heb de lamp schoongemaakt, de onderkant eruit gehaald, een gaatje geboord in een van de buisjes en er een draad door getrokken.

Toen een nieuw likje verf gegeven, een fitting gemonteerd, en er een oude koolstofdraad lamp in gedaan. Tadaa een leuke "nieuwe" buitenlamp voor sfeerverlichting!

Detailfoto van de koolstofdraad lamp. (Type: Calex Goldline buislamp)

Oh en voor de grap een foto gemaakt van de gereedschap schuur. Wordt zo langzaam maar zeker een flinke collectie :o
pi_152674627
Die spiegel in de badkamer is echt enorm vet! Goede vorderingen!
  Milf zondag 17 mei 2015 @ 14:52:27 #138
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_152677302
Mooi hoor! O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  PR/Manusje van alles zondag 17 mei 2015 @ 14:59:29 #139
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_152677586
man man man man man man man
man man

Wat een huis. Zoeen die je in tijdschriften ziet bij verhalen over hoe je een renovatie hoort te doen.

_O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_152683327
Wauw.... Nog steeds gewoon wauw! En wat gaaf dat de spiegel ' werkt'!
pi_152683701
Echt zo gaaf die vloer _O_
En de badkamer met die spiegel is echt awesome. ^O^
pi_152692326
die badkamer _O_ _O_

en die vloer ook, mega vet. Echt in de oude stijl van t huis.
pi_152692380
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 14:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
man man

Wat een huis. Zoeen die je in tijdschriften ziet bij verhalen over hoe je een renovatie hoort te doen.

_O_
Jij hebt ook altijd 538 op staan? :+
pi_152696482
Kijk daar zijn de foto's, die spiegel is wel echt gaaf geworden! :9
Vloertje ligt er ook strak in, getrommeld met een dunne voeg gaat goed samen. Jullie hebben een goede smaak. :7

Zo'n muur lijmen gaat ook wel lekker vlot als er weinig gezaagd hoeft te worden, gebruiken jullie nog zo'n lijmkam voor ytong blokken? Vind het zelf wel handig. :)
pi_152702587
Ook al is het nog niet af, het is echt al een huis geworden. En een wereld van verschil met wat het eerst was. Het is echt mooi geworden!

(En respect voor het project, denk nog steeds dat het makkelijker was geweest ergens een compleet nieuw huis te bouwen :))
pi_152705705
Ziet er goed uit! Wat betreft de profiel bij de dakschuinte: je kunt ook een plank gebruiken die je tegen het dakbeschot vastmaakt of tussen de 2 balken.
  maandag 18 mei 2015 @ 20:44:47 #147
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_152726549
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:28 schreef Tom_ het volgende:
Jullie hebben een goede smaak. :7
Ja. Klopt :7 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:28 schreef Tom_ het volgende:
Zo'n muur lijmen gaat ook wel lekker vlot als er weinig gezaagd hoeft te worden, gebruiken jullie nog zo'n lijmkam voor ytong blokken? Vind het zelf wel handig. :)
[ afbeelding ]
Nee helaas. Ik heb de leverancier gebeld maar er is geen cellenbeton lijmkam beschikbaar voor dit grote formaat stenen (15cm). Maar een grove tegel lijmkam werkt net zo goed hoor :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:12 schreef timmtim het volgende:
Ziet er goed uit! Wat betreft de profiel bij de dakschuinte: je kunt ook een plank gebruiken die je tegen het dakbeschot vastmaakt of tussen de 2 balken.
Ja hebben we ook over nagedacht als optie, maar het gaat eigenlijk zo snel zonder dat het de moeite nauwelijks waard is. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:59 schreef teckna het volgende:
Ook al is het nog niet af, het is echt al een huis geworden. En een wereld van verschil met wat het eerst was. Het is echt mooi geworden!

(En respect voor het project, denk nog steeds dat het makkelijker was geweest ergens een compleet nieuw huis te bouwen :))
Het was zonder enige twijfel makkelijker (en veel goedkoper) om een nieuw huis te bouwen. Maar dat wilden we niet, dus ja dan wordt het lastig (en duur :'))

[ Bericht 5% gewijzigd door MrSubtle op 18-05-2015 20:52:08 ]
  zondag 31 mei 2015 @ 15:12:18 #148
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_153127405
We zijn de laatste weken bezig met schilderen van de buiten deuren. Gisteren schilderden we een van de deurtjes naar de varkensstallen, en toen realiseerden we ons dat we die deur nog nooit open hadden gedaan sinds we het huis hebben.

Natuurlijk een grappig feitje, maar een oude boerderij als deze zit natuurlijk vol met deurtjes en poortjes. Dus ik ben voor de grap net even gaan tellen hoeveel deuren we eigenlijk hebben. Ik heb enkel houten deuren geteld die in een muur vast zitten (dus bijv geen keukenkastjes, koelkasten, of zo), en ik kwam in totaal uit op 36 deuren :') (+ nog 1 in aanbouw)

"Schat, de deuren moeten nodig weer eens geschilderd worden, kun jij dat de komende 3 maanden even doen?" :+
pi_153129425
Ik moet hier even posten en dat kan maar een ding zijn:
_O_ _O_ _O_
  zondag 31 mei 2015 @ 20:56:38 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_153139123
Ge-wel-dig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')