abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 januari 2015 @ 12:45:07 #101
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148836542
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:15 schreef Marthinezruit het volgende:
Wauw wat een fantastische badkamer! Heel gaaf!

*O*

Hoe lang zijn jullie nu bezig?
In april 3 jaar :'( :o :7 8-)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_148837827
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:45 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

In april 3 jaar :'( :o :7 8-)
Waauw _O_ Hoe hou je het vol haha!
Maar het ziet er dan ook top uit!

Jullie wonen er al wel?
  maandag 19 januari 2015 @ 15:02:43 #103
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148841089
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:29 schreef Marthinezruit het volgende:

[..]

Waauw _O_ Hoe hou je het vol haha!
Maar het ziet er dan ook top uit!

Jullie wonen er al wel?
Ja sinds 1.5 maand ongeveer.
En gewoon gestaag doorgaan. Ruimte voor ruimte afmaken, en de ruimte waar je woont zo veel mogelijk vrij houden van rommel. Oh en geen deadline stellen, alleen een planning maken voor de komende weken, want anders raak je gefrustreerd.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_148852094
quote:
7s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:02 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ja sinds 1.5 maand ongeveer.
En gewoon gestaag doorgaan. Ruimte voor ruimte afmaken, en de ruimte waar je woont zo veel mogelijk vrij houden van rommel. Oh en geen deadline stellen, alleen een planning maken voor de komende weken, want anders raak je gefrustreerd.
Goede tip!:) Wij maken ook praktisch geen planning alleen een lijstje met de volgorde van dingen dat is wel handig.. ook al kan daar ook van af geweken worden.

Wat moet er nu nog bij jullie vooral gebeuren?
  dinsdag 20 januari 2015 @ 12:59:43 #105
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148871506
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 19:54 schreef Marthinezruit het volgende:
Wat moet er nu nog bij jullie vooral gebeuren?
Oh nog zo ontzettend veel... we hebben de bouw opgedeeld in fases.
Fase 1 is nu bijna af. We beginnen net aan Fase 2 :')

Fase 1:
- Nieuwe badkamer
- 2 Nieuwe kleine slaapkamers
- Nieuwe kastenkamer
- Nieuwe welkomsthal
- Nieuw gastentoilet
- Nieuwe wasruimte

Fase 2:
- Nieuwe grote slaapkamer

Fase 3:
- Nieuwe woonkamer (oude stal ombouwen)

Fase 4:
- Oude woonkamer doorbreken en nieuwe keuken aanleggen

Fase 5:
- Varkensstallen ombouwen tot gastenverblijven

Fase 6: (ooit)
- Kippenstallen ombouwen tot lounge verblijfsruimte
pi_148872749
Godsamme, mooi project zeg.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_148873546
Ben heel erg benieuwd MrSubtle!
pi_148873855
Spannend! heel gaaf!
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:53:16 #109
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_148909567
ik lurk gewoon door :D
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:55:47 #110
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148909654
Yeah! Vandaag is er ruim 6000 kilo bouwmaterialen bezorgd

Dit weekend profielen stellen en de kimlaag uitzetten voor de grote slaapkamer :)

pi_148910338
Heb je ook foto's van jullie wasruimte laten zien? (Dan zoek ik even terug) Ik ben nog zoekende naar wat me handig lijkt.
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:16:00 #112
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148910404
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Heb je ook foto's van jullie wasruimte laten zien? (Dan zoek ik even terug) Ik ben nog zoekende naar wat me handig lijkt.
Nee. Deze is niet ingericht nog qua afwerking. Momenteel is het enkel een ruimte met aansluitingen. Ik zal wel even een paar foto's maken en posten.
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:27:42 #113
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148910683
OK, wasruimte... niet heel sexy natuurlijk ;).

De groene cirkel op de plattegrond is een gat in het plafond. Hierop staat straks op de bovenverdieping een wasmand zonder bodem. Als je er vieze was in gooit dan komt ie beneden meteen in de wasruimte terecht ;).

Wasmachine en droger komen straks in een kast, waar ook meteen stofzuiger en poetsspullen in komen te staan, maar dit komt pas later, want vooralsnog is dit prima zo :). Verder is er gewoon een uitstortgootsteen (handig voor poetswater), waar we achter hebben gestukadoord en getexed, maar eigenlijk spijt van, want witte tegeltjes was handiger geweest. Iets anders waar we beetje spijt van hebben is dat we geen afvoerputje in de vloer hebben gemaakt. Handig als je wasmachine een keertje lekt of zo. Maar goed, dat zijn details

[ Bericht 7% gewijzigd door MrSubtle op 21-01-2015 15:34:18 ]
pi_148910885
Een wasbak bij je wasmachine in de buurt is echt handig. Ik krijg vaak wasmiddel op mijn handen. Of heb een fles die ik af moet spoelen. Of een handwasje/voorweek in de wasbak.

Wat een geweldig idee trouwens, dat gat in de vloer voor de was _O_
Spoilers!
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:39:55 #115
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148911080
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een wasbak bij je wasmachine in de buurt is echt handig. Ik krijg vaak wasmiddel op mijn handen. Of heb een fles die ik af moet spoelen. Of een handwasje/voorweek in de wasbak.
Ja dat is echt een uitkomst. Ook je verfkwastjes even uitwassen ipv in de keuken of badkamer, erg fijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een geweldig idee trouwens, dat gat in de vloer voor de was _O_
Ja goed he? :7 8-) ... is wel iets makkelijker als de verdiepingsvloer nog gemaakt moet worden, dus hebben we toen meteen rekening mee gehouden.
pi_148911243
Niet sexy, maar wel een hele handige ruimte (mits je hem handig indeelt ;) )

Uitstortgootsteen is hier ook het plan. Tegels twijfelden wij nog over, maar is inderdaad wel beter denk ik. Putje gooi ik nog eens in de groep. Waskoker heb ik over gedacht, maar de deur van de douche boven komt naast de trap en onderaan de trap zit de deur naar het washok, dus echt een lange wandeling is het niet ;-)

Hebben jullie ook gedacht over een verhoging om de wasmachine en droger op te zetten? Het is hier nog de vraag of het kan in combinatie met een cv-ketel denk ik, maar lijkt me wel handig.
Of juist een plek om was op te vouwen boven de droger creėren?
  woensdag 21 januari 2015 @ 15:51:19 #117
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_148911462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:43 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Hebben jullie ook gedacht over een verhoging om de wasmachine en droger op te zetten? Het is hier nog de vraag of het kan in combinatie met een cv-ketel denk ik, maar lijkt me wel handig.
Of juist een plek om was op te vouwen boven de droger creėren?
In de vorige woning had ik een muurtje gemetseld onder de wasmachine. Leek handig met in / uitladen, maar de praktijk is dat je wasmand op de grond staat en je dus nog steeds heel laag moet bukken om alles er uit te halen. Een beetje van de grond is wel praktisch, gaan we ook doen straks, maar eigenlijk uitsluitend zodat je er onderin kunt poetsen en zodat de wasmand net onder de klep van de wasmachine past.

(Bij ons is de stortkoker overigens geen overbodige luxe want je moet 5 deuren door + 1 trap op)
pi_148911671
Dat van de wasmachine op de grond is wel een punt ja.
  woensdag 21 januari 2015 @ 16:03:54 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148911784
Je kunt een uitschuifbaar plateau onder de wasmachine en droger maken waar je de wasmand op zet.

Of je gebruikt een wasmand op poten. Die bestaan ook.

[ Bericht 25% gewijzigd door Lienekien op 21-01-2015 16:09:27 ]
The love you take is equal to the love you make.
pi_148914338
of een opstapje waar je de wasmand op zet.
werkt hier prima. ook handig om op te staan wanneer ik iets van de hoogste plank boven de wasmachine/droger wil pakken.

stortkoker is ook een super idee (werkt hier helaas niet, de was moet 1 verdieping omhoog)
  zaterdag 4 april 2015 @ 09:23:01 #121
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151352091
Jeetje, de laatste update in Januari. Er is intussen zo ontzettend veel gedaan :o tijd voor een paar updates dus! OK het wordt een beetje een rommel post met vanalles wat, sorry daarvoor.

Eerst maar even de meterkast. Die moest dringend worden opgeruimd want het was een drama geworden aan netwerkkabels etc. Typisch iets waar je nauwelijks gevoel van voortgang van hebt naderhand, maar wat echt nodig was. Maar goed, het ziet er weer opgeruimd uit, met nog voldoende plaats voor een NAS (fileserver) die we er nog willen neerzetten straks.

OK terug naar de grote verbouwingswerkzaamheden. Laatste update in Januari werden 6000 kilo bouwmaterialen bezorgd. Die waren bestemd om een nieuwe grote slaapkamer te metselen. Klein detail: de slaapkamer komt op de bovenverdieping, maar de bouwmaterialen werden beneden bezorgd. Automatische liften kregen we niet in het huis, kortom: een klote weekend en 3 dagen mega spierpijn :')

Het doel van de bouwmaterialen is dus het bouwen van een slaapkamer. We hebben te maken met hoge muren (4+ meter hoog), dus dat brengt wat moeilijkheden met zich mee. Als je 4 meter hoog metselt wil je geen muur van 10cm dik, want dat kan onstabiel worden. Maar als je 15cm dik metselt met betonblokken of bakstenen, dan is dat weer een enorm gewicht op de dragende constructie. Daarom hebben we gekozen voor Ytong. Ytong is daarnaast goed geluidsisolerend, en omdat de slaapkamer grenst aan de woonkamer (open vide constructie) is dat wel belangrijk.

De muren worden ongeveer 4 en 5 meter lang, en komen op een relatief nieuwe verdiepingsvloer. Deze zal dus ongetwijfeld nog werken dus dilateren (aanbrengen van gleuven om scheuren te voorkomen) is van belang. Daarnaast zet je Ytong niet vast op de grond in cement, maar metsel je op DPC folie. Ook dit weer om scheuren te voorkomen. Dit is een gek gevoel, want uiteindelijk staat je muur dus gewoon los op de grond en theoretisch kun je 'm later oppakken en ergens anders neerzetten ;).

Omdat straks de buitenkant van de slaapkamer een belangrijke looproute wordt in de woning en we dus heel vaak de hoek om moeten lopen hebben we gekozen de hoek aan de buitenkant af te ronden. Leuk is dat Ytong hier standaard stenen voor heeft. Aan de binnenkant in de slaapkamer willen we gewoon een scherpe 90 graden hoek dus we maken de ronding van iets dunnere bouwsteen. De ronde hoek gebruiken we meteen als plaats om de wand te voorzien van dilatatievoeg.

En nog even een foto vanaf de andere kant. Deze eerste laag stenen (ook wel de kimrand of kimlaag genoemd) zetten we in cement op DPC folie met kimmortel. Met Ytong kun je minder makkelijk corrigeren omdat de voegen heel dun zijn per laag, dus deze eerste laag moet perfect waterpas staan in alle richtingen. Als je de eerste laag eenmaal goed hebt is Ytong heel makkelijk te verwerken!

Verder dan dat konden we niet metselen vanwege de kou (let altijd goed op de verwerkingstemperatuur van cement!).

Dus tijd voor een ander klusje: plinten, neuten en architraven (deurlijsten)! Een heel precies werkje en omdat we 10 deuren moesten voorzien van deurlijsten (vaak aan 2 kanten!) ook heel veel werk. Maar het resultaat is heel tof. Plinten en architraven maakt gek genoeg visueel een enorm verschil in afwerking. Onderstaande foto is een deur in de badkamer. De badkamer heeft tegel-plinten die over gaan in (geimprigneerde) neuten en architraven. We hebben in het hele huis gekozen voor paneeldeuren (boven iets strakker dan beneden) en dus ook architraven gekozen die daar een beetje bij passen.

Nog een foto van twee deuren in de gang boven. (Blauwe licht in de rechter slaapkamer komt doordat er zolang een vuilniszak voor het raam hangt :+). Op deze foto zie je goed de combinatie van paneeldeuren, neuten, plinten en architraven. We hadden dit ontwerp ongeveer 2.5 jaar geleden in ons hoofd zitten en nu 2.5 jaar later eindelijk zien hoe het is geworden is heel tof en geeft enorme voldoening :D.

De blauwe vuilniszak als gordijn in de slaapkamers was natuurlijk maar tijdelijk. We hadden houten shutters besteld, maar omdat deze op maat worden gemaakt in China en dan per boot worden verstuurd mochten we hier 3 maanden op wachten. Afgelopen week kwamen ze binnen dus meteen maar gemonteerd! Je kunt ze open klappen als luikjes, en de lamellen kun je naar boven en beneden dichtklappen. Hieronder een paar fotootjes van hoe het uit ziet! (De zwarte rechthoekjes zijn stel-wigjes, die zitten er maar tijdelijk)

Dezelfde raampjes, maar met de lamellen in een andere stand...

En zo zijn ze open geklapt. Ze kunnen helemaal plat tegen de muur worden geklapt, maar nu nog niet omdat de stel-wigjes hier nog in de weg zaten.

Zo dus:

Er is nog veel meer gebeurd in de tussentijd, maar ik heb helaas geen tijd om meer te typen nu (zaterdag = klusdag!) dus ik laat het hier even bij. Hieronder alvast een spoiler van hoe we de woonkamer nu aanpakken!
pi_151352270
Het wordt echt heel erg mooi! En wat een werk hebben jullie verzet zeg _O_
:)
pi_151352305
Wow wow wow!!! Wat hebben jullie een pracht huis! De deuren, super!! En de schutters, heel gaaf gedaan!

Succes met klussen vandaag. Echt knap hoor. Al die tijd die er in gaat.

[ Bericht 28% gewijzigd door Cathmar op 04-04-2015 20:11:29 ]
Met een meidenkwartet
  roze zaterdag 4 april 2015 @ 12:39:01 #124
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_151354937
Wauw O+
Your beauty never ever scared me.
pi_151366636
ohhhh mooi!!
pi_151368222
Oh wow, wat mooi! O+ Jullie aandacht voor detail maakt het helemaal af :Y
  zaterdag 4 april 2015 @ 22:17:30 #127
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_151372326
Ik vind het fantastisch worden! O+
O+
  zondag 5 april 2015 @ 09:34:36 #128
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151380471
Dank jullie wel voor de complimenten. Nu kunnen we er weer even tegenaan :D
pi_151413595
Wat een tof project is dit toch, alles in dezelfde stijl en alles met oog voor detail afgewerkt. ^O^ Die architraven en plinten eindelijk kunnen plaatsen zal ook wel een mooie klus zijn, de stijl past in ieder geval perfect bij het deurbeslag.

Volgens mij zie ik alleen nergens die doorkijk spiegel van de badkamer nog terugkomen, ben wel benieuwd hoe dat geworden is.

Goed bezig :)
  maandag 6 april 2015 @ 20:39:05 #130
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151429476
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 12:06 schreef Tom_ het volgende:
Volgens mij zie ik alleen nergens die doorkijk spiegel van de badkamer nog terugkomen, ben wel benieuwd hoe dat geworden is.
SPOILER: Niet klikken als je niet wilt weten hoe dit spannende avontuur afloopt!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 6 april 2015 @ 20:44:25 #131
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151429681
Nieuwsgieriiiiig!! Altijd prachtig jullie updates, ik heb echt veel respect voor jullie ook voor detail.

Helaas ben ik het geduld hiervoor verloren na 3 jaar en 4 maanden ;(
Laat die handjes wapperen!
  maandag 6 april 2015 @ 21:30:20 #132
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151431852
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 20:44 schreef Gieliovd het volgende:
Nieuwsgieriiiiig!! Altijd prachtig jullie updates, ik heb echt veel respect voor jullie ook voor detail.

Helaas ben ik het geduld hiervoor verloren na 3 jaar en 4 maanden ;(
Wat maak je me nou? ben je gestopt? of ben je het snel-snel aan het afmaken nu? :( pas op he! laat me het niet horen!!
  maandag 6 april 2015 @ 22:47:00 #133
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_151435439
MrSubtle! Ik ben je uit het oog verloren nadat je de F&F SC had verlaten maar wat ontzettend leuk om dit project terug te lezen van je.

Wat is het ontzettend mooi aan het worden en wat hebben jullie keihard gewerkt om het precies zo te krijgen als jullie voor ogen hadden _O_
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_151435847
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 20:39 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

SPOILER: Niet klikken als je niet wilt weten hoe dit spannende avontuur afloopt!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik was te ongeduldig, wacht ik de update wel af. :z

Heb je misschien nog een duidelijke foto van de tegelvloer? Dacht er zelf ook aan om getrommelde tegels met een dunne voeg te gaan leggen, wel in een 'iets' kleinere gang trouwens. :P
  dinsdag 7 april 2015 @ 07:52:15 #135
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_151440416
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2015 22:57 schreef Tom_ het volgende:
Heb je misschien nog een duidelijke foto van de tegelvloer? Dacht er zelf ook aan om getrommelde tegels met een dunne voeg te gaan leggen, wel in een 'iets' kleinere gang trouwens. :P
Ja die zal ik ook volgende keer posten. Nog geen tijd gehad om fatsoenlijke foto's te maken van de hal (vooral ook omdat hij bijna altijd vol staat met gereedschap). Kom ik op terug dus!
  zondag 17 mei 2015 @ 12:24:45 #136
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_152673286
We zijn de afgelopen weken bezig geweest met kleine dingen die je op de foto niet echt ziet. Denk aan het schoonmaken van het terras, het opnieuw doen van het buiten schilderwerk (in ongeveer dezelfde kleur als voorheen) en het afkitten van de plinten.

Gisteren regende het en het was een goede temperatuur om te metselen, dus we zijn verder gegaan aan de grote slaapkamer. We hadden een paar maanden geleden de kimrand geplaatst (zie vorige update) en konden nu dus lekker doorwerken. Met z'n tweeen ongeveer 100 stenen verwerkt. Het resultaat ziet er zo uit:

En vanaf de andere kant:

Lastige aan metselen onder een schuine wand is dat je geen profiel kunt stellen in de hoek. Dus het is veelal op gevoel en werken met een waterpas. Gelukkig staat de kimrand heel goed vlak, dus dat maakt het nu iets makkelijker.

Op de hoek hebben we een dilatatievoeg aangebracht. Dat wil zeggen dat de twee stenen muren eigenlijk los staan van elkaar, en alleen om de paar lagen met een veeranker worden verbonden. De voeg die ontstaat vul je op met pur-schuim. Dit voorkomt later scheurvorming in de muur, zeker aangezien het een relatief nieuwe verdiepingsvloer betreft. Rechts op deze foto zie je de voeg, meteen links van de gebogen stenen

Cellenbeton heeft wat rare instructies bij verwerking. Behalve de dilatatievoeg en het feit dat de eerste laag zwevend wordt geplaatst op dpc folie, moet je de ankers vastmaken met speciale hoekige spijkers, die je eerst zelf knikt zodat ze beter vast trekken. Raar spul :)

Zoals al eerder een keer genoemd hebben we in de badkamer gekozen voor een speciale "confrontatiespiegel", ofwel een spiegel die aan 1 kant spiegelt, en aan de andere kant licht door laat. Het idee is dat je vanaf de ene kant je tanden kunt poetsen, en vanaf de andere kant vanuit de douche gewoon naar buiten kunt kijken. Tom_ vroeg voor een foto, maar fotograferen van een spiegel is nog niet zo makkelijk, zelfs niet als ie licht door laat :+. Maar goed, zo ziet het ongeveer uit nu, foto genomen vanuit de douche. Links kijk je door de spiegel, rechts werd de camera overbelicht, maar kijk je dus rechtstreeks naar buiten (en naar de wc).

Hier is een foto van dezelfde spiegel vanaf de andere kant. Je ziet dus dezelfde badkuip, omdat het van deze kant spiegelt :)

De badkamer is trouwens bijna af, ik moet alleen nog het badmeubel bouwen. Zo ziet het er nu uit :). Overigens vol met witte stof voetstappen omdat we telkens water zijn gaan pakken om te metselen gisteren.... oeps!

Inmiddels is ook de hal beneden zo goed als af. Alleen de kozijnen moeten nog een keer geschilderd worden, die hebben nu nog twee kleuren grijs. Rechts overigens de meterkast die we hebben geprobeerd zo onopvallend mogelijk te maken door de deur in dezelfde kleur te schilderen als de muur, en de plint te laten doorlopen over de deur. We hebben alleen gekozen voor zwarte deurklink op de meterkast en dat was niet zo slim, dus die gaan we nog vervangen door wit.

Nog een beetje kaal en nog geen mooie lamp uitgezocht, maar verder klaar. De grote witte muur op deze foto wordt ooit een dubbele deur, net als aan de andere kant (vorige foto). Maar dit is voor later...

Oh en op verzoek van Tom_ nog een detailfoto van de vloer. Wit marmer met Zwart belgisch hardsteen

Zo nu en dan doe ik ook nog iets er tussendoor als klein fun projectje. Zo hebben we afgelopen donderdag in een veiling een oude petroleumlamp gekocht. Leeftijd onbekend, maar aan de patenttekens te zien tenminste 70 jaar oud.

Ik heb de lamp schoongemaakt, de onderkant eruit gehaald, een gaatje geboord in een van de buisjes en er een draad door getrokken.

Toen een nieuw likje verf gegeven, een fitting gemonteerd, en er een oude koolstofdraad lamp in gedaan. Tadaa een leuke "nieuwe" buitenlamp voor sfeerverlichting!

Detailfoto van de koolstofdraad lamp. (Type: Calex Goldline buislamp)

Oh en voor de grap een foto gemaakt van de gereedschap schuur. Wordt zo langzaam maar zeker een flinke collectie :o
pi_152674627
Die spiegel in de badkamer is echt enorm vet! Goede vorderingen!
  Milf zondag 17 mei 2015 @ 14:52:27 #138
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_152677302
Mooi hoor! O+
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  PR/Manusje van alles zondag 17 mei 2015 @ 14:59:29 #139
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_152677586
man man man man man man man
man man

Wat een huis. Zoeen die je in tijdschriften ziet bij verhalen over hoe je een renovatie hoort te doen.

_O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_152683327
Wauw.... Nog steeds gewoon wauw! En wat gaaf dat de spiegel ' werkt'!
pi_152683701
Echt zo gaaf die vloer _O_
En de badkamer met die spiegel is echt awesome. ^O^
pi_152692326
die badkamer _O_ _O_

en die vloer ook, mega vet. Echt in de oude stijl van t huis.
pi_152692380
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2015 14:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
man man

Wat een huis. Zoeen die je in tijdschriften ziet bij verhalen over hoe je een renovatie hoort te doen.

_O_
Jij hebt ook altijd 538 op staan? :+
pi_152696482
Kijk daar zijn de foto's, die spiegel is wel echt gaaf geworden! :9
Vloertje ligt er ook strak in, getrommeld met een dunne voeg gaat goed samen. Jullie hebben een goede smaak. :7

Zo'n muur lijmen gaat ook wel lekker vlot als er weinig gezaagd hoeft te worden, gebruiken jullie nog zo'n lijmkam voor ytong blokken? Vind het zelf wel handig. :)
pi_152702587
Ook al is het nog niet af, het is echt al een huis geworden. En een wereld van verschil met wat het eerst was. Het is echt mooi geworden!

(En respect voor het project, denk nog steeds dat het makkelijker was geweest ergens een compleet nieuw huis te bouwen :))
pi_152705705
Ziet er goed uit! Wat betreft de profiel bij de dakschuinte: je kunt ook een plank gebruiken die je tegen het dakbeschot vastmaakt of tussen de 2 balken.
  maandag 18 mei 2015 @ 20:44:47 #147
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_152726549
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:28 schreef Tom_ het volgende:
Jullie hebben een goede smaak. :7
Ja. Klopt :7 8-)

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2015 22:28 schreef Tom_ het volgende:
Zo'n muur lijmen gaat ook wel lekker vlot als er weinig gezaagd hoeft te worden, gebruiken jullie nog zo'n lijmkam voor ytong blokken? Vind het zelf wel handig. :)
[ afbeelding ]
Nee helaas. Ik heb de leverancier gebeld maar er is geen cellenbeton lijmkam beschikbaar voor dit grote formaat stenen (15cm). Maar een grove tegel lijmkam werkt net zo goed hoor :)

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 10:12 schreef timmtim het volgende:
Ziet er goed uit! Wat betreft de profiel bij de dakschuinte: je kunt ook een plank gebruiken die je tegen het dakbeschot vastmaakt of tussen de 2 balken.
Ja hebben we ook over nagedacht als optie, maar het gaat eigenlijk zo snel zonder dat het de moeite nauwelijks waard is. ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2015 01:59 schreef teckna het volgende:
Ook al is het nog niet af, het is echt al een huis geworden. En een wereld van verschil met wat het eerst was. Het is echt mooi geworden!

(En respect voor het project, denk nog steeds dat het makkelijker was geweest ergens een compleet nieuw huis te bouwen :))
Het was zonder enige twijfel makkelijker (en veel goedkoper) om een nieuw huis te bouwen. Maar dat wilden we niet, dus ja dan wordt het lastig (en duur :'))

[ Bericht 5% gewijzigd door MrSubtle op 18-05-2015 20:52:08 ]
  zondag 31 mei 2015 @ 15:12:18 #148
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_153127405
We zijn de laatste weken bezig met schilderen van de buiten deuren. Gisteren schilderden we een van de deurtjes naar de varkensstallen, en toen realiseerden we ons dat we die deur nog nooit open hadden gedaan sinds we het huis hebben.

Natuurlijk een grappig feitje, maar een oude boerderij als deze zit natuurlijk vol met deurtjes en poortjes. Dus ik ben voor de grap net even gaan tellen hoeveel deuren we eigenlijk hebben. Ik heb enkel houten deuren geteld die in een muur vast zitten (dus bijv geen keukenkastjes, koelkasten, of zo), en ik kwam in totaal uit op 36 deuren :') (+ nog 1 in aanbouw)

"Schat, de deuren moeten nodig weer eens geschilderd worden, kun jij dat de komende 3 maanden even doen?" :+
pi_153129425
Ik moet hier even posten en dat kan maar een ding zijn:
_O_ _O_ _O_
  zondag 31 mei 2015 @ 20:56:38 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_153139123
Ge-wel-dig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zondag 31 mei 2015 @ 20:58:29 #151
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153139206
Holy shit. Ik heb er 9 (+ 1 in de schuur maakt 10) en dat vond ik al heel wat haha.
Laat die handjes wapperen!
pi_153144262
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:58 schreef Gieliovd het volgende:
Holy shit. Ik heb er 9 (+ 1 in de schuur maakt 10) en dat vond ik al heel wat haha.
De vorige huurder van de oude huurwoning die ik gekocht heb heeft bijna alle binnendeuren in de achtertuin opgestookt in de vuurkorf. 8)7

Voordeur, achterdeur en een binnendeur die overgebleven is (en die zat niet voor het toilet :X) maakt 3 stuks + een schuurdeur. Niet dat het veel uitmaakt, want ik ga toch van opdek naar stomp. :)
pi_153147486
Oh my.. wat een project! maar ik zie overduidelijke vooruitgang, prachtig! houd vol!
Keep on Tripp'n
pi_159775327
Ben benieuwd naar de vorderingen
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:09:33 #155
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_159776255
Respect. Meer kan ik niet zeggen.
Waanzinnig mooi eigenlijk :)
  maandag 15 februari 2016 @ 00:02:00 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159925710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:16 schreef Benoves het volgende:
Ben benieuwd naar de vorderingen
Goeie kick!
Resistance is futile.
  maandag 15 februari 2016 @ 08:49:38 #157
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_159929033
Ik ben al een tijdje niet wezen kijken, maar man man wat zijn jullie toch helden.
Het wordt zóó mooi! O+

Met zo'n groot project kan ik me goed voorstellen dat je er zo nu en dan ff helemaal doorheen zit. Kijk dan ff in je eigen topic om te zien wat je allemaal al gedaan hebt. respect hoor! _O_
O+
  Milf maandag 15 februari 2016 @ 10:41:26 #158
16000 nikky
pi_159930269
Ik ben ook heel benieuwd! :)
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator maandag 15 februari 2016 @ 11:09:26 #159
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_159930744
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef MrSubtle het volgende:LokQuote
alleen is ts echt al lang niet online geweest....
quote:
laatste bezoek: 14 dagen, 22 uur geleden.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:20:38 #160
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_161370323
Bedankt voor de kick, leuk te zien dat er nog interesse is.

Gewoon heel druk geweest. Ik zal binnenkort weer eens een monster update maken. Nu eerst wat op reis voor werk, dus over paar weken misschien :)
pi_161374813
Kom maar op met die update dan!
Ik ben heel benieuwd!
  FOK!Fotograaf woensdag 13 april 2016 @ 18:33:13 #162
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_161404866
Hier ook een reactie voor de update! Woohoo! Ben benieuwd O+
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_161409470
Ben zeer benieuwd! Goede reis :)
pi_161466340
Ja, update!! Ik ben voor!
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 17:17:00 #165
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161470718
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:20 schreef MrSubtle het volgende:

Gewoon heel druk geweest. Ik zal binnenkort weer eens een monster update maken. Nu eerst wat op reis voor werk, dus over paar weken misschien :)
Ben wel benieuwd naar een update ! *O*
pi_161550247
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:20 schreef MrSubtle het volgende:

Zo lang kunnen we niet wachten ;(.
pi_161659742
Wow, alweer twee jaar geleden dat ik hier voor het laatst keek. Niet verwacht dat jullie nog steeds niet klaar zijn :') Desalniettemin wordt het echt heel tof! Benieuwd naar de update!
Of niet dan?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:06:57 #168
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_162733596
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Letstalk het volgende:
Wow, alweer twee jaar geleden dat ik hier voor het laatst keek. Niet verwacht dat jullie nog steeds niet klaar zijn :') Desalniettemin wordt het echt heel tof! Benieuwd naar de update!
Voordat we klaar zijn gaat nog jaaaaren duren :) maar dat was ook een beetje de opzet ervan. Lekker op het gemak stukje bij beetje opknappen.
  Milf zaterdag 4 juni 2016 @ 08:58:06 #169
16000 nikky
pi_162733971
Updaaaaaaate :P
  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:07:58 #170
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_162734051
OK, zoals beloofd, tijd voor een update! In de tussentijd is er veel gebeurd, dus ik ga maar gewoon een willekeurig onderwerpje pakken, in dit geval het badmeubel :)

De badkamer was dus al zo goed als af, alleen het badmeubel ontbrak eigenlijk nog (niet onbelangrijk :')). Muurtjes bouwen en zo vind ik niet zo'n probleem meer, maar het was mijn eerste meubel, dus eigenlijk zag ik er een beetje tegenop. 3 jaar geleden had ik het ontwerp al gemaakt op papier, maar eraan beginnen was lastig. Uiteindelijk toch maar hout besteld en aan de slag!

Mocht je dit overwegen om zelf eens te doen, bedenk dan dat je veel specifiek gereedschap nodig hebt, en veel geduld. Daarnaast is een badmeubel niet het makkelijkste meubelstuk om mee te beginnen. Anders dan andere meubelstukken moet dit nauw aansluiten aan de muur en vloer (het wordt vastgekit), en moet het ook nog heel precies passen qua aansluiting van afvoer en kranen. Een kraan die niet precies in het midden van de wasbak hangt ziet er niet uit. Aangezien onze kraan uit de muur komt maakte dat het extra lastig.

Eerst ben ik in de hal beneden begonnen (meer ruimte) met het bouwen van het frame. Als ontwerp wilden we een beetje "boeren" meubel, met gesloten plintrand. Op deze foto staan alle stukken hout gewoon los, om te zien of het uberhaupt zou passen.

Vervolgens naar de badkamer ermee, en het daar tegen de muur gezet. Muren zijn nooit recht, hoeken zijn nooit 90 graden, en je zaag heeft ook altijd een afwijking, dus hier loop je meteen tegenaan. Met houtklemmen de eerste elementen aan elkaar gelijmd strak tegen de muur op de exacte plaats waar ze moesten komen.

En zo verder. Steeds een volgende plank vastmaken, en zo het meubel plank voor plank opbouwen op de plaats waar het komt. Het staat hier overigens wel gewoon nog los.

En weer twee plankjes verder. Ik heb verschillende bevestigingsmanieren gebruikt, afhankelijk van wat in het zicht komt. Uiteindelijk zie je straks geen enkele schroef zitten. Ik heb de plint gelijmd, duvels gebruikt voor de hangende tussenplank en geschroefd met stoelhoekjes aan de onderkanten van het meubel.

Ook even nadenken over het gewicht en voorkomen dat zaken gaan doorhangen, dus twee klosjes geplaatst onder het meubel voor de zekerheid. De hangende plank in het midden zweeft, maar gaat enkel handdoekjes dragen, dus gaat hopelijk niet doorhangen. Mocht het wel gebeuren dan plaats ik er later nog een latje onder om te stutten.

Even testen hoe het zou worden als er mandjes in staan (deze mandjes worden het niet, maar ging om het idee). Gaten aan de voorkant is waar de lades gaan komen. De half ronde gaten aan de achterkant zijn uitsparingen voor de afvoer. Denk ook aan eventuele ruimte aan de achterkant voor snoeren van fohn en electrische tandenborstels.

Een flinke tijd verder, hier is het meubel al deels geschilderd (RAL9010) en ligt het afdekblad er al op. Het meubel is gemaakt van vuren (aan alle kanten gelakt ivm vocht), en de bovenplank is eiken met een heldere matte lak. Op de muren en grond had ik inmiddels met schilderstape de exacte plek aangegeven waar het meubel hoort te staan, want het past op dit moment nog maar op 1 plek echt precies tegen de muur.

De plank voorzien van een freesrandje (zelfde randje zit ook op de plint onder). Even speciaal een frees bitje moeten kopen (35 euro, ouch!), maar wel erg tevreden over het resultaat. Een bovenfrees gebruiken moet je echt leren overigens, dus doe jezelf een lol en doe het niet meteen op je eikenhouten plank want zo'n plankje kost ook gewoon 60 euro.

Dan is het tijd voor het binnenwerk om de lades straks te maken. Gekozen voor ouderwetse schuiflades. Overigens heb ik de lades nu nog steeds niet af :@

Oh en je wilt natuurlijk niet dat je lade eruit valt als je 'm te ver open trekt dus nu alvast een kleine veiligheidpal ingebouwd die straks aan de binnenkant de lade tegenhoudt.

Bovenplank gelakt. Lijkt hier beetje oranje maar in werkelijkheid is dat niet echt zo.

En zo ziet het er van beneden uit. Alles is aan alle kanten gelakt, om vochtproblemen te voorkomen.

Dan is het eindelijk tijd voor het monteren van de kranen (Villeroy en boch "Source Flow", mocht iemand interesse hebben :P) en de waskommen (geen idee meer welk merk dat was).

En zo ziet het er van onder nu uit. De lades zullen straks een uitsparing krijgen om rekening te houden met de afvoer uiteraard.

Tof om te doen, heb er echt lol in gehad, maar was zoals gezegd wel hoogdrempelig om te beginnen. In mijn hoofd had ik het wel 100x gebouwd voor ik begon en uiteindelijk heb ik het op veel plaatsen toch anders aangepakt dan gepland. Maar het ontwerp is exact zoals het 3 jaar geleden uitzag op papier, dus dat is wel tof.

Oh en waarom niet gewoon gekocht? Eigenlijk omdat we geen meubel konden vinden dat precies onze smaak was. Er was 1 leverancier die een meubel had dat hier erg op leek, maar de bouwkwaliteit was erg laag, en ze hadden geen waskommen. Kortom: gewoon lekker zelf knutselen en een paar duizend euro besparen (maar wel een jaartje verder :+)
pi_162734217
Ik voel helemaal met je mee. Ik heb in mijn hoofd ook al jįren een aantal bouwwerken. Ze staan er bij wijze van spreken al (ingericht en wel), maar beginnen is er nog niet van gekomen :D

Mooi meubel _O_
  FOK!Fotograaf zaterdag 4 juni 2016 @ 11:04:52 #172
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_162735483
Respect voor je doorzettingsvermogen. Jaloers op je handigheid ;)
Het is weer prachtig geworden!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:46:09 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_162736267
Wat een prachtige verbouwing. Hulde.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:13:38 #174
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_162745808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:04 schreef fraubitch het volgende:
Jaloers op je handigheid ;)
Ook maar opgebouwd door de jaren hoor ;)
pi_162746927
Tof gedaan!

We want more! *O*
pi_162751945
Wat een fantastisch project. _O_

Ik kijk zo af en toe eens in dit topic en vind het echt mooi wat er wordt gemaakt. Respect en wat een mooi resultaat zeg. Ik zou het zelf ook leuk vinden om te doen, maar heb er waarschijnlijk het geduld (en geld) niet voor. :')
pi_162753329
Je pakt t prima aan ,hebt oog voor detail, kortom dikke prima weer :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Knikkerking zondag 5 juni 2016 @ 00:12:28 #178
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162754277
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:24 schreef Queller het volgende:
Ik voel helemaal met je mee. Ik heb in mijn hoofd ook al jįren een aantal bouwwerken. Ze staan er bij wijze van spreken al (ingericht en wel), maar beginnen is er nog niet van gekomen :D

Fijn om te zien dat er nog anderen ook met die gedachtes rondlopen :P voelde me al zo alleen O-)

Maareh TS, wat een prachtig project. Wat een (extreem) hoog hobby-gehalte 8-)
En die details... :9~ Ik kan niet anders dan het eens zijn met de rest hier ----> _O_

Keep up the good work!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')