abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 mei 2015 @ 20:58:29 #151
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_153139206
Holy shit. Ik heb er 9 (+ 1 in de schuur maakt 10) en dat vond ik al heel wat haha.
Laat die handjes wapperen!
pi_153144262
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2015 20:58 schreef Gieliovd het volgende:
Holy shit. Ik heb er 9 (+ 1 in de schuur maakt 10) en dat vond ik al heel wat haha.
De vorige huurder van de oude huurwoning die ik gekocht heb heeft bijna alle binnendeuren in de achtertuin opgestookt in de vuurkorf. 8)7

Voordeur, achterdeur en een binnendeur die overgebleven is (en die zat niet voor het toilet :X) maakt 3 stuks + een schuurdeur. Niet dat het veel uitmaakt, want ik ga toch van opdek naar stomp. :)
pi_153147486
Oh my.. wat een project! maar ik zie overduidelijke vooruitgang, prachtig! houd vol!
Keep on Tripp'n
pi_159775327
Ben benieuwd naar de vorderingen
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:09:33 #155
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_159776255
Respect. Meer kan ik niet zeggen.
Waanzinnig mooi eigenlijk :)
  maandag 15 februari 2016 @ 00:02:00 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_159925710
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:16 schreef Benoves het volgende:
Ben benieuwd naar de vorderingen
Goeie kick!
Resistance is futile.
  maandag 15 februari 2016 @ 08:49:38 #157
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_159929033
Ik ben al een tijdje niet wezen kijken, maar man man wat zijn jullie toch helden.
Het wordt zóó mooi! O+

Met zo'n groot project kan ik me goed voorstellen dat je er zo nu en dan ff helemaal doorheen zit. Kijk dan ff in je eigen topic om te zien wat je allemaal al gedaan hebt. respect hoor! _O_
O+
  Milf maandag 15 februari 2016 @ 10:41:26 #158
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_159930269
Ik ben ook heel benieuwd! :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator maandag 15 februari 2016 @ 11:09:26 #159
5023 crew  Geckoo
Good news everyone
pi_159930744
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2015 15:12 schreef MrSubtle het volgende:LokQuote
alleen is ts echt al lang niet online geweest....
quote:
laatste bezoek: 14 dagen, 22 uur geleden.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
  dinsdag 12 april 2016 @ 11:20:38 #160
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_161370323
Bedankt voor de kick, leuk te zien dat er nog interesse is.

Gewoon heel druk geweest. Ik zal binnenkort weer eens een monster update maken. Nu eerst wat op reis voor werk, dus over paar weken misschien :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_161374813
Kom maar op met die update dan!
Ik ben heel benieuwd!
  FOK!fotograaf woensdag 13 april 2016 @ 18:33:13 #162
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_161404866
Hier ook een reactie voor de update! Woohoo! Ben benieuwd O+
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_161409470
Ben zeer benieuwd! Goede reis :)
pi_161466340
Ja, update!! Ik ben voor!
  Moderator zaterdag 16 april 2016 @ 17:17:00 #165
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_161470718
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:20 schreef MrSubtle het volgende:

Gewoon heel druk geweest. Ik zal binnenkort weer eens een monster update maken. Nu eerst wat op reis voor werk, dus over paar weken misschien :)
Ben wel benieuwd naar een update ! *O*
pi_161550247
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2016 11:20 schreef MrSubtle het volgende:

Zo lang kunnen we niet wachten ;(.
pi_161659742
Wow, alweer twee jaar geleden dat ik hier voor het laatst keek. Niet verwacht dat jullie nog steeds niet klaar zijn :') Desalniettemin wordt het echt heel tof! Benieuwd naar de update!
Of niet dan?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 08:06:57 #168
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_162733596
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 april 2016 22:31 schreef Letstalk het volgende:
Wow, alweer twee jaar geleden dat ik hier voor het laatst keek. Niet verwacht dat jullie nog steeds niet klaar zijn :') Desalniettemin wordt het echt heel tof! Benieuwd naar de update!
Voordat we klaar zijn gaat nog jaaaaren duren :) maar dat was ook een beetje de opzet ervan. Lekker op het gemak stukje bij beetje opknappen.
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
  Milf zaterdag 4 juni 2016 @ 08:58:06 #169
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_162733971
Updaaaaaaate :P
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:07:58 #170
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_162734051
OK, zoals beloofd, tijd voor een update! In de tussentijd is er veel gebeurd, dus ik ga maar gewoon een willekeurig onderwerpje pakken, in dit geval het badmeubel :)

De badkamer was dus al zo goed als af, alleen het badmeubel ontbrak eigenlijk nog (niet onbelangrijk :')). Muurtjes bouwen en zo vind ik niet zo'n probleem meer, maar het was mijn eerste meubel, dus eigenlijk zag ik er een beetje tegenop. 3 jaar geleden had ik het ontwerp al gemaakt op papier, maar eraan beginnen was lastig. Uiteindelijk toch maar hout besteld en aan de slag!

Mocht je dit overwegen om zelf eens te doen, bedenk dan dat je veel specifiek gereedschap nodig hebt, en veel geduld. Daarnaast is een badmeubel niet het makkelijkste meubelstuk om mee te beginnen. Anders dan andere meubelstukken moet dit nauw aansluiten aan de muur en vloer (het wordt vastgekit), en moet het ook nog heel precies passen qua aansluiting van afvoer en kranen. Een kraan die niet precies in het midden van de wasbak hangt ziet er niet uit. Aangezien onze kraan uit de muur komt maakte dat het extra lastig.

Eerst ben ik in de hal beneden begonnen (meer ruimte) met het bouwen van het frame. Als ontwerp wilden we een beetje "boeren" meubel, met gesloten plintrand. Op deze foto staan alle stukken hout gewoon los, om te zien of het uberhaupt zou passen.

Vervolgens naar de badkamer ermee, en het daar tegen de muur gezet. Muren zijn nooit recht, hoeken zijn nooit 90 graden, en je zaag heeft ook altijd een afwijking, dus hier loop je meteen tegenaan. Met houtklemmen de eerste elementen aan elkaar gelijmd strak tegen de muur op de exacte plaats waar ze moesten komen.

En zo verder. Steeds een volgende plank vastmaken, en zo het meubel plank voor plank opbouwen op de plaats waar het komt. Het staat hier overigens wel gewoon nog los.

En weer twee plankjes verder. Ik heb verschillende bevestigingsmanieren gebruikt, afhankelijk van wat in het zicht komt. Uiteindelijk zie je straks geen enkele schroef zitten. Ik heb de plint gelijmd, duvels gebruikt voor de hangende tussenplank en geschroefd met stoelhoekjes aan de onderkanten van het meubel.

Ook even nadenken over het gewicht en voorkomen dat zaken gaan doorhangen, dus twee klosjes geplaatst onder het meubel voor de zekerheid. De hangende plank in het midden zweeft, maar gaat enkel handdoekjes dragen, dus gaat hopelijk niet doorhangen. Mocht het wel gebeuren dan plaats ik er later nog een latje onder om te stutten.

Even testen hoe het zou worden als er mandjes in staan (deze mandjes worden het niet, maar ging om het idee). Gaten aan de voorkant is waar de lades gaan komen. De half ronde gaten aan de achterkant zijn uitsparingen voor de afvoer. Denk ook aan eventuele ruimte aan de achterkant voor snoeren van fohn en electrische tandenborstels.

Een flinke tijd verder, hier is het meubel al deels geschilderd (RAL9010) en ligt het afdekblad er al op. Het meubel is gemaakt van vuren (aan alle kanten gelakt ivm vocht), en de bovenplank is eiken met een heldere matte lak. Op de muren en grond had ik inmiddels met schilderstape de exacte plek aangegeven waar het meubel hoort te staan, want het past op dit moment nog maar op 1 plek echt precies tegen de muur.

De plank voorzien van een freesrandje (zelfde randje zit ook op de plint onder). Even speciaal een frees bitje moeten kopen (35 euro, ouch!), maar wel erg tevreden over het resultaat. Een bovenfrees gebruiken moet je echt leren overigens, dus doe jezelf een lol en doe het niet meteen op je eikenhouten plank want zo'n plankje kost ook gewoon 60 euro.

Dan is het tijd voor het binnenwerk om de lades straks te maken. Gekozen voor ouderwetse schuiflades. Overigens heb ik de lades nu nog steeds niet af :@

Oh en je wilt natuurlijk niet dat je lade eruit valt als je 'm te ver open trekt dus nu alvast een kleine veiligheidpal ingebouwd die straks aan de binnenkant de lade tegenhoudt.

Bovenplank gelakt. Lijkt hier beetje oranje maar in werkelijkheid is dat niet echt zo.

En zo ziet het er van beneden uit. Alles is aan alle kanten gelakt, om vochtproblemen te voorkomen.

Dan is het eindelijk tijd voor het monteren van de kranen (Villeroy en boch "Source Flow", mocht iemand interesse hebben :P) en de waskommen (geen idee meer welk merk dat was).

En zo ziet het er van onder nu uit. De lades zullen straks een uitsparing krijgen om rekening te houden met de afvoer uiteraard.

Tof om te doen, heb er echt lol in gehad, maar was zoals gezegd wel hoogdrempelig om te beginnen. In mijn hoofd had ik het wel 100x gebouwd voor ik begon en uiteindelijk heb ik het op veel plaatsen toch anders aangepakt dan gepland. Maar het ontwerp is exact zoals het 3 jaar geleden uitzag op papier, dus dat is wel tof.

Oh en waarom niet gewoon gekocht? Eigenlijk omdat we geen meubel konden vinden dat precies onze smaak was. Er was 1 leverancier die een meubel had dat hier erg op leek, maar de bouwkwaliteit was erg laag, en ze hadden geen waskommen. Kortom: gewoon lekker zelf knutselen en een paar duizend euro besparen (maar wel een jaartje verder :+)
pi_162734217
Ik voel helemaal met je mee. Ik heb in mijn hoofd ook al járen een aantal bouwwerken. Ze staan er bij wijze van spreken al (ingericht en wel), maar beginnen is er nog niet van gekomen :D

Mooi meubel _O_
  FOK!fotograaf zaterdag 4 juni 2016 @ 11:04:52 #172
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_162735483
Respect voor je doorzettingsvermogen. Jaloers op je handigheid ;)
Het is weer prachtig geworden!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:46:09 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_162736267
Wat een prachtige verbouwing. Hulde.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:13:38 #174
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_162745808
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:04 schreef fraubitch het volgende:
Jaloers op je handigheid ;)
Ook maar opgebouwd door de jaren hoor ;)
pi_162746927
Tof gedaan!

We want more! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')