abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2014 @ 20:51:42 #26
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_147854588
keuken is niet mijn kopje thee, maar ik ben het wel met je eens over dat granieten blad.. erg mooi!
Je kunt het eventueel zelf maken van zwart geverft beton en witte betonsnipper-versiersels + epoxy. Die snippers zijn er zelfs in glitter als je helemaal los wilt gaan.

Dat laatste lijkt me overigens geen succes met de nu al heftige keuken, maar het kan!
O+
pi_147855715
Mooi hoor ^O^
  maandag 22 december 2014 @ 21:59:18 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_147857944
Gaaaf! Als ik geld zou hebben voor een nieuwe keuken (of eigenlijk alleen al om de kastjes te makeoveren) dan zou ik ook voor knalrood gaan :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147858844
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:44 schreef Gieliovd het volgende:
En ik is een beetje verliefd op het graniet "Star Galaxy" wat uiteraard prijsgroep 3 is overal en dus al gauw ¤2500 voor het blad :')

[ afbeelding ]

Iemand tip voor betaalbaar graniet?
je combi ziet er goed uit.

Voor graniet heb ik wellicht adresje. heb vorig jaar een vrij brede dorpel (3m bij 30 cm) via een zaakje in nordhorn besteld, prijs was laag. Was niet monser mocht je googlen. Ga morgen aan broertje en onze timmerman navragen, je hoort van mij :)
pi_147859134
Leuk die keuken. Wij hebben ook aan knalrood gedacht maar vrees dat ik dat met een jaar beu ben. En idd granieten werkbladen zijn mooi O+
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 22 december 2014 @ 22:38:26 #31
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147859992
Welke klapmongool schrijft 105cm werkbladhoogte aan bij 187cm lichaamslengte?

Sowieso is "je bent zoveel cm dus zoveel cm werkhoogte" complete bullshit.
Ieder mens heeft een eigen bouw / houding etc, tevens werken er 9 Vd 10x verschillende mensen in de keuken.

De hoogste keuken die ik ooit verkocht heb was 106cm wbh. Maar dat was voor een stel dat 205 en 212 was. En zelfs die vonden het achteraf aan de hoge kant. Was sowieso een bijzondere middag met die mensen. Ik ben namelijk 175... Voelde me klein die dag ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  maandag 22 december 2014 @ 22:44:39 #32
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147860300
Star galaxy komt trouwens van dekker Zevenhuizen ;) en de Hornbach levert hem ook ;) zou daar even informeren.

Maar weet je dat wel zeker? Die gouden glimmertjes geven hem naar mijn mening een beetje een "Roy Donders effect".

Eventueel is er ook een composiet versie met zilveren glimmers, iets minder diep maar niet zo "vlak" als het meeste composiet. Heet mirror black.

Prijsverhoudingen durf ik zo niet te roepen.

Hoe dik wil je btw je blad? 2cm is aanzienlijk goedkoper dan alles wat dikker is ;) 2cm is namelijk massief en hoeft de rand alleen afgewerkt te worden.
3cm of meer wordt opgedikt en behoeft veel meer bewerking.
2cm steen zit vaak maar een paar euro boven kunststof per m2.
Wel ga je met ikea altijd nat op je blad prijzen ivm die verrotte 62 of 65cm blad diepte. En alles wordt berekend op 60cm.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147867187
quote:
En ik is een beetje verliefd op het graniet "Star Galaxy" wat uiteraard prijsgroep 3 is overal en dus al gauw ¤2500 voor het blad :')

[ afbeelding ]

Belgie. Veel goedkoper.
pi_147870830
quote:

[ afbeelding ]

Ik ben van plan om eens bij deze lui te gaan kijken:
http://www.granitonatuursteen.nl/

Zodra mijn verbouwing ooooooooit zover is :')
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:52:54 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_147871492
Waarom zitten er trouwens gaatjes in die onderste foto? Moest je daar nog wat monteren?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147874384
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:52 schreef Troel het volgende:
Waarom zitten er trouwens gaatjes in die onderste foto? Moest je daar nog wat monteren?
foutje bedankt denk ik -O-
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_147875307
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:52 schreef Troel het volgende:
;(
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:36:08 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_147876628
Daar moet je dus nog iets monteren >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 23 december 2014 @ 12:39:51 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147876740
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:36 schreef Troel het volgende:
Daar moet je dus nog iets monteren >:)
Handig ook zo'n koelkast met twee handvatten :P
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:40:26 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_147876756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:39 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Handig ook zo'n koelkast met twee handvatten :P
Ik zou het doen :D Als er geen mogelijkheid is voor een nieuwe deur, dan twee van die dingen erop :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_147877349
Gelukkig niet de koelkast. Dat frontje kost 993939394847¤ en deze maar ¤40.

Ik kijk het ff aan. Misschien stop ik er twee rvs dopjes in, misschien vervang ik hem.

Eerst maar ff aan de kleur wennen ;)
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:52:43 #42
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147878959
100m moet je toch wel kunnen hinkelen :P

Ik wacht even met het vormen van een mening over de keuken tot ie af is.
pi_147884310
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:16 schreef hans1985 het volgende:

[..]

je combi ziet er goed uit.

Voor graniet heb ik wellicht adresje. heb vorig jaar een vrij brede dorpel (3m bij 30 cm) via een zaakje in nordhorn besteld, prijs was laag. Was niet monser mocht je googlen. Ga morgen aan broertje en onze timmerman navragen, je hoort van mij :)
Thanks, ik hoor graag als je wat weet. Wellicht interessant.
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:21 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Leuk die keuken. Wij hebben ook aan knalrood gedacht maar vrees dat ik dat met een jaar beu ben. En idd granieten werkbladen zijn mooi O+
Haha, ja het is voor mij ook een gok hoor. Scheelt dat ik persoonlijk niet zo snel ergens op uitgekeken ben. Behalve dan met auto's en dat soort dingen.
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:44 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Star galaxy komt trouwens van dekker Zevenhuizen ;) en de Hornbach levert hem ook ;) zou daar even informeren.

Maar weet je dat wel zeker? Die gouden glimmertjes geven hem naar mijn mening een beetje een "Roy Donders effect".

Eventueel is er ook een composiet versie met zilveren glimmers, iets minder diep maar niet zo "vlak" als het meeste composiet. Heet mirror black.

Prijsverhoudingen durf ik zo niet te roepen.

Hoe dik wil je btw je blad? 2cm is aanzienlijk goedkoper dan alles wat dikker is ;) 2cm is namelijk massief en hoeft de rand alleen afgewerkt te worden.
3cm of meer wordt opgedikt en behoeft veel meer bewerking.
2cm steen zit vaak maar een paar euro boven kunststof per m2.
Wel ga je met ikea altijd nat op je blad prijzen ivm die verrotte 62 of 65cm blad diepte. En alles wordt berekend op 60cm.
Mja, Roy Donders effect lekker, nou heb je weer aan het twijfelen gebracht. Zal wel meevallen denk ik.

Dikte, goede vraag. De keuken is nu iets van 91,5 hoog en ik had zo'n 95 in gedachten. Veel van die bladen die je ziet zijn 43 dik met waterkering. En ja, dan is het 2 cm massief en de rest hout of schuim ofzo?

Ikea diepte is een goede. Ik zit net ff te meten en van muur tot voorkant frontje is het nu zo'n 623 mm denk ik. Hoe zit dat? Welke diepte neem je dan? Ik heb geen referentie blad hier om te kijken of je hoort uit te steken etc..

Als 2 cm graniet een paar euro boven kunststof zit neem ik direct 2 cm massief, maar dat heb ik nog nergens gezien! Dat zou betekenen voor paar honderd euro klaar.

Ik kom op de goedkoopste tot op heden ¤1800 ofzo.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 00:58 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Belgie. Veel goedkoper.
Thanks, zal er eens een zoekactie aan wijden...
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 06:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben van plan om eens bij deze lui te gaan kijken:
http://www.granitonatuursteen.nl/

Zodra mijn verbouwing ooooooooit zover is :')
Haha, thanks... die heb ik al in mijn favorieten staan volgens mij {gaat ff kijken}..

Als ik daar totaallengte 3.30 in tik, 63 diep en 4 cm dik dan kom ik op ¤1200 en dat is geen geld!
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:52 schreef Erasmo het volgende:
100m moet je toch wel kunnen hinkelen :P

Ik wacht even met het vormen van een mening over de keuken tot ie af is.
Haha politiek correct ;) Ach meningen mogen, ik ben ook nog een mening aan het vormen :P

Lopen gaat alweer aardig, al is het met een pijnscheut hier en daar en een beetje slepend been :')
  dinsdag 23 december 2014 @ 16:38:41 #44
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147884356
Niet politiek correct maar zo'n werkblad kan de uitstraling van een keuken volledig veranderen.
pi_148052986
Also... ondertussen bij de natuursteenboer 50 meter hiervandaan geweest en meteen de fabriek bekeken met de eigenaar ter plaatse. Echt geweldig wat die allemaal doen! En dat enthousiasme is aanstekelijk...

Krijg van de week wat te horen over een prijsje, ben benieuwd. Hij dacht goed mee over mogelijkheden en een oplossing voor mijn kook-schiereiland en de kans dat al m'n eten achter het eiland belanden.

Tevens zou ik dit weekend even deuren halen en ophangen, want ik krijg volgende week 2 katten erbij in huis ongepland. En ja, die kunnen niet boven rondlopen want daar is het een stofbende uiteraard.

Kom ik daar, blijken die deuren er niet in 78x211,5 te zijn :') Dus ik over de zeik... had ik maar 83 gemaakt.

Anyway! Toch na veel wikken en wegen voor deuren gegaan die 3 keer zo duur zijn maar wel mooi. Lekker massief en zwaar dus geen gezeik met zo'n board deurtje zoals ik altijd van plan was voorheen. Misschien boven nog bij de slaapkamers, maar zorg voor later.

Het zijn geworden:

Met satijn facet geslepen glas erin:

Volgende week woensdag komt het binnen dus het weekend erop maar knutselen dan.

Verder heb ik de afzuigkap uitgepakt en in elkaar geschroefd. Nu ben ik bezig met een plan te maken hoe dat aangesloten en opgehangen te krijgen.

Ik moet een constructieve koof maken, daar de wapperkap aan hangen en een gat boren in het plafond, daar ligt ergens nog de voeding. Ik vind het best spannend allemaal aan dat gestucte plafond.

Gisteren ook nieuwe grepen aan het raampje gemaakt bij de bank. Zat al 2 maanden tegen 2 hoekijzers aan te kijken en het raam stond altijd op tochtkier dus waaide zowat van de bank.

Nieuwe mat gekocht dus die kan ook in de hak gelegd worden. Even een plaat eronder en de mat op maat maken, dan kan die erin. Sjieke grote grote Graphite kleur schoon/droogloopmat.

Duur weekend weer.
pi_148090826
Goed bezig weer, altijd leuk om te lezen dat je weer meters gemaakt hebt :Y
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 13:37:21 #47
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148443060
We knutselen rustig door.. weer wat stappen verder ondertussen.

Weer even timmerman gespeeld, de afzuigkap hangt, de koof is klaar... het gat naar buiten zit in de muur en er zit een mooi bolrooster op de gevel.

Meten is weten...

Bezoekje aan de Praxis verder en even de passing testen na het in elkaar schroeven..

Prima, dus ff netjes afwerken. Oldskool.

Wie niet sterk is moet slim zijn, dus ff passen en meten met een torentje.

Gat naar buiten was een k*tklus en ik wil het er niet over hebben.

Eenmaal de resterende kant van de koof gemaakt te hebben was dit het resultaat.

Nog even de mat op maat gemaakt ook, plaat hout eronder... heerlijk!

Ondertussen ook het raamkozijn in de badkamer voor 75% kaal gebrand met de hetelucht brander. Kan ik die binnenkort ook gaan afwerken.

Nog te doen:
- Blad en spoelbak bestellen
- Kookplaat bestellen
- Oven als die shop niet gaat leveren
- Schiereiland aftimmeren.
- Schilderen koof

Dat zit me wel even goed, dat schilderen. Eerst maar boven door, dat mijn slaapkamer en de badkamer bruikbaar zijn straks.

Morgen haal ik m'n deuren op, dan wil ik als ik de energie heb 's avonds eentje ophangen.

Al met al gestaag door :)
  PR/Manusje van alles woensdag 7 januari 2015 @ 20:56:52 #49
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148443488
Dat gat, ik voel je pijn.

Mooi koofje man! Het betere timmerwerk. Netjes
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_148444637
Goed bezig, vind die keuken mooi geworden! ook met die rode bovenkastjes. :)

Heb je er ook over gedacht om die koof te laten zakken tot op de koelkast? Heb je gelijk het idee van een koof gemaskeerd, maar dat moet je net willen natuurlijk.

Je komt er wel! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')