abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2015 @ 19:37:29 #251
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151835092
Nou.. zaterdag moeder naar adres één verhuisd en nichtje naar adres 2. Arme auto van me en mijn arme lijf. Ik voel m'n spiertjes wel goed.

Ik had er helemaal zin in vandaag, dus aan de slag!! :7

Ik moest nog 2 grote vlakken in de grondverf zetten, die straks mee worden gespoten in de muurverf, dus dat eerst maar gedaan met een rollertje. Eigenlijk doet ik alles met kwasten, maar dit ging ook best. Alleen blijft kutten bij de randjes... en kwast + roller geeft een heel ander effect.

Ik had de roller toch in handen, dus m'n trapgat aftimmeringen ook meteen maar meegepakt.

Daarna moest ik nog een aantal latten afmaken, gezien het hout laatst op was. Dus hop. Otoplastieken in, compressor buiten op 't balkon*.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afkortzaag weer op z'n plek en gaan met die banaan.

Tja, toen zat het erop en ben ik de boel maar eens gaan kitten want het is een flinke ellende met die oude kozijnen. Goed opgeknapt!! Ziet er opeens superstrak uit en geen scherpe hoeken meer, scheelt een hoop met schilderen straks. En met krimpnaden en scheurtjes hoop ik ook..

Al dit soort naadjes en kiertjes... welke rondom aanwezig waren en flink erger dan dit:

En ja, toen dat weer droog was ben ik de resterende stukken gaan gronden. Let ook op het eindresultaat van de afwerklatjes overal.

En toen was het weekend weer voorbij! Ik ben redelijk gesloopt, dus rustig aan op de bank nu. Filmpje kijken zo maar.

Komende week gaan we weer proberen wat avonden te klussen. Dat probeer ik ondertussen al 3 weken maar het is nog geen enkele keer gelukt.

Over ontspannen en filmpjes gesproken. Ik ben gek op muziek en goede films met goed geluid. Dus ik had na jaren afzien ook eindelijk mijn versterker en goede speakers (ach, Atmoz, goed voor mijn doen ;)) weer neergezet. Ik merkte helaas gisteren opeens allemaal vreemde geluiden op...

Laat die handjes wapperen!
pi_151835767
Ziet er goed uit hoor :Y :D

En petje af dat je maar door blijft gaan.
pi_151836451
Lekker biertje, dat Estrella. Balen van je speaker, maar weer een hoop werk verzet!
  zondag 19 april 2015 @ 20:56:46 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_151838772
Hoop werk verzet weer! Wel zonde van de speaker.
Zijn wel reparatie-setjes voor de koop, maar ik heb altijd mijn twijfels bij de kwaliteit geluid die je na reparatie hebt :{ .
  zondag 26 april 2015 @ 19:07:47 #255
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152048352
Kiekeboe! Ja daar zijn we weer hoor.

Ik ga binnenkort mijn traphek maar eens maken boven, maar ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. Even op internet wat inspiratie... van het één kwam het ander en voor je het wist zat ik op marktplaats en scoorde ik deze mooie spijlen:

De trap maar eens gaan afwerken ook. Het was een grote bende, dus maar even een plaat MDF gehaald en laten zagen. Hatseflats er tegenaan geschoten met de tacker en gaan met die banaan.

Maar een beetje zitten klooien met wat ideeën voor het traphek, maar ik ben er nog niet uit hoor.

Ik ben maar weer doorgegaan met kitten. Ik had eerst gezegd (tegen mezelf) dat ik het zootje niet meer ging kitten om tijd te besparen. Maar goed, gelukkig wel gedaan. Is veel strakker en netter. Ik weet dat ik mezelf anders ga lopen ergeren. Dus.... ondertussen alles netjes gekit rond de randjes. Waar ik ga glasvliezen doe ik het na het behangen, dan veranker ik het glasvlies ook meteen mooi.

Ik heb ook de naad tussen de RK gipsplaten gekit, dat is retestrak zo. Mooi in één keer alles in de muurverf spuiten straks en dat wordt prachtig mooi.

Het ging een tijdje echt fantastisch mooi. Maarrrrr de klad is er weer in. Ik loop te dralen en te tobben :') Maar eens kijken. Ik heb maar een nieuwe lijst gemaakt vandaag met "wat nog te doen voordat de slaapkamer ingericht kan worden"....

Echt nog twijfel hoe het aan te pakken. Ik neig ernaar om toch het grove werk af te maken en de slaapkamer gewoon eerst te doen, zodat ik daar kan gaan pitten. Geen idee waarom, maar ik denk dat er een drang is om iets af te maken.

Heb medio mei 9 dagen achter elkaar vrij, maar zorgen dat ik dan genoeg te doen heb. Misschien maar zodanig aanpoten dat ik gewoon m'n muurverf kan gaan spuiten. Nice.

Oja, ik heb trouwens ook flink opgeruimd boven en het is weer RUIM en licht nu!! Wow... heb toch wel een groot huis als die teringbende weg is :') _O_

De "schutting" op het balkon er ook weer op gezet. Ding 2,5 jaar geleden er af gehaald onder het mom van "dakkie ff dekken, dan kan hij er volgende week weer op" _O- :')
pi_152063636
Als ik dit toch allemaal zie, krijg ik gewoon zin om te klussen :)
pi_152069402
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:07 schreef Gieliovd het volgende:
van het één kwam het ander en voor je het wist zat ik op marktplaats en scoorde ik deze mooie spijlen:
Mooi man!
  maandag 27 april 2015 @ 13:50:49 #258
4330 PJ
Tja.....
pi_152070204
quote:
0s.gif Op zondag 26 april 2015 19:07 schreef Gieliovd het volgende:
Even op internet wat inspiratie... van het één kwam het ander en voor je het wist zat ik op marktplaats en scoorde ik deze mooie spijlen:
Dat zijn nou balusters :) ...
  Moderator maandag 27 april 2015 @ 16:41:44 #259
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_152166084
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 09:21 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Als ik dit toch allemaal zie, krijg ik gewoon zin om te klussen :)
Cool, inspiratiebron ;) Ik ben erg benieuwd naar jouw project over een maandje!!!
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 13:50 schreef PJ het volgende:

[..]

Dat zijn nou balusters :) ...
Thanks. Ik ben niet zo thuis in die termen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2015 16:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Al met al een erg productief weekendje geloof ik dan ! :) ^O^
Nou, ik heb het gevoel zo goed als niks gedaan te hebben.

Mijn wijsvinger is het er niet mee eens, die huid en het eelt is 90% weggesleten.

Het meest irritante is dat ik nu niet weet wat ik dit weekend ga doen aan het huis. Dus zaterdag wordt eerst weer een tijdje naar een lijstje staren. Hopelijk deze week niet m'n koffie over de vloer en tegen de muur aan flikkeren.

Sommige dingen heb ik gewoon geen zin in om op te pakken haha. Maar mijn lijstje daar wordt wel erg kort. Misschien maar weer eens de planning herijken.

Eens kijken of ik het zodanig kan aanvliegen dat ik straks de overloop gewoon nog moet afmaken terwijl de rest al "klaar" is.
  vrijdag 1 mei 2015 @ 07:55:01 #261
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_152172056
Wat is je twijfel over het traphek dan?

Als ik tel zijn het 11 of 12 balusters? (Nooit geweten dat ze zo heten, dank daarvoor) Dat is precies genoeg om EN de 'kopse' kant en de lange kant van het trapgat te doen. Als je dan vervolgens in een 'omlijsting' een strook overgebleven behang (of zelf schilderen oid) op de achterkant van de andere trap doet, leuk je dat een beetje op.

Alternatief is een wandje op de kopse kant zetten waardoor je tussen de achterkant trap en wandje met plankjes een soort 'rommelkastje' creeert.. maar gezien de rest van je project, is rommel niet iets voor jou ;)

Maar dat zijn even 2 uit de losse pols zonder verder informatie over maatvoering, overgebleven materiaal en je smaak/ eigen idee.
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_152172389
Zou het stukje vloer onder de trap benutten voor en prachtig kastje. Mooi plek om wat kleine dingen in kwijt te kunnen als de stofzuiger en zo. Vanuit het trapgat recht omhoog tegen je MDF een plaatje. Klein kozijntje aan de voorkant en een mini deurtje er in.
Jeroentje.
pi_152172630
Je gaat lekker door, respect dat je nog geen klusdip hebt ^O^

En een prachtig blad heb je gekozen, erg mooi net als het gasfornhuis.
Tevens we hebben hetzelfde zeeppompje, deze is ook van bovenaf bij te vullen en wij gebruiken het iedere dag.
Het gat wat bij ons geboord is dat is redelijk universeel, ik kon genoeg andere zeeppompen vinden met dezelfde gatmaat dus ik maak mij daarover geen zorgen.

En tsja, plamuren, kitten en schilderen, veel werk en weinig vooruitgang, hier doet de vrouw dat gelukkig :P

EDIT: Welke latexspuit heb jij precies, en ben jij er tevreden over?
Ik moet namelijk ook gaan spuiten hier binnenkort en twijfel of ik er iemand voor laten komen of dat ik het zelf ga doen.

Is het een beetje te doen voor de handige klusser?

[ Bericht 15% gewijzigd door junkiexp op 01-05-2015 09:19:05 ]
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 2 mei 2015 @ 21:28:30 #264
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152217691
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 07:55 schreef Koepert het volgende:
Wat is je twijfel over het traphek dan?

Als ik tel zijn het 11 of 12 balusters? (Nooit geweten dat ze zo heten, dank daarvoor) Dat is precies genoeg om EN de 'kopse' kant en de lange kant van het trapgat te doen. Als je dan vervolgens in een 'omlijsting' een strook overgebleven behang (of zelf schilderen oid) op de achterkant van de andere trap doet, leuk je dat een beetje op.

Alternatief is een wandje op de kopse kant zetten waardoor je tussen de achterkant trap en wandje met plankjes een soort 'rommelkastje' creeert.. maar gezien de rest van je project, is rommel niet iets voor jou ;)

Maar dat zijn even 2 uit de losse pols zonder verder informatie over maatvoering, overgebleven materiaal en je smaak/ eigen idee.
Ik moest het even 3 keer lezen maar ik snap nu wat je bedoelt.

Ik ga denk ik het "kopse" stuk zoals je het noemt open en vrij houden, zodat ik onder de trap een plant ofzo kan neerzetten, of een stuk kunst. Ik ga de onderkant van de trap in de muurverf mee spuiten denk ik. Ik schilder de zijkanten netjes mee in de hoogglans.

Troep hou ik niet van, maar ik heb wel héél veel "spullen" haha.

De twijfel zit hem in:
- Afstand tussen balusters
- Hoe ver van einde trapgat
- Hoe stevig maken
- Wat voor eindstuk, balk
- Hoe de balusters in de liggers monteren zonder bovenfrees
- Het traphek voorbij de zoldertrap laten doorlopen, of waar stoppen
- Als ik het traphek stop waar het vlakke deel begint onder de trap naar zolder, zodat ik van de zijkant erbij kan... is dat geen gek gezicht?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:27 schreef jpajs het volgende:
Zou het stukje vloer onder de trap benutten voor en prachtig kastje. Mooi plek om wat kleine dingen in kwijt te kunnen als de stofzuiger en zo. Vanuit het trapgat recht omhoog tegen je MDF een plaatje. Klein kozijntje aan de voorkant en een mini deurtje er in.
Ja, dat is ook nog een alternatief. Daar moet ik maar eens naar kijken, die stofzuiger is wel een goed punt. Ding staat altijd in de weg. Maar er komt ook nog een kast op de overloop, dus eventueel kan dat. Maar eens kiek'n... ik ben zo slecht in dit soort creativiteit.

Bouwen - prima. Verzinnen, meh.
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2015 08:49 schreef junkiexp het volgende:
Je gaat lekker door, respect dat je nog geen klusdip hebt ^O^

En een prachtig blad heb je gekozen, erg mooi net als het gasfornhuis.
Tevens we hebben hetzelfde zeeppompje, deze is ook van bovenaf bij te vullen en wij gebruiken het iedere dag.
Het gat wat bij ons geboord is dat is redelijk universeel, ik kon genoeg andere zeeppompen vinden met dezelfde gatmaat dus ik maak mij daarover geen zorgen.

En tsja, plamuren, kitten en schilderen, veel werk en weinig vooruitgang, hier doet de vrouw dat gelukkig :P

EDIT: Welke latexspuit heb jij precies, en ben jij er tevreden over?
Ik moet namelijk ook gaan spuiten hier binnenkort en twijfel of ik er iemand voor laten komen of dat ik het zelf ga doen.

Is het een beetje te doen voor de handige klusser?

Geen klusdip... tja ik denk dat ik net zoals heel veel dingen mezelf er snel overheen zet en doorga. Ik heb een lastige periode achter de rug maar nu wel weer zin. Het is echt richting het einde aan het gaan boven, dus knallen!!

Dinsdag ga ik lakken. Dan ergens begin mei ben ik 9 dagen vrij. Dan wil ik zo ver zijn dat ik kan gaan latex spuiten op muren en plafonds.

Voor ik zo ver ben, maar eens kijken wat ik nog wil doen en waar ik de grens ga leggen. Ik denk dat het een utopie gaat worden om de slaapkamers + overloop + trap achterkant + muur bij de trap en de hal beneden in één keer te spuiten. Dan moet er nog wel erg veel gebeuren in korte tijd aan voorbereidingen.

Grote kans is dus dat ik de slaapkamers + overloop spuit en dan de grote muur later doe samen met de hal.

Thanks voor je complimenten, gaaf he die keuken! Prachtig blad, ik ben er elke dag super blij mee.

Tja, hier is de vrouw weggelopen dus helaas maar zelf doen allemaal haha. Vandaag weer heel wat werk verzet. 8 kozijnen geschuurd en nog wat geplamuurd. Daarna in de tweede laag grondverg gezet.

Wat betreft de latex spuit:

Ik heb de Wagner 985E met lakbeker erbij gekocht via Markplaats. Mocht je deze ook overwegen na dit verhaal, en je zou op MP kijken, kom er dan ff op terug bij me voor wat aandachtspuntjes bij aankoop (reiniging, slijtage).

Ik ben wel enthousiast over de machine, het werkt perfect dat je direct uit de emmer je verf opzuigt en gewoon hatsikidee 10 liter wegblaast tegen de muren en plafonds. Het werkt echt super snel en strak.

Jij kunt dat absoluut en zeker zelf. Ik ben ook maar een hobby-bob die nog nooit wat gespoten had. Als je goede voorbereidingen treft is het sowieso niet heel moeilijk. Daar zit gelijk wel een aandachtspunt.
- Veel werk met voorbereidingen, afplakken
- Reinigen met doorspoelen werkt als een tiet, maar de details kosten wel tijd
- Hij maakt best een teringherrie, door de turbine met warme lucht
- Hij blaast veel lucht, dus oppassen met vuil op de vloer en dat je je afplakfolie niet losblaast

Ik zou zelf ook eens kijken naar de Project serie van Wagner zoals de Project 115. Waarschijnlijk koop ik die als ik nog een keer zoiets zou doen. Die is airless, dus minder herrie en minder luchtverplaatsing.

Ik zou het absoluut weer lekker op deze manier doen. Lekker zelf op je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt, je bespaart ook een hoop geld.
  Knikkerking zaterdag 2 mei 2015 @ 22:10:03 #265
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_152218978
quote:
99s.gif Op zondag 19 april 2015 19:37 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben gek op muziek en goede films met goed geluid. Dus ik had na jaren afzien ook eindelijk mijn versterker en goede speakers (ach, Atmoz, goed voor mijn doen ;)) weer neergezet.
Haha 8)7

Maareh, wat draai je zoal?
En gaat dat via cd's of streaming ofzo?
Morgenvroeg ga ik weer eens goed ervoor zitten. Koffietje erbij, en dan Tony Joe White (ofzoiets) op. Luister ik normaal nooit naar, maar op een zondagmorgen gaat dat perfect :)

quote:
Ik merkte helaas gisteren opeens allemaal vreemde geluiden op...

Hmzz, das niet zo mooi!

Verder weer flink opgeschoten met alles. Mooi om te zien.
Succes met alles verder, en keep up the good work _O_
pi_152219106
_O_ _O_ Nog steeds goed bezig hier. Weer je topic bijgelezen.
Kitten van de gipsplaten zeker een goed idee geweest. :)
pi_152231300
quote:
Wat betreft de latex spuit:

Ik zou zelf ook eens kijken naar de Project serie van Wagner zoals de Project 115. Waarschijnlijk koop ik die als ik nog een keer zoiets zou doen. Die is airless, dus minder herrie en minder luchtverplaatsing.

Ik zou het absoluut weer lekker op deze manier doen. Lekker zelf op je eigen tempo en wanneer het jou uitkomt, je bespaart ook een hoop geld.
ik ben zelf ook aan het kijken naar een wagner project, maar kom (zoals met alles) bij de duurdere uitvoering uit.

de 115 moet je zelf vullen met de latex, de 119 zet je de emmer eronder. scheelt denk ik een hoop knoeiwerk met vol en leeg schenken en schoonmaken.

in mijn geval zal het uiteindelijk vast de 119 worden (als ik genoeg werk heb verzonnen als excuus om hem aan te schaffen
  zondag 3 mei 2015 @ 19:18:27 #268
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152240771
In plaats van zelf bedenken en bouwen heb ik het bedenken aan de Zweden overgelaten vandaag.

Het bouwen heb ik zelf wel ondernomen! Ik ben erg blij met het resultaat :)

Restpunten:
- één slang van de kraan was 5 cm te kort... Praxis dicht.
- kitten achterkant
- spiegel of spiegelkast scoren

Prijsvraag met als prijs de eeuwige eer: mij kennende, hoe lang had ik deze kast al in huis?
  zondag 3 mei 2015 @ 19:21:07 #269
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_152240877
Mooi, die strakke gaten. ^O^
Share your talent, move the world.
pi_152241065
Mooi, nog steeds goed bezig zeg!
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 19:28:37 #271
92034 crew  Vonkenboer
pi_152241156
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:18 schreef Gieliovd het volgende:
Prijsvraag met als prijs de eeuwige eer: mij kennende, hoe lang had ik deze kast al in huis?
Ik ga voor de koelkast :9 ..

Ik zeg 1 jaar en 7 maanden *O*
pi_152241173
quote:
Sinds april 2013?
pi_152241899
Maart 2013
  zondag 3 mei 2015 @ 20:33:52 #274
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152243572

06-10-2012

:') _O-

Loopt in de Ikea en denkt "mwah, binnenkort maar meubeltje ophangen".
  Moderator zondag 3 mei 2015 @ 21:24:21 #275
92034 crew  Vonkenboer
pi_152245918
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:33 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

06-10-2012

Geen garantie meer ? :') :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Vonkenboer op 03-05-2015 22:07:38 ]
  zondag 3 mei 2015 @ 21:37:20 #276
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152246634
Geen flauw idee maar die van de kranen is wel al verlopen ja :+
pi_152246921
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 21:24 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Geen garantie meer ? :')
What the F*ck............. :)
pi_152268157
quote:
Over ontspannen en filmpjes gesproken. Ik ben gek op muziek en goede films met goed geluid. Dus ik had na jaren afzien ook eindelijk mijn versterker en goede speakers (ach, Atmoz, goed voor mijn doen ;)) weer neergezet. Ik merkte helaas gisteren opeens allemaal vreemde geluiden op...

[ link | afbeelding ]
Eenvoudig te repareren dit, heb het zelf al een aantal keren gedaan. Het is even opletten met het centreren op het moment dat je de nieuwe ring weer aan de behuizing vast zet maar al met al prima te doen.
pi_152268498
Mooi en herkenbaar meubel. Ook dat van de te korte kraan _O- :')
pi_152288742

Klein beetje inspiratie voor de balusters, vergelijkbare situatie met trap naar boven. Misschien heb je er wat aan.
  dinsdag 5 mei 2015 @ 09:44:28 #281
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152289413
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 19:18 schreef Gieliovd het volgende:
In plaats van zelf bedenken en bouwen heb ik het bedenken aan de Zweden overgelaten vandaag.

Het bouwen heb ik zelf wel ondernomen! Ik ben erg blij met het resultaat :)

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Restpunten:
- één slang van de kraan was 5 cm te kort... Praxis dicht.
- kitten achterkant
- spiegel of spiegelkast scoren

Hè Ik zie dat je voor je wasbak chromen plaatjes hebt gebruikt voor de afvoer terwijl je geborstelde kranen hebt. In het zakje van de kranen zitten geborstelde plaatjes voor je wasbak, dan past het nog beter bij elkaar.

Al vind ik dit overigens prima, maar het viel me op omdat ik een soortgelijk meubel heb. :+
O+
  Knikkerking dinsdag 5 mei 2015 @ 09:55:05 #282
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_152289571
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 20:33 schreef Gieliovd het volgende:
[ afbeelding ]

06-10-2012

Whahaha _O-
Vet!! En redelijk herkenbaar... hier staat ook nog een designradiator in de verpakking. Toen (2 jaar terug) MOEST ik hem hebben en dit en dat... O-) geen tijd/zin/andere projecten gaan voor, je kent 't wel :*

Maareh, ziet d'r verder weer zeer goed uit!
Nice work :7
  dinsdag 5 mei 2015 @ 13:23:06 #283
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152295033
Lekker aan het schilderen, doen ze de zon uit... :+

5 kozijnen gedaan, nog 4 deur kozijnen te gaan.

Met bouwlamp want ik zie geen fuck meer :|W
pi_152303504
Ziet er knap uit!
  Moderator dinsdag 5 mei 2015 @ 18:51:27 #285
92034 crew  Vonkenboer
pi_152305064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 13:23 schreef Gieliovd het volgende:
Lekker aan het schilderen, doen ze de zon uit... :+

[ link | afbeelding ]

5 kozijnen gedaan, nog 4 deur kozijnen te gaan.

Met bouwlamp want ik zie geen fuck meer :|W
^O^ :)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:33:12 #286
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152306590
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:07 schreef Boarderzip het volgende:

[..]

Eenvoudig te repareren dit, heb het zelf al een aantal keren gedaan. Het is even opletten met het centreren op het moment dat je de nieuwe ring weer aan de behuizing vast zet maar al met al prima te doen.
Ja, ik heb me er al eens op ingelezen 4 jaar geleden, toen kwam er al een klein scheurtje in. Ooit vervang ik ze wellicht. Ik ga voor de woonkamer toch een nieuwe set kopen met 5.1 surround, goede versterkert enzo. Ik heb nu echt antieke meuk staan met Dolby ProLogic technologie op basis van faseverschuiving etc. Lekker analoog.
quote:
1s.gif Op maandag 4 mei 2015 17:18 schreef Puala het volgende:
Mooi en herkenbaar meubel. Ook dat van de te korte kraan _O- :')
Haha, heb jij dit meubel nou ook dan?? En die kraan is wel tragisch... had ik zo m'n best gedaan. Echt 2,5 jaar geleden alles uitgedacht. Ik had alles gelukkig wel gedocumenteerd qua hout, leidingwerk etc. en de hoogte. Ik heb een heel blok vol tekeningen, ontwerpen, lijstjes.

Gelukkig hebben we een bouwmarkt en liep ik ¤4,99 armer hiermee de deur uit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:02 schreef usernaamvergeten het volgende:
[ afbeelding ]
Klein beetje inspiratie voor de balusters, vergelijkbare situatie met trap naar boven. Misschien heb je er wat aan.
Héé super! Ik ga die foto eens heel goed bestuderen en misschien wel namaken. Eerste oogopslag zag het er super uit! Thanks man!
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:44 schreef Saisai het volgende:

[..]

Hè Ik zie dat je voor je wasbak chromen plaatjes hebt gebruikt voor de afvoer terwijl je geborstelde kranen hebt. In het zakje van de kranen zitten geborstelde plaatjes voor je wasbak, dan past het nog beter bij elkaar.

Al vind ik dit overigens prima, maar het viel me op omdat ik een soortgelijk meubel heb. :+
Euh, ja bij die kranen zat een hyperdeluxe afvoer met stokjes voor afstand bediende afsluiter etc.. Beetje jammer dat dan de Ikea afvoer niet past :')

Ik heb kranen van "Van Marcke", een of ander Belgisch merk. Helaas pindakaas, dus dan maar chroom hè..
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 09:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Whahaha _O-
Vet!! En redelijk herkenbaar... hier staat ook nog een designradiator in de verpakking. Toen (2 jaar terug) MOEST ik hem hebben en dit en dat... O-) geen tijd/zin/andere projecten gaan voor, je kent 't wel :*

Maareh, ziet d'r verder weer zeer goed uit!
Nice work :7
Best erg is dat. Ik zal geen lijstje maken met dit soort grappen want dan wordt ik helemaal depri haha. Tipje van de sluier... laminaat voor boven ligt ook al zo'n 2,5 jaar op zolder. De verf heb ik 3 jaar geleden in een "eenmalige actie :')" gekocht.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 17:52 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ziet er knap uit!
Was een succesvol weekend en vandaag weer succes uitgebreid!!

Vanaf 8:30 lekker bezig geweest en om 17:30 stond ik handen te wassen en was het klaar.

9 kozijnen (5 raamkozijnen, 3 binnendeur kozijnen en 1 buitendeur kozijn) opgeschuurd, afgenomen met ontvetter, laten drogen en vervolgens in de RAL 9001 hoogglans gezet (Flexa Strak in de lak).

Het resultaat van een dagje hard doorwerken:

En nog een paar details van de 48.000 randjes:

Ik kan niet schilderen maar ik vind dit wel retestrak geworden, met een paar kleine kanttekeningen hier en daar ^O^ :7
  Knikkerking dinsdag 5 mei 2015 @ 19:39:21 #287
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_152306811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 19:33 schreef Gieliovd het volgende:

Best erg is dat. Ik zal geen lijstje maken met dit soort grappen want dan wordt ik helemaal depri haha. Tipje van de sluier... laminaat voor boven ligt ook al zo'n 2,5 jaar op zolder. De verf heb ik 3 jaar geleden in een "eenmalige actie :')" gekocht.

:D
Dat is toch alleen maar super mooi?!
Geeft aan hoe positief/makkelijk je over dingen denkt...

"oh, ik koop dit ook alvast, doe ik zo wel effe tussendoor" O-)
Prachtig eigenlijk. Alleen komen er ook soms minder dingen bij kijken:

- misschien is het kapot (en garantie ondertussen verlopen)
- misschien staat/past het niet (en terugbrengen gaat ook niet meer)
- misschien kom je in de tussentijd iets beters/mooiers/goedkopers tegen
- misschien heb je het niet meer nodig
- etc etc... (echt veel te verzinnen nog)

Ik heb er ook -best wel erg- last van hoor :')

Maarja, je kunt zoiets ook positief bekijken toch?! ^O^

Komt allemaal goed. Net zoals je verfwerk. Zit er vrij dik op zo te zien? Lekker stootvast dus *O*

toppie
  dinsdag 5 mei 2015 @ 19:46:13 #288
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152307051
Lekker onverdund er tegenaan geklapt, ik hou het bij één laag. geef het de tijd en het wordt prachtig mooi denk ik.

Ze roepen altijd, liever 2 dunne lagen, maar m'n reet ik blijf bezig haha.

Er zitten 2 goede lagen grondverf onder en dat heeft ook het effect dat het al lekker uitgevlakt was en de verf goed vloeide.

Ik bekijk het ook positief verder. Inderdaad had ik wel vrees dat mijn verf niet meer goed was, of de kranen waarvan de garantie verlopen was problemen zouden geven.

Laminaat ligt in de folie in een droge ruimte. Zal wel goedkomen.

Het meest trieste verhaal voor een HiFi liefhebber is toch wel dat ik vlak voor de verhuizing een superdeluxe 50" plasma had gekocht met 3D en weet ik het allemaal. Toen echt helemaal top of the bill, duur ding.

Heeft een paar maanden op de kast gestaan en vervolgens in de doos verdwenen. Heeft 3 jaar in de doos gestaan in het souterrain. En ik maar hopen dat hij het - daar niet perfecte klimaat - zou overleven.

Maar hij doet het nog uitstekend ;)
  dinsdag 5 mei 2015 @ 21:01:16 #289
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152310491
quote:
[..]

[..]
Schrale troost: als je het toen gelijk had kunnen verwerken, waren na al die jaren waren je laminaat en schilderwerk inmiddels vast aan onderhoud toe. Dat heb je jezelf toch mooi bespaart :')
pi_152311511
quote:

[..]

Haha, heb jij dit meubel nou ook dan?? En die kraan is wel tragisch... had ik zo m'n best gedaan. Echt 2,5 jaar geleden alles uitgedacht. Ik had alles gelukkig wel gedocumenteerd qua hout, leidingwerk etc. en de hoogte. Ik heb een heel blok vol tekeningen, ontwerpen, lijstjes.

Gelukkig hebben we een bouwmarkt en liep ik ¤4,99 armer hiermee de deur uit:
Ik heb de enkele versie, maar ik had hetzelfde probleem met de kraan. Al brak bij mij ook nog de rioolbuis in de muur af. Al met al 2 dagen bezig geweest om het meubel op te hangen :X :')

Maar het scheelt dat het zo makkelijk op te lossen was ^O^
  dinsdag 5 mei 2015 @ 21:24:45 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152311721
Ik heb het meubel ook, ben er na 1,5 jaar nog erg tevreden over. Met dezelfde wasbak trouwens. Ik vond dat playmobilmateriaal dat ze ook hadden zo ontzettend lelijk :X
Spoilers!
  dinsdag 5 mei 2015 @ 23:03:14 #292
440325 Chicolade
Chocolade
pi_152316330
Ik heb dat meubel ook, de enkele, maar nu word ik wel een beetje bang :o.
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:16:04 #293
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152349267
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:01 schreef Barrah het volgende:

[..]

Schrale troost: als je het toen gelijk had kunnen verwerken, waren na al die jaren waren je laminaat en schilderwerk inmiddels vast aan onderhoud toe. Dat heb je jezelf toch mooi bespaart :')
Haha, heerlijke manier om ernaar te kijken. Dank je ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb de enkele versie, maar ik had hetzelfde probleem met de kraan. Al brak bij mij ook nog de rioolbuis in de muur af. Al met al 2 dagen bezig geweest om het meubel op te hangen :X :')

Maar het scheelt dat het zo makkelijk op te lossen was ^O^
Shite, dat zal je net zien. Bij mij is het ook vrij permanent aangelegd helaas. Ik kwam dus met 40 lijmmof uit de muur en daar moest 40 PP in en ja.. ik had dus een manchet moeten nemen of een verloop dat er 50 uit de muur zou komen en dan naar 40 verlopen met rubber.

Nu zit die 40 met een bocht en een verloopje naar 32 met manchet. Net niks.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het meubel ook, ben er na 1,5 jaar nog erg tevreden over. Met dezelfde wasbak trouwens. Ik vond dat playmobilmateriaal dat ze ook hadden zo ontzettend lelijk :X
Dat playmobil vond ik ook helemaal niks. Ik ben van de pure materialen! Aardewerk, eiken, teak, vuren, meranti.

Verder wel opvallend dat half Fok! dat Godmorgon meubel heeft :')
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:34:07 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_152350338
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:16 schreef Gieliovd het volgende:

2 stuks zelfs hier ;)
  woensdag 6 mei 2015 @ 22:35:45 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_152350423
En maar goed ook dat je het had, ik wou dat ik wat van die klepkasten extra gekocht had een paar jaar geleden, toen ik bedacht wat ik wilde in mijn badkamer, in plaats van dacht "dat komt wel een keer" en dan erachter komen dat die kastjes uit het assortiment zijn ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_152353236
quote:
Check hier nog één. Dat ding is tenminste normaal geprijsd. 2K+ voor een spaanplaat kast met een keramische bak. Thanks but no thanks!
  donderdag 7 mei 2015 @ 08:39:40 #297
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_152358308
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2015 23:35 schreef tux87 het volgende:

[..]

Check hier nog één. Dat ding is tenminste normaal geprijsd. 2K+ voor een spaanplaat kast met een keramische bak. Thanks but no thanks!
Mijn hele meubel + wasbak + kraan komt uit de koopjeshoek, de cheapass die ik ben :+
O+
  donderdag 7 mei 2015 @ 10:14:14 #298
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_152359978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2015 22:16 schreef Gieliovd het volgende:

Dat playmobil vond ik ook helemaal niks. Ik ben van de pure materialen! Aardewerk, eiken, teak, vuren, meranti.

Lekker krasbestendig ook :Y

Ik heb dat meubel al in veel topics voorbij zien komen inderdaad. Het eerste wat ik zei toen we eindelijk voor een nieuwe badkamer gingen is dat ik absoluut geen Ikeameubel wilde. Na een paar weken zoeken waarin alles schreeuwend duur, vaak niet praktisch, en eigenlijk ook niet mooi voor het geld was, toch maar voor een paar honderd euro bij Ikea uitgegeven. Vooral de kolomkast is geweldig, die is veel groter dan de meeste andere kolomkasten.
Spoilers!
  zaterdag 9 mei 2015 @ 19:17:41 #299
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152437186
Bujaaa dag doorwerken en weer en leuke stap gemaakt.

Hout, gereedschap en allerlei ellende voor de zoveelste keer verplaatst om ruimte te maken.

Glasvlies behangen! De twee slaapkamers zijn klaar. Morgen kitten en het stucwerk schuren. Dan voorstrijk erop met als doel zsm muurverf spuiten!

Misschien maandag maar meteen spuiten. Dinsdag aan de vloer beginnen??!!

Moet niet gekker worden, het eind is in zicht.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 20:05:11 #300
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_152438392
Oh nee! En wat dan? Zwart gat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 9 mei 2015 @ 21:03:44 #301
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_152440369
En we gaan alweer naar het volgende deel moven!

:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')