abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151374783
Man man, bergen werk verzet! Mooi geworden die keuken zeg!

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 20:21 schreef Gieliovd het volgende:
Deze week wel weer even aan het denken gezet dat het het wel waard is en dat mijn aanpak echt wel de Gieliovd aanpak is en moet blijven.

Het is heel wat waard om een blik vrienden te vragen en aan het werk te zetten voor bijvoorbeeld het schilderderwerk maar als ik zie hoe dat bij mijn zus gaat... laat maar. Er is ruim om de telefoon heen gesausd, heel korte haaltjes met de kwast dus dat zie je... nergens kit en randen afgewerkt. Zonde, maar het is wel "klaar" en snel. Meh.

Het wordt hier een factor 30 netter en dat is meer mijn ding.
Zo is het maar net.
  maandag 6 april 2015 @ 23:17:27 #227
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151436648
Lekker lang weekend klussen. Ik ben helemaal soort van tot rust gekomen, het klussen lukte zowaar naar zin dus dat gaf wel energie.

quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2015 21:30 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Wat maak je me nou? ben je gestopt? of ben je het snel-snel aan het afmaken nu? :( pas op he! laat me het niet horen!!
Ik ben niet gestopt en ook niet snel-snel want dat gaat tegen al m'n principes in. Wel begint m'n geduld voor details te vertrekken. Ik zou liefst overal mooie architraven en neuten maken. Mooie sierlijsten hier en daar. Extra tijd aan dit en dat besteden...

Dat wordt hem gewoon niet.

Desalniettemin toch wel weer netjes gewerkt denk ik.

- Na dit weekend beide slaapkamer plafonds voorzien van deklijsten en is alles netjes afgetimmered.
- Raamkozijn - dakbalk constructie is netjes afgetimmerd.
- Gare brokkelende muur naast deurkozijn voorzien van houten plaat ter afwerking.
- Overloop begonnen met aftimmeren, maar toen was het hout op bij mij en ook in de bouwmarkt de schappen leeg.
- Beide trapgaten afgetimmerd met 12mm platen.
- Lijstje gemaakt voor slaapkamers, badkamer, overloop en hal klussen.
- Opgeruimd en stofgezogen.

Al met al leuke progressie en geeft weer energie om door te gaan. Ik heb er zin in om te proberen deze week een paar avonden te pakken om wat te doen.

Misschien maar beginnen met grondverven of toch maar de trap naar zolder gaan aanpakken.Vieze tapijt moet eraf, de lak eraf branden en het zootje klaarmaken om ook in de lak te worden gezet. Waarschijnlijk jas ik er wel uit gemak weer tapijt op. Kijken hoe het er onderuit komt.

Ook tijd om de stucloper eens uit de badkamer te halen, dus daar ook maar eens de gaten voor de spotjes maken en het afzuigventiel opnieuw uitzagen.

So much to do, so little time..... :Z
Laat die handjes wapperen!
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:22:21 #228
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151443892
Nou heb ik niet zo veel verstand van klussen als de meesten hier maar ik weet wel dat je niet moet beginnen met tapijt en lijm van een trap halen als je je goede humeur en je klusmojo graag wilt behouden ;)
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:31:07 #229
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151444090
Het zit gelukkig met nietjes vast en geen lijm ;) En ik heb er al één afgetrokken, maar ja daar zit alweer een gebroken trede onder. Dus ben benieuwd.

Het is echt een habbie-babbie trap maar ja, je moet wat.
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:35:09 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151444191
Ik krijg gewoon weer een sacherijnig gevoel als ik aan die klotetrap bij ons denk. En het afkrabben, branden, etc is gewoon alweer 6 jaar ofzo geleden. Niet dat het toen echt mooi is geworden. Dit jaar laat ik hem met laminaat bekleden, samen met de vloer boven.

Maar goed, het is hoe dan ook een kutklus. Met lijm meer dan met nietjes natuurlijk. Maar weer gewaarschuwd ;)
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:35:35 #231
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_151444200
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou heb ik niet zo veel verstand van klussen als de meesten hier maar ik weet wel dat je niet moet beginnen met tapijt en lijm van een trap halen als je je goede humeur en je klusmojo graag wilt behouden ;)
Ik ben bang voor het humeur van Gieliovd dat het er toch een keer van moet komen. Het is net als met een pleister, je kunt hem er beter in één keer vanaf ratsen, dan ben je er maar vanaf :+
  dinsdag 7 april 2015 @ 11:41:55 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151444330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:35 schreef Barrah het volgende:

[..]

Ik ben bang voor het humeur van Gieliovd dat het er toch een keer van moet komen. Het is net als met een pleister, je kunt hem er beter in één keer vanaf ratsen, dan ben je er maar vanaf :+
Helemaal waar :D Maar hij klinkt weer zo lekker positief en vol kluszin. Het zou zonde zijn als dat snel weer verdwijnt. Misschien is hij het dan wel zo zat dat hij er helemaal mee stopt en dan hebben wij geen updates meer om te lezen ;(
Spoilers!
  dinsdag 7 april 2015 @ 12:04:25 #233
422610 Barrah
pi_151444802
Is dit dan misschien een klus om uit te besteden aan vrienden of familie? Hierbij kan toch weinig verkeerd gaan zou je zeggen? :)
  dinsdag 7 april 2015 @ 20:41:31 #234
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151462212
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik krijg gewoon weer een sacherijnig gevoel als ik aan die klotetrap bij ons denk. En het afkrabben, branden, etc is gewoon alweer 6 jaar ofzo geleden. Niet dat het toen echt mooi is geworden. Dit jaar laat ik hem met laminaat bekleden, samen met de vloer boven.

Maar goed, het is hoe dan ook een kutklus. Met lijm meer dan met nietjes natuurlijk. Maar weer gewaarschuwd ;)
Haha, goed punt. Daarom dacht ik eigenlijk gewoon de zijkanten en de stootborden kaal te halen en goed te schuren. Jas ik het daarna 2 keer in de grond en 2x in de lak. Gooi ik op de treden weer laagpolig tapijt. Scheelt 2 dagen irritatie en heb ik dat issue ook niet met kapotte treden.

Dat ik bij de andere trap het tapijt eraf trok, kwam ik erachter dat het 1 + 1/3 trap was... er was een eind aan getimmerd haha. Godvergeten prutser die vorige eigenaar. Ik heb echt geen enkel stuk van zijn gepruts intact gelaten.
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 april 2015 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Helemaal waar :D Maar hij klinkt weer zo lekker positief en vol kluszin. Het zou zonde zijn als dat snel weer verdwijnt. Misschien is hij het dan wel zo zat dat hij er helemaal mee stopt en dan hebben wij geen updates meer om te lezen ;(
Ach weet je... het is gewoon een beetje veel allemaal.

Ik stop helemaal nergens mee. We gaan doooorrrrrr!!! Vanavond nog even wat geschuurd want er zat nog wat veel plamuur overal. Meteen de scherpe randjes van die plafondlijsten geschuurd.

Toen sloeg de irritatie toe en ben ik maar gaan docuchen ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 12:04 schreef Barrah het volgende:
Is dit dan misschien een klus om uit te besteden aan vrienden of familie? Hierbij kan toch weinig verkeerd gaan zou je zeggen? :)
Ja goed punt. Ik zal eens horen of ze daar zin in hebben. Ze mogen ook de 4000000 gaatjes in het plafond plamuren (gipsschroeven) en in de latjes ook.

Prima plan. Zijn we allemaal op dezelfde verdieping bezig en ieder z'n eigen klus.
  dinsdag 7 april 2015 @ 21:41:35 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151465198
Doorgaan, doorgaan *O*
Spoilers!
pi_151478307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2015 20:41 schreef Gieliovd het volgende:
Ja goed punt. Ik zal eens horen of ze daar zin in hebben. Ze mogen ook de 4000000 gaatjes in het plafond plamuren (gipsschroeven) en in de latjes ook.
Heerlijke klus! echt een hobby aan het worden zo herkenbaar.. hehe! Volhouden he! Al een einddatum geplanned? ^O^
  woensdag 8 april 2015 @ 18:40:59 #237
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151490105
Q2 :')
  donderdag 9 april 2015 @ 11:41:58 #238
12569 Sony
Just me!
pi_151510231
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 18:40 schreef Gieliovd het volgende:
Q2 :')
Van welk jaar? :P

Je hebt mooi werk gedaan, blijf vooral met de laatste loodjes op de details letten anders ga je echt spijt krijgen in de toekomst en dat zou zonde zijn van al je inspanningen!

Ga nu zelf het achtste jaar in en ik weet hoe lastig dan die details worden... :{
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_151528514
Moet zeggen als ik u boven kom dan krijg ik een super positieve vibe.

Het einde is in zicht :)

Alleen de overloop drukt zwaar op m'n schouders.
  zaterdag 11 april 2015 @ 20:15:40 #240
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_151586785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2015 21:07 schreef Gieliovd het volgende:
Moet zeggen als ik u boven kom dan krijg ik een super positieve vibe.

Het einde is in zicht :)

Alleen de overloop drukt zwaar op m'n schouders.
Gewoon de schouders eronder en terugduwen ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_151589672
We zitten uiteraard niet stil in huize Gieliovd en laten ons niet gek maken!

Nog één raamkozijn en het buitendeur kozijn in de grondverf en dan is de eerste laag gereed.

Morgen plamuren en verder zien we het wel. Hopen dat mijn vrienden een beetje op tijd zijn en zin hebben om wat te doen. Wie weet is dan de trap voor een goed deel kaal en veel plafond gaatjes gedicht en dus minder schroefkopjes zichtbaar.

Blunder: gaten maken voor de spotjes. Mijn eigen notities niet begrijpen en vervolgens een gaatje boren (8mm) in een ruimte BOVEN de ruimte waar mijn bedrading ligt.

Echt fijn, een jaar geleden bedrading aangelegd en nu niet goed gedocumenteerd hebben :')
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 12:05:39 #242
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151605357
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 21:25 schreef Gieliovd het volgende:
Blunder: gaten maken voor de spotjes. Mijn eigen notities niet begrijpen en vervolgens een gaatje boren (8mm) in een ruimte BOVEN de ruimte waar mijn bedrading ligt.

Echt fijn, een jaar geleden bedrading aangelegd en nu niet goed gedocumenteerd hebben :')
Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.
Timmerman zet vervolgens het plafond dicht; en 3 maand later moeten die spots er nog snel even ingemaakt worden voor de definitieve oplevering.

En een collega van persoon A moet dan maar zien dat hij er uitkomt; zo vaak meegemaakt dat het toch anders op papier staat dan dat het in de praktijk gemaakt is :X :|W
pi_151605936
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.
Timmerman zet vervolgens het plafond dicht; en 3 maand later moeten die spots er nog snel even ingemaakt worden voor de definitieve oplevering.

En een collega van persoon A moet dan maar zien dat hij er uitkomt; zo vaak meegemaakt dat het toch anders op papier staat dan dat het in de praktijk gemaakt is :X :|W
Daarom doe ik dat zelf. Maar soms verschuift kabel toch. Daarvoor pak ik dan mijn endoscoop 😝
  Moderator zondag 12 april 2015 @ 12:40:49 #244
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_151606168
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2015 12:29 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Daarom doe ik dat zelf. Maar soms verschuift kabel toch. Daarvoor pak ik dan mijn endoscoop 😝
Ouderwets hengelen met een stukje vd draad; of CU4 o.i.d. gaat ook prima :)
  zondag 12 april 2015 @ 16:20:46 #245
422610 Barrah
pi_151613134
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bij mij op kantoor moest de installateur twee jaar na oplevering langskomen om de bedrading af te maken omdat een wand te snel was dichtgemaakt. Vreemd dat ik als tweede huurder er pas achter kwam dat de helft van de wcd's niet werkte. Ik heb er nu wel een wcd bij op de plek waar twee leidingen nog met elkaar verbonden moesten worden in een metal stud wandje.
pi_151613210
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 12:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ouderwets hengelen met een stukje vd draad; of CU4 o.i.d. gaat ook prima :)
Stukje aarde draad. Maar endoscoop is ideaal.
  maandag 13 april 2015 @ 13:18:19 #247
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_151643031

:7
  maandag 13 april 2015 @ 14:35:52 #248
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_151645346
Goed voor elkaar :D
Spoilers!
pi_151697351
Ik dacht al op die 1e foto: wat heeft die Giel een raar shirt aan ?
pi_151700373
Hahaha, nee laatste keer dat ik keek was ik nog een echte vent :+

Grote plannen deze week van alles te doen. Het is alweer woensdag, niks kunnen doen. En zaterdag ook geen tijd :'(

Het gaat net zo lekker!! :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')