Zo is het maar net.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 20:21 schreef Gieliovd het volgende:
Deze week wel weer even aan het denken gezet dat het het wel waard is en dat mijn aanpak echt wel de Gieliovd aanpak is en moet blijven.
Het is heel wat waard om een blik vrienden te vragen en aan het werk te zetten voor bijvoorbeeld het schilderderwerk maar als ik zie hoe dat bij mijn zus gaat... laat maar. Er is ruim om de telefoon heen gesausd, heel korte haaltjes met de kwast dus dat zie je... nergens kit en randen afgewerkt. Zonde, maar het is wel "klaar" en snel. Meh.
Het wordt hier een factor 30 netter en dat is meer mijn ding.
Ik ben niet gestopt en ook niet snel-snel want dat gaat tegen al m'n principes in. Wel begint m'n geduld voor details te vertrekken. Ik zou liefst overal mooie architraven en neuten maken. Mooie sierlijsten hier en daar. Extra tijd aan dit en dat besteden...quote:Op maandag 6 april 2015 21:30 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Wat maak je me nou? ben je gestopt? of ben je het snel-snel aan het afmaken nu?pas op he! laat me het niet horen!!
Ik ben bang voor het humeur van Gieliovd dat het er toch een keer van moet komen. Het is net als met een pleister, je kunt hem er beter in één keer vanaf ratsen, dan ben je er maar vanafquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou heb ik niet zo veel verstand van klussen als de meesten hier maar ik weet wel dat je niet moet beginnen met tapijt en lijm van een trap halen als je je goede humeur en je klusmojo graag wilt behouden
Helemaal waarquote:Op dinsdag 7 april 2015 11:35 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik ben bang voor het humeur van Gieliovd dat het er toch een keer van moet komen. Het is net als met een pleister, je kunt hem er beter in één keer vanaf ratsen, dan ben je er maar vanaf
Haha, goed punt. Daarom dacht ik eigenlijk gewoon de zijkanten en de stootborden kaal te halen en goed te schuren. Jas ik het daarna 2 keer in de grond en 2x in de lak. Gooi ik op de treden weer laagpolig tapijt. Scheelt 2 dagen irritatie en heb ik dat issue ook niet met kapotte treden.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik krijg gewoon weer een sacherijnig gevoel als ik aan die klotetrap bij ons denk. En het afkrabben, branden, etc is gewoon alweer 6 jaar ofzo geleden. Niet dat het toen echt mooi is geworden. Dit jaar laat ik hem met laminaat bekleden, samen met de vloer boven.
Maar goed, het is hoe dan ook een kutklus. Met lijm meer dan met nietjes natuurlijk. Maar weer gewaarschuwd
Ach weet je... het is gewoon een beetje veel allemaal.quote:Op dinsdag 7 april 2015 11:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Helemaal waarMaar hij klinkt weer zo lekker positief en vol kluszin. Het zou zonde zijn als dat snel weer verdwijnt. Misschien is hij het dan wel zo zat dat hij er helemaal mee stopt en dan hebben wij geen updates meer om te lezen
Ja goed punt. Ik zal eens horen of ze daar zin in hebben. Ze mogen ook de 4000000 gaatjes in het plafond plamuren (gipsschroeven) en in de latjes ook.quote:Op dinsdag 7 april 2015 12:04 schreef Barrah het volgende:
Is dit dan misschien een klus om uit te besteden aan vrienden of familie? Hierbij kan toch weinig verkeerd gaan zou je zeggen?
Heerlijke klus! echt een hobby aan het worden zo herkenbaar.. hehe! Volhouden he! Al een einddatum geplanned?quote:Op dinsdag 7 april 2015 20:41 schreef Gieliovd het volgende:
Ja goed punt. Ik zal eens horen of ze daar zin in hebben. Ze mogen ook de 4000000 gaatjes in het plafond plamuren (gipsschroeven) en in de latjes ook.
Van welk jaar?quote:
Gewoon de schouders eronder en terugduwenquote:Op donderdag 9 april 2015 21:07 schreef Gieliovd het volgende:
Moet zeggen als ik u boven kom dan krijg ik een super positieve vibe.
Het einde is in zicht
Alleen de overloop drukt zwaar op m'n schouders.
Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.quote:Op zaterdag 11 april 2015 21:25 schreef Gieliovd het volgende:
Blunder: gaten maken voor de spotjes. Mijn eigen notities niet begrijpen en vervolgens een gaatje boren (8mm) in een ruimte BOVEN de ruimte waar mijn bedrading ligt.
Echt fijn, een jaar geleden bedrading aangelegd en nu niet goed gedocumenteerd hebben
Daarom doe ik dat zelf. Maar soms verschuift kabel toch. Daarvoor pak ik dan mijn endoscoop 😝quote:Op zondag 12 april 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.
Timmerman zet vervolgens het plafond dicht; en 3 maand later moeten die spots er nog snel even ingemaakt worden voor de definitieve oplevering.
En een collega van persoon A moet dan maar zien dat hij er uitkomt; zo vaak meegemaakt dat het toch anders op papier staat dan dat het in de praktijk gemaakt is![]()
Ouderwets hengelen met een stukje vd draad; of CU4 o.i.d. gaat ook primaquote:Op zondag 12 april 2015 12:29 schreef hans1985 het volgende:
[..]
Daarom doe ik dat zelf. Maar soms verschuift kabel toch. Daarvoor pak ik dan mijn endoscoop 😝
Bij mij op kantoor moest de installateur twee jaar na oplevering langskomen om de bedrading af te maken omdat een wand te snel was dichtgemaakt. Vreemd dat ik als tweede huurder er pas achter kwam dat de helft van de wcd's niet werkte. Ik heb er nu wel een wcd bij op de plek waar twee leidingen nog met elkaar verbonden moesten worden in een metal stud wandje.quote:Op zondag 12 april 2015 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Komt in de praktijk ook zo vaak voor; loop je met meerdere elektromonteurs op hetzelfde project; persoon A maakt de bekabeling e.d. op plek voor spotjes; en maakt daar een tekening / schets van.
Timmerman zet vervolgens het plafond dicht; en 3 maand later moeten die spots er nog snel even ingemaakt worden voor de definitieve oplevering.
En een collega van persoon A moet dan maar zien dat hij er uitkomt; zo vaak meegemaakt dat het toch anders op papier staat dan dat het in de praktijk gemaakt is![]()
Stukje aarde draad. Maar endoscoop is ideaal.quote:Op zondag 12 april 2015 12:40 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ouderwets hengelen met een stukje vd draad; of CU4 o.i.d. gaat ook prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |