zo ging het bij mij inderdaad ook..quote:Op maandag 8 december 2014 13:13 schreef Minarosa het volgende:
De vk bekeek me en vroeg mijn gewicht, ik hoefde niet op de weegschaal te staan.
Draakje is met een ks geboren dus ivm mogelijke complicaties ben je automatisch medisch bij de volgende zwangerschap(pen).quote:
Het is zo erg als je er zelf van maakt. Ik weet dat ik nu er niets aan kan doen en het komt vanzelf wel weer goed, al dan niet met een beetje hulp van de sportschoolquote:Op maandag 8 december 2014 13:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
NTS, Pff erg he! Ik dacht dat ik de enige was. Niet dus.
Succes bij de vk. Lief van die vlaai!
niet gezegd hadquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:11 schreef twist02 het volgende:
Hier 19 weken vandaag, da's gewoon al bijna op de helft!![]()
En (I defy de Fok!wet) alles gaat echt nog steeds heerlijk gewoon!
![]()
Wat leuk! Het lijkt me zo bijzonder om je kindje te voelen bewegen. Vanwege die Ehlers-Danlos HT heb ik grotere kans op o.a bekkenbodeminstabiliteit etc. dus daarom ga ik nu al een afspraak maken om te kijken of er alvast wat te doen is om de spieren in die regio zo goed mogelijk te versterken.quote:
Wat vervelend om te lezen, hoe oud is die leerling? En weet je misschien rond welke leeftijd de diagnose is gesteld? Daar ben ik benieuwd naar omdat naar mijn idee veel klachten bij het hypermobiele type vooral invaliderend worden omdat de diagnose zo vaak te laat wordt gesteld en er dan schade is ontstaan door het doen van dingen die je beter kan laten als je EDS/HT hebt (zoals turnen op hoog niveau en contactsport).quote:Op zondag 7 december 2014 21:56 schreef faptist het volgende:
Ludann,
Een leerling van mij heeft dat ook. Ik vind het toch wel vrij heftig hoor. Hij heeft dagelijks veel pijn. Kan amper trappen lopen, schrijven of iets tillen. Overigens geërfd van z'n moeder. Arme vrouwtje. Overal hulpstukken voor.
Waar merk jij het aan?
Wat vervelend om te lezen Fuente, ze is een ''de novo'' patiente? Of zijn er wel vermoedens dat ze het van iemand geërfd heeft? En welk type vermoeden ze, weet je dat? Waar heeft ze last van? Voor info van mijn kant of als je gewoon wil praten, dan staat mijn PM box natuurlijk open, sterkte in ieder geval.quote:Op maandag 8 december 2014 07:29 schreef Fuente het volgende:
LuDann, hopelijk verloopt alles goed voor jeWij zitten momenteel met onze jongste dochter in het traject bij de geneticus. Vermoeden bij haar is ook EDS. Heftig om dit te lezen, wij zijn nog zo in het hier en nu, en minder bij het 'later als ze groot is'.
Patienten met EDS hebben sowieso een medische indicatie. Ik zal regelmatiger in de gaten gehouden worden (ik heb overigens ook epilepsie met medicatie dus daar zullen ze ook wel op letten). Traject zal bij de gyn verlopen, bevalling in het ziekenhuis. Keizersnede moet zo veel mogelijk vermeden worden in verband met de doorgaans slechte wondgenezing. Sommige pijnstilling werkt minder goed, dus dat zal ik ook moeten overleggen. Ik weet niet precies wat er mogelijk is, ik had ooit advies gehad over een TENS, maar daar lees ik nu minder positieve dingen over. Bij de baby zal bij de geboorte onder andere gelet worden op symptomen van ''floppy infant syndrome''. Maar heb me er nog niet helemaal in verdiept hoor, dus ik weet nog niet alles.quote:Op maandag 8 december 2014 09:43 schreef Minarosa het volgende:
LuDann, heftig verhaal, gaat er wat getest worden nu je weet dat je zwanger bent? Of hoe gaat het verlopen voor jou?
Vervelend dat je in een rolstoel zit. Aangezien je hier post neem ik aan dat je kinderen hebt? Mag ik vragen hoe jouw zwangerschap (pen) verliepen?quote:Op maandag 8 december 2014 11:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hier ook een hypermobiele EDS-ser. De mate waarin je het zelf hebt zegt niet over de klachten die je kind kan ontwikkelen trouwens. Je hebt per zwangerschap 50% kans om het door te geven, en altijd in dezelfde variant als je zelf hebt. Dus als je het hypermobiele type hebt zul je niet het vaattype doorgeven.
Ik zit zelf sinds 3 jaar in een rolstoel maar binnen mijn zeer grote familie waarin minstens 20 personen het hebben, ben ik de enige daarin.
Kwestie van pech ook eigenlijk..
quote:Vooral de UK en in mindere mate de VS zijn beter op de hoogte van wat EDS-HT nu eigenlijk is; geen aandoening waarbij vooral reumatologische symptomen een rol spelen maar een zogenoemde ''multi-system'' of ''systemic'' disorder waarbij aanwijzingen zijn dat onder andere disregulatie van het autonome zenuwstelsel, hersenafwijkingen en in mindere mate dan bij het vasculaire type, ook hart en vaatafwijkinen voorkomen, evenals een verhoogde bloedingsneiging. Blaas- en baarmoeder prolapse en ruptuur, evenals moederlijke sterfte tijdens de geboorte zijn ook beschreven.
Dit artikel is alweer wat oud (2012) maar geeft misschien een beetje een goede indruk:
http://www.hindawi.com/journals/isrn/2012/751768/
en deze bijvoorbeeld:
http://www.patient.co.uk/doctor/ehlers-danlos-syndrome-pro
Het grote verschil in kennis blijkt bijvoorbeeld ook uit het verschil tussen de nederlandse en de amerikaanse Wikipedia pagina erover.
Omdat het nog onzeker is (vooral voor de arts, de meeste patienten weten wel wat ze wel of niet hebben) welke gevolgen EDS-HT kan hebben is het belangrijk om goed in de gaten gehouden te worden tijdens een zwangerschap. Je hebt officeel ook gewoon een medische indicatie voor een klinische bevalling die dan dus volledig vergoed wordt. Artsen in Nederland zijn alleen helaas niet zo goed op de hoogte of begrijpen het niet goed.
Gelukkig bestaat er wel een goede Nederlandstalige folder voor de huisarts met informatie over hoe er zo voorzichtig mogelijk met een zwangerschap(wens) moet worden omgegaan:
http://www.erfocentrum.nl(...)anlos%20Syndroom.pdf
Neem eens een kijkje op http://www.chronicpainpartners.com/ (EDS Awareness), http://www.ednf.org/ (de Amerikaanse patientenvereniging) of http://www.ehlers-danlos.org/ (de patientenvereniging van de UK) zou ik zeggen. De patientenvereniging in Nederland (VED) en het hms platform lijken op sterven na dood te zijn en er valt niet erg veel info te vinden.
Ja, werd wat laat wakker vandaag, maar rond 12 uur gebeld. Ik kon morgen terecht, maar dat komt me niet uit dus wordt het woensdag. Spannend, eerste echoquote:Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:
Heb je al je afspraak gemaakt LuDann?
De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima!![]()
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe.
Ja, sorryquote:Op maandag 8 december 2014 16:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zo, wat een megapost LuDannEn spannend, meteen woensdag!
Hier donderdag weer... Toch wel spannend, ondanks een beter gevoel.
Haha, geen sorry zeggen, juist goed toch!quote:Op maandag 8 december 2014 16:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ja, sorryMaar ik kreeg ook PMmetjes enzo en ik merk dat er hier op Fok! een hoop mensen met HMS/EDS-HT rondlopen (wat niet raar is, want in tegenstelling tot wat er vroeger werd gedacht is het waarschijnlijk geen zeldzame aandoening). Het is erg moeilijk om goede informatie te vinden erover in het nederlands dus ik vond het toch wel belangrijk om dit even neer te plempen allemaal. Wie weet kunnen andere mensen het weer via Google vinden enzo, en zijn die hiermee ook geholpen.
Superstuiterend hierzo voor die snelle echo ja.Ik ben heel benieuwd wat ze al kunnen zien, want het is wel erg vroeg natuurlijk. Ik moet eerlijk zegggen dat ik het nut daarvan niet helemaal begrijp (wel van een intake, maar niet zozeer van een echo), want je kunt er nog niks van zeggen eigenlijk. Maar goed, mij hoor je niet klagen hoor.
Donderdag, das ook al redelijk dichtbij. Hoe ver ben je dan?
vier borsten?quote:Op maandag 8 december 2014 17:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh en als donderdag alles goed is, dan ga ik wat nieuwe bh's kopen, dit kan eigenlijk echt niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nu toe (10.5) niks. Een halve kilo afgevallen. En jij? Ik zag het al, 4 kilo. Netjes en normaal, lijkt me, zeker als je normaal een vrij laag BMI hebt.quote:Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.
Hoera voor de uitslag!quote:Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:
De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima!![]()
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe.
1e semester: + 0,5 kgquote:Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.
HELL YES! Wat een prachtig kindje!quote:Op maandag 8 december 2014 12:50 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kan ik een baby eruit rammelen hiermee?
De leerling is nu 15 en hij heeft er echt last van sinds groep 7, dacht ik. Bij ons op school worden er pas sinds vorig jaar echt aanpassingen voor hem gedaan. Ik was toen zijn mentor en heb echt kwaad ingegrepen. Wat heb je een achterlijke docenten op mijn school rondlopen..quote:Op maandag 8 december 2014 16:35 schreef LuDann het volgende:
Wat vervelend om te lezen, hoe oud is die leerling? En weet je misschien rond welke leeftijd de diagnose is gesteld? Daar ben ik benieuwd naar omdat naar mijn idee veel klachten bij het hypermobiele type vooral invaliderend worden omdat de diagnose zo vaak te laat wordt gesteld en er dan schade is ontstaan door het doen van dingen die je beter kan laten als je EDS/HT hebt (zoals turnen op hoog niveau en contactsport).
Waar ik het aan merk... dat is lastig uit te leggen. Omdat ik ermee ben geboren ben ik gewend aan bepaalde manieren waarop mijn lichaam werkt die voor mijn volkomen normaal zijn maar die dat voor een ander niet zijn. Net als veel andere HMS/EDS-HT patienten heb ik een wastlijst aan ''rare dingen'', maar van sommige dingen merk ik vrij weinig. Het verschilt ook per periode en nu ik zwanger ben heb ik minder klachten (dat kan nog veranderen, maar tot nu toe heb ik daar mazzel mee omdat vrouwens tijdens de zwangerschap hormonen aanmaken die ze nog hypermobieler maken).
Bij mijn vriendin duurde het toen nog 2 weekjes. Maar daar gaat het nu helemaal top mee. Maar ik hoop dat het bij jou nog net iets sneller gaat!quote:Op dinsdag 9 december 2014 10:12 schreef lunapuella het volgende:
Ruim veertien weken, en mijn simpele ontbijt van droge crackertjes kwam er net weer uit. Mag dit snel ophouden aub?
Dat gevoel klinkt bekend...quote:Op maandag 8 december 2014 17:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh en als donderdag alles goed is, dan ga ik wat nieuwe bh's kopen, dit kan eigenlijk echt niet meer
quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik start al met een F.. ik wil niet vooruit denken waar ik mogelijk in terecht kom....
Spannend!quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:59 schreef cleany het volgende:
Ik meld me weer even...nog geen nieuws...
Ach meis! Het komt wel goed. Natuurlijk is het spannend en onbekend.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:14 schreef StarDust_ het volgende:
Spannend is het inderdaad! Weet ook echt niet wat ik moet verwachten...
En daar word ik ook weer een beetje bang van, ben er nog helemaal niet aan toe om te bevallen... Vanochtend moest ik ook huilen toen mijn vliezen braken...
wat dacht je van je kindje??quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:14 schreef StarDust_ het volgende:
Spannend is het inderdaad! Weet ook echt niet wat ik moet verwachten...
En daar word ik ook weer een beetje bang van, ben er nog helemaal niet aan toe om te bevallen... Vanochtend moest ik ook huilen toen mijn vliezen braken...
Hij was 2460 gram en ca. 43-45 cm bij 38.3 weken. Hij zat steeds op het randje van de curve. Ik ben zelf ook klein (1.53 m) dus gek is het niet. Oudste is nu 2,5 en nog steeds klein voor zijn leeftijd.quote:Op dinsdag 9 december 2014 12:45 schreef Fuente het volgende:
Wat rot LunaHopelijk gaat het snel beter!
NTS, dat zijn goede berichten![]()
Phaidra, hoe groot was je eerste?
Nieuwe bh's komen hier ook na de echo. Hier gaat alles zn gangetje. Soms een vlaag misselijkheid, wel constant erg zere borsten, maar dat had ik bij de meiden ook. En het groeien, poeh!
Ben gelukkig nog niets aangekomen, maar ik heb flink overgewicht dus van mij hoeft dat ook niet zo.
Vannacht droomde ik dat het er 2 waren
Spannend inderdaad! Succes!quote:Op dinsdag 9 december 2014 15:48 schreef StarDust_ het volgende:
Ik meld me hierbij ook...sinds vanochtend is het vruchtwater gebroken... Van weeën nog niks te voelen (lichte menstruatie krampen en wat minimaal bloed verlies). Ik kom net terug uit het ziekenhuis, omdat ik niet wist wat ik verloor![]()
Even CTG gemaakt van de kleine, maar die heeft het nog naar zijn zin. Morgenochtend mag ik me weer melden in het ziekenhuis; uiterlijk donderdag word ik ingeleid...spannend!!
Wat vreselijk verdrietig van en voor je vriendin.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:17 schreef faptist het volgende:
Stardust; Heel veel succes! Spannende tijd ga je nu in zeg.
Zo leuk!
Een vriendin van mij heeft net te horen gekregen dat het hartje niet meer klopt met 8 weken. Ze krijgt volgende week een curettage. Arme meid. Was ongepland, maar je bent er dan toch gelijk al aan gewend dat het komt.
Was trouwens ook zo'n meisje die het gelijk met iedereen gedeeld had dat ze zwanger was en nu moet iedereen ook weer te weten krijgen dat het foute boel is. Toch een stuk minder leuk.
Zelf zou ik dat in ieder geval dus niet zo snel doen om deze reden. Heb je net even een momentje dat het weer even beter met je gaat krijg je weer een appje van iemand die het 'net ' te horen heeft gekregen. Lijkt me zo k*t!
hier gaat alles nog heerlijk.
hoop met jullie ook!
Komt ze nu dus ook achter. Krijg al heel de dag zielige appjes binnen :-(quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:11 schreef Stippelrientje het volgende:
Lijkt me inderdaad rot dat je steeds felicitaties blijft krijgen van je buitenste kringetje vrienden, terwijl je zelf nog helemaal van slag bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:24 schreef Radyhyn het volgende:
Hallo allemaal,
Wat geweldig om te zien dat de lijst zo hard is gegroeid de laatste 1,5 week!![]()
Gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren!
SD wat spannend van je gebroken vliezen. Zet em op, bijna mama
Hier gaat het heel goed. Bijna geen tijd voor fok! meer met zo'n kleintje
Borstvoeding gaat goed en heb ook niet zo veel last meer van de ks. Volgens de vk/kraam een heel snel herstel en ben daar natuurlijk heel blij mee. Victor zit alweer op zijn geboortegewicht en is een tevreden, zoet ventje. Ben zo verliefd
Gisteren was de kraam er voor het laatst en vandaag lekker met z'n 3en een klein rondje gaan lopen en even langs de winkel geweest.
Ik weet niet of ik nog ga verhuizen naar het baby topic... misschien tzt als we helemaal gesettled zijn in deze nieuwe situatie en er weer meer tijd is om te internetten hihi. Ik zal hier nog wel blijven lezen/lurken voor al het verse-baby-nieuws.. maar voor nu meld ik me af hierIedereen nog een fijne zwangerschap en bevalling gewenst en bedankt voor de fijne tijd hier in Z&G
![]()
![]()
![]()
Ons ventjejaa, eindelijk een Radyhyn update! Wat heb je een mooierd! Fijn dat het zo goed gaat, geniet ervan!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 21:24 schreef Radyhyn het volgende:
Hallo allemaal,
Wat geweldig om te zien dat de lijst zo hard is gegroeid de laatste 1,5 week!![]()
Gefeliciteerd voor de nieuwe zwangeren!
SD wat spannend van je gebroken vliezen. Zet em op, bijna mama
Hier gaat het heel goed. Bijna geen tijd voor fok! meer met zo'n kleintje
Borstvoeding gaat goed en heb ook niet zo veel last meer van de ks. Volgens de vk/kraam een heel snel herstel en ben daar natuurlijk heel blij mee. Victor zit alweer op zijn geboortegewicht en is een tevreden, zoet ventje. Ben zo verliefd
Gisteren was de kraam er voor het laatst en vandaag lekker met z'n 3en een klein rondje gaan lopen en even langs de winkel geweest.
Ik weet niet of ik nog ga verhuizen naar het baby topic... misschien tzt als we helemaal gesettled zijn in deze nieuwe situatie en er weer meer tijd is om te internetten hihi. Ik zal hier nog wel blijven lezen/lurken voor al het verse-baby-nieuws.. maar voor nu meld ik me af hierIedereen nog een fijne zwangerschap en bevalling gewenst en bedankt voor de fijne tijd hier in Z&G
![]()
![]()
![]()
Ons ventjeWat past zijn naam goed bij zijn gezicht! En fijn dat alles goed gaat!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
geen idee, ik ben in slaap gevallenquote:Op woensdag 10 december 2014 10:55 schreef Cholula het volgende:
Heeft de kleine uiteindelijk zijn draai gevonden DJMO?
25 februari tot 1 maart volgens de sitequote:Op woensdag 10 december 2014 17:27 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik loop een beetje op de zaken vooruit hoor... maar wanneer is ongeveer de negen maanden beurs? Dat is begin van het jaar toch altijd? Feb/maart ofzo?
Iemand een idee?
thanksquote:Op woensdag 10 december 2014 17:32 schreef Vlindur het volgende:
[..]
25 februari tot 1 maart volgens de site
In de Etos-doos zat een flyer eroverquote:Op woensdag 10 december 2014 17:27 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik loop een beetje op de zaken vooruit hoor... maar wanneer is ongeveer de negen maanden beurs? Dat is begin van het jaar toch altijd? Feb/maart ofzo?
Iemand een idee?
Ik moet de etos blije doos dinges nog aanvragen/krijgen. Dus zal daar eens op wachten.quote:Op woensdag 10 december 2014 18:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
In de Etos-doos zat een flyer eroverVia de website is het goedkoper kaartjes kopen.
Is iemand al eens geweest? Is het ¤15,- per persoon waard? Krijg je gratis dingen enzo?
Jahoor!quote:Op woensdag 10 december 2014 18:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die tas*moethebben*
Ik betwijfel of de beurs leuk is als je n baby van 6 mnd hebt..
+1... De drukte, de hectiek, de hormonsters, neuuh, niks voor mijquote:Op woensdag 10 december 2014 19:25 schreef Mariposas het volgende:
Zulke beurzen vind ik echt afgrijselijk, al die vrouwen bij elkaar en die hysterie en dat gegraai om gratis spullen.Als ik er ¤50 op toe kreeg zou ik nog niet gaan.
+2quote:Op woensdag 10 december 2014 20:35 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
+1... De drukte, de hectiek, de hormonsters, neuuh, niks voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |