abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 december 2014 @ 13:33:33 #101
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147388858
Waarom moet je naar de gyn nts?
pi_147389063
Nikooooooos :P
H&M en thnx!

Snoenk, t zat ook vooral in m'n benen, voeten, handen, gezicht. Ik ben van cup b naar f gegaan en m'n buik was op t laatst enorm. Op de foto's in dat topic viel het mee inderdaad ( goede hoek ) ze hadden me gewogen in t ziekenhuis. Toen schrok ik me echt het apenlazerus. Ik had nooit gedacht dat t zo veel was.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147389113
NTS, Pff erg he! Ik dacht dat ik de enige was. Niet dus.

Succes bij de vk. Lief van die vlaai!
pi_147389170
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 13:13 schreef Minarosa het volgende:
De vk bekeek me en vroeg mijn gewicht, ik hoefde niet op de weegschaal te staan.
zo ging het bij mij inderdaad ook..
Daarna nooit meer naar mijn gewicht gevraagd.

Oja ik was iets van 12-13 kilo aangekomen in totaal...

[ Bericht 5% gewijzigd door Skoap op 08-12-2014 13:50:26 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 8 december 2014 @ 13:49:56 #105
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147389306
Wauwww wat een knapper lt!

Hier bij de eerste + 26 bij de tweede + 13 en nu bij de derde zit ik bij 14+3 op -2. Maar er zit nog genoeg aan van de eerste zwangerschap en ik viel ook echt niet of van en tijdens bv. Dus we zullen zien hoe erg het deze keer schrikken is aan het eind! Haha
  maandag 8 december 2014 @ 13:58:18 #106
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147389529
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:33 schreef snoenk het volgende:
Waarom moet je naar de gyn nts?
Draakje is met een ks geboren dus ivm mogelijke complicaties ben je automatisch medisch bij de volgende zwangerschap(pen).
  maandag 8 december 2014 @ 14:04:38 #107
348178 NotTheSame
pi_147389704
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
NTS, Pff erg he! Ik dacht dat ik de enige was. Niet dus.

Succes bij de vk. Lief van die vlaai!
Het is zo erg als je er zelf van maakt. Ik weet dat ik nu er niets aan kan doen en het komt vanzelf wel weer goed, al dan niet met een beetje hulp van de sportschool ;).
Ik zou er persoonlijk weer meer moeite mee hebben als ik er een serieus tijgervel aan over zou houden.

Maar, cliché: hoe je het ook wendt of keert; je krijgt er iets moois voor terug :).
pi_147389894
Wat een allemachtigst mooi meiske LT O+

Bij beide jongens ben ik eerst 5 kilo aangevallen en daarna maximaal 10 aangekomen.
Ik zit nu bij 18 weken op +1 volgens mij :P

Maar ik zit op randje overgewicht, dus ik vind het allemaal wel prima :Y

En bij het ziekenhuis heb ik alleen mn gewicht de eerste keer genoemd. Daarna hebben ze er nooit weer naar gevraagd volgens mij :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 8 december 2014 @ 14:20:03 #109
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147390141
Ik heb al denk ik drie of vier jaar niet meer op een weegschaal gestaan, en ik weet ook niet of ik het een geslaagd plan zou vinden om dat tijdens de zwangerschap wel te doen. Ben er een beetje huiverig voor dat ik dan erg op het getal ga focussen of me er door laat beïnvloeden, ook m.b.t. na de bevalling (snel proberen op startgewicht te komen ofzo...). Dus uit zelfbescherming houd ik het liever niet bij. Qua BMI zal ik ongeveer op 19 zitten, dus gewicht zal ook niet echt een issue zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147390648
LT, wat een prachtig meisje heb je daar! O+

Hier nog steeds maar een kilo ofzo aangekomen (19 weken), waarschijnlijk vooral omdat ik eerst een paar kilo was afgevallen. Borsten en buik zijn duidelijk groter, dus zal op andere plaatsen wel afgevallen zijn (m'n gezicht sowieso, zeggen wel meer mensen).
Word elke keer gewogen bij de vk, maar heb er geen problemen mee. Als een zwangerschap geen reden is om aan te komen, dan weet ik het ook niet ;)

Wou alleen dat ik dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:11 schreef twist02 het volgende:
Hier 19 weken vandaag, da's gewoon al bijna op de helft! :o
En (I defy de Fok!wet :6 ) alles gaat echt nog steeds heerlijk gewoon! :)
niet gezegd had }:|

Gisteren compleet beroerd opgestaan en de hele dag niks binnen gehouden ;( Geloof dat het nu wel weer gaat, maar durf nog steeds niet echt veel te eten.
Pfff, en dan moet je zo panisch zijn voor overgeven en gewoon de mazzel hebben dat je in het begin van de zwangerschap (bijna) nergens last van hebt...krijg je dit }:|

Nouja, hopelijk een 24-uurs-griepje en blijft de spaghetti er vanavond gewoon in.

[ Bericht 0% gewijzigd door twist02 op 08-12-2014 16:55:01 ]
  maandag 8 december 2014 @ 16:35:43 #111
409579 LuDann
All the way
pi_147394551
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 20:47 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

*knip*
Wat leuk! Het lijkt me zo bijzonder om je kindje te voelen bewegen. Vanwege die Ehlers-Danlos HT heb ik grotere kans op o.a bekkenbodeminstabiliteit etc. dus daarom ga ik nu al een afspraak maken om te kijken of er alvast wat te doen is om de spieren in die regio zo goed mogelijk te versterken.

Wow, hoop evaring met EDS lees ik. Ik vind het belangrijk om er toch even goed op in te gaan, dus excuus voor de lange post vast. Ik zal hem later ook even naar het Ehlers-danlos topic kopieren. Ik vind het trouwens wel belangrijk om even te vermelden dat EDS uit meerdere subtypes bestaat, en dat elke subtype anders is. EDS-HT is de meest voorkomende. Ook is het zo dat het Hypermobiliteitssyndroom (HMS) erkend is als het zijnde dezelfde aandoening als EDS-HT.

Ik ben op dit moment voor mijn master onderzoek aan het doen naar HMS/EDS-HT (ik wist nog niet dat ik zwanger zou worden toen ik dit onderwerp koos trouwens) en zodoende weet ik er redelijk wat vanaf. Ik wil even benadrukken dat ik geen arts ben overigens, ik studeer Medical Antropology and Sociology.

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 21:56 schreef faptist het volgende:
Ludann,
Een leerling van mij heeft dat ook. Ik vind het toch wel vrij heftig hoor. Hij heeft dagelijks veel pijn. Kan amper trappen lopen, schrijven of iets tillen. Overigens geërfd van z'n moeder. Arme vrouwtje. Overal hulpstukken voor.
Waar merk jij het aan?
Wat vervelend om te lezen, hoe oud is die leerling? En weet je misschien rond welke leeftijd de diagnose is gesteld? Daar ben ik benieuwd naar omdat naar mijn idee veel klachten bij het hypermobiele type vooral invaliderend worden omdat de diagnose zo vaak te laat wordt gesteld en er dan schade is ontstaan door het doen van dingen die je beter kan laten als je EDS/HT hebt (zoals turnen op hoog niveau en contactsport).

Waar ik het aan merk... dat is lastig uit te leggen. Omdat ik ermee ben geboren ben ik gewend aan bepaalde manieren waarop mijn lichaam werkt die voor mijn volkomen normaal zijn maar die dat voor een ander niet zijn. Net als veel andere HMS/EDS-HT patienten heb ik een wastlijst aan ''rare dingen'', maar van sommige dingen merk ik vrij weinig. Het verschilt ook per periode en nu ik zwanger ben heb ik minder klachten (dat kan nog veranderen, maar tot nu toe heb ik daar mazzel mee omdat vrouwens tijdens de zwangerschap hormonen aanmaken die ze nog hypermobieler maken).

Iets wat ik lastig vind is dat ik een heel slecht gevoel voor evenwicht heb. Ik kan bijvoorbeeld niet staan in een bus of trein omdat ik dan omval bij een bocht. Chronische pijn en vermoeidheid is er altijd maar na 4 maanden revalideren in een revalidatiecentrum na een val op mijn rug heb ik daar wel mee leren omgaan. Meeste last heb ik van mijn rug, heupen, linkerenkel en mijn polsen. Ik heb diverse braces en steunzolen ook, maar die braces heb ik niet altijd nodig. Subluxaties heb ik regelmatig, maar deze zijn doorgaan niet pijnlijk. Ik zal op termijn een operatie nodig hebben om mijn rechtepolsgewrichten vast te laten zetten, maar dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen. Ook staat er nog op de planning om een zenuw in mijn linkeronderbeen te ''verbranden'' omdat ik daar pijn heb. Ik heb een keer alle banden in mijn linkerenkel afgescheurd tijdens een introductieles Judo, dus die enkel is behoorlijk instabiel.

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 07:29 schreef Fuente het volgende:
LuDann, hopelijk verloopt alles goed voor je :* Wij zitten momenteel met onze jongste dochter in het traject bij de geneticus. Vermoeden bij haar is ook EDS. Heftig om dit te lezen, wij zijn nog zo in het hier en nu, en minder bij het 'later als ze groot is'.
Wat vervelend om te lezen Fuente, ze is een ''de novo'' patiente? Of zijn er wel vermoedens dat ze het van iemand geërfd heeft? En welk type vermoeden ze, weet je dat? Waar heeft ze last van? Voor info van mijn kant of als je gewoon wil praten, dan staat mijn PM box natuurlijk open, sterkte in ieder geval.

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:43 schreef Minarosa het volgende:
LuDann, heftig verhaal, gaat er wat getest worden nu je weet dat je zwanger bent? Of hoe gaat het verlopen voor jou?
Patienten met EDS hebben sowieso een medische indicatie. Ik zal regelmatiger in de gaten gehouden worden (ik heb overigens ook epilepsie met medicatie dus daar zullen ze ook wel op letten). Traject zal bij de gyn verlopen, bevalling in het ziekenhuis. Keizersnede moet zo veel mogelijk vermeden worden in verband met de doorgaans slechte wondgenezing. Sommige pijnstilling werkt minder goed, dus dat zal ik ook moeten overleggen. Ik weet niet precies wat er mogelijk is, ik had ooit advies gehad over een TENS, maar daar lees ik nu minder positieve dingen over. Bij de baby zal bij de geboorte onder andere gelet worden op symptomen van ''floppy infant syndrome''. Maar heb me er nog niet helemaal in verdiept hoor, dus ik weet nog niet alles.

Tips en ervaringsverhalen van mensen met HMS/EDS-HT zou ik trouwens heel erg op prijs stellen!

quote:
2s.gif Op maandag 8 december 2014 11:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Hier ook een hypermobiele EDS-ser. De mate waarin je het zelf hebt zegt niet over de klachten die je kind kan ontwikkelen trouwens. Je hebt per zwangerschap 50% kans om het door te geven, en altijd in dezelfde variant als je zelf hebt. Dus als je het hypermobiele type hebt zul je niet het vaattype doorgeven.
Ik zit zelf sinds 3 jaar in een rolstoel maar binnen mijn zeer grote familie waarin minstens 20 personen het hebben, ben ik de enige daarin.
Kwestie van pech ook eigenlijk..
Vervelend dat je in een rolstoel zit. Aangezien je hier post neem ik aan dat je kinderen hebt? Mag ik vragen hoe jouw zwangerschap (pen) verliepen?

Ik heb zelf ook een periode met regelmaat een rolstoel gebruikt, voor ik revalideerde, Woonde toen in een aangepaste huurwoning en had huishoudelijke hulp via de WMO. In die periode ben ik ook voor 100% afgekeurd, hoewel ik denk dat ik straks na mijn studie wel kan werken (op zijn minst toch voor 50%). Het gaat nu een stuk beter namelijk.

EDS-HT is inderdaad in de meeste gevallen autosomaal dominant overerfelijk, en je hebt gelijk wanneer je stelt dat je alleen het type kunt doorgeven wat je zelf hebt. Recente ontdekkingen in de UK en de VS (waar ze wat minder achterlopen dan in Nederland op dit gebied) doen echter vermoeden dat elke familie met EDS-HT een enigzins andere samenstelling van genen heeft, wat ervoor zorgt dat de ene patient met EDS-HT bijvoorbeeld wel lichte vasculaire symptomen heeft die doorgegeven kunnen worden en de andere patient niet. Helemaal zeker is dit niet en het is soms ook lastig te zeggen welke vorm van EDS precies heeft. Het komt voor dat mensen in dezelfde familie verschillende EDS diagnoses hebben. Niet omdat ze een ander subttype hebben, maar omdat de interpretatie van de arts kan verschillen en omdat genetisch onderzoek niet altijd gedaan wordt.

Ik zal hieronder even kopieren wat ik iemand gister naar aanleiding van een PM geschreven heb:

quote:
Vooral de UK en in mindere mate de VS zijn beter op de hoogte van wat EDS-HT nu eigenlijk is; geen aandoening waarbij vooral reumatologische symptomen een rol spelen maar een zogenoemde ''multi-system'' of ''systemic'' disorder waarbij aanwijzingen zijn dat onder andere disregulatie van het autonome zenuwstelsel, hersenafwijkingen en in mindere mate dan bij het vasculaire type, ook hart en vaatafwijkinen voorkomen, evenals een verhoogde bloedingsneiging. Blaas- en baarmoeder prolapse en ruptuur, evenals moederlijke sterfte tijdens de geboorte zijn ook beschreven.

Dit artikel is alweer wat oud (2012) maar geeft misschien een beetje een goede indruk:

http://www.hindawi.com/journals/isrn/2012/751768/

en deze bijvoorbeeld:

http://www.patient.co.uk/doctor/ehlers-danlos-syndrome-pro

Het grote verschil in kennis blijkt bijvoorbeeld ook uit het verschil tussen de nederlandse en de amerikaanse Wikipedia pagina erover.

Omdat het nog onzeker is (vooral voor de arts, de meeste patienten weten wel wat ze wel of niet hebben) welke gevolgen EDS-HT kan hebben is het belangrijk om goed in de gaten gehouden te worden tijdens een zwangerschap. Je hebt officeel ook gewoon een medische indicatie voor een klinische bevalling die dan dus volledig vergoed wordt. Artsen in Nederland zijn alleen helaas niet zo goed op de hoogte of begrijpen het niet goed.

Gelukkig bestaat er wel een goede Nederlandstalige folder voor de huisarts met informatie over hoe er zo voorzichtig mogelijk met een zwangerschap(wens) moet worden omgegaan:

http://www.erfocentrum.nl(...)anlos%20Syndroom.pdf

Neem eens een kijkje op http://www.chronicpainpartners.com/ (EDS Awareness), http://www.ednf.org/ (de Amerikaanse patientenvereniging) of http://www.ehlers-danlos.org/ (de patientenvereniging van de UK) zou ik zeggen. De patientenvereniging in Nederland (VED) en het hms platform lijken op sterven na dood te zijn en er valt niet erg veel info te vinden.
  maandag 8 december 2014 @ 16:36:44 #112
409579 LuDann
All the way
pi_147394589
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:
Heb je al je afspraak gemaakt LuDann?

De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima! *O*
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe. :{
Ja, werd wat laat wakker vandaag, maar rond 12 uur gebeld. Ik kon morgen terecht, maar dat komt me niet uit dus wordt het woensdag. Spannend, eerste echo O+

Fijn dat je uitslagen goed waren. :)
pi_147394829
Zo, wat een megapost LuDann :D En spannend, meteen woensdag!
Hier donderdag weer... Toch wel spannend, ondanks een beter gevoel.
  maandag 8 december 2014 @ 16:51:13 #114
409579 LuDann
All the way
pi_147395192
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Zo, wat een megapost LuDann :D En spannend, meteen woensdag!
Hier donderdag weer... Toch wel spannend, ondanks een beter gevoel.
Ja, sorry :@ Maar ik kreeg ook PMmetjes enzo en ik merk dat er hier op Fok! een hoop mensen met HMS/EDS-HT rondlopen (wat niet raar is, want in tegenstelling tot wat er vroeger werd gedacht is het waarschijnlijk geen zeldzame aandoening). Het is erg moeilijk om goede informatie te vinden erover in het nederlands dus ik vond het toch wel belangrijk om dit even neer te plempen allemaal. Wie weet kunnen andere mensen het weer via Google vinden enzo, en zijn die hiermee ook geholpen.

Superstuiterend hierzo voor die snelle echo ja. :D Ik ben heel benieuwd wat ze al kunnen zien, want het is wel erg vroeg natuurlijk. Ik moet eerlijk zegggen dat ik het nut daarvan niet helemaal begrijp (wel van een intake, maar niet zozeer van een echo), want je kunt er nog niks van zeggen eigenlijk. Maar goed, mij hoor je niet klagen hoor. O+

Donderdag, das ook al redelijk dichtbij. Hoe ver ben je dan?
pi_147395777
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ja, sorry :@ Maar ik kreeg ook PMmetjes enzo en ik merk dat er hier op Fok! een hoop mensen met HMS/EDS-HT rondlopen (wat niet raar is, want in tegenstelling tot wat er vroeger werd gedacht is het waarschijnlijk geen zeldzame aandoening). Het is erg moeilijk om goede informatie te vinden erover in het nederlands dus ik vond het toch wel belangrijk om dit even neer te plempen allemaal. Wie weet kunnen andere mensen het weer via Google vinden enzo, en zijn die hiermee ook geholpen.

Superstuiterend hierzo voor die snelle echo ja. :D Ik ben heel benieuwd wat ze al kunnen zien, want het is wel erg vroeg natuurlijk. Ik moet eerlijk zegggen dat ik het nut daarvan niet helemaal begrijp (wel van een intake, maar niet zozeer van een echo), want je kunt er nog niks van zeggen eigenlijk. Maar goed, mij hoor je niet klagen hoor. O+

Donderdag, das ook al redelijk dichtbij. Hoe ver ben je dan?
Haha, geen sorry zeggen, juist goed toch! :D

Dan ben je een week of 7? Tja, dan kan het nog alle kanten op, maar een 'so far so good' is misschien ook wel fijn.

Donderdag ben ik 9w4d volgens de meting van vorige week :)
pi_147395958
LuDann, XcUZ_Me heeft ook EDS (ik weet even niet welke variant) en heeft een dochtertje van 1. Wellicht kan je haar nog vragen naar ervaring over de zwangerschap?

Faptist, ik wilde nog even zeggen dat jouw zwangerschap wel heel bijzonder is O+. Wat een geweldig cadeautje van moeder natuur!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147396094
Oh en als donderdag alles goed is, dan ga ik wat nieuwe bh's kopen, dit kan eigenlijk echt niet meer :')
pi_147396392
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh en als donderdag alles goed is, dan ga ik wat nieuwe bh's kopen, dit kan eigenlijk echt niet meer :')
vier borsten?
Schudden voor gebruik
pi_147396405
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:28 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

vier borsten?
Ja :D
pi_147397385
LuDann, even spoiler want lang etc

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_147398179
LuDann, klinkt erg heftig allemaal.

Fuente, wat lastig voor je meisje.

Twist, balen. Laten we hopen dat het bij vandaag blijft! Voel je je verder wel ok? Hier gaat momenteel een griepje rond waar iedereen op het werk misselijk van is.

Nog niet op de weegschaal gaan staan hier, maar ik weet zeker dat ik veel aangekomen ben. Ben vorig jaar 45 kilo afgevallen en het valt me psychisch erg zwaar om aan te komen. Ik weet dat het voor een goed doel is, maar het steekt wel. Ik hou mezelf voor dat ik zolang ik geen 45 kilo aankom, het afvallen niet allemaal voor niks is geweest.

Vandaag voor het eerst kennis gemaakt met bandenpijn geloof ik. Steken aan de zijkant van m'n heupbot richting vajeejee wanneer ik opsta, hoest of nies.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_147398225
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.
Tot nu toe (10.5) niks. Een halve kilo afgevallen. En jij? Ik zag het al, 4 kilo. Netjes en normaal, lijkt me, zeker als je normaal een vrij laag BMI hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 8 december 2014 @ 18:33:18 #123
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147398323
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:

De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima! *O*
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe. :{
Hoera voor de uitslag!
En ik snap je heel goed hoor. Ervaar precies hetzelfde, maar je moet er echt aan toegeven.
Je lichaam geeft de signalen niet voor niets. (zou het zelf ook moeten oppakken.. maar zeggen en doen is nogal een verschil ).

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.

1e semester: + 0,5 kg
23 weken: +4,5 kg
In totaal dus 5 kilo. Ik vind het verschrikkelijk!
Ik weet dat het moet,maar heb er emotioneel wel last van.
Ik weeg al veel te veel en heb dan allemaal worst case scenario's in mn hoofd. Net als een collega van mij; 40 kilo aangekomen!
Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen vanwege mijn overgewicht dus vandaar dat het bij mij gevoelig ligt.

quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 12:50 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kan ik een baby eruit rammelen hiermee?
HELL YES! Wat een prachtig kindje!

quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 16:35 schreef LuDann het volgende:

Wat vervelend om te lezen, hoe oud is die leerling? En weet je misschien rond welke leeftijd de diagnose is gesteld? Daar ben ik benieuwd naar omdat naar mijn idee veel klachten bij het hypermobiele type vooral invaliderend worden omdat de diagnose zo vaak te laat wordt gesteld en er dan schade is ontstaan door het doen van dingen die je beter kan laten als je EDS/HT hebt (zoals turnen op hoog niveau en contactsport).

Waar ik het aan merk... dat is lastig uit te leggen. Omdat ik ermee ben geboren ben ik gewend aan bepaalde manieren waarop mijn lichaam werkt die voor mijn volkomen normaal zijn maar die dat voor een ander niet zijn. Net als veel andere HMS/EDS-HT patienten heb ik een wastlijst aan ''rare dingen'', maar van sommige dingen merk ik vrij weinig. Het verschilt ook per periode en nu ik zwanger ben heb ik minder klachten (dat kan nog veranderen, maar tot nu toe heb ik daar mazzel mee omdat vrouwens tijdens de zwangerschap hormonen aanmaken die ze nog hypermobieler maken).
De leerling is nu 15 en hij heeft er echt last van sinds groep 7, dacht ik. Bij ons op school worden er pas sinds vorig jaar echt aanpassingen voor hem gedaan. Ik was toen zijn mentor en heb echt kwaad ingegrepen. Wat heb je een achterlijke docenten op mijn school rondlopen..
Heeft hij les op de 2e etage, boeken vergeten. Laten ze hem 2x2 trappen afrennen (!) om ze te halen. Komt hij weer boven (weer 2x2 trappen) klagen ze dat het zolang geduurd heeft en dat het dan niet meer nodig is om hem vervolgens strafwerk te geven.. grrrrr..
Nu heeft hij een rolkoffer met laptop. Zodat hij niet meer hoeft te schrijven.
Een liftpas en veel vrijstelling voor gym. Gaat nu wel iets beter met hem , geloof ik.

Vannacht heb ik waardeloos geslapen. Ze heeft me echt wakker gehouden met het getrap en geduw, maar ach.. liever dat dan niets voelen ;)
Vanmorgen dus een trage opstart gehad op mijn werk.
En morgen feest want dan ben ik 24 weken! woehoeeeee
  maandag 8 december 2014 @ 19:27:57 #124
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_147400426
Ik ben nu 17 weken en -4 kilo. Maar in ben te zwaar! Dus niet erg als de kinderen eerst mij een beetje op eten ;)!
Er zal vanzelf ook wat bijkomen, vooral omdat er 2 baby's moeten groeien. Maar zolang die 2 goed groeien, maak ik me geen zorgen om mijn gewichtsverlies.
pi_147400705
Ik ben tot nu toe 5kg afgevallen (bij 14.5 vorige week) vergeleken met het gewicht bij de intake toen ik ongeveer 9 weken was. Maar ik kan het hebben, ben onder controle bij de gyn ivm overgewicht.
Vandaag hebben we de kinderwagen, box, ledikant en commode besteld, wordt eind januari geleverd. Dus nog even de tijd om het laminaat enzo te doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 december 2014 @ 19:43:21 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147401097
voor de zwangerschap woog ik rond de 57, nu met 25 weken weeg ik 63, dus ik ben bescheiden bezig vind ik zelf :X :') Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nu veel meer beweeg dan toen ik in verwachting was van m'n dochter of van de jongens, aangezien ik nu alles alleen moet doen, dus dat zal toch ok wel in gewichtstoename schelen schat ik.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147402626
Thnx faptist!
pi_147406080
LT wat een lieverd :D en al na 2 weken doorslapen, kan ze dat ook aan mijn baby leren?
  maandag 8 december 2014 @ 22:45:27 #129
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147408805
Ook aan de mijne Please?
Ik heb vannacht maar 3,5 uur lekker geslapen, omdat madam alles aan het verbouwen was. Haha
  maandag 8 december 2014 @ 22:48:39 #130
348178 NotTheSame
pi_147408943
Okee, ik ben er klaar mee! Al een 2 uur lang word ik hier dusdanig van binnen mishandeld dat ik alleen maar rondjes door het huis kan strompelen. Zitten is niet goed, liggen is niet goed, van ellebogen tot kopstoten, hij blijft maar bezig. M'n buik lief toespreken, manlief laten toespreken, het maakt geen indruk op Piranha. Ik wil slapen :O ...
pi_147409174
Ik had een zijsteek na een hele avond achter een computer zitten? Dat ken ik alleen van lopen of rennen?

En aan alle Bob de Bouwers: ga slapen!
  dinsdag 9 december 2014 @ 08:43:18 #132
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147414946
Ik snap opeens die constructieborden die sommigen in de tuin zetten veel beter na deze verhalen :+
pi_147414981
Klinkt vervelend IMA!

Wat betreft gewicht: ik vind het moeilijk om op de weegschaal te gaan staan, maar vooralsnog groeien alleen mijn buik en borsten. Met 26 weken ben ik 8kilo aangekomen. Na de zwangerschap ga ik weer trainen zoals ik altijd deed en dan hoop ik dat het weer goed komt.

Ik werd vanochtend wakker met het gevoel dat mijn stuitje en mijn schaambeen was bewerkt met een hamer. Even een stukje lopen heeft de ergste pijn er wel afgehaald.
pi_147416118
Ruim veertien weken, en mijn simpele ontbijt van droge crackertjes kwam er net weer uit. Mag dit snel ophouden aub? :'(
  dinsdag 9 december 2014 @ 10:15:43 #135
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147416183
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 10:12 schreef lunapuella het volgende:
Ruim veertien weken, en mijn simpele ontbijt van droge crackertjes kwam er net weer uit. Mag dit snel ophouden aub? :'(
Bij mijn vriendin duurde het toen nog 2 weekjes. Maar daar gaat het nu helemaal top mee. Maar ik hoop dat het bij jou nog net iets sneller gaat!
  dinsdag 9 december 2014 @ 11:17:55 #136
348178 NotTheSame
pi_147417390
Luna, vervelend zeg... Hopelijk houd het snel op!

Cholula dat is inderdaad pijnlijk!

Laatste vk controle zit erop. We mogen met trots concluderen dat Piranha nog steeds vibi ligt en inmiddels op het geboortegewicht van Draak zit *O* ! Maatje 44 zou dus theoretisch gezien in de kast kunnen blijven hangen.
Ik ben wel een halve kilo afgevallen maar heeft eerder te maken met de verhuisperikelen dan dat het iets slechts zou zijn.
pi_147417883
Luna, niet leuk dat je zo misselijk blijft -O-. Hopelijk is het nu snel over.

NTS ^O^. Fijn idee dat piranha nu al zo groot is als draak bij de geboorte!! Was ze blij met de vlaai? :D

Ik heb ook weer een sticker gehad. Baby lag nu netjes met het hoofdje naar beneden, maar nog wel genoeg ruimte om nog eens een koprol te maken :P. Op het gevoel wel weer een klein kindje, maar vrijdag de echte groeiecho bij de gyn, dus ik ben benieuwd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147417948
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 17:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat gevoel klinkt bekend...
Maar wil nog even wachten tot ik volgende week zeker weet dat alles goed is.
Dan gaan we over op cup F... :X
Ik kan er nog maar 1 aan van mijn normale BH's en die begint diepe strepen achter te laten nu...
Ik heb ook nog een push-up liggen die altijd wat ruim was, maar dat lijkt me ook geen goed idee. :@

Ik heb wel vorige week twee yoga-broeken bij de H&M gekocht. Die waren met 50% korting. Meteen een maatje L besteld in plaats van normaal M maar dat past nu ook wel al. Dan heb ik in ieder geval al lekker rekbare broeken voor 's avonds thuis. :)
Oost west, mij best.
pi_147419150
Wat rot Luna :( Hopelijk gaat het snel beter!

NTS, dat zijn goede berichten *O*

Phaidra, hoe groot was je eerste?

Nieuwe bh's komen hier ook na de echo. Hier gaat alles zn gangetje. Soms een vlaag misselijkheid, wel constant erg zere borsten, maar dat had ik bij de meiden ook. En het groeien, poeh!
Ben gelukkig nog niets aangekomen, maar ik heb flink overgewicht dus van mij hoeft dat ook niet zo.
Vannacht droomde ik dat het er 2 waren :')
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_147419915
Ik start al met een F.. ik wil niet vooruit denken waar ik mogelijk in terecht kom....
Schudden voor gebruik
pi_147420010
Luna, wat naar!! Hoop dat het snel stopt, al werkt het waarschijnlijk niet motiverend als ik zeg dat het bij mij tot 16 weken heeft geduurd voordat ik weer fatsoenlijk kon eten :'(

NTS, hoera!! Fijn nieuws!!

BH's, heb een paar weken terug nieuwe bh's gehaald in 75E, maar die passen dus ook al niet meer. Hou is op met groeien, vind ik helemaal niet leuk meer |:(

Hier is baby ook druk. Constant schoppen tegen mijn buikwand. Nu is het nog leuk maar als ie dat over een paar weken nog steeds doet krijgt hij straf :Y
  dinsdag 9 december 2014 @ 13:36:35 #142
140412 Danaa
🍎
pi_147420382
Gister weer volledig goedgekeurd bij de VK.
Wbt gewicht, ik ben nu 29+3 en 5 kilo aangekomen. Heel blij mee en volgens VK een keurige groei.

Luna, misselijkheid duurde bij mij tot 16/17 weken. Er is nog hoop! Voel me nu super goed.
pi_147420404
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik start al met een F.. ik wil niet vooruit denken waar ik mogelijk in terecht kom....
:W Hoi, ik zit inmiddels in H. Het is wat het is.
Wel jammer dat mijn buik dus nu veel minder opvalt. Het groeien gaat gelijk op zo'n beetje en nou is mijn buik nog steeds net zo ver als de boobs. Maar dus ondertussen wel mooi 20cm in omvang toegenomen, dus het is echt wel groter.
pi_147420975
Ik meld me weer even...nog geen nieuws...
pi_147421131
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 13:59 schreef cleany het volgende:
Ik meld me weer even...nog geen nieuws...
Spannend!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 9 december 2014 @ 15:48:02 #146
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_147423993
Ik meld me hierbij ook...sinds vanochtend is het vruchtwater gebroken... Van weeën nog niks te voelen (lichte menstruatie krampen en wat minimaal bloed verlies). Ik kom net terug uit het ziekenhuis, omdat ik niet wist wat ik verloor >:)

Even CTG gemaakt van de kleine, maar die heeft het nog naar zijn zin. Morgenochtend mag ik me weer melden in het ziekenhuis; uiterlijk donderdag word ik ingeleid...spannend!!
pi_147424291
Spannend StarDust! *O* Nog hèèèèl even :D

Les van vandaag: Schreeuwende mensen aan de telefoon en hormonen do not compete. }:|
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_147424324
Jeej Stardust!
Succes! :*
Schudden voor gebruik
pi_147424623
Spannend stardust, succes :%
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 9 december 2014 @ 16:12:45 #150
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147424697
spannend SD!! :%
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')