abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147331505
Zwangerschap en Geboorte.

2014

8 december: Cleany (papa)
15 december: Crumpette (jongen)
19 december: snoenk (meisje)
26 december: roellie80 (papa)
27 december: StarDust_ (jongen)

2015

15 januari: NotTheSame
20 januari: diemux (papa)

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa)
2 mei: twist02
4 mei: Melliemuis (jongen)
6 mei: Vlindur
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (tweeling)
28 mei: -ik86-

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
4 juli: Krisvc
*** 8 juli: L-E & fokking.fokker ***
18 juli: Mariposas
28 juli: Zomerzon01
29 juli: Fuente

*** 3 augustus: LuDann & Black_Ninja***
15 augustus: Stippelrientje

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 08-12-2014 09:45:52 ]
pi_147331514
Nog wijzigingen?
  zaterdag 6 december 2014 @ 13:57:54 #3
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_147331888
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nog wijzigingen?
Mijn UD staat op 15 mei zie ik, officieel is hij verzet naar 17 mei. Alleen zullen ze me niet voorbij de 37 weken laten lopen zei de gynaecoloog.

Jeetje Skoap, sterkte!!!
pi_147331919
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:57 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Mijn UD staat op 15 mei zie ik, officieel is hij verzet naar 17 mei. Alleen zullen ze me niet voorbij de 37 weken laten lopen zei de gynaecoloog.

Jeetje Skoap, sterkte!!!
Wil je dat ik het aanpas naar 17?
pi_147332040
jeutje alweer augustusbaby's :o. Dan is mijn baby alweer 1 :X
S. 2014
J. 2016
pi_147333928
Skoap -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147334710
Skoap -O-

Hier gaat het op zich geweldig. Ik heb donderdag counselling over de combinatietest en een termijnecho gehad. Op zich zou ik 2 dagen langer zwanger zijn, maar vanwege IVF wordt de datum waarschijnlijk niet aangepast. Ik heb een heel tof filmpje meegekregen van Flip. Eigenlijk ongelofelijk hoe compleet een kindje met 10.3 al is, en zo lekker beweeglijk O+

Omdat ik een Gastric Bypass heb gehad moest ik bloedprikken voor referentiewaarden, zodat ze over 3 maanden kunnen zien wat de invloed van de zwangerschap is op mijn 'vanalles' (van A tot Zink, letterlijk). Ik had een behoorlijk lage bloedsuiker* (2.8 om 13:30, vlak na de lunch dus) en een heel licht D- en Kaliumtekort. Pillen, tomaten en met de gynaecoloog overleggen of ik onder controle moet/kan bij de diabetesverpleegkundige dus. Bij de oudste had ik (in theorie) zwangerschapsdiabetes, maar paste mijn voeding dusdanig aan dat ik nooit boven de 8 zat. Nu is het probleem tegenovergesteld, dus ik ben benieuwd wat de opties zijn.

*De lage bloedsuikers had ik voor mijn zwangerschap ook al, ik lijd na mijn Gastric Bypass aan hypoglycemie. Normaal geen probleem, ik pas mijn voeding er wel op aan, maar ik heb nu nog iemand om rekening mee te houden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_147334998
Iedere week lees ik zo ongeveer 4x alles trouw door! Regearen ho maar......
Ik geef daarom maar een update van hoe het hier gaat.

Inmiddels vandaag precies 29 weken zwanger.
Beeb doet het super goed! Alle keren gaan we goed de deur weer uit bij de VK.
Lichamelijk gaat het ook goed alleen moeite met langer dan 30 minuten zitten, dan speelt mijn rug op. Werken doe ik in de kinderopvang en dit gaat uitstekend maar stil zitten gaat niet meer, haha!
Zo'n Sinterklaasspel spelen in groot gezelschap of een musical bijwonen is dan een hele uitdaging.
Het bloed prikken bij 27 wkn wees uit dat mijn glucose 0.4 te hoog was. 2 weekjes aangepast dieet en daarna weer prikken.... moet zeggen dat ik dat heeeel moeilijk vind. Dit mede omdat VK zei: Ik denk eigenlijk echt niet dat je het hebt en dat dit toevallig is.

Een aantal weken geleden een pretecho gehad, meneer lag met zijn hand voor zijn gezicht en duwde zijn hoofdje veel in mijn baarmoederwand. Er zijn wat foto's geschoten maar binnenkort bij controle van mijn placenta gaan we nog even een kijkje nemen met het 3d apparaat!

Nog 2 weken werken en dan verlof *O*

Welkom alle nieuw zwangere!!
pi_147343920
Bijleespost!

Welkom Venla en Zomerzon!

Lunapuella heeft voor het eerst hartje gehoord!

Goede npm echo's van Lijnloos en Minarosa, hopen op een lage kans!

Wow wat een verhaal Faptist! Wat bijzonder en mooi!

Gefeliciteerd Shopahalic! Fijn dat alles goed is met jullie (mogelijke) meisjes!

Weekwissels *O*
Cholula alweer half jaar zwanger!

Fijn dat alles goed is McLaura, bloedsuiker is laag zeg, lijkt me lastig! Voelde me ooit ietsje trillerig toen m'n bloedsuiker werd gemeten en toen was ie zelfs nog wat hoger geloof ik!

Fijn dat ook alles goed gaat bij jou Danaa! Hopen dat de ietsje hogere bloedsuiker inderdaad toeval was!

Edit: :* Skoap, balen zeg, sterkte!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Gevalletje op 06-12-2014 21:55:47 ]
pi_147344359
Nog over vroege echo's. Hier doen ze de eerste echo met 10 weken, maar mag je vanaf 7 weken ook een vroege echo laten maken. Dit is dan op eigen initiatief en wordt niet vergoed. Ik voelde me best onzeker, vroeg me af of er écht een vruchtje in m'n buik zat en of het leefde, dus heb een vroege echo laten maken. Werd toen gelijk al bij precies 7 weken ingepland! Vond ik toch best fijn, toen ik een week ervoor ineens wat roze afscheiding kreeg en ik bang was dat het mis was. Bleek een innestelingsbloeding te zijn en op de echo was ook al een kloppend hartje te zien, was voor mij erg geruststellend.
Vond het zelf dus wel prettig omdat ik onzeker was, maar de echo hoefde zeker nog niet ;).

Komende dinsdag waarschijnlijk de laatste echo, 3-D pretecho :)
pi_147349544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nog wijzigingen?
Stippelrientje 15 aug 2014
:)
Schudden voor gebruik
  zondag 7 december 2014 @ 00:22:57 #12
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147350098
quote:
Nog wijzigingen?
Faptist,
31 maart, meisje

Skoap,
Wat verdrietig, maar ook weer fijn dat je ongesteld bent geworden. Toch weer een teken dat alles werkt en weer schoon is gemaakt van binnen. Wie weet heb je de aankomende maand meer geluk!

Krisvq,
Hoe was het? Blijft moeilijk om zo definitief afscheid van iemand te moeten nemen, he.
Gecondoleerd.
Ik hoop dat je daarna je gedachten een beetje heb kunnen verzetten met het in kerststemming brengen van je huis.

Crumpette,
Beterschap.. Jij had toch zo'n buikpijn of las ik het nou verkeerd?

#klachtenvrije zwangerschap,
Hier 23.4 en ook klachtenvrij.
Ik zie het maar als beloning, omdat ik er zo om gebeden heb..bij wijze van spreken.
Enige is dus vermoeidheid, maar dat heb ik sowieso altijd wel in december.

Vandaag allemaal leuke cadeautjes gehad.
Mijn vader heeft de familiewieg voor me opgeknapt. Die lieverd is zelfs de kringloopwinkel in geweest om een stoel te kopen waar hij een pootje vanaf kon halen, zodat de wieg weer mooi recht staat. Hij haaaaaaaat de kringloopwinkel dus dit betekende zo veel voor me.. Lieve papa heb ik toch :)
Verder weer hele leuke kleertjes gekocht..

Delen jullie daar ook weleens foto's van of is dat niet zo normaal hier om te doen?
pi_147350246
Vroege echo. Mijn eerste echo was bij 4 weken plus 2 dagen. Daarna nog eens bij 5+1 en toen weer 4 weken later.

Dat was bij de gyn. Er zijn ook vk's die elke controle een echo maken. Maar dat hoefde voor mij weer niet.
Born to Lose, but Built to Win.
  zondag 7 december 2014 @ 08:55:19 #14
360012 Shopaholic1984
pi_147353513
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wil je dat ik het aanpas naar 17?
Doe maar. Dat is wel handig voor het aantal weken dat ik zwanger ben. Vandaag dus 17 weken :)
pi_147353548
Vandaag 13 weken! Tweede trimester! :s)
pi_147353710
Hier 9! *O*
  zondag 7 december 2014 @ 09:33:26 #17
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147353742
Minarosa in het tweede trimester *O*!

IMA 9 weken *O*!

Mogguh! Live na de eerste nacht vanuit ons nieuwe huis *O* !
Peuter besloot dat 9.00uur een prima tijd was om wakker te worden, alleen jammer dat Piranha om 7.15uur de boel aan het verbouwen was :O.
Inmiddels zijn we de 34 weken gepasseerd. Dinsdag laatste vk-controle voor de overdracht naar de gyn.
Vanaf nu zal ik weer wat meer mee kunnen posten nu de verhuizing achter de rug is :).
pi_147353891
Ik zit vandaag op 14 weken! En nog precies 6 maanden tot de UD.

Vanmiddag Sinterklaas vieren met de aanstaande grootouders. Benieuwd hoe los ze zijn gegaan met babycadeaus...
pi_147353894
Hoera voor weekwissels! *O*
  zondag 7 december 2014 @ 10:06:25 #20
360012 Shopaholic1984
pi_147353953
Veel plezier lunapuella! Waarschijnlijk krijg je heel wat babyspullen! Altijd leuk toch?
  zondag 7 december 2014 @ 10:07:30 #21
360012 Shopaholic1984
pi_147353958
Leuk NTS, al helemaal klaar in huis of nog steeds klussen die gedaan moeten worden?
pi_147354057
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 09:02 schreef Minarosa het volgende:
+1 *O*
  zondag 7 december 2014 @ 11:16:26 #23
348178 NotTheSame
pi_147354633
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 10:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Leuk NTS, al helemaal klaar in huis of nog steeds klussen die gedaan moeten worden?
Nog 1,5 A5-kantje aan kleine klusjes :'). Maar ik kan wel bevallen zonder wc-rol houder en ongeschilderde hal ;)
  zondag 7 december 2014 @ 11:26:06 #24
360012 Shopaholic1984
pi_147354774
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 11:16 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Nog 1,5 A5-kantje aan kleine klusjes :'). Maar ik kan wel bevallen zonder wc-rol houder en ongeschilderde hal ;)
Kleine klusjes blijf je altijd houden denk ik. Zolang je inderdaad maar kunt bevallen. Wij wonen nu 1,5 jaar in ons huis en er zijn nog steeds onafgemaakte klusjes :)
Fijn dat het in ieder geval zo ver af is dat je kunt bevallen!
pi_147354959
Fijn dat de verhuizing achter de rug is NTS!
  zondag 7 december 2014 @ 11:40:13 #26
348178 NotTheSame
pi_147355000
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 11:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:

[..]

Kleine klusjes blijf je altijd houden denk ik. Zolang je inderdaad maar kunt bevallen. Wij wonen nu 1,5 jaar in ons huis en er zijn nog steeds onafgemaakte klusjes :)
Fijn dat het in ieder geval zo ver af is dat je kunt bevallen!
Jep, dat is zeker zo. Een eigen huis is nooit af :). Gelukkig ben ik niet vies van gereedschap dus zodra ik een beetje tijd heb help ik wel mee de lijst korter te krijgen ;) .
pi_147356686
Vandaag alweer 18 weken, bijna m'n eigen grote mijlpaal!!

NTS, wat fijn dat het verhuizen erop zit :)

En voor alle mijlpalen *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_147356894
Wij den dit jaar niet aan sinterklaas. Maar de aanstaande opa's en oma's hadden toch een kado voor de kleine. Gewoon een kruippakje (eentje van J&J en een met diertjes erop, lekker warm), maar toch heel lief. Mijn moeder gaf er ook een kerstbal bij. Omdat ze er toch deze kerst al bij is.

En mijn plankje hangt. Door een meetfout eerst te hoog maar even de gaatjes weer opvullen en je ziet er niks meer van. Dus als dat gebeurt is, maandag meteen doen, dan hup aankleden met kleurige spulletjes.
pi_147358334
Hoi, ik ben nieuw hier! 3+ (+ bonus) weken volgens de clearblue, maar geen idee hoe lang precies vanwege een erg lange cyclus de keer hiervoor.

Volgende stap is dus morgen even contact opnemen met de huisarts, en een verloskundige zoeken... Wat is handig om op te letten bij de keuze voor een verloskundige(praktijk)? In mijn wijk zit er in ieder geval geen een, dus afstand of locatie is niet echt van belang als ik toch al de auto in moet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 7 december 2014 @ 14:19:31 #30
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147358379
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147359069
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:19 schreef Moppert het volgende:
SPOILER
SPOILER
  zondag 7 december 2014 @ 14:51:29 #32
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147359198
SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147361343
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 14:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Home is where the O+ is...
pi_147362201
Weekwissels *O*

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan NTS en er alleen wat kleine klusjes nog zijn! (Die blijven inderdaad altijd..)

Welkom FlyingFish! Succes met vk zoeken!

Hier was keuze niet zo moeilijk, zit bij een geboortecentrum waar alles bij elkaar zit en het is op ruim 5 min rijden maar :). Moest donderdag wel even (inwendig) gniffelen toen ik daar was. Vrouw aan de receptie wist dat ik voor de afspraak nog naar de dierenarts moest met m'n kat, ik zou moeten afbellen als dat uitliep. Dus toen ik aan de balie stond vroeg ze "is alles goed met je poesje?" :') Nou nu nog wel, ja :D
pi_147362619
Fijn NTS dat de verhuizing erop zit!

FlyingFish, gefeliciteerd! Ik heb erop gelet of ze een eigen echoapparaat hebben (hoewel ik ondertussen drie echo's gehad heb en nog nooit een daar :)), of de locatie handig is op weg naar m'n werk en of de website me aanstond (geen zweverige aanbevelingsverhalen, nuchter), maar dat zal voor iedereen verschillen. Oh ja en ik heb gegoogeld om te zien of ik niet direct negatieve of rare verhalen vond. Er is zoveel keus!

Wij willen een kastachtig bureau gebruiken als commode; we gebruiken het nu als bureau (of nou ja, dat was de bedoeling, het is vooral een opslagplek voor administratie :')). Het past mooi bij de kast die we als babykamerkast gaan gebruiken, staat al op de goede plek en is een familiestuk, dus ideaal voor baby dacht ik :Y. Maar nu lees ik dat een commode minstens 60 centimeter diep moet zijn en 90 centimeter hoog. Het werkblad is 55 centimeter diep en de hoogte is 75 à 80 centimeter. Ik vind het zelf geen probleem (denk ik nu :+ ), we zijn niet lang, maar gaat de kraamzorg dit een probleem vinden? (Lees ook dat een commode niet 'verplicht' is, dus aan de andere kant denk ik: als wij dit willen, who cares? Kunnen altijd nog een tijdelijke oplossing voor de kraamweek doen als de kraamzorg er erg over valt...)
pi_147362812
Je kunt er misschien ook verstelbare mooie pootjes onder zetten..

Ik zou er last van mijn rug van krijgen met mijn 1,69 m

Maar als jullie er blij mee zijn prima toch?
Schudden voor gebruik
pi_147362959
Ik ben 1.68 en heb net even geoefend, het is inderdaad wel laag. Andere poten eronder is lastig omdat het een handgemaakt bureau is (door mijn opa O+) en ook nogal zwaar. Voordeel is wel dat het robuust is, lekker veel ruimte en superleuk voor een babykamer (wie probeer ik te overtuigen... mezelf |:( ). Ik denk nu aan een verhoging onder het aankleedkussen, of zou dat alleen maar lastig zijn? Schoonvader is handig dus die zou eventueel wel iets kunnen knutselen.
pi_147363802
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:01 schreef Minarosa het volgende:
Ik ben 1.68 en heb net even geoefend, het is inderdaad wel laag. Andere poten eronder is lastig omdat het een handgemaakt bureau is (door mijn opa O+) en ook nogal zwaar. Voordeel is wel dat het robuust is, lekker veel ruimte en superleuk voor een babykamer (wie probeer ik te overtuigen... mezelf |:( ). Ik denk nu aan een verhoging onder het aankleedkussen, of zou dat alleen maar lastig zijn? Schoonvader is handig dus die zou eventueel wel iets kunnen knutselen.
d

Misschien kan je wat houten plankjes onder de bestaande pootjes leggen? Dan hoef je maar 1 hoek tegelijk op te tillen en leg je een plankje eronder. Net als vroeger, met bierviltjes onder een tafelpoot, zeg maar. Snap je wat ik bedoel? Het hoeft geen 20 cm hoger te worden, neem ik aan.

Alle nieuwe zwangeren, welkom hier! Het was de laatste tijd een leegloop (we hebben al een week geen nieuwe baby gehad, wat is dat nou?), maar nu weer genoeg nieuwe aanwas gelukkig. Gezellig dat jullie er zijn.

Ik heb de afgelopen week een baalweek gehad. Ik kom er nu achter dat ik toch niet zoveel meer kan als voor de zwangerschap en dat ik sneller pijn heb in mijn rug bijvoorbeeld. En daar baal ik van, want ik mankeer normaal nooit iets. Ik kan me er nog niet zo goed aan overgeven, merk ik.
Gister ook een dag gehad waarbij ik de baby veel minder voelde dan de afgelopen weken. Ook weer even spannend. Ik wilde vanmiddag de vk bellen erover, maar nu leeft de baby zich weer goed uit met schoppen enzo. Dus ik ben weer blij!
Vandaag 22 weken trouwens, nog maar 18 weken! Het gaat zo snel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 december 2014 @ 19:10:40 #39
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147367434
Ik voel me af en toe nauwelijks zwanger. Ja, ik heb een dikke buik, en ik voel af en toe schopjes, maar het leven van alledag neemt me zo in beslag dat ik mezelf geen tijd gun kom bij het zwanger zijn stil te staan. Ik heb ook weinig meer te doen behalve klossen te bestellen voor als m'n laatenbodem niet ver genoeg omhoog geplaatst kan worden, Voor de rest is alles zo'n beetje klaar. Alle kleertjes liggen gewassen in de kast, alle meubeltjes staan klaar. De kraamzorg is al geweest voor de intake. Voor de rest weet ik gewoon niets meer te doen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 7 december 2014 @ 19:25:30 #40
409579 LuDann
All the way
pi_147368070
Superleuk die streepjesregen inderdaad. O+

En twee wel heel erg dikke strepen zag ik, bij Venla en FlyingFish, wow :D

En Stippelrientje, ik ben zo blij voor je meid *O*

Ik was zelf nogal emo de afgelopen week. Ik heb een erfelijke aandoening en epilepsie en ik weet dat zodra ik contact opneem met de huisarts, het traject meteen gaat beginnen. Met een kans van 25 % op zowel miskraam (1e trimester vooral) als op vroeggeboorte zou ik het liefst mijn hoofd in het zand steken soms, ik ben best bang voor een miskraam. We hebben er een jaar over gedaan en de vorige zwangerschap een aantal jaar terug moest vanwege o.a. (te) grote kansen op zware handicap beindigd worden in de 7e week.

En nu is het nog even lekker van 'ons', niks geen medisch personeel die zich ermee bemoeit. Maar heb de knoop doorgehakt, kan moeilijk gewoon de komende 7 maanden ofzo niks doen tenslotte. :P Morgen bellen :)

Wat wel geholpen heeft voor mij persoonlijk is dat ik besloten heb morgen ook Moeder voor Moeders te bellen om te kijken of ik in aanmerking kom. Mocht het misgaan, dan heb ik in ieder geval dan hopelijk iemand anders ermee geholpen. Het zou dan voelen alsof het niet voor niks was en alleen maar ellende, zoals de vorige keer.

Klinkt erg gloomy allemaal, sorry daarvoor. :P Maar ik voel me een stuk beter nu, denk dat ik even door een stukje verwerking van de vorige keer heen moest nog. Bovendien zijn een aantal medische ontdekkingen sinds ik 'groen licht' kreeg van mijn geneticus wat zorgwekkend en zit/zat ik er mee dat ik me afvroeg of we wel juist hebben gedaan aan zwanger worden met mijn genetische samenstelling. Maar goed, daar valt nu niks meer aan te doen, prenataal testen is niet mogelijk dus ik heb besloten om maar gewoon zoveel mogelijk te gaan genieten! Zo vaak ben je tenslotte niet zwanger! :)
pi_147369887
Prikkende ogen bij het kerstspotje van de Jumbo, my god :')
pi_147369942
Wat lastig en knap LuDann! Hopelijk verloopt alles goed!
  zondag 7 december 2014 @ 20:21:56 #43
409579 LuDann
All the way
pi_147369978
Sorry dat ik trouwens niet zo reageer op iedereen, voel me een beetje aso. :@ Ik heb wel bijgelezen, leef mee met Skoap, juich van de kleine en grote mijlpaaltjes en vind het superleuk om alle ervaringen te lezen.

Heeft hier iemand ervaring met moeite hebben om niet af te vallen? Ik raakte zwanger met licht ondergewicht (49 kg bij 1.65), was wel wat aangekomen na echt opzettelijk hard werken om aan te komen tot 52 kg vorige week, maar vandaag helaas weer naar de 50 kg gezakt ondanks vreetbuien, absoluut geen misselijkheid, en proberen te letten op goed eten.

Wanneer wordt zoiets problematisch voor de ontwikkeling van je kindje?
pi_147369990
Lijkt me niet fijn verschonen als ie te laag is Minarosa! Misschien is planken oid eronder nog het handigst. Snap dat het wel een mooi idee is om dat bureautje te kunnen gebruiken!

:* MwCactus. Heb dat zo nu en dan ook, vooral als ik na een (halve) dag werken het laatste half uur last van m'n onderrug krijg. Meestal sta ik alleen maar op m'n werk en loop heen en weer, sommige dagen trekt m'n rug dat wat minder.
Het meeste merk ik het tijdens het dansen, dan baal ik altijd wel wat. Sommige bewegingen gaan moeilijker en ik word sneller moe. Andere lukken dan nog wel, maar vooral bij heupbewegingen zie ik amper meer beweging in de spiegel. Terwijl ik toch echt voel dat ik ze doe :P. Maar als ik dan m'n buik in de spiegel zie als ik dans ben ik er ook trots op en vind het leuk dat m'n kleintje lekker meewiegt O+
Vraag me trouwens af wat ze doen als je de baby even wat minder voelt, hoorde vorige week bij de vk dat ik pas over een paar weken m'n kindje elke dag zou moeten voelen en moet bellen als dat niet zo is.

Verder vergeet ik soms net als DJMO dat ik zwanger ben. Vooral als ik lekker op de bank zit of thuis wat heen en weer loop. Tot ik naar beneden kijk dan :P. Of merk dat m'n makkelijke topje en vest voor thuis ineens een stuk korter lijken! En als ik wat gewiebel in m'n buik voel natuurlijk O+

Ik snap dat je daar even emo van wordt Ludann! :* Er is dus ook een goede kans dat er niks mis is en alles goed gaat, zou daar nu vooral aan vasthouden! Snap dat het dan lastig is naar je arts te gaan nu het nog rustig is voor jullie! Veel succes daarmee! Je krijgt dan zeker wel regelmatige echo's denk ik?
  zondag 7 december 2014 @ 20:25:17 #45
409579 LuDann
All the way
pi_147370098
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Emo much, ja? Ik moet ook echt om alles huilen, reclames, een foto... en een overlijdensadvertentie in het buurtkrantuje van iemand die ik helemaal niet ken. En soms gewoon omdat ik mijn blikje fris niet open krijg ofzo. :')
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat lastig en knap LuDann! Hopelijk verloopt alles goed!
Dank je wel, Isa! En het komt vast helemaal goed. :) Voordeel is wel lekker veel echo's en ik heb procentueel gezien een grote kans op een snelle (<4 uur) bevalling zonder uitscheuren. It's not all bad. :P
  zondag 7 december 2014 @ 20:27:48 #46
409579 LuDann
All the way
pi_147370205
Oh en die onderrugproblemen zijn ook hier heel erg herkenbaar! Dat is vrijwel het enige wat me qua symptomen wel last bezorgd. Ik ga denk ik al vrij snel een therapeut zoeken om die regio aan te sterken.
pi_147370257
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:25 schreef LuDann het volgende:

[..]

Emo much, ja? Ik moet ook echt om alles huilen, reclames, een foto... en een overlijdensadvertentie in het buurtkrantuje van iemand die ik helemaal niet ken. En soms gewoon omdat ik mijn blikje fris niet open krijg ofzo. :')

[..]

Dank je wel, Isa! En het komt vast helemaal goed. :) Voordeel is wel lekker veel echo's en ik heb procentueel gezien een grote kans op een snelle (<4 uur) bevalling zonder uitscheuren. It's not all bad. :P
Oh, ja, much. Vooral om hele cheesy dingen, als Hart in Aktie nog werd uitgezonden dan zou ik dat niet trekken denk ik :')

Enneuh, haha, that's the spirit dan ;) Hoe kun je daar een grote kans op hebben dan?
  zondag 7 december 2014 @ 20:34:01 #48
409579 LuDann
All the way
pi_147370440
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:22 schreef Gevalletje het volgende:
Lijkt me niet fijn verschonen als ie te laag is Minarosa! Misschien is planken oid eronder nog het handigst. Snap dat het wel een mooi idee is om dat bureautje te kunnen gebruiken!

:* MwCactus. Heb dat zo nu en dan ook, vooral als ik na een (halve) dag werken het laatste half uur last van m'n onderrug krijg. Meestal sta ik alleen maar op m'n werk en loop heen en weer, sommige dagen trekt m'n rug dat wat minder.
Het meeste merk ik het tijdens het dansen, dan baal ik altijd wel wat. Sommige bewegingen gaan moeilijker en ik word sneller moe. Andere lukken dan nog wel, maar vooral bij heupbewegingen zie ik amper meer beweging in de spiegel. Terwijl ik toch echt voel dat ik ze doe :P. Maar als ik dan m'n buik in de spiegel zie als ik dans ben ik er ook trots op en vind het leuk dat m'n kleintje lekker meewiegt O+
Vraag me trouwens af wat ze doen als je de baby even wat minder voelt, hoorde vorige week bij de vk dat ik pas over een paar weken m'n kindje elke dag zou moeten voelen en moet bellen als dat niet zo is.

Verder vergeet ik soms net als DJMO dat ik zwanger ben. Vooral als ik lekker op de bank zit of thuis wat heen en weer loop. Tot ik naar beneden kijk dan :P. Of merk dat m'n makkelijke topje en vest voor thuis ineens een stuk korter lijken! En als ik wat gewiebel in m'n buik voel natuurlijk O+

Ik snap dat je daar even emo van wordt Ludann! :* Er is dus ook een goede kans dat er niks mis is en alles goed gaat, zou daar nu vooral aan vasthouden! Snap dat het dan lastig is naar je arts te gaan nu het nog rustig is voor jullie! Veel succes daarmee! Je krijgt dan zeker wel regelmatige echo's denk ik?
Ik kan me nu echt nog niet voorstellen om te vergeten dat ik zwanger ben, hahaha. Het nieuwtje is er nog niet af. :P

Voel je je baby nu al? Ik heb er verder geen verstand van, wanneer dat een probleem wordt.

Thanks voor je medeleven. :) Ja, die kans is er ook gewoon, hoewel we voor de veiligheid wel gaan handelen alsof het kindje het wel heeft. Echt vaststellen van wel/niet is erg lastig bij een baby. En ik wil gewoon echt het beste doen natuurlijk! Ik vermoed dat als ik morgen bel, ik aankomende week al een echo kan krijgen. Dat zou dan wel weer leuk zijn, voor het vertellen met de kerst. :Y
pi_147370600
Haha! Heb de reclame nog niet gezien!

Niet aso voelen hoor LuDann!
Hmm geen idee? Ben je er al eens voor naar een diëtist geweest?
Ik had zat vroeger ook op het randje, jaren terug bij m'n studie wel eens een week of 2 me vol zitten proppen omdat ik her gezeur van m'n klasgenoten zat was. "Steek je je vinger wel eens in je keel?" "Nee, ik kom gewoon niet aan!!!" Kwam een kilo of 2 aan die ook bleven, waardoor ik tijden 52 kilo heb gewogen bij 1.68m. Was kennelijk voor m'n lichaam het goede gewicht.
Tot ik ruim 3 jaar terug niet goed in m'n vel zat en een nieuw medicijn kreeg. Dat plus arbeidsongeschikt raken dus minder bewegen en meer snoepen zorgde in 2 jaar voor 15 kilo erbij.. Werd er gek van en ben een jaar geleden ermee gestopt, bleek me nog wat beter erdoor te voelen ook. Viel weer langzaam wat af en ben nu met 60 kilo begonnen (68 alweer inmiddels..), maar op deze manier aankomen zou ik je niet aanraden!
Als tiener ben ik bij een diëtist geweest omdat ik toen nog een stuk lichter was, die gaf adviezen als meer (vettig) zuivel eten, zoals kwark. Zij kunnen je waarschijnlijk wel advies geven, want veel afvallen lijkt me nu niet goed.
  zondag 7 december 2014 @ 20:39:35 #50
409579 LuDann
All the way
pi_147370669
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 20:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Oh, ja, much. Vooral om hele cheesy dingen, als Hart in Aktie nog werd uitgezonden dan zou ik dat niet trekken denk ik :')

Enneuh, haha, that's the spirit dan ;) Hoe kun je daar een grote kans op hebben dan?
Herkenbaar, haha. Mijn vriend plaagt me ermee, stuurt me soms opzettelijk ''emo'' nieuwsberichtjes over baby's enzo en noemt me Momzilla. :P

Het gaat om een aandoening waarbij het bindweefsel minder goed is aangelegd. Het heet Ehlers-Danlos Syndrome Hypermobile Type. Ik ben dus onder andere vrij hypermobiel en omdat bindweefsel als het ware de lijm is die alles in je lichaam bij elkaar houdt geeft weefsel sneller mee. Als je erop googled trouwens komt het best ernstig over, maar de expressie (mate van ernst) verschilt heel erg per patient en ik heb veel van de ernstige klachten niet en zal die waarschijnlijk dus ook niet kunnen overdragen.
  zondag 7 december 2014 @ 20:46:35 #51
409579 LuDann
All the way
pi_147370944
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:38 schreef Gevalletje het volgende:
Haha! Heb de reclame nog niet gezien!

Niet aso voelen hoor LuDann!
Hmm geen idee? Ben je er al eens voor naar een diëtist geweest?
Ik had zat vroeger ook op het randje, jaren terug bij m'n studie wel eens een week of 2 me vol zitten proppen omdat ik her gezeur van m'n klasgenoten zat was. "Steek je je vinger wel eens in je keel?" "Nee, ik kom gewoon niet aan!!!" Kwam een kilo of 2 aan die ook bleven, waardoor ik tijden 52 kilo heb gewogen bij 1.68m. Was kennelijk voor m'n lichaam het goede gewicht.
Tot ik ruim 3 jaar terug niet goed in m'n vel zat en een nieuw medicijn kreeg. Dat plus arbeidsongeschikt raken dus minder bewegen en meer snoepen zorgde in 2 jaar voor 15 kilo erbij.. Werd er gek van en ben een jaar geleden ermee gestopt, bleek me nog wat beter erdoor te voelen ook. Viel weer langzaam wat af en ben nu met 60 kilo begonnen (68 alweer inmiddels..), maar op deze manier aankomen zou ik je niet aanraden!
Als tiener ben ik bij een diëtist geweest omdat ik toen nog een stuk lichter was, die gaf adviezen als meer (vettig) zuivel eten, zoals kwark. Zij kunnen je waarschijnlijk wel advies geven, want veel afvallen lijkt me nu niet goed.
Nee, ik ben nog nooit naar een dietist geweest. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn gewicht tot een stressvolle periode een zo'n 3/4 jaar geleden. Sindsdien ben ik van ongeveer 60 naar 47 gegaan, en het wil gewoon niet lukken om aan te komen. Ik wilde altijd wel een kilootje kwijt maar had niet genoeg discipline om af te vallen, maar aankomen vind ik nog veel moeilijker!

Ik ben het met je eens dat het niet goed is, ik ga het sowieso aan mijn huisarts melden ook.

Ik ga nu eerst even eten, dikke vreetbui en de mixed grill schotels zijn net bezorgd. :9~
pi_147370963
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik kan me nu echt nog niet voorstellen om te vergeten dat ik zwanger ben, hahaha. Het nieuwtje is er nog niet af. :P

Voel je je baby nu al? Ik heb er verder geen verstand van, wanneer dat een probleem wordt.

Thanks voor je medeleven. :) Ja, die kans is er ook gewoon, hoewel we voor de veiligheid wel gaan handelen alsof het kindje het wel heeft. Echt vaststellen van wel/niet is erg lastig bij een baby. En ik wil gewoon echt het beste doen natuurlijk! Ik vermoed dat als ik morgen bel, ik aankomende week al een echo kan krijgen. Dat zou dan wel weer leuk zijn, voor het vertellen met de kerst. :Y
Ja, voelde het met ruim 19 weken voor het eerst geloof ik. Dat ik echt elke dag wat voel zal denk ik een week of 2 zijn. Ben morgen 25 weken. Maar ik lees vaak dat anderen het al eerder voelen! M'n placenta ligt voor, schijn je het vaak ook iets later te voelen. De rugpijn is ook iets van de laatste weken pas hoor! En het dansen gaf tot een paar weken terug ook amper problemen nog, maar m'n buik is nu ook flink aan het groeien!

Oh, dus er is ook iets wat mogelijk nog niet te zien is, lastig! Hopelijk gaat alles gewoon goed ;). Hoop op een goede echo, zou inderdaad een leuk nieuwtje zijn voor bij de Kerst!
pi_147370999
Oh, De Reunie werkt ook :+
pi_147371078
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:39 schreef LuDann het volgende:

[..]

Herkenbaar, haha. Mijn vriend plaagt me ermee, stuurt me soms opzettelijk ''emo'' nieuwsberichtjes over baby's enzo en noemt me Momzilla. :P

Het gaat om een aandoening waarbij het bindweefsel minder goed is aangelegd. Het heet Ehlers-Danlos Syndrome Hypermobile Type. Ik ben dus onder andere vrij hypermobiel en omdat bindweefsel als het ware de lijm is die alles in je lichaam bij elkaar houdt geeft weefsel sneller mee. Als je erop googled trouwens komt het best ernstig over, maar de expressie (mate van ernst) verschilt heel erg per patient en ik heb veel van de ernstige klachten niet en zal die waarschijnlijk dus ook niet kunnen overdragen.
Oh, daar heb ik wel eens van gehoord ja (via een bijzondere omweg, maar goed :')) gelukkig heb je dan een minder ernstige vorn, maar lijkt me toch iets dat altijd wel een stempel drukt? Is het sowieso erfelijk?
pi_147371269
Zielige nieuwsberichten en reclames ja.. Zoals die van Greenpeace (?) met een dood visje. Het is een animatie maar ik kan het gewoon níet zien :P

Ahh, gelukkig dat je niet erg veel klachten hebt! Vriendin van me kreeg een paar jaar terug ineens klachten en bleek EDS te hebben, door verschillende factoren is het bij haar heel zwaar helaas.. Dus weet een beetje wat EDS is ;)

Aankomen is soms ook erg lastig! Bespreken met je huisarts kan iig geen kwaad ;)

Eet smakelijk, ik pak ook nog even wat eten :P
pi_147372288
Ik meld me even ondanks dat er geen klap gebeurt. De vrouw kan nu niet zo heel veel meer. We zijn wel een paar keer even weg geweest, maar activiteit was minimaal.
  zondag 7 december 2014 @ 21:25:09 #57
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_147372644
Ik heb echt totaal geen last van emo-issues, echt zelden, ook voor zwangerschap. PMS ken ik sowieso niet. Ik ben wat dat betreft net een vent. Ben benieuwd of het nog kan komen. Kan alleen licht emo worden bij dingen die met paarden te maken hebben, bijv. dat het paard van Sinterklaas zo braaf liep tijdens die intocht. :+ :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 7 december 2014 @ 21:56:29 #58
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147374046
Ludann,
Een leerling van mij heeft dat ook. Ik vind het toch wel vrij heftig hoor. Hij heeft dagelijks veel pijn. Kan amper trappen lopen, schrijven of iets tillen. Overigens geërfd van z'n moeder. Arme vrouwtje. Overal hulpstukken voor.
Waar merk jij het aan?

Nieuwe zwangeren:
Welkom en gefeliciteerd!

Emo om reclames, etc..
Haha.. Ik herken dit wel hoor. Sommige liedjes kan ik echt niet horen op de
Radio. Reclame met babies erin? Ik kijk gelijk vertederd naar het beeld.

Ongemakken;
Ik heb al heel de dag last van m'n buik. Voelt een beetje hard en m'n benen voelend een beetje slapend aan. Heb afgelopen week te veel gedaan, maar ben na m'n weekend nog niet uitgerust. Vind het zo moeilijk om toe te geven dat er dingen zijn die niet meer gaan :(
pi_147376234
Ik ben echt zo vreselijk moe.. Ik slaap en dut geregeld OVERAL.. lijkt wel of mijn batterij ineens op is en op spaarstand gaat. Daarnaast heb ik het freaking koud (terwijl ik het altijd heet heb) Mijn buik is alleen warm, mijn tenen en vingers vriezen er samen met mijn neus vanaf.. :D Misselijk als een hond bij rare luchtjes die mij eerder nooit opvielen en ik heb de stand INEENS HONGEUUUUUUUUUUUUUrrrrrrr (maar alleen zin in fruit en bruine boterhammen) en na drie happen zit ik gewoon vol }:| Echt super annoying! Ik heb dus niet zoveel fut dus en dat had ik echt niet verwacht te hebben bij nog maar net twee streepjes te hebben gepiest. Maar goed, ik had ergens gelezen dat je in de eerste weken in je buik aan het top sporten bent.. dus ergens vind ik het wel begrijpelijk en dus te behappen :D

Overigens vandaag mijn ex sm geholpen met bijspringen in de voetbalkantinekeuken. Daar was ik verrast dat ik zo goed tegen de lucht van het frietvet kon :D Er aan denken dat ik snacks en patatjes moet eten gaat dan weer minder goed :9 Spannende middag dus :')

Ik vind het wel heerlijk om hier bij te lezen op mijn foon en door de scrollen en weer opnieuw te lezen.... maar ik vond het tijd worden om beter te reageren via de laptop (quoten is dan ook makkelijker :') )

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 09:02 schreef Minarosa het volgende:
Hoera! En ook Lijnloos! Wat lijkt me dat fijn die eerste "grote" mijlpaal te hebben bereikt!
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 11:16 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Tip van flip: Geen tijd om een officiële wc rol houder te plaatsen? Gebruik dan een verfrollerhouder als wc rolhouder.. werkt perfect :P Je kunt hem ook vaak nog op de wc borstel handvat vast klikken :P

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:17 schreef FlyingFish het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier! 3+ (+ bonus) weken volgens de clearblue, maar geen idee hoe lang precies vanwege een erg lange cyclus de keer hiervoor.

WELKOM O+
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:01 schreef Minarosa het volgende:
Buiten de pootjes om (ik help je creatief oplossen :* )
Optie 2: Er is ook de mogelijkheid om een lade onder je bureau te bouwen (stevige ombouw) waar je het bureau dus opzet en zo iets verhoogd.. misschien handig om beddengoed of iets dergelijks in op te bergen. Je schoonvader is tenslotte handig genoeg :P
Optie 3: Er zijn ook van die opzet stukken waarbij je de baby dus niet benaderd via de zijkant maar via de tenen. Dus 90 graden gedraaid. Zo kan je misschien ook wat meer oppervlakte benutten van je bureau. Je kunt dat opzetstuk misschien ook wel verhogen. Ik weet niet goed de officiële benaming, dus ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.. :*
Optie 4: kan ik wel helpen verzinnen als optie 1-2 en 3 afvallen :P

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 19:25 schreef LuDann het volgende:
Superleuk die streepjesregen inderdaad. O+

En twee wel heel erg dikke strepen zag ik, bij Venla en FlyingFish, wow :D

En Stippelrientje, ik ben zo blij voor je meid *O*
O+
quote:
Ik was zelf nogal emo de afgelopen week. Ik heb een erfelijke aandoening en epilepsie en ik weet dat zodra ik contact opneem met de huisarts, het traject meteen gaat beginnen. Met een kans van 25 % op zowel miskraam (1e trimester vooral) als op vroeggeboorte zou ik het liefst mijn hoofd in het zand steken soms, ik ben best bang voor een miskraam. We hebben er een jaar over gedaan en de vorige zwangerschap een aantal jaar terug moest vanwege o.a. (te) grote kansen op zware handicap beindigd worden in de 7e week.

En nu is het nog even lekker van 'ons', niks geen medisch personeel die zich ermee bemoeit. Maar heb de knoop doorgehakt, kan moeilijk gewoon de komende 7 maanden ofzo niks doen tenslotte. :P Morgen bellen :)

Wat wel geholpen heeft voor mij persoonlijk is dat ik besloten heb morgen ook Moeder voor Moeders te bellen om te kijken of ik in aanmerking kom. Mocht het misgaan, dan heb ik in ieder geval dan hopelijk iemand anders ermee geholpen. Het zou dan voelen alsof het niet voor niks was en alleen maar ellende, zoals de vorige keer.

Klinkt erg gloomy allemaal, sorry daarvoor. :P Maar ik voel me een stuk beter nu, denk dat ik even door een stukje verwerking van de vorige keer heen moest nog. Bovendien zijn een aantal medische ontdekkingen sinds ik 'groen licht' kreeg van mijn geneticus wat zorgwekkend en zit/zat ik er mee dat ik me afvroeg of we wel juist hebben gedaan aan zwanger worden met mijn genetische samenstelling. Maar goed, daar valt nu niks meer aan te doen, prenataal testen is niet mogelijk dus ik heb besloten om maar gewoon zoveel mogelijk te gaan genieten! Zo vaak ben je tenslotte niet zwanger! :)
Ik ben blij dat je de stap hebt genomen om morgen te gaan bellen O+
Ik ben zo benieuwd of je kunt helpen bij moeders voor moeders!

quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:21 schreef LuDann het volgende:
Sorry dat ik trouwens niet zo reageer op iedereen, voel me een beetje aso. :@ Ik heb wel bijgelezen, leef mee met Skoap, juich van de kleine en grote mijlpaaltjes en vind het superleuk om alle ervaringen te lezen.

Heeft hier iemand ervaring met moeite hebben om niet af te vallen? Ik raakte zwanger met licht ondergewicht (49 kg bij 1.65), was wel wat aangekomen na echt opzettelijk hard werken om aan te komen tot 52 kg vorige week, maar vandaag helaas weer naar de 50 kg gezakt ondanks vreetbuien, absoluut geen misselijkheid, en proberen te letten op goed eten.

Wanneer wordt zoiets problematisch voor de ontwikkeling van je kindje?
Je lichaam werkt enorm hard en vraagt super veel energie. Ik ben geen diëtiste maar het lijkt me dat je misschien meer koolhydraten en gezonde vetten moet eten om het bij te blijven benen.
Wat voor dingen eet je nu dan als je een "vreetbui" hebt?

Misschien wel handig om dit gelijk morgen ook aan te geven bij de VK. Ze willen je gelijk wat tips meegeven voor de problemen waar je nu al tegen aan hikt of denkt te gaan krijgen.
Schudden voor gebruik
pi_147376862
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 14:51 schreef Moppert het volgende:
SPOILER
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 16:09 schreef Cwen het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zondag 7 december 2014 @ 22:57:26 #61
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_147377049
SPOILER
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_147378750
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:57 schreef Moppert het volgende:
SPOILER
SPOILER
pi_147383059
LuDann, hopelijk verloopt alles goed voor je :* Wij zitten momenteel met onze jongste dochter in het traject bij de geneticus. Vermoeden bij haar is ook EDS. Heftig om dit te lezen, wij zijn nog zo in het hier en nu, en minder bij het 'later als ze groot is'.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_147383423
quote:
Nog wijzigingen?
Ja ik mag er ook in hoor. :)
Uitgerekende datum volgens internet 28 juli.
Oost west, mij best.
pi_147383923
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 20:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Die had ik ook gisterenavond bij de zelfde reclame. Haha.
Stomme hormonen... ;)
Bij onze supermarkt stonden er ook mensen voor een goed doel.
Ook met tranen in mijn ogen de supermarkt in gelopen na het verhaal van de mevrouw. :')
Oost west, mij best.
pi_147384116
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 22:42 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik ben echt zo vreselijk moe.. Ik slaap en dut geregeld OVERAL.. lijkt wel of mijn batterij ineens op is en op spaarstand gaat. Daarnaast heb ik het freaking koud (terwijl ik het altijd heet heb) Mijn buik is alleen warm, mijn tenen en vingers vriezen er samen met mijn neus vanaf.. :D Misselijk als een hond bij rare luchtjes die mij eerder nooit opvielen en ik heb de stand INEENS HONGEUUUUUUUUUUUUUrrrrrrr (maar alleen zin in fruit en bruine boterhammen) en na drie happen zit ik gewoon vol }:| Echt super annoying! Ik heb dus niet zoveel fut dus en dat had ik echt niet verwacht te hebben bij nog maar net twee streepjes te hebben gepiest. Maar goed, ik had ergens gelezen dat je in de eerste weken in je buik aan het top sporten bent.. dus ergens vind ik het wel begrijpelijk en dus te behappen :D
Heel snel moe heb ik inderdaad ook last van. Normaal elke avond na het werken nog energie voor 10 en nog wassen en strijken. Nu om 8 uur op de bank en al knikkebollen. Haha.
En ik heb inderdaad ook zin in bruine boterhammen. Met pindakaas. :) :9
En mandarijntjes. Heb een hele kist van de Lidl meegenomen twee weken geleden. En die heb ik helemaal alleen leeg gegeten.
Maar ik heb het juist warm. En daardoor juist 's nachts last omdat ik dan niet kan slapen van de warmte. En we liggen nog onder het zomerdekbed zelfs. :D
Misselijk was vorige week erg, maar nu niet meer zo. En inderdaad veel luchtjes die je normaal niet eens opvielen en nu ineens een kleine kokhals neiging geven.
Ik vind nu de geur van friet juist lekker. :)
Maar inderdaad na een half bakje van een klein frietje zit ik ook helemaal vol.
Ik vind het echt raar dat je door hormonen zo anders kunt zijn ineens.

Heb jij ook 's avonds last van een dikke buik?
"s ochtends valt het nog mee, dan kan ik hem nog intrekken. Maar 's avonds dan moet ik echt al een knopje open zetten van mijn broek en mijn riem open doen... Haha.
Vriendlief wil niet dat we het met kerst al vertellen omdat ik dan nog maar 9 weken zwanger ben, maar denk niet dat ik het nog veel langer verborgen kan houden.
En ik vind het ook wel een leuk kerstkado om te geven. O+
Oost west, mij best.
pi_147384120
Thanks voor alle tips! Denk dat we idd voor de plankjes onder de pootjes gaan, wel op een mooie manier :+. Eerst maar eens de kasten leegmaken/opruimen in een weekend.

LuDann, heftig verhaal, gaat er wat getest worden nu je weet dat je zwanger bent? Of hoe gaat het verlopen voor jou?
pi_147384261
Hoera, 19 weken en bijna op de helft *O*

Ik ben dus totaal niet emo, een zwangere apaat past wel wat beter bij me op het moment :')
pi_147384466
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 09:43 schreef Zomerzon01 het volgende:

[..]

Heel snel moe heb ik inderdaad ook last van. Normaal elke avond na het werken nog energie voor 10 en nog wassen en strijken. Nu om 8 uur op de bank en al knikkebollen. Haha.
En ik heb inderdaad ook zin in bruine boterhammen. Met pindakaas. :) :9
En mandarijntjes. Heb een hele kist van de Lidl meegenomen twee weken geleden. En die heb ik helemaal alleen leeg gegeten.
Maar ik heb het juist warm. En daardoor juist 's nachts last omdat ik dan niet kan slapen van de warmte. En we liggen nog onder het zomerdekbed zelfs. :D
Misselijk was vorige week erg, maar nu niet meer zo. En inderdaad veel luchtjes die je normaal niet eens opvielen en nu ineens een kleine kokhals neiging geven.
Ik vind nu de geur van friet juist lekker. :)
Maar inderdaad na een half bakje van een klein frietje zit ik ook helemaal vol.
Ik vind het echt raar dat je door hormonen zo anders kunt zijn ineens.

Heb jij ook 's avonds last van een dikke buik?
"s ochtends valt het nog mee, dan kan ik hem nog intrekken. Maar 's avonds dan moet ik echt al een knopje open zetten van mijn broek en mijn riem open doen... Haha.
Vriendlief wil niet dat we het met kerst al vertellen omdat ik dan nog maar 9 weken zwanger ben, maar denk niet dat ik het nog veel langer verborgen kan houden.
En ik vind het ook wel een leuk kerstkado om te geven. O+
mandarijntjes en kaki's O+
negen weken is toch niet heel gek om het te vertellen?
wanneer zou hij het dan willen vertellen?

de broekknoop heb ik nu al in de avond.. ongelofelijk :)
ik ben wel wat aan het afvallen geloof ik, maar dat is denk ik omdat we nog gezonder eten en ik mijn liefde voor chocolade laat staan :@
Wij hebben het in onze directe kring wel al verteld, de kring erbuiten (verdere familieleden en wat andere vrilenden) rond negen weken na de echo en dan zien we het wel.

Het lijkt me lastig als je je buik moet gaan verhullen ipv pronken, omdat je het nog niet hebt verteld.
Schudden voor gebruik
pi_147385283
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 10:03 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

mandarijntjes en kaki's O+
negen weken is toch niet heel gek om het te vertellen?
wanneer zou hij het dan willen vertellen?

de broekknoop heb ik nu al in de avond.. ongelofelijk :)
ik ben wel wat aan het afvallen geloof ik, maar dat is denk ik omdat we nog gezonder eten en ik mijn liefde voor chocolade laat staan :@
Wij hebben het in onze directe kring wel al verteld, de kring erbuiten (verdere familieleden en wat andere vrilenden) rond negen weken na de echo en dan zien we het wel.

Het lijkt me lastig als je je buik moet gaan verhullen ipv pronken, omdat je het nog niet hebt verteld.
Het liefst zou hij denk ik wachten tot ik bevallen ben zodat we echt zeker weten dat alles goed gaat. Haha. Hij is nog een beetje onzeker...
Ik wil ook wel wachten tot na de eerste echo omdat we toch wel geschrokken zijn de vorige keer dat we bij de eerste echo zagen dat het niet goed was. Maar die is de 18e, dus dat is nog voor kerst. En het lijkt me zo leuk om met kerst de ouders en schoonouders een kadootje te geven met een rompertje erin ofzo. O+

Afvallen heb ik geen last van. Al 3 kilo aangekomen nu. Maar verwacht er nog wel meer. Mijn moeder heeft wel eens verteld dat ze van mij en mijn broer allebei 30 kilo was aangekomen. Dus dat belooft nog wat...

Verhullen lukt al niet meer zo goed. Ik denk dat mijn beste vriendin het wel al door heeft...
En heel de tijd met de feestdagen de vraag waarom ik geen wijn wil drinken is ook vervelend...
Dan voel je je net zo'n alcoholist. Haha.
Vrijdag is het hier kerstmarkt en dan weet ik zeker dat ik die vraag ook krijg. Net alsof ik elk weekend dronken was... :')
Oost west, mij best.
pi_147385304
Heb je al je afspraak gemaakt LuDann?

De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima! *O*
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe. :{
pi_147385690
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:

De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima! *O*
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe. :{
Wat fijn!

En je bent geen faalhaas
Je bent zwanger! O+
pi_147385700
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:

Jeuj voor de goede uitslagen, maar bleh voor het gevoel :( Faalhaas ben je niet in ieder geval, je bent zwanger! In Nederland zeggen we wel vaak dat het geen ziekte is, maar het is zeker een beperking en in andere landen worden zwangere vrouwen veel beter beschermd dan hier.
pi_147385838
Jullie zijn lief! Zo eerst maar lunchen en dan kijken of er na de besprekingen tijd is om even te slapen.
  maandag 8 december 2014 @ 11:26:21 #75
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_147385906
Hier ook een hypermobiele EDS-ser. De mate waarin je het zelf hebt zegt niet over de klachten die je kind kan ontwikkelen trouwens. Je hebt per zwangerschap 50% kans om het door te geven, en altijd in dezelfde variant als je zelf hebt. Dus als je het hypermobiele type hebt zul je niet het vaattype doorgeven.
Ik zit zelf sinds 3 jaar in een rolstoel maar binnen mijn zeer grote familie waarin minstens 20 personen het hebben, ben ik de enige daarin.
Kwestie van pech ook eigenlijk..
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_147386695
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.

Normaal gesproken weeg ik bijna altijd hetzelfde (BMI 21, veel sport), 500 gram variatie is al veel. Bij 12 weken was ik 2.5 kg aangekomen en vanochtend zag ik dat het 4 kg was ten opzichte van mijn begingewicht. Dat komt deels door het weekend vermoed ik :D, dus zal morgen iets van 3.5 zijn. Tegelijkertijd zitten mijn broeken alleen te strak bij mijn buik, nog niet bij billen en benen.

Verloskundige zei dat het prima is en dat iedereen andere aankomcurves heeft, dat 't bij mensen met mijn figuur in het begin vaak harder ging dus maak me geen zorgen, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is. 3.5 klinkt inderdaad niet als 'veel' maar met jarenlang hetzelfde gewicht lijkt het opeens zo'n megaverandering.
pi_147386997
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.

Normaal gesproken weeg ik bijna altijd hetzelfde (BMI 21, veel sport), 500 gram variatie is al veel. Bij 12 weken was ik 2.5 kg aangekomen en vanochtend zag ik dat het 4 kg was ten opzichte van mijn begingewicht. Dat komt deels door het weekend vermoed ik :D, dus zal morgen iets van 3.5 zijn. Tegelijkertijd zitten mijn broeken alleen te strak bij mijn buik, nog niet bij billen en benen.

Verloskundige zei dat het prima is en dat iedereen andere aankomcurves heeft, dat 't bij mensen met mijn figuur in het begin vaak harder ging dus maak me geen zorgen, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is. 3.5 klinkt inderdaad niet als 'veel' maar met jarenlang hetzelfde gewicht lijkt het opeens zo'n megaverandering.
ik kwam aan t begin een beetje aan. Puur omdat m'n borsten gingen groeien. Op het einde was het vreselijk. Vanaf week 30. Ik woog voorheen 63/65... Ik ben echt enórm aangekomen door het vocht :@ maar gaat gelukkig weer de goede kant op nu (2 weken na de bevalling)
pi_147387170
In de eerste weken kwam ik niet of niet zoveel aan, want eten ging best moeizaam. Maar ik heb me niet gewogen, dus zeker weten doe ik het niet. Inmiddels zit ik bij 29 weken op +7 of 8.

Oh en ik zat op randje ondergewicht/goed gewicht. BMI nog net in het groen geloof ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147387175
quote:

Mijn BMI was al hoger, 27,5 ongeveer. Ik ben het eerste trimester helemaal niets aangekomen. Mijn borsten zijn twee cupmaten gegroeid in die tijd (en zwaar geworden!) dus in de rest van mijn lichaam ben ik wat kwijtgeraakt. Met 22 weken zit ik op 1,7 kilo die erbij is, maar ik ben gewaarschuwd dat het nu snel kan gaan.
Ik vind het heel dubbel, ik probeerde de laatste tijd echt te letten op wat ik at en was 5 kilo afgevallen (langzaam, maar het gebeurde wel). Nu ik zwanger ben, weet ik dat er gewicht bij komt, maar ik was blij dat er maar 1,5 kilo bij was gekomen. Het is raar hoe het werkt in je hoofd. Je weet dat het goed is voor je kindje, maar je wilt het niet. Ofzo. Argh!
pi_147387473
Minarosa, tis idd voor iedereen anders. Bij mij ging het heel geleidelijk, 3-4 kg bij 20 weken, tot 10kg bij 30 weken, daarna ben ik ontploft :') met 16 bij 39 weken (vandaag! *O* ). En ik heb echt niks geks gedaan. Eet gewoon waar je behoefte aan hebt, luister naar je lijf :) Sommige dagen heb je gewoon hongerrrrr!! en andere dagen zijn "normaal". En aan het eind komt ook het vocht :') zeker als je richting de warmere maanden bent uitgerekend, lijkt me.
pi_147387548
quote:

Ik zit nu op ongeveer +1 kg, maar met een BMI van 30 mag ik ook niet zo veel ;) Ik was al aan het opletten met eten/afvallen voor de zwangerschap en ik probeer in elk geval mijn ontbijt en lunch gezond en voldoende te houden, tijdens het avondeten let ik nergens op. :+ Maar hoe dan ook blijft het toch voor iedereen anders, dus er is geen "standaard" of goed of fout.
  maandag 8 december 2014 @ 12:40:07 #82
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147387586
Ik zit nu op +15
pi_147387634
75.7 op de weegschaal vanmorgen. Dat is +10,7-11,7 ongeveer. Want ik schommelde altijd tussen de 64 en 65. Ben vandaag 28 weken precies (hoera 3e trimester) ik vind het voor mezelf wat veel, maar ik maak me er maar niet meer druk om. Gezond blijven eten, dan maakt het niet zo veel uit. ben ook 2 cupmaten gegroeid (dat hoefde niet hoor :{ ) dus daar zal ook wel wat gewicht in zitten. Naast de 3 kilo die echt wel gewoon vetjes zijn en de rest wat normaal is. Kind doet het verder goed, en ik kan altijd die extra kilos weer eraf 'sporten' (wandelen met baby voornamelijk in het begin)

Honger heb ik nou ook heel vaak. Gewoon ook midden in de nacht enzo. Heel vervelend. Maar dan eet ik gewoon een extra boterham.
pi_147387651
MevrouwCactus, ik heb een beetje het tegenovergestelde, ik heb heel lang geprobeerd af te vallen, was net iets te zwaar, sinds het begin van de zwangerschap ineens 10 kilo afgevallen door de misselijkheid, van 80 naar 70. Nu binnen een week ben ik 5 kilo aangekomen en ik ben daar zo blij mee. Maar nu moet het niet zo snel gaan eigenlijk :')
pi_147387686
Ik zat op +1,5-2 kilo en inmiddels op 2,5-3 kilo met 18 weken,
Maar het zegt vrij weinig, want gorige zwangerschap at ik gezonder en zeker niet meer maar zat ik met 12 weken al op +10 kilo en ben ik in totaal 26 kilo aangekomen. Dat zie ik nu niet gaan gebeuren, terwijl ik niks anders doe, enige verschil is dat ik nu zwanger ben van een jongen ( en eigenlijk zelfs meer snoep dan vorige keer )
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_147387838
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:40 schreef snoenk het volgende:
Ik zit nu op +15
ik ben gewoon het dubbele van jou aangekomen :'( ! Vooral aan vocht. Want ik eet echt gezond

Ik heb geen weegschaal dus weet niet hoeveel ik inmiddels kwijt ben. Heb er wel een besteld vrijdag, maar 2 weken levertijd.

M'n gezicht is wel echt dunner al gelukkig
pi_147387884
Kan ik een baby eruit rammelen hiermee?
pi_147387977
Na 2 weken al doorslapen? Wow!
Wat een leukerd trouwens!

Hier nog niks...pff...wachten duurt lang...
pi_147388061
Ik had mezelf voor de zwangerschap al jaren niet meer gewogen, dus geen idee hoeveel ik precies ben aangekomen. :')
pi_147388123
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:59 schreef lunapuella het volgende:
Ik had mezelf voor de zwangerschap al jaren niet meer gewogen, dus geen idee hoeveel ik precies ben aangekomen. :')
ze wegen je toch als je net zwanger bent..?
pi_147388140
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Niet alle vks vlgs mij.
Kwak
pi_147388150
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:56 schreef cleany het volgende:
Na 2 weken al doorslapen? Wow!
Wat een leukerd trouwens!

Hier nog niks...pff...wachten duurt lang...
ja gaaf he? Ik hoop dat ze het kan volhouden :)

Ik ken het. Maar dan "ineens" is alles anders
pi_147388162
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 13:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Niet alle vks vlgs mij.
o? Ik moest bij de gyn gewogen worden en ook bij het intake gesprek bij de vk.
Zal wel verschillend zijn dan ja :)
pi_147388184
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Ik ben bij de eerste controle wel gewogen, maar toen was ik al bijna 10 weken, dus dat was geen compleet zwanger-loos gewicht.
pi_147388351
De vk bekeek me en vroeg mijn gewicht, ik hoefde niet op de weegschaal te staan.

Het zit 'm er ook niet in dat ik snoep, houd bijna niet van zoet, maar wel inderdaad echt veel trek heb (boterhammen met kaas :9~) en wat minder sport dan voor de zwangerschap. Dat gaat nu wel weer beter met 13 weken. En zo'n Sinterklaasweekend helpt ook wel om gewicht op te schroeven :7, alsof het allemaal makkelijker blijft 'plakken' dan voorheen.
  maandag 8 december 2014 @ 13:17:08 #96
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147388414
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kan ik een baby eruit rammelen hiermee? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij mij niet, maar wat een mooie plaatjes!!
  maandag 8 december 2014 @ 13:17:23 #97
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147388605
Ik weet niet goed hoeveel ik meer weeg nu. Ik fluctueerde altijd al binnen mijn cyclus 2 kilo.
Als ik ongesteld werd dan zat ik op 68 en daarna bouwde ik vocht op tot ik 70 woog. En dan voor de ongesteldheid veel plassen waardoor ik weer op 68 kwam.
Nu zit ik op de weegschaal op 71,9. Dus eigenlijk dan al 4 kilo erbij vanaf het begin van mijn zwangerschap gerekend. :X
Maar ook wel al veel in borstomvang aangekomen. Ik denk een kilo per stuk. Begint echt zeer te doen nu. Mijn huid glanst er van hoe strak die al staan. :{
Ben maar al begonnen met het smeren van olie op de huid daar omheen.
Maar als ik dan zo het gemiddelde aankomen qua kilo's hier zie dan gaat het bij mij wel heel hard. Ik zit morgen pas op 7 weken.

LadyT wat een mooiert! O+
Oost west, mij best.
  maandag 8 december 2014 @ 13:25:48 #99
348178 NotTheSame
pi_147388640
Hier stond twee weken geleden de teller op +24kg bij 33 weken zwangerschap. Ik kan bijna zeggen dat ik 1kg per week aan kom tijdens mijn zwangerschappen :') . Bij Draak zat ik bij 38 weken ook op ongeveer +30kg.

De vk weegt hier trouw elke controle, de gyn weegt me totaal niet.
Ach, ik heb er geen last van, en ik begon bij Piranha op randje ondergewicht (bij Draak op serious ondergewicht) dus als er weer een paar kilo blijven plakken kan ik het wel overzien.

Morgen de laatste controle bij de vk ;(, vanaf 19 december mag de gyn het weer overnemen. Ik heb voor de (Brabantse) vk een echte Limburgse vlaai besteld als afscheidscadeautje, aangezien dit toch echt de allerlaatste keer is dat ik haar ooit zal zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')