Mijn UD staat op 15 mei zie ik, officieel is hij verzet naar 17 mei. Alleen zullen ze me niet voorbij de 37 weken laten lopen zei de gynaecoloog.quote:
Wil je dat ik het aanpas naar 17?quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:57 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Mijn UD staat op 15 mei zie ik, officieel is hij verzet naar 17 mei. Alleen zullen ze me niet voorbij de 37 weken laten lopen zei de gynaecoloog.
Jeetje Skoap, sterkte!!!
Faptist,quote:
Doe maar. Dat is wel handig voor het aantal weken dat ik zwanger ben. Vandaag dus 17 wekenquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:59 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Wil je dat ik het aanpas naar 17?
Nog 1,5 A5-kantje aan kleine klusjesquote:Op zondag 7 december 2014 10:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Leuk NTS, al helemaal klaar in huis of nog steeds klussen die gedaan moeten worden?
Kleine klusjes blijf je altijd houden denk ik. Zolang je inderdaad maar kunt bevallen. Wij wonen nu 1,5 jaar in ons huis en er zijn nog steeds onafgemaakte klusjesquote:Op zondag 7 december 2014 11:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Nog 1,5 A5-kantje aan kleine klusjes. Maar ik kan wel bevallen zonder wc-rol houder en ongeschilderde hal
Jep, dat is zeker zo. Een eigen huis is nooit afquote:Op zondag 7 december 2014 11:26 schreef Shopaholic1984 het volgende:
[..]
Kleine klusjes blijf je altijd houden denk ik. Zolang je inderdaad maar kunt bevallen. Wij wonen nu 1,5 jaar in ons huis en er zijn nog steeds onafgemaakte klusjes
Fijn dat het in ieder geval zo ver af is dat je kunt bevallen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op zondag 7 december 2014 14:19 schreef Moppert het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen onze mop een mopje was,
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
quote:Op zondag 7 december 2014 14:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Home is where the O+ is...
dquote:Op zondag 7 december 2014 17:01 schreef Minarosa het volgende:
Ik ben 1.68 en heb net even geoefend, het is inderdaad wel laag. Andere poten eronder is lastig omdat het een handgemaakt bureau is (door mijn opa) en ook nogal zwaar. Voordeel is wel dat het robuust is, lekker veel ruimte en superleuk voor een babykamer (wie probeer ik te overtuigen... mezelf
). Ik denk nu aan een verhoging onder het aankleedkussen, of zou dat alleen maar lastig zijn? Schoonvader is handig dus die zou eventueel wel iets kunnen knutselen.
Emo much, ja? Ik moet ook echt om alles huilen, reclames, een foto... en een overlijdensadvertentie in het buurtkrantuje van iemand die ik helemaal niet ken. En soms gewoon omdat ik mijn blikje fris niet open krijg ofzo.quote:Op zondag 7 december 2014 20:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Prikkende ogen bij het kerstspotje van de Jumbo, my god
Dank je wel, Isa! En het komt vast helemaal goed.quote:Op zondag 7 december 2014 20:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat lastig en knap LuDann! Hopelijk verloopt alles goed!
Oh, ja, much. Vooral om hele cheesy dingen, als Hart in Aktie nog werd uitgezonden dan zou ik dat niet trekken denk ikquote:Op zondag 7 december 2014 20:25 schreef LuDann het volgende:
[..]
Emo much, ja? Ik moet ook echt om alles huilen, reclames, een foto... en een overlijdensadvertentie in het buurtkrantuje van iemand die ik helemaal niet ken. En soms gewoon omdat ik mijn blikje fris niet open krijg ofzo.
[..]
Dank je wel, Isa! En het komt vast helemaal goed.Voordeel is wel lekker veel echo's en ik heb procentueel gezien een grote kans op een snelle (<4 uur) bevalling zonder uitscheuren. It's not all bad.
Ik kan me nu echt nog niet voorstellen om te vergeten dat ik zwanger ben, hahaha. Het nieuwtje is er nog niet af.quote:Op zondag 7 december 2014 20:22 schreef Gevalletje het volgende:
Lijkt me niet fijn verschonen als ie te laag is Minarosa! Misschien is planken oid eronder nog het handigst. Snap dat het wel een mooi idee is om dat bureautje te kunnen gebruiken!MwCactus. Heb dat zo nu en dan ook, vooral als ik na een (halve) dag werken het laatste half uur last van m'n onderrug krijg. Meestal sta ik alleen maar op m'n werk en loop heen en weer, sommige dagen trekt m'n rug dat wat minder.
Het meeste merk ik het tijdens het dansen, dan baal ik altijd wel wat. Sommige bewegingen gaan moeilijker en ik word sneller moe. Andere lukken dan nog wel, maar vooral bij heupbewegingen zie ik amper meer beweging in de spiegel. Terwijl ik toch echt voel dat ik ze doe. Maar als ik dan m'n buik in de spiegel zie als ik dans ben ik er ook trots op en vind het leuk dat m'n kleintje lekker meewiegt
Vraag me trouwens af wat ze doen als je de baby even wat minder voelt, hoorde vorige week bij de vk dat ik pas over een paar weken m'n kindje elke dag zou moeten voelen en moet bellen als dat niet zo is.
Verder vergeet ik soms net als DJMO dat ik zwanger ben. Vooral als ik lekker op de bank zit of thuis wat heen en weer loop. Tot ik naar beneden kijk dan. Of merk dat m'n makkelijke topje en vest voor thuis ineens een stuk korter lijken! En als ik wat gewiebel in m'n buik voel natuurlijk
Ik snap dat je daar even emo van wordt Ludann!Er is dus ook een goede kans dat er niks mis is en alles goed gaat, zou daar nu vooral aan vasthouden! Snap dat het dan lastig is naar je arts te gaan nu het nog rustig is voor jullie! Veel succes daarmee! Je krijgt dan zeker wel regelmatige echo's denk ik?
Herkenbaar, haha. Mijn vriend plaagt me ermee, stuurt me soms opzettelijk ''emo'' nieuwsberichtjes over baby's enzo en noemt me Momzilla.quote:Op zondag 7 december 2014 20:29 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh, ja, much. Vooral om hele cheesy dingen, als Hart in Aktie nog werd uitgezonden dan zou ik dat niet trekken denk ik![]()
Enneuh, haha, that's the spirit danHoe kun je daar een grote kans op hebben dan?
Nee, ik ben nog nooit naar een dietist geweest. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn gewicht tot een stressvolle periode een zo'n 3/4 jaar geleden. Sindsdien ben ik van ongeveer 60 naar 47 gegaan, en het wil gewoon niet lukken om aan te komen. Ik wilde altijd wel een kilootje kwijt maar had niet genoeg discipline om af te vallen, maar aankomen vind ik nog veel moeilijker!quote:Op zondag 7 december 2014 20:38 schreef Gevalletje het volgende:
Haha! Heb de reclame nog niet gezien!
Niet aso voelen hoor LuDann!
Hmm geen idee? Ben je er al eens voor naar een diëtist geweest?
Ik had zat vroeger ook op het randje, jaren terug bij m'n studie wel eens een week of 2 me vol zitten proppen omdat ik her gezeur van m'n klasgenoten zat was. "Steek je je vinger wel eens in je keel?" "Nee, ik kom gewoon niet aan!!!" Kwam een kilo of 2 aan die ook bleven, waardoor ik tijden 52 kilo heb gewogen bij 1.68m. Was kennelijk voor m'n lichaam het goede gewicht.
Tot ik ruim 3 jaar terug niet goed in m'n vel zat en een nieuw medicijn kreeg. Dat plus arbeidsongeschikt raken dus minder bewegen en meer snoepen zorgde in 2 jaar voor 15 kilo erbij.. Werd er gek van en ben een jaar geleden ermee gestopt, bleek me nog wat beter erdoor te voelen ook. Viel weer langzaam wat af en ben nu met 60 kilo begonnen (68 alweer inmiddels..), maar op deze manier aankomen zou ik je niet aanraden!
Als tiener ben ik bij een diëtist geweest omdat ik toen nog een stuk lichter was, die gaf adviezen als meer (vettig) zuivel eten, zoals kwark. Zij kunnen je waarschijnlijk wel advies geven, want veel afvallen lijkt me nu niet goed.
Ja, voelde het met ruim 19 weken voor het eerst geloof ik. Dat ik echt elke dag wat voel zal denk ik een week of 2 zijn. Ben morgen 25 weken. Maar ik lees vaak dat anderen het al eerder voelen! M'n placenta ligt voor, schijn je het vaak ook iets later te voelen. De rugpijn is ook iets van de laatste weken pas hoor! En het dansen gaf tot een paar weken terug ook amper problemen nog, maar m'n buik is nu ook flink aan het groeien!quote:Op zondag 7 december 2014 20:34 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik kan me nu echt nog niet voorstellen om te vergeten dat ik zwanger ben, hahaha. Het nieuwtje is er nog niet af.
Voel je je baby nu al? Ik heb er verder geen verstand van, wanneer dat een probleem wordt.
Thanks voor je medeleven.Ja, die kans is er ook gewoon, hoewel we voor de veiligheid wel gaan handelen alsof het kindje het wel heeft. Echt vaststellen van wel/niet is erg lastig bij een baby. En ik wil gewoon echt het beste doen natuurlijk! Ik vermoed dat als ik morgen bel, ik aankomende week al een echo kan krijgen. Dat zou dan wel weer leuk zijn, voor het vertellen met de kerst.
Oh, daar heb ik wel eens van gehoord ja (via een bijzondere omweg, maar goedquote:Op zondag 7 december 2014 20:39 schreef LuDann het volgende:
[..]
Herkenbaar, haha. Mijn vriend plaagt me ermee, stuurt me soms opzettelijk ''emo'' nieuwsberichtjes over baby's enzo en noemt me Momzilla.
Het gaat om een aandoening waarbij het bindweefsel minder goed is aangelegd. Het heet Ehlers-Danlos Syndrome Hypermobile Type. Ik ben dus onder andere vrij hypermobiel en omdat bindweefsel als het ware de lijm is die alles in je lichaam bij elkaar houdt geeft weefsel sneller mee. Als je erop googled trouwens komt het best ernstig over, maar de expressie (mate van ernst) verschilt heel erg per patient en ik heb veel van de ernstige klachten niet en zal die waarschijnlijk dus ook niet kunnen overdragen.
Hoera! En ook Lijnloos! Wat lijkt me dat fijn die eerste "grote" mijlpaal te hebben bereikt!quote:
Tip van flip: Geen tijd om een officiële wc rol houder te plaatsen? Gebruik dan een verfrollerhouder als wc rolhouder.. werkt perfectquote:Op zondag 7 december 2014 11:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Nog 1,5 A5-kantje aan kleine klusjes. Maar ik kan wel bevallen zonder wc-rol houder en ongeschilderde hal
WELKOMquote:Op zondag 7 december 2014 14:17 schreef FlyingFish het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier! 3+ (+ bonus) weken volgens de clearblue, maar geen idee hoe lang precies vanwege een erg lange cyclus de keer hiervoor.
Buiten de pootjes om (ik help je creatief oplossenquote:Op zondag 7 december 2014 17:01 schreef Minarosa het volgende:
Ik ben 1.68 en heb net even geoefend, het is inderdaad wel laag. Andere poten eronder is lastig omdat het een handgemaakt bureau is (door mijn opa) en ook nogal zwaar. Voordeel is wel dat het robuust is, lekker veel ruimte en superleuk voor een babykamer (wie probeer ik te overtuigen... mezelf
). Ik denk nu aan een verhoging onder het aankleedkussen, of zou dat alleen maar lastig zijn? Schoonvader is handig dus die zou eventueel wel iets kunnen knutselen.
quote:Op zondag 7 december 2014 19:25 schreef LuDann het volgende:
Superleuk die streepjesregen inderdaad.![]()
En twee wel heel erg dikke strepen zag ik, bij Venla en FlyingFish, wow![]()
En Stippelrientje, ik ben zo blij voor je meid![]()
Ik ben blij dat je de stap hebt genomen om morgen te gaan bellenquote:Ik was zelf nogal emo de afgelopen week. Ik heb een erfelijke aandoening en epilepsie en ik weet dat zodra ik contact opneem met de huisarts, het traject meteen gaat beginnen. Met een kans van 25 % op zowel miskraam (1e trimester vooral) als op vroeggeboorte zou ik het liefst mijn hoofd in het zand steken soms, ik ben best bang voor een miskraam. We hebben er een jaar over gedaan en de vorige zwangerschap een aantal jaar terug moest vanwege o.a. (te) grote kansen op zware handicap beindigd worden in de 7e week.
En nu is het nog even lekker van 'ons', niks geen medisch personeel die zich ermee bemoeit. Maar heb de knoop doorgehakt, kan moeilijk gewoon de komende 7 maanden ofzo niks doen tenslotte.Morgen bellen
Wat wel geholpen heeft voor mij persoonlijk is dat ik besloten heb morgen ook Moeder voor Moeders te bellen om te kijken of ik in aanmerking kom. Mocht het misgaan, dan heb ik in ieder geval dan hopelijk iemand anders ermee geholpen. Het zou dan voelen alsof het niet voor niks was en alleen maar ellende, zoals de vorige keer.
Klinkt erg gloomy allemaal, sorry daarvoor.Maar ik voel me een stuk beter nu, denk dat ik even door een stukje verwerking van de vorige keer heen moest nog. Bovendien zijn een aantal medische ontdekkingen sinds ik 'groen licht' kreeg van mijn geneticus wat zorgwekkend en zit/zat ik er mee dat ik me afvroeg of we wel juist hebben gedaan aan zwanger worden met mijn genetische samenstelling. Maar goed, daar valt nu niks meer aan te doen, prenataal testen is niet mogelijk dus ik heb besloten om maar gewoon zoveel mogelijk te gaan genieten! Zo vaak ben je tenslotte niet zwanger!
Je lichaam werkt enorm hard en vraagt super veel energie. Ik ben geen diëtiste maar het lijkt me dat je misschien meer koolhydraten en gezonde vetten moet eten om het bij te blijven benen.quote:Op zondag 7 december 2014 20:21 schreef LuDann het volgende:
Sorry dat ik trouwens niet zo reageer op iedereen, voel me een beetje aso.Ik heb wel bijgelezen, leef mee met Skoap, juich van de kleine en grote mijlpaaltjes en vind het superleuk om alle ervaringen te lezen.
Heeft hier iemand ervaring met moeite hebben om niet af te vallen? Ik raakte zwanger met licht ondergewicht (49 kg bij 1.65), was wel wat aangekomen na echt opzettelijk hard werken om aan te komen tot 52 kg vorige week, maar vandaag helaas weer naar de 50 kg gezakt ondanks vreetbuien, absoluut geen misselijkheid, en proberen te letten op goed eten.
Wanneer wordt zoiets problematisch voor de ontwikkeling van je kindje?
quote:Op zondag 7 december 2014 14:51 schreef Moppert het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 7 december 2014 16:09 schreef Cwen het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.![]()
quote:Op zondag 7 december 2014 22:57 schreef Moppert het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
LuDann, hopelijk verloopt alles goed voor jeWij zitten momenteel met onze jongste dochter in het traject bij de geneticus. Vermoeden bij haar is ook EDS. Heftig om dit te lezen, wij zijn nog zo in het hier en nu, en minder bij het 'later als ze groot is'.
![]()
Die had ik ook gisterenavond bij de zelfde reclame. Haha.quote:Op zondag 7 december 2014 20:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Prikkende ogen bij het kerstspotje van de Jumbo, my god
Stomme hormonen...![]()
Bij onze supermarkt stonden er ook mensen voor een goed doel.
Ook met tranen in mijn ogen de supermarkt in gelopen na het verhaal van de mevrouw.
Oost west, mij best.![]()
Heel snel moe heb ik inderdaad ook last van. Normaal elke avond na het werken nog energie voor 10 en nog wassen en strijken. Nu om 8 uur op de bank en al knikkebollen. Haha.quote:Op zondag 7 december 2014 22:42 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik ben echt zo vreselijk moe.. Ik slaap en dut geregeld OVERAL.. lijkt wel of mijn batterij ineens op is en op spaarstand gaat. Daarnaast heb ik het freaking koud (terwijl ik het altijd heet heb) Mijn buik is alleen warm, mijn tenen en vingers vriezen er samen met mijn neus vanaf..Misselijk als een hond bij rare luchtjes die mij eerder nooit opvielen en ik heb de stand INEENS HONGEUUUUUUUUUUUUUrrrrrrr (maar alleen zin in fruit en bruine boterhammen) en na drie happen zit ik gewoon vol
Echt super annoying! Ik heb dus niet zoveel fut dus en dat had ik echt niet verwacht te hebben bij nog maar net twee streepjes te hebben gepiest. Maar goed, ik had ergens gelezen dat je in de eerste weken in je buik aan het top sporten bent.. dus ergens vind ik het wel begrijpelijk en dus te behappen
![]()
En ik heb inderdaad ook zin in bruine boterhammen. Met pindakaas.![]()
![]()
En mandarijntjes. Heb een hele kist van de Lidl meegenomen twee weken geleden. En die heb ik helemaal alleen leeg gegeten.
Maar ik heb het juist warm. En daardoor juist 's nachts last omdat ik dan niet kan slapen van de warmte. En we liggen nog onder het zomerdekbed zelfs.![]()
Misselijk was vorige week erg, maar nu niet meer zo. En inderdaad veel luchtjes die je normaal niet eens opvielen en nu ineens een kleine kokhals neiging geven.
Ik vind nu de geur van friet juist lekker.
Maar inderdaad na een half bakje van een klein frietje zit ik ook helemaal vol.
Ik vind het echt raar dat je door hormonen zo anders kunt zijn ineens.
Heb jij ook 's avonds last van een dikke buik?
"s ochtends valt het nog mee, dan kan ik hem nog intrekken. Maar 's avonds dan moet ik echt al een knopje open zetten van mijn broek en mijn riem open doen... Haha.
Vriendlief wil niet dat we het met kerst al vertellen omdat ik dan nog maar 9 weken zwanger ben, maar denk niet dat ik het nog veel langer verborgen kan houden.
En ik vind het ook wel een leuk kerstkado om te geven.
Thanks voor alle tips! Denk dat we idd voor de plankjes onder de pootjes gaan, wel op een mooie manier. Eerst maar eens de kasten leegmaken/opruimen in een weekend.
LuDann, heftig verhaal, gaat er wat getest worden nu je weet dat je zwanger bent? Of hoe gaat het verlopen voor jou?![]()
Hoera, 19 weken en bijna op de helft
Ik ben dus totaal niet emo, een zwangere apaat past wel wat beter bij me op het moment![]()
![]()
mandarijntjes en kaki'squote:Op maandag 8 december 2014 09:43 schreef Zomerzon01 het volgende:
[..]
Heel snel moe heb ik inderdaad ook last van. Normaal elke avond na het werken nog energie voor 10 en nog wassen en strijken. Nu om 8 uur op de bank en al knikkebollen. Haha.
En ik heb inderdaad ook zin in bruine boterhammen. Met pindakaas.![]()
![]()
En mandarijntjes. Heb een hele kist van de Lidl meegenomen twee weken geleden. En die heb ik helemaal alleen leeg gegeten.
Maar ik heb het juist warm. En daardoor juist 's nachts last omdat ik dan niet kan slapen van de warmte. En we liggen nog onder het zomerdekbed zelfs.![]()
Misselijk was vorige week erg, maar nu niet meer zo. En inderdaad veel luchtjes die je normaal niet eens opvielen en nu ineens een kleine kokhals neiging geven.
Ik vind nu de geur van friet juist lekker.
Maar inderdaad na een half bakje van een klein frietje zit ik ook helemaal vol.
Ik vind het echt raar dat je door hormonen zo anders kunt zijn ineens.
Heb jij ook 's avonds last van een dikke buik?
"s ochtends valt het nog mee, dan kan ik hem nog intrekken. Maar 's avonds dan moet ik echt al een knopje open zetten van mijn broek en mijn riem open doen... Haha.
Vriendlief wil niet dat we het met kerst al vertellen omdat ik dan nog maar 9 weken zwanger ben, maar denk niet dat ik het nog veel langer verborgen kan houden.
En ik vind het ook wel een leuk kerstkado om te geven.![]()
negen weken is toch niet heel gek om het te vertellen?
wanneer zou hij het dan willen vertellen?
de broekknoop heb ik nu al in de avond.. ongelofelijk![]()
ik ben wel wat aan het afvallen geloof ik, maar dat is denk ik omdat we nog gezonder eten en ik mijn liefde voor chocolade laat staan![]()
Wij hebben het in onze directe kring wel al verteld, de kring erbuiten (verdere familieleden en wat andere vrilenden) rond negen weken na de echo en dan zien we het wel.
Het lijkt me lastig als je je buik moet gaan verhullen ipv pronken, omdat je het nog niet hebt verteld.Schudden voor gebruik![]()
Het liefst zou hij denk ik wachten tot ik bevallen ben zodat we echt zeker weten dat alles goed gaat. Haha. Hij is nog een beetje onzeker...quote:Op maandag 8 december 2014 10:03 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
mandarijntjes en kaki's![]()
negen weken is toch niet heel gek om het te vertellen?
wanneer zou hij het dan willen vertellen?
de broekknoop heb ik nu al in de avond.. ongelofelijk![]()
ik ben wel wat aan het afvallen geloof ik, maar dat is denk ik omdat we nog gezonder eten en ik mijn liefde voor chocolade laat staan![]()
Wij hebben het in onze directe kring wel al verteld, de kring erbuiten (verdere familieleden en wat andere vrilenden) rond negen weken na de echo en dan zien we het wel.
Het lijkt me lastig als je je buik moet gaan verhullen ipv pronken, omdat je het nog niet hebt verteld.
Ik wil ook wel wachten tot na de eerste echo omdat we toch wel geschrokken zijn de vorige keer dat we bij de eerste echo zagen dat het niet goed was. Maar die is de 18e, dus dat is nog voor kerst. En het lijkt me zo leuk om met kerst de ouders en schoonouders een kadootje te geven met een rompertje erin ofzo.![]()
Afvallen heb ik geen last van. Al 3 kilo aangekomen nu. Maar verwacht er nog wel meer. Mijn moeder heeft wel eens verteld dat ze van mij en mijn broer allebei 30 kilo was aangekomen. Dus dat belooft nog wat...
Verhullen lukt al niet meer zo goed. Ik denk dat mijn beste vriendin het wel al door heeft...
En heel de tijd met de feestdagen de vraag waarom ik geen wijn wil drinken is ook vervelend...
Dan voel je je net zo'n alcoholist. Haha.
Vrijdag is het hier kerstmarkt en dan weet ik zeker dat ik die vraag ook krijg. Net alsof ik elk weekend dronken was...
Heb je al je afspraak gemaakt LuDann?
De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima!![]()
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe.![]()
![]()
Wat fijn!quote:Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:
De uitslagen van vrijdag waren goed, 4.5 nuchter en 4.6 na het suikerdrankje. En mijn hb is ook prima!![]()
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe.
En je bent geen faalhaas
Je bent zwanger!![]()
![]()
Jeuj voor de goede uitslagen, maar bleh voor het gevoelquote:Op maandag 8 december 2014 10:52 schreef Cholula het volgende:
Vandaag is mijn eerste werkdag na mijn vakantie en ik begin steeds verder in te storten. Ik ben zo ontzettend moe en ik ben aan het twijfelen of ik een halfuur zal gaan liggen. Ik weet dat het nergens op slaat, maar ik voel me zo'n faalhaas als ik dat doe.Faalhaas ben je niet in ieder geval, je bent zwanger! In Nederland zeggen we wel vaak dat het geen ziekte is, maar het is zeker een beperking en in andere landen worden zwangere vrouwen veel beter beschermd dan hier.
![]()
Jullie zijn lief! Zo eerst maar lunchen en dan kijken of er na de besprekingen tijd is om even te slapen.![]()
Hier ook een hypermobiele EDS-ser. De mate waarin je het zelf hebt zegt niet over de klachten die je kind kan ontwikkelen trouwens. Je hebt per zwangerschap 50% kans om het door te geven, en altijd in dezelfde variant als je zelf hebt. Dus als je het hypermobiele type hebt zul je niet het vaattype doorgeven.
Ik zit zelf sinds 3 jaar in een rolstoel maar binnen mijn zeer grote familie waarin minstens 20 personen het hebben, ben ik de enige daarin.
Kwestie van pech ook eigenlijk..I`m not weird. I`m limited edition.![]()
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.
Normaal gesproken weeg ik bijna altijd hetzelfde (BMI 21, veel sport), 500 gram variatie is al veel. Bij 12 weken was ik 2.5 kg aangekomen en vanochtend zag ik dat het 4 kg was ten opzichte van mijn begingewicht. Dat komt deels door het weekend vermoed ik, dus zal morgen iets van 3.5 zijn. Tegelijkertijd zitten mijn broeken alleen te strak bij mijn buik, nog niet bij billen en benen.
Verloskundige zei dat het prima is en dat iedereen andere aankomcurves heeft, dat 't bij mensen met mijn figuur in het begin vaak harder ging dus maak me geen zorgen, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is. 3.5 klinkt inderdaad niet als 'veel' maar met jarenlang hetzelfde gewicht lijkt het opeens zo'n megaverandering.![]()
ik kwam aan t begin een beetje aan. Puur omdat m'n borsten gingen groeien. Op het einde was het vreselijk. Vanaf week 30. Ik woog voorheen 63/65... Ik ben echt enórm aangekomen door het vochtquote:Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Hoeveel zijn jullie trouwens ongeveer aangekomen in het eerste trimester? Ja ik weet dat het niets zegt en dat elk mens anders is, maar ben benieuwd of het bij mij nou echt zo hard gaat.
Normaal gesproken weeg ik bijna altijd hetzelfde (BMI 21, veel sport), 500 gram variatie is al veel. Bij 12 weken was ik 2.5 kg aangekomen en vanochtend zag ik dat het 4 kg was ten opzichte van mijn begingewicht. Dat komt deels door het weekend vermoed ik, dus zal morgen iets van 3.5 zijn. Tegelijkertijd zitten mijn broeken alleen te strak bij mijn buik, nog niet bij billen en benen.
Verloskundige zei dat het prima is en dat iedereen andere aankomcurves heeft, dat 't bij mensen met mijn figuur in het begin vaak harder ging dus maak me geen zorgen, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is. 3.5 klinkt inderdaad niet als 'veel' maar met jarenlang hetzelfde gewicht lijkt het opeens zo'n megaverandering.maar gaat gelukkig weer de goede kant op nu (2 weken na de bevalling)
Born to Lose, but Built to Win.![]()
In de eerste weken kwam ik niet of niet zoveel aan, want eten ging best moeizaam. Maar ik heb me niet gewogen, dus zeker weten doe ik het niet. Inmiddels zit ik bij 29 weken op +7 of 8.
Oh en ik zat op randje ondergewicht/goed gewicht. BMI nog net in het groen geloof ik.Venus in pocketformaat
© loveli![]()
Mijn BMI was al hoger, 27,5 ongeveer. Ik ben het eerste trimester helemaal niets aangekomen. Mijn borsten zijn twee cupmaten gegroeid in die tijd (en zwaar geworden!) dus in de rest van mijn lichaam ben ik wat kwijtgeraakt. Met 22 weken zit ik op 1,7 kilo die erbij is, maar ik ben gewaarschuwd dat het nu snel kan gaan.quote:Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Verloskundige zei dat het prima is en dat iedereen andere aankomcurves heeft, dat 't bij mensen met mijn figuur in het begin vaak harder ging dus maak me geen zorgen, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is. 3.5 klinkt inderdaad niet als 'veel' maar met jarenlang hetzelfde gewicht lijkt het opeens zo'n megaverandering.
Ik vind het heel dubbel, ik probeerde de laatste tijd echt te letten op wat ik at en was 5 kilo afgevallen (langzaam, maar het gebeurde wel). Nu ik zwanger ben, weet ik dat er gewicht bij komt, maar ik was blij dat er maar 1,5 kilo bij was gekomen. Het is raar hoe het werkt in je hoofd. Je weet dat het goed is voor je kindje, maar je wilt het niet. Ofzo. Argh!![]()
Minarosa, tis idd voor iedereen anders. Bij mij ging het heel geleidelijk, 3-4 kg bij 20 weken, tot 10kg bij 30 weken, daarna ben ik ontploftmet 16 bij 39 weken (vandaag!
). En ik heb echt niks geks gedaan. Eet gewoon waar je behoefte aan hebt, luister naar je lijf
Sommige dagen heb je gewoon hongerrrrr!! en andere dagen zijn "normaal". En aan het eind komt ook het vocht
zeker als je richting de warmere maanden bent uitgerekend, lijkt me.
![]()
Ik zit nu op ongeveer +1 kg, maar met een BMI van 30 mag ik ook niet zo veelquote:Op maandag 8 december 2014 11:59 schreef Minarosa het volgende:
Verloskundige zei dat het prima is en dat iedereen andere aankomcurves heeft, dat 't bij mensen met mijn figuur in het begin vaak harder ging dus maak me geen zorgen, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie is. 3.5 klinkt inderdaad niet als 'veel' maar met jarenlang hetzelfde gewicht lijkt het opeens zo'n megaverandering.Ik was al aan het opletten met eten/afvallen voor de zwangerschap en ik probeer in elk geval mijn ontbijt en lunch gezond en voldoende te houden, tijdens het avondeten let ik nergens op.
Maar hoe dan ook blijft het toch voor iedereen anders, dus er is geen "standaard" of goed of fout.
![]()
75.7 op de weegschaal vanmorgen. Dat is +10,7-11,7 ongeveer. Want ik schommelde altijd tussen de 64 en 65. Ben vandaag 28 weken precies (hoera 3e trimester) ik vind het voor mezelf wat veel, maar ik maak me er maar niet meer druk om. Gezond blijven eten, dan maakt het niet zo veel uit. ben ook 2 cupmaten gegroeid (dat hoefde niet hoor) dus daar zal ook wel wat gewicht in zitten. Naast de 3 kilo die echt wel gewoon vetjes zijn en de rest wat normaal is. Kind doet het verder goed, en ik kan altijd die extra kilos weer eraf 'sporten' (wandelen met baby voornamelijk in het begin)
Honger heb ik nou ook heel vaak. Gewoon ook midden in de nacht enzo. Heel vervelend. Maar dan eet ik gewoon een extra boterham.![]()
MevrouwCactus, ik heb een beetje het tegenovergestelde, ik heb heel lang geprobeerd af te vallen, was net iets te zwaar, sinds het begin van de zwangerschap ineens 10 kilo afgevallen door de misselijkheid, van 80 naar 70. Nu binnen een week ben ik 5 kilo aangekomen en ik ben daar zo blij mee. Maar nu moet het niet zo snel gaan eigenlijk![]()
![]()
Ik zat op +1,5-2 kilo en inmiddels op 2,5-3 kilo met 18 weken,
Maar het zegt vrij weinig, want gorige zwangerschap at ik gezonder en zeker niet meer maar zat ik met 12 weken al op +10 kilo en ben ik in totaal 26 kilo aangekomen. Dat zie ik nu niet gaan gebeuren, terwijl ik niks anders doe, enige verschil is dat ik nu zwanger ben van een jongen ( en eigenlijk zelfs meer snoep dan vorige keer )Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+![]()
ik ben gewoon het dubbele van jou aangekomenquote:! Vooral aan vocht. Want ik eet echt gezond
Ik heb geen weegschaal dus weet niet hoeveel ik inmiddels kwijt ben. Heb er wel een besteld vrijdag, maar 2 weken levertijd.
M'n gezicht is wel echt dunner al gelukkigBorn to Lose, but Built to Win.![]()
Ik had mezelf voor de zwangerschap al jaren niet meer gewogen, dus geen idee hoeveel ik precies ben aangekomen.![]()
![]()
ze wegen je toch als je net zwanger bent..?quote:Op maandag 8 december 2014 12:59 schreef lunapuella het volgende:
Ik had mezelf voor de zwangerschap al jaren niet meer gewogen, dus geen idee hoeveel ik precies ben aangekomen.Born to Lose, but Built to Win.![]()
Niet alle vks vlgs mij.quote:Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ze wegen je toch als je net zwanger bent..?Kwak![]()
ja gaaf he? Ik hoop dat ze het kan volhoudenquote:Op maandag 8 december 2014 12:56 schreef cleany het volgende:
Na 2 weken al doorslapen? Wow!
Wat een leukerd trouwens!
Hier nog niks...pff...wachten duurt lang...![]()
Ik ken het. Maar dan "ineens" is alles andersBorn to Lose, but Built to Win.![]()
o? Ik moest bij de gyn gewogen worden en ook bij het intake gesprek bij de vk.quote:
Zal wel verschillend zijn dan ja
Born to Lose, but Built to Win.![]()
Ik ben bij de eerste controle wel gewogen, maar toen was ik al bijna 10 weken, dus dat was geen compleet zwanger-loos gewicht.quote:Op maandag 8 december 2014 13:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ze wegen je toch als je net zwanger bent..?![]()
De vk bekeek me en vroeg mijn gewicht, ik hoefde niet op de weegschaal te staan.
Het zit 'm er ook niet in dat ik snoep, houd bijna niet van zoet, maar wel inderdaad echt veel trek heb (boterhammen met kaas) en wat minder sport dan voor de zwangerschap. Dat gaat nu wel weer beter met 13 weken. En zo'n Sinterklaasweekend helpt ook wel om gewicht op te schroeven
, alsof het allemaal makkelijker blijft 'plakken' dan voorheen.
![]()
Bij mij niet, maar wat een mooie plaatjes!!quote:Op maandag 8 december 2014 12:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Kan ik een baby eruit rammelen hiermee? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Ik weet niet goed hoeveel ik meer weeg nu. Ik fluctueerde altijd al binnen mijn cyclus 2 kilo.
Als ik ongesteld werd dan zat ik op 68 en daarna bouwde ik vocht op tot ik 70 woog. En dan voor de ongesteldheid veel plassen waardoor ik weer op 68 kwam.
Nu zit ik op de weegschaal op 71,9. Dus eigenlijk dan al 4 kilo erbij vanaf het begin van mijn zwangerschap gerekend.![]()
Maar ook wel al veel in borstomvang aangekomen. Ik denk een kilo per stuk. Begint echt zeer te doen nu. Mijn huid glanst er van hoe strak die al staan.![]()
Ben maar al begonnen met het smeren van olie op de huid daar omheen.
Maar als ik dan zo het gemiddelde aankomen qua kilo's hier zie dan gaat het bij mij wel heel hard. Ik zit morgen pas op 7 weken.
LadyT wat een mooiert!
Hier stond twee weken geleden de teller op +24kg bij 33 weken zwangerschap. Ik kan bijna zeggen dat ik 1kg per week aan kom tijdens mijn zwangerschappen. Bij Draak zat ik bij 38 weken ook op ongeveer +30kg.
De vk weegt hier trouw elke controle, de gyn weegt me totaal niet.
Ach, ik heb er geen last van, en ik begon bij Piranha op randje ondergewicht (bij Draak op serious ondergewicht) dus als er weer een paar kilo blijven plakken kan ik het wel overzien.
Morgen de laatste controle bij de vk, vanaf 19 december mag de gyn het weer overnemen. Ik heb voor de (Brabantse) vk een echte Limburgse vlaai besteld als afscheidscadeautje, aangezien dit toch echt de allerlaatste keer is dat ik haar ooit zal zien.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: