Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:02 | |
24 Heures Du Mans 2014 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Circuit de la Sarthe • Liggend in Le Mans, Frankrijk. Deels bestaand uit openbare wegen. • Sinds 1923 • 13.629km • 38 bochten • Ronderecord (race): 3:19.074 (Oreca Matmut Peugeot 908, 2010) • Afstandsrecord: 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) • Geschiedenis lay-outs Afbeelding Circuit Circruit inclusief marshall posts Onboard (pole 2013): Nieuw in 2014 • Hoge kerbs in Ford Chicane • Kleine aanpassingen veiligheid o.a. n.a.v. ongeluk Alan Simonson in 2013 • Slow zones: gedeeltelijke neutralisatie op een deel van het circuit met maximum snelheid van 60km/u. Het aantal safety cars situaties wordt hiermee terug gedrongen. Deelnemers en categorieën Entry list • Dak verplicht • Opgesplitst in twee klasses: LM P1-L en LM P1-H • LM P1-L alleen voor privé teams, zonder energy recovery system, LM P1-H met verplicht energy recovery system • Minimaal 850 kilo voor LM P1-L, 870 voor LM P1-H • 54.3 liter brandstof voor diesel, 68.3 liter voor benzine. • Witte koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:21 • Minimaal 900 kilo • 75 liter brandstof • Maximale kosten voor chassis: ¤370,000. Voor motorblok: ¤80,350 • Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie • Witte koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:36 • Minimaal 1245 kilo • 90 liter brandstof • Gele koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:55 • Minimaal 1245 kilo • 90 liter brandstof • Minimaal 1 jaar oude auto • Minimaal 1 coureur zonder platinum licentie • Gele koplampen • Rondetijd in kwalificatie: ~3:56 Schema Woensdag 11 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 12 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 14 juni 9:00-9:45 Warm-up 10:05-10:50 Le Mans Legends Group C Race 15:00 Start 24 uren van Le Mans TV, streams, live-timing en andere resources TV • Eurosport zendt de 24 uur volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies en Le Mans Legends race • RTL7 zendt de 24 uur bijna volledig uit (alleen race) Streams Officiële streams (inclusief o.a. onboard Audi, Corvette) Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) Eurosport player (alles live) Tijdens de sessies & race zullen er meer streams te vinden zijn Live Timing Officiële live timing (inclusief stream) Live timing incl. Twitter Resultaten Andere resources Spotter Guide, grafische weergave van deelnemersveld Overige informatie Laatste informatie, verslagen en analyses Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ELMS championship ALMS championship Blancpain Endurance series | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:02 | |
Zo zonde... remproblemen lijkt het wel? | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:03 | |
Geen safety car, wat heerlijk. | ||
TargaFlorio | zondag 30 november 2014 @ 17:03 | |
Ik begrijp dat ze heel het seizoen al problemen met de remmen hebben. | ||
TargaFlorio | zondag 30 november 2014 @ 17:04 | |
Rebellion in de box | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:05 | |
Wat een prachtige oplossing dit, waarom is dit niet gemeengoed in alle raceklassen? | ||
TargaFlorio | zondag 30 november 2014 @ 17:09 | |
Rusinov is boos. | ||
TargaFlorio | zondag 30 november 2014 @ 17:09 | |
En uitgevonden in ons eigen landje. | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:10 | |
Oh echt? Ik heb zoiets ooit ook wel eens bedacht op een middagje. Maar het implementeren is natuurlijk het moeilijkst . Lijkt allemaal zeer goed gedaan te zijn. | ||
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 17:11 | |
Lijkt me ook wel iets voor de Formule 1 Heb je ook geen gezeur meer over oneigenlijk voordeel | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:12 | |
#1 Audi nu vlakbij de #14. | ||
TargaFlorio | zondag 30 november 2014 @ 17:14 | |
Code 60 regel van DNRT. | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:21 | |
Cool. Toyota en Porsche weer nek aan nek! | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:30 | |
Oh ja, Louise . | ||
nils7 | zondag 30 november 2014 @ 17:41 | |
iemand aan gokje wagen? | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:42 | |
http://ampihlsevent2-f.ak(...)_0@66854/master.m3u8 Deze link voor VLC, geen ads . | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 17:48 | |
Jani vs Davidson weer! | ||
sasquatsch | zondag 30 november 2014 @ 18:09 | |
Is geprobeerd en (voorlopig) afgeschoten. | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 18:22 | |
Porsche 1-2 nu. | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 18:34 | |
Is de 20 sloom of ligt dat aan mij? | ||
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 18:41 | |
ja, of hij zit flink in de spaarstand | ||
Sinister-D- | zondag 30 november 2014 @ 19:26 | |
Eindelijk weer eens een WEC race waarcik het einde van kan zien, jammer dat ik de start gemist heb beter gezegd: de eerste 3 uur/helft | ||
sasquatsch | zondag 30 november 2014 @ 20:37 | |
Ik schakel nu pas in. | ||
Fer | zondag 30 november 2014 @ 20:40 | |
Aso Davidson. | ||
Sinister-D- | zondag 30 november 2014 @ 21:33 | |
Wtf Webber | ||
Ferry_76 | zondag 30 november 2014 @ 21:35 | |
Klapbandje? | ||
Fer | zondag 30 november 2014 @ 21:36 | |
Webber doet een (Nelsinio) Piquet? | ||
Sinister-D- | zondag 30 november 2014 @ 21:36 | |
Vieze zijwaartse beuk van Webber | ||
Peterselieman | zondag 30 november 2014 @ 21:38 | |
Was een stevige klapper | ||
Fokkingvet | zondag 30 november 2014 @ 21:49 | |
zelfde plek als 11 jaar geleden | ||
sasquatsch | zondag 30 november 2014 @ 21:57 | |
Niet expres, maar zorgt er wel voor dat Porsche wint. Ik denk dat hij de Ferrari heeft geraakt bij het inhalen en daardoor van de baan vloog. | ||
Sinister-D- | zondag 30 november 2014 @ 22:01 | |
Leuk voor Porsche maar niet de manier waarop je de winst wil.... | ||
Fir3fly | zondag 30 november 2014 @ 22:04 | |
Eerste 3 uur gezien maar ik mis alweer flink wat hoor ik... | ||
Sinister-D- | zondag 30 november 2014 @ 22:25 | |
En natuurlijk een meevallertje voor de FIA en ACO dat alle 3 de P1 teams op het podium stonden incl hun sterrijder TK | ||
nils7 | zondag 30 november 2014 @ 22:32 | |
leuke race... hoop dat de koala oke is. | ||
Nattekat | zondag 30 november 2014 @ 22:33 | |
Koala? | ||
heywoodu | zondag 30 november 2014 @ 22:33 | |
sasquatsch | zondag 30 november 2014 @ 22:49 | |
Volgens de commentatoren waren beide rijders ok. | ||
nils7 | zondag 30 november 2014 @ 22:49 | |
| ||
Fir3fly | maandag 1 december 2014 @ 02:33 | |
Funzel | maandag 1 december 2014 @ 12:34 | |
Wat is er zo bijzonder? | ||
Peterselieman | maandag 1 december 2014 @ 13:08 | |
Het enige dat ik kan bedenken dat het verschil in snelste rondetijden zo klein is met drie totaal verschillende concepten die alle drie binnen de huidige regels vallen. | ||
Fir3fly | maandag 1 december 2014 @ 13:47 | |
Nou ja, dat dus. We hebben: - 4 liter V6 turbodiesel met vliegwiel-KERS - 2 liter V4 turbo benzine met lithium-ion batterijen ERS - 3.7 liter V8 zonder turbo benzine met een supercapacitator als opslag voor de ERS. Nu al moderner dan de huidige F1-motoren. | ||
JohnB52 | maandag 1 december 2014 @ 13:55 | |
Ze zullen zeker wel iets moderners of in ieder geval iets anders bouwen. Maar dat komt puur omdat de regelementen anders zijn in het WEC. | ||
Peterselieman | maandag 1 december 2014 @ 14:33 | |
Ook mooi om te zien dat het verschil na zes uur racen tussen de teams zo klein is. Gewoon net een sprintrace | ||
Marks | maandag 1 december 2014 @ 15:11 | |
Precies, laat ze hier lekker experimenteren en de F1 terug naar meer basis. Keuze tussen v6, v8, v10 (en v12 wat mij betreft). Het Kers systeem weer terug naar handmatig zodat de coureur daar wat meer over heeft te vertellen, DRS kan er dan uit. Enneuh... gek he, dat dit de leukste race van het jaar was van het WEC:) Misschien ligt het er wel aan dat dit GEEN Tilke baan is.... En die muur waar Webber in knalde is toch juist mooi? Beide coureurs hebben niets, de crash is super spectaculair om te zien, iets wat zo goed als onmogelijk is op de Tilketracks. | ||
Sinister-D- | maandag 1 december 2014 @ 17:17 | |
rare jongens ben je toch als je dit wenst te zien.... Destruction derby misschien iets meer voor jouw smaak? | ||
TargaFlorio | maandag 1 december 2014 @ 17:20 | |
Ik wens geen crashes te zien (al is het wel part of the job) maar liever dit soort circuits dan die steriele Tilke tracks. | ||
Fir3fly | maandag 1 december 2014 @ 18:14 | |
De meeste circuits met karakter hebben dat vanwege hoogteverschillen. In een woestijn heb je die niet zoveel. | ||
Fer | maandag 1 december 2014 @ 19:41 | |
3 verschillende aandrijfconcepten, slechts 2 auto;s per concept. Bij de F1 maken alle fabrikanten vrijwel dezelfde motor, 1.6 V6 Turbo K-ERS + H-ERS en dan verschuilen dat alles zo duur wordt omdat ze zoveel moeten ontwikkelen. Maar voor mijn gevoel is het kijken hoe een LMP1 zich, door de achterblijvers worstelt, al spectaculairder dan Rosberg die Riciardo voorbij gaat. | ||
Marks | maandag 1 december 2014 @ 22:46 | |
Het is onderdeel van racen. Het moet (voor mij, maar ook voor mensen als Sterlin Moss http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/4802.html ) gevaarlijk zijn En wanneer weet je dat het gevaarlijk is, als dingen zoals de crash van Webber en de eerdere crash van volgens mij de Rebellion in bocht 1 gebeuren. | ||
Ferry_76 | maandag 1 december 2014 @ 23:23 | |
Webber heeft geen idee meer wat er gebeurt is, heeft wat kneuzingen en een hersenschudding aan zijn crash overgehouden. Volgens de Ferrari coureur werd hij pas geraakt nadat Webber de controle verloor: http://www.autosport.com/(...)2?source=mostpopular | ||
Sinister-D- | dinsdag 2 december 2014 @ 07:27 | |
ja, maar een wat je zoveel mogelijk moet vermijden. Racen gebeurt tussen de lijnen, niet tegen betonnen muren. er moet helemaal niets. En altijd dat betrekken van oud-coureurs en hun opmerkingen van jouw kant is geen excuus dat het wel zo moet zijn. en nu ga ik stoppen, want die discussie hebben wij (en jij al even goed met anderen) al vaker gehad. Als je vindt dat crashes moeten gebeuren en spectaculair moeten zijn ben je een ramptoerist maar geen race-liefhebber. | ||
nils7 | woensdag 3 december 2014 @ 15:13 | |
Na ja zolang Cricket nog steeds gevaarlijker is dan het WEC en de F1 zou je wat mij betreft autosport kunnen kijken voor de crashes. Ik denk dat hele volksstammen daardoor F1 kijken, heb vaak gehoord "ik kijk alleen de starts en als er dan niks gebeurt zap ik verder". Ik zat zondag avond live te kijken en als je dan die eerste beelden zien van het wrak en enkel aan de achtervleugel de Adidas reclame kan herkennen waardoor je weet dat het een Porsche is dan schrik je toch wel. Als je daarna hoort dat de Koala toch oké is dan kan je dat best spectaculair vinden. En ff hard gezegd als er weer eens een dode valt zal dat niet slecht zijn voor de populariteit, niet dat ik het iemand wens maar dat is gewoon wel zo. Over Bianchi hoorde je opeens mensen waarvan ik niet eens wist dat ze überhaupt wisten dat een racewagen ook 4 wielen had. | ||
Fir3fly | woensdag 3 december 2014 @ 15:22 | |
Ramptoerisme komt overal voor. Heeft niets me gevaar te maken. Die mensen moet je niet willen bereiken. | ||
Fir3fly | vrijdag 12 december 2014 @ 18:02 | |
| ||
sasquatsch | woensdag 17 december 2014 @ 22:02 | |
Oliver Jarvis neemt de plek van Kristensen in bij Audi. | ||
Fir3fly | woensdag 17 december 2014 @ 22:54 | |
Gerucht gaat dat Nissan met een front-engine LMP komt. Ben benieuwd. https://twitter.com/mulsannescorner/status/543742844679110657 | ||
Fir3fly | woensdag 17 december 2014 @ 23:05 | |
En Audi doet gewoon weer mee. Geen F1 dus. https://twitter.com/Audi__Sport/status/545304913711210496 | ||
sasquatsch | woensdag 17 december 2014 @ 23:21 | |
Was voor 2015 ook niet te verwachten. Als het al gaat gebeuren is het op zijn vroegst in 2016 of 2017. | ||
Fer | woensdag 17 december 2014 @ 23:32 | |
Een Turbodiesel V6 Hybrid met TERS en 4x4 tegenover een NA V8 benzine met KERS en RWD. Iedere race weer afvragen wie er dit keer sneller is en na 24 uur, amper achter elkaar finishen. Terwijl bij de F1 3 fabrikanten een groot deel identieke V6T maken en er toch 1 rondjes draait om de andere 2. | ||
sasquatsch | woensdag 17 december 2014 @ 23:39 | |
Terwijl de exposure van de F1 veel groter is en dus marketingtechnisch interessanter, zoals Mercedes heeft laten zien. Ze doen niet voor niets onderzoek of het interessant is om de F1 in te stappen aangezien ze zien wat het voor Mercedes opgeleverd heeft. | ||
Fir3fly | donderdag 18 december 2014 @ 00:05 | |
Onderzoek? Volgens mij waren dat niet meer dan halve geruchten. VW gaat niet de F1 in. | ||
Sinister-D- | donderdag 18 december 2014 @ 20:34 | |
http://www.motorsport.com(...)-mans-in-2016-459802 Ford ook terug op Le Mans in 2016 | ||
Fir3fly | donderdag 18 december 2014 @ 20:45 | |
Hell yeah . Met een fabrieksteam! | ||
#ANONIEM | donderdag 18 december 2014 @ 20:50 | |
Heel goed! Weer een kwaliteitsinjectie voor het WEC. Hopelijk voor het hele seizoen en voor de langere termijn. | ||
nils7 | donderdag 18 december 2014 @ 21:14 | |
Wow Porsche, Audio, Toyota, Nissan, Ford Zijn grote namen :-) | ||
Fir3fly | donderdag 18 december 2014 @ 21:48 | |
Ze doen helaas niet mee met het WEC. Alleen Tudor en Le Mans. | ||
#ANONIEM | donderdag 18 december 2014 @ 21:48 | |
Hm. Kut. | ||
Sinister-D- | donderdag 18 december 2014 @ 21:51 | |
geen WEC als ik het goed begrijp, enkel de 24HLM inschrijving: Edit: moet sneller leren typen op de tablet | ||
Xaobotnik | donderdag 18 december 2014 @ 22:34 | |
Het gaat ze niet om de exposure. Dat hebben ze niet nodig. Het gaat om het gegeven dat VW eigenlijk altijd het standpunt heeft vastgehouden dat de F1 niet interessant is omdat het alleen maar geld kost en de betreffende innovaties zo ver van de straatauto's liggen dat ze daarvoor amper te gebruiken zijn. En sowieso is VW niet een merk dat enorm innoveert op het gebied van autotechniek en een hoogstaande R&D wil onderhouden. Met hoogstaand bedoel ik dus technieken waarvoor de toepasbaarheid in straatauto's twijfelachtig is, zelfs als concept. Maar ook al doen ze dat wel, waarom dan de F1? Ik vind het standpunt van VW eigenlijk best logisch. Je doet mee om commerciële redenen, de exposure. Heb je daar geen specifieke behoefte aan, of ben je niet bereid de prijs te betalen die er bij komt kijken, doe je niet mee. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 december 2014 @ 12:09 | |
Geruchten over dat onderzoek met betrekking tot de exposure (naar aanleiding van het succes van Mercedes) doen anders vermoeden. Sowieso lijken de nieuwe F1 motorregels te zijn geïntroduceerd in overleg met Audi, om hun tot de F1 te laten toetreden en hebben ze zich ondanks eerdere toezeggingen later teruggetrokken, waardoor de F1 de reglementen heeft aangepast van een 4 cilinder naar een 6 cilinder, omdat dat beter aansloot bij de wensen van de huidige leveranciers (vertelde Newey in 2011). Maar voorlopig gaat VW inderdaad niet de F1 in. Dan moet of Ecclestone of Piech weg zijn, aangezien die twee niet samen door één deur kunnen. | ||
M90 | vrijdag 19 december 2014 @ 20:27 | |
Denk niet dat ze alleen voor exposure zouden instappen in een serie die technisch achter loopt op wat ze nu doen en daarbij veel minder relevantie heeft voor productie. Overigens vervangt Olivier Jarvis Tom Kristensen en schuift René Rast naar de plek van Jarvis. Verder geef Porsche bekend gemaakt ook volgend jaar weer fabrieksteam in te zetten in GTE-pro | ||
TargaFlorio | zondag 28 december 2014 @ 13:00 | |
Vooruitblik op 2015: http://www.dailysportscar(...)5-part-one-lmp1.html http://www.dailysportscar(...)art-two-gt3-gte.html http://www.dailysportscar(...)part-three-lmp2.html Al die verschillende LMP2 wagens, met de beperkte markt zou je zeggen dat zoiets nooit rendabel is. | ||
Ferry_76 | zondag 28 december 2014 @ 15:19 | |
De eerste impressie van de Nissan GT-R LM, blijkbaar gebaseerd op ooggetuigen die de auto bij de eerste test gezien hebben: | ||
Sinister-D- | zondag 28 december 2014 @ 15:58 | |
Die vind ik op zijn minst gezegd niet echt mooi met z'n Micra neus Laten we (of misschien alleen ik) het hopen dat de ooggetuigen het mis hebben..... | ||
TargaFlorio | zondag 28 december 2014 @ 16:02 | |
Ik hoop met je mee... | ||
#ANONIEM | zondag 28 december 2014 @ 16:11 | |
Ach, als je op basis van ooggetuigenverklaringen een schets maakt, dan wordt het al snel een karikatuur. | ||
Ferry_76 | zondag 28 december 2014 @ 19:31 | |
Volgens mij is het al wel duidelijk dat Nissan de motor voorin legt, en qua styling ook hint naar het GT-R straatmodel, dus heel veel zal het er niet naast zitten (Helaas) | ||
#ANONIEM | zondag 28 december 2014 @ 19:56 | |
Mwoah, als je de lelijkheid even wegdenkt... Zo'n lange motorkap en een ver naar achter geplaatste cockpit kan best tof worden. | ||
TargaFlorio | zondag 28 december 2014 @ 19:58 | |
Zeker Panoz LMP1: De Nissan uit het plaatje is gewoon lelijk. | ||
#ANONIEM | zondag 28 december 2014 @ 19:59 | |
Stel je dat voor met een dak erop. Kan bijna niet fout gaan, zou ik zelfs zeggen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2014 19:59:45 ] | ||
TargaFlorio | zondag 28 december 2014 @ 20:01 | |
Zoiets verwacht ik ook. | ||
M90 | zaterdag 17 januari 2015 @ 16:30 | |
2015 Porsche 919 press release | ||
#ANONIEM | zaterdag 17 januari 2015 @ 16:40 | |
Prima kar. Doe mij er maar eentje in straatversie. | ||
Sinister-D- | zaterdag 17 januari 2015 @ 16:55 | |
mooie bak eentje waar Alonso bijna naast Hulkenberg in had gezeten: http://thejudge13.com/#Honda_stops_Alonso_n_Porsche Ik hoop wel dat ze dit jaar een betere livery nemen.... | ||
Fir3fly | zaterdag 17 januari 2015 @ 16:58 | |
Zou mooi zijn als Honda over een aantal jaar ook met een LMP1 komt als ze zat zijn van het gebrek aan innovatie in F1. | ||
Sinister-D- | zaterdag 17 januari 2015 @ 17:04 | |
zoiets? | ||
Fir3fly | zaterdag 17 januari 2015 @ 17:08 | |
Wasda? Ze doen al mee in de P2 klasse natuurlijk, maar niet als fabriek. Dat doen ze via HPD. | ||
M90 | zaterdag 17 januari 2015 @ 17:10 | |
yes please | ||
Sinister-D- | zaterdag 17 januari 2015 @ 17:19 | |
jammer genoeg maar een render van dezelfde kerel die overlaatst ook een Ferrari Lmp1 heeft gedaan. Google maar eens op Oriol Folch Garcia | ||
Sinister-D- | zaterdag 17 januari 2015 @ 17:21 | |
een Zweeds Volvo Lmp1 team iemand? | ||
Fir3fly | zaterdag 17 januari 2015 @ 17:22 | |
Overlaatst? Wat een maffe spelfout. | ||
Sinister-D- | zaterdag 17 januari 2015 @ 17:24 | |
owja? http://www.encyclo.nl/begrip/OVERLAATST Ja toch.... | ||
Fir3fly | zaterdag 17 januari 2015 @ 22:08 | |
Dit zou de Nissan moeten zijn: http://imgur.com/a/SRzqM | ||
TargaFlorio | zondag 18 januari 2015 @ 10:12 | |
De wagen lijkt inderdaad wel op de impressie die eerder in dit topic gepost is. | ||
TargaFlorio | zondag 18 januari 2015 @ 10:12 | |
Frits van Eerd trouwens ook plannen voor deelname aan Le Mans. | ||
Earl_J_Hickey | maandag 19 januari 2015 @ 20:47 | |
De Nissan: http://blackflag.jalopnik(...)t-r-le-ma-1680363700 Ik vind hem mooi! | ||
Sinister-D- | maandag 19 januari 2015 @ 20:50 | |
ik kwam daarnet ook al een foto tegen tnt valt ie nog mee.... | ||
Fir3fly | maandag 19 januari 2015 @ 20:59 | |
Super lelijk natuurlijk, maar wel innovatief denk ik. Altijd mooi om variatie te zien. | ||
sasquatsch | maandag 19 januari 2015 @ 21:12 | |
Volvo komt niet. Te duur en te weinig zichtbaarheid. Ze kijken nu naar Formule E.
| ||
Sinister-D- | maandag 19 januari 2015 @ 21:18 | |
mooi is anders, maar vanaf de cockpit naar achteren valt ie nog goed mee. Het is de neus die het verziekt. Al bij al vind ik het nog meevallen, ik had erger verwacht na het zien van de schets overlaatst Bij nader inzien: na wat beter te hebben gekeken naar de foto's mag die idd wel super lelijk genoemd worden Hier nog wat meer foto's: http://blackflag.jalopnik(...)t-r-le-ma-1680363700 Spot on [ Bericht 6% gewijzigd door Sinister-D- op 19-01-2015 21:25:01 ] | ||
Sinister-D- | maandag 19 januari 2015 @ 21:24 | |
niet alles té serieus opnemen Sasq, hardop fantaseren mg weleens | ||
sasquatsch | maandag 19 januari 2015 @ 21:45 | |
Doe ik ook niet. Maar ik las vandaag dat Volvo Le Mans te duur vond en dit was een mooi kapstokje om dat nieuws hier te vermelden. | ||
TargaFlorio | dinsdag 20 januari 2015 @ 19:29 | |
| ||
Ferry_76 | vrijdag 23 januari 2015 @ 21:27 | |
Misschien wel met Jan Lammers in de LMP2! https://www.rtlgp-magazin(...)ar-de-24-heures.html | ||
TargaFlorio | vrijdag 23 januari 2015 @ 21:48 | |
Ik zie toch liever wat jongere rijders: Frijns, v/d Garde, Melker, Visser, enz. | ||
Fir3fly | vrijdag 23 januari 2015 @ 23:04 | |
Rolex 24 at Daytona dit weekend trouwens. | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 januari 2015 @ 16:18 | |
19:30 toch? 20:10, volgens de site. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2015 17:04:34 ] | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 januari 2015 @ 16:19 | |
O, kaartjes voor Spa zijn binnen! Echt heel veel zin in. | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 januari 2015 @ 20:11 | |
24 uur van Daytona begint trouwens nu. | ||
TargaFlorio | zaterdag 24 januari 2015 @ 20:17 | |
Het begin (en einde morgen) maar even kijken, maar wordt niet echt enthousiast van deze race. | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 januari 2015 @ 20:17 | |
Mwoah, lekker liggen, biertje erbij, niks mis mee. | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 januari 2015 @ 20:32 | |
Deltawing ligt 4e. Zou wel heel tof zijn als ie het einde haalt, of misschien zelfs wel... | ||
#ANONIEM | zaterdag 24 januari 2015 @ 20:36 | |
En Shane Lewis is de grootste autosportretard van 2015. | ||
#ANONIEM | zondag 25 januari 2015 @ 13:19 | |
En dan nu het gedicht Na 17 uur Daytona: Na 17 uur Daytona Fuck De Bleek Is stuk | ||
TargaFlorio | zondag 25 januari 2015 @ 13:32 | |
Voor die actie van gisteren waarbij hij stilstaat op de baan? | ||
#ANONIEM | zondag 25 januari 2015 @ 13:34 | |
Nou ja, stilstond... Voor die actie waarbij hij zonder oog voor het verkeer z'n auto de baan opreed. Dat had heel anders af kunnen lopen. | ||
Ferry_76 | zondag 25 januari 2015 @ 21:13 | |
Toch nog een spannende race geworden zo aan het einde! De Ford Ecoboost motor in de winnende auto ligt ook in de nieuwe Ford GT, waarmee Ford in 2016 (40 Jaar na de eerste overwinning van de GT40) weer een poging gaat doen Le Mans te winnen (In hun klasse.). Dat gaat daar dus ook Ford vs Corvette vs Porsche vs Ferrari vs Aston Martin worden. [ Bericht 1% gewijzigd door Ferry_76 op 25-01-2015 21:35:55 ] | ||
Ferry_76 | maandag 26 januari 2015 @ 22:18 | |
Een betere tekening van de Nissan GT-R LMP1: https://www.rtlgp-magazin(...)issan-gt-r-lmp1.html | ||
Fir3fly | maandag 26 januari 2015 @ 22:20 | |
We zullen zien. Volgens mij ligt de cockpit toch echt verder naar achteren. | ||
Sinister-D- | maandag 26 januari 2015 @ 22:34 | |
Of het komt door de kijkhoek, maar de proporties van de voorzijde lijkt niet overeen te komen met de spy-shots van vorige week. De voorwielen zijn groter dan de achterwielen op de spy-shots en de neus lijkt hoger en langer (of zoals Fir3fly zegt: de cockpit verder naar achteren). | ||
Wertha | dinsdag 27 januari 2015 @ 15:31 | |
Dat denk ik ook. Eerder als een soort Viper, maar dan in LMP uitvoering. | ||
zBus | zondag 1 februari 2015 @ 19:20 | |
Corvette heeft trouwens altijd geroepen dat als er een Amerikaans merk mee gaat doen in het WEC zij daar dan strijd willen aan gaan. Ik hoop dus dat Ford besluit om de nieuwe wagen in het WEC in te zetten. | ||
Fir3fly | maandag 2 februari 2015 @ 02:17 | |
De Nissan: Front-engined, 3 liter V6 met twee turbo's. Electrisch achter, ICE voor. Ze gaan proberen Le Mans zonder achtervleugel te doen, dus verwacht immense topsnelheid. [ Bericht 8% gewijzigd door Fir3fly op 02-02-2015 02:43:36 ] | ||
Sinister-D- | maandag 2 februari 2015 @ 10:23 | |
Opzich valt het nog wel mee imo..... Marc Gene trouwens als eerste rijder gepresenteerd bij Nissan http://www.motorsport.com(...)ram/?v=2&s=1&r=15238 | ||
Fiorano | maandag 2 februari 2015 @ 11:03 | |
Ik vind het tof dat ze voor een ander concept durven te gaan! | ||
Ferry_76 | maandag 2 februari 2015 @ 12:19 | |
Hier een uitgevreid verhaal met foto's over de ontwikkeling en het concept: http://www.racer.com/wec-(...)by_Marshall_Pruett_6 | ||
roodborst | maandag 2 februari 2015 @ 12:39 | |
Het lijkt wel een soort batmobile. Het ontwerp van Audi spreekt mij meer aan. | ||
TargaFlorio | maandag 2 februari 2015 @ 15:49 | |
Apart design. Ik vind hem niet echt mooi, al is het ook afhankelijk van welke hoek je de wagen ziet. Wel mooi dat Nissan dit durft en dat er uberhaupt ruimte is voor zo'n apart design. | ||
Fir3fly | maandag 2 februari 2015 @ 17:00 | |
Mooi is anders. Maar het is radicaal, vernieuwend en vooral variërend. Ook weer een nieuwe aandrijving, een benzine-V6 hadden we nog niet. Dit wordt een mooi jaar. Audi vs Toyota vs Porsche vs Nissan. Bring it on . | ||
#ANONIEM | maandag 2 februari 2015 @ 20:02 | |
Ik zal vast de enige zijn, maar ik vind 'm echt supertof. Jammer alleen dat ie niet zwart is. | ||
Wertha | maandag 2 februari 2015 @ 21:45 | |
De aankomende Le Mans is op voorhand weer een stukje leuker geworden! | ||
Ferry_76 | maandag 2 februari 2015 @ 22:02 | |
Absoluut! Maar het is natuurlijk wel een gok, en als het niet werkt heeft Nissan een probleem. Werkt het wél, dan kunnen ze nog leuke dingen laten zien. Als ik het zo lees is voor dit concept gekozen juist omdat de huidige LMP1 wagen te weinig gewicht op de vooras hebben, en kon dor de motor voorin te leggen er grote tunnels door de achterkant heen gelegd worden. De aandrijving op de achterwielen is ook gesplitst op een bepaald punt, maar dat moet ik nog even nalezen hoe ze dat precies gedaan hebben. Ook konden ze voor 2000 pk gaan, maar zijn ze niet verder gegaan dan ongeveer 1500 pk. | ||
Fir3fly | maandag 2 februari 2015 @ 22:07 | |
Die 1500 is ook een wassen neus natuurlijk, dat halen ze wellicht alleen voor een paar seconden op de Mulsanne straight. Overigens is de auto behoorlijk veel te zwaar dus daar moeten ze nog flink aan sleutelen. Dit ding is duidelijk voor Le Mans gebouwd, op andere circuits zal hij door de FWD achteraan bungelen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 februari 2015 @ 15:12 | |
1500 pk? Serieus? | ||
Fir3fly | dinsdag 3 februari 2015 @ 15:20 | |
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 februari 2015 @ 15:21 | |
Holy crap... | ||
sasquatsch | dinsdag 3 februari 2015 @ 20:47 | |
Rebellion gaat rijden met AER P60 V6 GDI twin turbo motoren. Door de omschakeling zullen ze de eerste race op Silverstone gaan missen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 3 februari 2015 @ 21:18 | |
Hm. Jammer. Dat Rebellion-geluid was echt episch. | ||
Ferry_76 | dinsdag 3 februari 2015 @ 22:14 | |
De TT V6 levert 600 PK, de rest komt van het KERS vliegwielsysteem dat alle vier de wielen aandrijft. Dus de as van het KERS naar de voorwielen gaat dus door de V van het motorblok heen, aan de achterkant word het nog interessanter: Gewaagd, hopelijk blijft het boeltje heel. Wel is die hele auto een verdomd knap stukje engineering. | ||
Ferry_76 | donderdag 5 februari 2015 @ 15:36 | |
En Marc Gene natuurlijk.. Vol LMP1 startveld op Le Mans dit jaar! | ||
Ferry_76 | donderdag 5 februari 2015 @ 15:45 | |
Startlijst voor Le Mans 2015 : In ieder geval weer twee een Nederlander aan de start. | ||
sasquatsch | donderdag 5 februari 2015 @ 17:08 | |
Bleekemolen op de reservelijst. | ||
sasquatsch | donderdag 5 februari 2015 @ 17:29 | |
De endurance klassen zitten goed vol. 35 fulltime inschrijvingen voor de WEC En 34 inschrijvingen voor de ELMS
| ||
Ferry_76 | donderdag 5 februari 2015 @ 17:37 | |
Trouwens 14 LMP1 + 20 LMP2 + 9 GTE Pro + 13 GTE Am = 56 auto's maar welke is dan de 'Garage 56' deelnemer..? | ||
Fir3fly | donderdag 5 februari 2015 @ 17:37 | |
LMP3 lijkt me best vet. | ||
Ferry_76 | donderdag 5 februari 2015 @ 17:47 | |
Hulkenberg krijgt gezelschap van Nick Tandy en Earl Bamber in de Porsche 919. http://www.racer.com/wec-(...)get-porsche-p1-seats | ||
sasquatsch | donderdag 5 februari 2015 @ 17:47 | |
Waarschijnlijk geen, omdat de beoogde deelnemer Nissan nu deelneemt in de LMP1. | ||
TargaFlorio | donderdag 5 februari 2015 @ 17:48 | |
LMP1 Toch jammer dat Toyota geen 3e wagen inzet. | ||
Ferry_76 | donderdag 5 februari 2015 @ 17:52 | |
Ik zie alleen maar Ginetta in de lijst staan, terwijl Onroak/Ligier ook een auto heeft: http://www.autosport.com/news/report.php/id/117556 En er in het artikel over vier fabrikanten gesproken wordt. | ||
sasquatsch | donderdag 5 februari 2015 @ 18:07 | |
Onroak, LAS (Loeb, Adessa en Sora) en Ave/Riley zijn de drie anderen. Alleen zijn die nog niet klaar en is het hoogst onwaarschijnlijk dat ze aan de start van de eerste race staan, maar later in het seizoen zullen aantreden. | ||
Geralt | donderdag 5 februari 2015 @ 18:16 | |
Wanneer is de 1000km van Spa als ik vragen mag? Daar wil ik wel weer eens een keertje heen. | ||
sasquatsch | donderdag 5 februari 2015 @ 18:30 | |
Te beroerd om te googelen?
| ||
Geralt | donderdag 5 februari 2015 @ 18:32 | |
FOK! is mijn google. Thanks! | ||
Sinister-D- | donderdag 5 februari 2015 @ 20:14 | |
wtf Toyota geen derde wagen | ||
#ANONIEM | donderdag 5 februari 2015 @ 20:15 | |
Nou ja, de 6 uur van Spa. | ||
Geralt | donderdag 5 februari 2015 @ 20:20 | |
Is dt veranderd? Was eerst toch de 1000km van Spa of ben ik aan het dementeren? | ||
#ANONIEM | donderdag 5 februari 2015 @ 20:22 | |
Het is al een aantal jaren de 6 uur van Spa. | ||
Sinister-D- | donderdag 5 februari 2015 @ 20:22 | |
dat klopt, maar dat was sowieso om en nabij de 6 uur Dat is verandert toen het een ronde van het WEC is geworden..... | ||
Geralt | donderdag 5 februari 2015 @ 20:23 | |
Ahh okay. Ik was er voor het laatst toen Jos mee reed met de Porsche in de LMP2. Mooi was dat. | ||
sasquatsch | donderdag 5 februari 2015 @ 20:56 | |
Ik toen Jan mee reed met de Jaguar. | ||
Ferry_76 | donderdag 5 februari 2015 @ 21:17 | |
Funzel | vrijdag 6 februari 2015 @ 10:51 | |
Allejezus wat een dik filmpje | ||
Sinister-D- | vrijdag 6 februari 2015 @ 13:17 | |
Beetje melodramatisch, maar verdomme wel een goed filmpje om te promoten beetje kippenvel | ||
Ferry_76 | vrijdag 6 februari 2015 @ 16:53 | |
Interview met de ontwerper van de Nissan GT-R LM: http://www.racer.com/wec-(...)-ben-bowlby?showall= | ||
TargaFlorio | zaterdag 7 februari 2015 @ 19:19 | |
Over een half uur de start van de Bathurst 12 Hour. Mount Panorama Circuit Bathurst > Le Mans > Spa | ||
TargaFlorio | zaterdag 7 februari 2015 @ 19:24 | |
Live video stream: http://bathurst12hour.com.au/live-int Radio Le Mans: http://www.radiolemans.com/ Live timing: http://www.bathurst12hour.com.au/timing | ||
Ferry_76 | zaterdag 7 februari 2015 @ 20:08 | |
Al in diverse racesims rondjes over Bathurst gereden, maar ik vind het echt geen leuk circuit... Overigens rammelt het nog in de LMP2 klasse, en aangezien Bleekemolen eerste reserve is..: https://www.rtlgp-magazin(...)-in-lmp2-klasse.html | ||
TargaFlorio | zaterdag 7 februari 2015 @ 20:10 | |
Afgelopen week aardig wat rondjes gereden (iRacing) maar ik vind het geweldig, al moet ik toegeven dat het erg lastig is. Binnen 10 ronden zet ik de wagen wel een keer in de muur. | ||
Fir3fly | zaterdag 7 februari 2015 @ 22:46 | |
Ik vind het maar een maf circuit. Zometeen eens een GT3 race daar proberen in iRacing... | ||
sasquatsch | zondag 8 februari 2015 @ 09:11 | |
#ANONIEM | zondag 8 februari 2015 @ 09:21 | |
Maar dan wel voor het hele WEC-seizoen aub. | ||
sasquatsch | zondag 8 februari 2015 @ 09:27 | |
Bleekemolen rijdt het hele seizoen United Sportscar Championship in de VS, dus geen WEC. | ||
#ANONIEM | zondag 8 februari 2015 @ 09:29 | |
O ja, da's waar ook. Ze zouden van het WEC en het USC in de toekomst een klasse moeten maken. Dat zou echt de allertofste raceklasse met de allertofste kalender ooit zijn... | ||
sasquatsch | zondag 8 februari 2015 @ 10:14 | |
TargaFlorio | dinsdag 10 februari 2015 @ 21:47 | |
Mooie race. Spannende finish. Godzilla En schade gereden? | ||
Fir3fly | woensdag 11 februari 2015 @ 14:01 | |
Viel mee. Van 22e naar de 6e plaats gereden door alle uitvallers, dat wel . | ||
sasquatsch | maandag 23 februari 2015 @ 18:17 | |
3 dagen 6 uur van Spa kost maar ¤ 31. Is de moeite waard.
| ||
Sinister-D- | maandag 23 februari 2015 @ 19:43 | |
Spotgoedkoop | ||
Fir3fly | maandag 23 februari 2015 @ 19:51 | |
Jammer dat Spa zo ver weg is. | ||
Sinister-D- | maandag 23 februari 2015 @ 19:55 | |
~45 minuten is toch niet ver weg | ||
#ANONIEM | maandag 23 februari 2015 @ 20:01 | |
Kaarten zijn binnen, hotel (op 500 meter afstand van het circuit!) is geboekt. | ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 20:13 | |
Fak daar wil ik eigenlijk ook wel graag heen. | ||
Geralt | maandag 23 februari 2015 @ 20:18 | |
Misschien dat ik alleen de zaterdag ga, nog even kijken hoe dat uitkomt en of ik er op tijd aan denk dat dat is. | ||
Ferry_76 | zondag 1 maart 2015 @ 14:18 | |
Go pro filmpje met on-board beelden van de Nissan: | ||
#ANONIEM | maandag 2 maart 2015 @ 18:49 | |
Als je daar een blackmetalechtpaar met een kind van een jaar of tien ziet lopen: dat zijn wij. | ||
Geralt | maandag 2 maart 2015 @ 18:53 | |
Blackmetal WTF? Ik weet niet precies hoe ik me je voorgesteld zou hebben, maar ik zou geen blackmetal verwacht hebben eerlijk gezegd | ||
#ANONIEM | maandag 2 maart 2015 @ 18:53 | |
True ende evil. | ||
Ferry_76 | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:56 | |
De nieuwe Audi LMP1: | ||
Geralt | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:38 | |
Is er eigenlijk inmiddels een game waar de Targa Florio in zit of nog altijd niet? | ||
Fir3fly | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:39 | |
En de Nissan: | ||
Geralt | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:41 | |
Ik vind die Nissan echt vet | ||
Ferry_76 | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:41 | |
Er zijn mods voor in ieder geval rFactor en GTR2. Rondjes van 70 kilometer en grote kans dat je wel een keer of wat een paal of muur raakt. | ||
Geralt | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:45 | |
Niet recent en die zien er anno 2015 niet meer uit imo. Nooit geweten overigens dat die mods er waren. Dat is toch wel een beetje een vergeten race. Tegenwoordig zit de Nordschleife in alle grote titels standaard en anders dan zit ie er wel binnen no time in. Deze zit er nooit in. Jammer wel. Anyway, genoeg offtopic geneuzel. Game on | ||
sasquatsch | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:24 | |
En eentje met de Mille Miglia? | ||
TargaFlorio | woensdag 4 maart 2015 @ 14:43 | |
Ik heb Assetto Corse nooit gespeeld overigens. | ||
Ferry_76 | woensdag 4 maart 2015 @ 15:10 | |
Zo te zien een 1:1 conversie van de rFactor mod. | ||
M90 | zaterdag 14 maart 2015 @ 13:21 | |
Nissan Line-up #22 (WEC) Olivier Pla Harry Tincknell Michael Krumm #23 (WEC) Marc Gene Jan Mardenborough Max Chilton #21 (Le Mans) Lucas Ordonez Alex Buncombe Tsugio Matsuda. | ||
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2015 @ 21:01 | |
Nissan trekt zich terug uit de eerste WEC races. Debuut LMP1 pas in Le Mans.
| ||
M90 | dinsdag 17 maart 2015 @ 22:38 | |
Erg jammer, had ze graag op Spa gezien. Belooft ook niet heel veel goeds voor Le Mans | ||
#ANONIEM | woensdag 18 maart 2015 @ 05:31 | |
Kutzooi. | ||
Ferry_76 | woensdag 18 maart 2015 @ 17:24 | |
Problemen met de crashtest schijnbaar: http://www.racexpress.nl/(...)ns-hoofddoel/n/65323 | ||
M90 | donderdag 19 maart 2015 @ 22:41 | |
Audi heeft vandaag de nieuwe R18 officieel onthult | ||
Wertha | vrijdag 20 maart 2015 @ 13:16 | |
Wat ziet dat er toch heerlijk uit! Heb er een tijdje watertandend naar zitten turen! | ||
nils7 | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:20 | |
Ik heb nog een plekje over in de garage | ||
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:23 | |
Vooral de neus vind ik mooi. Lekker aggressief. | ||
Peterselieman | vrijdag 20 maart 2015 @ 14:25 | |
Dat ding past toch nooit in jouw garage? | ||
#ANONIEM | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:01 | |
Iemand al enige informatie gevonden wat betreft de andere klasses die in het WEC-weekend in Spa rijden? De Porsche Benelux Cup rijdt in ieder geval, maar ik neem aan dat de overige ruimte ook nog wel gevuld zal worden. | ||
Ferry_76 | vrijdag 20 maart 2015 @ 16:04 | |
Ik vind dan juist die twee boogjes wat raar staan, maar goed 'form follows function' neem ik aan. | ||
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:21 | |
Godverdegodver. Waarom toch moet de ACO zichzelf élke keer weer in de vingers snijden?http://sportscar365.com/i(...)mp2-engine-for-2017/ | ||
sasquatsch | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:29 | |
Omdat het Fransen zijn? | ||
Sinister-D- | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:29 | |
whut | ||
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:36 | |
Geen idee. Maar het is altijd weer hetzelfde liedje. Een klasse cq kampioenschap wordt immens populair bij zowel publiek als (prive!)teams en de FIA en ACO gooien er weer een atoombom op. Het gebeurde met Group C in de vroege jaren 90, GT1 eind jaren 90 en nu dus LMP2. En ze hadden juist LMP3 ingevoerd met een spec engine voor een extra opstapklasse . Edit: gek genoeg gebeurt dit ook vaak in een tijd waarin F1 in de problemen zit... | ||
TargaFlorio | vrijdag 20 maart 2015 @ 19:53 | |
Ik snap het ook niet. LMP2 loopt momenteel toch erg goed? Waarom dan veranderen? | ||
sasquatsch | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:11 | |
Misschien dat ze motorenfabrikanten van de WEC naar de F1 willen laten overstappen. Gebeurde vroeger ook met de Groep C teams die met de 3,5 liter motoren reden. Die werden te duur waardoor de fabrikanten (waaronder Mercedes) overstapten naar de F1. | ||
Ferry_76 | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:15 | |
Als die Engine provider Renault gaat worden voorspel ik een uitermate korte 24 uur van Le Mans in de LMP2 categorie.. | ||
Fir3fly | vrijdag 20 maart 2015 @ 20:59 | |
Lobby van Franse constructeurs (Oreca voornamelijk) en een motorleverancier (Nissan). En zoals sasquatsch zegt, altijd als de F1 in de problemen zit probeert de FIA de WEC te vermoorden. De FIA zegt deze keer dat ze motorleveranciers in LMP1 willen zien. | ||
Sinister-D- | vrijdag 20 maart 2015 @ 21:31 | |
sinds wanneer wordt de FIA geloofd als ze zo'n dingen zeggen? | ||
TargaFlorio | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:11 | |
De huidige Nissan (= Renault) LMP2 motor is anders wel de beste van het veld. | ||
TargaFlorio | vrijdag 20 maart 2015 @ 22:18 | |
Over LMP3 gesproken, vandaag was shakedown van de Ginetta: | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 15:42 | |
Live http://www.imsa.com/camera/imsatv Net gestart | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:00 | |
STOER!!! | ||
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:03 | |
Jammer dat ESM met de oude bak rijdt (die nieuwe HPD gaat waarschijnlijk nooit weer terugkomen nu de FIA P2 de nek omgedraaid heeft). En dat die stomme DPs er nog zijn. | ||
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:08 | |
Ik krijg alleen de onboard feed... | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:11 | |
je kan onder de stream aangeven welke feed je wil | ||
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:36 | |
Werkt dus niet, gaat automatisch naar onboard. | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:39 | |
Hm, raar Bij mij in zowel IE11 als Firefox gaat het wel goed, hoewel er ook op die stream regelmatig onboards voorbij komen | ||
Fir3fly | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:45 | |
Nu doet iet het weer . | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 16:47 | |
Gelukkig | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 maart 2015 @ 17:26 | |
Mooi linkje gevonden voor de mediaspeler, 42'' sebring edit: vreugde was van korte duur edit2: en terug vertrokken, de broadcasters wisselen tussen verschillende m3u8-stream files voor de officiële stream op de Imsa website [ Bericht 30% gewijzigd door Sinister-D- op 21-03-2015 17:42:53 ] | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:12 | |
maak er zelf geen gebruik van maar werkt 1 van deze 3? http://imsamultimedia-lh.(...)1@172999/master.m3u8 http://hlslive-i.akamaihd.net/hls/live/201372/tudor6/master.m3u8 http://imsaintl-lh.akamaihd.net/i/imsaintl01_01@84216/master.m3u8 | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:53 | |
Die nieuwe Corvette is eigenlijk best cool. | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 18:55 | |
mee eens | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:36 | |
Reddit die 3 gebruikte ik daarstraks idd (nog eventjes tussendoor naar de winkel geweest) [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 21-03-2015 19:43:06 ] | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:42 | |
Van Der Zande geklasseerd als een Gentlemens Driver? | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 19:53 | |
Dat kan niet toch? Van der Zande Renger Gold | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:12 | |
dacht dat ik dat door beeld zag komen vandaar de vraag dus | ||
#ANONIEM | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:17 | |
F1 zou hier moeten rijden. Lekker stuiteren. | ||
M90 | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:19 | |
mooie gevechten gaande blijft een vet circuit | ||
Sinister-D- | zaterdag 21 maart 2015 @ 20:50 | |
dan heb je 20x 'n "gevalletje Bottas" | ||
M90 | zondag 22 maart 2015 @ 11:08 | |
Mooie race! Prototypes vond ik tijdens ALMS leuker, maar GTLM was zoals altijd fantastisch Bleekemolens helaas door pech vanuit winnende positie verloren, 5 minuten voor het einde | ||
TargaFlorio | zondag 22 maart 2015 @ 13:45 | |
Nog even over LMP2. Naast de spec motor (VAG heeft schijnbaar interesse) wil men ook het aantal fabrikanten beperken tot 4. Fabrikanten die genoemd worden zijn Oreca, Onroak, Dallara en Multimatic-Lola. | ||
M90 | zondag 22 maart 2015 @ 15:59 | |
Riley wordt ook meerdere keren genoemd lees ik Een van de eerste LMP3 foto's ziet er ook niet slecht uit | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 20:15 | |
Holy crap! Dat ding ziet er fantastisch uit! Wat voor motor gaan ze daarin proppen? | ||
Nattekat | zondag 22 maart 2015 @ 20:17 | |
LMP3? Ik heb heel interessant nieuws gemist (of vergeten) | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 20:18 | |
Gevonden:
| ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 20:20 | |
Klinkt echt bijzonder kansrijk. Als ik het geld zou hebben, dan zou ik zo een team beginnen. | ||
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 20:50 | |
Ja LMP3 is echt een goed idee. Daarom is het des te meer bizar dat de FIA/ACO LMP2 liquideert. | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:06 | |
Dat is wat extreem gesteld. LMP2 is nu eenmaal een lastige klasse om te beheren. Zie bijvoorbeeld toen Porsche een extreem goede, maar dure auto inzette. De rest had geen schijn van kans. Die kostenrestrictie was echt nodig. | ||
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:08 | |
En die was er ook wel. En dat werkte prima. Het aantal kleine zelfstandige constructeurs was voor dit jaar en voor 2016 enorm. Met andere woorden, de formule was een doorslaand succes. Deze beslissing heeft geen rationele uitleg behalve dan dat er krachten spelen op de achtergrond waar wij geen weet van hebben en die ons ook niet verteld worden. (Druk van de FIA, lobby van een of twee constructeurs, niemand die het weet). | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:12 | |
Ja, LMP2 moet 'matig' blijven. Logisch. Maar dan moeten we eigenlijk wel minstens zeven LMP1-teams hebben, vind ik tenminste. | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:13 | |
Volgens mij viel het in het recente verleden trouwens wel mee wat betreft de deelnemende LMP2'ers. | ||
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:13 | |
Nou ja het is gesuggereerd dat de ACO wellicht daar heen wil, die kleinere constructeurs naar de LMP1-L klasse. Die, je raadt het al, vele malen duurder is. Dus wederom, dat is ook niet rationeel. | ||
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:16 | |
Dan heb je niet goed opgelet. De afgelopen jaren is P2 in een stroomversnelling gekomen die dit jaar tot een hoogtepunt zou gaan komen met een nieuwe HPD, SARD-Morand, Strakka-Dome, Ligier (die er in 2014 al was) en nog wat kleinere constructeurs. Veel van bovenstaande auto's zullen dit jaar op de circuits verschijnen. Sommige zoals de HPD zullen door deze nieuwe regels simpelweg geschrapt worden. | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:20 | |
Zou kunnen. Er staat mij iets bij van een gevoel van 'jammer dat het LMP2-veld zo klein is'. Maar inderdaad, ik kan dat nu niet hard maken. Hoe dan ook: ik wens het WEC-veld echt het allerbeste. Ik vind het een fantastische raceklasse. | ||
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:21 | |
In de tijd van de die Porsche was dat wellicht zo ja. Maar dat is ook al een flink aantal jaren geleden. Voor zover ik mij kan herinneren is het P2 veld sindsdien altijd gezond geweest. | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:24 | |
Even gecheckt. Vorig jaar op Spa vijf LMP2's van in totaal drie constructeurs. Niet echt denderend, wat mij betreft. | ||
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:26 | |
Who cares about Spa? Dit kampioenschap draait om Le Mans natuurlijk. Heel veel van die teams gaan gewoon alleen voor Le Mans. Bovendien hadden veel constructeurs een jaartje overgeslagen (in 2013 waren er nog 9 in het kampioenschap) om zich te concentreren op 2015. En dat zie je nu dus terug. | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:27 | |
I care about Spa. Het is een kampioenschap en een kampioenschap heeft deelnemers nodig. | ||
Fir3fly | zondag 22 maart 2015 @ 21:29 | |
En die zijn er dit jaar dus weer meer omdat ze nieuwe auto's gebouwd hebben. Met het oog op de 2017 regels die toen bekend waren en die nu dus volledig omgegooid zijn. | ||
#ANONIEM | zondag 22 maart 2015 @ 21:30 | |
En wat dat betreft: ik heb liever een groter LMP2-startveld in het hele seizoen, dan een enorm startveld op Le Mans. | ||
sasquatsch | donderdag 26 maart 2015 @ 15:25 | |
Nieuwe kleurstelling van de Porsches voor Le Mans | ||
Fir3fly | donderdag 26 maart 2015 @ 16:32 | |
Aparte liveries, vet . | ||
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 16:38 | |
Ook met drie verschillende neuzen zo te zien? De zwarte heeft een hogere neus, terwijl het middengedeelte van de witte (Waar het startnummer staat) smaller lijkt dan bij de rode Porsche. Die rode lijkt wel wat op de Salzburg 917 trouwens. | ||
Fir3fly | donderdag 26 maart 2015 @ 16:42 | |
Dat is gezichtsbedrog. | ||
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 17:08 | |
Ter verduidelijking: in Silverstone gaan ze trouwens gewoon met 2 witte wagens rijden, op Spa met 3 witte en enkel op Le Mans met deze kleurstelling. | ||
Ferry_76 | donderdag 26 maart 2015 @ 17:31 | |
Kijk hier maar, waar ook te zien is dat in ieder geval de rode en witte verschillende zijkanten hebben (Het 'kieuwen' gedeelte achter het voorwiel) en dat de zwarte een kleinere achterspoiler heeft. De witte heeft ook nog driehoekige luchtinlaten voor de achterspatborden die de rode niet heeft. En Porsche heeft de stap van 6MJ naar 8MJ gemaakt, terwijl Audi van 2MJ naar 4MJ is gegaan. Edit: Handig om er een link bij te doen, het was vroeg vanochtend.. https://www.rtlgp-magazin(...)sche-919-hybrid.html De derde foto dus. [ Bericht 19% gewijzigd door Ferry_76 op 26-03-2015 17:42:09 ] | ||
Fir3fly | donderdag 26 maart 2015 @ 17:39 | |
Je hebt gelijk, de rode auto is nog uit 2014. Overigens heeft Toyota bevestigd sowieso nog 3 jaar in WEC te blijven. | ||
M90 | donderdag 26 maart 2015 @ 20:41 | |
Porsche liveries btw erg vet | ||
TargaFlorio | donderdag 26 maart 2015 @ 20:54 | |
Ik vind het nog steeds jammer dat de Toyota niet rood is. Toyota = rood, niet blauw | ||
Sinister-D- | donderdag 26 maart 2015 @ 20:59 | |
u vraagt, wij draaien | ||
M90 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:08 | |
Toyota & Porsche beide al rond de 26,500km getest | ||
Nattekat | donderdag 26 maart 2015 @ 21:09 | |
| ||
Wertha | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:39 | |
Die rode Porsche ziet er verdomd goed uit! | ||
Sinister-D- | vrijdag 27 maart 2015 @ 10:14 | |
Hoe zit dat eigenlijk met de startnummers van WEC/ACO? Ik zie al jaren dezelfe equipes met dezelfde nummers, Toyota adopteerde enkele jaren geleden de 7/8/9 van Peugeot, en bleef hier enkele jaren mee rijden terwijl 4/5/6 ook nog beschikbaar waren. Audi heeft nu 7/8/9. Maar Porsche rijdt al 2 jaar met dezelfde nummers, en Nissan gaat met 23/24/25 rijden. Dat de WCC van vorig jaar 1/2/3 krijgt is logisch, maar ik snap de rest van de roulatie niet helemaal ik dacht het in eerste instantie dat deelnemende (of oud-deelnemers) vaste nummers hadden? | ||
Fir3fly | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:10 | |
Iedereen mag min of meer zelf kiezen (behalve nummer 1 voor de kampioen dus). De reden dat die teams specifiek die nummers kiezen is niet bekend voor zover ik weet. | ||
Bluurgh | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:13 | |
Werkt dat niet gewoon zoals in de F1 vroeger? Waar Ferrari natuurlijk bekend stond om 27/28 bijvoorbeeld. Toen had je ook constructies dat team A 7/8 had en Team B 23/24 had. Ging team B failliet nam team A hun nummers over en ging team C met 7/8 rijden of bleven ze ongebruikt. | ||
sasquatsch | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:40 | |
Het team van de kampioen switchte met het team dat kampioen werd. Dus Williams reed met nummer 27,28 en Ferrari met 1 en 2 (in 1980) en in 1981 reed WIlliams met 1 en 2 en Ferrari met 27 en 28. | ||
TargaFlorio | vrijdag 27 maart 2015 @ 11:50 | |
Dit is toch veel mooier? | ||
M90 | zaterdag 28 maart 2015 @ 00:42 | |
Vandaag test dag op Paul Ricard en de tijden van voornamelijk Porsche zijn indrukwekkend. Met 1:37.220 bijna 4 seconden(!!) sneller dan het lap record van de Peugeot 908 uit 2010 Zijn 3 sessies geweest, van de top teams in LMP1 hier de snelste tijden van de sessies gecombineerd (elke snelste tijd van sessie in deze lijst)
| ||
TargaFlorio | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:11 | |
Zware crash op Nordschleife. Nissan GT3 van Jann Mardenborough is bij Flugplatz over de hekken gegaan en in publiek terechtgekomen. Tenminste één dodelijk slachtoffer. http://www.dailysportscar(...)ent-stops-vln-1.html | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:15 | |
O, kak... | ||
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:17 | |
Beeld: | ||
TargaFlorio | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:21 | |
RIP | ||
Ferry_76 | zaterdag 28 maart 2015 @ 15:52 | |
Godver, en het leek nog wel een mooi weekend te kunnen gaan worden, met vier Nederlanders in de top vijf... | ||
Sinister-D- | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:49 | |
Godverdomme edit: fout fout fout die stoeljes onder de wagen edit2: ow crap, en dan ook nog die reactie van Taki Inoue op Twitter
| ||
TargaFlorio | zaterdag 28 maart 2015 @ 16:56 | |
Inoue die over anderen zegt dat ze niet kunnen rijden. Zieke opmerking van hem. | ||
Coelho | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:38 | |
Dat hebben we jaren geleden toch ook met een aantal auto's gezien tijdens LeMans dat ze airborne gingen? Ik kan me nog een auto herinneren die in de bomen landde. | ||
Peterselieman | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:42 | |
ja, dat was de Mercedes in 1999, tweemaal zelfs | ||
Coelho | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:45 | |
Ja inderdaad! Die bedoel ik. Zijn teamgenoot(?) toch ook dat weekend? En nu ik die over de baan reclame zie herinner ik me ook dat er ooit iemand verongelukt is door airborne te gaan en vervolgens tegen zo'n reclamebord aan te crashen. Maar ik ben slecht in de feitjes wie/wanneer. | ||
Fir3fly | zaterdag 28 maart 2015 @ 17:45 | |
Jammer alleen dat die wagens in de GTP-klasse reden en niet in de GT1 . | ||
Wertha | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:07 | |
Ik moest ook meteen aan die crashes denken. Vooral die tweede. | ||
Geralt | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:35 | |
Holy crap! | ||
nils7 | zaterdag 28 maart 2015 @ 18:46 | |
Is dat die eerste bocht na het eerste "rechte stukje" op de nordschleiffe wat zo omhoog loopt? Dit stuk: https://www.google.nl/map(...)9:0x93eece715e42692e Daar ga ik in GT6 ook altijd vliegen | ||
M90 | zaterdag 28 maart 2015 @ 20:39 | |
Damn | ||
TagForce | zaterdag 28 maart 2015 @ 21:11 | |
Het heet dan ook niet voor niets "Flugplatz". | ||
Klonk | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:06 | |
Die stoeltjes hebben die niet op een plek gestaan tussen de twee hekken in? Dan zou het gewoon een hele domme plek zijn om te gaan zitten... Of staan die dubbele hekken er niet meer? | ||
Sinister-D- | zaterdag 28 maart 2015 @ 22:26 | |
Opstijgen vanuit een andere hoek. | ||
M90 | zondag 29 maart 2015 @ 18:28 | |
Als gevolg van het ongeluk zijn SP7, SP8, SP8T, SP9, SP10, SP-Pro en SP-X categorie auto's (praktisch alle GT wagens) voorlopig niet startgerechtigd op de Nürburgring Nordschleife. | ||
rubbereend | donderdag 2 april 2015 @ 22:40 | |
vol |