Wat ziet dat er toch heerlijk uit! Heb er een tijdje watertandend naar zitten turen!quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:41 schreef M90 het volgende:
[ afbeelding ]
Audi heeft vandaag de nieuwe R18 officieel onthult
Ik heb nog een plekje over in de garagequote:Op donderdag 19 maart 2015 22:41 schreef M90 het volgende:
[ afbeelding ]
Audi heeft vandaag de nieuwe R18 officieel onthult
Dat ding past toch nooit in jouw garage?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb nog een plekje over in de garage
Ik vind dan juist die twee boogjes wat raar staan, maar goed 'form follows function' neem ik aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
Vooral de neus vind ik mooi. Lekker aggressief.
http://sportscar365.com/i(...)mp2-engine-for-2017/quote:In the first wave of an expected overhaul of the second-tier prototype platform, the FIA has confirmed that the LMP2 class will feature a spec engine beginning in 2017.
As revealed by Sportscar365 last month, the FIA and ACO proposed radical new regulations to the cost-capped prototype class, including a limit of four chassis constructors and a single engine supplier for the FIA World Endurance Championship, European and Asian Le Mans Series.
Confirmation came during today’s FIA World Motor Sport Council meeting in Geneva, with the spec engine part of the “goal to universalize” the category.
Manufacturers are due to meet with the FIA and ACO next week in Paul Ricard to finalize the remainder of the regulations, including the tender process for the single engine provider as well as the expected four official constructors.
Despite the FIA’s wording, it’s expected the TUDOR United SportsCar Championship will continue with open engine rules, although their cars, which may also feature brand-specific bodywork, would only be eligible for the 24 Hours of Le Mans.
The proposal has received mixed reviews from manufacturers in the industry.
Omdat het Fransen zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:21 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdegodver. Waarom toch moet de ACO zichzelf élke keer weer in de vingers snijden?
[..]
http://sportscar365.com/i(...)mp2-engine-for-2017/
Geen idee. Maar het is altijd weer hetzelfde liedje. Een klasse cq kampioenschap wordt immens populair bij zowel publiek als (prive!)teams en de FIA en ACO gooien er weer een atoombom op. Het gebeurde met Group C in de vroege jaren 90, GT1 eind jaren 90 en nu dus LMP2.quote:
Misschien dat ze motorenfabrikanten van de WEC naar de F1 willen laten overstappen. Gebeurde vroeger ook met de Groep C teams die met de 3,5 liter motoren reden. Die werden te duur waardoor de fabrikanten (waaronder Mercedes) overstapten naar de F1.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap het ook niet. LMP2 loopt momenteel toch erg goed? Waarom dan veranderen?
Lobby van Franse constructeurs (Oreca voornamelijk) en een motorleverancier (Nissan). En zoals sasquatsch zegt, altijd als de F1 in de problemen zit probeert de FIA de WEC te vermoorden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap het ook niet. LMP2 loopt momenteel toch erg goed? Waarom dan veranderen?
sinds wanneer wordt de FIA geloofd als ze zo'n dingen zeggen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De FIA zegt deze keer dat ze motorleveranciers in LMP1 willen zien.
De huidige Nissan (= Renault) LMP2 motor is anders wel de beste van het veld.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:15 schreef Ferry_76 het volgende:
Als die Engine provider Renault gaat worden voorspel ik een uitermate korte 24 uur van Le Mans in de LMP2 categorie..
Over LMP3 gesproken, vandaag was shakedown van de Ginetta:quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
En ze hadden juist LMP3 ingevoerd met een spec engine voor een extra opstapklasse.
STOER!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:42 schreef M90 het volgende:
Live![]()
http://www.imsa.com/camera/imsatv
Net gestart
Ik krijg alleen de onboard feed...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:42 schreef M90 het volgende:
Live![]()
http://www.imsa.com/camera/imsatv
Net gestart
Werkt dus niet, gaat automatisch naar onboard.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:11 schreef M90 het volgende:
[..]
je kan onder de stream aangeven welke feed je wil
Hm, raarquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Werkt dus niet, gaat automatisch naar onboard.
maak er zelf geen gebruik van maar werkt 1 van deze 3?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Mooi linkje gevonden voor de mediaspeler, 42'' sebring
edit: vreugde was van korte duur![]()
edit2: en terug vertrokken, de broadcasters wisselen tussen verschillende m3u8-stream files voor de officiële stream op de Imsa website![]()
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:12 schreef M90 het volgende:
[..]
maak er zelf geen gebruik van maar werkt 1 van deze 3?
http://imsamultimedia-lh.(...)1@172999/master.m3u8
http://hlslive-i.akamaihd.net/hls/live/201372/tudor6/master.m3u8
http://imsaintl-lh.akamaihd.net/i/imsaintl01_01@84216/master.m3u8
dacht dat ik dat door beeld zag komenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:53 schreef M90 het volgende:
Dat kan niet toch?
Van der Zande Renger
Gold
dan heb je 20x 'n "gevalletje Bottas"quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
F1 zou hier moeten rijden. Lekker stuiteren.
Holy crap! Dat ding ziet er fantastisch uit! Wat voor motor gaan ze daarin proppen?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:59 schreef M90 het volgende:
Riley wordt ook meerdere keren genoemd lees ik
Een van de eerste LMP3 foto's ziet er ook niet slecht uit
[ afbeelding ]
LMP3? Ik heb heel interessant nieuws gemist (of vergeten)quote:Op zondag 22 maart 2015 15:59 schreef M90 het volgende:
Riley wordt ook meerdere keren genoemd lees ik
Een van de eerste LMP3 foto's ziet er ook niet slecht uit
[ afbeelding ]
quote:The ACO specification has to be taken into account. It imposes a closed vehicle with a carbon chassis and a metal rollbar, FIA safety standards, an obligatory crash test, a shark's fin, openings on top of the wheel arches and a weight of between 870 and 900 kg.
Cars will have a single engine (to be confirmed before end of july), V8, putting out around 420. The engine management system will come from Magneti Marelli. This ensemble will be sold by Oreca, which will provide a back-up service to help the teams at all the circuits. A single engine will be allowed per car per season and each one must last 10 000 km without maintenance. A certain number of other common parts will be imposed. The size of the tyres will be similar to those used in the Porsche Cup.All these measures will lead to cost capping. The sales price of these cars should not exceed 195 000 euros (chassis: around 135 000 euros, engine: around 60 000 euros).
The running costs of a car over an ELMS season should be between 350 and 400 000 euros. It will not require a large staff.The LM P3s are aimed at opening the door to endurance racing and they are destined in priority for young drivers and gentlemen drivers.In the LM P pyramid the LM P3s will be the first step before moving up to the LM P2s (accepted in all series as well as the Le Mans 24 Hours) and the LM P1 (FIA WEC and Le Mans 24 Hours only).
Dat is wat extreem gesteld. LMP2 is nu eenmaal een lastige klasse om te beheren. Zie bijvoorbeeld toen Porsche een extreem goede, maar dure auto inzette. De rest had geen schijn van kans. Die kostenrestrictie was echt nodig.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ja LMP3 is echt een goed idee. Daarom is het des te meer bizar dat de FIA/ACO LMP2 liquideert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |