Wat ziet dat er toch heerlijk uit! Heb er een tijdje watertandend naar zitten turen!quote:Op donderdag 19 maart 2015 22:41 schreef M90 het volgende:
[ afbeelding ]
Audi heeft vandaag de nieuwe R18 officieel onthult
Ik heb nog een plekje over in de garagequote:Op donderdag 19 maart 2015 22:41 schreef M90 het volgende:
[ afbeelding ]
Audi heeft vandaag de nieuwe R18 officieel onthult
Dat ding past toch nooit in jouw garage?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik heb nog een plekje over in de garage
Ik vind dan juist die twee boogjes wat raar staan, maar goed 'form follows function' neem ik aan.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 14:23 schreef Fir3fly het volgende:
Vooral de neus vind ik mooi. Lekker aggressief.
http://sportscar365.com/i(...)mp2-engine-for-2017/quote:In the first wave of an expected overhaul of the second-tier prototype platform, the FIA has confirmed that the LMP2 class will feature a spec engine beginning in 2017.
As revealed by Sportscar365 last month, the FIA and ACO proposed radical new regulations to the cost-capped prototype class, including a limit of four chassis constructors and a single engine supplier for the FIA World Endurance Championship, European and Asian Le Mans Series.
Confirmation came during today’s FIA World Motor Sport Council meeting in Geneva, with the spec engine part of the “goal to universalize” the category.
Manufacturers are due to meet with the FIA and ACO next week in Paul Ricard to finalize the remainder of the regulations, including the tender process for the single engine provider as well as the expected four official constructors.
Despite the FIA’s wording, it’s expected the TUDOR United SportsCar Championship will continue with open engine rules, although their cars, which may also feature brand-specific bodywork, would only be eligible for the 24 Hours of Le Mans.
The proposal has received mixed reviews from manufacturers in the industry.
Omdat het Fransen zijn?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:21 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdegodver. Waarom toch moet de ACO zichzelf élke keer weer in de vingers snijden?
[..]
http://sportscar365.com/i(...)mp2-engine-for-2017/
Geen idee. Maar het is altijd weer hetzelfde liedje. Een klasse cq kampioenschap wordt immens populair bij zowel publiek als (prive!)teams en de FIA en ACO gooien er weer een atoombom op. Het gebeurde met Group C in de vroege jaren 90, GT1 eind jaren 90 en nu dus LMP2.quote:
Misschien dat ze motorenfabrikanten van de WEC naar de F1 willen laten overstappen. Gebeurde vroeger ook met de Groep C teams die met de 3,5 liter motoren reden. Die werden te duur waardoor de fabrikanten (waaronder Mercedes) overstapten naar de F1.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap het ook niet. LMP2 loopt momenteel toch erg goed? Waarom dan veranderen?
Lobby van Franse constructeurs (Oreca voornamelijk) en een motorleverancier (Nissan). En zoals sasquatsch zegt, altijd als de F1 in de problemen zit probeert de FIA de WEC te vermoorden.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:53 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap het ook niet. LMP2 loopt momenteel toch erg goed? Waarom dan veranderen?
sinds wanneer wordt de FIA geloofd als ze zo'n dingen zeggen?quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De FIA zegt deze keer dat ze motorleveranciers in LMP1 willen zien.
De huidige Nissan (= Renault) LMP2 motor is anders wel de beste van het veld.quote:Op vrijdag 20 maart 2015 20:15 schreef Ferry_76 het volgende:
Als die Engine provider Renault gaat worden voorspel ik een uitermate korte 24 uur van Le Mans in de LMP2 categorie..
Over LMP3 gesproken, vandaag was shakedown van de Ginetta:quote:Op vrijdag 20 maart 2015 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
En ze hadden juist LMP3 ingevoerd met een spec engine voor een extra opstapklasse .
STOER!!!quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:42 schreef M90 het volgende:
Live
http://www.imsa.com/camera/imsatv
Net gestart
Ik krijg alleen de onboard feed...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 15:42 schreef M90 het volgende:
Live
http://www.imsa.com/camera/imsatv
Net gestart
Werkt dus niet, gaat automatisch naar onboard.quote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:11 schreef M90 het volgende:
[..]
je kan onder de stream aangeven welke feed je wil
Hm, raar Bij mij in zowel IE11 als Firefox gaat het wel goed, hoewel er ook op die stream regelmatig onboards voorbij komenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 16:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Werkt dus niet, gaat automatisch naar onboard.
maak er zelf geen gebruik van maar werkt 1 van deze 3?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 17:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Mooi linkje gevonden voor de mediaspeler, 42'' sebring
edit: vreugde was van korte duur
edit2: en terug vertrokken, de broadcasters wisselen tussen verschillende m3u8-stream files voor de officiële stream op de Imsa website
Reddit die 3 gebruikte ik daarstraks idd (nog eventjes tussendoor naar de winkel geweest)quote:Op zaterdag 21 maart 2015 18:12 schreef M90 het volgende:
[..]
maak er zelf geen gebruik van maar werkt 1 van deze 3?
http://imsamultimedia-lh.(...)1@172999/master.m3u8
http://hlslive-i.akamaihd.net/hls/live/201372/tudor6/master.m3u8
http://imsaintl-lh.akamaihd.net/i/imsaintl01_01@84216/master.m3u8
dacht dat ik dat door beeld zag komen vandaar de vraag dusquote:Op zaterdag 21 maart 2015 19:53 schreef M90 het volgende:
Dat kan niet toch?
Van der Zande Renger
Gold
dan heb je 20x 'n "gevalletje Bottas"quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
F1 zou hier moeten rijden. Lekker stuiteren.
Holy crap! Dat ding ziet er fantastisch uit! Wat voor motor gaan ze daarin proppen?quote:Op zondag 22 maart 2015 15:59 schreef M90 het volgende:
Riley wordt ook meerdere keren genoemd lees ik
Een van de eerste LMP3 foto's ziet er ook niet slecht uit
[ afbeelding ]
LMP3? Ik heb heel interessant nieuws gemist (of vergeten)quote:Op zondag 22 maart 2015 15:59 schreef M90 het volgende:
Riley wordt ook meerdere keren genoemd lees ik
Een van de eerste LMP3 foto's ziet er ook niet slecht uit
[ afbeelding ]
quote:The ACO specification has to be taken into account. It imposes a closed vehicle with a carbon chassis and a metal rollbar, FIA safety standards, an obligatory crash test, a shark's fin, openings on top of the wheel arches and a weight of between 870 and 900 kg.
Cars will have a single engine (to be confirmed before end of july), V8, putting out around 420. The engine management system will come from Magneti Marelli. This ensemble will be sold by Oreca, which will provide a back-up service to help the teams at all the circuits. A single engine will be allowed per car per season and each one must last 10 000 km without maintenance. A certain number of other common parts will be imposed. The size of the tyres will be similar to those used in the Porsche Cup.All these measures will lead to cost capping. The sales price of these cars should not exceed 195 000 euros (chassis: around 135 000 euros, engine: around 60 000 euros).
The running costs of a car over an ELMS season should be between 350 and 400 000 euros. It will not require a large staff.The LM P3s are aimed at opening the door to endurance racing and they are destined in priority for young drivers and gentlemen drivers.In the LM P pyramid the LM P3s will be the first step before moving up to the LM P2s (accepted in all series as well as the Le Mans 24 Hours) and the LM P1 (FIA WEC and Le Mans 24 Hours only).
Dat is wat extreem gesteld. LMP2 is nu eenmaal een lastige klasse om te beheren. Zie bijvoorbeeld toen Porsche een extreem goede, maar dure auto inzette. De rest had geen schijn van kans. Die kostenrestrictie was echt nodig.quote:Op zondag 22 maart 2015 20:50 schreef Fir3fly het volgende:
Ja LMP3 is echt een goed idee. Daarom is het des te meer bizar dat de FIA/ACO LMP2 liquideert.
En die was er ook wel. En dat werkte prima. Het aantal kleine zelfstandige constructeurs was voor dit jaar en voor 2016 enorm. Met andere woorden, de formule was een doorslaand succes.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is wat extreem gesteld. LMP2 is nu eenmaal een lastige klasse om te beheren. Zie bijvoorbeeld toen Porsche een extreem goede, maar dure auto inzette. De rest had geen schijn van kans. Die kostenrestrictie was echt nodig.
Ja, LMP2 moet 'matig' blijven. Logisch.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En die was er ook wel. En dat werkte prima. Het aantal kleine zelfstandige constructeurs was voor dit jaar en voor 2016 enorm. Met andere woorden, de formule was een doorslaand succes.
Deze beslissing heeft geen rationele uitleg behalve dan dat er krachten spelen op de achtergrond waar wij geen weet van hebben en die ons ook niet verteld worden. (Druk van de FIA, lobby van een of twee constructeurs, niemand die het weet).
Nou ja het is gesuggereerd dat de ACO wellicht daar heen wil, die kleinere constructeurs naar de LMP1-L klasse. Die, je raadt het al, vele malen duurder is. Dus wederom, dat is ook niet rationeel.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, LMP2 moet 'matig' blijven. Logisch.
Maar dan moeten we eigenlijk wel minstens zeven LMP1-teams hebben, vind ik tenminste.
Dan heb je niet goed opgelet. De afgelopen jaren is P2 in een stroomversnelling gekomen die dit jaar tot een hoogtepunt zou gaan komen met een nieuwe HPD, SARD-Morand, Strakka-Dome, Ligier (die er in 2014 al was) en nog wat kleinere constructeurs. Veel van bovenstaande auto's zullen dit jaar op de circuits verschijnen. Sommige zoals de HPD zullen door deze nieuwe regels simpelweg geschrapt worden.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:13 schreef Jigzoz het volgende:
Volgens mij viel het in het recente verleden trouwens wel mee wat betreft de deelnemende LMP2'ers.
Zou kunnen. Er staat mij iets bij van een gevoel van 'jammer dat het LMP2-veld zo klein is'. Maar inderdaad, ik kan dat nu niet hard maken.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet. De afgelopen jaren is P2 in een stroomversnelling gekomen die dit jaar tot een hoogtepunt zou gaan komen met een nieuwe HPD, SARD-Morand, Strakka-Dome, Ligier (die er in 2014 al was) en nog wat kleinere constructeurs. Veel van bovenstaande auto's zullen dit jaar op de circuits verschijnen. Sommige zoals de HPD zullen door deze nieuwe regels simpelweg geschrapt worden.
In de tijd van de die Porsche was dat wellicht zo ja. Maar dat is ook al een flink aantal jaren geleden. Voor zover ik mij kan herinneren is het P2 veld sindsdien altijd gezond geweest.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou kunnen. Er staat mij iets bij van een gevoel van 'jammer dat het LMP2-veld zo klein is'. Maar inderdaad, ik kan dat nu niet hard maken.
Even gecheckt. Vorig jaar op Spa vijf LMP2's van in totaal drie constructeurs.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In de tijd van de die Porsche was dat wellicht zo ja. Maar dat is ook al een flink aantal jaren geleden. Voor zover ik mij kan herinneren is het P2 veld sindsdien altijd gezond geweest.
I care about Spa. Het is een kampioenschap en een kampioenschap heeft deelnemers nodig.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Who cares about Spa? Dit kampioenschap draait om Le Mans natuurlijk. Heel veel van die teams gaan gewoon alleen voor Le Mans.
En die zijn er dit jaar dus weer meer omdat ze nieuwe auto's gebouwd hebben. Met het oog op de 2017 regels die toen bekend waren en die nu dus volledig omgegooid zijn.quote:Op zondag 22 maart 2015 21:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
I care about Spa. Het is een kampioenschap en een kampioenschap heeft deelnemers nodig.
Ter verduidelijking: in Silverstone gaan ze trouwens gewoon met 2 witte wagens rijden, op Spa met 3 witte en enkel op Le Mans met deze kleurstelling.quote:Op donderdag 26 maart 2015 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe kleurstelling van de Porsches voor Le Mans
[ afbeelding ]
Kijk hier maar, waar ook te zien is dat in ieder geval de rode en witte verschillende zijkanten hebben (Het 'kieuwen' gedeelte achter het voorwiel) en dat de zwarte een kleinere achterspoiler heeft.quote:
u vraagt, wij draaienquote:Op donderdag 26 maart 2015 20:54 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer dat de Toyota niet rood is.
Toyota = rood, niet blauw
quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
u vraagt, wij draaien
[ afbeelding ]
Het team van de kampioen switchte met het team dat kampioen werd. Dus Williams reed met nummer 27,28 en Ferrari met 1 en 2 (in 1980) en in 1981 reed WIlliams met 1 en 2 en Ferrari met 27 en 28.quote:Op vrijdag 27 maart 2015 11:13 schreef Bluurgh het volgende:
Werkt dat niet gewoon zoals in de F1 vroeger? Waar Ferrari natuurlijk bekend stond om 27/28 bijvoorbeeld. Toen had je ook constructies dat team A 7/8 had en Team B 23/24 had. Ging team B failliet nam team A hun nummers over en ging team C met 7/8 rijden of bleven ze ongebruikt.
quote:Op donderdag 26 maart 2015 20:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
u vraagt, wij draaien
[ afbeelding ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | NUMBER TEAM TIME LAPS 18 Porsche Team 01:37.220 65 18 Porsche Team 01:37.965 79 17 Porsche Team 01:38.552 91 17 Porsche Team 01:38.635 59 7 Audi Sport Team Joest 01:39.058 73 18 Porsche Team 01:39.292 68 8 Audi Sport Team Joest 01:39.354 21 7 Audi Sport Team Joest 01:39.356 23 8 Audi Sport Team Joest 01:39.530 61 1 Toyota Racing 01:39.949 76 17 Porsche Team 01:40.032 68 1 Toyota Racing 01:40.365 68 1 Toyota Racing 01:40.378 49 7 Audi Sport Team Joest 01:40.916 31 2 Toyota Racing 01:40.989 64 2 Toyota Racing 01:41.309 58 8 Audi Sport Team Joest 01:41.395 36 2 Toyota Racing 01:41.645 62 |
O, kak...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Zware crash op Nordschleife. Nissan GT3 van Jann Mardenborough is bij Flugplatz over de hekken gegaan en in publiek terechtgekomen. Tenminste één dodelijk slachtoffer.
http://www.dailysportscar(...)ent-stops-vln-1.html
Godver, en het leek nog wel een mooi weekend te kunnen gaan worden, met vier Nederlanders in de top vijf...quote:Op zaterdag 28 maart 2015 15:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Zware crash op Nordschleife. Nissan GT3 van Jann Mardenborough is bij Flugplatz over de hekken gegaan en in publiek terechtgekomen. Tenminste één dodelijk slachtoffer.
http://www.dailysportscar(...)ent-stops-vln-1.html
twitter:takiinoue twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:31:55 What a hell !!! It proves impossible for gamer to drives a race car at the real circuit. R.I.P one spectator ! http://t.co/1Z8gQ3av1b reageer retweet
Inoue die over anderen zegt dat ze niet kunnen rijden.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 16:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Godverdomme
edit: fout fout fout die stoeljes onder de wagen
[ afbeelding ]
edit2: ow crap, en dan ook nog die reactie van Taki Inoue op Twittertwitter:takiinoue twitterde op zaterdag 28-03-2015 om 15:31:55 What a hell !!! It proves impossible for gamer to drives a race car at the real circuit. R.I.P one spectator ! http://t.co/1Z8gQ3av1b reageer retweet
ja, dat was de Mercedes in 1999, tweemaal zelfsquote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:38 schreef Coelho het volgende:
Dat hebben we jaren geleden toch ook met een aantal auto's gezien tijdens LeMans dat ze airborne gingen? Ik kan me nog een auto herinneren die in de bomen landde.
Ja inderdaad! Die bedoel ik. Zijn teamgenoot(?) toch ook dat weekend?quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, dat was de Mercedes in 1999
quote:
Ik moest ook meteen aan die crashes denken. Vooral die tweede.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, dat was de Mercedes in 1999, tweemaal zelfs
Het heet dan ook niet voor niets "Flugplatz".quote:Op zaterdag 28 maart 2015 18:46 schreef nils7 het volgende:
Is dat die eerste bocht na het eerste "rechte stukje" op de nordschleiffe wat zo omhoog loopt?
Dit stuk: https://www.google.nl/map(...)9:0x93eece715e42692e
Daar ga ik in GT6 ook altijd vliegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |