Volvo komt niet. Te duur en te weinig zichtbaarheid. Ze kijken nu naar Formule E.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:21 schreef Sinister-D- het volgende:
een Zweeds Volvo Lmp1 team iemand?
[ afbeelding ]
quote:"I would say that Le Mans is the absolutely dumbest racing class you could be in. It costs 20 million euros for one car and you get press coverage for 24 hours!"
...
"In comparison to other motorsports, Formula E is much better value for money," added Visser.
mooi is anders, maar vanaf de cockpit naar achteren valt ie nog goed mee. Het is de neus die het verziekt. Al bij al vind ik het nog meevallen, ik had erger verwacht na het zien van de schets overlaatst Bij nader inzien: na wat beter te hebben gekeken naar de foto's mag die idd wel super lelijk genoemd wordenquote:Op maandag 19 januari 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
Super lelijk natuurlijk, maar wel innovatief denk ik. Altijd mooi om variatie te zien.
Spot onquote:Cue the Batmobile comparisons.
niet alles té serieus opnemen Sasq, hardop fantaseren mg weleensquote:Op maandag 19 januari 2015 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volvo komt niet. Te duur en te weinig zichtbaarheid. Ze kijken nu naar Formule E.
[..]
Doe ik ook niet. Maar ik las vandaag dat Volvo Le Mans te duur vond en dit was een mooi kapstokje om dat nieuws hier te vermelden.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
niet alles té serieus opnemen Sasq, hardop fantaseren mg weleens
quote:Op maandag 19 januari 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
Super lelijk natuurlijk, maar wel innovatief denk ik. Altijd mooi om variatie te zien.
Misschien wel met Jan Lammers in de LMP2!quote:Op zondag 18 januari 2015 10:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Frits van Eerd trouwens ook plannen voor deelname aan Le Mans.
Ik zie toch liever wat jongere rijders: Frijns, v/d Garde, Melker, Visser, enz.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:27 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Misschien wel met Jan Lammers in de LMP2!
https://www.rtlgp-magazin(...)ar-de-24-heures.html
19:30 toch? 20:10, volgens de site.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Rolex 24 at Daytona dit weekend trouwens.
Het begin (en einde morgen) maar even kijken, maar wordt niet echt enthousiast van deze race.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
24 uur van Daytona begint trouwens nu.
Mwoah, lekker liggen, biertje erbij, niks mis mee.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het begin (en einde morgen) maar even kijken, maar wordt niet echt enthousiast van deze race.
Voor die actie van gisteren waarbij hij stilstaat op de baan?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
En Shane Lewis is de grootste autosportretard van 2015.
Nou ja, stilstond... Voor die actie waarbij hij zonder oog voor het verkeer z'n auto de baan opreed. Dat had heel anders af kunnen lopen.quote:Op zondag 25 januari 2015 13:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor die actie van gisteren waarbij hij stilstaat op de baan?
Dat denk ik ook. Eerder als een soort Viper, maar dan in LMP uitvoering.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:20 schreef Fir3fly het volgende:
We zullen zien. Volgens mij ligt de cockpit toch echt verder naar achteren.
Corvette heeft trouwens altijd geroepen dat als er een Amerikaans merk mee gaat doen in het WEC zij daar dan strijd willen aan gaan. Ik hoop dus dat Ford besluit om de nieuwe wagen in het WEC in te zetten.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Toch nog een spannende race geworden zo aan het einde!
De Ford Ecoboost motor in de winnende auto ligt ook in de nieuwe Ford GT, waarmee Ford in 2016 (40 Jaar na de eerste overwinning van de GT40) weer een poging gaat doen Le Mans te winnen (In hun klasse.). Dat gaat daar dus ook Ford vs Corvette vs Porsche vs Ferrari vs Aston Martin worden.
Het lijkt wel een soort batmobile. Het ontwerp van Audi spreekt mij meer aan.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier een uitgevreid verhaal met foto's over de ontwikkeling en het concept:
http://www.racer.com/wec-(...)by_Marshall_Pruett_6
Absoluut!quote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi is anders. Maar het is radicaal, vernieuwend en vooral variërend.
1500 pk? Serieus?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
Die 1500 is ook een wassen neus natuurlijk, dat halen ze wellicht alleen voor een paar seconden op de Mulsanne straight.
Overigens is de auto behoorlijk veel te zwaar dus daar moeten ze nog flink aan sleutelen. Dit ding is duidelijk voor Le Mans gebouwd, op andere circuits zal hij door de FWD achteraan bungelen.
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.quote:
Holy crap...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.
Hm. Jammer. Dat Rebellion-geluid was echt episch.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:47 schreef sasquatsch het volgende:
Rebellion gaat rijden met AER P60 V6 GDI twin turbo motoren. Door de omschakeling zullen ze de eerste race op Silverstone gaan missen.
quote:
De TT V6 levert 600 PK, de rest komt van het KERS vliegwielsysteem dat alle vier de wielen aandrijft.quote:Some of the numbers being mentioned as possible combined horsepower and KERS power took the concept to the outer edges of reason. Marshall explained the early targets were in the 2000hp range with the use of an 8mJ “double” Flybrid system fitted to the car, but practical limitations lowered the bar to approximately 1500hp.
Dus de as van het KERS naar de voorwielen gaat dus door de V van het motorblok heen, aan de achterkant word het nog interessanter:quote:And with its semi-central location in the Nissan, it sends power to the front-mounted transmission through a driveshaft that runs through the engine’s V, and also sends its power rearward through the aforementioned driveshaft cutout in the floor.
Gewaagd, hopelijk blijft het boeltje heel. Wel is die hele auto een verdomd knap stukje engineering.quote:Picture the long driveshaft extending from the front of the car to the back of the car, terminating at the rear axle line. It connects to a differential housing that scales upward – high enough for driveshafts to reach across and over the through-flow aero tunnels. Those driveshafts connect to individual gearboxes that also sit in tall housings. With the high differential housing connected to the high outrigger gearboxes via driveshafts, the rear wheels are turned by short driveshafts from the base of the gearboxes.
twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:20:49 Nissan has also managed to get its traditional number 23 for the WEC and Le Mans. Two-three does of course read 'ni-san' in Japanese... reageer retweet
En Marc Gene natuurlijk..twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:13:15 Tsugio Matsuda, Harry Tincknell and Olivier Pla are the first drivers named for @NISMO's LMP1 WEC/Le Mans entry. reageer retweet
Vol LMP1 startveld op Le Mans dit jaar!twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:17:07 BTW @NISMO has confirmed a third LMP1 car for Le Mans - a big ask on a first attempt reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 34 inschrijvingen voor de ELMSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Waarschijnlijk geen, omdat de beoogde deelnemer Nissan nu deelneemt in de LMP1.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Trouwens 14 LMP1 + 20 LMP2 + 9 GTE Pro + 13 GTE Am = 56 auto's maar welke is dan de 'Garage 56' deelnemer..?
LMP1quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Startlijst voor Le Mans 2015 :
[ afbeelding ]
In ieder geval weer twee een Nederlander aan de start.
Ik zie alleen maar Ginetta in de lijst staan, terwijl Onroak/Ligier ook een auto heeft: http://www.autosport.com/news/report.php/id/117556quote:
Onroak, LAS (Loeb, Adessa en Sora) en Ave/Riley zijn de drie anderen. Alleen zijn die nog niet klaar en is het hoogst onwaarschijnlijk dat ze aan de start van de eerste race staan, maar later in het seizoen zullen aantreden.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar Ginetta in de lijst staan, terwijl Onroak/Ligier ook een auto heeft: http://www.autosport.com/news/report.php/id/117556
En er in het artikel over vier fabrikanten gesproken wordt.
Te beroerd om te googelen?quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:16 schreef Geralt het volgende:
Wanneer is de 1000km van Spa als ik vragen mag? Daar wil ik wel weer eens een keertje heen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Te beroerd om te googelen?FOK! is mijn google.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks!"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
wtf Toyota geen derde wagenquote:Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Startlijst voor Le Mans 2015 :
[ afbeelding ]
In ieder geval weer twee een Nederlander aan de start.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 18:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Te beroerd om te googelen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou ja, de 6 uur van Spa.quote:
Is dt veranderd? Was eerst toch de 1000km van Spa of ben ik aan het dementeren?quote:
Het is al een aantal jaren de 6 uur van Spa.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dt veranderd? Was eerst toch de 1000km van Spa of ben ik aan het dementeren?
dat klopt, maar dat was sowieso om en nabij de 6 uurquote:Op donderdag 5 februari 2015 20:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dt veranderd? Was eerst toch de 1000km van Spa of ben ik aan het dementeren?
Ik toen Jan mee reed met de Jaguar.quote:Op donderdag 5 februari 2015 20:23 schreef Geralt het volgende:
Ahh okay. Ik was er voor het laatst toen Jos mee reed met de Porsche in de LMP2.
Mooi was dat.
Al in diverse racesims rondjes over Bathurst gereden, maar ik vind het echt geen leuk circuit...quote:
Afgelopen week aardig wat rondjes gereden (iRacing) maar ik vind het geweldig, al moet ik toegeven dat het erg lastig is. Binnen 10 ronden zet ik de wagen wel een keer in de muur.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:08 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Al in diverse racesims rondjes over Bathurst gereden, maar ik vind het echt geen leuk circuit...
Maar dan wel voor het hele WEC-seizoen aub.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:08 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Al in diverse racesims rondjes over Bathurst gereden, maar ik vind het echt geen leuk circuit...
Overigens rammelt het nog in de LMP2 klasse, en aangezien Bleekemolen eerste reserve is..:
https://www.rtlgp-magazin(...)-in-lmp2-klasse.html
Bleekemolen rijdt het hele seizoen United Sportscar Championship in de VS, dus geen WEC.quote:Op zondag 8 februari 2015 09:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dan wel voor het hele WEC-seizoen aub.
O ja, da's waar ook.quote:Op zondag 8 februari 2015 09:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bleekemolen rijdt het hele seizoen United Sportscar Championship in de VS, dus geen WEC.
En schade gereden?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 22:46 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het maar een maf circuit. Zometeen eens een GT3 race daar proberen in iRacing...
Viel mee. Van 22e naar de 6e plaats gereden door alle uitvallers, dat wel .quote:Op dinsdag 10 februari 2015 21:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Mooie race. Spannende finish. Godzilla
[..]
En schade gereden?
quote:The poster for the WEC 6 Hours of Spa-Francorchamps has been revealed and continues the new 2015 theme for the promotion of the World Endurance Championship this year.
The race weekend, which is Round 2 of the WEC, will take place from Thursday 30 April to Saturday 2 May at the world famous circuit in the Ardennes region of Belgium.
Tickets for the event are also available HERE, with a 3-day pass costing just 31¤, with children 12 and younger going free. The tickets include unreserved grandstand seating, access to the paddock and the autograph session and to the entertainment village and fan area.
As well as the second 6-hour race of the season for the World Endurance Championship, the weekend in Belgium will also feature two races for the Porsche GT3 Cup Challenge Benelux and Porsche Carrera Cup GB. The schedule for the weekend is available HERE
~45 minuten is toch niet ver wegquote:
Kaarten zijn binnen, hotel (op 500 meter afstand van het circuit!) is geboekt.quote:Op maandag 23 februari 2015 18:17 schreef sasquatsch het volgende:
3 dagen 6 uur van Spa kost maar ¤ 31. Is de moeite waard.
[..]
[ afbeelding ]
Als je daar een blackmetalechtpaar met een kind van een jaar of tien ziet lopen: dat zijn wij.quote:Op maandag 23 februari 2015 20:18 schreef Geralt het volgende:
Misschien dat ik alleen de zaterdag ga, nog even kijken hoe dat uitkomt en of ik er op tijd aan denk dat dat is.
Blackmetal WTF?quote:Op maandag 2 maart 2015 18:49 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je daar een blackmetalechtpaar met een kind van een jaar of tien ziet lopen: dat zijn wij.
True ende evil.quote:Op maandag 2 maart 2015 18:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Blackmetal WTF?
Ik weet niet precies hoe ik me je voorgesteld zou hebben, maar ik zou geen blackmetal verwacht hebben eerlijk gezegd
Is er eigenlijk inmiddels een game waar de Targa Florio in zit of nog altijd niet?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 20:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Afgelopen week aardig wat rondjes gereden (iRacing) maar ik vind het geweldig, al moet ik toegeven dat het erg lastig is. Binnen 10 ronden zet ik de wagen wel een keer in de muur.
En de Nissan:quote:
Er zijn mods voor in ieder geval rFactor en GTR2. Rondjes van 70 kilometer en grote kans dat je wel een keer of wat een paal of muur raakt.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is er eigenlijk inmiddels een game waar de Targa Florio in zit of nog altijd niet?
Niet recent en die zien er anno 2015 niet meer uit imo. Nooit geweten overigens dat die mods er waren.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:41 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Er zijn mods voor in ieder geval rFactor en GTR2. Rondjes van 70 kilometer en grote kans dat je wel een keer of wat een paal of muur raakt.
quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is er eigenlijk inmiddels een game waar de Targa Florio in zit of nog altijd niet?
Zo te zien een 1:1 conversie van de rFactor mod.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb Assetto Corse nooit gespeeld overigens.
quote:Nissan heeft dinsdag bekendgemaakt dat haar nieuwe LMP1-bolide, de GT-R LM Nismo, de eerste twee 6 uursraces van het nieuwe WEC-seizoen zal missen. De bolide zal pas in juni zijn debuut maken tijdens de 24 uur van Le Mans.
Nissan zou volgende week haar publieke debuut maken met het controversiële LMP1-prototype tijdens de collectieve testsessie van het World Endurance Championship in Paul Ricard. Het Japanse merk zal de test en tevens de eerste twee races van het seizoen in Silverstone en Spa-Francorchamps echter overslaan om de auto verder de ontwikkelen in de aanloop naar de 24 uur van Le Mans, het hoogtepunt van het WEC-seizoen.
Het is niet de eerste tegenslag waar Nissan tegenaan loopt met het revolutionaire voorwiel aangedreven Prototype, dat sterk afwijkt van de ontwerpen van concurrenten Audi, Porsche en Toyota. Het merk moest vorige maand een vijfdaagse test op het circuit van Sebring nog vroegtijdig beëindigen nadat een carbon-onderdeel was beschadigd. De LM GT-R Nismo zou tijdens die test tevens nog zo’n 10 seconden langzamer zijn dan de rondetijden die Audi met de nieuwe R18 e-tron quattro wist af leggen op het Amerikaanse circuit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |