Het lijkt wel een soort batmobile. Het ontwerp van Audi spreekt mij meer aan.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier een uitgevreid verhaal met foto's over de ontwikkeling en het concept:
http://www.racer.com/wec-(...)by_Marshall_Pruett_6
Absoluut!quote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi is anders. Maar het is radicaal, vernieuwend en vooral variërend.
1500 pk? Serieus?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
Die 1500 is ook een wassen neus natuurlijk, dat halen ze wellicht alleen voor een paar seconden op de Mulsanne straight.
Overigens is de auto behoorlijk veel te zwaar dus daar moeten ze nog flink aan sleutelen. Dit ding is duidelijk voor Le Mans gebouwd, op andere circuits zal hij door de FWD achteraan bungelen.
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.quote:
Holy crap...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.
Hm. Jammer. Dat Rebellion-geluid was echt episch.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:47 schreef sasquatsch het volgende:
Rebellion gaat rijden met AER P60 V6 GDI twin turbo motoren. Door de omschakeling zullen ze de eerste race op Silverstone gaan missen.
quote:
De TT V6 levert 600 PK, de rest komt van het KERS vliegwielsysteem dat alle vier de wielen aandrijft.quote:Some of the numbers being mentioned as possible combined horsepower and KERS power took the concept to the outer edges of reason. Marshall explained the early targets were in the 2000hp range with the use of an 8mJ “double” Flybrid system fitted to the car, but practical limitations lowered the bar to approximately 1500hp.
Dus de as van het KERS naar de voorwielen gaat dus door de V van het motorblok heen, aan de achterkant word het nog interessanter:quote:And with its semi-central location in the Nissan, it sends power to the front-mounted transmission through a driveshaft that runs through the engine’s V, and also sends its power rearward through the aforementioned driveshaft cutout in the floor.
Gewaagd, hopelijk blijft het boeltje heel. Wel is die hele auto een verdomd knap stukje engineering.quote:Picture the long driveshaft extending from the front of the car to the back of the car, terminating at the rear axle line. It connects to a differential housing that scales upward – high enough for driveshafts to reach across and over the through-flow aero tunnels. Those driveshafts connect to individual gearboxes that also sit in tall housings. With the high differential housing connected to the high outrigger gearboxes via driveshafts, the rear wheels are turned by short driveshafts from the base of the gearboxes.
twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:20:49 Nissan has also managed to get its traditional number 23 for the WEC and Le Mans. Two-three does of course read 'ni-san' in Japanese... reageer retweet
En Marc Gene natuurlijk..twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:13:15 Tsugio Matsuda, Harry Tincknell and Olivier Pla are the first drivers named for @NISMO's LMP1 WEC/Le Mans entry. reageer retweet
Vol LMP1 startveld op Le Mans dit jaar!twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:17:07 BTW @NISMO has confirmed a third LMP1 car for Le Mans - a big ask on a first attempt reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 34 inschrijvingen voor de ELMSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Waarschijnlijk geen, omdat de beoogde deelnemer Nissan nu deelneemt in de LMP1.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Trouwens 14 LMP1 + 20 LMP2 + 9 GTE Pro + 13 GTE Am = 56 auto's maar welke is dan de 'Garage 56' deelnemer..?
LMP1quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Startlijst voor Le Mans 2015 :
[ afbeelding ]
In ieder geval weer twee een Nederlander aan de start.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |