abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 2 februari 2015 @ 10:23:16 #126
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_149290354
Opzich valt het nog wel mee imo.....




Marc Gene trouwens als eerste rijder gepresenteerd bij Nissan :)

http://www.motorsport.com(...)ram/?v=2&s=1&r=15238
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 2 februari 2015 @ 11:03:50 #127
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_149291172
Ik vind het tof dat ze voor een ander concept durven te gaan!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_149293269
Hier een uitgevreid verhaal met foto's over de ontwikkeling en het concept:

http://www.racer.com/wec-(...)by_Marshall_Pruett_6
  maandag 2 februari 2015 @ 12:39:30 #129
429353 roodborst
Eigenlijk oranje
pi_149293869
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier een uitgevreid verhaal met foto's over de ontwikkeling en het concept:

http://www.racer.com/wec-(...)by_Marshall_Pruett_6
Het lijkt wel een soort batmobile. Het ontwerp van Audi spreekt mij meer aan.
pi_149299128
Apart design. Ik vind hem niet echt mooi, al is het ook afhankelijk van welke hoek je de wagen ziet.

Wel mooi dat Nissan dit durft en dat er uberhaupt ruimte is voor zo'n apart design. _O_
  maandag 2 februari 2015 @ 17:00:08 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149301257
Mooi is anders. Maar het is radicaal, vernieuwend en vooral variërend. Ook weer een nieuwe aandrijving, een benzine-V6 hadden we nog niet.

Dit wordt een mooi jaar. Audi vs Toyota vs Porsche vs Nissan. Bring it on _O_.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149306544
Ik zal vast de enige zijn, maar ik vind 'm echt supertof. Jammer alleen dat ie niet zwart is.
  maandag 2 februari 2015 @ 21:45:15 #133
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_149310958
De aankomende Le Mans is op voorhand weer een stukje leuker geworden!
pi_149311776
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi is anders. Maar het is radicaal, vernieuwend en vooral variërend.
Absoluut!

Maar het is natuurlijk wel een gok, en als het niet werkt heeft Nissan een probleem. Werkt het wél, dan kunnen ze nog leuke dingen laten zien.

Als ik het zo lees is voor dit concept gekozen juist omdat de huidige LMP1 wagen te weinig gewicht op de vooras hebben, en kon dor de motor voorin te leggen er grote tunnels door de achterkant heen gelegd worden. De aandrijving op de achterwielen is ook gesplitst op een bepaald punt, maar dat moet ik nog even nalezen hoe ze dat precies gedaan hebben. Ook konden ze voor 2000 pk gaan, maar zijn ze niet verder gegaan dan ongeveer 1500 pk.
  maandag 2 februari 2015 @ 22:07:30 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149312043
Die 1500 is ook een wassen neus natuurlijk, dat halen ze wellicht alleen voor een paar seconden op de Mulsanne straight.

Overigens is de auto behoorlijk veel te zwaar dus daar moeten ze nog flink aan sleutelen. Dit ding is duidelijk voor Le Mans gebouwd, op andere circuits zal hij door de FWD achteraan bungelen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149327522
quote:
14s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
Die 1500 is ook een wassen neus natuurlijk, dat halen ze wellicht alleen voor een paar seconden op de Mulsanne straight.

Overigens is de auto behoorlijk veel te zwaar dus daar moeten ze nog flink aan sleutelen. Dit ding is duidelijk voor Le Mans gebouwd, op andere circuits zal hij door de FWD achteraan bungelen.
1500 pk? Serieus?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:20:08 #137
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149327737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

1500 pk? Serieus?
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149327777
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.
Holy crap...
pi_149339270
Rebellion gaat rijden met AER P60 V6 GDI twin turbo motoren. Door de omschakeling zullen ze de eerste race op Silverstone gaan missen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_149340449
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 20:47 schreef sasquatsch het volgende:
Rebellion gaat rijden met AER P60 V6 GDI twin turbo motoren. Door de omschakeling zullen ze de eerste race op Silverstone gaan missen.
Hm. Jammer. Dat Rebellion-geluid was echt episch.
pi_149342539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

1500 pk? Serieus?
quote:
Some of the numbers being mentioned as possible combined horsepower and KERS power took the concept to the outer edges of reason. Marshall explained the early targets were in the 2000hp range with the use of an 8mJ “double” Flybrid system fitted to the car, but practical limitations lowered the bar to approximately 1500hp.
De TT V6 levert 600 PK, de rest komt van het KERS vliegwielsysteem dat alle vier de wielen aandrijft.

quote:
And with its semi-central location in the Nissan, it sends power to the front-mounted transmission through a driveshaft that runs through the engine’s V, and also sends its power rearward through the aforementioned driveshaft cutout in the floor.
Dus de as van het KERS naar de voorwielen gaat dus door de V van het motorblok heen, aan de achterkant word het nog interessanter:

quote:
Picture the long driveshaft extending from the front of the car to the back of the car, terminating at the rear axle line. It connects to a differential housing that scales upward – high enough for driveshafts to reach across and over the through-flow aero tunnels. Those driveshafts connect to individual gearboxes that also sit in tall housings. With the high differential housing connected to the high outrigger gearboxes via driveshafts, the rear wheels are turned by short driveshafts from the base of the gearboxes.
Gewaagd, hopelijk blijft het boeltje heel. Wel is die hele auto een verdomd knap stukje engineering.
pi_149390059
adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:20:49 Nissan has also managed to get its traditional number 23 for the WEC and Le Mans. Two-three does of course read 'ni-san' in Japanese... reageer retweet
adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:13:15 Tsugio Matsuda, Harry Tincknell and Olivier Pla are the first drivers named for @NISMO's LMP1 WEC/Le Mans entry. reageer retweet
En Marc Gene natuurlijk..

adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:17:07 BTW @NISMO has confirmed a third LMP1 car for Le Mans - a big ask on a first attempt reageer retweet
Vol LMP1 startveld op Le Mans dit jaar! *O*
pi_149390327
Startlijst voor Le Mans 2015 :



In ieder geval weer twee een Nederlander aan de start. :)
pi_149392881
Bleekemolen op de reservelijst. :(
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_149393410
De endurance klassen zitten goed vol.

35 fulltime inschrijvingen voor de WEC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En 34 inschrijvingen voor de ELMS
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_149393625
Trouwens 14 LMP1 + 20 LMP2 + 9 GTE Pro + 13 GTE Am = 56 auto's maar welke is dan de 'Garage 56' deelnemer..? :@
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:37:22 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_149393633
LMP3 lijkt me best vet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_149393942
Hulkenberg krijgt gezelschap van Nick Tandy en Earl Bamber in de Porsche 919.

http://www.racer.com/wec-(...)get-porsche-p1-seats
pi_149393948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Trouwens 14 LMP1 + 20 LMP2 + 9 GTE Pro + 13 GTE Am = 56 auto's maar welke is dan de 'Garage 56' deelnemer..? :@
Waarschijnlijk geen, omdat de beoogde deelnemer Nissan nu deelneemt in de LMP1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_149393989
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Startlijst voor Le Mans 2015 :

[ afbeelding ]

In ieder geval weer twee een Nederlander aan de start. :)
LMP1 :9~

Toch jammer dat Toyota geen 3e wagen inzet.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')