Volvo komt niet. Te duur en te weinig zichtbaarheid. Ze kijken nu naar Formule E.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:21 schreef Sinister-D- het volgende:
een Zweeds Volvo Lmp1 team iemand?
[ afbeelding ]
quote:"I would say that Le Mans is the absolutely dumbest racing class you could be in. It costs 20 million euros for one car and you get press coverage for 24 hours!"
...
"In comparison to other motorsports, Formula E is much better value for money," added Visser.
mooi is anders, maar vanaf de cockpit naar achteren valt ie nog goed mee. Het is de neus die het verziekt. Al bij al vind ik het nog meevallen, ik had erger verwacht na het zien van de schets overlaatst Bij nader inzien: na wat beter te hebben gekeken naar de foto's mag die idd wel super lelijk genoemd wordenquote:Op maandag 19 januari 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
Super lelijk natuurlijk, maar wel innovatief denk ik. Altijd mooi om variatie te zien.
Spot onquote:Cue the Batmobile comparisons.
niet alles té serieus opnemen Sasq, hardop fantaseren mg weleensquote:Op maandag 19 januari 2015 21:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volvo komt niet. Te duur en te weinig zichtbaarheid. Ze kijken nu naar Formule E.
[..]
Doe ik ook niet. Maar ik las vandaag dat Volvo Le Mans te duur vond en dit was een mooi kapstokje om dat nieuws hier te vermelden.quote:Op maandag 19 januari 2015 21:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
niet alles té serieus opnemen Sasq, hardop fantaseren mg weleens
quote:Op maandag 19 januari 2015 20:59 schreef Fir3fly het volgende:
Super lelijk natuurlijk, maar wel innovatief denk ik. Altijd mooi om variatie te zien.
Misschien wel met Jan Lammers in de LMP2!quote:Op zondag 18 januari 2015 10:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Frits van Eerd trouwens ook plannen voor deelname aan Le Mans.
Ik zie toch liever wat jongere rijders: Frijns, v/d Garde, Melker, Visser, enz.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 21:27 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Misschien wel met Jan Lammers in de LMP2!
https://www.rtlgp-magazin(...)ar-de-24-heures.html
19:30 toch? 20:10, volgens de site.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Rolex 24 at Daytona dit weekend trouwens.
Het begin (en einde morgen) maar even kijken, maar wordt niet echt enthousiast van deze race.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
24 uur van Daytona begint trouwens nu.
Mwoah, lekker liggen, biertje erbij, niks mis mee.quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het begin (en einde morgen) maar even kijken, maar wordt niet echt enthousiast van deze race.
Voor die actie van gisteren waarbij hij stilstaat op de baan?quote:Op zaterdag 24 januari 2015 20:36 schreef Jigzoz het volgende:
En Shane Lewis is de grootste autosportretard van 2015.
Nou ja, stilstond... Voor die actie waarbij hij zonder oog voor het verkeer z'n auto de baan opreed. Dat had heel anders af kunnen lopen.quote:Op zondag 25 januari 2015 13:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Voor die actie van gisteren waarbij hij stilstaat op de baan?
Dat denk ik ook. Eerder als een soort Viper, maar dan in LMP uitvoering.quote:Op maandag 26 januari 2015 22:20 schreef Fir3fly het volgende:
We zullen zien. Volgens mij ligt de cockpit toch echt verder naar achteren.
Corvette heeft trouwens altijd geroepen dat als er een Amerikaans merk mee gaat doen in het WEC zij daar dan strijd willen aan gaan. Ik hoop dus dat Ford besluit om de nieuwe wagen in het WEC in te zetten.quote:Op zondag 25 januari 2015 21:13 schreef Ferry_76 het volgende:
Toch nog een spannende race geworden zo aan het einde!
De Ford Ecoboost motor in de winnende auto ligt ook in de nieuwe Ford GT, waarmee Ford in 2016 (40 Jaar na de eerste overwinning van de GT40) weer een poging gaat doen Le Mans te winnen (In hun klasse.). Dat gaat daar dus ook Ford vs Corvette vs Porsche vs Ferrari vs Aston Martin worden.
Het lijkt wel een soort batmobile. Het ontwerp van Audi spreekt mij meer aan.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Hier een uitgevreid verhaal met foto's over de ontwikkeling en het concept:
http://www.racer.com/wec-(...)by_Marshall_Pruett_6
Absoluut!quote:Op maandag 2 februari 2015 17:00 schreef Fir3fly het volgende:
Mooi is anders. Maar het is radicaal, vernieuwend en vooral variërend.
1500 pk? Serieus?quote:Op maandag 2 februari 2015 22:07 schreef Fir3fly het volgende:
Die 1500 is ook een wassen neus natuurlijk, dat halen ze wellicht alleen voor een paar seconden op de Mulsanne straight.
Overigens is de auto behoorlijk veel te zwaar dus daar moeten ze nog flink aan sleutelen. Dit ding is duidelijk voor Le Mans gebouwd, op andere circuits zal hij door de FWD achteraan bungelen.
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.quote:
Holy crap...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Toch niet zo gek? Ze kunnen makkelijk 1000 halen uit die 3 liter V6. Plus nog de electromotoren op de achterwielen.
Hm. Jammer. Dat Rebellion-geluid was echt episch.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:47 schreef sasquatsch het volgende:
Rebellion gaat rijden met AER P60 V6 GDI twin turbo motoren. Door de omschakeling zullen ze de eerste race op Silverstone gaan missen.
quote:
De TT V6 levert 600 PK, de rest komt van het KERS vliegwielsysteem dat alle vier de wielen aandrijft.quote:Some of the numbers being mentioned as possible combined horsepower and KERS power took the concept to the outer edges of reason. Marshall explained the early targets were in the 2000hp range with the use of an 8mJ “double” Flybrid system fitted to the car, but practical limitations lowered the bar to approximately 1500hp.
Dus de as van het KERS naar de voorwielen gaat dus door de V van het motorblok heen, aan de achterkant word het nog interessanter:quote:And with its semi-central location in the Nissan, it sends power to the front-mounted transmission through a driveshaft that runs through the engine’s V, and also sends its power rearward through the aforementioned driveshaft cutout in the floor.
Gewaagd, hopelijk blijft het boeltje heel. Wel is die hele auto een verdomd knap stukje engineering.quote:Picture the long driveshaft extending from the front of the car to the back of the car, terminating at the rear axle line. It connects to a differential housing that scales upward – high enough for driveshafts to reach across and over the through-flow aero tunnels. Those driveshafts connect to individual gearboxes that also sit in tall housings. With the high differential housing connected to the high outrigger gearboxes via driveshafts, the rear wheels are turned by short driveshafts from the base of the gearboxes.
twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:20:49 Nissan has also managed to get its traditional number 23 for the WEC and Le Mans. Two-three does of course read 'ni-san' in Japanese... reageer retweet
En Marc Gene natuurlijk..twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:13:15 Tsugio Matsuda, Harry Tincknell and Olivier Pla are the first drivers named for @NISMO's LMP1 WEC/Le Mans entry. reageer retweet
Vol LMP1 startveld op Le Mans dit jaar!twitter:adamcooperF1 twitterde op donderdag 05-02-2015 om 15:17:07 BTW @NISMO has confirmed a third LMP1 car for Le Mans - a big ask on a first attempt reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 34 inschrijvingen voor de ELMSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Waarschijnlijk geen, omdat de beoogde deelnemer Nissan nu deelneemt in de LMP1.quote:Op donderdag 5 februari 2015 17:37 schreef Ferry_76 het volgende:
Trouwens 14 LMP1 + 20 LMP2 + 9 GTE Pro + 13 GTE Am = 56 auto's maar welke is dan de 'Garage 56' deelnemer..?
LMP1quote:Op donderdag 5 februari 2015 15:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Startlijst voor Le Mans 2015 :
[ afbeelding ]
In ieder geval weer twee een Nederlander aan de start.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |