Hier de trailer:quote:De Amerikaan Martin Armstrong geeft al van jongs af aan blijk van een scherpe handelsgeest en een analytische blik op zaken die voor anderen te gecompliceerd waren. Als kind verzamelt hij al fanatiek munten, iets later handelt hij in goud. Als volwassene richt hij het bedrijf Princeton Economics International op. Op basis van een zelfontworpen model, waarin het geheimzinnige getal pi een belangrijke factor is, laat hij de computer uitrekenen welke ontwikkelingen in de wereldeconomie op stapel staan.
Zijn voorspellingen over aandelencrises of valutaproblemen zijn griezelig accuraat en hij bouwt een klantenkring op die bestaat uit machtige spelers in de wereldeconomie. Dit alles levert hem veel geld op maar ook steeds meer vijanden in hoge posities.
In 1999 staat de FBI bij hem op de stoep en belandt hij uiteindelijk op verdenking van fraude en samenzwering in de gevangenis, zonder dat er ooit een gerechtelijke uitspraak is gedaan. In 2012 duikt hij ineens weer op in het openbare leven, en deelt hij zijn pessimistische ideeën over de rampzalige ontwikkelingen in de wereld.
In de film vertelt hij zijn opzienbarende verhaal, ondersteund door archiefbeelden en interviews met zijn moeder, voormalige medewerkers en klanten. Een verhaal dat klinkt als een speelfilmscenario.
Bron: http://www.idfa.nl/nl/tag(...)4C-86C3-FD028573C70A
Interessant of niet!? Volgens Armstrong stevenen we eind volgend jaar af op nog een economische crisis. De grootste tot nu toe. Wat denken jullie? Gezien ie er ook weleens naast zit nemen jullie deze man niet serieus of geloven jullie juist zijn voorspellingen?quote:Vandaag draait op het IDFA in Amsterdam de documentaire over de Amerikaanse economische supervoorspeller Martin Armstrong. Hij ontwikkelde een computer-plus-programma waarmee hij claimt trends, marktpieken, crashes en zelfs opkomst en verval van naties te kunnen zien aankomen. Follow The Money duikt in de wereld van zelfdenkende economische voorspelmodellen.
Een computer met een database die alle wereldwijde geldstromen, grondstoffenmarkten en obligatiemarkten monitort en daarbij ook nog eens zelf kan denken, bestaat die? Ja, die bestaat en hij heet ‘Socrates’, vernoemd naar de filosoof uit de Griekse Oudheid, vooral bekend van het door velen aan hem toegeschreven leidmotief ‘Ken uzelf’, als basis voor kennis en het begrijpen van de werkelijkheid. Want hoe kan iemand iets kennen als hij zichzelf niet kent? Wie kent er dan? En wat is dan de waarde van zulke kennis? Helaas stierf Socrates door de gifbeker, laten we hopen dat dit lot -metaforisch gesproken- niet de computer van Martin Armstrong en zijn mensen treft.
‘De Voorspeller’
Wie is toch die invloedrijke Martin Armstrong, die door politici en centrale bankiers van over de hele wereld om advies wordt gevraagd? Armstrong werd op 1 november 1949 geboren in New Jersey als zoon van een advocaat en legerveteraan. Op diens aanraden studeerde Armstrong computertechnologie, zowel hardware als software engineering. Pas na de crash van 1966 begon hij zich te verdiepen in marktanalyse en economie. Hij ontwierp het Economic Confidence Model gebaseerd op ‘business cycles‘. Armstrong denkt dat pieken en dalen in de economie zich in vaste cycli van 3.141 dagen voltrekken (het getal pi vermenigvuldigd met 1.000).
Armstrong: elke 3.141 dagen treden pieken en dalen op in de wereldeconomie
Hij verkreeg wereldwijde bekendheid door zijn tot op de dag nauwkeurige voorspelling van de beurskrach in oktober 1987. Ook heeft Armstrong de top van de Nikkei index (1989) en de instorting van het Rusische financiële stelsel (1998) correct voorspeld. Sedertdien is hij een veel geraadpleegd economisch orakel. En dat, terwijl Armstrong een elfjarige gevangenisstraf heeft uitgezeten wegens (vermeende) beursfraude (van 2000 tot 2 september 2011).
Of Armstrong wel een eerlijk proces heeft gekregen valt te betwijfelen, aangezien hij niet steeds werd toegelaten tot alle gerechtelijke bijeenkomsten, geïntimideerd en gechanteerd werd. Ook kunnen vraagtekens geplaatst worden bij de onpartijdigheid van rechter Owen, die vanaf het begin van het proces liet merken dat hij een hekel had aan het ‘koppige optreden’ van Armstrong tijdens de verhoren en de opsluiting van Armstrong zelfs verlengde terwijl er geen juridische grond meer was voor vasthouding.
Volgens Armstrong zijn niet de bankiers en handelaren het grootste probleem, maar het corrupte politieke systeem, dat risicoloos speculeren met andermans geld mogelijk maakt.
Gisteren ging de film over het leven van Armstrong en diens strijd tegen wat hij noemt ‘a core system of corruption and manipulation‘ in première. Vandaag wordt de film – getiteld ‘The Forecaster‘- ook tijdens het International Documentary Film Festival Amsterdam (Idfa) getoond. Ter gelegenheid daarvan is Armstrong in Amsterdam en zal hij vanmiddag worden geïnterviewd door FTM-collega Eric Smit (en Nieuwsuur).
The Forecaster – Official Trailer HD from Marcus Vetter on Vimeo.
De documentaire laat een ontluisterend beeld zien van de Amerikaanse overheid. We zien hoe de regering van USA er alles aan deed om Armstrongs source code te bemachtigen. Ze hebben hem nog net niet fysiek gemarteld. Duidelijk wordt ook dat overheden geen schulden afbetalen (Roemenië of all places was het enige land dat in 1980 iets van haar schulden daadwerkelijk heeft terugbetaald, de rest herfinanciert slechts om de rente op hun schulden te kunnen betalen).
Armstrong geeft de wereld drie keuzes om de massale mondiale schuldenberg terug te dringen: default, inflatie of herstructurering. Zelf kiest hij voor dat laatste. Zonder (gedeeltelijke) schuldsanering is er geen oplossing voor de mondiale financiële crisis.
Tot zover over het leven van Armstrong.
Wat is het belang van deze zelfdenkende supercomputer?
Armstrong wilde een systeem maken dat kan putten uit een gigantische database en in staat om na te denken. Met behulp van AI-technieken (Artificial Intelligence) werkte Armstrong en zijn team meer dan tien jaar aan ‘Socrates’, een resultaat waarvan hij zelf zegt:
“Creating the world’s largest database on the global economy cost untold tens of millions of dollars. Merging that accomplishment that took more than a decade to complete with the ability to create an actual thinking machine, has truly been an achievement that is simply unmatched in the financial world.”
Het zelfdenkend systeem monitort continu de wereldwijde kapitaal- en goederenstromen, van alle financiële markten, waar ook ter wereld. Maar dat niet alleen, ook wordt het systeem gevoed met alle fundamentele internationale newsfeeds om te analyseren of er wellicht een correlatie is tussen dat nieuws en de gebeurtenissen op de markten. Doel is om inzicht te verwerven in hoe de (denk-)processen verlopen in de internationale politiek, economie en financiële wereld. In Armstrong’s woorden:
“Socrates, will demonstrate that traditional thinking and modeling employed in the political-economic-financial world is as antiquated as assuming the earth is still flat.”
Ambitieuze claims
Kern van de kritiek van Armstrong op bestaande computermodellen is, dat deze putten uit een veel te kleine database. Research gebaseerd op een te korte meetperiode van gegevens leidt meestal tot foute conclusies, die vervolgens weer leiden tot verkeerde beleidsmaatregelen. Volgens Armstrong falen de meeste economische modellen, omdat ze slechts beschikken over een veel te klein deel van de relevante historische data, waardoor er geen juiste conclusies worden getrokken en het zicht op de werkelijkheid vertroebeld wordt door menselijke emoties.
‘What goes up must come crashing down‘
Daarmee bedoelt Armstrong, dat de ‘voorspellingen’ zijn gebaseerd op de algemeen aanvaarde basis veronderstelling dat de huidige trend zich ook in de komende tijd zal voortzetten. Maar al die voorspelmodellen houden geen rekening met de business cycle van ‘what goes up must come down‘. De enige vraag die er daarbij toe doet is: wanneer gebeurt dit? Het unieke van Socrates is, dat dit systeem wèl deze economische cycli incorporeert in zijn model, zodat trendmatige verschuivingen opgemerkt zullen worden.
Van valse bescheidenheid heeft de Amerikaan geen last. Hij claimt dat met zijn systeem niet alleen pieken en dalen in financiële markten adequaat voorspeld kunnen worden, maar ook de opkomst en het verval van landen, rijken en stadstaten:
“Socrates is the achievement of gathering the collective knowledge of the human race and learning in a cognitive manner the causes behind the real trend of the rise and fall of markets, and economies, as well as the rise and fall of Empires, Nations, and City States. Socrates stands as proof that we are on the threshold of a completely new dawn. This is the achievement of mankind – the threshold of the Age of Reasoning & the Awakening – where we take that step forward for mankind comprehending that not merely is the world not flat – we are all connected and we indeed need each other to survive this journey we call life and the evolutionary process of civilization.”
Dat is nogal een claim, we zullen de komende tijd gaan zien of Armstrong die claim kan waarmaken of dat het een typisch Amerikaanse manier is om jezelf en je product op een slimme wijze goed te verkopen. De timing kon in elk geval niet beter zijn, met de geopolitieke, valutaire én financiële crises wereldwijd.
Bron: http://www.ftm.nl/exclusi(...)ele-wereld-monitort/
quote:On September 29, 1999, Armstrong was indicted in the United States District Court for the Southern District of New York for fraud by the Securities and Exchange Commission and the Commodity Futures Trading Commission, for having conspired with employees of Republic New York involving Japanese investors. Republic New York pleaded guilty to fraud in federal court on December 17, 2001 and agreed upon a restitution order on January 9, 2002 of $606 million.[6] Armstrong represented himself and was excluded from some proceedings, leading the Associated Press to question whether Armstrong could get a fair trial.[7] The government charged Armstrong with civil contempt and he remained in prison over 7 years for failure to surrender various assets that may have been purchased with money from the investment fund at the center of the litigation.[1][8] According to the New York Times, "Over the years, Judge Owen would revisit the contempt order every 18 months, guided by the federal statute. He repeatedly said that Mr. Armstrong was motivated by greed and was awaiting his release from jail to retrieve the $15 million that the government said was missing. According to lawyers who worked on the case in the early days, the financier’s headstrong manner irritated Judge Owen almost immediately."[9] On August 17, 2006, he pleaded guilty to one count of conspiracy.[2][10] He was sentenced on April 10, 2007, to five years in prison.[1] Armstrong's daughter, Victoria, paid her father visits in prison most Wednesdays.[9] He was released from prison on September 2, 2011.[11]
Dat wijkt idd af. Geen idee wat waar is.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:33 schreef Chewie het volgende:
Geen idee wat ik van hem moet denken maar het stukje van idfa over dat hij nooit veroordeeld zou zijn klopt volgens wikipedia al niet
[..]
Ik ook niet, zegt ook vrij weinig verder over zijn voorspellingen (goed of fout) natuurlijk. Wel ben ik achterdochtig als het op zelfbenoemde voorspellers aankomt en pi x 1000 als economische cyclus klinkt ook niet echt wetenschappelijk.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat wijkt idd af. Geen idee wat waar is.
Kijken dus .quote:Op woensdag 26 november 2014 21:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hmm.. Om 22:00 uur een interview met Armstrong @ Nieuwsuur.
Mij deed het trouwens ook aan de film Pi denken
Dan zou ik maar beginnen met preppen.quote:
Hoe zou zo'n crisis impact moeten hebben op mijn leven? Op welke manier kan je preppen volgens jou?quote:Op donderdag 27 november 2014 08:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan zou ik maar beginnen met preppen.
Hij heeft het voor zover ik weet over de totale ineenstorting van het huidige financiële systeem. Daar kun je je van alles bij voorstellen natuurlijk, maar wat zeker is, is dat je zoiets ongetwijfeld zult merken.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:14 schreef Fogel het volgende:
Eind volgend jaar een crsis. Een globale? Alleen Europa? Gaat het erger worden dan die van een paar jaar geleden (waar ik helemaal niks van gemerkt heb overigens)?
Meer vragen dan antwoorden krijg ik van de OP. De docu heb ik nog geen tijd voor gehad om te kijken.
[..]
Hoe zou zo'n crisis impact moeten hebben op mijn leven? Op welke manier kan je preppen volgens jou?
Mja, dat hangt er maar helemaal vanaf wat de crisis omvat. Een reset van ons huidige (financiële) systeem zie ik nog weleens gebeuren / noodzakelijk zijn.quote:Op donderdag 27 november 2014 09:14 schreef Fogel het volgende:
Hoe zou zo'n crisis impact moeten hebben op mijn leven? Op welke manier kan je preppen volgens jou?
En als je psychologische ge-prepped zijn helpt ook 'n beetje. Zelf bier brouwen enz.ook.quote:Op donderdag 27 november 2014 19:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mja, dat hangt er maar helemaal vanaf wat de crisis omvat. Een reset van ons huidige (financiële) systeem zie ik nog weleens gebeuren / noodzakelijk zijn.
Op welke manier kan je preppen? De term zegt het al... preppen (to prepare). Je voorbereiden op hetgeen misschien komen gaat, al weet niemand precies hoe dat zal gaan en wat er zal gebeuren. Iedereen zal dat preppen ook op zijn eigen manier doen.
Of ik prep? Nee, maar denk er wel eens over na om toch iets van een een voorraad op te bouwen om iig een week of twee te kunnen overleven.
Lijkt alsof het op een PC uit begin jaren 90 gemaakt isquote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Een collega vertelde mij het volgende:
Op een conferentie in Berlijn (1&2 december 2014) heeft Martin Armstrong drie voorspellingen gedaan:
- De Zwitsers gaan de peg met de euro los laten
- Griekenland verlaat de euro
- In 2016 zullen de separatistische bewegingen in Europa sterker worden (Baskenland e.d.)
Het eerste is eergisteren gisteren gebeurd. Wat ik echt bizar vind is dat zijn systeem dit tot op de dag nauwkeurig voorspelt:
[ afbeelding ]
Het systeem voorspelt natuurlijk niet letterlijk dat op 15-01 de Zwitsers de peg loslaten maar wel dat de Euro/CHF koers op 15-01 een flinke koersbeweging gaat maken (valatility = onderste regel in afbeelding)
Dan moet je hier ff lezen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Lijkt alsof het op een PC uit begin jaren 90 gemaakt is
Maar hoe dan ook, is er ergens een legenda en verdere uitleg te vinden?
Snel doorgelezen, die "ik weet alles beter" toon staat me niet echt aan. De uitleg onder de betreffende afbeelding was erg summier helaas, het hielp me niet om de afbeelding te begrijpen. Op die manier kan je natuurlijk vanalles beweren.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan moet je hier ff lezen.
Geen legenda helaas.
Het had nogal wat gevolgen voor mensen die een valutalening hebben, er stond eerder vandaag in een (Noorse) online krant dat een broker erdoor over de kop was gegaan, maar ik kan het artikel niet meer terugvinden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oh en dit kun je even lezen:
Swiss Franc rises sharply after central bank removes Euro cap
Volgens mijn collega die dit allemaal volgt zijn dit in de financiële wereld echt major gebeurtenissen die je over 30 jaar nog herinnert als een historisch moment. Dit is een soort 9/11 in de financiële wereld.
Ach ja, de toon...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Snel doorgelezen, die "ik weet alles beter" toon staat me niet echt aan. De uitleg onder de betreffende afbeelding was erg summier helaas, het hielp me niet om de afbeelding te begrijpen. Op die manier kan je natuurlijk vanalles beweren.
Gelukkig is blijkbaar alles op video vastgelegd, dus de voorspellingen zijn wel na te trekken. Zal daar later nog eens naar kijken, want het is interessant. Ben benieuwd in hoeverre die andere voorspellingen concreet zijn en indien ze gebeuren of dat nu dus al in een grafiek (met uitleg) te zien is.
Die specifieke kennis heb ik dus nietquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ach ja, de toon...
Maar goed het is geen bullshit wat daar staat. Je moet alleen over specifieke kennis beschikken om het ook echt te begrijpen. Door velen in de financiële wereld wordt hij serieus genomen.
Edit: Volgens mij is die afbeelding gerelateerd aan zijn eigen model. Op zijn site zal dus ergens wel uitleg te vinden moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die specifieke kennis heb ik dus niet
Maar zijn die kleurcodes standaard voor de financiele wereld, of blijft het ook voor experts gissen wat er nou eigenlijk in die afbeeldingen staat?
Uitleg:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die specifieke kennis heb ik dus niet
Maar zijn die kleurcodes standaard voor de financiele wereld, of blijft het ook voor experts gissen wat er nou eigenlijk in die afbeeldingen staat?
Bizar wel dat Armstrong zijn model dit als het ware voorzag.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:39 schreef Dance99Vv het volgende:
'Loskoppeling frank kost Citigroup veel geld'
NEW YORK (AFN) - Het verrassende nieuws dat de Zwitserse frank wordt losgekoppeld van de euro, kostte de Amerikaanse bank Citigroup meer dan 150 miljoen dollar (130 miljoen euro). Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van een ingewijde bij 's werelds grootste valutahandelaar.
Ook andere grote spelers in de financiële wereld, Deutsche Bank en Barclays, verloren veel geld nadat de Zwitserse centrale bank donderdag met de aankondiging naar buiten kwam. Volgens Bloomberg gaat het bij Deutsche Bank om 150 miljoen dollar en bij het Britse concern om minder dan 100 miljoen.
Woordvoerders van de betreffende banken wilden niet reageren.
Alpari
Het Nieuw-Zeelandse Global Brokers en het Britse Alpari kwamen er minder goed vanaf. Die ondernemingen stellen hun deuren te moeten sluiten vanwege de koersexplosie.
Het verlies komt ook bij Citigroup niet bepaald gelegen. De bank maakte eerder deze week bekend dat het zijn winst afgelopen kwartaal bijna geheel zag verdampen, vergeleken met het vierde kwartaal 2013. De inkomsten van de bank stonden fors onder druk door de onrust op de financiële markten en de opmars
http://www.telegraaf.nl/d(...)up_veel_geld___.html
Ja opsluiten die man met zijn voorkennis hequote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bizar wel dat Armstrong zijn model dit als het ware voorzag.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja opsluiten die man met zijn voorkennis he
Op die pagina staat eigenlijk geen uitleg over het model zelf, maar met wat verder klikken kwam ik bij dit filmpje uit http://armstrongeconomics(...)6/Deatiled-Array.mp4 daar legt hij uit wat de verschillende rijen zijn, maar zonder in te gaan op wat de kleur of schaal zou betekenen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uitleg:
http://armstrongeconomics.com/models/
Misschien dat er iemand in Beurs & Economie is die het je kan uitleggen?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op die pagina staat eigenlijk geen uitleg over het model zelf, maar met wat verder klikken kwam ik bij dit filmpje uit http://armstrongeconomics(...)6/Deatiled-Array.mp4 daar legt hij uit wat de verschillende rijen zijn, maar zonder in te gaan op wat de kleur of schaal zou betekenen.
Het gaat over de DOW in 2013, en de voorspelling staat aan de rechterkant, dus het valt na te zoeken in hoeverre dingen kloppen (indien je de matrix ook snapt en dat is voor mij nog steeds niet het geval).
Hij zal vast een punt hebben, maar ik blijf vooralsnog erg sceptisch.
Jij snapt de matrix ook niet?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien dat er iemand in Beurs & Economie is die het je kan uitleggen?
Onthoud dit : 2015.75(its a date 5-7-2015) wat er gebeurt, na die datum? het wordt een spiral downquote:Op zondag 18 januari 2015 00:24 schreef Fogel het volgende:
Hij zal vast een punt hebben, maar ik blijf vooralsnog erg sceptisch.
We gaan het zien. Ik vrees wel dat er zeer moeilijke tijden op komst zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Onthoud dit : 2015.75(its a date 5-7-2015) wat er gebeurt, na die datum? het wordt een spiral down
Zo werkt het vaak ja, maar denk niet dat dit hier het geval is... of denk je dat Zwitserland besloten heeft de Zwitserse Frank op de 15e los te koppelen van de Euro omdat het model van Armstrong een hevige koersbeweging tussen Euro en Zwitserse Frank op die datum liet zien?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij economie vind ik het kip en het ei verhaal altijd heel lastig, is het crises omdat er iets fundamenteel mis was, of is het crises omdat iedereen denkt dat het crises is en men daarom op de beurs op een bepaalde manier handelt.
Je kunt eenvoudig schommelingen in de huizenmarkt relateren aan of het centraal planbureau roept dat het goed dan wel slecht met de huizenmarkt gaat. En economie is ten slotte de studie naar het sociologische fenomeen van inkomsten en uitgaven.
Dus om ontopic te blijven, is het crises omdat meneer armstrong het een keer goed gehad heeft en er nu blijkbaar een groot aantal grote spelers gelooft in zijn voorspellingen. Als iemand een crises voorspeld en je gaat je aan de hand daarvan anders gedragen op de financiele markt dan verander je diezelfde financiele markt.
Nee niet direct maar wie weet dat er wel door die voorspelde koersbeweging een aantal financiele kopstukken iets meer uit zwitserse obligaties en aandelen zijn gestapt wat weer heeft geleidt tot koersdaling wat weer heeft geleidt tot meer mensen die uit zwitserse zaken stapten.. etc.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zo werkt het vaak ja, maar denk niet dat dit hier het geval is... of denk je dat Zwitserland besloten heeft de Zwitserse Frank op de 15e los te koppelen van de Euro omdat het model van Armstrong een hevige koersbeweging tussen Euro en Zwitserse Frank op die datum liet zien?
Misschien is dit ook wel de moeite waard om te bekijken:quote:
Ik zie eigenlijk niet zo in op wat er zo bijzonder en historisch is aan het plannen van de bouw van een paar torens en nog wat gebouwen? Als je het zo gaat bekijken vindt er iedere dag wel een historische gebeurtenis plaats.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:18 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Misschien is dit ook wel de moeite waard om te bekijken:
Ik had hier eigenlijk ook een topic over willen maken maar je was me voor.![]()
Geeft ook aan dat er een cyclus zit in de oorlogen en financiële beurskrach's gebaseerd op
de Schmita, een cyclus van 7 jaar.
Is het toeval dat er iedere keer om de 7 jaar in het sabbatjaar (Schmita) belangrijke historische gebeurtenissen plaatsvinden?
De sabbatjaren lopen overigens niet gelijk met onze kalenderjaren.
We zijn nu in een sabbatjaar, 25-09-2014 / 13-09-2015.
Een aantal gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden in zo'n jaar:
1945 - Plannen gesmeed voor de bouw van het WTC.
1966 - Begonnen met de bouw van de WTC torens.
1973 - Bouw WTC torens compleet
2001 - WTC torens worden vernietigd.
1914 - 1918 1e wereldoorlog (beide sabbatjaren)
1938 - Hitler begon met zijn 1e aanvallen.
1945 - Einde 2e wereldoorlog en 1e atoombom op Nagasaki Japan
1947 - 1991 Koude oorlog tussen Amerika en Rusland
1973 - Het jaar waarin het doden van ongeboren kinderen legaal werd (abortus)
1973 - Amerika verliest de Vietnam oorlog.
1987 - Beurskrach
2001 - Beurskrach
2008 - Begin huidige economische crisis
2015 - Grootste beurskrach uit de geschiedenis?
Wanneer er 7x een sabbatjaar is verstreken 7x7 = 49.
Dus iedere 49 jaar is er een Schmita jubileumjaar. Het laatste jubileum was in 1967.
Dat betekend dat 2015 ook weer een jubileumjaar is. (25-09-2014 / 13-09-2015)
Heb je het filmpje bekeken? En de uitleg van de Schmita over de bouw en vernietiging ervan?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet zo in op wat er zo bijzonder en historisch is aan het plannen van de bouw van een paar torens en nog wat gebouwen? Als je het zo gaat bekijken vindt er iedere dag wel een historische gebeurtenis plaats.
Nope, duurt 39 minuten en heb die van Omitson ook nog niet kunnen kijken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:44 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje bekeken? En de uitleg van de Schmita over de bouw en vernietiging ervan?
Kan toeval zijn maar het lijkt toch van niet imo.
Het is een chronologische cyclus van 7 jaar.
Ik doe mijn best, in mijn 1e comment heb ik al een lijstje gepost.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope, duurt 39 minuten en heb die van Omitson ook nog niet kunnen kijken.
Kun jij het niet beknopt uitleggen / samenvatten?
Ah... dan zijn die mensen die de gebeurtenissen veroozaken dus een soort valse profeten die de "het woord van god" en haar volgelingen "misbruiken" voor eigen gewin.... en dat is totale wereldheerschappij? Zoiets?quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:06 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Ik doe mijn best, in mijn 1e comment heb ik al een lijstje gepost.
Al die jaren zijn sabbatjaren (jaar van de Schmita) volgens het joodse geloof is dat het jaar des oordeels. Ik ben niet gelovig en geloof ook niet in de bijbel of ander boek.
Maar het kan een excuus zijn om mensen te doen geloven dat het is voorbestemd.
Ik heb het artikel nog niet gelezen uit de OP, ga dat zo eens doen.
Ben benieuwd of dat ook iets met een cyclus van 7 jaar te maken heeft.
Het is moeilijk voor mij om uit te leggen, het heeft te maken met opbouw en vernietiging.
Alle gebeurtenissen die ik noemde hebben plaatsgevonden op de laatste dag van een Schmita jaar.
Tot op de dag en minuut. Dat kan uiteraard toeval zijn maar lijkt er niet op.
Beter om het filmpje zelf te kijken vanaf 13 minuten krijg je de uitleg, het heeft een wat religieus tintje doordat ze het over God hebben, maar probeer daar doorheen te kijken mocht je het gaan bekijken
Nog even dit, ik zie wel dat Martin Armstrong het heeft over 12-09-2015.quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah... dan zijn het dus een soort valse profeten die de "het woord van god" en haar volgelingen "misbruiken" voor eigen gewin.... en dat is totale wereldheerschappij? Zoiets?
Ben ook niet gelovig, maar vind dit soort dingen op de een of andere manier altijd best wel interessant. Gewoon eens om te zien wat anderen bezighoudt, zeg maar..
Ik ga nu mijn nest in... misschien dat ik het morgen ff kijk als ik even tijd heb
quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:25 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Nog even dit, ik zie wel dat Martin Armstrong het heeft over 12-09-2015.
Dat is de laatste dag van dit Schmita jaar![]()
Misschien zit er toch een link tussen de 2, doe ermee wat je wil uiteraard.![]()
Ik ga nog wel wat verder kijken of er overeenkomsten zitten tussen de datums van Martin Armstrong
en de kalender.
Slaap wel, interessant is het zeker, er zijn veel meer economen die een grote beurskrach voorspellen.
Haha .. ja misschien is hij 1 van hen wie weet?quote:Op woensdag 21 januari 2015 00:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]Martin Armstrong is een van hen en doet net of zijn algoritme major gebeurtenissen voorspelt.
Maar waar zag je specifiek 12-09-2015 dan?
En ja, ergens moet het systeem ook wel een keer klappen ja. Hoop het niet mee te maken, maar waarschijnlijk maak ik het wel mee.
Ik denk dat je het dan niet helemaal begrepen hebt:quote:Op woensdag 21 januari 2015 05:43 schreef oompaloompa het volgende:
Het valt me overigens op dat al die "magische voorspellingen" altijd zo western/us-centric zijn. Als het een soort algemene cosmische wetten zijn, waarom voorspellen ze altijd de beurscrashes en rampen in de usa / europe maar nooit afrika?
quote:The primary mistake many make with the Economic Confidence Model (ECM) is assuming it should be a perfect model for the stock market, gold, or some other market. It is a global model and does not track any individual market. It is tracking the phenomenon of international capital flows.
Het zijn dan ook geen magische voorspellingenquote:Its proper use of the ECM is to understand that it is NOT a model based upon a single market and it should not be attempted to force fit this model to any individual market. The key is to watch the individual market that is lining up with the ECM and that is where the most intense capital flow will be moving.
This is why there was a bubble top in US in 1929 and 1989 in Japan. It is global capital flows. Each market has its own cycle that is separate and unique. It is when that individual market lines up with the ECM that you get the big moves.
Erg interessant. Zijn de verkiezingen in Griekenland al geweest? Een vriend van me vertelde me dat (hij verdient erg veel geld op de beurs) hij de nieuwe problemen ziet ontstaan na de verkiezingen in Griekenland als oftwel de linkse radicale partij oftewel de rechtse radicale partij erg veel zetels wint, in de regering komt en alle IMF maatregelen gaat terugdraaien en daarna uit de EU gaat stappen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Een collega vertelde mij het volgende:
Op een conferentie in Berlijn (1&2 december 2014) heeft Martin Armstrong drie voorspellingen gedaan:
- De Zwitsers gaan de peg met de euro los laten
- Griekenland verlaat de euro
- In 2016 zullen de separatistische bewegingen in Europa sterker worden (Baskenland e.d.)
Het eerste is eergisteren gisteren gebeurd. Wat ik echt bizar vind is dat zijn systeem dit tot op de dag nauwkeurig voorspelt:
[ afbeelding ]
Het systeem voorspelt natuurlijk niet letterlijk dat op 15-01 de Zwitsers de peg loslaten maar wel dat de Euro/CHF koers op 15-01 een flinke koersbeweging gaat maken (valatility = onderste regel in afbeelding)
aankomende zondag 23 jan 2015,quote:Op donderdag 22 januari 2015 22:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Erg interessant. Zijn de verkiezingen in Griekenland al geweest? Een vriend van me vertelde me dat (hij verdient erg veel geld op de beurs) hij de nieuwe problemen ziet ontstaan na de verkiezingen in Griekenland als oftwel de linkse radicale partij oftewel de rechtse radicale partij erg veel zetels wint, in de regering komt en alle IMF maatregelen gaat terugdraaien en daarna uit de EU gaat stappen.
Grexit.quote:Op vrijdag 23 januari 2015 16:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
aankomende zondag 23 jan 2015,
Links wil een versoepeling van de maatregelen van IMF en ECB/EU maar niet uit de eurozone.
Iets dat slecht samengaat, daarbij is het duitsland die aanstuurt op een grexit
Tja, bankiers en politici wereldwijd vragen vaak om zijn advies. Hij kan dus ook wel wat vragen.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:17 schreef oompaloompa het volgende:
Zijn congres is in de buurt, wilde er misschien heengaan voor de gein, kost het godsamme 2500 dollar voor een weekend
Ik dacht dat standaard economische congressen al duur waren, maar dit is wel een staaltje slimme economie van die man
Dat kan jezelf toch ook wel bedenken? Een beurscrash in Afrika maakt voor de wereld vrij weinig uit. Die in Europa of USA heeft veel meer invloed.quote:Op woensdag 21 januari 2015 05:43 schreef oompaloompa het volgende:
Het valt me overigens op dat al die "magische voorspellingen" altijd zo western/us-centric zijn. Als het een soort algemene cosmische wetten zijn, waarom voorspellen ze altijd de beurscrashes en rampen in de usa / europe maar nooit afrika?
Ah, en het getal 8.6 begrijpt dat en maakt die afweging al voor onsquote:Op maandag 11 mei 2015 20:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat kan jezelf toch ook wel bedenken? Een beurscrash in Afrika maakt voor de wereld vrij weinig uit. Die in Europa of USA heeft veel meer invloed.
In zijn blog staat een leuk stukje, copy paste speciaal voor jouw.quote:Op maandag 11 mei 2015 19:17 schreef oompaloompa het volgende:
Zijn congres is in de buurt, wilde er misschien heengaan voor de gein, kost het godsamme 2500 dollar voor een weekend
Ik dacht dat standaard economische congressen al duur waren, maar dit is wel een staaltje slimme economie van die man
Die Nyenrode tochquote:
Dit is nou precies wat tot een jaar geleden nog (en nog steeds trouwens door mensen die hopeloos achter blijven lopen) in de complothoek werd gedrukt. Dat centrale banken geen invloed meer hebben op de geldhoeveelheid en de economie.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 00:34 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
In zijn blog staat een leuk stukje, copy paste speciaal voor jouw.
Maar ow ow wat heeft die man weer gelijk.
Nyenrode University
Posted on May 22, 2015 by Martin Armstrong
Nyenrode University
.
The questions were interesting, to say the least. We focused on how the economy had changed post-Bretton Woods, reaching the point that the central banks no longer have control over the economy, as people assume. Nations borrow because the old theory was rather simple. If a nation borrowed it was deflationary, for they were removing capital from the system. There was a law in place prohibiting banks from lending money on government bonds. Hence, it did shrink the money supply, reducing the VELOCITY (deflationary).
Debt became money post-Bretton Woods. If you wanted to trade futures, you put your money into AAA government T-bills and posted that as collateral. The central bank lost Keynesian control of the money supply, as raising interest rates had NO EFFECT upon those in government. Government continued to spend money, which is what eventually collapsed Bretton Woods.
En dit is nou precies wat ik hoop dat dat ook eens wat meer duidelijk word bij mensen die nog steeds zo Pro EU zijn. Het is totaal hopeloos, een gedrocht wat zichzelf in stand probeert te houden.quote:Einsteing-thinking
There was great skepticism about the euro surviving. As I have explained, it very well may be too late to consolidate the debts to save Europe. Nevertheless, Brussels will fight to the last drop of blood of the private sector, because if the euro fails, there is no longer a need for Brussels. This is now a battle for their bureaucratic jobs – not to save or manage Europe. This is why they now want a European army. They need to defend their system, no matter how economically unfeasible it has been constructed.
Wat zal eindigen met de ban op cash geld, iets wat je veel tegenkomt op zijn blog.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 12:17 schreef Japie77 het volgende:
En dit is nou precies wat ik hoop dat dat ook eens wat meer duidelijk word bij mensen die nog steeds zo Pro EU zijn. Het is totaal hopeloos, een gedrocht wat zichzelf in stand probeert te houden.
Edit: Bovenstaande is dus een onzin bericht. Had ik kunnen wetenquote:Op zaterdag 20 juni 2015 09:10 schreef bam-shabaab het volgende:
De Nederlandse Politiek houdt dit jaar serieus rekening met het uittreden van Griekenland uit de EU ('Grexit'). Ingewijden hebben inmiddels tegenover het AD verklaard serieus rekening te houden met 'een Europese crisis' in het najaar van dit jaar. Dezelfde bronnen verklaren eveneens dat de Ministeries van Financieen (MinFin) en Economische Zaken (MinEz) inmiddels noodscenario's hebben opgesteld voor een totale, monetaire crisis. Minister-President Mark Rutte (VVD) wilde vrijdagavond, tijdens de wekelijkse persconferentie, niet ingaan op deze feiten maar benadrukte wel dat een eventuele 'Grexit' nu minder gevolgen zou hebben voor de Euro-zone dan een jaar geleden. Dat is volgens Rutte gelegen aan het feit dat de Euro-zone er nu beter voor zou staan.
[ afbeelding ]
Minister-President Mark Rutte (VVD) adviseert zijn meest trouwe vrienden om deel te nemen aan een bank-run en zoveel mogelijk eigen vermogen onder te brengen in banken buiten de EU. De gewone burgers dienen de kalmte te bewaren.
Ingewijden bevestigen dat het MinFin en het MinEz alle verloven en vakantiedagen zoveel mogelijk hebben geschrapt en periodiek werken met dubbele dienstwisselingen. Ook 's nachts zouden bepaalde afdelingen nu werken. Volgens de anonieme, betrouwbare bronnen werken de ministeries in samenwerking met de banken aan een groot noodplan om een eventuele val in monetaire waardes op te kunnen vangen. Minister-President Mark Rutte vormt samen met de ministers Jeroen Dijsselbloem (MinFin) en Bertje Koenders (Ministerie van Buitenlandse Zaken) een Bijzondere Commissie die de Europese Crisis de gehele week, van minuut tot minuut volgt.
Zou me niets verbazen als dat gaat gebeuren, maar een noodplan van banken, ministeries en een bijzondere commissie van Dijsselbloem, Koenders en Rutte is ook niet erg geruststellend.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Misschien krijgt Armstrong toch gelijk met zijn voorspelling aangaande laatste kwartaal 2015:
[..]
Nopequote:Op zaterdag 20 juni 2015 16:01 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als dat gaat gebeuren, maar een noodplan van banken, ministeries en een bijzondere commissie van Dijsselbloem, Koenders en Rutte is ook niet erg geruststellend.
Er zijn inmiddels een heleboel experts die dit voorspellen.quote:Op zaterdag 20 juni 2015 15:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Misschien krijgt Armstrong toch gelijk met zijn voorspelling aangaande laatste kwartaal 2015:
[..]
Its all about the money ......quote:Op zaterdag 20 juni 2015 18:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Government Has Gone Insane – That’s What a Phase Transition Is All About
Zoals een van mijn helden altijd zei "We live in interesting times!".quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:10 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Its all about the money ......
Hier zo'n hoopvol berichtje uit spanje mijn favoriete vakantieland
The Revolution Around the World Will Not be Televised
Posted on June 20, 2015 by Martin Armstrong
COMMENT: Hey Marty,
Hope you are well.
The Spanish police are crazy – they now stop all cars (including taxis) at night on the road out of town to make sure people are not drunk.. good idea you might say, but they are actually checking the passengers and ‘fining’ them if they have had one too many. Foreigners are targeted and there’s nothing you can do about it really.. just pay and be on your way.
There are lots of stories of blatant criminal activity, the craziest being about the British guy who had his brand new range rover towed, went to pay the fine and was told it was the judge’s decision on whether the car would be returned to him – nothing to do with the police at all.. a year or so later with the fines fully paid and an expensive court case going nowhere, the car was photographed driving down the street decked out with full police markings.. they didn’t even bother to change the license plate.. I’m not sure if he ever got it back.
Anyway, thanks for the update on gold.. it’s been a choppy last couple of months and the arrays were appreciated given that its been hard to call direction with any real conviction.. looks like we may be on for some fun in the near future.
All the best,
Ben
REPLY: Yes the stories about the police in Spain are over the top. They are hunting money like crazy and governments are turning against their own people defeating the very purpose of civilization. We did not agree to this arrangement and we are collapsing precisely as did Rome. Once government employees begin sacking their own cities, the end of times is near. They are stupid. They will not reform and cannot see that people will not tolerate this forever. The more aggressive they become, the higher the probability of revolutions erupting around the globe. Do not count on the media reporting the truth this time – they are on the wrong side of the fence.
Posted in Uncategorized
Laatst ook al een berichtje over goud uit spanje en over money surging in frankrijk
best wel hier nog een uit spanje, insane indeed,quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:21 schreef Japie77 het volgende:
Zoals een van mijn helden altijd zei "We live in interesting times!".
quote:Op zaterdag 20 juni 2015 22:26 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
best wel hier nog een uit spanje, insane indeed,
Biting Your Nails While Driving is a Fine in Spain
Posted on June 19, 2015 by Martin Armstrong
OK. Are you ready for this one? The Telegraph is reporting that a driver in Spain was given a ticket and fined ¤80 for biting his nail while driving. The offense: “not maintaining the correct freedom of movement.” Well, technically speaking, you are supposed to have two hands on the wheel. If you have just one on the wheel, they will flunk you in a driving test. Boy, I sure hope this does not become the next waive of raising money.
Posted in Current Events | Tagged Hunt for Money, Spain
http://armstrongeconomics.com/archives/date/2015/06![]()
http://www.telegraph.co.u(...)ls-at-the-wheel.html
En ik ben ook een nagelbijtertje...
Ik heb nog geen Nederlandse online krant gevonden die er überhaupt een klein berichtje aan wijdt.quote:Op zondag 21 juni 2015 18:28 schreef Izzy73 het volgende:
Je zou toch verwachten dat zo'n grote demonstratie in het nieuws zou zijn maar nee hoor de NOS zwijgt erover. Ze willen natuurlijk niet dat er meer mensen aangezet worden om te gaan demonstreren, daar zijn ze als de dood voor in Europa.
Een tijdje dacht ik dat het misschien wel los zou lopen met die crisis maar dat is eigenlijk tegen beter weten in natuurlijk. Dit systeem staat op klappen als een tikkende tijdbom. De vraag is alleen wanneer de bom afgaat.
Ja bizar, de NOS melde wel dat er 300 man demonstreerden voor Griekenland. De berichtgeving wordt steeds gekleurder de laatste tijd, telkens dezelfde onderwerpen de ether in slingeren. Ik vraag me echt af wat het doel is om Griekenland zo aan het lijntje te houden. Ik ben ervan overtuigd dat ze al lang een oplossing hadden kunnen vinden als de wil er echt zou zijn. Ze weten gewoon dat het huidige financiële systeem onhoudbaar is en zijn volgens mij op zoek naar een zondebok zodat de grote bankiers buiten schot kunnen blijven.quote:Op zondag 21 juni 2015 18:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Nederlandse online krant gevonden die er überhaupt een klein berichtje aan wijdt.
quote:Op zondag 21 juni 2015 18:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb nog geen Nederlandse online krant gevonden die er überhaupt een klein berichtje aan wijdt.
Wellicht heb je gelijk.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:56 schreef SicSicSics het volgende:
Misschien heel raar, maar Griekenland gaat ons direct aan. Protesten tegen het interne economische (versoberings-) beleid van de Britse regering niet. Of is dat te simpel gedacht?
Ik ben bang dat je inderdaad te simpel denkt, bijde gaan europa (EU) aan, Griekenlands protesten krijg je ook nauwelijks te zien (tenzij pro EU), maar de UK wil men graag de EU in hebben, daar moet nog een referendum over gehouden worden, EU = austerity.quote:Op donderdag 25 juni 2015 08:56 schreef SicSicSics het volgende:
Misschien heel raar, maar Griekenland gaat ons direct aan. Protesten tegen het interne economische (versoberings-) beleid van de Britse regering niet. Of is dat te simpel gedacht?
Ik kijk weinig tv, maar op de radio heb ik verslagen gehoord van beide; voor- en tegenstanders in Griekenland. En ook daar zat veel verschil in. Van tegenstanders die 'Nee' gingen stemmen, maar wel graag in de EU wilden blijven. Tot 'Ja' stemmers die eigenlijk tegen de bezuinigingen waren en de EU niks vinden, maar die het als een noodzakelijk kwaad zagen.quote:Op maandag 6 juli 2015 16:12 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik ben bang dat je inderdaad te simpel denkt, bijde gaan europa (EU) aan, Griekenlands protesten krijg je ook nauwelijks te zien (tenzij pro EU), maar de UK wil men graag de EU in hebben, daar moet nog een referendum over gehouden worden, EU = austerity.
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op Martins blog stond in dit artikel:
Their blackmail and economic war against Greece will be evidence to ensure that Britain leaves the EU.
http://www.armstrongeconomics.com/archives/34268
Het verhaal van de man op de foto had nog een staartje(in positieve zin)quote:Op woensdag 8 juli 2015 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
The Lesson for the World Coming from Greece
Posted on July 8, 2015 by Martin Armstrong
-knip-
Mijn mening: Ik ben bang dat deze man gelijk gaat krijgen en we afstevenen op een grote mondiale crisis. Vrijwel alles wijst daar op. Wat dat concreet voor ons zal gaan betekenen, durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat we een ongekend zware tijd tegemoet gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het verhaal van de man op de foto had nog een staartje(in positieve zin)
Hulp voor huilende Griek
http://www.telegraaf.nl/b(...)uilende_Griek__.html
Maar vertel is jokkebrok wat is jou mening /opinie hierbij?
M.b.t. de artikelen die je plaatste, je was nogal voorzichtig en afwachtend in het begin.
Zal zo een artikel van zijn blog plaatsen waar hij belangrijke datums noemt.
Denk ook dat het volk zich meer gaat manifesteren, iets waar die ook vaak voor waarschuwde.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:44 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Mijn mening: Ik ben bang dat deze man gelijk gaat krijgen en we afstevenen op een grote mondiale crisis. Vrijwel alles wijst daar op. Wat dat concreet voor ons zal gaan betekenen, durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat we een ongekend zware tijd tegemoet gaan.
Het is dan ook de meest effectieve zweep om mee te slaan. En dat van iets wat eigenlijk niet meer als versimpelde ruilhandel behoorde te zijnquote:Op woensdag 8 juli 2015 18:58 schreef Izzy73 het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat een financiële crisis oorlogsvoering 2.0 is bewust gericht tegen specifieke landen en burgers.
https://biflatie.nl/artik(...)beurs-op-crashkoers/quote:Leuk die Griekse crisis, maar laten we even verder inzoomen op China. We schreven al dat de daling op de beurs aldaar enigszins lijkt op een jaren ’30 crash. De problemen zijn wellicht pas net begonnen. De Chinese beurs crashte woensdag 8 juli verder, ondanks de interventies van de Chinese overheid. Afgelopen maand is de Chinese beurs bijna 30% gedaald, waardoor er 2,7 biljoen euro aan waarde is weggevaagd.
Dat lijkt me een logisch gevolg van wat er allemaal gaande is. Burgers pikken het op een gegeven moment niet meer en gaan er tegenin.quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:52 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Denk ook dat het volk zich meer gaat manifesteren, iets waar die ook vaak voor waarschuwde.
Vind de man wel een echte forecaster die het bij het rechte eind heeft. zeker een man die je serieus kan nemen in tegenstelling tot veel andere economen.
Yup!quote:Op woensdag 8 juli 2015 19:23 schreef Izzy73 het volgende:
In China gaat het ook niet best.
[..]
https://biflatie.nl/artik(...)beurs-op-crashkoers/
dat is het ook.quote:Op woensdag 8 juli 2015 18:58 schreef Izzy73 het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat een financiële crisis oorlogsvoering 2.0 is bewust gericht tegen specifieke landen en burgers.
Azie zakte vandaag ook al weg.Japan schiet ook niet op, enzovoortquote:Op woensdag 8 juli 2015 19:23 schreef Izzy73 het volgende:
In China gaat het ook niet best.
[..]
https://biflatie.nl/artik(...)beurs-op-crashkoers/
Hoe moet ik dit precies lezen?quote:Op woensdag 8 juli 2015 15:46 schreef Dance99Vv het volgende:
[ afbeelding ]
The week of July 6 has been showing up as a Directional Change in the euro for some time and even in gold since early June. It is curious how the model picks things like this up. I suspect that the people are responding to the trend rather than the fundamental making the target.
Uitleg over de betekenis van de rijen, vindt je hier, maar hij gaat niet in op de betekenis van de kleuren of schaal.quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:07 schreef Omitson het volgende:
Jullie kunnen het beste dit model lezen om het te begrijpen:
http://armstrongeconomics.com/models/7219-2/
En dagelijks z'n blog lezen:
http://armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog/
Ik volg deze man sinds 27 november 2014, de dag dat ik the Forecaster op IDFA zag.
Ik was namelijk erg sceptisch over hoe plausibel zijn model is.
De swiss-euro peg die opgeheven zou worden volgens zijn voorspellingen is inderdaad interessant.
Wat is er anders aan dan?quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:27 schreef Izzy73 het volgende:
In 2012 had Martin toch een heel andere voorspelling.
Dit jaar een dipje en in 2032 de grote klapper.
[ afbeelding ]
Toch griezelig accuraat he.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is er anders aan dan?
Dit is er eentje uit 1979:
[ afbeelding ]
Ik was in de veronderstelling dat in 2015 volgens MA zeg maar de grote financiële klapper zou komen. Maar blijkbaar is dat niet zo dan als ik die grafiek die jij post zie. 2015 zou dus weer een crisis moeten brengen dan weer één in 2024 en in 2032 weer zo één als in 1929. Sorry ben niet super bekend met MA zijn voorspellingen.quote:Op woensdag 8 juli 2015 21:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat is er anders aan dan?
Dit is er eentje uit 1979:
[ afbeelding ]
Nee, ze moeten conformeren met de economie en niet meer zo onproductief zijn. 40 uur in de week, tot na je 65 jaar en in het weekend en paar uurtjes naar het strand. De economie is niet meer dan een stok om landen mee te slaan. Waag het niet om het als ondergeschikt te zien aan de maatschappij. Openbreken, privatiseren en de verliezen afschuiven op de bevolking.quote:
40 uur in de week werkenquote:Op woensdag 8 juli 2015 22:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, ze moeten conformeren met de economie en niet meer zo onproductief zijn. 40 uur in de week, tot na je 65 jaar en in het weekend en paar uurtjes naar het strand. De economie is niet meer dan een stok om landen mee te slaan. Waag het niet om het als ondergeschikt te zien aan de maatschappij. Openbreken, privatiseren en de verliezen afschuiven op de bevolking.
Dit is dus precies dezelfde reactie als in het NWS topic voorgekauwd door de msm.quote:Op woensdag 8 juli 2015 22:22 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, ze moeten conformeren met de economie en niet meer zo onproductief zijn. 40 uur in de week, tot na je 65 jaar en in het weekend en paar uurtjes naar het strand. De economie is niet meer dan een stok om landen mee te slaan. Waag het niet om het als ondergeschikt te zien aan de maatschappij. Openbreken, privatiseren en de verliezen afschuiven op de bevolking.
Was ik mijn sarcasme tags vergeten?quote:Op woensdag 8 juli 2015 23:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dit is dus precies dezelfde reactie als in het NWS topic voorgekauwd door de msm.
Lekker de griek bashen, de griek is lui de griek gaat met 55met pensioen enz.Wat doe je met zulke bs in het armstrong topic?
Er lopen 2 topics waar je dit soort bs kan spuien 1 in NWS 1 in BNW,
Volgens mij zijn er ook 'n heleboel mensen in de rest van westerse Europa die kunnen ook vroeger met pensioen gaan oftewel minder uren per week werken.quote:
Ja duidelijk, daarnaast was het oftopic in mijn ogen , alhoewel in het blog ook maatschappelijke zaken aangeroerd worden vond ik het precies het omgekeerde van wat Armstrong erover zei op zijn blog.quote:
Punt is dat die keuze nogal beperkt is door allerlei regelgeving en daardoor nogal kostbaar wordt.quote:Op donderdag 9 juli 2015 13:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er ook 'n heleboel mensen in de rest van westerse Europa die kunnen ook vroeger met pensioen gaan oftewel minder uren per week werken.
Plus 't feit dat wonen in 'n wat warmer klimaat is voordeliger en misschien 'n simpler,rustiger,andere levenstijl dan in geindustrialiseerde landen is.
Maar we hebben toch nog steeds de keuze over hoe duur/luxe/whatever wij onze leventjes maken.
In zekere zin zou je er inderdaad bang van woren, als je de conclusies op een rijtje zet is het heel beangstigend.quote:
Is iets waar die al veel vaker op wijst op zijn blog.quote:
Nog niet gelezen. Zal ik vanavond ff proberen te doenquote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:05 schreef Dance99Vv het volgende:
Vond het stukje over zijn tijd berekening ook erg interessant. (daarin zegt hij dat hij er ook wel eens naastzit) Understanding Arrays & Time
Posted on July 20, 2015 by Martin Armstrong
Lol, niet eens meegekregen dat er blijkbaar weer verhalen rond gaan dat een astroïde de aarde binnenkort zal slopen.quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:17 schreef Dance99Vv het volgende:
Dat is een hele geru-stelling.![]()
Asteroid to Hit Earth Sept 28th? Really?
Posted on July 21, 2015 by Martin Armstrong
[ afbeelding ]
The alleged comet expected to hit the earth between September 15-28, 2015 has been denied by NASA. I find it curious that this doomsday prediction lined up with the ECM. Nothing in our model confirms such a disaster.
Posted in Uncategorized
http://www.armstrongeconomics.com/armstrong_economics_blog
Het ECM was toch zijn model?quote:Op dinsdag 21 juli 2015 14:17 schreef Dance99Vv het volgende:
I find it curious that this doomsday prediction lined up with the ECM. Nothing in our model confirms such a disaster.
Ik vind het vooral grappig dat wanneer pro-EU met de mogelijkheid op oorlog schermt de wereld te klein is...quote:
Correct.quote:
Dat mag, Hier in dit topic wordt gekeken wat hij juist voorspeld maar ook wat hij niet juist heeft.quote:Op woensdag 22 juli 2015 10:16 schreef SicSicSics het volgende:
En meneer Armstrong.. ik heb nog steeds bijzonder veel moeite met hem.
Wat wil hij met die zin zeggen dan?quote:
Stel dat het ECM een ramp met een inslaande astroïde zou voorspellen, dan zou de grafiek na de impactdatum hevig uitslaan vanwege de wereldwijde chaos die dan zal ontstaan, dan wel dat de grafiek zou stoppen omdat de mensheid weggevaagd is. Althans, zo interpreteer ik het dan maar.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat wil hij met die zin zeggen dan?
Zoals ik het lees:
Ik vind het curieus dat deze voorspelling in het samenvalt met het ECM. Maar niets in onze modellen bevestigt zo'n ramp.
Dus wat hij zegt is dat het samenvalt met zijn model, terwijl er in zijn model(len) geen bewijs voor is?
Overigens wel bijzonder dat hij nu met zijn ECM en andere modellen niet alleen de financiële markten kan voorspellen, maar ook de stand van de sterren?
Dat was ook mijn vraag; welk model voorspelt wat (niet)quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Stel dat het ECM een ramp met een inslaande astroïde zou voorspellen, dan zou de grafiek na de impactdatum hevig uitslaan vanwege de wereldwijde chaos die dan zal ontstaan, dan wel dat de grafiek zou stoppen omdat de mensheid weggevaagd is. Althans, zo interpreteer ik het dan maar.
Klopt zo ongeveer ja. Misschien moet je dit nog even lezen om het verder te begrijpen.quote:Op woensdag 22 juli 2015 12:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat was ook mijn vraag; welk model voorspelt wat (niet)![]()
En dat klopt inderdaad, maar volgens mij pleit hij (als ik zijn ECM een beetje begrijp (en ik heb niet heel goed gelezen)) dat de economie fluctueert op basis van Pi en en passant dat de economie cyclisch is en dat er dus voorbestemming bestaat.
Dat zijn nogal wat claims
Ik snap je verbazing en beredenering, Zo'n ramp zou namelijk niet in zijn model te zien zijn, wel de ups en downs van diverse zaken.quote:Op woensdag 22 juli 2015 11:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wat wil hij met die zin zeggen dan?
Zoals ik het lees:
Ik vind het curieus dat deze voorspelling in het samenvalt met het ECM. Maar niets in onze modellen bevestigt zo'n ramp.
Dus wat hij zegt is dat het samenvalt met zijn model, terwijl er in zijn model(len) geen bewijs voor is?
Overigens wel bijzonder dat hij nu met zijn ECM en andere modellen niet alleen de financiële markten kan voorspellen, maar ook de stand van de sterren?
Ja daar werd vorige week al naar verwezen toen de dow 888 punten daalde in 2 dagen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:09 schreef Izzy73 het volgende:
Paniek op beurzen in Europa en de VS, de vergelijking met 2008 wordt al gemaakt.
Nou denk maar niet dat de rijken geld gaan verliezen, die wisten waarschijnlijk al een tijdje dat dit ging gebeuren en zullen er vermoedelijk geld aan verdienen. Als dit zo doorgaat dan zijn wij weer degenen die de rekening gaan betalen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:27 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja daar werd vorige week al naar verwezen toen de dow 888 punten daalde in 2 dagen.
Op dit moment is de chinese beurs in vrije val en Japan gaat erachteraan.
De euro is wel iets meer waard nu het enige positieve , maar ook de aex is behoorlijk gekelderd men vreest de 400 puntengrens.
Mag graag zien dat de rijken een hoop geld aan het verliezen zijn.
De panic-button is al ingedrikt![]()
[ afbeelding ]
Kijk is aan het einde van blad 6 van dit topic.!quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:31 schreef Fogel het volgende:
Waar staat het bericht van hem waarin dit precies voorspeld is? En dan bedoel ik een analyse vooraf, en ook een poos geleden gepost, en geen verklaring achteraf "kijk maar, dat vaag gestreepte ding daar, da's China".
Want ik snap nog steeds niet wat die jaren-80 graphics me zouden moeten vertellen en dit is wel een perfect moment om die voorspellingen te toetsen op zich.
Maar we zijn er nog niet, september Vanaf de21 ste tot de eerste week van okt zal er ook nog een downflow zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:41 schreef CafeRoker het volgende:
Het is in ieder geval opmerkelijk hoe het samenvalt.
Financial crises kunnen ook bangmakerij zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:05 schreef Ali_boo het volgende:
In de beurscrash van 1913 ,hoeveel correcties waren er voordat de hele boel instorte ?
Het ging vandaag bovengemiddeld goed op de beurzen . Groot deel van het verlies van gister vrijwel weggewerkt
Ik ben pas op pagina 2... welk postnummer doel je op?quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:08 schreef Dance99Vv het volgende:
ma 24 aug 2015, 17:40
AEX is jaarwinst kwijt
Bloedbad op beurzen
http://www.telegraaf.nl/d(...)ad_op_beurzen__.html
[..]
Kijk is aan het einde van blad 6 van dit topic.!
quote:Zijn belangrijkste voorspelling is al jaren dat vanaf 30 september 2015 het toppunt van vertrouwen in de overheid bereikt is en vanaf dat moment het vertrouwen gaat afnemen en het geld van staatsobligaties naar aandelen zal gaan vloeien.
Daar begint het nu ook daadwerkelijk steeds meer op te lijken. Overheidsschulden zijn nog nooit zo groot geweest en de rente nog nooit zo laag. Dat samen met het feit dat overheden in 99,9% van de gevallen schulden niet aflossen maar failliet gaan duidt ook logisch beredeneert op een aankomende crisis.
De logica is als volgt: De rente op obligaties is een graadmeter voor het vertrouwen in de overheid. Immers hoe meer vertrouwen je hebt, hoe lager het risico en hoe minder risicopremie (rente) je vraagt als je er geld aan uit leent. De rente is nu bij een aantal overheden zelfs onder de 0 %. Beleggers betalen dus feitelijk om hun geld aan de overheid te mogen lenen. Het zou dus veiliger zijn je geld aan die overheden te lenen dan het bij een bank te zetten, die bijvoorbeeld om kan vallen. Wanneer het vertrouwen van beleggers af neemt dan vragen ze meer risicopremie en gaat de rente dus stijgen. Dit betekent dat de overheid meer geld kwijt is aan rente op de leningen en dus meer belasting moet gaan ophalen om die rente te kunnen betalen of moet bezuinigen in andere uitgaven om de gestegen uitgaven aan rente te compenseren. Omdat de overheden enorme schulden hebben zal een verdere stijging van de rente op een bepaalt moment het punt bereiken dat de overheid al haar inkomsten (vanuit belastingen) nodig heeft om de rente op haar schulden te betalen. Dan zijn ze dus feitelijk failliet en dit gaat meestal gepaard met een enorme chaos.
De combinatie van hoge schulden, lage rente op zich is volgens mij al duidelijk genoeg dat er grote problemen moeten komen. De schulden blijven stijgen (het lijkt mij onwaarschijnlijk dat overheden nu zullen gaan bezuiningen om een begrotingsoverschot te creëren en daarmee schulden af te lossen), de rente blijft niet voor altijd zo laag (rente is in 5000 jaar niet zo laag geweest en gaat ooit weer een keer omhoog). Kortom een recept voor problemen dat alleen opgelost kan worden door via een begrotingsoverschot schulden af te bouwen. Armstrong voorspelt dus dat na 30 september a.s. de omslag komt waarbij het vertrouwen af gaat nemen en de rente gaat stijgen.
quote:Afgelopen vrijdagavond mailde ik mijn familie dat Martin Armstrong (de man die daags voor de black Monday crash van 19 oktober 1987 die crash voorspelde) dat hij afgelopen vrijdag schreef:
http://www.armstrongeconomics.com/archives/36274
The timing models show the week of 8/31 as the target for a turning point, but next week is a Directional Change. Holding 169100 today will warn we could see a reaction back up before turning back down. A closing below 16680 would warn of a drop to the 15500 area.
Een paar uur later die avond (afgelopen vrijdag dus) sloot de Dow op 16460 (dus onder 16680). Zie wat er vandaag gebeurt op de beurzen. De Dow heeft nu een laagste koers van 15370.
Ik heb al vaker verteld hoeveel van dit soort dingen al zijn uitgekomen, deze is ook weer bizar, toch?!
WTF is dit?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens Martin Armstrong is 2015.75 begonnen:
The ECM Turning Point — Sept. 30/Oct. 1 — Guns & War?
[ afbeelding ]
The unleashing of Russian firepower in Syria in support of the Syrian government came precisely on the day of the Economic Confidence Model. I have come to learn from observing this model that major world events, whatever the major focus may be, appear to line up with the ECM.
[ afbeelding ]
This target has been huge for us given that we have TWO WAR CYCLE MODELS: (1) civil unrest that leads to revolution, and (2) international war. It is sort of like the Blood Moon stuff insofar as it does not line up so easily. The main convergence of the War Cycle between both models began to turn in 2014. The economic war against Russia imposing sanctions began on March 6, 2014 (2014.178) when Obama signed Executive Order 13660 that authorizes sanctions on individuals and entities responsible for violating the sovereignty and territorial integrity of Ukraine. The next day, this order was followed by Executive Order 13661, which claimed that Russia had undermined the democratic processes. On March 20, 2014, Obama issued a new Executive Order: “Blocking Property of Additional Persons Contributing to the Situation in Ukraine”. This order expanded the scope of the two previous orders to the Government of the Russian Federation; it included its annexation of Crimea and its use of force in Ukraine, which the U.S. claimed was a threat to the national security and foreign policy of the United States. Then on April 28, Obama imposed more sanctions on Russia.
The third round of U.S. sanctions on Russia began from October into December 2014 over the turning point. On October 3, 2014, Joe Biden said, “It was America’s leadership and the president of the United States insisting, oft times almost having to embarrass Europe to stand up and take economic hits to impose costs.” The EU imposed sanctions on December 18, 2014, which banned some investments in Crimea and halted support for the Russian Federation Black Sea exploration of oil and gas. The EU sanctions also prevented European companies from offering tourism services and purchasing real estate or companies in Crimea. On December 19, 2014, Obama imposed sanctions on Russian-occupied Crimea by executive order, which prohibited exports of U.S. goods and services to the region.
The actual turning point was 2014.8871: November 20, 2014. The one event that took place precisely on that day was the Supreme Court’s ruling to allow same-sex marriage in South Carolina. This decision sparked civil unrest against the government throughout the Bible Belt states. On that same day, Obama took executive action on immigration. On November 24, the Missouri Grand Jury made ruled not to indict Officer Wilson in the shooting of Michael Brown on August 9, which sparked the beginning of civil unrest, such as the Black Lives Matter movement, in a rebuke of corrupt police forces.
With this turning point on the ECM (2015.75) marking the precise day when Russia began actively bombing Syria to defend its allied government, even sending in troops, should be of great concern in the form of a warning sign with red lights that blink. Russia’s bombings have captured the headlines; the press claims that Russia is attacking civilians but has not mentioned that these civilians are rebels trying to overthrow the government that Obama supported. The press is misrepresenting what is taking place.
There are also reports that China has entered the game by sending in troops to Syria. Obama is creating a threat of world war as Russia and China are now in alignment in Syria and both are opposed to U.S. policy. There is a direct confrontation taking place all because U.S. policy is out of its mind and tries to topple what it calls “dictatorships” from Iraq, Libya, and now Syria. There is no alternative replacement and this brain-dead policy dreamed up in Washington has no end game objective.
This is turning into a direct confrontation between the three leading powers in the Middle East. For what purpose? All because Obama and crew did not like Putin? They created Putin by failing to curtail the bankers who tried to take over Russia to get their hands on all the commodities back in 1999. Whether the government was behind the banking objectives or whether it came in after the fact to protect the bankers amounts to the same thing. This is one reason why they have been trying to block “The Forecaster” from airing in the United States, whereas it has been making headlines and nightly news shows in Europe where they suffered the economic blows of these sanctions.
The other side of 2015.75 will be a lot more serious than many suspect. This concentration of confidence in government marks the peak — from here on out, this will not be a video game — this is real.
Posted in Understanding Cycles, World News | Tagged 2015.75, Big Bang, China, ECM Turning Point, Russia, Syria, U.S. Sanctions
Bron
Welke andere forecasters?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
Gewoon weer een rijke met grootheidswaanzin. Aandoenlijk wel.
Twee jaar na zijn dood is iedereen hem al lang weer vergeten. Net als al die andere 'forecasters'.
So we gon' die?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Volgens Martin Armstrong is 2015.75 begonnen:
The ECM Turning Point — Sept. 30/Oct. 1 — Guns & War?
[ afbeelding ]
The unleashing of Russian firepower in Syria in support of the Syrian government came precisely on the day of the Economic Confidence Model. I have come to learn from observing this model that major world events, whatever the major focus may be, appear to line up with the ECM.
[ afbeelding ]
This target has been huge for us given that we have TWO WAR CYCLE MODELS: (1) civil unrest that leads to revolution, and (2) international war. It is sort of like the Blood Moon stuff insofar as it does not line up so easily. The main convergence of the War Cycle between both models began to turn in 2014. The economic war against Russia imposing sanctions began on March 6, 2014 (2014.178) when Obama signed Executive Order 13660 that authorizes sanctions on individuals and entities responsible for violating the sovereignty and territorial integrity of Ukraine. The next day, this order was followed by Executive Order 13661, which claimed that Russia had undermined the democratic processes. On March 20, 2014, Obama issued a new Executive Order: “Blocking Property of Additional Persons Contributing to the Situation in Ukraine”. This order expanded the scope of the two previous orders to the Government of the Russian Federation; it included its annexation of Crimea and its use of force in Ukraine, which the U.S. claimed was a threat to the national security and foreign policy of the United States. Then on April 28, Obama imposed more sanctions on Russia.
The third round of U.S. sanctions on Russia began from October into December 2014 over the turning point. On October 3, 2014, Joe Biden said, “It was America’s leadership and the president of the United States insisting, oft times almost having to embarrass Europe to stand up and take economic hits to impose costs.” The EU imposed sanctions on December 18, 2014, which banned some investments in Crimea and halted support for the Russian Federation Black Sea exploration of oil and gas. The EU sanctions also prevented European companies from offering tourism services and purchasing real estate or companies in Crimea. On December 19, 2014, Obama imposed sanctions on Russian-occupied Crimea by executive order, which prohibited exports of U.S. goods and services to the region.
The actual turning point was 2014.8871: November 20, 2014. The one event that took place precisely on that day was the Supreme Court’s ruling to allow same-sex marriage in South Carolina. This decision sparked civil unrest against the government throughout the Bible Belt states. On that same day, Obama took executive action on immigration. On November 24, the Missouri Grand Jury made ruled not to indict Officer Wilson in the shooting of Michael Brown on August 9, which sparked the beginning of civil unrest, such as the Black Lives Matter movement, in a rebuke of corrupt police forces.
With this turning point on the ECM (2015.75) marking the precise day when Russia began actively bombing Syria to defend its allied government, even sending in troops, should be of great concern in the form of a warning sign with red lights that blink. Russia’s bombings have captured the headlines; the press claims that Russia is attacking civilians but has not mentioned that these civilians are rebels trying to overthrow the government that Obama supported. The press is misrepresenting what is taking place.
There are also reports that China has entered the game by sending in troops to Syria. Obama is creating a threat of world war as Russia and China are now in alignment in Syria and both are opposed to U.S. policy. There is a direct confrontation taking place all because U.S. policy is out of its mind and tries to topple what it calls “dictatorships” from Iraq, Libya, and now Syria. There is no alternative replacement and this brain-dead policy dreamed up in Washington has no end game objective.
This is turning into a direct confrontation between the three leading powers in the Middle East. For what purpose? All because Obama and crew did not like Putin? They created Putin by failing to curtail the bankers who tried to take over Russia to get their hands on all the commodities back in 1999. Whether the government was behind the banking objectives or whether it came in after the fact to protect the bankers amounts to the same thing. This is one reason why they have been trying to block “The Forecaster” from airing in the United States, whereas it has been making headlines and nightly news shows in Europe where they suffered the economic blows of these sanctions.
The other side of 2015.75 will be a lot more serious than many suspect. This concentration of confidence in government marks the peak — from here on out, this will not be a video game — this is real.
Posted in Understanding Cycles, World News | Tagged 2015.75, Big Bang, China, ECM Turning Point, Russia, Syria, U.S. Sanctions
Bron
Een voorspelling op basis van historische data die in het verleden al erg accuraat is gebleken.quote:
Maar maakte hij die voorspelling voor of na het gebeurde. Want dat komt niet heel helder over.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een voorspelling op basis van historische data die in het verleden al erg accuraat is gebleken.
Big data liegt niet
Hij zei zelf dat hij niet in de toekomst kon kijken en er vaak naast zat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar maakte hij die voorspelling voor of na het gebeurde. Want dat komt niet heel helder over.
Voor... check zijn blog en Youtube.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Maar maakte hij die voorspelling voor of na het gebeurde. Want dat komt niet heel helder over.
Niemand kan in de toekomst kijken maar met historische data en modellen kan je het verleden en het heden wel extrapoleren naar de toekomst. Dát is wat het ECM doet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:59 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Hij zei zelf dat hij niet in de toekomst kon kijken en er vaak naast zat.
Heb je een dm gestuurd met onderbuik feelsquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:02 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niemand kan in de toekomst kijken maar met historische data en modellen kan je het verleden en het heden wel extrapoleren naar de toekomst. Dát is wat het ECM doet.
Wie zijn dood?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
Twee jaar na zijn dood is iedereen hem al lang weer vergeten. Net als al die andere 'forecasters'.
Dat zegt hij niet, de target for war zit pas in 2017, wat hij wel zegt is dat het vertrouwen van burgers in hun regeringen sterk zal afnemen en dat er civel unrest in de komende 2 jaar in de lucht zit.quote:
Nee hij zegt dat hij zijn visie buiten het gepresenteerde houd , omdat dat teveel met emotie en opinie te maken heeft, hij zegt dat het er ook wel eens naast zit inplaats dat hij er vaak naast zitquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:59 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Hij zei zelf dat hij niet in de toekomst kon kijken en er vaak naast zat.
Economisch gezien belanden we in een neerwaartse spiraal met internationale spanningen. That's it. Daarnaast gaat de waarde van vastgoed door het putje heenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:08 schreef Dance99Vv het volgende:
ertrouwen van burgers in hun regeringen sterk zal afnemen en dat er civel unrest in de komende 2 jaar in de lucht zit.
Aaah oké nou ik mag hopen dat hij er verdomme naast zit, ik wordt echt depressief van dit soort shit. Ik word er bang en naar van tot spijt en schaamte toe.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet, de target for war zit pas in 2017, wat hij wel zegt is dat het vertrouwen van burgers in hun regeringen sterk zal afnemen en dat er civel unrest in de komende 2 jaar in de lucht zit.
[..]
Nee hij zegt dat hij zijn visie buiten het gepresenteerde houd , omdat dat teveel met emotie en opinie te maken heeft, hij zegt dat het er ook wel eens naast zit inplaats dat hij er vaak naast zit
Voor , niet dat hij weet wat er gebeurd maar meer op dat er iets te gebeuren staat op grond van de uitkomsten van zijn model(len)quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is meneer Teeuwen zelf niet helemaal 100%quote:
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:25 schreef Gerolsteiner het volgende:
Gewoon weer een rijke met grootheidswaanzin. Aandoenlijk wel.
Lees het dan niet...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:09 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Aaah oké nou ik mag hopen dat hij er verdomme naast zit, ik wordt echt depressief van dit soort shit. Ik word er bang en naar van tot spijt en schaamte toe.
Wat is 100%? En wie zijn dan wel 100%?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:26 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Is meneer Teeuwen zelf niet helemaal 100%
Thx! Die ga ik eens even mooi kijken. Net op tijd Tingy!quote:
Fuck, hoop op tijd thuis te zijn.quote:
Ja dat zijn van die docs die je niet zo makkelijk later weer ergens terug kijkt. Succes!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Fuck, hoop op tijd thuis te zijn.
Gehaald!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 22:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja dat zijn van die docs die je niet zo makkelijk later weer ergens terug kijkt. Succes!
Dat kan iedereen toch zien aankomen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Poe, wat ie nu zegt over 2016.. europa kan uit elkaar vallen en autochtonen zullen zich tegen migranten keren.
De docu bestaat al een tijdje schat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:57 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Dat kan iedereen toch zien aankomen?
Whoops! Zouden sommigen van jullie t niet erg vinden om me af en toe te dm'en met hoogtepunten?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De docu bestaat al een tijdje schat.
Waar wil je heen dan?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 00:10 schreef Revolution-NL het volgende:
WTF. Misschien wordt het toch eens tijd om wat emigratie scenarios uit te schrijven.
Welke voorspellingen heeft hij gedaan die niet zijn uitgekomen dan? Hij heeft nou juist enorm veel voorspellingen gedaan die wel zijn uitgekomen en ook nog eens enorm accuraat in tijden dat de rest van de wereld zoiets had van "wat is dat voor mafkees".quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:08 schreef Homey het volgende:
Slimme vent, heeft duidelijk uitvoerig onderzoek gedaan.
Om wel even context te plaatsen, hij heeft veel voorspellingen gedaan die niet zijn uitgekomen. Maar dat is zijn beroep, voorspellingen doen.
Goud naar 5000 dollar bijvoorbeeld eind dit jaar. Google maar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Welke voorspellingen heeft hij gedaan die niet zijn uitgekomen dan? Hij heeft nou juist enorm veel voorspellingen gedaan die wel zijn uitgekomen en ook nog eens enorm accuraat in tijden dat de rest van de wereld zoiets had van "wat is dat voor mafkees".
Maar hij heeft alle grote crashes voorspeld. Dus zo'n detail lijkt mij niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Goud naar 5000 dollar bijvoorbeeld eind dit jaar. Google maar.
Hij is zeker serieus te nemen, begrijp me niet verkeerd. Maar het is niet zo dat hij altijd gelijk heeft. Zijn blog volg ik wel, interessante materie. Maar blijf altijd je eigen verstand gebruiken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Maar hij heeft alle grote crashes voorspeld. Dus zo'n detail lijkt mij niet zo belangrijk.
Ok duidelijk. En met dat laatste natuurlijk 100% mee eens.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:59 schreef Homey het volgende:
[..]
Hij is zeker serieus te nemen, begrijp me niet verkeerd. Maar het is niet zo dat hij altijd gelijk heeft. Zijn blog volg ik wel, interessante materie. Maar blijf altijd je eigen verstand gebruiken.
Nee kom maar met een link, volg die knakker al meer dan een jaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:52 schreef Homey het volgende:
[..]
Goud naar 5000 dollar bijvoorbeeld eind dit jaar. Google maar.
http://www.informedtrades(...)ed-track-record.htmlquote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nee kom maar met een link, volg die knakker al meer dan een jaar.
En in mijn ogen waarschuwd die iedere keer voor de goudhandel die gouden bergen beloven en iedere keer wolf roepen.
Hij zegt zelfs heel precies dat je zeer voorzichtig moet zijn en als je in goud wil beleggen doe het in fysiek goud, het liefst muntjes. Daar heb je meer aan in een fin.collaps, ook waarschuwt hij om het save (dus niet in de bank) te bewaren.
Bedankt voor de link.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:20 schreef Homey het volgende:
[..]
http://www.informedtrades(...)ed-track-record.html
In deze thread worden veel links gegeven waaruit blijkt dat Armstrong heel veel extreme voorspellingen doet (en niet uitkomen).
Oe, dat zou wel heel kwalijk zijn. Iemand die dit kan verifiëren?twitter:barry_galen twitterde op woensdag 07-10-2015 om 22:23:21@wmiddelkoop The Forecaster gezien bij de VPRO? In deze is versie 20 minuten geknipt. Gedeelte over Jeltsin/Poetin ontbreekt. Censuur? reageer retweet
quote:The Forecaster
Dinsdag, NPO 2, 23.00-0.05 uur
Deze week zendt de VPRO The Forecaster uit, een documentaire over de controversiële econoom Martin Amstrong. Hij heeft op basis van het getal pi een formule ontwikkeld om economische ontwikkelingen te voorspellen. Dat doet hij vaak griezelig accuraat, maar er zijn ook vraagtekens bij hem te zetten. De festivalversie van de film, die vorig jaar op het Ifda draaide, duurt honderd minuten. De televisieversie is 58 minuten lang. ‘Voor mij en voor de meeste andere regisseurs is de internationale festivalversie van een documentaire de originele versie,’ vertelt regisseur Marcus Vetter. ‘Ik vind het wel jammer dat een documentaire op televisie vaak maar een uur mag duren. Het zijn films met bioscoopkwaliteiten en daar zouden omroepen ook trots op moeten zijn. Maar ik accepteer het wel.’ Hij had er geen moeite mee zijn documentaire fors in te korten. ‘Aan The Forecaster heb ik een jaar gemonteerd. Ik had 300 uur materiaal en een heel ingewikkeld verhaal te vertellen. Maar het inkorten heb ik in een week gedaan. De film is nog steeds complex, je moet hem eigenlijk twee of drie keer bekijken. Maar mensen accepteren het; ondanks dat hij zo ingewikkeld is, is het mijn succesvolste film.’
Barry van Galen de exvoetballer die dit twittert??? Had ik nou nooit verwacht...quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Oe, dat zou wel heel kwalijk zijn. Iemand die dit kan verifiëren?twitter:barry_galen twitterde op woensdag 07-10-2015 om 22:23:21@wmiddelkoop The Forecaster gezien bij de VPRO? In deze is versie 20 minuten geknipt. Gedeelte over Jeltsin/Poetin ontbreekt. Censuur? reageer retweet
Zie vorige post voor de verklaring. Doen ze dus regelmatig, dat inkorten.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Barry van Galen de exvoetballer die dit twittert??? Had ik nou nooit verwacht...
Lijkt me sterkt dat NPO aan censuur doet. Is toch een van de enigste pure bakens die er nog bestaan in de MSM.
Misschien moet je zijn blog-site even doorbladeren, maar het antwoord is ja.quote:Op zondag 15 november 2015 13:21 schreef ender_xenocide het volgende:
Hmmm passen de gebeurtenissen in Parijs in zijn voorspellingen? Of zijn we eigenlijk een maand te laat?
Zitten we niet al bijna aan het einde? En was September dat 2015.75 waar jullie eeder dachten dat t over ging?quote:Op zondag 15 november 2015 13:26 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Misschien moet je zijn blog-site even doorbladeren, maar het antwoord is ja.
De 2015,75 wijst een verandering aan die hij duidelijk beschrijft..
Nee en nee, oktober was een turningpoint, precies op de dag dat rusland in syrie de ISIS bombardeerde ik zal zo dat stukje uit zijn blog hier plaatsen.quote:Op donderdag 19 november 2015 23:56 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Zitten we niet al bijna aan het einde? En was September dat 2015.75 waar jullie eeder dachten dat t over ging?
We may see Europe slip into a paranoid state of affairs that those in government will use to (1) grab more power, and (2) distract people from the economic crisis.quote:Op vrijdag 20 november 2015 00:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
De shit is aan in Europa. Clash of civilisations is coming soon.
Nou ga jij vooraan met Lambiekje en Ali_Booquote:Op vrijdag 20 november 2015 00:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
quote:Op vrijdag 20 november 2015 00:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
We may see Europe slip into a paranoid state of affairs that those in government will use to (1) grab more power, and (2) distract people from the economic crisis.
Martin A
Kan dat stukje zo gauw niet vinden, maar dit is zo een beetje de strekking:quote:Op donderdag 19 november 2015 23:56 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Zitten we niet al bijna aan het einde? En was September dat 2015.75 waar jullie eeder dachten dat t over ging?
BNW / Stevenen we af op een burgeroorlog in Europa? #4quote:Op zondag 27 december 2015 17:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
French Government Creating a War State of Mind
Posted on December 26, 2015 by Martin Armstrong
In France, it is becoming more common that the Government is sending in police protection for Catholic Churches on key holidays claiming they may be target of Islamic attacks. This protection, which began for August 15th, 2015 was to protect Catholic churches in France placing them under police protection against possible Islamist attacks before the feast of the Assumption. They officially said:
“Every religious gathering, whatever its magnitude … is vulnerable today to acts of malevolence, which may extend to terrorism.”
Whether intended or not, this is creating a state of war atmosphere which naturally strengthens government. A reader from France took this picture on Christmas day showing the same trend of police protection for Catholic Churches they say are a target of Islamist terrorism.
Hehe.... grappig!quote:Op zondag 27 december 2015 18:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
BNW / Stevenen we af op een burgeroorlog in Europa? #4
quote:Op donderdag 31 december 2015 01:19 schreef Dance99Vv het volgende:
Van Frankrijk kan je dat nog verwachten, maar zelfs Zwitserland roept zijn burgers op zich te bewapenen.
Head of Swiss Army Sees Rising Civil Unrest & Calls Upon the Country to Arm Itself
Posted on December 30, 2015 by Martin Armstrong
On Sunday, Swiss army chief André Blattmann warned directly to a Swiss newspaper that social unrest in Europe is rising. He warned that the increasing aggression in public discourse is becoming “dangerously aggressive” among Europeans. In general, tensions are rising and it presents a major political risk. He stated bluntly that “social unrest cannot be ruled out.” Blattmann also warned that the basis of Swiss prosperity, “has long been once again called into question.” He further called upon Switzerland to arm itself
Bronartikel: http://deutsche-wirtschaf(...)or-sozialen-unruhen/
[ afbeelding ]
Niet veel nieuws, die hebben al jaren eigen wapens/bunkers joh. Oud nieuws.quote:Op donderdag 31 december 2015 01:19 schreef Dance99Vv het volgende:
Van Frankrijk kan je dat nog verwachten, maar zelfs Zwitserland roept zijn burgers op zich te bewapenen.
Head of Swiss Army Sees Rising Civil Unrest & Calls Upon the Country to Arm Itself
Posted on December 30, 2015 by Martin Armstrong
On Sunday, Swiss army chief André Blattmann warned directly to a Swiss newspaper that social unrest in Europe is rising. He warned that the increasing aggression in public discourse is becoming “dangerously aggressive” among Europeans. In general, tensions are rising and it presents a major political risk. He stated bluntly that “social unrest cannot be ruled out.” Blattmann also warned that the basis of Swiss prosperity, “has long been once again called into question.” He further called upon Switzerland to arm itself
Bronartikel: http://deutsche-wirtschaf(...)or-sozialen-unruhen/
[ afbeelding ]
Mwoah, een legerleider die even waarschuwt om de wapens te controleren en in te vetten 'voor het geval dat' is wel een dingetje.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:49 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Niet veel nieuws, die hebben al jaren eigen wapens/bunkers joh. Oud nieuws.
"He warned that the increasing aggression in public discourse is becoming “dangerously aggressive” among Europeans. In general, tensions are rising and it presents a major political risk" Hij zegt niks over wapens in te vetten alleen maar over sociale onrust die ertoe tot kan leiden. Zwitserland moet al dat tuig niet en zijn in het algemeen al tegen buitenlanders. Heb een oma die uit Zwitserland kotm en die moet echt geen ene reet hebben van PVDA/Groenlinks en al die andere partijen.quote:Op donderdag 31 december 2015 11:54 schreef jogy het volgende:
[..]
Mwoah, een legerleider die even waarschuwt om de wapens te controleren en in te vetten 'voor het geval dat' is wel een dingetje.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 00:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Over welk tuig heb je het?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:02 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
"He warned that the increasing aggression in public discourse is becoming “dangerously aggressive” among Europeans. In general, tensions are rising and it presents a major political risk" Hij zegt niks over wapens in te vetten alleen maar over sociale onrust die ertoe tot kan leiden. Zwitserland moet al dat tuig niet en zijn in het algemeen al tegen buitenlanders. Heb een oma die uit Zwitserland kotm en die moet echt geen ene reet hebben van PVDA/Groenlinks en al die andere partijen.
Ben je wel eens in Zwitserland geweest met hoe rustig het is, heel groot verschil met Zweden, denk het verschil is omdat mensen het niet snel van Zwitserland verwachten als ze zoiets zeggen, maar er wel redelijk bekend is dat ze daar gewoon allemaal wapens hebben en zich altijd kunnen bewapenen en kunnen schuilen in tijden van nood.
Dus jij noemt alle asielzoekers tuig?quote:Op donderdag 31 december 2015 12:18 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Wie denk je, waar heeft Zwitserland een nog sterkere controle op dan Zweden.
natuurlijk ontbreekt het stuk over Rusland.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
EDIT: Oh, hier uitleg.
http://www.vpro.nl/lees/gids/extra/2015/korter.html
[..]
Ik verbaas me ook vaak over de berichtgeving over Poetin. Zoals bijv een poosje geleden dat hij iemand straal voorbijliep zonder te groeten maar dat er later uitkwam dat dat zo geknipt en geplakt was. Dat is best kwalijk.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 16:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
natuurlijk ontbreekt het stuk over Rusland.
Elk integer onderzoek mbt Rusland dient op tv gemanipuleerd te worden.
Rusland is slecht dat is wat de Nederlandse Staat propageert
Terwijl hij gewoon de man netjes te woord stond, en antwoorde op de gestelde vragen.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook vaak over de berichtgeving over Poetin. Zoals bijv een poosje geleden dat hij iemand straal voorbijliep zonder te groeten maar dat er later uitkwam dat dat zo geknipt en geplakt was. Dat is best kwalijk.
Zal eens zoeken of ik dat nog ergens kan vinden.
Ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Terwijl hij gewoon de man netjes te woord stond, en antwoorde op de gestelde vragen.
daar doelde ik ook opquote:Op zaterdag 2 januari 2016 17:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik verbaas me ook vaak over de berichtgeving over Poetin. Zoals bijv een poosje geleden dat hij iemand straal voorbijliep zonder te groeten maar dat er later uitkwam dat dat zo geknipt en geplakt was. Dat is best kwalijk.
Zal eens zoeken of ik dat nog ergens kan vinden.
In dit geval niet een maand. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:12 schreef theguyver het volgende:
[..]We zijn een maand verder!
Wat is binnenkort in jou ogen?
Gezien de recente gebeurtenissen in Keulen etc. kun je denk ik wel zeggen dat de snelkookpan het steeds dichter bij het kookpunt komt.quote:Op donderdag 31 december 2015 12:12 schreef theguyver het volgende:
[..]We zijn een maand verder!
Wat is binnenkort in jou ogen?
Idd. De lont is bijna in het kruitvat. Hoeven nog maar een paar vonkjes bij te komen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:05 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Gezien de recente gebeurtenissen in Keulen etc. kun je denk ik wel zeggen dat de snelkookpan het steeds dichter bij het kookpunt komt.
Deze dan ook nog maar eens quoten:quote:Op woensdag 6 januari 2016 22:05 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Gezien de recente gebeurtenissen in Keulen etc. kun je denk ik wel zeggen dat de snelkookpan het steeds dichter bij het kookpunt komt.
quote:So in the end, governments (not the Rothschilds) are in a fight for their very existence. They will incite civil unrest, set to rise sharply between 2015.75 and 2017.
Martin heeft het wel over het wantrouwen naar regeringen en de EU van het volk en het bedrijfsleven( maar het geldt eigenlijk wereldwijd),quote:Op donderdag 7 januari 2016 16:23 schreef ender_xenocide het volgende:
Inderdaad, hierdoor krijg je wel de ketting
Overdrijven > veel maatschappelijke onrust > veel minder vertrouwen in de politiek.
Het draagt gewoon bij aan het tot kookpunt komen van de maatschappij.
Wat moet ik me bij zo'n "big bang" voorstellen?quote:Op donderdag 7 januari 2016 20:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
We warned that 2015.75 was the turning point to the start of BIG BANG. As we now have entered the down wave on the Economic Confidence Model, things will begin to heat up.
[ afbeelding ]
I have warned that our current crisis in 2016 has been created by the total mismanagement of government by politicians. This year will mark the beginning of the problem of governments NEVER paying off debt. Instead, they roll it and add to it year after year. Well, 2016 will mark an outrageous roll as the equivalent of nearly half of the USA’s national debt has to be refunded. Major economies need to raise about $7.1 trillion U.S. dollars to refinance debt. Germany alone has around ¤203 billion euros of new debt that it has to sell, which is a considerable challenge in view of the fragile global economy. Welcome to BIG BANG.
Zoiets als in 2008 denk ik.quote:Op donderdag 7 januari 2016 23:39 schreef karton2 het volgende:
[..]
Wat moet ik me bij zo'n "big bang" voorstellen?
Weet jij wat er precies in Portugal is gebeurd?quote:Op zaterdag 16 januari 2016 18:12 schreef Dance99Vv het volgende:
As Bloomberg has reported, the bail-in has begun in Portugal. These people will simply confiscate our money and now they are trying to move to electronic money to prevent bank runs and hiding cash. The move to electronic money will appear in Europe first.
http://beurs.com/2016/01/19/bail-in-in-portugal-zorgt-voor-onrustquote:Op dinsdag 19 januari 2016 10:58 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Weet jij wat er precies in Portugal is gebeurd?
Tja wat zijn daar de consequenties dan precies weer van. Dat grote investeerders flinke verliezen moeten nemen is natuurlijk niet zo'n probleem. Dat soort investeringsmaatschappijen zijn een kanker gezwel in onze maatschappij dus wat dat betreft.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 17:50 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
http://beurs.com/2016/01/19/bail-in-in-portugal-zorgt-voor-onrust
Nou als jouw pensioen ervan betaald moet worden (investeringsmaatschappijen/pensioenfondsen)quote:Op dinsdag 19 januari 2016 18:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja wat zijn daar de consequenties dan precies weer van. Dat grote investeerders flinke verliezen moeten nemen is natuurlijk niet zo'n probleem. Dat soort investeringsmaatschappijen zijn een kanker gezwel in onze maatschappij dus wat dat betreft.
Wat hebben investeringsmaatschappijen en pensioenfondsen met elkaar te maken dan? De hoop op een fatsoenlijk pensioen heb ik persoonlijk al jaren geleden opgegeven.quote:Op dinsdag 19 januari 2016 19:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Nou als jouw pensioen ervan betaald moet worden (investeringsmaatschappijen/pensioenfondsen)
dan heb je dus het nakijken, als grote investeerders hun heil elders zoeken en de spaarder in het vizier komt(cypres) dan lopen die ook weg bij de bank, het vertrouwen is dan weg.
Heel kort door de bocht, de banken zijn geen save place meer. bail-in of bail-out het gaat goed fout.
Ze hebben beiden veel geld wat moet groeien, de investeringsmaatschappijen willen winst maken om het winstmaken, de pensioenfondsen willen winst(rendement) om de pensioenen te kunnen blijven betalen(en de bonussen)quote:Op dinsdag 19 januari 2016 20:59 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat hebben investeringsmaatschappijen en pensioenfondsen met elkaar te maken dan?
Heb je die documentaire gezien over hem? Daarin werd een oude computer getoond met een model voor de komende 15 jaar waarin hij zo goed als alle crisa goed had voorspeld.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 09:14 schreef -jos- het volgende:
Ik volg deze man al een tijdje. Hij heeft overduidelijk veel verstand van de economie maar voor de rest vallen zijn verhalen/voorspellingen erg tegen. Mijns inziens is het meer een soort charlatan. Het model waar hij het steeds over heeft staat slechts erg summier uitgelegd op zijn website. Als je zijn (beurs)voorspellingen wilt lezen moet je betalen, dat moet al genoeg te denken geven. Hoezo heeft iemand die de beurs kan voorspellen geld nodig? Dat klopt dus niet he...
Overigens is het wel zo dat er sprake is van cycles in de economie, denk bijvoorbeeld aan de conjunctuurklok. Maar dat deze cycles exact te timen zijn is natuurlijk niet zo, dat kan niemand.
Ja gezien. Het ligt er maar net aan hoe je die voorspelling interpreteert. Nostradamus had ook alles zogenaamd voorspeld.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je die documentaire gezien over hem? Daarin werd een oude computer getoond met een model voor de komende 15 jaar waarin hij zo goed als alle crisa goed had voorspeld.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja gezien. Het ligt er maar net aan hoe je die voorspelling interpreteert. Nostradamus had ook alles zogenaamd voorspeld.
Hoezo? Lijkt me weinig ruimte voor intrepretatie hoor. Als je zulke keiharde voorspellingen doet die uitkomen is daar geen speld tussen te krijgen.quote:Op vrijdag 29 januari 2016 11:54 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja gezien. Het ligt er maar net aan hoe je die voorspelling interpreteert. Nostradamus had ook alles zogenaamd voorspeld.
Nog maar een maand te gaan tot de ondergang van de Euro. Ben benieuwd. Ik noteer 13/14 maartquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Euro Crisis
The euro crisis appears to be unfolding right on target rather amazingly. Our target was published in “The Rise and Fall of the Euro” back in 2011. The target for the collapse in confidence was 2016.202. This comes into play March 13/14, 2016. It is rather amazing that we can target a specific event within time, years in advance, and watch these things unfold. This illustrates that TIME remains everything and humanity repeats a process that results in the same response over and over again throughout history. This also demonstrates that our forecasting is not based upon OPINION. With the euro unable to reach 116 of a rebound, this does not look very good in the next few weeks.
Here is what we published in that report:
[ afbeelding ]
From a timing perspective, the Bretton Woods System actually began with the operational start of the IMF on March 1, 1947 (1947.164). The euro began officially on January 1, 1999 (1999.002). The birth of the euro essentially completed the 51.6-year cycle between 1947 and 1999. The collapse of the euro appears to be due no later than 17.2 years from its birth, making the ideal target 2016.202, just 23.5 weeks ideally AFTER the peak on this current Economic Confidence Model wave 2015.75.
https://www.armstrongecon(...)orecast-of-2016-202/
------------------------------------------
Een vrij harde voorspelling dit.
Wedden voor ¤5.000.000,- dat de euro niet ten onder gaat!quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:11 schreef Fogel het volgende:
Nog maar een maand te gaan tot de ondergang van de Euro. Ben benieuwd. Ik noteer 13/14 maart
Whehequote:Op woensdag 17 februari 2016 11:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wedden voor ¤5.000.000,- dat de euro niet ten onder gaat!
Ik begreep uit zijn blog dat de komende 2 weken ook al het nodige aftekend m.b.t. euro en dollar.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Euro Crisis
The euro crisis appears to be unfolding right on target rather amazingly. Our target was published in “The Rise and Fall of the Euro” back in 2011. The target for the collapse in confidence was 2016.202. This comes into play March 13/14, 2016. It is rather amazing that we can target a specific event within time, years in advance, and watch these things unfold. This illustrates that TIME remains everything and humanity repeats a process that results in the same response over and over again throughout history. This also demonstrates that our forecasting is not based upon OPINION. With the euro unable to reach 116 of a rebound, this does not look very good in the next few weeks.
Here is what we published in that report:
[ afbeelding ]
From a timing perspective, the Bretton Woods System actually began with the operational start of the IMF on March 1, 1947 (1947.164). The euro began officially on January 1, 1999 (1999.002). The birth of the euro essentially completed the 51.6-year cycle between 1947 and 1999. The collapse of the euro appears to be due no later than 17.2 years from its birth, making the ideal target 2016.202, just 23.5 weeks ideally AFTER the peak on this current Economic Confidence Model wave 2015.75.
https://www.armstrongecon(...)orecast-of-2016-202/
quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wedden voor ¤5.000.000,- dat de euro niet ten onder gaat!
Spann0nd!!quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:48 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik begreep uit zijn blog dat de komende 2 weken ook al het nodige aftekend m.b.t. euro en dollar.
Blog/Euro ¤
Posted Feb 16, 2016 by Martin Armstrong
Euro-US$
The euro continues its fall and the likelihood of reaching 116 is starting to dwindle. Even the British Telegraph has come out and stated that the bail-in plan for government bonds in Europe risks destroying the entire euro system. We have to understand that those in power are clueless. All they do is try to defend their prior decisions by insisting they are correct and the world is wrong. When we look at the volatility and panic cycles starting next week, it appears the crisis may emerge in Europe.
[ afbeelding ]
We can see how this crisis could help an extended gold rally. We are also seeing the Dow holding, which is the international money for they like to buy the trophies whereas the S&P 500 is domestic. So we have not penetrated last year’s low in the Dow and there is NOTHING that takes place without a reason. The Daily Bearish to watch in the cash euro is 11070. A daily closing beneath that warns this may be down and dirty.
[ afbeelding ]
When we look at the technicals, the Stochastic is turning down as well. We did not exceed the recent Breakout Channel and the former Downtrend Line lies at the 109 level. Penetrate that area and we are off to new lows.
https://www.armstrongecon(...)/euro-near-collapse/
Oh gelukkig. Niets aan de hand dus.quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:20 schreef Lavenderr het volgende:
Het gaat weer een stukje beter:
Europese beurzen in de lift
Ja en morgen of overmorgen stort het kaartenhuis weer inquote:Op woensdag 17 februari 2016 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oh gelukkig. Niets aan de hand dus.
Het is....19 febr.2016quote:Op woensdag 17 februari 2016 17:16 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja en morgen of overmorgen stort het kaartenhuis weer in
Ik post nu ook af en toe in het beurs topic. Die gasten daar geloven serieus dat er geen enkele economische reden is voor een dalende AEX. Bizar om te zien dat mensen in zulke verschillende werelden kunnen leven.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 17:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het is....19 febr.2016
AMSTERDAM -
De AEX-index bleef richting het eind van de vrijdagmiddag ruim in het rood hangen. Het waren opnieuw de inmiddels welbekende spelbrekers die het sentiment parten speelden: een daling in de olieprijzen en zorgen over de Europese bankensector. Ook onzekerheid over de uitkomst van het topoverleg tussen de EU en de Britten maakte beleggers terughoudend. Delta Lloyd was de ster in de AEX, terwijl Boskalis een dreun kreeg van beleggers.
En alles is weer in het gebruikelijke rood, de voorzichtige plusjes van de afgelopen dagen zijn weer zo goed als teniet gedaan.
Het blijft lachen![]()
Nou martin de komende weken is het jouw feestje? qua voorspellingen
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:25 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik post nu ook af en toe in het beurs topic. Die gasten daar geloven serieus dat er geen enkele economische reden is voor een dalende AEX. Bizar om te zien dat mensen in zulke verschillende werelden kunnen leven.
zie afbeeldingquote:
Was ook een hele hoge, lang-gerekte golfquote:Op vrijdag 19 februari 2016 18:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja maar het is in 2008 al gebeurd. Mensen hebben blijkbaar een erg kort geheugen.
Nog maar enkele dagen te gaan. Spannend.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
Euro Crisis
The euro crisis appears to be unfolding right on target rather amazingly. Our target was published in “The Rise and Fall of the Euro” back in 2011. The target for the collapse in confidence was 2016.202. This comes into play March 13/14, 2016.
---
knip
Zou er een betaal termijn van griekenland aan zitten te komen wat men niet kan voldoen?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nog maar enkele dagen te gaan. Spannend.
We gaan het zien. Vanavond zijn blog weer eens bekijken. Even een tijdje niet gedaan.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 12:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
De Europese Centrale Bank (ECB) staat voor een enorm dilemma. De inflatie blijft dalen, de economie trekt maar matig aan en dus klinkt de roep om meer actie. Maar de munitie is eigenlijk op. De ultralage rente kan eigenlijk niet verder omlaag en het opkopen van staatsobligaties zorgt alleen maar voor een zee aan ongebruikt geld in de eurozone.quote:[quote]Op dinsdag 8 maart 2016 12:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/209(...)-voor-geen-zier.htmlquote:INFLATIE
In een goed draaiende economie is er sprake van stijgende prijzen. Er is vraag naar allerlei goederen en diensten, bedrijven en winkels proberen aan de vraag te voldoen. De ECB heeft als doelstelling een inflatie van rond de twee procent.
Momenteel is er als gevolg van de lage olieprijzen en de matige economische groei geen inflatie maar deflatie: de prijzen dalen. In de ogen van de ECB is dit een zorgelijke ontwikkeling. Via de rente wordt geprobeerd de inflatie op te krikken en de vraag aan te wakkeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |