Uitleg:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:27 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die specifieke kennis heb ik dus niet
Maar zijn die kleurcodes standaard voor de financiele wereld, of blijft het ook voor experts gissen wat er nou eigenlijk in die afbeeldingen staat?
Bizar wel dat Armstrong zijn model dit als het ware voorzag.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:39 schreef Dance99Vv het volgende:
'Loskoppeling frank kost Citigroup veel geld'
NEW YORK (AFN) - Het verrassende nieuws dat de Zwitserse frank wordt losgekoppeld van de euro, kostte de Amerikaanse bank Citigroup meer dan 150 miljoen dollar (130 miljoen euro). Dat meldt persbureau Bloomberg op basis van een ingewijde bij 's werelds grootste valutahandelaar.
Ook andere grote spelers in de financiële wereld, Deutsche Bank en Barclays, verloren veel geld nadat de Zwitserse centrale bank donderdag met de aankondiging naar buiten kwam. Volgens Bloomberg gaat het bij Deutsche Bank om 150 miljoen dollar en bij het Britse concern om minder dan 100 miljoen.
Woordvoerders van de betreffende banken wilden niet reageren.
Alpari
Het Nieuw-Zeelandse Global Brokers en het Britse Alpari kwamen er minder goed vanaf. Die ondernemingen stellen hun deuren te moeten sluiten vanwege de koersexplosie.
Het verlies komt ook bij Citigroup niet bepaald gelegen. De bank maakte eerder deze week bekend dat het zijn winst afgelopen kwartaal bijna geheel zag verdampen, vergeleken met het vierde kwartaal 2013. De inkomsten van de bank stonden fors onder druk door de onrust op de financiële markten en de opmars
http://www.telegraaf.nl/d(...)up_veel_geld___.html
Ja opsluiten die man met zijn voorkennis hequote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bizar wel dat Armstrong zijn model dit als het ware voorzag.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja opsluiten die man met zijn voorkennis he
Op die pagina staat eigenlijk geen uitleg over het model zelf, maar met wat verder klikken kwam ik bij dit filmpje uit http://armstrongeconomics(...)6/Deatiled-Array.mp4 daar legt hij uit wat de verschillende rijen zijn, maar zonder in te gaan op wat de kleur of schaal zou betekenen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Uitleg:
http://armstrongeconomics.com/models/
Misschien dat er iemand in Beurs & Economie is die het je kan uitleggen?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Op die pagina staat eigenlijk geen uitleg over het model zelf, maar met wat verder klikken kwam ik bij dit filmpje uit http://armstrongeconomics(...)6/Deatiled-Array.mp4 daar legt hij uit wat de verschillende rijen zijn, maar zonder in te gaan op wat de kleur of schaal zou betekenen.
Het gaat over de DOW in 2013, en de voorspelling staat aan de rechterkant, dus het valt na te zoeken in hoeverre dingen kloppen (indien je de matrix ook snapt en dat is voor mij nog steeds niet het geval).
Hij zal vast een punt hebben, maar ik blijf vooralsnog erg sceptisch.
Jij snapt de matrix ook niet?quote:Op zondag 18 januari 2015 00:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien dat er iemand in Beurs & Economie is die het je kan uitleggen?
Onthoud dit : 2015.75(its a date 5-7-2015) wat er gebeurt, na die datum? het wordt een spiral downquote:Op zondag 18 januari 2015 00:24 schreef Fogel het volgende:
Hij zal vast een punt hebben, maar ik blijf vooralsnog erg sceptisch.
We gaan het zien. Ik vrees wel dat er zeer moeilijke tijden op komst zijn.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 11:41 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Onthoud dit : 2015.75(its a date 5-7-2015) wat er gebeurt, na die datum? het wordt een spiral down
Zo werkt het vaak ja, maar denk niet dat dit hier het geval is... of denk je dat Zwitserland besloten heeft de Zwitserse Frank op de 15e los te koppelen van de Euro omdat het model van Armstrong een hevige koersbeweging tussen Euro en Zwitserse Frank op die datum liet zien?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Bij economie vind ik het kip en het ei verhaal altijd heel lastig, is het crises omdat er iets fundamenteel mis was, of is het crises omdat iedereen denkt dat het crises is en men daarom op de beurs op een bepaalde manier handelt.
Je kunt eenvoudig schommelingen in de huizenmarkt relateren aan of het centraal planbureau roept dat het goed dan wel slecht met de huizenmarkt gaat. En economie is ten slotte de studie naar het sociologische fenomeen van inkomsten en uitgaven.
Dus om ontopic te blijven, is het crises omdat meneer armstrong het een keer goed gehad heeft en er nu blijkbaar een groot aantal grote spelers gelooft in zijn voorspellingen. Als iemand een crises voorspeld en je gaat je aan de hand daarvan anders gedragen op de financiele markt dan verander je diezelfde financiele markt.
Nee niet direct maar wie weet dat er wel door die voorspelde koersbeweging een aantal financiele kopstukken iets meer uit zwitserse obligaties en aandelen zijn gestapt wat weer heeft geleidt tot koersdaling wat weer heeft geleidt tot meer mensen die uit zwitserse zaken stapten.. etc.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zo werkt het vaak ja, maar denk niet dat dit hier het geval is... of denk je dat Zwitserland besloten heeft de Zwitserse Frank op de 15e los te koppelen van de Euro omdat het model van Armstrong een hevige koersbeweging tussen Euro en Zwitserse Frank op die datum liet zien?
Misschien is dit ook wel de moeite waard om te bekijken:quote:
Ik zie eigenlijk niet zo in op wat er zo bijzonder en historisch is aan het plannen van de bouw van een paar torens en nog wat gebouwen? Als je het zo gaat bekijken vindt er iedere dag wel een historische gebeurtenis plaats.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:18 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Misschien is dit ook wel de moeite waard om te bekijken:
Ik had hier eigenlijk ook een topic over willen maken maar je was me voor.![]()
Geeft ook aan dat er een cyclus zit in de oorlogen en financiële beurskrach's gebaseerd op
de Schmita, een cyclus van 7 jaar.
Is het toeval dat er iedere keer om de 7 jaar in het sabbatjaar (Schmita) belangrijke historische gebeurtenissen plaatsvinden?
De sabbatjaren lopen overigens niet gelijk met onze kalenderjaren.
We zijn nu in een sabbatjaar, 25-09-2014 / 13-09-2015.
Een aantal gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden in zo'n jaar:
1945 - Plannen gesmeed voor de bouw van het WTC.
1966 - Begonnen met de bouw van de WTC torens.
1973 - Bouw WTC torens compleet
2001 - WTC torens worden vernietigd.
1914 - 1918 1e wereldoorlog (beide sabbatjaren)
1938 - Hitler begon met zijn 1e aanvallen.
1945 - Einde 2e wereldoorlog en 1e atoombom op Nagasaki Japan
1947 - 1991 Koude oorlog tussen Amerika en Rusland
1973 - Het jaar waarin het doden van ongeboren kinderen legaal werd (abortus)
1973 - Amerika verliest de Vietnam oorlog.
1987 - Beurskrach
2001 - Beurskrach
2008 - Begin huidige economische crisis
2015 - Grootste beurskrach uit de geschiedenis?
Wanneer er 7x een sabbatjaar is verstreken 7x7 = 49.
Dus iedere 49 jaar is er een Schmita jubileumjaar. Het laatste jubileum was in 1967.
Dat betekend dat 2015 ook weer een jubileumjaar is. (25-09-2014 / 13-09-2015)
Heb je het filmpje bekeken? En de uitleg van de Schmita over de bouw en vernietiging ervan?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet zo in op wat er zo bijzonder en historisch is aan het plannen van de bouw van een paar torens en nog wat gebouwen? Als je het zo gaat bekijken vindt er iedere dag wel een historische gebeurtenis plaats.
Nope, duurt 39 minuten en heb die van Omitson ook nog niet kunnen kijken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:44 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Heb je het filmpje bekeken? En de uitleg van de Schmita over de bouw en vernietiging ervan?
Kan toeval zijn maar het lijkt toch van niet imo.
Het is een chronologische cyclus van 7 jaar.
Ik doe mijn best, in mijn 1e comment heb ik al een lijstje gepost.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nope, duurt 39 minuten en heb die van Omitson ook nog niet kunnen kijken.
Kun jij het niet beknopt uitleggen / samenvatten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |