Hiervoor verdien je een Bert en Ernie glittersticker!quote:Op dinsdag 25 november 2014 17:18 schreef NotTheSame het volgende:
Whoppaah we zijn weer goedgekeurd! En m'n bowlingbal-tussen-benen-gevoel is juist, we hebben een vibi. De kans dat Piranha dus nog draait is nu helemaal naar nihil gedaald.
Geschat geboortegewicht zit nog steeds tussen de 6 en 7 pond dus we doen het supergoed.
Ik heb de placenta rechts en ook een scheve buikquote:Op dinsdag 25 november 2014 21:20 schreef Melliemuis het volgende:
DJMO, fijn dat de kraam geregeld isdie van mij is al heel lang geregeld, ik hoef haar alleen te voeren en een bed te geven. Ik noem haar ook wel moeder
Mijn buik voelt trouwens heel raar, heel hard aan de rechterkant en zacht aan de linkerkant. Ziet er ook een beetje gek uit. Liep een beetje te porren en vriendlief direct "STOP POKING MY SON!"
quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:57 schreef Vlindur het volgende:
Hier trekken de donkere wolken eindelijk weg. Ik voel soms de baby en het gaat gewoon goed
Thuis met de jongens gaat het ook heerlijk en het is gewoon fijn zo![]()
Nu ben ik naast mn peuter gekropen en ik ga lekker genieten voordat manlief komt en hem naar z'n eigen bed brengt![]()
Trusten!
quote:Op woensdag 26 november 2014 03:46 schreef Heliotrope het volgende:
NTS weer goedgekeurd! En vlindur fijn dat je je er geruster op voelt!
Rady, hoe lang ga je op 1 staan?:D
Rest trouw gelezen enwaar nodig!
LadyT, wat heb je een mooierd gemaakt!
Eerste nacht thuis, wat is dat spannend en overweldigend zeg! Maar wij kunnen dit. En wat is het mooi als je netgedronken baby nog even op je ligt, zo diep in slaap
Voor wat ik me kan herinneren, is rond de 32 weken 'normaal' . ik gaf dat gisteren ook aan bij de consulente, en zij beaamde dat. Echter, uit enquetes die zij hebben gehouden voor ze begonnen als kraambureau bleek dat veel mensen rond de vijf maanden prettiger vonden en dat hebben ze dus daar op afgestemd. Moet zeggen dat ik het ook wel prettig vind. De lichtelijke contrlfreak in mij heeft weer iets wat geregeld is, van het lijstje af kunnen strepen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:54 schreef Gevalletje het volgende:
Is dat een normale tijd voor kraamintake eigenlijk DJMO? Heb niks gehoord nog, vind m'n huis ook niet opgeruimd genoeg nog.
Bij mij was de zus van m'n oma de kraamhulp. En weet dat m'n moeder ook wel graag wil helpen, m'n ouders wonen vlakbij. Ik wacht het nog wel even af.
oh helio daar lig ik nu ook net naar te kijken.. En dat gevecht tegen de slaapquote:Op woensdag 26 november 2014 03:46 schreef Heliotrope het volgende:
NTS weer goedgekeurd! En vlindur fijn dat je je er geruster op voelt!
Rady, hoe lang ga je op 1 staan?:D
Rest trouw gelezen enwaar nodig!
LadyT, wat heb je een mooierd gemaakt!
Eerste nacht thuis, wat is dat spannend en overweldigend zeg! Maar wij kunnen dit. En wat is het mooi als je netgedronken baby nog even op je ligt, zo diep in slaap
Wij mannen onder elkaar geven natuurlijk geen schattige glitterplaatjes. Dus hierbij eentje van een sexy mevrouwquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:48 schreef cleany het volgende:
M'n vrouw is vanavond weer goedgekeurd. Schatting ligt op 7 pond. Verder geen gekke dingen eigenlijk.
Daar waar het hoort of op het hoofd?quote:Op woensdag 26 november 2014 09:21 schreef -Spring het volgende:
ik heb gedroomd dat ik een baby kreeg met een gruwelijke bos zwart schaamhaar.
Op het hoofd noem je het toch geen schaamhaar?quote:Op woensdag 26 november 2014 09:37 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Daar waar het hoort of op het hoofd?
Tis allebei niet allesquote:Op woensdag 26 november 2014 09:37 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Daar waar het hoort of op het hoofd?
Hier hetzelfde, ik volg jullie wel!quote:Op woensdag 26 november 2014 08:44 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! En nts, tot snelik ga over in lurk-modus
quote:Op woensdag 26 november 2014 09:49 schreef L-E het volgende:
[..]
Op het hoofd noem je het toch geen schaamhaar?
quote:Op woensdag 26 november 2014 10:15 schreef Selvaria het volgende:
[..]Dat bedacht ik me ook, maar ik kreeg een mental image dat ik graag met jullie wilde delen.
Jeej!!!!!! Ben zo blij voor jequote:Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef L-E het volgende:
We hebben een knipper mensen!Volgens de meting geen 7+3 maar al 8 weken, een sterk kloppend hartje, en voor mijn man de grote geruststelling: er zit er echt maar eentje
Oh my, we krijgen gewoon serieus een derde kindje*jank*
Wat een goed nieuws!!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef L-E het volgende:
We hebben een knipper mensen!Volgens de meting geen 7+3 maar al 8 weken, een sterk kloppend hartje, en voor mijn man de grote geruststelling: er zit er echt maar eentje
Geen glitter maar een knippersticker!!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef L-E het volgende:
quote:Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef L-E het volgende:
Ik droomde laatst dat we ineens naar Lowlands gingen op zaterdag. Mijn vrouw (zwanger...LL is in de zomer, maar goed) ging de pit in terwijl ik buiten de tent stond. Kwam even later naar me toe met een deuk in haar buik. Met het kind was niet veel aan de hand overigens.quote:Op woensdag 26 november 2014 11:07 schreef purebliss het volgende:
Nou over leuke dromen.. Ik droomde vannacht dat ik een appelboom was. En dat mensen mijn kinderen ( de appels dus..) gingen opeten..
Goed nieuws!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef L-E het volgende:
Jeej!quote:Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef L-E het volgende:
Knipperendquote:Op woensdag 26 november 2014 12:16 schreef L-E het volgende:
quote:Op woensdag 26 november 2014 14:01 schreef Nikooos het volgende:
Dames (en eventuele heer)... Mijn vriendin wil graag die cowboysbag luiertas. Hebben jullie goede alternatieven die geen 150 euro kosten?
A happy wife is a happy lifequote:Op woensdag 26 november 2014 14:04 schreef Moppert het volgende:
Alles wat je zwangere vrouw wil hebben dat geef je haar. zo werkt dat.
Niet doen, een alternatief gaat nooit de features hebben die zij graag wilt hebben. Die tas die ze nu wilt is de perfectie in haar ogen en dat is dus de tas die je haar geeft.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:06 schreef Nikooos het volgende:
Ik wil haar best die tas geven hoor, maar ik mocht zoeken naar alternatieven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
Zijn er niet, gewoon die tas kaufen, ik neem 'm zelf ook!quote:Op woensdag 26 november 2014 14:06 schreef Nikooos het volgende:
Ik wil haar best die tas geven hoor, maar ik mocht zoeken naar alternatieven
het voordeel van dat ding is is dat jij er ook mee rond kan lopenquote:
Ja om die reden zitten we nu met een kraamfeest van 1600 euro...mooie boel.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:04 schreef Moppert het volgende:
Alles wat je zwangere vrouw wil hebben dat geef je haar. zo werkt dat.
quote:Op woensdag 26 november 2014 14:11 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Niet doen, een alternatief gaat nooit de features hebben die zij graag wilt hebben. Die tas die ze nu wilt is de perfectie in haar ogen en dat is dus de tas die je haar geeft.Alsof het haar om de features gaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vraag maar eens naar alle vakjes aan haar en hoe die zo handig zijnquote:Op woensdag 26 november 2014 14:25 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Alsof het haar om de features gaat
Dat ga ik niet winnen inderdaadquote:Op woensdag 26 november 2014 14:26 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Vraag maar eens naar alle vakjes aan haar en hoe die zo handig zijn
Welke tas hebben jullie? We zoeken nog 1 die geschikt is voor onze tweeling.quote:Op woensdag 26 november 2014 14:29 schreef Paxlie het volgende:
Overigens moet ik wel zeggen dat de tas die Moppert toen graag wilde echt geniaal is als het gaat om spullen meenemen. Er gaat echt belachelijk veel in en dankzij alle vakjes en dingen blijft alles ook netjes gescheiden.
quote:Op woensdag 26 november 2014 14:38 schreef Moppert het volgende:
Meegeleverd:
Fopspeentasje met microban behandeling tegen bacteriën
Verschoningsmatje
Zak voor vuile/natte was
Gespen voor bevestigin aan de kinderwagen
Koel-warmhoud vak
Nikoos, die verdiend ze na de misselijkheid! Ik heb um trouwens ook gereserveerd. De cognac kleurige is alleen nog maar te krijgen/reserveren bij www.thelittlegreenbag.nl . Bij de andere winkel kregen we te horen dat die uit het assortiment ging (?!), dus wees er op tijd bij!quote:Op woensdag 26 november 2014 14:01 schreef Nikooos het volgende:
Dames (en eventuele heer)... Mijn vriendin wil graag die cowboysbag luiertas. Hebben jullie goede alternatieven die geen 150 euro kosten?
Ik heb 'm ook. Dat ding had ik bij L ook al moeten hebben. Man wat kun je daar een hoop meuk in kwijt.quote:
Holy shit.. Die moet ze natuurlijk ook precies hebben!quote:Op woensdag 26 november 2014 14:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nikoos, die verdiend ze na de misselijkheid! Ik heb um trouwens ook gereserveerd. De cognac kleurige is alleen nog maar te krijgen/reserveren bij www.thelittlegreenbag.nl . Bij de andere winkel kregen we te horen dat die uit het assortiment ging (?!), dus wees er op tijd bij!
Is deze anders? http://vanbeeklederwaren.(...)1249-300-cognac.htmlquote:Op woensdag 26 november 2014 14:47 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Nikoos, die verdiend ze na de misselijkheid! Ik heb um trouwens ook gereserveerd. De cognac kleurige is alleen nog maar te krijgen/reserveren bij www.thelittlegreenbag.nl . Bij de andere winkel kregen we te horen dat die uit het assortiment ging (?!), dus wees er op tijd bij!
Even een eigen quote, waarom niet.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:02 schreef Risu het volgende:
Ik wil me graag aanmelden voor een hypnobirthing cursus, want dat spreekt me erg aan. Maar nou zie ik op de site dat het echt een partnerding is en ik krijg mijn vent echt niet mee. Ik kan me wel als 1 persoon opgeven maar dan zit ik straks in mijn uppie als enige. Beetje een dilemma of ik nou wel of niet moet gaan. 1 persoon is iig korting en dat scheelt voor als het niet vergoed wordt.
Wat moet ik nou doen.
Hm ja.. Lijkt me hetzelfde. Had toen wel alles uitgezocht. Misschien dat ik die over het hoofd heb gezien..?quote:Op woensdag 26 november 2014 15:07 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Is deze anders? http://vanbeeklederwaren.(...)1249-300-cognac.html
Staat ook cognac, maar de kleur lijkt anders.
Thnx!quote:Op woensdag 26 november 2014 15:11 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Hm ja.. Lijkt me hetzelfde. Had toen wel alles uitgezocht. Misschien dat ik die over het hoofd heb gezien..?
Er was ook 1 site die pas na plaatsing in het winkelmandje aangaf dat het artikel uitverkocht was.
Maar cowboysbag heeft maar 1 cognackleur. Zou het er op wagen.
Goed gedaan! Gewoon doen waar je je goed bij voelt.quote:Op woensdag 26 november 2014 15:37 schreef Risu het volgende:
Ik heb de cursusmevrouw gewoon gebeld, nu ga ik gewoon morgen al![]()
En dan bespreken we verder of ik in die groep blijf, of de rest individueel of op een dag met partner erbij. Wat handig zeg.
Nou alleen de borstvoedingsavond nog regelen in januari en dan is het geregel klaar. De rest is bijzaak.
Gewoon kopen. Ik heb m ook, er kan veel in, da's handigquote:Op woensdag 26 november 2014 14:01 schreef Nikooos het volgende:
Bij een eeneiige tweeling is dat normaal. Had ik ook nooit geweten. Haha, tot nu dan! Ik heb al 5 echo's gehad. En ik ben pas 15,5 week zwanger. Volgende controle 5 december. Leuke dagquote:Op woensdag 26 november 2014 19:58 schreef Mariposas het volgende:
HB, ik hoop dat het mijne goed blijft of überhaupt is. Ik ben vegetariër, maar eerlijk gezegd let ik niet speciaal op ijzerrijke voeding. Wel eten wij sowieso erg gezond en ik heb er geen last van, zo lang je er geen last van hebt, is er geen probleem toch?
Dat zijn veel controles, shop! Is dat normaal bij tweelingen? Nooit geweten en bij het lurken in het verleden ook nooit zo meegekregen.
als ik nog niet over de streep was, dan was ik dat nu helemaal!quote:Op woensdag 26 november 2014 20:05 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Gewoon kopen. Ik heb m ook, er kan veel in, da's handig. En hij heeft veel vakjes, da's handig behalve als je net als ik steeds vergeet ik welk vakje je wat gestopt hebt
. En, usp, je kunt m ook prima als werktas gebruiken (deed ik voordat uk er was), en manlief loopt er niet mee voor lul. Zeg nou zelf, wat heb je liever, een knalroze kitsch kitchen of Lief! tas, of een leren tas in cognackleur.
Enige nadeel, een groot deel van mijn leerlingen loopt met een lookalike rond![]()
Ik heb dus nu een cowboysbag laptoptas voor werk, en de luiertas is nog steeds logeer-luiertas...
Spuitelf, met veel mosterd etc
Mijn gedachte... Snap die kinderlijke tassen ook nooit zo, ik moet toch met die tas lopen, niet het kind? En idd ook praktisch om te gebruiken als je er geen luiers in doet, zeg maar.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:05 schreef mousemicky het volgende:
[..]
En, usp, je kunt m ook prima als werktas gebruiken (deed ik voordat uk er was), en manlief loopt er niet mee voor lul. Zeg nou zelf, wat heb je liever, een knalroze kitsch kitchen of Lief! tas, of een leren tas in cognackleur.
Spuitelf, met veel mosterd etc
nee, heb je hooguit zelf last van. Laag hb kan voor t kind geen kwaad, tenzij waarde echt onder 3 of 2,5 zo'n beetje, waarden die je eerder in ontwikkelingslanden tegenkomt.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:58 schreef Mariposas het volgende:
HB, ik hoop dat het mijne goed blijft of überhaupt is. Ik ben vegetariër, maar eerlijk gezegd let ik niet speciaal op ijzerrijke voeding. Wel eten wij sowieso erg gezond en ik heb er geen last van, zo lang je er geen last van hebt, is er geen probleem toch?
Dat zijn veel controles, shop! Is dat normaal bij tweelingen? Nooit geweten en bij het lurken in het verleden ook nooit zo meegekregen.
Zou kunnen, afhankelijk van de termijnen. Je bloedvolume neemt rap toe en daardoor daalt je hb in de zwangerschap, het verdund als het ware (hemodilutie). Na een bevalling neemt dat weer af en dikt je bloed als het ware weer in, waardoor het hb weer stijgt. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor een miskraam ook zo geldt als je lijf al aanpassingen is gaan maken.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:44 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mignonne, vraagje over HB. Bij mijn eerste echo (die was goed), hebben ze HB gecheckt en was het op het randje van te laag. Drie weken later was het vruchtje dood en mijn HB juist weer heel hoog. Heeft dat een verband? Dat het HB weer hoger wordt als je lichaam niet met een vruchtje bezig is?
Ok! Ik weet nog dat de vk best verbaasd/ietwat zorgelijk reageerde toen het de tweede keer zo hoog was. Heb me later wel eens afgevraagd of het voor haar een teken was dat er misschien iets mis was. Maar goed, na de echo kon dat me allemaal geen biet meer schelen, dus heb ook nergens naar gevraagd.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Zou kunnen, afhankelijk van de termijnen. Je bloedvolume neemt rap toe en daardoor daalt je hb in de zwangerschap, het verdund als het ware (hemodilutie). Na een bevalling neemt dat weer af en dikt je bloed als het ware weer in, waardoor het hb weer stijgt. Ik kan me zo voorstellen dat dat voor een miskraam ook zo geldt als je lijf al aanpassingen is gaan maken.
als er echt een heel groot verschil zit tussen de twee hb's dan is dat wel apart ja, zeker als daar maar korte tijd tussen zit. Ofwel een van de twee metingen is verkeerd, dat kan. Ofwel er is een logische verklaring voor zoals die hormonen. Ofwel er is iets anders aan de hand. Later in de zwangerschap, als het hb plotseling heel hard stijgt dan ga je wel denken in oa de richting van zwangerschapsvergiftiging bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 26 november 2014 21:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ok! Ik weet nog dat de vk best verbaasd/ietwat zorgelijk reageerde toen het de tweede keer zo hoog was. Heb me later wel eens afgevraagd of het voor haar een teken was dat er misschien iets mis was. Maar goed, na de echo kon dat me allemaal geen biet meer schelen, dus heb ook nergens naar gevraagd.
Het was geloof ik ongeveer van 7,3 naar 8,9 in drie weken. Maar exact weet ik het niet meer. Nouja, maakt ook allemaal geen verschil.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
als er echt een heel groot verschil zit tussen de twee hb's dan is dat wel apart ja, zeker als daar maar korte tijd tussen zit. Ofwel een van de twee metingen is verkeerd, dat kan. Ofwel er is een logische verklaring voor zoals die hormonen. Ofwel er is iets anders aan de hand. Later in de zwangerschap, als het hb plotseling heel hard stijgt dan ga je wel denken in oa de richting van zwangerschapsvergiftiging bijvoorbeeld.
Die ken ik, leuk!quote:Op woensdag 26 november 2014 21:51 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb een kitsch kitchen van 35 euro en ik vind m vet leuk. Hij is turquoise met rode kersen en vriendje doet niet moeilijk en loopt er ook gewoon mee...
Leuk is dat he. Mijn kind schopt ook regelmatig de ipad omhoog. Die heb ik dan op mijn buik als ik lekker in bed lig te luieren voor het slapen gaan. Ik moet het eens filmen, lijkt me leuk voor later.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:11 schreef DJMO het volgende:
mijn baby was net aan het schoppen, de placenta als boksbal aan het gebruiken, en ik ging wat achterover leunen om het beter te kunnen voelen. Ik voelde het niet alleen, maar kon duidelijk m'n buik zien bewegen <3 't is nu al een echte stuiterbal haha
Begrijpelijk. Maak je gebruik van vroege echo's nu?quote:Op woensdag 26 november 2014 22:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Het was geloof ik ongeveer van 7,3 naar 8,9 in drie weken. Maar exact weet ik het niet meer. Nouja, maakt ook allemaal geen verschil.
Ik wil nu geen controles zoals gewicht en bloedprikken meer voordat de echo's worden gemaakt. Kijk eerst maar of alles goed is, dan praten we daarna wel verder.
hahaha nou daar lijkt me idd bepaald niets mis meequote:Op woensdag 26 november 2014 22:25 schreef Minarosa het volgende:
Mijn hb was 9.2, leek me ook prima. Ben geen grote vleeseter maar blijkbaar voldoet mijn overige voeding.
Luiertas.. *mental note*
En fijn die goede echo's!
Niet extra vroeg, wel eentje extra. Ik had deze week gemogen (nu 7w1) maar heb gezegd dat ik liever met 8 kom. Om uit te sluiten dat het nog net niet duidelijk genoeg is ofzo.quote:Op woensdag 26 november 2014 22:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Maak je gebruik van vroege echo's nu?
Inmiddels wel goed geslapen?quote:Op woensdag 26 november 2014 22:56 schreef Minarosa het volgende:
Valt het op dat ik nog niet kan slapenZit nog vol adrenaline na sporttraining
zeuventien!quote:Op donderdag 27 november 2014 08:52 schreef Vlindur het volgende:
Mijn HB was met 12 weken 6.5
Vandaag 17 weken zwanger![]()
je gaat hard ineens!quote:Op donderdag 27 november 2014 08:52 schreef Vlindur het volgende:
Mijn HB was met 12 weken 6.5
Vandaag 17 weken zwanger![]()
Ik heb gedroomd dat we voor mei een voettocht van Noord- naar Zuid-Afrika hadden geboekt. Mijn UD is in juni maar dat zag ik niet als een probleemquote:Op donderdag 27 november 2014 08:32 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Inmiddels wel goed geslapen?
Sowieso een rustige nacht hier!
Haha, goeie droom weer. Wel een knappe baby?quote:Op donderdag 27 november 2014 09:14 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Ik heb gedroomd dat we voor mei een voettocht van Noord- naar Zuid-Afrika hadden geboekt. Mijn UD is in juni maar dat zag ik niet als een probleem
Daarna dat ik had gevraagd of iemand mijn bevalling over kon nemen. Opeens was mijn buik weg en kon ik 's middags terugkomen en toen zat er iemand met een baby en toen vroeg ik 'is die van ons?' En dat was zo![]()
Dussss...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de echo 9w0d, vandaag dus 9w1d.quote:Op donderdag 27 november 2014 15:18 schreef Minarosa het volgende:
Yesss! Hoe ver ben je nu Laura? Ik ben nog niet zo'n geoefende echokijker dat ik het op de dag af goed zie
Ik haal jullie lekker beide inquote:
eigenwijsjequote:
Ik ben ook echt superbenieuwd!quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:17 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Spannend! Dan weten jullie ook eindelijk het geslacht!
Op je tong denk ikquote:Op vrijdag 28 november 2014 13:39 schreef Krisvc het volgende:
Ja, ik en geheimen gaat niet samen.
Heb 4 weken op m'n lip gebeten. Langer hield ik het niet vol.
Het is je vergevenquote:Op vrijdag 28 november 2014 14:23 schreef Krisvc het volgende:
Lip, tong, alles is kapot gebeten.![]()
(Echt he, Neerlandica en nu al niet meer de juiste uitspraken kunnen gebruiken)
Ik ben nu voor het eerst zwanger en ik voelde het zelf al bij een week of 14. Ik heb een heel gevoelige baarmoeder (wat echt niet altijd fijn is, want het doet pijn als de kleine beweegt, vooral onderin). Mijn vrouw kon het voelen vanaf 19 weken. De placenta ligt achter, dat scheelt wel denk ik.quote:Op vrijdag 28 november 2014 15:01 schreef twist02 het volgende:
Vraagje voor de meer ervaren zwangeren:
Het verschilt uiteraard per persoon wanneer je voor het eerst beweging van je kleintje voelt, maar is er iets te zeggen hoe lang het duurt voordat het ook vanaf buitenaf (door papa) te voelen is? Is dat bijv. gemiddeld 3-4 weken later ofzo? Of is daar ook geen peil op te trekken? Ja, ik weet heus wel dat het waarschijnlijk dat laatste is...![]()
Want vriendlief loopt nu steeds te zeuren als ik zwijmelend over m'n buik aai omdat Mini me kriebelt
Ja toch. In mn hoofd is het ook allemaal heel duidelijkquote:Op vrijdag 28 november 2014 16:34 schreef Krisvc het volgende:
Snoenk, dinges en je weet wel is toch ook duidelijk. Ik vind niet dat ze meer moeten verwachten hoor.
quote:Op vrijdag 28 november 2014 16:46 schreef Krisvc het volgende:
En dan vooral heel geïrriteerd raken als je niet meteen begrepen wordt.
Dank je wel!quote:Op vrijdag 28 november 2014 19:44 schreef snoenk het volgende:
Welkom ludann! Is dit je eerste kindje?
Herkenbaar. Ik wilde graag voor mijn 30e moeder worden. Nu wordt ik volgende week 30 en ben ik zwanger van een tweeling. Doel dus niet helemaal gehaald, maar wel bijnaquote:Op vrijdag 28 november 2014 19:45 schreef LuDann het volgende:
[..]
Dank je wel!
Ja, het is onze eersteIk heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e zwanger wilde zijn, en het toeval wil dat ik volgende maand 30 wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik kan echt niet wachten tot het zo zichtbaar is dat mensen voor me opstaan!quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:58 schreef DJMO het volgende:
nieuwe zwangere(n)
het enige wat positief aan zwanger treinreizen is, is dat mensen voor je opstaan .. of nou, sommige danik ga maar even douchen .. even zien of de pijn in m'n rug wat minder wordt
Ik ben nu 36 weken, en het is nog steeds niet zichtbaar voor vreemdenquote:Op vrijdag 28 november 2014 22:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
ik kan echt niet wachten tot het zo zichtbaar is dat mensen voor me opstaan!
Omg, 36 weken en je ziet het nog amper? Hoe dun ben jij wel niet!quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:18 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik ben nu 36 weken, en het is nog steeds niet zichtbaar voor vreemden
Maar ik kan nog steeds op mijn buik slapen, dat is het positieve er van!
ohja, we wachten nog steeds op de poef-foto's! Niet gekomen dus?quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:18 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik ben nu 36 weken, en het is nog steeds niet zichtbaar voor vreemden
Maar ik kan nog steeds op mijn buik slapen, dat is het positieve er van!
Ja, ik heb ook veel meer dorst. En ik denk ook niet dat ik suiker heb dus zal er wel bij horenquote:Op zaterdag 29 november 2014 07:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Vraagje aan de LLMers (hoewel dat er niet veel zijn).. ik heb sinds een paar dagen meer dorst dan anders.. herkenbaar? Als ik het google kom ik namelijk meteen uit bij zwangerschapssuiker, en dat wil ik niet
. Ook wel de gezellige suikerdrank-test gehad met 28 weken oid en die was prima in orde, dus kan me ook niet zo veel voorstellen bij suiker, vandaar.
ah, herkenbaarheidquote:Op zaterdag 29 november 2014 07:06 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook veel meer dorst. En ik denk ook niet dat ik suiker heb dus zal er wel bij horen![]()
Hoe is het verder met je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
ja, dat dus.quote:Op zaterdag 29 november 2014 09:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Na de meldplicht had ik echt elke dag wel zoiets van, wat nou als ze vandaag of morgen al komt?
Zijn gekke en spannende dagen... En hoewel het lichamelijk echt niet meer vanzelf ging allemaal mis ik het ook wel, dat getrappel, gepor van binnen en de spanning!
Ik ben niet dun, heb van mezelf al een aardig buikje. Heb denk ik alleen de pech dat ik ook nog eens vrij grote borsten heb, dus de aandacht gaat ergens anders naar toequote:Op zaterdag 29 november 2014 03:27 schreef LuDann het volgende:
[..]
Omg, 36 weken en je ziet het nog amper? Hoe dun ben jij wel niet!
Ah oke, vandaarquote:Op zaterdag 29 november 2014 11:10 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik ben niet dun, heb van mezelf al een aardig buikje. Heb denk ik alleen de pech dat ik ook nog eens vrij grote borsten heb, dus de aandacht gaat ergens anders naar toe
Ja, heb je er eentje?quote:Op zaterdag 29 november 2014 11:11 schreef Moppert het volgende:
Fokbaby's zijn leuk weet ik uit ervaring![]()
+1quote:Op vrijdag 28 november 2014 22:16 schreef lunapuella het volgende:
[..]
ik kan echt niet wachten tot het zo zichtbaar is dat mensen voor me opstaan!
Ik ben vandaag 18 weken en 2 dagen geleden bij de vk gaf ze toevallig aan dat mijn baarmoeder tot ongeveer 1cm onder m'n navel kwam. Dus bij 23 weken zitten je darmen al goed hoog denk ik jaquote:Op zaterdag 29 november 2014 02:50 schreef Gevalletje het volgende:
Zitten je darmen met 23 weken al boven je navel eigenlijk? Heb de laatste tijd die vezel zakjes niet meer gebruikt en sinds een week ofzo is naar de wc gaan ook niet echt een feest meer.. Maar vergeet die zakjes nu steeds! Misschien dat daar m'n klachten vandaan komen.
Fuente, wat leuk!! Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:11 schreef Fuente het volgende:
Hallo!
Al een hele tijd was ik niet meer op Fok. OUD was voor mij het meest interessante gedeelte en met de meisjes die groter werden (nu bijna 6 en 9) werd het toch wat minder.
Maar vorige week plaste ik een (heel gewenst) tweede streepje en het lijkt me fijn om ervaringen te lezen en te delen.
Mijn meisjes worden grote zus, wij worden opnieuw papa en mama. Zo fijn! Ik ben waarschijnlijk rond 29 juli uitgerekend en 15 december krijgen we de eerste echo.
Voor de mensen die ik via Fok op Facebook heb, ssssst alsjeblieft
Oh waauw wat is ze mooiquote:Op zaterdag 29 november 2014 14:49 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Even baby's eruit rammelen.
[ afbeelding ]
Wat een scheetje!quote:Op zaterdag 29 november 2014 14:49 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Even baby's eruit rammelen.
[ afbeelding ]
Oh wat geweldig!quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:59 schreef Radyhyn het volgende:
Vannacht 02.49 is onze geweldige zoon Victor geboren. 3166 gram en met hem en mij gaat het goed.
Vrijdag na controle gyn ingeleid ivm verdenking langdurig gebroken vliezen. Uiteindelijk is het na flink wat weeen toch een keizersnede geworden ivm poep in vruchtwater en een steeds dippende hartslag. Ks is helemaal goed gegaan en nu lekker bijkomen en genieten van ons prachtige ventje. Hopelijk mogen we maandag naar huis
Jaa! Gefeliciteerd Radyhyn! Wat klink je lekker verliefd en wat een leuke stoere naam! Geniet er lekker van!quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:59 schreef Radyhyn het volgende:
Vannacht 02.49 is onze geweldige zoon Victor geboren. 3166 gram en met hem en mij gaat het goed.
Vrijdag na controle gyn ingeleid ivm verdenking langdurig gebroken vliezen. Uiteindelijk is het na flink wat weeen toch een keizersnede geworden ivm poep in vruchtwater en een steeds dippende hartslag. Ks is helemaal goed gegaan en nu lekker bijkomen en genieten van ons prachtige ventje. Hopelijk mogen we maandag naar huis
Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 29 november 2014 17:59 schreef Radyhyn het volgende:
Dank je welquote:Op zaterdag 29 november 2014 18:10 schreef Gevalletje het volgende:
Welkom nog LuDann, gefeliciteerd! Las dat je niet precies weet hoeveel weken je bent, gaan ze dan al eerder een echo maken eigenlijk?
Ik heb het niet warmer dan normaal, maar heb wel vaker bij kwaaltjes gelezen dat zwangere vrouwen het vaak wat warmer hebben!
Ook welkom en gefeliciteerd Fuente!
Ahh lieve foto's JM en LT!
voor de LLM dames!
Toen ik gister zo gezwollen was voelde ik me log en oncomfortabel en moest ik even denken aan LLM's, dat voelt vast ook wel een beetje zo.. Gelukkig trekt het bij mij nog weg, ben nog even niet aan de laatste loodjes toe hoor!
Veel plezier vanavond Vlindur!
Cholula alweer 25 weken!
Pff, dacht dat het wel mee zou vallen als ik wat later in de middag ging shoppen.. Fout! Zaterdag en dan kort voor Sinterklaas en Kerst, heb ruim een uur gedaan over een paar dingetjes waar ik normaal toch wel wat korter over zou doen. Volle winkels en lange rijen voor de kassa, nee ik ga voorlopig even niet meer op zaterdag! Op het laatst ook weer pijn onderin m'n buik, was laatst ook zo toen het m'n darmen waren, dus de vezelzakjes liggen weer klaar!
Gisteren even langs gemeentehuis geweest, is de erkenning vast geregeld, fijn.
Paar dagen terug nog foto's gezien van m'n aankomende neefje/nichtje, het wormpje heeft inmiddels wiebelende armpjes en beentjes
Wow, wat een verrassing! Gefeliciteerd met Victorquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:59 schreef Radyhyn het volgende:
welkom Victor ! Van harte met jullie zoon! Wat heerlijk dat alles goed is gegaan. Klinkt toch best weer pittig. Maar hij is erquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:59 schreef Radyhyn het volgende:
ja ze heeft enorm veel en mooi haar !! Ik blijf me verbazen!quote:Op zaterdag 29 november 2014 15:05 schreef snoenk het volgende:
Fuente gefeliciteerd!
Lt wat een mooi meisjeEn wat een haar
![]()
Ja he ?quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:41 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Oh waauw wat is ze mooi
Fuente!![]()
![]()
![]()
Hier alles goed, mn ouders zijn er, manlief en ik hebben nog cadeaus namens sinterklaas gekochtEn zometeen gaan we in Groningen uit eten en daarna naar het concert van Blaudzun!
![]()
![]()
![]()
Dus morgen lig ik waarschijnlijk de hele dag met pijn op de bank, maar oké![]()
* Vlindur strooit wat kusjes en knuffels het topic in![]()
Gefeliciteerd met jullie zoon Rady! Heel veel geluk samenquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:59 schreef Radyhyn het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |