SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.== De CD DJ ==SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.== De Time Coded DJ ==SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.== de MIDIcontroller DJ ==SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe leer ik beatmatchen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekende MIDI controllersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SoftwareSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nuttige sitesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je het DJ-en zelf ook eens willen proberen, kun je gebruik maken van dit puike stukje gratis software.
Andere nuttige dj websitesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekende, goede DJ-winkelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OP is hier terug te vinden, voorgaande draadje zelf toevoegen aub?.
Game On.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Plop....
Miss Nine met Jims DJM-400.:')twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
----- RSTRCTD EP, now on BEATPORT! -----![]()
twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Die dooie muis zit ook weer te zuigen op Twitter.
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA![]()
Ja, blijft te grappig om te lezen inderdaad.
Wat doen jullie eigenlijk aan gehoorbescherming? Avonden achter elkaar bij oorverdovend volume is hartstikke slecht, maar (custom) earplugs onder koptelefoon is ook niet ideaal![]()
Ik draai continu met goed isolerende hoofdtelefoon op. Gebruik de booth monitoren / zaal PA bijna niet... Tenzij ik mijn oordoppen in heb.twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Paris Hilton als DJOp een play knopje drukken en wild met je armen in de lucht zwaaien
Netals Afrojack
![]()
JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis![]()
Ach ja. Wat doe je er aan.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Deadmausquote:Op vrijdag 28 november 2014 19:06 schreef Houniet het volgende:
Die dooie muis zit ook weer te zuigen op Twitter.
CircusclownBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Zijn er mensen toevallig nog opzoek naar CDJ's eventueel icm een mixer? Ben mn studio aan het opruimen.![]()
Quanta Costa?twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Ik ben zelf niet op zoek, maar je kunt wat makkelijker mensen trekken als je prijzen noemt.
;-)twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Prijs komen we wel uit, gaat meer om de interessequote:Op donderdag 25 december 2014 12:22 schreef n00cL30n het volgende:
Ik ben zelf niet op zoek, maar je kunt wat makkelijker mensen trekken als je prijzen noemt.
;-)![]()
![]()
Jij wilt iets verkopen, er wordt gevraagd naar de prijs en vervolgens zeg je "komen we wel uit". Vandaar mijnquote:. Interesse is afhankelijk van een prijs. Als je 50000 euro vraagt is er geen interesse, kom je met een normale prijs kan er misschien interesse zijn of interesse opgewekt worden.
,,/![]()
Interesse is niet afhankelijk van de prijs. Als ik CDJ's koop wil ik een bepaald type. Dat type wil ik voor een normale prijs, als de prijs niet te hoog is maar normaal komen we er altijd wel uit.quote:Op maandag 29 december 2014 16:21 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Jij wilt iets verkopen, er wordt gevraagd naar de prijs en vervolgens zeg je "komen we wel uit". Vandaar mijn. Interesse is afhankelijk van een prijs. Als je 50000 euro vraagt is er geen interesse, kom je met een normale prijs kan er misschien interesse zijn of interesse opgewekt worden.
Hoef geen koopjes zoekers maar mensen die voor een normale prijs 2 nette CDJ's zoeken![]()
Riiiiiiiiiight...... Succes d'r mee!quote:Op maandag 29 december 2014 16:57 schreef pimmetje2010 het volgende:
[..]
Interesse is niet afhankelijk van de prijs. Als ik CDJ's koop wil ik een bepaald type. Dat type wil ik voor een normale prijs, als de prijs niet te hoog is maar normaal komen we er altijd wel uit.
Hoef geen koopjes zoekers maar mensen die voor een normale prijs 2 nette CDJ's zoeken,,/![]()
Heb nu alleen nog de CDJ850's staan, die zijn ook onder voorbehoud verkocht.quote:Op maandag 29 december 2014 17:31 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Riiiiiiiiiight...... Succes d'r mee!
Mocht het niet doorgaan hoor je van me![]()
![]()
No thanksquote:Op maandag 29 december 2014 18:56 schreef pimmetje2010 het volgende:
[..]
Heb nu alleen nog de CDJ850's staan, die zijn ook onder voorbehoud verkocht.
Mocht het niet doorgaan hoor je van me,,/![]()
Ik heb van iemand een Reloop RP-2000 MK2 gekregen en ik ben opzoek naar een element en naald. Het hoeft geen high-end spul te zijn. Heeft iemand een goeie tip? Ben niet heel erg bekend met die apparatuur.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2015 13:52:30 ]![]()
Ortofon Concorde DJ (zijn verschillende, met verschillende prijzen..)quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:52 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb van iemand een Reloop RP-2000 MK2 gekregen en ik ben opzoek naar een element en naald. Het hoeft geen high-end spul te zijn. Heeft iemand een goeie tip? Ben niet heel erg bekend met die apparatuur.
Tonar Banana
Maar of zo'n RP2000 dat waard is.
Behulpzaam als een waterkraan.
Ja naar die Ortofon had ik ook zitten kijken. Maar die kost alweer 70 euro en dat vind ik inderdaad een beetje veel geld voor die Reloop.quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Ortofon Concorde DJ (zijn verschillende, met verschillende prijzen..)
Tonar Banana
Maar of zo'n RP2000 dat waard is.
![]()
ortofon om pro s... iets meer dan drie tientjes.. niet de beste shit uiteraard maar werkt oke als je niet teveel wilt uitgeven..![]()
Wie heeft welke headphone?
Ik moet een nieuwe hebben. Tips zijn welkom.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Vanavond maar weer eens klooien, toch alleen thuis.
Is dat Beats By Dre echt zo goed? Of meer goed qua marketing?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Niet doen, marketing gag.
De Nieuwe Pioneers zijn fijn:
Pioneer HDJ C70
Pioneer HDJ 1500
Pioneer HDJ 2000 Mk2
Heb zelf de Pioneer HDJ-2000. Heel erg nice.
Verder kun je nog kijken naar de AiAiAi TMA 1 x, de waanzinnig dempende Ortofon O2, en de klassiekers Sony MDR-V55 en Technics RP DH1200.
Mocht je de mogelijkheid hebben, check dan ook even de V-Moda en de Urbanears Zinken.
Nogmaals, neem wel ff de tijd om te kijken wat je wilt, en wat je er voor uit wilt geven.twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Ik zie ook heel veel DJs draaien met Sennheiser HD25 trouwens, die zweren juist bij die koptelefoon.
V-Moda zie je tegenwoordig ook steeds meer. Heb sinds kort daar het on-ear model van (in de uitverkoop bij Amazon), fenomenaal geluid, maar nog niet gebruikt bij het draaien. Het uiterlijk is wat anders dan standaard dus daar moet je maar net van houden, qua bouwkwaliteit zijn ze wel één van de sterksten. Ben zelf nog te veel gewend aan m'n over-ear Shure SRH750DJ bij het draaien.
En ja, grootste deel van de prijs van Beats zit in de marketing. Voor datzelfde geld heb je iets wat n00cl30n noemde in huis, waarvan de kwaliteit in verschillende opzichten beter is.![]()
Ik heb die Pioneer 1500 besteld bij Toon.
Thnx voor de info. Ik ben benieuwd!
quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:05 schreef Houniet het volgende:
Ik heb die Pioneer 1500 besteld bij Toon.
Graag gedaan en ben erg benieuwd wat je er van vindt!quote:
Een bekende van mij gebruikt hem ook, en is er ook zeer blij mee!
(Mocht je de kans krijgen, drop dan nog ff mijn naam bij Toon, mocht je hem nog zien/spreken.)
Heb je nog een kleur besteld, of de gewone standaard recht toe, recht aan HDJ1500?twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Houniet kennende zal het wel een kek kleurtje zijn geworden zodat tienermeisjes hem onwijs cool vindenquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:48 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
[..]
Graag gedaan en ben erg benieuwd wat je er van vindt!
(Mocht je de kans krijgen, drop dan nog ff mijn naam bij Toon, mocht je hem nog zien/spreken.)
Heb je nog een kleur besteld, of de gewone standaard recht toe, recht aan HDJ1500?
Niks mis met een witte HDJ1500, als ik eerlijk ben.
Gewoon zwartquote:Op woensdag 28 januari 2015 20:48 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
[..]
Graag gedaan en ben erg benieuwd wat je er van vindt!
Heb je nog een kleur besteld, of de gewone standaard recht toe, recht aan HDJ1500?. Ga niet ¤40 meer betalen voor een zilveren. Al vind ik die wel mooier.
Heb hem gisteren voor het laatst gesproken, zal het de volgende keer doen. Zou jij ook moeten doen.
Jij kent me, nog steeds rollend de club uit kjel.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Houniet kennende zal het wel een kek kleurtje zijn geworden zodat tienermeisjes hem onwijs cool vinden
Allemaal selfies maken.
Voor selfies heb ik een Brofishquote:Op donderdag 29 januari 2015 12:09 schreef Houniet het volgende:
[..]
Jij kent me, nog steeds rollend de club uit kjel.
Allemaal selfies maken.
Ik ook, met een GoPro 4 Black.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Ik ben echt al veel te lang niet meer geweest, eigenlijk nog niet sinds hij over is naar de Tempelierstraat?quote:Op donderdag 29 januari 2015 12:09 schreef Houniet het volgende:
[..]
Gewoon zwart. Ga niet ¤40 meer betalen voor een zilveren. Al vind ik die wel mooier.
Heb hem gisteren voor het laatst gesproken, zal het de volgende keer doen. Zou jij ook moeten doen.
Ik hoop trouwens bij de XDJ RX demo aanwezig te zijn, die zou binnenkort toch al moeten zijn?twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Dit weekend toch?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Ben in de ekte winkel ook nog niet geweest, beetje ver rijden he.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Ah ja... was die demo dit weekend?...
DAMN!
Gemist!twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Wat ik van de mail begreep. Of er moet nog een publieke versie komen.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
![]()
https://soundcloud.com/houniet/vitamine-h-chillcast-007
Nieuwe mix. Tracklist
Oliver $, Joris Voorn en o.a. DisciplesOp zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Representtttttttquote:
Ik heb hem nu 3 jaar, zelfs de print op de hoofdband is nog niet weggesleten.Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le![]()
Prima mixje, maar weinig interessants vind ik zelf. 11 nummers in een uur betekent gewoon standaard intro-outro mixen. Heb het idee dat je de outro's net wat te lang laat lopen en zo de energie echt wegzakt. Tuurlijk snap ik dat het een chill-mix is, dus dan hoef je niet apres-ski stijl elke 30 seconden een nieuwe track te droppen, maar iets meer opbouw en energie had niet misstaanquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:11 schreef Houniet het volgende:
https://soundcloud.com/houniet/vitamine-h-chillcast-007
Nieuwe mix. Tracklist
Oliver $, Joris Voorn en o.a. DisciplesLekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
Je hebt helemaal gelijk. Ik was ook meer met andere dingen bezigquote:Op zaterdag 7 februari 2015 18:57 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Prima mixje, maar weinig interessants vind ik zelf. 11 nummers in een uur betekent gewoon standaard intro-outro mixen. Heb het idee dat je de outro's net wat te lang laat lopen en zo de energie echt wegzakt. Tuurlijk snap ik dat het een chill-mix is, dus dan hoef je niet apres-ski stijl elke 30 seconden een nieuwe track te droppen, maar iets meer opbouw en energie had niet misstaan.
Thnx voor het luisteren.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Verder op zich niks mis mee, prima op de achtergrond als je aan het chillen bentquote:Op zaterdag 7 februari 2015 19:07 schreef Houniet het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Ik was ook meer met andere dingen bezig.
Thnx voor het luisteren.
Lekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
SHit, dat is best een kopje inderdaad.
Misschien dat Houniet nog wel een CDJ van je wil overnemen.
Pics? Heb misschien wel interesse.quote:Op maandag 9 februari 2015 16:27 schreef -Menn0- het volgende:
Zit er aan te denken om mn cdj800mk2's en djm600 weg te doen.
400 euro anyone?Uitvinder van de biersmiley.![]()
Ik wil er wel 1.
Dan moet je effe verder zoeken.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
2x 1/3e qua grootte als ik dit zie, zonder het mixer gedeelte dus. Grote broer van de X1, denk dat Carl Cox geklaagd heeft dat die zo'n groot logge S8 mee moest slepen steeds.quote:![]()
Lampjes lampjes.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Nadeel is echter wel, dat er geen geluidskaart inzit, Die moet dus wel weer mee.quote:Op zaterdag 28 maart 2015 13:06 schreef Slickk het volgende:
[..]
2x 1/3e qua grootte als ik dit zie, zonder het mixer gedeelte dus. Grote broer van de X1, denk dat Carl Cox geklaagd heeft dat die zo'n groot logge S8 mee moest slepen steeds.twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Iemand nog interesse in een Crown eindversterker? Staat een beetje te nietsnutten aangezien ik het spul op de marantz heb aangesloten."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."![]()
Pff, ik zag al die kabels al 'netjes' als bundeltjes. Moet je nagaan dat je dat in normale situaties niet hebt, wat een drama dan. Met een standalone controller heb je er al gedoe mee.quote:Op zondag 29 maart 2015 09:30 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Nadeel is echter wel, dat er geen geluidskaart inzit, Die moet dus wel weer mee.![]()
Hahahahahahaha. Tja... Gewoon kijken of je van te voren al dingen kunt regelen,zodat je niet teveel hoeft te hannessen.
Aanvulling op mijn vorige N|I Kontrol D2 post:
[/img]http://djtt-cdn-w3cache.s(...)a0178e-d-640x391.jpg[/img]
In Amerika kun je vanaf 4 mei voor US $499,- eigenaar worden van deze controller.
Wat voor stijlen draaien jullie hier allemaal eig?Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.![]()
Misschien weet iemand hier het. Zodra ik mijn controller (pioneer ddj) aansluit op mijn laptop gaan mijn monitor speakers ruisen. Als ik de speaker direct op mijn laptop aansluit heb ik nergens last van. Iemand enig idee? Heb de laatste firmware en drivers geinstalleerd.Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.![]()
Subground, house, rawstyle.quote:Op zaterdag 25 april 2015 18:11 schreef OudeBok het volgende:
Wat voor stijlen draaien jullie hier allemaal eig?
Het liefst de laatste maar voor het publiek mix ik de eerste 2.Uitvinder van de biersmiley.![]()
prutteltechno en epic skyradioquote:Op zaterdag 25 april 2015 18:11 schreef OudeBok het volgende:
Wat voor stijlen draaien jullie hier allemaal eig?Wie dit leest is hek.![]()
EurodanceBehulpzaam als een waterkraan.
Trap, twirl en Big Roomtwitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Okay.
Ik ben alweer een poosje bezig met Dubstep/Drum and Bass/Trap en wil hiphop leren. Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar te gaan sparen voor CDJ's en werk dus nog altijd met een lame MIDI-controller.. Zit er ook wel aan te denken ipv CDJ's zo'n Pioneer DDJ SR te kopen.. Qua prijs ongeveer hetzelfde als twee CDJ 800's en een tweedehands mixer, dus moet nog even nadenken.Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Je deal verbeterd om eindelijk eens je DJM-400 te slijten?
Aanrde probleem? Probeer de speakers eens op een ander stopcontact, trek de adapter van de laptop er eens uit tijdens de ruis. Als het dan stopt is het een aardlus, het makkelijkst is dan kijken voor een ander stopcontact voor je laptop of de randaarde van de adapter afplakken (moet je natuurlijk geen vloeistof over je laptop kukelen en kortsluiting veroorzaken).quote:Op dinsdag 5 mei 2015 12:48 schreef N-E-R-D het volgende:
Misschien weet iemand hier het. Zodra ik mijn controller (pioneer ddj) aansluit op mijn laptop gaan mijn monitor speakers ruisen. Als ik de speaker direct op mijn laptop aansluit heb ik nergens last van. Iemand enig idee? Heb de laatste firmware en drivers geinstalleerd.![]()
![]()
BREAKING NEWS!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie dit leest is hek.![]()
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:12 schreef Jungle_Jim het volgende:
BREAKING NEWS!!!
OMG! wat goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr![]()
Buh... ik kan niet wennen aan Serato
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."![]()
Beste mensen, ik heb een vraag om willen van ableton lite 9
Ik heb een M-audio oxygen 25 er bij gekocht.
Maar nu het software probleempje.
http://www.musictech.net/(...)-the-impulse-device/
Ik krijg die drumpats niet ingesteld (automatisch) Ik krijg dus alleen de knoppen ipv de pats.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Misschien maakt dit het nog wat makkelijk te maken.
Als de man in het volgende filmpje rond 01:51 een sample importeert komt het drumpat ( waar je dus nog meer geluid in kan verwerken zo dat dat later handiger is met tracks bouwen ) meteen te voorschijn
[ Bericht 40% gewijzigd door K44S op 05-06-2015 14:43:26 ]The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
je hebt toch nog een traktor?quote:Lead me away, come inside,
driver?quote:Op vrijdag 5 juni 2015 14:37 schreef K44S het volgende:
Beste mensen, ik heb een vraag om willen van ableton lite 9
Ik heb een M-audio oxygen 25 er bij gekocht.
Maar nu het software probleempje.
http://www.musictech.net/(...)-the-impulse-device/
Ik krijg die drumpats niet ingesteld (automatisch) Ik krijg dus alleen de knoppen ipv de pats.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel
Misschien maakt dit het nog wat makkelijk te maken.
Als de man in het volgende filmpje rond 01:51 een sample importeert komt het drumpat ( waar je dus nog meer geluid in kan verwerken zo dat dat later handiger is met tracks bouwen ) meteen te voorschijn
Mapping in orde?
je midi instellingen goed staan in AB?Lead me away, come inside,
quote:Op vrijdag 5 juni 2015 10:12 schreef Jungle_Jim het volgende:
BREAKING NEWS!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rip in pieces DJIM400
![]()
!
Inderdaad, mijn motivatie is de laatste tijd ook ver te zoeken.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Wat vinden jullie van EDM/Bigroom ? Gay?JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis![]()
Piratenhits, levensliedkneiters en afentoe wat oldiesquote:Op zaterdag 25 april 2015 18:11 schreef OudeBok het volgende:
Wat voor stijlen draaien jullie hier allemaal eig?JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis![]()
kom je uit de kast?quote:Op zaterdag 6 juni 2015 17:37 schreef JenHermes het volgende:
Wat vinden jullie van EDM/Bigroom ? Gay?Lead me away, come inside,
Nee, en zelfs al had ik die nog, daar werken de schermen van de NV niet op.quote:"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."![]()
Nope, niks te vinden.quote:Op vrijdag 5 juni 2015 18:24 schreef FUFR het volgende:
[..]
driver?
Mapping in orde?
je midi instellingen goed staan in AB?The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
hmpfquote:Op zondag 7 juni 2015 22:22 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Nee, en zelfs al had ik die nog, daar werken de schermen van de NV niet op.
kwestie van doorzetten denk ik. Van het weekend paar uurtjes zitten pielen en dan kom je een heel eind...quote:"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."![]()
mooi! enne.... overloper!quote:Op dinsdag 9 juni 2015 10:21 schreef Merlijn het volgende:
[..]
kwestie van doorzetten denk ik. Van het weekend paar uurtjes zitten pielen en dan kom je een heel eind...
Als de NV traktor had gedraaid, was ik daar mooi geblevenquote:
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."![]()
doet ie dat niet dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2015 13:47 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Als de NV traktor had gedraaid, was ik daar mooi gebleven
Traktor en de hardware fabrikanten liggen elkaar de laatste jaren niet zo..Lead me away, come inside,
Je kunt de NV midimappen naar Traktor, maar dan werken de schermen niet. En daarvoor heb ik die nou juist gekocht, omdat mijn mac en de controller allebei aan de andere kant van de kamer staan. Alternatief was die nieuwe pioneer, maar dan ging de prijs ook x2quote:Op woensdag 10 juni 2015 12:05 schreef FUFR het volgende:
[..]
doet ie dat niet dan?
Traktor en de hardware fabrikanten liggen elkaar de laatste jaren niet zo..
Eh, ik kom steeds verder met, zowel ableton als FL.
Ik ben alleen benieuwd of er nog goede tutorial website zijn. Youtube al afgestruind.
Ik vind het alleen zo jammer dat ik geen groffe hardhouse beat kan maken
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
je bedoeld dat jij nog niet weet hoequote:Op woensdag 10 juni 2015 18:54 schreef K44S het volgende:
Eh, ik kom steeds verder met, zowel ableton als FL.
Ik ben alleen benieuwd of er nog goede tutorial website zijn. Youtube al afgestruind.
Ik vind het alleen zo jammer dat ik geen groffe hardhouse beat kan maken
Zal later hier wat links achterlatenLead me away, come inside,
dus datquote:Op donderdag 11 juni 2015 17:42 schreef FUFR het volgende:
[..]
je bedoeld dat jij nog niet weet hoe
Zal later hier wat links achterlaten.
heel graag
quote:ok, hier heb je wat.quote:
http://www.sonicacademy.c(...)Ableton-Live.cid3777
http://abletonshare.com/
http://bedroomproducersblog.com/
http://www.soundonsound.com
http://www.platinumloops.com/how_to_make_beats.shtml
http://www.tunetorials.com/
Verder heeft SonicAcademy het een en ander op joesnet staan wat kan helpen.
Er zijn sowieso vele sites met tips en trics. Denk ook aan Djtechtools, die brengen wekelijks een nieuwsbrief uit met leuke packs. Die kun je alleen via de nieuwsbrief krijgen..Lead me away, come inside,
JA!twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
https://soundcloud.com/re(...)presents-afterwork-8
Nieuw mixje, o.a: Bontan, Eats Everything en Weiss!
Feedback is welkomJenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis![]()
Ik draai zelf met de MC6000 MK2. Met Serato. Bevalt die NV erg goed ?quote:Op zondag 7 juni 2015 22:22 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Nee, en zelfs al had ik die nog, daar werken de schermen van de NV niet op.
Waar precies kun je niet aan wennen bij Serato ?![]()
De NV draait an sich prima, maar ik heb weinig vergelijkingsmateriaal. Kom zelf van een DDJ-T1 af met Traktor. Serato voelt dan.. euh.. een beetje virtual DJ achtig met de klokjes. De workflow is gewoon anders (beatgridden, BPM, kleine aanpassingen).quote:Op donderdag 18 juni 2015 22:02 schreef kweetutniet het volgende:
[..]
Ik draai zelf met de MC6000 MK2. Met Serato. Bevalt die NV erg goed ?
Waar precies kun je niet aan wennen bij Serato ?
Qua controller zelf: Voelt goed, alleen de faders vind ik speelgoedachtig aanvoelen. De rest van de knoppen, platters etc. zijn degelijk."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."![]()
Die ga ik luisteren, fijne namen.quote:Op donderdag 18 juni 2015 18:38 schreef JenHermes het volgende:
https://soundcloud.com/re(...)presents-afterwork-8
Nieuw mixje, o.a: Bontan, Eats Everything en Weiss!
Feedback is welkomOp zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
thxquote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:34 schreef FUFR het volgende:
[..]
[..]
ok, hier heb je wat.
http://www.sonicacademy.c(...)Ableton-Live.cid3777
http://abletonshare.com/
http://bedroomproducersblog.com/
http://www.soundonsound.com
http://www.platinumloops.com/how_to_make_beats.shtml
http://www.tunetorials.com/
Verder heeft SonicAcademy het een en ander op joesnet staan wat kan helpen.
Er zijn sowieso vele sites met tips en trics. Denk ook aan Djtechtools, die brengen wekelijks een nieuwsbrief uit met leuke packs. Die kun je alleen via de nieuwsbrief krijgen..mijn dank is groot
Ben je niet op Awake en heb je even niets te doen maar wil je toch dansend je zaterdagavond in? Check dan mijn nieuwe afterwork tape #9 met o.a Sabb en Sidney Charles!! Kleine 30 minuten grooven tot het level wat je zelf bij Mario nooit zal bereiken!
https://soundcloud.com/search?q=Shiny%20discoballs%20PresentsJenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis![]()
Jen, waarmee draai je als ik vragen mag. Kan me ontgaan zijn hoor. Het is hier zo druk, kan het niet meer bijhouden.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Xone DX en een Traktor S1. Software Traktor Pro 2quote:Op maandag 29 juni 2015 19:34 schreef Houniet het volgende:
Jen, waarmee draai je als ik vragen mag. Kan me ontgaan zijn hoor. Het is hier zo druk, kan het niet meer bijhouden.
Ik wil een keer ooit upgraden maar voorlopig voldoet de hardware het nog meer dan prima.JenHermes is gisteren terug gekomen van de kermis en hij decht is wer ber mis![]()
Ik ga mn keyboard maar weer verkopen, heb geen geduld om beats te maken en als ik ze maak, dan kan dat ook nog door middel van de muis.
Daar in tegen ga ik wel sparen voor een mooie draaitafel.
Kleine kick.
Ik heb nog een draaitafeltje liggen hier : Hercules mk4.
Alleen is er een probleem: Ik kan er maar 10 min via Virtual DJ mee draaien en dan moet ik een licentie toevoegen.
Ik dacht dat het de serial die onder het mengpenal is geplakt. Toch blijft de melding komen en zou ik voor 99 euro een licentie kunnen kopen.
Iemand een ander alternatief?The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”![]()
Een gratis alternatief. Ef zoeken.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Foei! Banaan- vraag!
Niet de download Mr. Robot.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Gister voor het eerst gedraaid in een lokale tent hier. Ging lekker.
Maar ik heb een vraag. Ik draai op een CDJ-350 van een maat. De laatste 2 weken doet hij soms heel erg lang om een nummer van een USB te laden. Heeft iemand enig idee hoe dat komt en hoe ik dat kan verhelpen?Uitvinder van de biersmiley.![]()
Stem Decks, vanavond de release van Traktor 2.9.0
Boys, mijn nieuwe mix ruist als de ziekte. Tips?
Ik moet uiteraard wel heldere opnamen hebben.... ..
Zijn er in dit topic eigenlijk ook resident DJ's?
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
Ooit, maar dat duurde maar een half jaar en toen was de organisatie aan drugs verslaafd ofzo![]()
En vroeger op onze eigen feestjes natuurlijk, zoals zo veel residents
Wie dit leest is hek.![]()
Tja, hier in een kroeg/dancing. Maar dat wil ik niet meetellen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:07 schreef bobbernaut het volgende:
Zijn er in dit topic eigenlijk ook resident DJ's?
Uitvinder van de biersmiley.![]()
Nou ja, is toch iets weet jequote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:18 schreef dimmak het volgende:
[..]
Tja, hier in een kroeg/dancing. Maar dat wil ik niet meetellen.Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
monnie=monniequote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:18 schreef dimmak het volgende:
[..]
Tja, hier in een kroeg/dancing. Maar dat wil ik niet meetellen.![]()
Resident radio dj jaquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:07 schreef bobbernaut het volgende:
Zijn er in dit topic eigenlijk ook resident DJ's?![]()
![]()
Ja ik wel een jaartje of anderhalf tot de club werd overgenomen en ze er een soort Kleine Cool Down van wilde maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:07 schreef bobbernaut het volgende:
Zijn er in dit topic eigenlijk ook resident DJ's?,,/![]()
Vette serie trouwens!quote:twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
toen hebben ze houniet gevraagd?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:56 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja ik wel een jaartje of anderhalf tot de club werd overgenomen en ze er een soort Kleine Cool Down van wilde maken.
![]()
Goed verhaal weer Jim.
Ik zet ook wel eens een mixje in elkaar, omdat ik dat leuk vindt en m'n vrienden draaien ze meestal in de auto en dat motiveert wel
Maar man wat is het toch kut als je bepaalde nummers zo graag in een mix wil stoppen, maar je de juiste overgangen niet kunt vinden
Virtual DJ Pro icm Hercules RMX (1) overigens. Geen professioneel spul verder.Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Draai je zo maar wat, of zoek je ze mix-technisch uit?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Ik maak voor mezelf een lijstje met nummers die ik tof vind en wil daar een mix van maken. Dan is het hopen dat het allemaal een beetje aan elkaar te mixen is, maar ik heb het nu niet getroffen.quote:Op maandag 31 augustus 2015 14:12 schreef Houniet het volgende:
Draai je zo maar wat, of zoek je ze mix-technisch uit?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Oefening baart kunst.
Hola. Al een hele tijd wel eens overwogen om te beginnen, vaak via virtual dj een beetje gekloot. Nu heeft een vriend van mij wat spul gekocht en merk wel dat ik t toch erg leuk vind, dus zat te kijken om zelf ook wat aan te schaffen om te beginnen.
Maar wat is een beetje goed spul en waar moet ik op letten? Heb zelf zoiets op het oog als de Pioneer DDJ-SB, lijkt me toch genoeg functies hebben om het goed op te leren en even op vooruit te kunnen. En wat betreft tweedehands? Nieuw is die momenteel rond de 250, maar tweedehands wordt er al snel richting de 200 voor gevraagd. Zeker nu de DDJ-SB2 bijna uitkomt, zal de prijs van de oudere wel zakken. Is het dan verstandiger om even te wachten en een nieuwe te kopen?![]()
Zou zeker even wachten, de upgrade van de tweede versie lijkt behoorlijk, helemaal door de VU-meters op de console. je wil echt niet te veel naar je scherm kijken. Track selecteren, BPM matchen en lekker op de mixer bezig zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:24 schreef Eind-Baas het volgende:
Hola. Al een hele tijd wel eens overwogen om te beginnen, vaak via virtual dj een beetje gekloot. Nu heeft een vriend van mij wat spul gekocht en merk wel dat ik t toch erg leuk vind, dus zat te kijken om zelf ook wat aan te schaffen om te beginnen.
Maar wat is een beetje goed spul en waar moet ik op letten? Heb zelf zoiets op het oog als de Pioneer DDJ-SB, lijkt me toch genoeg functies hebben om het goed op te leren en even op vooruit te kunnen. En wat betreft tweedehands? Nieuw is die momenteel rond de 250, maar tweedehands wordt er al snel richting de 200 voor gevraagd. Zeker nu de DDJ-SB2 bijna uitkomt, zal de prijs van de oudere wel zakken. Is het dan verstandiger om even te wachten en een nieuwe te kopen?
Tweedehands is met pioneer meestal goed te doen hoor, altijd solide apparatuur. Geen persoonlijke ervaring met de duurzaamheid van de controllers en helemaal niet de budgetkant.
Ook zou je kunnen kijken naar Native Instruments, die controllers zijn perfect geïntegreerd met traktor en vind zelf die software meer mogelijkheid bieden, maar je moet zelf maar bepalen welke software je het lekkerst vindt werkenLekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
Is een VU-meter zo belangrijk dan nu voor mij al? Het is voornamelijk voor thuisgebruik, zeker in het begin. Tweedehands is inderdaad een optie, maar als de verschillen zo klein zijn, kan ik beter voor zekerheid gaan lijkt me en een nieuwe aanschaffen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:33 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Zou zeker even wachten, de upgrade van de tweede versie lijkt behoorlijk, helemaal door de VU-meters op de console. je wil echt niet te veel naar je scherm kijken. Track selecteren, BPM matchen en lekker op de mixer bezig zijn.
Tweedehands is met pioneer meestal goed te doen hoor, altijd solide apparatuur. Geen persoonlijke ervaring met de duurzaamheid van de controllers en helemaal niet de budgetkant.
Ook zou je kunnen kijken naar Native Instruments, die controllers zijn perfect geïntegreerd met traktor en vind zelf die software meer mogelijkheid bieden, maar je moet zelf maar bepalen welke software je het lekkerst vindt werken![]()
Is ¤250 het bedrag waarvoor je krom moet liggen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:46 schreef Eind-Baas het volgende:
[..]
Is een VU-meter zo belangrijk dan nu voor mij al? Het is voornamelijk voor thuisgebruik, zeker in het begin. Tweedehands is inderdaad een optie, maar als de verschillen zo klein zijn, kan ik beter voor zekerheid gaan lijkt me en een nieuwe aanschaffen.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Nou ik geef niet graag meer geld uit dan nodig is. Dus het is eigenlijk de vraag tot in hoeverre die updates nodig zijnquote:Op woensdag 9 september 2015 12:12 schreef Houniet het volgende:
[..]
Is ¤250 het bedrag waarvoor je krom moet liggen?![]()
![]()
Heb even verder gekeken, kan nu wss voor een redelijke prijs de Traktor 2 krijgen. Qua software lijkt het me meer mogelijkheden bieden dan bij Serato. Is het ook een verstandige keuze om mee te beginnen? En draait Traktor Pro 2 een beetje lekker op een MacBook met i5 en 4GB RAM (minimum vereisten)?![]()
Ken Setaro niet maar voor digitaal zweer ik bij Traktor, gebruikt het al vanaf versie 2.
Mijn muziek-laptop is een HP met 2,5ghz C2D en 4GB Ram en trekt het prima![]()
Dat gaat wel draaien idd.
Ja zag ik ook nog. Maar Traktor lijkt me wel een interessante software met veel mogelijkheden tot uitbreiden. Alleen zie ik dat ik mn OSX moet updaten voor Traktor, dat dus eerst maar eens doen![]()
![]()
Dat moet je toch sowieso doen. Tenzij je apparaat er slechter van wordt qua prestatie.
Ja dat is dus de vraag. Lees veel slechte verhalen over de nieuwste update op 2011 Macbooks, dus ben benieuwd.quote:Op zondag 13 september 2015 12:03 schreef Houniet het volgende:
Dat moet je toch sowieso doen. Tenzij je apparaat er slechter van wordt qua prestatie.
![]()
Traktor 2.7 draaide hier altijd vlekkeloos onder oude Mac OS X, nooit een crash gehad. Nu Traktor 2.9 erop en constant crashes onder Mavericks. Bluh. Nu maar terug naar 2.7 en dan later maar eens Yosemite installeren. Las alleen dat er veel problemen waren, weet niet of het handig is om te upgraden naar Yosemite.quote:Op zondag 13 september 2015 12:03 schreef Houniet het volgende:
![]()
Mavericks was kak. Yosemite is echt stukken beter.
Jammer dat ik hoogstwaarschijnlijk El Capitan niet meer mee zal maken.twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Ben je ziek?
Neuh, overstap aan het maken.
Nu nog op Windows 7, maar ziet er naaruit dat ik naar Windows 10 overga.twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Misschien een gekke vraag maar wat zou een Denon x1500s (zwart) en een Denon HC-4500 nog opbrengen? Allebei krasvrij en werken perfect. Zelf zat ik te denken aan een prijs samen voor 650 euro![]()
Wat doen de concurrenten op marktplaats?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:41 schreef snakeman123 het volgende:
Misschien een gekke vraag maar wat zou een Denon x1500s (zwart) en een Denon HC-4500 nog opbrengen? Allebei krasvrij en werken perfect. Zelf zat ik te denken aan een prijs samen voor 650 euroOp zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Oh, heb er weinig problemen mee, zal na het weekend eens upgraden. Misschien dat 2.9 dan ook stabieler is onder Yosemite. Wel chill dat het allemaal gratis is van Apple.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef n00cL30n het volgende:
Mavericks was kak. Yosemite is echt stukken beter.
Jammer dat ik hoogstwaarschijnlijk El Capitan niet meer mee zal maken.![]()
Zeg, ik vraag me af he, als je 2 tracks hebt van allebei 124bpm, dan zou je ze in theorie toch makkelijk in elkaar kunnen mixen (als je ze hebt gesynct ofc)?
Gaat dat dan meteen goed?
Of mis ik iets?Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
ja.quote:Op maandag 21 september 2015 14:31 schreef bobbernaut het volgende:
Zeg, ik vraag me af he, als je 2 tracks hebt van allebei 124bpm, dan zou je ze in theorie toch makkelijk in elkaar kunnen mixen (als je ze hebt gesynct ofc)?
Of mis ik iets?
maar tracks zijn vrijwel nooit precies een rond bpm getal, maar bijv. 124.12bpm dus ze zullen niet gelijk blijven lopen als je ze niet beatmatcht.Wie dit leest is hek.![]()
Hoezo producen mensen ze dan nou weer met die .12 bpm?quote:Op maandag 21 september 2015 15:28 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
ja.
maar tracks zijn vrijwel nooit precies een rond bpm getal, maar bijv. 124.12bpm dus ze zullen niet gelijk blijven lopen als je ze niet beatmatcht.
Ik had laatst hier wat vragen gesteld en naar aanleiding daarvan even wat onderzoek verricht.
Uiteindelijk kwam ik tot de keuze tussen de Traktor S2 en de Pioneer DDJ-SB2. Qua prijs komen ze op hetzelfde neer, aangezien bij de Pioneer nog geen volledige versie van Serato zit.
Uiteindelijk komt het dus neer op software waarmee ik zou willen werken. Veel rond gelezen en eigenlijk komt het er op neer dat een deel van de mensen zweert bij Traktor en een deel bij Serato. Qua functies zal ik eerder neigen naar Traktor (Remix decks/stems etc.), maar van wat ik lees is Serato weer een stuk stabieler (in de zin van crashes etc.).
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Mocht het draaien me bevallen zou ik natuurlijk in de toekomst ook wel op feesten (clubs, evenementen) willen draaien, maar is een van de twee dan een betere keuze?![]()
Ik maak nu een soort mixtape op FL, alleen de 1e 3 nummers heb ik lekker allemaal op 124BPM, zodat het wat makkelijker is voor mij![]()
(1e x dat ik nummers "mix")
Ik heb nu 1 overgang van 124 naar 125 bpm, het klinkt opzich wel oke.
Nu kan ik denk ik wel van 125 naar 126, hoe doen jullie dat bij een liveset dan?
Zo van 124 naar 126/128 beatmatchen dat het nog goed klinkt ook
Tempo aanpassen van track 2 naar 124 en evt tijdens het nummer langzaam opschroeven naar 125, nieuw nummer inmixen en hetzelfde doen met het tempo.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef bobbernaut het volgende:
Ik maak nu een soort mixtape op FL, alleen de 1e 3 nummers heb ik lekker allemaal op 124BPM, zodat het wat makkelijker is voor mij![]()
(1e x dat ik nummers "mix")
Ik heb nu 1 overgang van 124 naar 125 bpm, het klinkt opzich wel oke.
Nu kan ik denk ik wel van 125 naar 126, hoe doen jullie dat bij een liveset dan?
Zo van 124 naar 126/128 beatmatchen dat het nog goed klinkt ook![]()
Heb zelf nog niet gehad dat Traktor crashte tijdens een gig, enkel nieuwe versies zijn soms niet zo stabiel dus beter om daar wat mee te wachten.quote:Op maandag 21 september 2015 22:51 schreef Eind-Baas het volgende:
Ik had laatst hier wat vragen gesteld en naar aanleiding daarvan even wat onderzoek verricht.
Uiteindelijk kwam ik tot de keuze tussen de Traktor S2 en de Pioneer DDJ-SB2. Qua prijs komen ze op hetzelfde neer, aangezien bij de Pioneer nog geen volledige versie van Serato zit.
Uiteindelijk komt het dus neer op software waarmee ik zou willen werken. Veel rond gelezen en eigenlijk komt het er op neer dat een deel van de mensen zweert bij Traktor en een deel bij Serato. Qua functies zal ik eerder neigen naar Traktor (Remix decks/stems etc.), maar van wat ik lees is Serato weer een stuk stabieler (in de zin van crashes etc.).
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Mocht het draaien me bevallen zou ik natuurlijk in de toekomst ook wel op feesten (clubs, evenementen) willen draaien, maar is een van de twee dan een betere keuze?
Je zou ook op de software van Pioneer kunnen wachten. Denk als Rekordbox DJ aanslaat dat je dan wel doei kunt zeggen tegen Serato - Pioneer ondersteunt het dan ook niet meer. Maar goed, nog even afwachten hoe geweldig Rekordbox DJ wordt. Traktor zal wel blijven, beetje andere / creatievere live insteek vergeleken met het standaard overmixen tussen plaatjes.
Weet alleen niet hoe geschikt de S2 is voor remix decks maar blijft hoog in het rijtje instapmodellen staan. Alleen die SB2 ziet er ook goed uit en komen vast ook wel mappings voor Traktor-ondersteuning voor.
De overstap naar traditionele club set-ups is vanaf SB2 naar CDJs wel wat makkelijker / logischer lijkt me.
Weet trouwens niet of SB2 ook Rekordbox DJ gaat ondersteunen maar dat lijkt me wel. Staat vast wel op Pioneer site.![]()
Even een crosspost uit een ander topic!
Hi!
Ik zit er aan te denken om naast de gitaar ook eens wat anders op te gaan pakken en ik zat zelf te denken aan DJ.
Het idee is dus niet om live te gaan draaien o.i.d., maar puur om zelf wat leuke dingen te gaan doen.
Omdat ik van toeten nog blazen weet wat betreft DJ-en zou ik hier wat tips willen vragen aan mensen. Zo zou ik bijvoorbeeld graag willen weten of ik meteen gear nodig heb, of dat ik ook gewoon met software (virtual dj?) kan beginnen.
Verder zou ik graag wat tips (liefst omgeving Almelo) horen van mensen die wellicht les hebben gehad of zelf les geven.![]()
Alleen met software zou mij gaan vervelen. Ik ben begonnen met een BCD3000, lekker goedkoop en kijken of ik het wat vond. Van het 1 kwam het ander.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Is dat alles wat ik dan nodig heb of heb ik nog meer nodig?quote:Op zondag 27 september 2015 23:26 schreef Houniet het volgende:
Alleen met software zou mij gaan vervelen. Ik ben begonnen met een BCD3000, lekker goedkoop en kijken of ik het wat vond. Van het 1 kwam het ander.
Hoe leer je dit trouwens het snelst? Heb je een goede tutorial o.i.d. van internet of moet je dit echt van iemand 'live' leren?![]()
Ik vond dat in het begin meer dan voldoende. Verder heb ik alles via YouTube geleerdquote:Op maandag 28 september 2015 21:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Is dat alles wat ik dan nodig heb of heb ik nog meer nodig?
Hoe leer je dit trouwens het snelst? Heb je een goede tutorial o.i.d. van internet of moet je dit echt van iemand 'live' leren?.
Heb je een voorbeeld van wat jij een goed beginnersfilmpje vind?quote:Op maandag 28 september 2015 23:06 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik vond dat in het begin meer dan voldoende. Verder heb ik alles via YouTube geleerd.
Overigens: Ik kan dat apparaat gewoon aansluiten op de boxen hier? En via USB o.i.d. op de PC?![]()
Ja hoorquote:Op maandag 28 september 2015 23:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van wat jij een goed beginnersfilmpje vind?
Overigens: Ik kan dat apparaat gewoon aansluiten op de boxen hier? En via USB o.i.d. op de PC?. Dat kan. Ik weet niet of er inmiddels een beter alternatief is met meer mogelijkheden voor het zelfde geld. Dat zou ik moeten uitzoeken.
Ik was al op o.a. marktplaats aan het zoeken naar een BCD3000. Staan er wel wat op hier in de buurt. Als je wilt (en zin/tijd hebt:P) zou je wel eens mogen kijken naar wat er nieuw en/of beter is. Lijkt me echt tof om hiermee te beginnen.quote:Op maandag 28 september 2015 23:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ja hoor. Dat kan. Ik weet niet of er inmiddels een beter alternatief is met meer mogelijkheden voor het zelfde geld. Dat zou ik moeten uitzoeken.
![]()
Wat is je budget?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Nog niet over nagedacht. Heb met wat gasten gepraat en die hadden al voor halve fortuinen aan gear staanquote:Ik wil wel graag zo licht/goedkoop mogelijk beginnen, mocht het dan niks zijn dan kan ik e.e.a. nog weer makkelijk van de hand doen.
Thanksquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Houniet het volgende:
http://www.tonecontrol.nl/producten/midi-controllers/Even kijken!
![]()
Of de Zomo MC-1000.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Heuj!twitter | facebook | soundcloud | beatport | ello | my studio | Just Bleed
Ik draai sinds deze week op een XDJ-RX thnx to een maatje. Zeer fijn al kijk ik nu vaak naar dat scherm. Dat moet ik wel even afleren.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Ik zit heel erg te twijfelen welke controller ik zou nemen..
De Pioneer DDJ-SB2 of de Reloop Beatmix 4?
Pioneer DDJ-SB2
+ Goedkoper
+ Pioneer, dus kwaliteit (toch?)
+ VU meters
+ High/Lowpass filter knob
+ Pad trans (geen idee wat dat precies is)
+ Vinyl/Slip knop (?)
+ Key lock knop (?)
- 4 kanaals, maar wel 2 faders, geen idee of dat (on)handig is
- Geen aparte play/cue knoppen
- Heeft FX knopjes ipv per FX een knob
- Geen needle position leds
Reloop Beatmix 4
+ 4 kanaals, per kanaal een fader
+ Fader voor de sampler
+ Leds voor de needle position
+ Aparte play/cue knoppen
+ Per kanaal 3 aparte FX knobs
- Duurder
- Reloop (dus misschien minder goed dan Pioneer?)
- Geen VU meter
- Geen High/Lowpass filter knob
Zoals jullie zien ben ik een noob wat dit betreft.
Ik heb wel al een beetje onderzoek gedaan en ik vond deze 2 de mooiste qua prijsklasse/instapniveau.
Hebben jullie nog advies?Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Deze een optie?quote:Op zondag 1 november 2015 20:19 schreef bobbernaut het volgende:
Ik zit heel erg te twijfelen welke controller ik zou nemen..
De Pioneer DDJ-SB2 of de Reloop Beatmix 4?
Pioneer DDJ-SB2
+ Goedkoper
+ Pioneer, dus kwaliteit (toch?)
+ VU meters
+ High/Lowpass filter knob
+ Pad trans (geen idee wat dat precies is)
+ Vinyl/Slip knop (?)
+ Key lock knop (?)
- 4 kanaals, maar wel 2 faders, geen idee of dat (on)handig is
- Geen aparte play/cue knoppen
- Heeft FX knopjes ipv per FX een knob
- Geen needle position leds
Reloop Beatmix 4
+ 4 kanaals, per kanaal een fader
+ Fader voor de sampler
+ Leds voor de needle position
+ Aparte play/cue knoppen
+ Per kanaal 3 aparte FX knobs
- Duurder
- Reloop (dus misschien minder goed dan Pioneer?)
- Geen VU meter
- Geen High/Lowpass filter knob
Zoals jullie zien ben ik een noob wat dit betreft.
Ik heb wel al een beetje onderzoek gedaan en ik vond deze 2 de mooiste qua prijsklasse/instapniveau.
Hebben jullie nog advies?
Wat is dat rekordbox een kut software geworden zeg. Alle laptops hier thuis crasht versie 4. Nu terug naar 3.3.0.Uitvinder van de biersmiley.![]()
Nee die had ik al gezien, maar die sowieso niet, 2 kanaals en heeft vage touchstrip voor je FXquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:31 schreef dimmak het volgende:
[..]
Deze een optie?
Wat is dat rekordbox een kut software geworden zeg. Alle laptops hier thuis crasht versie 4. Nu terug naar 3.3.0.Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Ik heb een foutje in Traktor Scratch, mijn deck A zit op de volume fader van deck B en andersom..... Ik krijg nu deck A en B op de zelfde volume fader en EQ.... Ik krijg ze niet als 2 aparte faders/EQ's. Iemand enig idee?
Pioneer XDJ-Aero bij de weg.,,/![]()
Heb sinds zaterdag een Djm-800 en eind deze week zijn m'n SL1200's terug (nieuwe audiokabels en wit gespoten deckplates met zeefdruk logo's)![]()
![]()
Zeker foto's danquote:Op dinsdag 10 november 2015 19:48 schreef Eraser127 het volgende:
Heb sinds zaterdag een Djm-800 en eind deze week zijn m'n SL1200's terug (nieuwe audiokabels en wit gespoten deckplates met zeefdruk logo's).
@ Menno, geen flauw idee.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
![]()
.
Ziet er heel nice uit!
Ben er ook heel blij mee, zaten echt slijtplekken oa rond de pitchfader tot het blanke metaal. Tekst ziet er ook erg strak uit. Gelukkig heb ik wel stofhoezen, want je ziet er alles op liggenNu gaan ze iig weer jaren mee.
![]()
Even een random vraagje, bij de Technics heb je een staafje dat soms uitschuift aan de bovenkant, kan iemand mij uitleggen waarvoor dat is enzo?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Als je rechts uit het midden onderaan bedoelt: dat is de target light, zit een lampje/ledje in die over de plaat schijnt. Daardoor kun je de groeven van de plaat zien. Het grote rondje is de behuizing, het kleintje is het drukknopje, hiermee springt de light naar boven.
[ Bericht 20% gewijzigd door Eraser127 op 20-11-2015 20:32:27 ]![]()
Ah bedankt! Heeft het dan een voordeel als je de groeven kan zien?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:44 schreef Eraser127 het volgende:
Als je rechts uit het midden onderaan bedoelt: dat is de target light, zit een lampje/ledje in die over de plaat schijnt. Daardoor kun je de groeven van de plaat zien. Het grote rondje is de behuizing, het kleintje is het drukknopje, hiermee springt de light naar boven.
[ afbeelding ]Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
In het donker/dj booth is het natuurlijk lastiger om en track door te skippen, daarom schijnt het licht over de plaat, zodat je makkelijk het begin van de track kan vinden.![]()
Nog steeds geen controller aangeschaft..
Zit nu te twijfelen tussen een DDJ-SB2 en een DDJ-SR
Alleen de SR is wel 2 keer zo duur als de SB2.. Maar ik denk dat de SR wel langer mee gaat, qua mogelijkhedenOp woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
als je er ook zo lang over doet om een de volgende plaat uit te kiezen....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:57 schreef bobbernaut het volgende:
Alleen de SR is wel 2 keer zo duur als de SB2.. Maar ik denk dat de SR wel langer mee gaat, qua mogelijkheden![]()
![]()
Eindelijk CDJ's aangeschaft.
Twee keer CDJ-800 MK2. Gaat best wel lekker. Pitch sliders is even wennen, maar dat gaat snel.
Leuk spul dit.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Picsquote:Op woensdag 20 januari 2016 03:21 schreef OudeBok het volgende:
Eindelijk CDJ's aangeschaft.
Twee keer CDJ-800 MK2. Gaat best wel lekker. Pitch sliders is even wennen, maar dat gaat snel.
Leuk spul dit.
en welkom.
quote:
Ga ze nog wel een beter plekje geven. Tafelrand staan ze op zich stevig, maar just in case..
Ik draai trouwens Drum and Bass en Dubstep. Hiphop wil ik ook gaan leren (old-school), maar that's something diff..
[ Bericht 7% gewijzigd door OudeBok op 20-01-2016 16:54:02 ]Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Houniet moet het topic gaande houdenquote:Op woensdag 20 januari 2016 11:53 schreef Casiotone het volgende:
[..]
iedereen weet toch hoe die dingen eruit zien?
Als iemand nog 2x CDJ1000 mk3 wilt hebben voor 400 incl (oude) flightcases dan moet je bij mij zijn
Ik moet helemaal niets.
Geen DJM400 erbij?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
die is een hele tijd geleden al verkochtquote:Op donderdag 21 januari 2016 08:13 schreef Houniet het volgende:
Ik moet helemaal niets.
Geen DJM400 erbij?
Zaterdag een feest hier in het studentenhuis. Komen zo'n 50 man op af en ik ga voor 't eerst voor een publiek draaientis geen enorme gig, maar ben wel ietwat zenuwachtig
Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Nice. Wat neem je mee?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:02 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zaterdag een feest hier in het studentenhuis. Komen zo'n 50 man op af en ik ga voor 't eerst voor een publiek draaientis geen enorme gig, maar ben wel ietwat zenuwachtig
Heel basic, want het is voor mij slechts een hobby dat ik af en toe doe.quote:
Hercules RMX 2. Twijfel alleen nog of ik met virtual dj pro of Traktor ga draaien. Traktor heeft meer en betere mogelijkheden, maar ik ben vdj nog steeds veel meer gewend, waardoor ik daar waarschijnlijk een betere set mee ga draaien
Veel plezier straks.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Thanks, het was echt gruwelijk vetquote:Iedereen die uit z'n plaat gaat op de beats die jij als DJ draait. Heel veel complimenten gekregen van bekenden en onbekenden
Dit was met recht een van de betere avonden die ik heb meegemaakt!
Leuk man.
Lol, waarom stelde ik ooit deze vraagquote:Op maandag 21 september 2015 14:31 schreef bobbernaut het volgende:
Of mis ik iets?
En heb nu eindelijk een controller! De DDJ-SR, heb in de tussentijd al een paar x op CDJ2000's gedraaid thoquote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:57 schreef bobbernaut het volgende:
Alleen de SR is wel 2 keer zo duur als de SB2.. Maar ik denk dat de SR wel langer mee gaat, qua mogelijkhedenOp woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
quote:Op zaterdag 12 november 2016 17:15 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Lol, waarom stelde ik ooit deze vraagnou ja in beginsel is dat wel wat je doet voor een mix. Inmiddels zul je wel weten dat er meer voor nodig is om een goede mix te maken
outro en intro van 2 nummers op het juiste moment in elkaar over laten lopen, kijken welke beat je laat overheersen, de toonhoogte van 2 nummers bij elkaar zoeken, niet te vroeg (abrubt) of te laat (langdradig) uitmixen.
Heb wel wat gelezen en gezien over een high pass filter. Ik werk er zelf niet mee, maar het blijkt dat je mix een stuk opgeruimder en minder rommelig klinkt. Klopt dat? Ze zeggen namelijk dat het tonen eruit filtert die je niet hoort, maar als je ze niet hoort, hoe kunnen ze dan storend zijn in een mix?Cuz I'm Mr. Brightside![]()
Tijd voor een nieuwe mix.
Ik ben van ver gekomen in ieder gevalquote:Op zaterdag 12 november 2016 17:15 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Lol, waarom stelde ik ooit deze vraag
[..]
En heb nu eindelijk een controller! De DDJ-SR, heb in de tussentijd al een paar x op CDJ2000's gedraaid tho
Woah, Bobbert. Jij hier.quote:Op donderdag 9 april 2020 00:11 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Ik ben van ver gekomen in ieder geval![]()
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
@bobbernaut nu alles verkocht? Of staat het stof te happen?Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Haha, draai nu al een paar jaar jaquote:Leuke gigs gehad, zou nog met een van mn favo artiesten draaien als opener maar die avond is verplaatst
Tja, het DJ leven is weinig slapen in ieder geval
Heb nu een DDJ-1000 en een AT draaitafel staan, wilde eerst een CDJ set kopen maar dan ben je een paar ruggen kwijt en kan je alsnog maar met 2 decks mixen terwijl ik juist met 3/4 decks wilde gaan mixenquote:Op donderdag 9 april 2020 09:16 schreef Houniet het volgende:
@:bobbernaut nu alles verkocht? Of staat het stof te happen?
Ben best trots op mn setupGebruik het wel wat minder dan eerst maar dat komt door het gebrek aan tijd of een zeurende buurman
Nice goink ma dude.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Wat voor setup heb jij en welk genre draai je?quote:Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
@bobbernaut hehe, niet.Voor mij is een vliegtuigcockpit minder gecompliceerd dan een DJ table.
Kwam ff kijken vanwege de Toetsenisten > Produceren topics.
Nog twee gasten die vanuit lockdown een set online gooiden:
Ik volg dit topic ff in afwachting van die van jullie.![]()
![]()
Was vroegah in de nieuwsbrieflijst van Houniet. Vitamine Chillcast FTW! https://soundcloud.com/hounietThe ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Leuk en aardig zo'n set, maar 0 kabels.quote:Op maandag 13 april 2020 22:03 schreef shiz het volgende:
@:bobbernaut hehe, niet.Voor mij is een vliegtuigcockpit minder gecompliceerd dan een DJ table.
Kwam ff kijken vanwege de Toetsenisten > Produceren topics.
Nog twee gasten die vanuit lockdown een set online gooiden:
Ik volg dit topic ff in afwachting van die van jullie.![]()
![]()
Was vroegah in de nieuwsbrieflijst van Houniet. Vitamine Chillcast FTW! https://soundcloud.com/houniet![]()
Ik vond Gustavo Bravetti altijd gaaf, gewoon live shizzle doen met drumpads, Wii controllers en MIDI gloves.RIP 2010 LP
Foto'squote:?
Ik zal alle delen eens uploaden, want mijn Soundcloud Pro is ook verlopen.quote:Op maandag 13 april 2020 22:03 schreef shiz het volgende:
Was vroegah in de nieuwsbrieflijst van Houniet. Vitamine Chillcast FTW! https://soundcloud.com/hounietOp zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Dit is echt triest. Slechts 1800 views tussen 4 april en nu, een teddybeer wat voor je hangt, niet fantastische muziek en gemixt...quote:
Vind Martijn het better doet![]()
![]()
Ja, maar das de schuld van het niet zo populaire Dutch GP YT-kanaal (ik woon er, dus ik volgt het).
Zijn eigen kanaal heeft 'ie rond de 200k views op de video. En per maand wel een video die de 1M passeert.
Styling is wel megacringe, maar goed, dat zal vast als 'art'-gezien worden door image advisors, kenners en hippe jeugd.The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz![]()
Hier staan ze nog, deed alles via Soundcloud toen.quote:Op maandag 13 april 2020 22:03 schreef shiz het volgende:
Was vroegah in de nieuwsbrieflijst van Houniet. Vitamine Chillcast FTW! https://soundcloud.com/houniet
https://www.mixcloud.com/Houniet/Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Dat zijn trouwens nog hele ekte ekte oude mixen zeg tering.Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
Forum Opties Forumhop: Hop naar: