Traktor 2.7 draaide hier altijd vlekkeloos onder oude Mac OS X, nooit een crash gehad. Nu Traktor 2.9 erop en constant crashes onder Mavericks. Bluh. Nu maar terug naar 2.7 en dan later maar eens Yosemite installeren. Las alleen dat er veel problemen waren, weet niet of het handig is om te upgraden naar Yosemite.quote:Op zondag 13 september 2015 12:03 schreef Houniet het volgende:
Dat moet je toch sowieso doen. Tenzij je apparaat er slechter van wordt qua prestatie.
Wat doen de concurrenten op marktplaats?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:41 schreef snakeman123 het volgende:
Misschien een gekke vraag maar wat zou een Denon x1500s (zwart) en een Denon HC-4500 nog opbrengen? Allebei krasvrij en werken perfect. Zelf zat ik te denken aan een prijs samen voor 650 euro
Oh, heb er weinig problemen mee, zal na het weekend eens upgraden. Misschien dat 2.9 dan ook stabieler is onder Yosemite. Wel chill dat het allemaal gratis is van Apple.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef n00cL30n het volgende:
Mavericks was kak. Yosemite is echt stukken beter.
Jammer dat ik hoogstwaarschijnlijk El Capitan niet meer mee zal maken.
ja.quote:Op maandag 21 september 2015 14:31 schreef bobbernaut het volgende:
Zeg, ik vraag me af he, als je 2 tracks hebt van allebei 124bpm, dan zou je ze in theorie toch makkelijk in elkaar kunnen mixen (als je ze hebt gesynct ofc)?
Gaat dat dan meteen goed?
Of mis ik iets?
Hoezo producen mensen ze dan nou weer met die .12 bpm?quote:Op maandag 21 september 2015 15:28 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
ja.
maar tracks zijn vrijwel nooit precies een rond bpm getal, maar bijv. 124.12bpm dus ze zullen niet gelijk blijven lopen als je ze niet beatmatcht.
Tempo aanpassen van track 2 naar 124 en evt tijdens het nummer langzaam opschroeven naar 125, nieuw nummer inmixen en hetzelfde doen met het tempo.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef bobbernaut het volgende:
Ik maak nu een soort mixtape op FL, alleen de 1e 3 nummers heb ik lekker allemaal op 124BPM, zodat het wat makkelijker is voor mij![]()
(1e x dat ik nummers "mix")
Ik heb nu 1 overgang van 124 naar 125 bpm, het klinkt opzich wel oke.
Nu kan ik denk ik wel van 125 naar 126, hoe doen jullie dat bij een liveset dan?
Zo van 124 naar 126/128 beatmatchen dat het nog goed klinkt ook
Heb zelf nog niet gehad dat Traktor crashte tijdens een gig, enkel nieuwe versies zijn soms niet zo stabiel dus beter om daar wat mee te wachten.quote:Op maandag 21 september 2015 22:51 schreef Eind-Baas het volgende:
Ik had laatst hier wat vragen gesteld en naar aanleiding daarvan even wat onderzoek verricht.
Uiteindelijk kwam ik tot de keuze tussen de Traktor S2 en de Pioneer DDJ-SB2. Qua prijs komen ze op hetzelfde neer, aangezien bij de Pioneer nog geen volledige versie van Serato zit.
Uiteindelijk komt het dus neer op software waarmee ik zou willen werken. Veel rond gelezen en eigenlijk komt het er op neer dat een deel van de mensen zweert bij Traktor en een deel bij Serato. Qua functies zal ik eerder neigen naar Traktor (Remix decks/stems etc.), maar van wat ik lees is Serato weer een stuk stabieler (in de zin van crashes etc.).
Hoe kijken jullie hier tegenaan? Mocht het draaien me bevallen zou ik natuurlijk in de toekomst ook wel op feesten (clubs, evenementen) willen draaien, maar is een van de twee dan een betere keuze?
Is dat alles wat ik dan nodig heb of heb ik nog meer nodig?quote:Op zondag 27 september 2015 23:26 schreef Houniet het volgende:
Alleen met software zou mij gaan vervelen. Ik ben begonnen met een BCD3000, lekker goedkoop en kijken of ik het wat vond. Van het 1 kwam het ander.
Ik vond dat in het begin meer dan voldoende. Verder heb ik alles via YouTube geleerdquote:Op maandag 28 september 2015 21:00 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Is dat alles wat ik dan nodig heb of heb ik nog meer nodig?
Hoe leer je dit trouwens het snelst? Heb je een goede tutorial o.i.d. van internet of moet je dit echt van iemand 'live' leren?
Heb je een voorbeeld van wat jij een goed beginnersfilmpje vind?quote:Op maandag 28 september 2015 23:06 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik vond dat in het begin meer dan voldoende. Verder heb ik alles via YouTube geleerd.
Ja hoorquote:Op maandag 28 september 2015 23:13 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld van wat jij een goed beginnersfilmpje vind?
Overigens: Ik kan dat apparaat gewoon aansluiten op de boxen hier? En via USB o.i.d. op de PC?
Ik was al op o.a. marktplaats aan het zoeken naar een BCD3000. Staan er wel wat op hier in de buurt. Als je wilt (en zin/tijd hebt:P) zou je wel eens mogen kijken naar wat er nieuw en/of beter is. Lijkt me echt tof om hiermee te beginnen.quote:Op maandag 28 september 2015 23:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ja hoor. Dat kan. Ik weet niet of er inmiddels een beter alternatief is met meer mogelijkheden voor het zelfde geld. Dat zou ik moeten uitzoeken.
Nog niet over nagedacht. Heb met wat gasten gepraat en die hadden al voor halve fortuinen aan gear staanquote:
Thanksquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Houniet het volgende:
http://www.tonecontrol.nl/producten/midi-controllers/
Deze een optie?quote:Op zondag 1 november 2015 20:19 schreef bobbernaut het volgende:
Ik zit heel erg te twijfelen welke controller ik zou nemen..
De Pioneer DDJ-SB2 of de Reloop Beatmix 4?
Pioneer DDJ-SB2
+ Goedkoper
+ Pioneer, dus kwaliteit (toch?)
+ VU meters
+ High/Lowpass filter knob
+ Pad trans (geen idee wat dat precies is)
+ Vinyl/Slip knop (?)
+ Key lock knop (?)
- 4 kanaals, maar wel 2 faders, geen idee of dat (on)handig is
- Geen aparte play/cue knoppen
- Heeft FX knopjes ipv per FX een knob
- Geen needle position leds
Reloop Beatmix 4
+ 4 kanaals, per kanaal een fader
+ Fader voor de sampler
+ Leds voor de needle position
+ Aparte play/cue knoppen
+ Per kanaal 3 aparte FX knobs
- Duurder
- Reloop (dus misschien minder goed dan Pioneer?)
- Geen VU meter
- Geen High/Lowpass filter knob
Zoals jullie zien ben ik een noob wat dit betreft.
Ik heb wel al een beetje onderzoek gedaan en ik vond deze 2 de mooiste qua prijsklasse/instapniveau.
Hebben jullie nog advies?
Nee die had ik al gezien, maar die sowieso niet, 2 kanaals en heeft vage touchstrip voor je FXquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:31 schreef dimmak het volgende:
[..]
Deze een optie?
Wat is dat rekordbox een kut software geworden zeg. Alle laptops hier thuis crasht versie 4. Nu terug naar 3.3.0.
Zeker foto's danquote:Op dinsdag 10 november 2015 19:48 schreef Eraser127 het volgende:
Heb sinds zaterdag een Djm-800 en eind deze week zijn m'n SL1200's terug (nieuwe audiokabels en wit gespoten deckplates met zeefdruk logo's)
Even een random vraagje, bij de Technics heb je een staafje dat soms uitschuift aan de bovenkant, kan iemand mij uitleggen waarvoor dat is enzo?quote:
Ah bedankt! Heeft het dan een voordeel als je de groeven kan zien?quote:Op vrijdag 20 november 2015 18:44 schreef Eraser127 het volgende:
Als je rechts uit het midden onderaan bedoelt: dat is de target light, zit een lampje/ledje in die over de plaat schijnt. Daardoor kun je de groeven van de plaat zien. Het grote rondje is de behuizing, het kleintje is het drukknopje, hiermee springt de light naar boven.
[ afbeelding ]
als je er ook zo lang over doet om een de volgende plaat uit te kiezen....quote:Op dinsdag 19 januari 2016 16:57 schreef bobbernaut het volgende:
Nog steeds geen controller aangeschaft..
Zit nu te twijfelen tussen een DDJ-SB2 en een DDJ-SR
Alleen de SR is wel 2 keer zo duur als de SB2.. Maar ik denk dat de SR wel langer mee gaat, qua mogelijkheden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |