FOK!forum / Sport Algemeen / 2014 Formula 1 GP's #74 Waar we nog 107 dagen moeten wachten
WESTmaandag 24 november 2014 @ 10:55
546d194d267ff.png

294ghmx.jpg
20qx6iu.jpg

347jnd2.jpg
546d19c6980a5.png

jhykbp.jpg
Droog en benauwd

30xkdco.jpg
De BBC doet weer mee *O*

53d3809671438.png
Vrijdag 21 November
10:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, 1e Vrije Training
14:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, 2e Vrije Training

Zaterdag 22 November
11:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, 3e Vrije Training
13:45 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, Kwalificatie

Zondag 23 November
13:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, Race

2lml7r4.jpg
Vrijdag 21 November
9:55 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Practice 1 (BBC 2)
13:55 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Practice 2 (BBC 2)

Zaterdag 22 November
10:55 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Practice 3 (BBC 2)
13:10 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Qualifying (BBC 1)

Zondag 23 November
13:00 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix (BBC 1)

53d38669993cf.png
Zaterdag 21 November
13:40 - Formel 1: Qualifying

Zondag 23 November
12:45 - Formel 1: Countdown
14:00 - Formel 1: Das Rennen
15:45 - Formel 1: Siegerehrung und Highlights

etxz82.jpg
Continue stream
Continue stream 2

wvx21j.jpg
d12abu2270.jpg

RBR-Abu-Dhabi-2009-30.jpg

Abu-Dhabi-F1-Race-Track-on-Yas-Island.jpg

2zdn24w.jpg

Kwalificatie: m35-188-320 (Kan niks beloven)
Race: m10-908-334

Afgelopen jaar was een gratis dienst, aangeboden door Nattekat, en zal vast weer worden voortgezet in 2015
Echter kost de app ook geld, donaties zijn daarom ook welkom :)

Bitcoin:1NYXJUiMr4dTrDMMmt4U9RKiaA6Min8u2R
Tip: Ga naar bitonic.nl en betaal vanaf daar direct naar dit adres met ideal
WESTmaandag 24 november 2014 @ 10:56
BBC jaarclip 2014

Hij staat op Youtube, maar voor dat de FOM het weer weghaalt :P
Parzivalmaandag 24 november 2014 @ 10:56
zat ik toch mooi even op de eerste rij bij bocht 8!
Fioranomaandag 24 november 2014 @ 10:58
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 10:56 schreef WEST het volgende:
BBC jaarclip 2014

Hij staat op Youtube, maar voor dat de FOM het weer weghaalt :P
Deze clip _O_
WESTmaandag 24 november 2014 @ 11:03
Als mensen hem willen hebben moeten ze hun mailadres maar ff dm'en dan stuur ik hem op

SPOILER
of even gewoon dit programma downloaden. kan je mooi youtube leegtrekken.
Rossdalemaandag 24 november 2014 @ 11:06
Hij staat ook op dumpert, die blijven hem sowieso wel hosten :)

http://www.dumpert.nl/med(...)f1_seizoen_2014.html
WESTmaandag 24 november 2014 @ 11:11
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 11:06 schreef Rossdale het volgende:
Hij staat ook op dumpert, die blijven hem sowieso wel hosten :)

http://www.dumpert.nl/med(...)f1_seizoen_2014.html
Klopt, alleen ik heb hem gedownload. Doe ik met alle F1 filmpjes voordat ze pleite zijn. :P
Dos37maandag 24 november 2014 @ 11:29
Nog 107 dagen *O*

Volgend jaar maar weer hup Vettel
Fermaandag 24 november 2014 @ 11:32
Zijn er beelden van de test vandaag?
Peterseliemanmaandag 24 november 2014 @ 11:33
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:32 schreef Fer het volgende:
Zijn er beelden van de test vandaag?
Nee, ze testen morgen en woensdag
Syntixmaandag 24 november 2014 @ 11:35
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:32 schreef Fer het volgende:
Zijn er beelden van de test vandaag?
Wat testen ze?
Fermaandag 24 november 2014 @ 11:35
Dat is eigenlijk wel logisch, nu zitten ze nog te brunchen met een kater natuurlijk.
Karstmanmaandag 24 november 2014 @ 11:36
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:35 schreef Syntix het volgende:

[..]

Wat testen ze?
Rookies
Peterseliemanmaandag 24 november 2014 @ 11:41
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 11:36 schreef Karstman het volgende:

[..]

Rookies
niet alleen maar. Ook vaste rijders komen in actie. Wat ze testen is vaak niet bekend, omdat het ook kleine voor de buitenwereld niet zichtbare dingen kunnen zijn
Fermaandag 24 november 2014 @ 11:43
Honda toch?
Peterseliemanmaandag 24 november 2014 @ 11:44
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:43 schreef Fer het volgende:
Honda toch?
Dat geldt voor McLaren, maar andere teams proberen ook allerlei zaken uit
Fioranomaandag 24 november 2014 @ 11:45
Caterham doet met Will Stevens de test van de week. Gunstig dus dat E deel nemen iniedergeval.
Karstmanmaandag 24 november 2014 @ 11:46
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:45 schreef Fiorano het volgende:
Caterham doet met Will Stevens de test van de week. Gunstig dus dat E deel nemen iniedergeval.
Tja ze zijn er nu toch en ze hebben in ieder geval 1 auto die gister heel de finish haalde...
Fermaandag 24 november 2014 @ 11:47
En dan staat Alonso samen met Ron Dennis naast de baan te kijken met een stopwatch, voordat ie echt tekent.
WESTmaandag 24 november 2014 @ 11:48
En Max doet sowieso 1 dag de banden voor volgend jaar van pirelli
WESTmaandag 24 november 2014 @ 11:50
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:47 schreef Fer het volgende:
En dan staat Alonso samen met Ron Dennis naast de baan te kijken met een stopwatch, voordat ie echt tekent.
Alonso heeft niet zoveel keus meer :P

Hoewel een contactje kan zomaar verscheurd worden.... :')
Fioranomaandag 24 november 2014 @ 11:55
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 11:48 schreef WEST het volgende:
En Max doet sowieso 1 dag de banden voor volgend jaar van pirelli
In een Torro Rosso?
Parzivalmaandag 24 november 2014 @ 11:56
Had ik al gezegd dat ik vooraan zat ?
IMG_3292.jpg
IMG_3641.jpg
Fermaandag 24 november 2014 @ 11:59
Cool, ben je er morgen dan ook bij?

Wat ik trouwens nog afvraag, waarom was een kapotte ERS voldoende om helemaal achteraan te finishen, terwijl hetzelfde probleem in Canada nog een podium opleverde.
Peterseliemanmaandag 24 november 2014 @ 12:05
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:59 schreef Fer het volgende:
Wat ik trouwens nog afvraag, waarom was een kapotte ERS voldoende om helemaal achteraan te finishen, terwijl hetzelfde probleem in Canada nog een podium opleverde.
Bij Rosberg trad het probleem destijds pas na de helft van de race op. Bovendien was Mercedes op die baan gigantisch veel sneller dan de rest, terwijl die voorsprong gisteren stukken kleiner was. Daar komt nog bij dat de problemen van Rosberg gisteren vele malen groter waren dan in Canada.
Parzivalmaandag 24 november 2014 @ 12:08
break.jpg
Nattekatmaandag 24 november 2014 @ 12:10
Fantastisch plekje heb je daar :D

Hoop zelf ook ooit daar naartoe te kunnen, eerst even wat rijker worden :@
Beachmaandag 24 november 2014 @ 12:16
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:10 schreef Nattekat het volgende:
Fantastisch plekje heb je daar :D

Hoop zelf ook ooit daar naartoe te kunnen, eerst even wat rijker worden :@
Lijkt mij helemaal niet leuk een race kijken in de zandbak en principieel ben ik er ook tegen om naar zo'n streng islamitisch land te gaan eigenlijk.
Parzivalmaandag 24 november 2014 @ 12:18
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:16 schreef Beach het volgende:

[..]

Lijkt mij helemaal niet leuk een race kijken in de zandbak en principieel ben ik er ook tegen om naar zo'n streng islamitisch land te gaan eigenlijk.
streng whaaaat? nog nooit geweest hier zeker.. er is gewoon alcohol.. vrouwen dragen wat ze willen.. en die zandbak.. eeeeehm.... dit is niet echt een zandbak.... Yas is meer een eiland met meerdere 5 sterren hotels, waterparken, het grootste winkelcentrum en het mooiste circuit!
Beachmaandag 24 november 2014 @ 12:19
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:18 schreef Parzival het volgende:

[..]

streng whaaaat? nog nooit geweest hier zeker.. er is gewoon alcohol.. vrouwen dragen wat ze willen.. en die zandbak.. eeeeehm.... dit is niet echt een zandbak.... Yas is meer een eiland met meerdere 5 sterren hotels, waterparken, het grootste winkelcentrum en het mooiste circuit!
Of was dat dan Qatar.
Parzivalmaandag 24 november 2014 @ 12:19
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:19 schreef Beach het volgende:

[..]

Of was dat dan Qatar.
denk dat je in de war bent met Saudi.. ook in Qatar krijg ik alcohol in mijn hotel..
Nattekatmaandag 24 november 2014 @ 12:20
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:19 schreef Beach het volgende:

[..]

Of was dat dan Qatar.
Bahrein is de zandbak, kleurloos circuit.
fathankmaandag 24 november 2014 @ 12:22
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:19 schreef Parzival het volgende:

[..]

denk dat je in de war bent met Saudi.. ook in Qatar krijg ik alcohol in mijn hotel..
Alleen in de grote toeristenhotels, daarbuiten niet.
Fermaandag 24 november 2014 @ 12:24
Ik zag dit weekend voldoende blote schouder, dijen en navels op tv. De dames in de gang naar het podium waren ook niet gesluierd. Alleen dat rosewater...
Rossdalemaandag 24 november 2014 @ 12:40
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 11:50 schreef WEST het volgende:

[..]

Alonso heeft niet zoveel keus meer :P

Hoewel een contactje kan zomaar verscheurd worden.... :')
Als hij aanklopt bij Sauber, kan hij zo instappen hoor. Fuck die contracten :P
nils7maandag 24 november 2014 @ 13:12
De enige fatsoenlijke auto van dit jaar Is WK geworden gelukkig
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 13:13
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:12 schreef nils7 het volgende:
De enige fatsoenlijke auto van dit jaar Is WK geworden gelukkig
De Williams was anders ook een prima bolide hoor.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 13:16
Dit is hier misschien al eens voorbij gekomen, maar ik vroeg het mij opeens af.

Volgend jaar doet Honda weer mee als motorleverancier. Die hebben natuurlijk de afgelopen maanden een motor ontwikkeld met kennis van nu. Nu is het zo dat er geruchten zijn dat die motor niet genoeg vermogen levert. Die motor is dus ontwikkeld en verbeterd. Maar mag dat wel? Er was toch een engine-freeze? Ferrari en Renault mogen de motor namelijk niet meer ontwikkelen of aanpassen. Dus samengevat, hoe zit het met de stop op motorontwikkeling nu Honda dus een nieuwe motor heeft gebouwd, getest en heeft verbeterd.
nils7maandag 24 november 2014 @ 13:31
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 13:16 schreef RingBewoner het volgende:
Dit is hier misschien al eens voorbij gekomen, maar ik vroeg het mij opeens af.

Volgend jaar doet Honda weer mee als motorleverancier. Die hebben natuurlijk de afgelopen maanden een motor ontwikkeld met kennis van nu. Nu is het zo dat er geruchten zijn dat die motor niet genoeg vermogen levert. Die motor is dus ontwikkeld en verbeterd. Maar mag dat wel? Er was toch een engine-freeze? Ferrari en Renault mogen de motor namelijk niet meer ontwikkelen of aanpassen. Dus samengevat, hoe zit het met de stop op motorontwikkeling nu Honda dus een nieuwe motor heeft gebouwd, getest en heeft verbeterd.
Honda doet nu officieel nog niet mee.
Dus dan telt dat niet.

Ze mochten alleen niet tijdens het seizoen testen met een auto van dit jaar vandaar de "film dag" van afgelopen week.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 13:37
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Honda doet nu officieel nog niet mee.
Dus dan telt dat niet.

Ze mochten alleen niet tijdens het seizoen testen met een auto van dit jaar vandaar de "film dag" van afgelopen week.
Van die 'filmdag voor promotiedoeleinden' wist ik. Vroeg me af hoe het met de ontwikkeling zat en had dit vermoeden al, thanks voor de bevestiging.
Fir3flymaandag 24 november 2014 @ 13:43
Als ik Ferrari was zou ik gewoon een sabbatical nemen in 2015 en 300 miljoen uitgeven aan een nieuwe motor. En dan in 2016 terugkomen en domineren.
sasquatschmaandag 24 november 2014 @ 14:09
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 12:40 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als hij aanklopt bij Sauber, kan hij zo instappen hoor. Fuck die contracten :P
Die kunnen Alonso niet betalen.
Peterseliemanmaandag 24 november 2014 @ 14:09
andersom wel :P
WESTmaandag 24 november 2014 @ 14:17
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 12:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bahrein is de zandbak, kleurloos circuit.
Juist en Qatar waar de MotoGP rijdt is ook één grote zandbak
nils7maandag 24 november 2014 @ 14:32
Denk dat we in NL blij mogen zijn met een faciliteit gelijk aan Bahrein maar goed...

d09brn13761.jpg

d10brn2769.jpg

Bahrain.jpg
Nattekatmaandag 24 november 2014 @ 14:42
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:32 schreef nils7 het volgende:
Denk dat we in NL blij mogen zijn met een faciliteit gelijk aan Bahrein maar goed...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat zeker, maar ik vind het verder maar een kleurloos circuit in een grote zandbak. Die nachtrace was al iets beter. Er zijn genoeg mooie circuits met prima faciliteiten die niet op de kalender staan.
WESTmaandag 24 november 2014 @ 14:44
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:32 schreef nils7 het volgende:
Denk dat we in NL blij mogen zijn met een faciliteit gelijk aan Bahrein maar goed...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
https://www.google.nl/map(...)da3b794f31d833?hl=nl

hier wordt je niet vrolijk van.
nils7maandag 24 november 2014 @ 14:48
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 14:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zeker, maar ik vind het verder maar een kleurloos circuit in een grote zandbak. Die nachtrace was al iets beter. Er zijn genoeg mooie circuits met prima faciliteiten die niet op de kalender staan.
Zoals?

Ik heb er best wat bezocht en mij trok Magny-Cours en Istanbul Park mij t meeste aan.

quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 14:44 schreef WEST het volgende:

[..]

https://www.google.nl/map(...)da3b794f31d833?hl=nl

hier wordt je niet vrolijk van.
Dat ziet er een stuk kariger uit dan Bahrein, maar doelde meer op het circuit en de faciliteiten dan de locatie an sich.
Rossdalemaandag 24 november 2014 @ 14:53
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 14:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Die kunnen Alonso niet betalen.
Alonso kan heel Sauber opkopen volgens mij :P
Fioranomaandag 24 november 2014 @ 15:02
Als je heeel goed kijkt dan is er een Honda motor zichtbaar

B3MMZKiIAAEOQCi.jpg:large

Turbo zou niet "Gesplit"zijn omdat de luchtinlaat langer is dan degene met de Mercedes motor.

Edit: filmpje!

Rossdalemaandag 24 november 2014 @ 15:15
Wel typisch dat ze de geluidseffecten sowieso al vervormd hebben waardoor het geluid van de motor eigenlijk beter (hoger) klinkt dan in het echt :D
WESTmaandag 24 november 2014 @ 15:33
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 11:55 schreef Fiorano het volgende:

[..]

In een Torro Rosso?
Nee in een ferrari..... :')
Fioranomaandag 24 november 2014 @ 15:44
quote:
11s.gif Op maandag 24 november 2014 15:33 schreef WEST het volgende:

[..]

Nee in een ferrari..... :')
Dacht misschien Red Bull, maar das niet echt logisch natuurlijk. :') 8)7 c_/
Fermaandag 24 november 2014 @ 15:51
Iemand nog een idee, wat ze bij Mercedes bedoelden met switch on, switch off?

Rossberg: The car switched on and now the throttle is all over the pace!

Hamilton: Please don;t switch off my car!
Rossdalemaandag 24 november 2014 @ 16:02
Ging dat niet over een bespaarmodus om met minimale belasting van de motor etc rond te kunnen rijden?
0108danielmaandag 24 november 2014 @ 17:14
RIP Mark Webber ;(
Nattekatmaandag 24 november 2014 @ 17:16
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:14 schreef 0108daniel het volgende:
RIP Mark Webber ;(
?
Fioranomaandag 24 november 2014 @ 17:35
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:14 schreef 0108daniel het volgende:
RIP Mark Webber ;(
?
Weltschmerzmaandag 24 november 2014 @ 17:36
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:51 schreef Fer het volgende:
Iemand nog een idee, wat ze bij Mercedes bedoelden met switch on, switch off?

Rossberg: The car switched on and now the throttle is all over the pace!

Hamilton: Please don;t switch off my car!
Dat is de kampioensmodus, alleen te bedienen vanuit de pit.
Beachmaandag 24 november 2014 @ 17:39
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

?
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 17:35 schreef Fiorano het volgende:

[..]

?
niet weten dat je die troll moet negeren
Geraltmaandag 24 november 2014 @ 18:22
Filmpje van de BBC vind ik maar zo zo.

Veel gavere filmpjes van hun gezien de afgelopen jaren.

Allemaal zo flets qua kleuren en beelden half wazig gemaakt en alles.

Niet mijn ding. Sowieso snap ik niet dat een glitter en glamour wat toch ook wel een beetje aan F1 hangt allemaal met zulke fletse kleuren weergegeven wordt en waar dat goed voor is.

Nee ik vind het niks.

:@
Geraltmaandag 24 november 2014 @ 18:27

Die bv, vorig jaar hadden ze ook al van die fletse kleuren en de randen vervaagd en alles. Zo zie je toch geen kut van de actie.

Nee, ik vind de jaarclip niet goed. Die van 2012 en daarvoor waren stukken beter wat mij betreft :)
0108danielmaandag 24 november 2014 @ 18:36
whaha het team van hamilton heeft de banden van caterham lek gestoken
Geraltmaandag 24 november 2014 @ 18:40
http://www.autojunk.nl/20(...)-fuck-om-je-achtbaan

:P
Fioranomaandag 24 november 2014 @ 18:42
quote:
_O- _O_
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 18:44
quote:
Heerlijk droog weer.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 18:48
Wanneer stopt Ferrari nou eens met Italianen op belangrijke posities neer te zetten? |:( :N :

quote:
et team van Ferrari heeft Maurizio Arrivabene een dag na de Grand Prix van Abu Dhabi aangesteld als nieuwe teambaas. Marco Mattiacci was pas iets meer dan een half jaar in functie, maar wordt na vijftien jaar dienst vriendelijk bedankt voor zijn geleverde werk. Arrivabene komt over van tabaksgigant Philip Morris.

Arrivabene is binnen het bedrijf vice-president van zustermerk Marlboro, nog steeds een belangrijke partner van Ferrari. In die functie is hij al jaren nauw betrokken bij de renstal. Ook is Arrivabene sinds 2010 vertegenwoordiger van alle Formule 1-sponsors in de F1-commissie. "We hebben voor hem gekozen omdat we op dit historische moment voor de Scuderia een persoon met grondig inzicht nodig hebben van niet alleen Ferrari, maar ook van de bestuursmechanismen en en voorschriften van de sport", gaf Ferrari-voorzitter Sergio Marchionne aan.

Marchionne beschreef de kwaliteiten van Arrivabene als volgt: "Hij heeft een unieke rijkheid aan kennis: hij zit al jaren dicht op het team en is zich als lid van de commissie scherp bewust van de uitdagingen waar we voor staan. Hij is een constante bron van innovatie, gericht op de revitalisering van de Formule 1. Zijn leidinggevende ervaring in een zeer complexe en strak gereguleerde markt is ook van groot belang en zal hem helpen om het team aan te sturen en te motiveren. Ik ben blij dat we zijn leiderschap voor onze raceactiviteiten hebben kunnen vastleggen."

Een duidelijke reden waarom Mattiacci uit de organisatie moet, wordt niet gegeven. "We willen hem bedanken voor zijn vijftienjarige dienst bij Ferrari en we wensen hem veel succes bij zijn toekomstige inspanningen." Na de aftocht van Stefano Dominicali en Mattiacci is Arrivabene al de derde teambaas in een jaar. Aan hem de uitdaging om grote organisatorische veranderingen in goede banen te leiden. Ferrari nam de laatste tijd ongeveer zestig nieuwe mensen aan, waaronder racecoureur Sebastian Vettel.
http://www.gpupdate.net/n(...)ld-als-ferrari-chef/

Eigenlijk is het sinds er Italianen op topposities zitten niks geweest, afgezien van de eerste jaren. Laatste keer met echt succes is 2008 geweest en sindsdien hebben Italianen de leiding en gaat het mis. Ze moeten weer een man als Brawn terughalen.
#ANONIEMmaandag 24 november 2014 @ 18:50
quote:
13s.gif Op maandag 24 november 2014 18:48 schreef RingBewoner het volgende:
Wanneer stopt Ferrari nou eens met Italianen op belangrijke posities neer te zetten? |:( :N :

[..]
Ik hoop voorlopig niet, eigenlijk. Kunnen we Vettel lekker in het middenveld rond zien rijden :)
Parzivalmaandag 24 november 2014 @ 19:01
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 15:51 schreef Fer het volgende:
Iemand nog een idee, wat ze bij Mercedes bedoelden met switch on, switch off?

Rossberg: The car switched on and now the throttle is all over the pace!

Hamilton: Please don;t switch off my car!
ze waren volgens mij aan het proberen het systeem te resetten.. vanuit de pits was zo'n dame die daar verslag van deed (op de F1 app).. het was het gaspedaal en later ook nog de remmen die niet helemaal lekker werkten meer.. afgezien van zn hybrid systeem vielen er dus veel meer dingen uit.. uiteindelijk schreeuwde die door de microfoon dat zn auto op ubersafe moest staan.. en dat die wel ging proberen.. 5 ronden voor het einde van kwam vanuit de pits de vraag of die wilde nokken en binnen wilde komen, waarop die zei.. negative, I will finish this..
Geraltmaandag 24 november 2014 @ 19:05
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:01 schreef Parzival het volgende:
5 ronden voor het einde van kwam vanuit de pits de vraag of die wilde nokken en binnen wilde komen, waarop die zei.. negative, I will finish this..
Dat zei Rosberg niet. En het team ook niet. Het team zei dat Nico binnen moest komen wegens teveel problemen met de auto en Nico zei daarop dat hij graag de race uit wilde rijden en het team gaf aan daar geen problemen mee te hebben als hij dat wilde.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:24
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 18:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik hoop voorlopig niet, eigenlijk. Kunnen we Vettel lekker in het middenveld rond zien rijden :)
Tja en als Caterham een actie op touw zit om mee te doen dan is hier de algemene mening dat ze moeten opzouten omdat ze niet competitief genoeg zijn. Het is gewoon raar dat Ferrari dit zelf niet inziet.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:25
quote:
3s.gif Op maandag 24 november 2014 19:05 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat zei Rosberg niet. En het team ook niet. Het team zei dat Nico binnen moest komen wegens teveel problemen met de auto en Nico zei daarop dat hij graag de race uit wilde rijden en het team gaf aan daar geen problemen mee te hebben als hij dat wilde.
Dat vond ik ook een heel rare opmerking. Waarom de race eindigen met nog 3 rondes te gaan? Je kan daarmee namelijk zoveel verliezen en niks winnen. Raarste bericht over de boordradio dit jaar.
Geraltmaandag 24 november 2014 @ 19:28
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat vond ik ook een heel rare opmerking. Waarom de race eindigen met nog 3 rondes te gaan? Je kan daarmee namelijk zoveel verliezen en niks winnen. Raarste bericht over de boordradio dit jaar.
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:25 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat vond ik ook een heel rare opmerking. Waarom de race eindigen met nog 3 rondes te gaan? Je kan daarmee namelijk zoveel verliezen en niks winnen. Raarste bericht over de boordradio dit jaar.
Rosberg kon niks verliezen, hij reed al in een kansloze positie om nog Wereldkampioen te kunnen worden mocht Lewis uitvallen. Dan hadden er nog 2 uit moeten vallen, want inhalen was er gezien zijn problemen niet meer bij. Dus dan hadden en 3 man moeten uitvallen voor hem en had hij nog tig man ronden lang achter zich moeten houden. Dat was totaal onrealistisch. Dus Rosberg had niks te verliezen door naar binnen te gaan.

Mercedes had ook niks te verliezen, want ze waren al Wereldkampioen.

Dus ik begrijp even niet goed wat je bedoelt met je kan zoveel verliezen? :@
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:34
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 19:28 schreef Geralt het volgende:

[..]

[..]

Rosberg kon niks verliezen, hij reed al in een kansloze positie om nog Wereldkampioen te kunnen worden mocht Lewis uitvallen. Dan hadden er nog 2 uit moeten vallen, want inhalen was er gezien zijn problemen niet meer bij. Dus dan hadden en 3 man moeten uitvallen voor hem en had hij nog tig man ronden lang achter zich moeten houden. Dat was totaal onrealistisch. Dus Rosberg had niks te verliezen door naar binnen te gaan.

Mercedes had ook niks te verliezen, want ze waren al Wereldkampioen.

Dus ik begrijp even niet goed wat je bedoelt met je kan zoveel verliezen? :@
Gezichtsverlies, opgeven omdat je kansloos bent. Dat is een slechte mentaliteit, waarom zou je dat als team doen? Je weet dat je dan na afloop de hoon van toeschouwers en pers over je heen krijgt.

Laat ik het omdraaien, je kan niks winnen. Geen ontwijking van grid-penalty bij een motorwissel, het sparen van de motor is zinloos en ook je versnellingsbak is bezig met de laatste race in die zin kan je dus echt helemaal niks winnen.

Kijk als het nou de voorlaatste race was en het puntenverschil zou met uitvallen iets van 10 punten in het voordeel van Rosberg zijn en daarmee mag je straffeloos je bak en motor wisselen dan kan je wat winnen, nu niet.
Geraltmaandag 24 november 2014 @ 19:35
Ow zo. Nouja misschien maar goed dat Nico per se de race wilde finishen. Dat toonde potverdomme wel karakter. Ik had dat kutding gewoon de vangrail in geflikkerd en was vertrokken :@
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:37
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 19:35 schreef Geralt het volgende:
Ow zo. Nouja misschien maar goed dat Nico per se de race wilde finishen. Dat toonde potverdomme wel karakter. Ik had dat kutding gewoon de vangrail in geflikkerd en was vertrokken :@
Ik dus ook denk ik. Ik zou echt zwaar gefrustreerd zijn dat het aan de auto ligt en niet aan mijzelf. Maar juist dat zou voor mij ook een reden zijn om te blijven rijden, dan heb je het tenminste geprobeerd, wie niet waagt wie niet wint. Vind het wel tof dat Rosberg doorreed, toonde inderdaad karakter.
PirEmaandag 24 november 2014 @ 19:38
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 19:35 schreef Geralt het volgende:
Ow zo. Nouja misschien maar goed dat Nico per se de race wilde finishen. Dat toonde potverdomme wel karakter. Ik had dat kutding gewoon de vangrail in geflikkerd en was vertrokken :@
Gewoon zoals Senna en Prost in de 1e bocht eruitvliegen.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:38
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 19:38 schreef PirE het volgende:

[..]

Gewoon zoals Senna en Prost in de 1e bocht eruitvliegen.
Toen waren de problemen er nog niet voor Rosberg.
PirEmaandag 24 november 2014 @ 19:40
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:38 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Toen waren de problemen er nog niet voor Rosberg.
Was ook meer een tip voor Hamilton.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:43
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 19:40 schreef PirE het volgende:

[..]

Was ook meer een tip voor Hamilton.
Ach, die vergelijking heb ik vaker gehoord maar waarom zou Hamilton dat doen? Was waarschijnlijk een diskwalificatie geweest en ik vind dat Senna alle reden had om Prost van de baan te douwen, je weet hoe hij een jaar eerder gruwelijk genaait is door de toen grotendeels Franse FIA?
Fir3flymaandag 24 november 2014 @ 19:45
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:43 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ach, die vergelijking heb ik vaker gehoord maar waarom zou Hamilton dat doen? Was waarschijnlijk een diskwalificatie geweest en ik vind dat Senna alle reden had om Prost van de baan te douwen, je weet hoe hij een jaar eerder gruwelijk genaait is door de toen grotendeels Franse FIA?
Ah de bekende 'two wrongs make a right'.

Je vergeet even dat de FIA hem dus niet diskwalificeerde voor die belachelijke beuk. Zoals Schumacher in 1997 wel gebeurde.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:47
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 19:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ah de bekende 'two wrongs make a right'.

Je vergeet even dat de FIA hem dus niet diskwalificeerde voor die belachelijke beuk. Zoals Schumacher in 1997 wel gebeurde.
Welke beuk? Prost probeerde Senna van de baan te beuken, een jaar later stuurt Prost in terwijl Senna daar overduidelijk rijdt, dan ben je toch gewoon een enorme debiel?
Fir3flymaandag 24 november 2014 @ 19:49
quote:
10s.gif Op maandag 24 november 2014 19:47 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Welke beuk? Prost probeerde Senna van de baan te beuken, een jaar later stuurt Prost in terwijl Senna daar overduidelijk rijdt, dan ben je toch gewoon een enorme debiel?
:'). Ok, het is goed jongen.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 19:52
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 19:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Ok, het is goed jongen.
Hier Prost die echt een meter of 4 voor de bocht instuurt:


En hier Prost die instuurt terwijl Senna daar rijdt:


Bij de eerste is Prost duidelijk fout en word Senna daarna keihard genaait. Bij de tweede stuurt Prost domweg in terwijl Senna daar de lijn heeft, wat snap je daar niet aan?
Fir3flymaandag 24 november 2014 @ 19:56
Senna ramt Prost gewoon in dat tweede filmpje. Heeft ie zelf ook toegegeven.

En hij kwam er mee weg.
ButtonenLiverpoolfanmaandag 24 november 2014 @ 20:00
The good times.
sasquatschmaandag 24 november 2014 @ 20:08
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Senna ramt Prost gewoon in dat tweede filmpje. Heeft ie zelf ook toegegeven.

En hij kwam er mee weg.
Nee, hij liet bewust zijn wagen staan. Is wat anders dan een beuk uitdelen (door van je lijn af te wijken) zoals Schumacher deed. Meer te vergelijken met Rosberg en Hamilton in Spa.
Fermaandag 24 november 2014 @ 20:33
Voor zover ik weet, was al jaren niet meer mogelijk de auto vanaf de pits te sturen. Alleen uit te lezen. Het zijn de rijders die aan knopjes op het stuur moeten draaien.
sasquatschmaandag 24 november 2014 @ 20:45
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:33 schreef Fer het volgende:
Voor zover ik weet, was al jaren niet meer mogelijk de auto vanaf de pits te sturen. Alleen uit te lezen. Het zijn de rijders die aan knopjes op het stuur moeten draaien.
Dat klopt. Informatie mag alleen van de auto naar de pits, niet van de pits naar de auto. Dat is verboden.
nils7maandag 24 november 2014 @ 21:58
Ben benieuwd of ze op basis van robots etc. of automatisering een F1 auto net zo snel kunnen laten gaan over de baan.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 22:07
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
Senna ramt Prost gewoon in dat tweede filmpje. Heeft ie zelf ook toegegeven.

En hij kwam er mee weg.
Ja, en dat was niet geheel onterecht gezien een jaartje eerder. Was een goedmakertje kan je niet ontkennen.
RingBewonermaandag 24 november 2014 @ 22:10
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 20:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, hij liet bewust zijn wagen staan. Is wat anders dan een beuk uitdelen (door van je lijn af te wijken) zoals Schumacher deed. Meer te vergelijken met Rosberg en Hamilton in Spa.
Discussie met deze man is zinloos, waarschijnlijk een fan van Prost ofzo.
Bluurghmaandag 24 november 2014 @ 22:48
Kimi heeft 't slechtste resultaat voor Ferrari sinds 1980, toen (na een volledig seizoen) Scheckter en Villeneuve buiten de top 10 eindigden. Er waren er daarna nog een paar maar die reden dus geen volledig seizoen.
Kleffe_Dopmaandag 24 november 2014 @ 23:55
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:48 schreef Bluurgh het volgende:
Kimi heeft 't slechtste resultaat voor Ferrari sinds 1980, toen (na een volledig seizoen) Scheckter en Villeneuve buiten de top 10 eindigden. Er waren er daarna nog een paar maar die reden dus geen volledig seizoen.
Ai... :X
Geraltdinsdag 25 november 2014 @ 06:24
Dat is Kimi niet volledig aan te rekenen. Hij zit met een auto die niet bij zn rijstijl past en met de slechtste auto sinds jaaaaaaren.

Ferrari als geheel is al lang niet meer zo fucking slecht geweest.
Sinister-D-dinsdag 25 november 2014 @ 07:26
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:24 schreef Geralt het volgende:
Dat is Kimi niet volledig aan te rekenen. Hij zit met een auto die niet bij zn rijstijl past en met de slechtste auto sinds jaaaaaaren.


het is vanaf nu gewoon wachten op de "het ligt geheel in de lijn der verwachtingen" -opmerking :')
Ferdinsdag 25 november 2014 @ 10:25
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:58 schreef nils7 het volgende:
Ben benieuwd of ze op basis van robots etc. of automatisering een F1 auto net zo snel kunnen laten gaan over de baan.
Daarom hebben ze electronica in 94 grotendeels uitgebannen. Die auto;s uit 93 trokken vanzelf al de goede kant op bij een bocht, bijna dan.
sasquatschdinsdag 25 november 2014 @ 10:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Daarom hebben ze electronica in 94 grotendeels uitgebannen. Die auto;s uit 93 trokken vanzelf al de goede kant op bij een bocht, bijna dan.
Niet daarom. Ferrari was niet in staat een goede actieve ophanging te maken en weigerden die van Lotus te kopen. Toen besloot de FIA maar om de actieve ophanging te verbannen.

Bron: RTL GP Magazine
sasquatschdinsdag 25 november 2014 @ 10:40
En dit is wat F1 Fanatic zegt over de aanstelling van Arrivabene bij Ferrari.
quote:
“As a member of the F1 Commission, is also keenly aware of the challenges we are facing.”

“He has been a constant source of innovative ideas focused on revitalisation of Formula One.”

Translation: This is a guy who will make the FIA give us what we want.
Ferdinsdag 25 november 2014 @ 10:40
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet daarom. Ferrari was niet in staat een goede actieve ophanging te maken en weigerden die van Lotus te kopen. Toen besloot de FIA maar om de actieve ophanging te verbannen.

Bron: RTL GP Magazine
Nu laat je voor het gemak de automatische bakken, die voor iedere bocht geprogrammeerd werden. De ABS, traction control met gecontroleerde wielspin en differentieel wat al hielp insturen mee.
nils7dinsdag 25 november 2014 @ 10:41
Ben toch benieuwd of ze sneller kunnen dan een mens....
sasquatschdinsdag 25 november 2014 @ 10:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Nu laat je voor het gemak de automatische bakken, die voor iedere bocht geprogrammeerd werden. De ABS, traction control met gecontroleerde wielspin en differentieel wat al hielp insturen mee.
Nee, alle elektronische hulpmiddelen werden verboden, maar de oorsprong van deze ban zou liggen in het feit dat Ferrari niet in staat was een goede actieve ophanging te maken. Dus besloot men maar alle elektronische hulpmiddelen te verbieden.
Ferdinsdag 25 november 2014 @ 11:00
In die lijn zou dan in 2016 de hybride turbo afgeschaft worden en kunnen ze weer 2 uitlaten in die diffuser laten blazen.
sasquatschdinsdag 25 november 2014 @ 11:06
Nee, dan rijdt Red Bull weer vooraan en niet Ferrari.

Ik zie ze eerder de gedeeltelijke engine freeze (laten) opheffen.
sasquatschdinsdag 25 november 2014 @ 11:43
Ook Autosport meldt dat de aanstelling van Arrivabene te maken heeft met de invloed van Ferrari op de Formule 1.
quote:
...

A letter sent to Ferrari staff - a copy of which has seen by AUTOSPORT - offers key insight into his motivation, hinting it was not about 2014's poor results or doubts over the restructuring.

Instead Marchionne's concern is having the right man to get Ferrari back to a central role in F1.

"I am fully committed to ensure Ferrari maintains its position of influence in the governance of F1," Marchionne wrote.

That ability to influence F1's corridors of power appears fundamental to the change.

It is believed that Mattiacci was not as close to the still all-powerful Bernie Ecclestone as other Ferrari bosses had been.

There are even suggestions Mattiacci rubbed Ecclestone up the wrong way with his approach to Ferrari's revival and his demands for wider F1 changes.

You only need to ask former Williams CEO Adam Parr about how a team risks isolation if one of its chiefs does not get on with Ecclestone.

In Arrivabene (pictured with Ecclestone above), Ferrari has someone who not only knows how Ecclestone works, but has been one of his closest allies for decades via his role with long-time F1 sponsor Philip Morris (Marlboro).

It was no surprise to see F1's commercial supremo visiting Marlboro's Madonna di Campiglio ski camps.

F1 INFLUENCE

Arrivabene has sat on the F1 Commission for years, so knows how the sport works and the best ways to influence its future shape.

As Marchionne wrote: "Maurizio brings a unique set of experiences with him. In addition to his long-standing relationship with our team, he has also served on the F1 Commission and is already keenly aware of the challenges we face.

"He has a thorough understanding of the governance mechanisms and requirements of the sport, the level of competition and the challenges of the circuit.

"He has also been a constant source of innovative ideas for the revitalisation of F1.

"In Maurizio, I see the qualities of someone who leads by his strong personal example, his professionalism, and the integrity of his decisions - in short by the type of person he is."

Marchionne knows that success on track will not come quickly, but equally much of the restructuring is now in place. It just needs time.

If Ferrari has a bigger overall influence in F1, perhaps it can fast-track ways to make itself more competitive.

Just as Mattiacci wanted a driver focused only on what was best for Ferrari, Marchionne has decided Arrivabene is the best man to do that from the boardroom.

"We all know how important a healthy team spirit is, particularly at this time," he wrote.

"The kind of spirit that can only come from a group of people who believe strongly in a project and are prepared to share the commitment, sacrifices and results."
DeeBeedinsdag 25 november 2014 @ 12:01
:').
Fir3flydinsdag 25 november 2014 @ 12:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet daarom. Ferrari was niet in staat een goede actieve ophanging te maken en weigerden die van Lotus te kopen. Toen besloot de FIA maar om de actieve ophanging te verbannen.

Bron: RTL GP Magazine
:'). Ik vind het een mooi blad maar ik vind het verbazingwekkend hoe ongelooflijk anti-Ferrari ze kunnen zijn. Wie is ook al weer de hoofdredacteur?
Beachdinsdag 25 november 2014 @ 12:50
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:'). Ik vind het een mooi blad maar ik vind het verbazingwekkend hoe ongelooflijk anti-Ferrari ze kunnen zijn. Wie is ook al weer de hoofdredacteur?
Jack Plooij
Ferdinsdag 25 november 2014 @ 12:52
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning.

Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was.


Het belang van Ferrari in de F1 is heel anders dan de andere teams. Een normale fabrikant zou in dit stadium eruit getrokken zijn, maar dat is voor Ferrari geen optie. Zij hebben de F1 nodig voor hun merk en verdienmodel.
Marksdinsdag 25 november 2014 @ 13:51
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning.

Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was.

Het belang van Ferrari in de F1 is heel anders dan de andere teams. Een normale fabrikant zou in dit stadium eruit getrokken zijn, maar dat is voor Ferrari geen optie. Zij hebben de F1 nodig voor hun merk en verdienmodel.
Belgie 1994, met de chicane in de eau rouge :+ 8)7
Marksdinsdag 25 november 2014 @ 13:53
quote:
7s.gif Op maandag 24 november 2014 18:27 schreef Geralt het volgende:

Die bv, vorig jaar hadden ze ook al van die fletse kleuren en de randen vervaagd en alles. Zo zie je toch geen kut van de actie.

Nee, ik vind de jaarclip niet goed. Die van 2012 en daarvoor waren stukken beter wat mij betreft :)
Helemaal mee eens, wat een clip ;(
Het is echt totaal onoverzichtelijk, chaotisch, onduidelijk, over de top qua bewerking en effecten. Zoals ik de hele BBC F1 uitzendingen over de top vind, met een wannabee Murray Walker commentator :{w
Dit blijven gewoon de besten.... http://www.youtube.com/results?search_query=rtl+jaarclip _O_
WESTdinsdag 25 november 2014 @ 14:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:51 schreef Marks het volgende:

[..]

Belgie 1994, met de chicane in de eau rouge :+ 8)7
Dat is destijds gedaan na het ongeval van Senna. Dus ook wel te begrijpen.

hier een mooie filmpje van door de Eau Rouge van 1991 - 2013 (1994 zit er niet in door die chicane destijds)



[ Bericht 29% gewijzigd door WEST op 25-11-2014 14:08:56 ]
Nattekatdinsdag 25 november 2014 @ 14:21
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:03 schreef WEST het volgende:

[..]

Dat is destijds gedaan na het ongeval van Senna. Dus ook wel te begrijpen.

hier een mooie filmpje van door de Eau Rouge van 1991 - 2013 (1994 zit er niet in door die chicane destijds)

Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste :{

En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen.
WESTdinsdag 25 november 2014 @ 14:22
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste :{

En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen.
inderdaad

Marksdinsdag 25 november 2014 @ 16:28
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste :{

En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen.
Nou, dit jaar was het beter dan vorig jaar.
Veel minder grip, vorig jaar was het als ze op rails reden.
Wat niet weg neemt dat ze van mij er gewoon 2,3 of 400 pk bij mogen gooien (zoals G. Berger ook opperde...) voor meer spektakel, meer stuurmansinvloed...
M.Melandridinsdag 25 november 2014 @ 16:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:06 schreef sasquatsch het volgende:
Nee, dan rijdt Red Bull weer vooraan en niet Ferrari.

Ik zie ze eerder de gedeeltelijke engine freeze (laten) opheffen.
Voor het seizoen 2005 bedachten ze wel een regel om Ferrari te stoppen, maar dat vergeet men vaak.
twiFightdinsdag 25 november 2014 @ 22:10
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:58 schreef nils7 het volgende:
Ben benieuwd of ze op basis van robots etc. of automatisering een F1 auto net zo snel kunnen laten gaan over de baan.
Nou, dat is nog zeer de vraag. Er zijn testen gedaan met sportauto's (maar niets als open wheel/GP/Fx wagens of zo) waarbij de kunstmatige intelligentie weliswaar prima rijd en ook in de buurt komt, maar nog niet helemaal. Ik ga er allerzins van uit dat dit over 5-10 jaar wel mogelijk is. De reden die ze opgaven dat de KI nog niet zo snel is als een menselijke coureur is dat de menselijke coureur, met zijn ervaring, beter kan aanvoelen wat een auto gaat doen en daar op kan anticiperen. En daar zit ook een beetje het nadeel van electronica: het is in principe altijd reactief. Een mens kan pro-actief handelen. Ik denk dat deze factor nog meer speelt in de F1. Een coureur moet zoveel aanvoelen... banden, windrichting, temperatuur remmen/banden/baan, fuel load, baanconditie, etc., maar kan ook beter vooruitzien op de baan bij bijvoorbeeld regen of water op de baan. Dat is heel moeilijk te programmeren.

Daar tegenover staat natuurlijk dat electronica ook genoeg voordelen kan hebben. Geen last van G-krachten, veel snellere responstijd, geen vermoeidheid (als je het over een hele race zou bekijken). Maar het is een vergelijking waar je veel te laat mee bent, want een F1 wagen zit al stampvol met electronica. Die grens is dus niet duidelijk te leggen. Je kunt niet 'man vs. machine' vergelijken, want de wagens (incl. rijder) zijn al grotendeels een (robot)machine.
twiFightdinsdag 25 november 2014 @ 22:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning.

Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was.
Tsja, ik roep het al het hele jaar, maar de vroeger was alles beter zeikerds zijn er blind voor. Blijkbaar denkt bijna iedereen dat regeltjes nu alles verzieken en het vroeger spanning, drama, spektakel en puur racen was. Op sommige vlakken ja, maar de races waren regelmatig zaaddodend saai. Races waarbij P2 niet binnen 20 seconden van P1 kwam. Amper gevechten op de baan en als er al een gevecht was dan kwam dat vaak niet eens in beeld. Races waarbij het niet zeldzaam was dat de raceleider een back marker TWEE keer lapte. Ik ben met lang niet elke verandering blij, maar de F1 is echt wel spannender gemaakt (vergeleken bij begin jaren 90 in ieder geval).

DRS is een mooie om op af te geven, maar vergeet niet dat voor die tijd coureurs die 2 sec. sneller waren per rondje niet voorbij iemand konden komen. En dat had weinig te maken met skill. Banden zijn ook weer zo iets. Pirelli is kut, dit, dat. In Sochi heb je kunnen zien wat voor een teringvoorspelbare race de harde banden brengen, amper strijd, amper verschil in strategie.
Ferdinsdag 25 november 2014 @ 22:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 16:59 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Voor het seizoen 2005 bedachten ze wel een regel om Ferrari te stoppen, maar dat vergeet men vaak.
Om vervolgens Michelin (Indianapolis) en Renault (massadempers) weer weg te jagen.
Nattekatdinsdag 25 november 2014 @ 23:24
257242.jpg

Brrr.... :X
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd :X
twiFightdinsdag 25 november 2014 @ 23:27
Zoek een ander favo team voor een paar jaar. Dan kan Ferrari ondertussen zijn shit op orde krijgen :7
Nattekatdinsdag 25 november 2014 @ 23:31
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:27 schreef twiFight het volgende:
Zoek een ander favo team voor een paar jaar. Dan kan Ferrari ondertussen zijn shit op orde krijgen :7
Was dit jaar ook al aardig met Massa meegelift, dat gaat geen probleem worden :P
Je moest eens weten hoe ik op die bank zat zondag :D
twiFightdinsdag 25 november 2014 @ 23:33
Niet zo vaak editen jij :P
Ja ik mag Williams graag en hoop op weer wat gloriejaren. Had het mooi gevonden als Williams had gewonnen (gezien het seizoen Bottas liever dan Massa), maar helaas. Wel het beste resultaat in lange tijd!
4-elementsdinsdag 25 november 2014 @ 23:35
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Brrr.... :X
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd :X
Klinkt bekend. Heb hetzelfde probleem. ;(
Nattekatdinsdag 25 november 2014 @ 23:36
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:33 schreef twiFight het volgende:
Niet zo vaak editen jij :P
Beschamende spelfouten mogen verborgen worden :@
M.Melandriwoensdag 26 november 2014 @ 00:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:16 schreef Fer het volgende:

[..]

Om vervolgens Michelin (Indianapolis) en Renault (massadempers) weer weg te jagen.
Dus omdat Michelin verschrikkelijk veel risico nam en daardoor met McLaren en Renault oppermachtig was moest Ferrari ook nog maar instemmen met een chicane? Bandenwissels ineens verbieden was echt een idiote manier om de Ferrari/Bridgestone combinatie te stoppen.
nils7woensdag 26 november 2014 @ 09:40
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 14:17 schreef WEST het volgende:

[..]

Juist en Qatar waar de MotoGP rijdt is ook één grote zandbak
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 14:44 schreef WEST het volgende:

[..]

https://www.google.nl/map(...)da3b794f31d833?hl=nl

hier wordt je niet vrolijk van.
_O- 8)7 _O- :W _O-

quote:
Mogelijk staan er over niet al te lange tijd drie Formule 1-races in het Midden-Oosten op de kalender. Na Bahrein en Abu Dhabi komt er wellicht ook een race in Qatar.

Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft bevestigd met het golfstaatje in gesprek te zijn over een race op het circuit van Losail, waarop sinds 2004 al door de MotoGP wordt gereden. "Qatar heeft nog geen contract, maar ze zijn er helemaal klaar voor", zegt Ecclestone in The Independent. "We zijn de mogelijkheden aan het bekijken."

Qatar zou jaarlijks 63 miljoen euro voor de race willen betalen, waarmee zij over de 58 miljoen per jaar van Abu Dhabi heen gaat. De eerste Formule 1-race zou er uiterlijk in 2017 moeten plaatsvinden.
Bron
Nattekatwoensdag 26 november 2014 @ 09:42
Pffffff :')

Wanneer gaat die oude eindelijk het graf in?
nils7woensdag 26 november 2014 @ 09:43
Overigens is het hoogste bedrag 65 mln wat Singapore jaarlijks betaald.
Nattekatwoensdag 26 november 2014 @ 09:50
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:43 schreef nils7 het volgende:
Overigens is het hoogste bedrag 65 mln wat Singapore jaarlijks betaald.
Singapore is tenminste een mooie plek met goede sfeer. Qatar valt in de categorie Bahrein...
nils7woensdag 26 november 2014 @ 10:01
Ik kop 'm alvast in

Dubai Motorcity
Nattekatwoensdag 26 november 2014 @ 10:07
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:01 schreef nils7 het volgende:
Ik kop 'm alvast in

Dubai Motorcity
Genoeg stratencircuits.
WESTwoensdag 26 november 2014 @ 10:16
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:40 schreef nils7 het volgende:

[..]

[..]

_O- 8)7 _O- :W _O-

[..]

Bron
:o

het enige voordeel is het zijn geen vroeg uit bed races. 8)7
sasquatschwoensdag 26 november 2014 @ 10:27
Weer zo'n circuit in een schimmig land waar je eigenlijk geen zaken mee wil doen. :(

Valt in de categorie Bahrain, Azerbeidjan, Rusland, etc.
Rossdalewoensdag 26 november 2014 @ 10:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Brrr.... :X
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd :X
Ach de komende jaren zie je tenminste geen vingertje :)
Fir3flywoensdag 26 november 2014 @ 10:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]

Brrr.... :X
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd :X
Voor mij is het makkelijker, mijn tweede favoriet bij mijn favoriete team.

Ik heb het moelijker met Alonso bij McLaren, een team dat ik haat ;(.
Bluurghwoensdag 26 november 2014 @ 11:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Tsja, ik roep het al het hele jaar, maar de vroeger was alles beter zeikerds zijn er blind voor. Blijkbaar denkt bijna iedereen dat regeltjes nu alles verzieken en het vroeger spanning, drama, spektakel en puur racen was. Op sommige vlakken ja, maar de races waren regelmatig zaaddodend saai. Races waarbij P2 niet binnen 20 seconden van P1 kwam. Amper gevechten op de baan en als er al een gevecht was dan kwam dat vaak niet eens in beeld. Races waarbij het niet zeldzaam was dat de raceleider een back marker TWEE keer lapte. Ik ben met lang niet elke verandering blij, maar de F1 is echt wel spannender gemaakt (vergeleken bij begin jaren 90 in ieder geval).

DRS is een mooie om op af te geven, maar vergeet niet dat voor die tijd coureurs die 2 sec. sneller waren per rondje niet voorbij iemand konden komen. En dat had weinig te maken met skill. Banden zijn ook weer zo iets. Pirelli is kut, dit, dat. In Sochi heb je kunnen zien wat voor een teringvoorspelbare race de harde banden brengen, amper strijd, amper verschil in strategie.
Helemaal gelijk, tuurlijk waren er gave races en dat de auto's er bruter uitzagen en brutere motoren hadden was prachtig, maar de statistieken zijn in dat opzicht veelzeggend.

Vergelijk een race uit '86 waarbij het kampioenschap met twee punten verschil beslist werd en een race uit dit jaar, waar Mercedes oppermachtig was:

abnv3b.jpg

Deze is misschien wat extreem :+ en het ging natuurlijk niet altijd zo, maar wel vaak. De enige spanning die er op een gegeven moment dan is, is of Prost z'n auto niet (ook) stuk was gegaan..
twiFightwoensdag 26 november 2014 @ 11:08
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:01 schreef Bluurgh het volgende:
Deze is misschien wat extreem :+ en het ging natuurlijk niet altijd zo, maar wel vaak. De enige spanning die er op een gegeven moment dan is, is of Prost z'n auto niet (ook) stuk was gegaan..
Kies je nu expres een race uit waar uitgerekend Keke Rosberg uitviel met electrische problemen, waar Nico Rosberg het kampioenschap afgelopen weekend misliep door problemen met de electronica in de power unit? :+
Bluurghwoensdag 26 november 2014 @ 11:13
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:08 schreef twiFight het volgende:

[..]

Kies je nu expres een race uit waar uitgerekend Keke Rosberg uitviel met electrische problemen, waar Nico Rosberg het kampioenschap afgelopen weekend misliep door problemen met de electronica in de power unit? :+
Nee het is dat je het zegt :+ _O-
sasquatschwoensdag 26 november 2014 @ 11:16
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:08 schreef twiFight het volgende:

[..]

Kies je nu expres een race uit waar uitgerekend Keke Rosberg uitviel met electrische problemen, waar Nico Rosberg het kampioenschap afgelopen weekend misliep door problemen met de electronica in de power unit? :+
Nico liep het kampioenschap niet mis. Zelfs al zou hij de race gewonnen hebben was hij nog geen kampioen. :)
twiFightwoensdag 26 november 2014 @ 11:25
Nou hij liep het wel mis (zoek de definitie van mislopen maar op), maar het klopt dat dat niet alleen maar door de electrische problemen kwam. Dat vond ik overigens wel sympathiek van hem richting het team tijdens de interviews nadertijd. Waar de interviewer insinueerde dat hij het kampioenschap verloor door de electrische problemen was Nico nuchter genoeg om te beseffen dat hij zonder die problemen ook geen kampioen was geworden en in die zin het team niet de schuld heeft.
#ANONIEMwoensdag 26 november 2014 @ 18:04
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Nou hij liep het wel mis (zoek de definitie van mislopen maar op), maar het klopt dat dat niet alleen maar door de electrische problemen kwam. Dat vond ik overigens wel sympathiek van hem richting het team tijdens de interviews nadertijd. Waar de interviewer insinueerde dat hij het kampioenschap verloor door de electrische problemen was Nico nuchter genoeg om te beseffen dat hij zonder die problemen ook geen kampioen was geworden en in die zin het team niet de schuld heeft.
Ik vond zijn houding tijdens en na de race sowieso bewonderenswaardig. Heeft hem - in ieder geval bij mij - veel credits opgeleverd.
Max23woensdag 26 november 2014 @ 18:42
Vandaag was Verstappen derde, stuk beter dan gisteren ondanks wederom wat mechanische problemen.

http://www.nu.nl/sport/39(...)ag-in-abu-dhabi.html
Ferwoensdag 26 november 2014 @ 19:43
Honda 3 rondjes....

Wat voor blokken gebruiken de andere teams eigenlijk, nieuwe? Dat ze opeens zoveel km kunnen maken.
twiFightwoensdag 26 november 2014 @ 20:21
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:43 schreef Fer het volgende:
Honda 3 rondjes....
Maak ik mij absoluut geen zorgen over. RBR had na de 2e wintertest niet bijster veel meer rondjes dan dat gereden en die hebben gewoon 3 races gewonnen dit jaar.
Marksvrijdag 28 november 2014 @ 10:28
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:01 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Helemaal gelijk, tuurlijk waren er gave races en dat de auto's er bruter uitzagen en brutere motoren hadden was prachtig, maar de statistieken zijn in dat opzicht veelzeggend.

Vergelijk een race uit '86 waarbij het kampioenschap met twee punten verschil beslist werd en een race uit dit jaar, waar Mercedes oppermachtig was:

[ afbeelding ]

Deze is misschien wat extreem :+ en het ging natuurlijk niet altijd zo, maar wel vaak. De enige spanning die er op een gegeven moment dan is, is of Prost z'n auto niet (ook) stuk was gegaan..
Ik ga wel mee met dat de F1 toen per se beter was dan nu. Maar om op basis van een uitslag vast te gaan stellen of een race mooi was, kan ook weer niet :)
Marksvrijdag 28 november 2014 @ 10:31
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Nou hij liep het wel mis (zoek de definitie van mislopen maar op), maar het klopt dat dat niet alleen maar door de electrische problemen kwam. Dat vond ik overigens wel sympathiek van hem richting het team tijdens de interviews nadertijd. Waar de interviewer insinueerde dat hij het kampioenschap verloor door de electrische problemen was Nico nuchter genoeg om te beseffen dat hij zonder die problemen ook geen kampioen was geworden en in die zin het team niet de schuld heeft.
Chaos theory.... Butterfly effect...
Als Nico niet stuk was gegaan, was alles anders geweest. Stel dat Lewis Rosberg dan steeds in zijn spiegels zag, dat had een andere invloed op de gedachten van Lewis dan nu. En wellicht had hij dan ook anders gereden, iets meer druk toch en wellicht ook een fout?
twiFightvrijdag 28 november 2014 @ 10:41
Wellicht, wellicht, wellicht. Maar gedurende het jaar heeft Lewis vaak zat laten zien dat hij die druk wel hebben kan. En het kon evengoed zijn dat Nico door de druk om in te moeten halen een foutje maakt, door bv. een rempunt te missen. Of dat ze bij een inhaalactie samen van de baan waren gegaan. Er was van alles mogelijk, maar wat nodig was om Nico kampioen te maken was na de start gewoon erg onwaarschijnlijk.
nils7vrijdag 28 november 2014 @ 13:32
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:31 schreef Marks het volgende:

[..]

Chaos theory.... Butterfly effect...
Als Nico niet stuk was gegaan, was alles anders geweest. Stel dat Lewis Rosberg dan steeds in zijn spiegels zag, dat had een andere invloed op de gedachten van Lewis dan nu. En wellicht had hij dan ook anders gereden, iets meer druk toch en wellicht ook een fout?
Lewis kon gewoon tweede worden en dan was ie nog WK dus al had Nico 'm ingehaald dan had ie zich nog niet druk gemaakt.
Sinister-D-vrijdag 28 november 2014 @ 14:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:32 schreef nils7 het volgende:

[..]

Lewis kon gewoon tweede worden en dan was ie nog WK dus al had Nico 'm ingehaald dan had ie zich nog niet druk gemaakt.
En Nico kon ook 2de liggen terwijl Lewis zijn ERS systeem kon gaan falen......

Oftewel: als, wellicht, of, misschien enzovoort telt niet meer.
SiGNezaterdag 29 november 2014 @ 18:21
image.jpg?OriginalImageUrl=%2fuk%2fassets%2fcms%2f952406bc-2283-44b2-b314-ce5be5ab426c%2f670x377Image.jpg%3fp%3d141128_04%3a44&Width=615&Height=347

:D
_Administr8or_zaterdag 29 november 2014 @ 18:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:21 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Fir3flyzaterdag 29 november 2014 @ 18:45
quote:
_O-. Leuk gedaan.
Peterseliemanzaterdag 29 november 2014 @ 18:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 18:21 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]

:D
Vettel de Viking? :P
IJsdraakjezaterdag 29 november 2014 @ 19:51
quote:
:D
flipsenzaterdag 29 november 2014 @ 22:51
Vond het origineel leuker, met die taxi chauffeur en de klant op de achterbank. Wie was dat ook weer? Vond Vettel ook wel herkenbaar eigenlijk.
Rossdalezaterdag 29 november 2014 @ 22:54
Valt ook wel op dat beide auto's infinity's zijn ;)
twiFightzondag 30 november 2014 @ 00:00
Ik ken alleen eentje met Jeff Gordon die op een 'test drive' gaat en dan voor de politie vlucht.
flipsenzondag 30 november 2014 @ 02:59
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 00:00 schreef twiFight het volgende:
Ik ken alleen eentje met Jeff Gordon die op een 'test drive' gaat en dan voor de politie vlucht.
Die bedoelde ik ja! Die was wel erg tof
Werthazondag 30 november 2014 @ 11:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 22:54 schreef Rossdale het volgende:
Valt ook wel op dat beide auto's infinity's zijn ;)
Zal wel toeval zijn.
Fioranozondag 30 november 2014 @ 12:24
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 11:11 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Zal wel toeval zijn.
Dat denk ik niet.
chufizondag 30 november 2014 @ 13:22
Om 14:00 F1 2014 jaaroverzicht op Sport 1 (90 min.)
Beachwoensdag 3 december 2014 @ 17:25
A22yLnK.png
#ANONIEMvrijdag 27 februari 2015 @ 21:39
Hoe zit het trouwens met de F1-manager? Komt die er nog dit jaar?
WESTvrijdag 27 februari 2015 @ 21:55
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:39 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe zit het trouwens met de F1-manager? Komt die er nog dit jaar?
Zijn we achter de schermen mee bezig. :)
#ANONIEMvrijdag 27 februari 2015 @ 21:55
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 21:55 schreef WEST het volgende:

[..]

Zijn we achter de schermen mee bezig. :)
Tof! Thanks!
caspervcvrijdag 27 februari 2015 @ 22:04
quote:
Die ogen van die dame @2:35! Epic :D
#ANONIEMzondag 8 maart 2015 @ 15:20
Misschien dat iemand dat hier weet:

Vorig jaar heb ik braaf de F1-app betaald en gedownload. Omdat die app er niet voor Windows is, heb ik de Android-versie via Bluestacks op PC en tablet gebruikt. Maar nu vraagt Bluestacks ineens 2 euro per maand, of ik moet allerlei andere gesponsorde zooi installeren en daar zit ik niet op te wachten. Wat is de eenvoudigste manier om zonder dat soort ellende tóch de volledige live timing op mijn PC-monitor te draaien?
sasquatschzondag 8 maart 2015 @ 15:24
Virtualbox met een android x86 image?
#ANONIEMzondag 8 maart 2015 @ 15:26
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
Virtualbox met een android x86 image?
Ga ik dat als computerleek snappen?
Nattekatzondag 8 maart 2015 @ 15:26
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:20 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien dat iemand dat hier weet:

Vorig jaar heb ik braaf de F1-app betaald en gedownload. Omdat die app er niet voor Windows is, heb ik de Android-versie via Bluestacks op PC en tablet gebruikt. Maar nu vraagt Bluestacks ineens 2 euro per maand, of ik moet allerlei andere gesponsorde zooi installeren en daar zit ik niet op te wachten. Wat is de eenvoudigste manier om zonder dat soort ellende tóch de volledige live timing op mijn PC-monitor te draaien?
Die zooi downloaden en er direct weer afgooien.
Nattekatzondag 8 maart 2015 @ 15:27
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
Virtualbox met een android x86 image?
Bluestacks is verreweg de beste emulator die er is ;)
#ANONIEMzondag 8 maart 2015 @ 15:29
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die zooi downloaden en er direct weer afgooien.
Werkt dat?
#ANONIEMzondag 8 maart 2015 @ 15:32
Hm. Die Virtualbox-route gaat 'm niet worden geloof ik.

Kut dat F1 niet gewoon ook een Windowsversie maakt.
Nattekatzondag 8 maart 2015 @ 15:32
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Werkt dat?
Bij mij wel.
#ANONIEMzondag 8 maart 2015 @ 15:32
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bij mij wel.
Tof. Ga ik dat doen. Thanks!
Sinister-D-zondag 8 maart 2015 @ 15:38
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:32 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Die Virtualbox-route gaat 'm niet worden geloof ik.

Kut dat F1 niet gewoon ook een Windowsversie maakt.
kut dat ze dat niet via een normale webbrowser aan de man brengen....
waarom tegenwoordig altijd een app voor alles }:| ik wil 1 scherm voor mijn neus voor m'n info, niet 10 toestellen om 1 race te volgen :{
#ANONIEMzondag 8 maart 2015 @ 15:40
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:38 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

kut dat ze dat niet via een normale webbrowser aan de man brengen....
waarom tegenwoordig altijd een app voor alles }:| ik wil 1 scherm voor mijn neus voor m'n info, niet 10 toestellen om 1 race te volgen :{
Dat ook ja.
Nattekatzondag 8 maart 2015 @ 15:41
Maar ehhh, geen Teamviewer nodig dit jaar? :+
#ANONIEMzondag 8 maart 2015 @ 15:44
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Maar ehhh, geen Teamviewer nodig dit jaar? :+
Als de nieuwe app (als die er eindelijk is) gewoon weer een tientje voor het hele seizoen kost... Lijkt me geen onoverkomelijk bedrag.
Sinister-D-zondag 8 maart 2015 @ 15:47
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Maar ehhh, geen Teamviewer nodig dit jaar? :+
voor mij iig niet, heb hem vorig jaar ook maar 3x gebruikt, daarna domweg vergeten. En na een herinstallatie van Windows heb ik T.V. niet meer geinstalleerd.....
sasquatschzondag 8 maart 2015 @ 16:04
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2015 15:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ga ik dat als computerleek snappen?
http://m.nl.softonic.com/(...)android-x86-op-je-pc
RingBewonerdinsdag 10 maart 2015 @ 21:23
Is het misschien nog een mogelijkheid dat Frijns een dezer dagen word aangekondigd als rijder bij het team van Haas?
sasquatschdinsdag 10 maart 2015 @ 21:28
Verwacht ik niet. Haas zoekt een ervaren rijder en een jonge Amerikaan (Alexander Rossi?).

Frijns gaat waarschijnlijk Blancpain GT Series rijden voor WRT Audi, zoals ook al in het F1 nieuwtjes topic gemeld is.
Sinister-D-dinsdag 10 maart 2015 @ 21:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
Verwacht ik niet. Haas zoekt een ervaren rijder en een jonge Amerikaan (Alexander Rossi?).

Rossi is idd al zo goed als zeker, en ik zie Vergne daar volgend jaar ook wel de kop op steken. Zou ook een verklaring kunnen zijn waarom Ferrari hem aangenomen heeft als ontwikkelingscoureur. Zo heeft Haas al direct een coureur in dienst met ervaring van de drivetrain, kan een verzoek zijn van Haas....
Nattekatwoensdag 11 maart 2015 @ 22:32
Is de OP al af? Dan kan er een nieuw topic gemaakt worden enzo :)
#ANONIEMvrijdag 13 maart 2015 @ 14:46
Ik zit de uitslagen van FP2 te bekijken. Hoe komt het dat er maar één Williams en één RBR gereden heeft? :?
sasquatschvrijdag 13 maart 2015 @ 14:56
quote:
5s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 14:46 schreef k_man het volgende:
Ik zit de uitslagen van FP2 te bekijken. Hoe komt het dat er maar één Williams en één RBR gereden heeft? :?
Motorproblemen. Ricciardo moet een volledig nieuwe motor inbouwen (zijn tweede van de vier dus al) en bij Williams was een lek de oorzaak.
Fervrijdag 13 maart 2015 @ 19:04
We krijgen weer heibel in het huwelijk Redbull-Renault
sasquatschvrijdag 13 maart 2015 @ 19:46
Volgens mij kunnen we beter hier verder: SPT / 2015 Formula 1 GP's #1 - Australian Grand Prix
nils7zaterdag 14 maart 2015 @ 07:25
Max P4 in Q1,
Mijn ingeving van morgen P3 kan nog steeds.

Denk dat ie vandaag P6 weet te kwalificeren :)
BaraCudazaterdag 14 maart 2015 @ 08:35
Max zal nog flink aan de bak moeten om dit jaar Sainz te verslaan.

Hoop dat het hem lukt, als je het eerste jaar niet je teamgenoot verslaat wordt het een lastig verhaal in de toekomst.
alwaysonholdzaterdag 14 maart 2015 @ 08:41
Nog even dus de beste stream tip om 720P Sky Sports F1 te kijken.

http://torrent-tv.ru/ website openen en dan de sky sports f1 stream openen. En dit programmatje installeren http://acestream.org/


Je laptop koppelen aan je tv, en enjoy! Super kwaliteit, veel beter dan die bagger streams.
Dvenzaterdag 14 maart 2015 @ 11:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2015 07:25 schreef nils7 het volgende:
Max P4 in Q1,
Mijn ingeving van morgen P3 kan nog steeds.

Denk dat ie vandaag P6 weet te kwalificeren :)
haha
Snakeyzaterdag 14 maart 2015 @ 11:17
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2015 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kunnen we beter hier verder: SPT / 2015 Formula 1 GP's #1 - Australian Grand Prix
Yep, daar verder.