WEST | maandag 24 november 2014 @ 10:55 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Droog en benauwd ![]() De BBC doet weer mee ![]() ![]() Vrijdag 21 November 10:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, 1e Vrije Training 14:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, 2e Vrije Training Zaterdag 22 November 11:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, 3e Vrije Training 13:45 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, Kwalificatie Zondag 23 November 13:00 - Formule 1: GP van Abu Dhabi, Race ![]() Vrijdag 21 November 9:55 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Practice 1 (BBC 2) 13:55 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Practice 2 (BBC 2) Zaterdag 22 November 10:55 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Practice 3 (BBC 2) 13:10 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix - Qualifying (BBC 1) Zondag 23 November 13:00 - Formula 1 2014, The Abu Dhabi Grand Prix (BBC 1) ![]() Zaterdag 21 November 13:40 - Formel 1: Qualifying Zondag 23 November 12:45 - Formel 1: Countdown 14:00 - Formel 1: Das Rennen 15:45 - Formel 1: Siegerehrung und Highlights ![]() Continue stream Continue stream 2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kwalificatie: m35-188-320 (Kan niks beloven) Race: m10-908-334 Afgelopen jaar was een gratis dienst, aangeboden door Nattekat, en zal vast weer worden voortgezet in 2015 Echter kost de app ook geld, donaties zijn daarom ook welkom ![]() Bitcoin:1NYXJUiMr4dTrDMMmt4U9RKiaA6Min8u2R Tip: Ga naar bitonic.nl en betaal vanaf daar direct naar dit adres met ideal | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 10:56 |
BBC jaarclip 2014 Hij staat op Youtube, maar voor dat de FOM het weer weghaalt ![]() | |
Parzival | maandag 24 november 2014 @ 10:56 |
zat ik toch mooi even op de eerste rij bij bocht 8! | |
Fiorano | maandag 24 november 2014 @ 10:58 |
Deze clip ![]() | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 11:03 |
Als mensen hem willen hebben moeten ze hun mailadres maar ff dm'en dan stuur ik hem op
| |
Rossdale | maandag 24 november 2014 @ 11:06 |
Hij staat ook op dumpert, die blijven hem sowieso wel hosten ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)f1_seizoen_2014.html | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 11:11 |
Klopt, alleen ik heb hem gedownload. Doe ik met alle F1 filmpjes voordat ze pleite zijn. ![]() | |
Dos37 | maandag 24 november 2014 @ 11:29 |
Nog 107 dagen ![]() Volgend jaar maar weer hup Vettel | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 11:32 |
Zijn er beelden van de test vandaag? | |
Peterselieman | maandag 24 november 2014 @ 11:33 |
Nee, ze testen morgen en woensdag | |
Syntix | maandag 24 november 2014 @ 11:35 |
Wat testen ze? | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 11:35 |
Dat is eigenlijk wel logisch, nu zitten ze nog te brunchen met een kater natuurlijk. | |
Karstman | maandag 24 november 2014 @ 11:36 |
Rookies | |
Peterselieman | maandag 24 november 2014 @ 11:41 |
niet alleen maar. Ook vaste rijders komen in actie. Wat ze testen is vaak niet bekend, omdat het ook kleine voor de buitenwereld niet zichtbare dingen kunnen zijn | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 11:43 |
Honda toch? | |
Peterselieman | maandag 24 november 2014 @ 11:44 |
Dat geldt voor McLaren, maar andere teams proberen ook allerlei zaken uit | |
Fiorano | maandag 24 november 2014 @ 11:45 |
Caterham doet met Will Stevens de test van de week. Gunstig dus dat E deel nemen iniedergeval. | |
Karstman | maandag 24 november 2014 @ 11:46 |
Tja ze zijn er nu toch en ze hebben in ieder geval 1 auto die gister heel de finish haalde... | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 11:47 |
En dan staat Alonso samen met Ron Dennis naast de baan te kijken met een stopwatch, voordat ie echt tekent. | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 11:48 |
En Max doet sowieso 1 dag de banden voor volgend jaar van pirelli | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 11:50 |
Alonso heeft niet zoveel keus meer ![]() Hoewel een contactje kan zomaar verscheurd worden.... ![]() | |
Fiorano | maandag 24 november 2014 @ 11:55 |
In een Torro Rosso? | |
Parzival | maandag 24 november 2014 @ 11:56 |
Had ik al gezegd dat ik vooraan zat ? ![]() ![]() | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 11:59 |
Cool, ben je er morgen dan ook bij? Wat ik trouwens nog afvraag, waarom was een kapotte ERS voldoende om helemaal achteraan te finishen, terwijl hetzelfde probleem in Canada nog een podium opleverde. | |
Peterselieman | maandag 24 november 2014 @ 12:05 |
Bij Rosberg trad het probleem destijds pas na de helft van de race op. Bovendien was Mercedes op die baan gigantisch veel sneller dan de rest, terwijl die voorsprong gisteren stukken kleiner was. Daar komt nog bij dat de problemen van Rosberg gisteren vele malen groter waren dan in Canada. | |
Parzival | maandag 24 november 2014 @ 12:08 |
![]() | |
Nattekat | maandag 24 november 2014 @ 12:10 |
Fantastisch plekje heb je daar ![]() Hoop zelf ook ooit daar naartoe te kunnen, eerst even wat rijker worden ![]() | |
Beach | maandag 24 november 2014 @ 12:16 |
Lijkt mij helemaal niet leuk een race kijken in de zandbak en principieel ben ik er ook tegen om naar zo'n streng islamitisch land te gaan eigenlijk. | |
Parzival | maandag 24 november 2014 @ 12:18 |
streng whaaaat? nog nooit geweest hier zeker.. er is gewoon alcohol.. vrouwen dragen wat ze willen.. en die zandbak.. eeeeehm.... dit is niet echt een zandbak.... Yas is meer een eiland met meerdere 5 sterren hotels, waterparken, het grootste winkelcentrum en het mooiste circuit! | |
Beach | maandag 24 november 2014 @ 12:19 |
Of was dat dan Qatar. | |
Parzival | maandag 24 november 2014 @ 12:19 |
denk dat je in de war bent met Saudi.. ook in Qatar krijg ik alcohol in mijn hotel.. | |
Nattekat | maandag 24 november 2014 @ 12:20 |
Bahrein is de zandbak, kleurloos circuit. | |
fathank | maandag 24 november 2014 @ 12:22 |
Alleen in de grote toeristenhotels, daarbuiten niet. | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 12:24 |
Ik zag dit weekend voldoende blote schouder, dijen en navels op tv. De dames in de gang naar het podium waren ook niet gesluierd. Alleen dat rosewater... | |
Rossdale | maandag 24 november 2014 @ 12:40 |
Als hij aanklopt bij Sauber, kan hij zo instappen hoor. Fuck die contracten ![]() | |
nils7 | maandag 24 november 2014 @ 13:12 |
De enige fatsoenlijke auto van dit jaar Is WK geworden gelukkig | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 13:13 |
De Williams was anders ook een prima bolide hoor. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 13:16 |
Dit is hier misschien al eens voorbij gekomen, maar ik vroeg het mij opeens af. Volgend jaar doet Honda weer mee als motorleverancier. Die hebben natuurlijk de afgelopen maanden een motor ontwikkeld met kennis van nu. Nu is het zo dat er geruchten zijn dat die motor niet genoeg vermogen levert. Die motor is dus ontwikkeld en verbeterd. Maar mag dat wel? Er was toch een engine-freeze? Ferrari en Renault mogen de motor namelijk niet meer ontwikkelen of aanpassen. Dus samengevat, hoe zit het met de stop op motorontwikkeling nu Honda dus een nieuwe motor heeft gebouwd, getest en heeft verbeterd. | |
nils7 | maandag 24 november 2014 @ 13:31 |
Honda doet nu officieel nog niet mee. Dus dan telt dat niet. Ze mochten alleen niet tijdens het seizoen testen met een auto van dit jaar vandaar de "film dag" van afgelopen week. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 13:37 |
Van die 'filmdag voor promotiedoeleinden' wist ik. Vroeg me af hoe het met de ontwikkeling zat en had dit vermoeden al, thanks voor de bevestiging. | |
Fir3fly | maandag 24 november 2014 @ 13:43 |
Als ik Ferrari was zou ik gewoon een sabbatical nemen in 2015 en 300 miljoen uitgeven aan een nieuwe motor. En dan in 2016 terugkomen en domineren. | |
sasquatsch | maandag 24 november 2014 @ 14:09 |
Die kunnen Alonso niet betalen. | |
Peterselieman | maandag 24 november 2014 @ 14:09 |
andersom wel ![]() | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 14:17 |
Juist en Qatar waar de MotoGP rijdt is ook één grote zandbak | |
nils7 | maandag 24 november 2014 @ 14:32 |
Denk dat we in NL blij mogen zijn met een faciliteit gelijk aan Bahrein maar goed...![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | maandag 24 november 2014 @ 14:42 |
Dat zeker, maar ik vind het verder maar een kleurloos circuit in een grote zandbak. Die nachtrace was al iets beter. Er zijn genoeg mooie circuits met prima faciliteiten die niet op de kalender staan. | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 14:44 |
https://www.google.nl/map(...)da3b794f31d833?hl=nl hier wordt je niet vrolijk van. | |
nils7 | maandag 24 november 2014 @ 14:48 |
Zoals? Ik heb er best wat bezocht en mij trok Magny-Cours en Istanbul Park mij t meeste aan. Dat ziet er een stuk kariger uit dan Bahrein, maar doelde meer op het circuit en de faciliteiten dan de locatie an sich. | |
Rossdale | maandag 24 november 2014 @ 14:53 |
Alonso kan heel Sauber opkopen volgens mij ![]() | |
Fiorano | maandag 24 november 2014 @ 15:02 |
Als je heeel goed kijkt dan is er een Honda motor zichtbaar![]() Turbo zou niet "Gesplit"zijn omdat de luchtinlaat langer is dan degene met de Mercedes motor. Edit: filmpje! | |
Rossdale | maandag 24 november 2014 @ 15:15 |
Wel typisch dat ze de geluidseffecten sowieso al vervormd hebben waardoor het geluid van de motor eigenlijk beter (hoger) klinkt dan in het echt ![]() | |
WEST | maandag 24 november 2014 @ 15:33 |
Nee in een ferrari..... ![]() | |
Fiorano | maandag 24 november 2014 @ 15:44 |
Dacht misschien Red Bull, maar das niet echt logisch natuurlijk. ![]() ![]() ![]() | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 15:51 |
Iemand nog een idee, wat ze bij Mercedes bedoelden met switch on, switch off? Rossberg: The car switched on and now the throttle is all over the pace! Hamilton: Please don;t switch off my car! | |
Rossdale | maandag 24 november 2014 @ 16:02 |
Ging dat niet over een bespaarmodus om met minimale belasting van de motor etc rond te kunnen rijden? | |
0108daniel | maandag 24 november 2014 @ 17:14 |
RIP Mark Webber ![]() | |
Nattekat | maandag 24 november 2014 @ 17:16 |
? | |
Fiorano | maandag 24 november 2014 @ 17:35 |
? | |
Weltschmerz | maandag 24 november 2014 @ 17:36 |
Dat is de kampioensmodus, alleen te bedienen vanuit de pit. | |
Beach | maandag 24 november 2014 @ 17:39 |
niet weten dat je die troll moet negeren | |
Geralt | maandag 24 november 2014 @ 18:22 |
Filmpje van de BBC vind ik maar zo zo. Veel gavere filmpjes van hun gezien de afgelopen jaren. Allemaal zo flets qua kleuren en beelden half wazig gemaakt en alles. Niet mijn ding. Sowieso snap ik niet dat een glitter en glamour wat toch ook wel een beetje aan F1 hangt allemaal met zulke fletse kleuren weergegeven wordt en waar dat goed voor is. Nee ik vind het niks. ![]() | |
Geralt | maandag 24 november 2014 @ 18:27 |
Die bv, vorig jaar hadden ze ook al van die fletse kleuren en de randen vervaagd en alles. Zo zie je toch geen kut van de actie. Nee, ik vind de jaarclip niet goed. Die van 2012 en daarvoor waren stukken beter wat mij betreft ![]() | |
0108daniel | maandag 24 november 2014 @ 18:36 |
whaha het team van hamilton heeft de banden van caterham lek gestoken | |
Geralt | maandag 24 november 2014 @ 18:40 |
http://www.autojunk.nl/20(...)-fuck-om-je-achtbaan![]() | |
Fiorano | maandag 24 november 2014 @ 18:42 |
![]() ![]() | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 18:44 |
Heerlijk droog weer. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 18:48 |
Wanneer stopt Ferrari nou eens met Italianen op belangrijke posities neer te zetten? ![]() ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)ld-als-ferrari-chef/ Eigenlijk is het sinds er Italianen op topposities zitten niks geweest, afgezien van de eerste jaren. Laatste keer met echt succes is 2008 geweest en sindsdien hebben Italianen de leiding en gaat het mis. Ze moeten weer een man als Brawn terughalen. | |
#ANONIEM | maandag 24 november 2014 @ 18:50 |
Ik hoop voorlopig niet, eigenlijk. Kunnen we Vettel lekker in het middenveld rond zien rijden ![]() | |
Parzival | maandag 24 november 2014 @ 19:01 |
ze waren volgens mij aan het proberen het systeem te resetten.. vanuit de pits was zo'n dame die daar verslag van deed (op de F1 app).. het was het gaspedaal en later ook nog de remmen die niet helemaal lekker werkten meer.. afgezien van zn hybrid systeem vielen er dus veel meer dingen uit.. uiteindelijk schreeuwde die door de microfoon dat zn auto op ubersafe moest staan.. en dat die wel ging proberen.. 5 ronden voor het einde van kwam vanuit de pits de vraag of die wilde nokken en binnen wilde komen, waarop die zei.. negative, I will finish this.. | |
Geralt | maandag 24 november 2014 @ 19:05 |
Dat zei Rosberg niet. En het team ook niet. Het team zei dat Nico binnen moest komen wegens teveel problemen met de auto en Nico zei daarop dat hij graag de race uit wilde rijden en het team gaf aan daar geen problemen mee te hebben als hij dat wilde. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:24 |
Tja en als Caterham een actie op touw zit om mee te doen dan is hier de algemene mening dat ze moeten opzouten omdat ze niet competitief genoeg zijn. Het is gewoon raar dat Ferrari dit zelf niet inziet. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:25 |
Dat vond ik ook een heel rare opmerking. Waarom de race eindigen met nog 3 rondes te gaan? Je kan daarmee namelijk zoveel verliezen en niks winnen. Raarste bericht over de boordradio dit jaar. | |
Geralt | maandag 24 november 2014 @ 19:28 |
Rosberg kon niks verliezen, hij reed al in een kansloze positie om nog Wereldkampioen te kunnen worden mocht Lewis uitvallen. Dan hadden er nog 2 uit moeten vallen, want inhalen was er gezien zijn problemen niet meer bij. Dus dan hadden en 3 man moeten uitvallen voor hem en had hij nog tig man ronden lang achter zich moeten houden. Dat was totaal onrealistisch. Dus Rosberg had niks te verliezen door naar binnen te gaan. Mercedes had ook niks te verliezen, want ze waren al Wereldkampioen. Dus ik begrijp even niet goed wat je bedoelt met je kan zoveel verliezen? ![]() | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:34 |
Gezichtsverlies, opgeven omdat je kansloos bent. Dat is een slechte mentaliteit, waarom zou je dat als team doen? Je weet dat je dan na afloop de hoon van toeschouwers en pers over je heen krijgt. Laat ik het omdraaien, je kan niks winnen. Geen ontwijking van grid-penalty bij een motorwissel, het sparen van de motor is zinloos en ook je versnellingsbak is bezig met de laatste race in die zin kan je dus echt helemaal niks winnen. Kijk als het nou de voorlaatste race was en het puntenverschil zou met uitvallen iets van 10 punten in het voordeel van Rosberg zijn en daarmee mag je straffeloos je bak en motor wisselen dan kan je wat winnen, nu niet. | |
Geralt | maandag 24 november 2014 @ 19:35 |
Ow zo. Nouja misschien maar goed dat Nico per se de race wilde finishen. Dat toonde potverdomme wel karakter. Ik had dat kutding gewoon de vangrail in geflikkerd en was vertrokken ![]() | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:37 |
Ik dus ook denk ik. Ik zou echt zwaar gefrustreerd zijn dat het aan de auto ligt en niet aan mijzelf. Maar juist dat zou voor mij ook een reden zijn om te blijven rijden, dan heb je het tenminste geprobeerd, wie niet waagt wie niet wint. Vind het wel tof dat Rosberg doorreed, toonde inderdaad karakter. | |
PirE | maandag 24 november 2014 @ 19:38 |
Gewoon zoals Senna en Prost in de 1e bocht eruitvliegen. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:38 |
Toen waren de problemen er nog niet voor Rosberg. | |
PirE | maandag 24 november 2014 @ 19:40 |
Was ook meer een tip voor Hamilton. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:43 |
Ach, die vergelijking heb ik vaker gehoord maar waarom zou Hamilton dat doen? Was waarschijnlijk een diskwalificatie geweest en ik vind dat Senna alle reden had om Prost van de baan te douwen, je weet hoe hij een jaar eerder gruwelijk genaait is door de toen grotendeels Franse FIA? | |
Fir3fly | maandag 24 november 2014 @ 19:45 |
Ah de bekende 'two wrongs make a right'. Je vergeet even dat de FIA hem dus niet diskwalificeerde voor die belachelijke beuk. Zoals Schumacher in 1997 wel gebeurde. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:47 |
Welke beuk? Prost probeerde Senna van de baan te beuken, een jaar later stuurt Prost in terwijl Senna daar overduidelijk rijdt, dan ben je toch gewoon een enorme debiel? | |
Fir3fly | maandag 24 november 2014 @ 19:49 |
![]() | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 19:52 |
Hier Prost die echt een meter of 4 voor de bocht instuurt: En hier Prost die instuurt terwijl Senna daar rijdt: Bij de eerste is Prost duidelijk fout en word Senna daarna keihard genaait. Bij de tweede stuurt Prost domweg in terwijl Senna daar de lijn heeft, wat snap je daar niet aan? | |
Fir3fly | maandag 24 november 2014 @ 19:56 |
Senna ramt Prost gewoon in dat tweede filmpje. Heeft ie zelf ook toegegeven. En hij kwam er mee weg. | |
ButtonenLiverpoolfan | maandag 24 november 2014 @ 20:00 |
The good times. | |
sasquatsch | maandag 24 november 2014 @ 20:08 |
Nee, hij liet bewust zijn wagen staan. Is wat anders dan een beuk uitdelen (door van je lijn af te wijken) zoals Schumacher deed. Meer te vergelijken met Rosberg en Hamilton in Spa. | |
Fer | maandag 24 november 2014 @ 20:33 |
Voor zover ik weet, was al jaren niet meer mogelijk de auto vanaf de pits te sturen. Alleen uit te lezen. Het zijn de rijders die aan knopjes op het stuur moeten draaien. | |
sasquatsch | maandag 24 november 2014 @ 20:45 |
Dat klopt. Informatie mag alleen van de auto naar de pits, niet van de pits naar de auto. Dat is verboden. | |
nils7 | maandag 24 november 2014 @ 21:58 |
Ben benieuwd of ze op basis van robots etc. of automatisering een F1 auto net zo snel kunnen laten gaan over de baan. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 22:07 |
Ja, en dat was niet geheel onterecht gezien een jaartje eerder. Was een goedmakertje kan je niet ontkennen. | |
RingBewoner | maandag 24 november 2014 @ 22:10 |
Discussie met deze man is zinloos, waarschijnlijk een fan van Prost ofzo. | |
Bluurgh | maandag 24 november 2014 @ 22:48 |
Kimi heeft 't slechtste resultaat voor Ferrari sinds 1980, toen (na een volledig seizoen) Scheckter en Villeneuve buiten de top 10 eindigden. Er waren er daarna nog een paar maar die reden dus geen volledig seizoen. | |
Kleffe_Dop | maandag 24 november 2014 @ 23:55 |
Ai... ![]() | |
Geralt | dinsdag 25 november 2014 @ 06:24 |
Dat is Kimi niet volledig aan te rekenen. Hij zit met een auto die niet bij zn rijstijl past en met de slechtste auto sinds jaaaaaaren. Ferrari als geheel is al lang niet meer zo fucking slecht geweest. | |
Sinister-D- | dinsdag 25 november 2014 @ 07:26 |
het is vanaf nu gewoon wachten op de "het ligt geheel in de lijn der verwachtingen" -opmerking ![]() | |
Fer | dinsdag 25 november 2014 @ 10:25 |
Daarom hebben ze electronica in 94 grotendeels uitgebannen. Die auto;s uit 93 trokken vanzelf al de goede kant op bij een bocht, bijna dan. | |
sasquatsch | dinsdag 25 november 2014 @ 10:36 |
Niet daarom. Ferrari was niet in staat een goede actieve ophanging te maken en weigerden die van Lotus te kopen. Toen besloot de FIA maar om de actieve ophanging te verbannen. Bron: RTL GP Magazine | |
sasquatsch | dinsdag 25 november 2014 @ 10:40 |
En dit is wat F1 Fanatic zegt over de aanstelling van Arrivabene bij Ferrari.
| |
Fer | dinsdag 25 november 2014 @ 10:40 |
Nu laat je voor het gemak de automatische bakken, die voor iedere bocht geprogrammeerd werden. De ABS, traction control met gecontroleerde wielspin en differentieel wat al hielp insturen mee. | |
nils7 | dinsdag 25 november 2014 @ 10:41 |
Ben toch benieuwd of ze sneller kunnen dan een mens.... | |
sasquatsch | dinsdag 25 november 2014 @ 10:48 |
Nee, alle elektronische hulpmiddelen werden verboden, maar de oorsprong van deze ban zou liggen in het feit dat Ferrari niet in staat was een goede actieve ophanging te maken. Dus besloot men maar alle elektronische hulpmiddelen te verbieden. | |
Fer | dinsdag 25 november 2014 @ 11:00 |
In die lijn zou dan in 2016 de hybride turbo afgeschaft worden en kunnen ze weer 2 uitlaten in die diffuser laten blazen. | |
sasquatsch | dinsdag 25 november 2014 @ 11:06 |
Nee, dan rijdt Red Bull weer vooraan en niet Ferrari. Ik zie ze eerder de gedeeltelijke engine freeze (laten) opheffen. | |
sasquatsch | dinsdag 25 november 2014 @ 11:43 |
Ook Autosport meldt dat de aanstelling van Arrivabene te maken heeft met de invloed van Ferrari op de Formule 1.
| |
DeeBee | dinsdag 25 november 2014 @ 12:01 |
![]() | |
Fir3fly | dinsdag 25 november 2014 @ 12:39 |
![]() | |
Beach | dinsdag 25 november 2014 @ 12:50 |
Jack Plooij | |
Fer | dinsdag 25 november 2014 @ 12:52 |
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning. Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was. Het belang van Ferrari in de F1 is heel anders dan de andere teams. Een normale fabrikant zou in dit stadium eruit getrokken zijn, maar dat is voor Ferrari geen optie. Zij hebben de F1 nodig voor hun merk en verdienmodel. | |
Marks | dinsdag 25 november 2014 @ 13:51 |
Belgie 1994, met de chicane in de eau rouge ![]() ![]() | |
Marks | dinsdag 25 november 2014 @ 13:53 |
Helemaal mee eens, wat een clip ![]() Het is echt totaal onoverzichtelijk, chaotisch, onduidelijk, over de top qua bewerking en effecten. Zoals ik de hele BBC F1 uitzendingen over de top vind, met een wannabee Murray Walker commentator ![]() Dit blijven gewoon de besten.... http://www.youtube.com/results?search_query=rtl+jaarclip ![]() | |
WEST | dinsdag 25 november 2014 @ 14:03 |
Dat is destijds gedaan na het ongeval van Senna. Dus ook wel te begrijpen. hier een mooie filmpje van door de Eau Rouge van 1991 - 2013 (1994 zit er niet in door die chicane destijds) [ Bericht 29% gewijzigd door WEST op 25-11-2014 14:08:56 ] | |
Nattekat | dinsdag 25 november 2014 @ 14:21 |
Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste ![]() En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen. | |
WEST | dinsdag 25 november 2014 @ 14:22 |
inderdaad | |
Marks | dinsdag 25 november 2014 @ 16:28 |
Nou, dit jaar was het beter dan vorig jaar. Veel minder grip, vorig jaar was het als ze op rails reden. Wat niet weg neemt dat ze van mij er gewoon 2,3 of 400 pk bij mogen gooien (zoals G. Berger ook opperde...) voor meer spektakel, meer stuurmansinvloed... | |
M.Melandri | dinsdag 25 november 2014 @ 16:59 |
Voor het seizoen 2005 bedachten ze wel een regel om Ferrari te stoppen, maar dat vergeet men vaak. | |
twiFight | dinsdag 25 november 2014 @ 22:10 |
Nou, dat is nog zeer de vraag. Er zijn testen gedaan met sportauto's (maar niets als open wheel/GP/Fx wagens of zo) waarbij de kunstmatige intelligentie weliswaar prima rijd en ook in de buurt komt, maar nog niet helemaal. Ik ga er allerzins van uit dat dit over 5-10 jaar wel mogelijk is. De reden die ze opgaven dat de KI nog niet zo snel is als een menselijke coureur is dat de menselijke coureur, met zijn ervaring, beter kan aanvoelen wat een auto gaat doen en daar op kan anticiperen. En daar zit ook een beetje het nadeel van electronica: het is in principe altijd reactief. Een mens kan pro-actief handelen. Ik denk dat deze factor nog meer speelt in de F1. Een coureur moet zoveel aanvoelen... banden, windrichting, temperatuur remmen/banden/baan, fuel load, baanconditie, etc., maar kan ook beter vooruitzien op de baan bij bijvoorbeeld regen of water op de baan. Dat is heel moeilijk te programmeren. Daar tegenover staat natuurlijk dat electronica ook genoeg voordelen kan hebben. Geen last van G-krachten, veel snellere responstijd, geen vermoeidheid (als je het over een hele race zou bekijken). Maar het is een vergelijking waar je veel te laat mee bent, want een F1 wagen zit al stampvol met electronica. Die grens is dus niet duidelijk te leggen. Je kunt niet 'man vs. machine' vergelijken, want de wagens (incl. rijder) zijn al grotendeels een (robot)machine. | |
twiFight | dinsdag 25 november 2014 @ 22:15 |
Tsja, ik roep het al het hele jaar, maar de vroeger was alles beter zeikerds zijn er blind voor. Blijkbaar denkt bijna iedereen dat regeltjes nu alles verzieken en het vroeger spanning, drama, spektakel en puur racen was. Op sommige vlakken ja, maar de races waren regelmatig zaaddodend saai. Races waarbij P2 niet binnen 20 seconden van P1 kwam. Amper gevechten op de baan en als er al een gevecht was dan kwam dat vaak niet eens in beeld. Races waarbij het niet zeldzaam was dat de raceleider een back marker TWEE keer lapte. Ik ben met lang niet elke verandering blij, maar de F1 is echt wel spannender gemaakt (vergeleken bij begin jaren 90 in ieder geval). DRS is een mooie om op af te geven, maar vergeet niet dat voor die tijd coureurs die 2 sec. sneller waren per rondje niet voorbij iemand konden komen. En dat had weinig te maken met skill. Banden zijn ook weer zo iets. Pirelli is kut, dit, dat. In Sochi heb je kunnen zien wat voor een teringvoorspelbare race de harde banden brengen, amper strijd, amper verschil in strategie. | |
Fer | dinsdag 25 november 2014 @ 22:16 |
Om vervolgens Michelin (Indianapolis) en Renault (massadempers) weer weg te jagen. | |
Nattekat | dinsdag 25 november 2014 @ 23:24 |
![]() Brrr.... ![]() Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd ![]() | |
twiFight | dinsdag 25 november 2014 @ 23:27 |
Zoek een ander favo team voor een paar jaar. Dan kan Ferrari ondertussen zijn shit op orde krijgen ![]() | |
Nattekat | dinsdag 25 november 2014 @ 23:31 |
Was dit jaar ook al aardig met Massa meegelift, dat gaat geen probleem worden ![]() Je moest eens weten hoe ik op die bank zat zondag ![]() | |
twiFight | dinsdag 25 november 2014 @ 23:33 |
Niet zo vaak editen jij ![]() Ja ik mag Williams graag en hoop op weer wat gloriejaren. Had het mooi gevonden als Williams had gewonnen (gezien het seizoen Bottas liever dan Massa), maar helaas. Wel het beste resultaat in lange tijd! | |
4-elements | dinsdag 25 november 2014 @ 23:35 |
Klinkt bekend. Heb hetzelfde probleem. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 25 november 2014 @ 23:36 |
Beschamende spelfouten mogen verborgen worden ![]() | |
M.Melandri | woensdag 26 november 2014 @ 00:20 |
Dus omdat Michelin verschrikkelijk veel risico nam en daardoor met McLaren en Renault oppermachtig was moest Ferrari ook nog maar instemmen met een chicane? Bandenwissels ineens verbieden was echt een idiote manier om de Ferrari/Bridgestone combinatie te stoppen. | |
nils7 | woensdag 26 november 2014 @ 09:40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bron | |
Nattekat | woensdag 26 november 2014 @ 09:42 |
Pffffff ![]() Wanneer gaat die oude eindelijk het graf in? | |
nils7 | woensdag 26 november 2014 @ 09:43 |
Overigens is het hoogste bedrag 65 mln wat Singapore jaarlijks betaald. | |
Nattekat | woensdag 26 november 2014 @ 09:50 |
Singapore is tenminste een mooie plek met goede sfeer. Qatar valt in de categorie Bahrein... | |
nils7 | woensdag 26 november 2014 @ 10:01 |
Ik kop 'm alvast in Dubai Motorcity | |
Nattekat | woensdag 26 november 2014 @ 10:07 |
Genoeg stratencircuits. | |
WEST | woensdag 26 november 2014 @ 10:16 |
![]() het enige voordeel is het zijn geen vroeg uit bed races. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 26 november 2014 @ 10:27 |
Weer zo'n circuit in een schimmig land waar je eigenlijk geen zaken mee wil doen. ![]() Valt in de categorie Bahrain, Azerbeidjan, Rusland, etc. | |
Rossdale | woensdag 26 november 2014 @ 10:39 |
Ach de komende jaren zie je tenminste geen vingertje ![]() | |
Fir3fly | woensdag 26 november 2014 @ 10:39 |
Voor mij is het makkelijker, mijn tweede favoriet bij mijn favoriete team. Ik heb het moelijker met Alonso bij McLaren, een team dat ik haat ![]() | |
Bluurgh | woensdag 26 november 2014 @ 11:01 |
Helemaal gelijk, tuurlijk waren er gave races en dat de auto's er bruter uitzagen en brutere motoren hadden was prachtig, maar de statistieken zijn in dat opzicht veelzeggend. Vergelijk een race uit '86 waarbij het kampioenschap met twee punten verschil beslist werd en een race uit dit jaar, waar Mercedes oppermachtig was: ![]() Deze is misschien wat extreem ![]() | |
twiFight | woensdag 26 november 2014 @ 11:08 |
Kies je nu expres een race uit waar uitgerekend Keke Rosberg uitviel met electrische problemen, waar Nico Rosberg het kampioenschap afgelopen weekend misliep door problemen met de electronica in de power unit? ![]() | |
Bluurgh | woensdag 26 november 2014 @ 11:13 |
Nee het is dat je het zegt ![]() ![]() | |
sasquatsch | woensdag 26 november 2014 @ 11:16 |
Nico liep het kampioenschap niet mis. Zelfs al zou hij de race gewonnen hebben was hij nog geen kampioen. ![]() | |
twiFight | woensdag 26 november 2014 @ 11:25 |
Nou hij liep het wel mis (zoek de definitie van mislopen maar op), maar het klopt dat dat niet alleen maar door de electrische problemen kwam. Dat vond ik overigens wel sympathiek van hem richting het team tijdens de interviews nadertijd. Waar de interviewer insinueerde dat hij het kampioenschap verloor door de electrische problemen was Nico nuchter genoeg om te beseffen dat hij zonder die problemen ook geen kampioen was geworden en in die zin het team niet de schuld heeft. | |
#ANONIEM | woensdag 26 november 2014 @ 18:04 |
Ik vond zijn houding tijdens en na de race sowieso bewonderenswaardig. Heeft hem - in ieder geval bij mij - veel credits opgeleverd. | |
Max23 | woensdag 26 november 2014 @ 18:42 |
Vandaag was Verstappen derde, stuk beter dan gisteren ondanks wederom wat mechanische problemen. http://www.nu.nl/sport/39(...)ag-in-abu-dhabi.html | |
Fer | woensdag 26 november 2014 @ 19:43 |
Honda 3 rondjes.... Wat voor blokken gebruiken de andere teams eigenlijk, nieuwe? Dat ze opeens zoveel km kunnen maken. | |
twiFight | woensdag 26 november 2014 @ 20:21 |
Maak ik mij absoluut geen zorgen over. RBR had na de 2e wintertest niet bijster veel meer rondjes dan dat gereden en die hebben gewoon 3 races gewonnen dit jaar. | |
Marks | vrijdag 28 november 2014 @ 10:28 |
Ik ga wel mee met dat de F1 toen per se beter was dan nu. Maar om op basis van een uitslag vast te gaan stellen of een race mooi was, kan ook weer niet ![]() | |
Marks | vrijdag 28 november 2014 @ 10:31 |
Chaos theory.... Butterfly effect... Als Nico niet stuk was gegaan, was alles anders geweest. Stel dat Lewis Rosberg dan steeds in zijn spiegels zag, dat had een andere invloed op de gedachten van Lewis dan nu. En wellicht had hij dan ook anders gereden, iets meer druk toch en wellicht ook een fout? | |
twiFight | vrijdag 28 november 2014 @ 10:41 |
Wellicht, wellicht, wellicht. Maar gedurende het jaar heeft Lewis vaak zat laten zien dat hij die druk wel hebben kan. En het kon evengoed zijn dat Nico door de druk om in te moeten halen een foutje maakt, door bv. een rempunt te missen. Of dat ze bij een inhaalactie samen van de baan waren gegaan. Er was van alles mogelijk, maar wat nodig was om Nico kampioen te maken was na de start gewoon erg onwaarschijnlijk. | |
nils7 | vrijdag 28 november 2014 @ 13:32 |
Lewis kon gewoon tweede worden en dan was ie nog WK dus al had Nico 'm ingehaald dan had ie zich nog niet druk gemaakt. | |
Sinister-D- | vrijdag 28 november 2014 @ 14:11 |
En Nico kon ook 2de liggen terwijl Lewis zijn ERS systeem kon gaan falen...... Oftewel: als, wellicht, of, misschien enzovoort telt niet meer. | |
SiGNe | zaterdag 29 november 2014 @ 18:21 |
![]() ![]() | |
_Administr8or_ | zaterdag 29 november 2014 @ 18:30 |
| |
Fir3fly | zaterdag 29 november 2014 @ 18:45 |
![]() | |
Peterselieman | zaterdag 29 november 2014 @ 18:59 |
Vettel de Viking? ![]() | |
IJsdraakje | zaterdag 29 november 2014 @ 19:51 |
![]() | |
flipsen | zaterdag 29 november 2014 @ 22:51 |
Vond het origineel leuker, met die taxi chauffeur en de klant op de achterbank. Wie was dat ook weer? Vond Vettel ook wel herkenbaar eigenlijk. | |
Rossdale | zaterdag 29 november 2014 @ 22:54 |
Valt ook wel op dat beide auto's infinity's zijn ![]() | |
twiFight | zondag 30 november 2014 @ 00:00 |
Ik ken alleen eentje met Jeff Gordon die op een 'test drive' gaat en dan voor de politie vlucht. | |
flipsen | zondag 30 november 2014 @ 02:59 |
Die bedoelde ik ja! Die was wel erg tof | |
Wertha | zondag 30 november 2014 @ 11:11 |
Zal wel toeval zijn. | |
Fiorano | zondag 30 november 2014 @ 12:24 |
Dat denk ik niet. | |
chufi | zondag 30 november 2014 @ 13:22 |
Om 14:00 F1 2014 jaaroverzicht op Sport 1 (90 min.) | |
Beach | woensdag 3 december 2014 @ 17:25 |
![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 februari 2015 @ 21:39 |
Hoe zit het trouwens met de F1-manager? Komt die er nog dit jaar? | |
WEST | vrijdag 27 februari 2015 @ 21:55 |
Zijn we achter de schermen mee bezig. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 27 februari 2015 @ 21:55 |
Tof! Thanks! | |
caspervc | vrijdag 27 februari 2015 @ 22:04 |
Die ogen van die dame @2:35! Epic ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 maart 2015 @ 15:20 |
Misschien dat iemand dat hier weet: Vorig jaar heb ik braaf de F1-app betaald en gedownload. Omdat die app er niet voor Windows is, heb ik de Android-versie via Bluestacks op PC en tablet gebruikt. Maar nu vraagt Bluestacks ineens 2 euro per maand, of ik moet allerlei andere gesponsorde zooi installeren en daar zit ik niet op te wachten. Wat is de eenvoudigste manier om zonder dat soort ellende tóch de volledige live timing op mijn PC-monitor te draaien? | |
sasquatsch | zondag 8 maart 2015 @ 15:24 |
Virtualbox met een android x86 image? | |
#ANONIEM | zondag 8 maart 2015 @ 15:26 |
Ga ik dat als computerleek snappen? | |
Nattekat | zondag 8 maart 2015 @ 15:26 |
Die zooi downloaden en er direct weer afgooien. | |
Nattekat | zondag 8 maart 2015 @ 15:27 |
Bluestacks is verreweg de beste emulator die er is ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 maart 2015 @ 15:29 |
Werkt dat? | |
#ANONIEM | zondag 8 maart 2015 @ 15:32 |
Hm. Die Virtualbox-route gaat 'm niet worden geloof ik. Kut dat F1 niet gewoon ook een Windowsversie maakt. | |
Nattekat | zondag 8 maart 2015 @ 15:32 |
Bij mij wel. | |
#ANONIEM | zondag 8 maart 2015 @ 15:32 |
Tof. Ga ik dat doen. Thanks! | |
Sinister-D- | zondag 8 maart 2015 @ 15:38 |
kut dat ze dat niet via een normale webbrowser aan de man brengen.... waarom tegenwoordig altijd een app voor alles ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 maart 2015 @ 15:40 |
Dat ook ja. | |
Nattekat | zondag 8 maart 2015 @ 15:41 |
Maar ehhh, geen Teamviewer nodig dit jaar? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 8 maart 2015 @ 15:44 |
Als de nieuwe app (als die er eindelijk is) gewoon weer een tientje voor het hele seizoen kost... Lijkt me geen onoverkomelijk bedrag. | |
Sinister-D- | zondag 8 maart 2015 @ 15:47 |
voor mij iig niet, heb hem vorig jaar ook maar 3x gebruikt, daarna domweg vergeten. En na een herinstallatie van Windows heb ik T.V. niet meer geinstalleerd..... | |
sasquatsch | zondag 8 maart 2015 @ 16:04 |
http://m.nl.softonic.com/(...)android-x86-op-je-pc | |
RingBewoner | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:23 |
Is het misschien nog een mogelijkheid dat Frijns een dezer dagen word aangekondigd als rijder bij het team van Haas? | |
sasquatsch | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:28 |
Verwacht ik niet. Haas zoekt een ervaren rijder en een jonge Amerikaan (Alexander Rossi?). Frijns gaat waarschijnlijk Blancpain GT Series rijden voor WRT Audi, zoals ook al in het F1 nieuwtjes topic gemeld is. | |
Sinister-D- | dinsdag 10 maart 2015 @ 21:33 |
Rossi is idd al zo goed als zeker, en ik zie Vergne daar volgend jaar ook wel de kop op steken. Zou ook een verklaring kunnen zijn waarom Ferrari hem aangenomen heeft als ontwikkelingscoureur. Zo heeft Haas al direct een coureur in dienst met ervaring van de drivetrain, kan een verzoek zijn van Haas.... | |
Nattekat | woensdag 11 maart 2015 @ 22:32 |
Is de OP al af? Dan kan er een nieuw topic gemaakt worden enzo ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:46 |
Ik zit de uitslagen van FP2 te bekijken. Hoe komt het dat er maar één Williams en één RBR gereden heeft? ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 13 maart 2015 @ 14:56 |
Motorproblemen. Ricciardo moet een volledig nieuwe motor inbouwen (zijn tweede van de vier dus al) en bij Williams was een lek de oorzaak. | |
Fer | vrijdag 13 maart 2015 @ 19:04 |
We krijgen weer heibel in het huwelijk Redbull-Renault | |
sasquatsch | vrijdag 13 maart 2015 @ 19:46 |
Volgens mij kunnen we beter hier verder: SPT / 2015 Formula 1 GP's #1 - Australian Grand Prix | |
nils7 | zaterdag 14 maart 2015 @ 07:25 |
Max P4 in Q1, Mijn ingeving van morgen P3 kan nog steeds. Denk dat ie vandaag P6 weet te kwalificeren ![]() | |
BaraCuda | zaterdag 14 maart 2015 @ 08:35 |
Max zal nog flink aan de bak moeten om dit jaar Sainz te verslaan. Hoop dat het hem lukt, als je het eerste jaar niet je teamgenoot verslaat wordt het een lastig verhaal in de toekomst. | |
alwaysonhold | zaterdag 14 maart 2015 @ 08:41 |
Nog even dus de beste stream tip om 720P Sky Sports F1 te kijken. http://torrent-tv.ru/ website openen en dan de sky sports f1 stream openen. En dit programmatje installeren http://acestream.org/ Je laptop koppelen aan je tv, en enjoy! Super kwaliteit, veel beter dan die bagger streams. | |
Dven | zaterdag 14 maart 2015 @ 11:08 |
haha | |
Snakey | zaterdag 14 maart 2015 @ 11:17 |
Yep, daar verder. |