Nee, alle elektronische hulpmiddelen werden verboden, maar de oorsprong van deze ban zou liggen in het feit dat Ferrari niet in staat was een goede actieve ophanging te maken. Dus besloot men maar alle elektronische hulpmiddelen te verbieden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu laat je voor het gemak de automatische bakken, die voor iedere bocht geprogrammeerd werden. De ABS, traction control met gecontroleerde wielspin en differentieel wat al hielp insturen mee.
quote:...
A letter sent to Ferrari staff - a copy of which has seen by AUTOSPORT - offers key insight into his motivation, hinting it was not about 2014's poor results or doubts over the restructuring.
Instead Marchionne's concern is having the right man to get Ferrari back to a central role in F1.
"I am fully committed to ensure Ferrari maintains its position of influence in the governance of F1," Marchionne wrote.
That ability to influence F1's corridors of power appears fundamental to the change.
It is believed that Mattiacci was not as close to the still all-powerful Bernie Ecclestone as other Ferrari bosses had been.
There are even suggestions Mattiacci rubbed Ecclestone up the wrong way with his approach to Ferrari's revival and his demands for wider F1 changes.
You only need to ask former Williams CEO Adam Parr about how a team risks isolation if one of its chiefs does not get on with Ecclestone.
In Arrivabene (pictured with Ecclestone above), Ferrari has someone who not only knows how Ecclestone works, but has been one of his closest allies for decades via his role with long-time F1 sponsor Philip Morris (Marlboro).
It was no surprise to see F1's commercial supremo visiting Marlboro's Madonna di Campiglio ski camps.
F1 INFLUENCE
Arrivabene has sat on the F1 Commission for years, so knows how the sport works and the best ways to influence its future shape.
As Marchionne wrote: "Maurizio brings a unique set of experiences with him. In addition to his long-standing relationship with our team, he has also served on the F1 Commission and is already keenly aware of the challenges we face.
"He has a thorough understanding of the governance mechanisms and requirements of the sport, the level of competition and the challenges of the circuit.
"He has also been a constant source of innovative ideas for the revitalisation of F1.
"In Maurizio, I see the qualities of someone who leads by his strong personal example, his professionalism, and the integrity of his decisions - in short by the type of person he is."
Marchionne knows that success on track will not come quickly, but equally much of the restructuring is now in place. It just needs time.
If Ferrari has a bigger overall influence in F1, perhaps it can fast-track ways to make itself more competitive.
Just as Mattiacci wanted a driver focused only on what was best for Ferrari, Marchionne has decided Arrivabene is the best man to do that from the boardroom.
"We all know how important a healthy team spirit is, particularly at this time," he wrote.
"The kind of spirit that can only come from a group of people who believe strongly in a project and are prepared to share the commitment, sacrifices and results."
quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet daarom. Ferrari was niet in staat een goede actieve ophanging te maken en weigerden die van Lotus te kopen. Toen besloot de FIA maar om de actieve ophanging te verbannen.
Bron: RTL GP Magazine
Jack Plooijquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Ik vind het een mooi blad maar ik vind het verbazingwekkend hoe ongelooflijk anti-Ferrari ze kunnen zijn. Wie is ook al weer de hoofdredacteur?
Belgie 1994, met de chicane in de eau rougequote:Op dinsdag 25 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning.
Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was.
Het belang van Ferrari in de F1 is heel anders dan de andere teams. Een normale fabrikant zou in dit stadium eruit getrokken zijn, maar dat is voor Ferrari geen optie. Zij hebben de F1 nodig voor hun merk en verdienmodel.
Helemaal mee eens, wat een clipquote:Op maandag 24 november 2014 18:27 schreef Geralt het volgende:
Die bv, vorig jaar hadden ze ook al van die fletse kleuren en de randen vervaagd en alles. Zo zie je toch geen kut van de actie.
Nee, ik vind de jaarclip niet goed. Die van 2012 en daarvoor waren stukken beter wat mij betreft
Dat is destijds gedaan na het ongeval van Senna. Dus ook wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:51 schreef Marks het volgende:
[..]
Belgie 1994, met de chicane in de eau rouge![]()
Wow... De versie van het grind is veruit de mooistequote:Op dinsdag 25 november 2014 14:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat is destijds gedaan na het ongeval van Senna. Dus ook wel te begrijpen.
hier een mooie filmpje van door de Eau Rouge van 1991 - 2013 (1994 zit er niet in door die chicane destijds)
inderdaadquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste![]()
En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen.
Nou, dit jaar was het beter dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste![]()
En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen.
Voor het seizoen 2005 bedachten ze wel een regel om Ferrari te stoppen, maar dat vergeet men vaak.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:06 schreef sasquatsch het volgende:
Nee, dan rijdt Red Bull weer vooraan en niet Ferrari.
Ik zie ze eerder de gedeeltelijke engine freeze (laten) opheffen.
Nou, dat is nog zeer de vraag. Er zijn testen gedaan met sportauto's (maar niets als open wheel/GP/Fx wagens of zo) waarbij de kunstmatige intelligentie weliswaar prima rijd en ook in de buurt komt, maar nog niet helemaal. Ik ga er allerzins van uit dat dit over 5-10 jaar wel mogelijk is. De reden die ze opgaven dat de KI nog niet zo snel is als een menselijke coureur is dat de menselijke coureur, met zijn ervaring, beter kan aanvoelen wat een auto gaat doen en daar op kan anticiperen. En daar zit ook een beetje het nadeel van electronica: het is in principe altijd reactief. Een mens kan pro-actief handelen. Ik denk dat deze factor nog meer speelt in de F1. Een coureur moet zoveel aanvoelen... banden, windrichting, temperatuur remmen/banden/baan, fuel load, baanconditie, etc., maar kan ook beter vooruitzien op de baan bij bijvoorbeeld regen of water op de baan. Dat is heel moeilijk te programmeren.quote:Op maandag 24 november 2014 21:58 schreef nils7 het volgende:
Ben benieuwd of ze op basis van robots etc. of automatisering een F1 auto net zo snel kunnen laten gaan over de baan.
Tsja, ik roep het al het hele jaar, maar de vroeger was alles beter zeikerds zijn er blind voor. Blijkbaar denkt bijna iedereen dat regeltjes nu alles verzieken en het vroeger spanning, drama, spektakel en puur racen was. Op sommige vlakken ja, maar de races waren regelmatig zaaddodend saai. Races waarbij P2 niet binnen 20 seconden van P1 kwam. Amper gevechten op de baan en als er al een gevecht was dan kwam dat vaak niet eens in beeld. Races waarbij het niet zeldzaam was dat de raceleider een back marker TWEE keer lapte. Ik ben met lang niet elke verandering blij, maar de F1 is echt wel spannender gemaakt (vergeleken bij begin jaren 90 in ieder geval).quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning.
Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was.
Om vervolgens Michelin (Indianapolis) en Renault (massadempers) weer weg te jagen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Voor het seizoen 2005 bedachten ze wel een regel om Ferrari te stoppen, maar dat vergeet men vaak.
Was dit jaar ook al aardig met Massa meegelift, dat gaat geen probleem wordenquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:27 schreef twiFight het volgende:
Zoek een ander favo team voor een paar jaar. Dan kan Ferrari ondertussen zijn shit op orde krijgen
Klinkt bekend. Heb hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Brrr....
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |