Nee, alle elektronische hulpmiddelen werden verboden, maar de oorsprong van deze ban zou liggen in het feit dat Ferrari niet in staat was een goede actieve ophanging te maken. Dus besloot men maar alle elektronische hulpmiddelen te verbieden.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Nu laat je voor het gemak de automatische bakken, die voor iedere bocht geprogrammeerd werden. De ABS, traction control met gecontroleerde wielspin en differentieel wat al hielp insturen mee.
quote:...
A letter sent to Ferrari staff - a copy of which has seen by AUTOSPORT - offers key insight into his motivation, hinting it was not about 2014's poor results or doubts over the restructuring.
Instead Marchionne's concern is having the right man to get Ferrari back to a central role in F1.
"I am fully committed to ensure Ferrari maintains its position of influence in the governance of F1," Marchionne wrote.
That ability to influence F1's corridors of power appears fundamental to the change.
It is believed that Mattiacci was not as close to the still all-powerful Bernie Ecclestone as other Ferrari bosses had been.
There are even suggestions Mattiacci rubbed Ecclestone up the wrong way with his approach to Ferrari's revival and his demands for wider F1 changes.
You only need to ask former Williams CEO Adam Parr about how a team risks isolation if one of its chiefs does not get on with Ecclestone.
In Arrivabene (pictured with Ecclestone above), Ferrari has someone who not only knows how Ecclestone works, but has been one of his closest allies for decades via his role with long-time F1 sponsor Philip Morris (Marlboro).
It was no surprise to see F1's commercial supremo visiting Marlboro's Madonna di Campiglio ski camps.
F1 INFLUENCE
Arrivabene has sat on the F1 Commission for years, so knows how the sport works and the best ways to influence its future shape.
As Marchionne wrote: "Maurizio brings a unique set of experiences with him. In addition to his long-standing relationship with our team, he has also served on the F1 Commission and is already keenly aware of the challenges we face.
"He has a thorough understanding of the governance mechanisms and requirements of the sport, the level of competition and the challenges of the circuit.
"He has also been a constant source of innovative ideas for the revitalisation of F1.
"In Maurizio, I see the qualities of someone who leads by his strong personal example, his professionalism, and the integrity of his decisions - in short by the type of person he is."
Marchionne knows that success on track will not come quickly, but equally much of the restructuring is now in place. It just needs time.
If Ferrari has a bigger overall influence in F1, perhaps it can fast-track ways to make itself more competitive.
Just as Mattiacci wanted a driver focused only on what was best for Ferrari, Marchionne has decided Arrivabene is the best man to do that from the boardroom.
"We all know how important a healthy team spirit is, particularly at this time," he wrote.
"The kind of spirit that can only come from a group of people who believe strongly in a project and are prepared to share the commitment, sacrifices and results."
quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet daarom. Ferrari was niet in staat een goede actieve ophanging te maken en weigerden die van Lotus te kopen. Toen besloot de FIA maar om de actieve ophanging te verbannen.
Bron: RTL GP Magazine
Jack Plooijquote:Op dinsdag 25 november 2014 12:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]. Ik vind het een mooi blad maar ik vind het verbazingwekkend hoe ongelooflijk anti-Ferrari ze kunnen zijn. Wie is ook al weer de hoofdredacteur?
Belgie 1994, met de chicane in de eau rougequote:Op dinsdag 25 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning.
Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was.
Het belang van Ferrari in de F1 is heel anders dan de andere teams. Een normale fabrikant zou in dit stadium eruit getrokken zijn, maar dat is voor Ferrari geen optie. Zij hebben de F1 nodig voor hun merk en verdienmodel.
Helemaal mee eens, wat een clipquote:Op maandag 24 november 2014 18:27 schreef Geralt het volgende:
Die bv, vorig jaar hadden ze ook al van die fletse kleuren en de randen vervaagd en alles. Zo zie je toch geen kut van de actie.
Nee, ik vind de jaarclip niet goed. Die van 2012 en daarvoor waren stukken beter wat mij betreft
Dat is destijds gedaan na het ongeval van Senna. Dus ook wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 13:51 schreef Marks het volgende:
[..]
Belgie 1994, met de chicane in de eau rouge![]()
Wow... De versie van het grind is veruit de mooistequote:Op dinsdag 25 november 2014 14:03 schreef WEST het volgende:
[..]
Dat is destijds gedaan na het ongeval van Senna. Dus ook wel te begrijpen.
hier een mooie filmpje van door de Eau Rouge van 1991 - 2013 (1994 zit er niet in door die chicane destijds)
inderdaadquote:Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste![]()
En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen.
Nou, dit jaar was het beter dan vorig jaar.quote:Op dinsdag 25 november 2014 14:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wow... De versie van het grind is veruit de mooiste![]()
En dan dit jaar als vergelijking erbij, dan leer je die V8 wel te waarderen.
Voor het seizoen 2005 bedachten ze wel een regel om Ferrari te stoppen, maar dat vergeet men vaak.quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:06 schreef sasquatsch het volgende:
Nee, dan rijdt Red Bull weer vooraan en niet Ferrari.
Ik zie ze eerder de gedeeltelijke engine freeze (laten) opheffen.
Nou, dat is nog zeer de vraag. Er zijn testen gedaan met sportauto's (maar niets als open wheel/GP/Fx wagens of zo) waarbij de kunstmatige intelligentie weliswaar prima rijd en ook in de buurt komt, maar nog niet helemaal. Ik ga er allerzins van uit dat dit over 5-10 jaar wel mogelijk is. De reden die ze opgaven dat de KI nog niet zo snel is als een menselijke coureur is dat de menselijke coureur, met zijn ervaring, beter kan aanvoelen wat een auto gaat doen en daar op kan anticiperen. En daar zit ook een beetje het nadeel van electronica: het is in principe altijd reactief. Een mens kan pro-actief handelen. Ik denk dat deze factor nog meer speelt in de F1. Een coureur moet zoveel aanvoelen... banden, windrichting, temperatuur remmen/banden/baan, fuel load, baanconditie, etc., maar kan ook beter vooruitzien op de baan bij bijvoorbeeld regen of water op de baan. Dat is heel moeilijk te programmeren.quote:Op maandag 24 november 2014 21:58 schreef nils7 het volgende:
Ben benieuwd of ze op basis van robots etc. of automatisering een F1 auto net zo snel kunnen laten gaan over de baan.
Tsja, ik roep het al het hele jaar, maar de vroeger was alles beter zeikerds zijn er blind voor. Blijkbaar denkt bijna iedereen dat regeltjes nu alles verzieken en het vroeger spanning, drama, spektakel en puur racen was. Op sommige vlakken ja, maar de races waren regelmatig zaaddodend saai. Races waarbij P2 niet binnen 20 seconden van P1 kwam. Amper gevechten op de baan en als er al een gevecht was dan kwam dat vaak niet eens in beeld. Races waarbij het niet zeldzaam was dat de raceleider een back marker TWEE keer lapte. Ik ben met lang niet elke verandering blij, maar de F1 is echt wel spannender gemaakt (vergeleken bij begin jaren 90 in ieder geval).quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:52 schreef Fer het volgende:
Zat net de GP van Belgie te kijken uit 1994. Schumacher die van begin tot eind aan de leiding gaat (en later word gediskwalificeerd). Verder meer uitvallers, door spins en ploffende motoren. Hill die amper voorbij Coulthard komt, maar zonder echte spanning.
Maar ik kan mij dan ook niet herinneren dat het vroeger zoveel spannender was.
Om vervolgens Michelin (Indianapolis) en Renault (massadempers) weer weg te jagen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 16:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Voor het seizoen 2005 bedachten ze wel een regel om Ferrari te stoppen, maar dat vergeet men vaak.
Was dit jaar ook al aardig met Massa meegelift, dat gaat geen probleem wordenquote:Op dinsdag 25 november 2014 23:27 schreef twiFight het volgende:
Zoek een ander favo team voor een paar jaar. Dan kan Ferrari ondertussen zijn shit op orde krijgen
Klinkt bekend. Heb hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Brrr....
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd
Dus omdat Michelin verschrikkelijk veel risico nam en daardoor met McLaren en Renault oppermachtig was moest Ferrari ook nog maar instemmen met een chicane? Bandenwissels ineens verbieden was echt een idiote manier om de Ferrari/Bridgestone combinatie te stoppen.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Om vervolgens Michelin (Indianapolis) en Renault (massadempers) weer weg te jagen.
quote:Op maandag 24 november 2014 14:17 schreef WEST het volgende:
[..]
Juist en Qatar waar de MotoGP rijdt is ook één grote zandbak
quote:Op maandag 24 november 2014 14:44 schreef WEST het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)da3b794f31d833?hl=nl
hier wordt je niet vrolijk van.
Bronquote:Mogelijk staan er over niet al te lange tijd drie Formule 1-races in het Midden-Oosten op de kalender. Na Bahrein en Abu Dhabi komt er wellicht ook een race in Qatar.
Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft bevestigd met het golfstaatje in gesprek te zijn over een race op het circuit van Losail, waarop sinds 2004 al door de MotoGP wordt gereden. "Qatar heeft nog geen contract, maar ze zijn er helemaal klaar voor", zegt Ecclestone in The Independent. "We zijn de mogelijkheden aan het bekijken."
Qatar zou jaarlijks 63 miljoen euro voor de race willen betalen, waarmee zij over de 58 miljoen per jaar van Abu Dhabi heen gaat. De eerste Formule 1-race zou er uiterlijk in 2017 moeten plaatsvinden.
Singapore is tenminste een mooie plek met goede sfeer. Qatar valt in de categorie Bahrein...quote:Op woensdag 26 november 2014 09:43 schreef nils7 het volgende:
Overigens is het hoogste bedrag 65 mln wat Singapore jaarlijks betaald.
quote:
Ach de komende jaren zie je tenminste geen vingertjequote:Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Brrr....
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd
Voor mij is het makkelijker, mijn tweede favoriet bij mijn favoriete team.quote:Op dinsdag 25 november 2014 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Brrr....
Meest gehate coureur (door mij) bij mijn favorite team , zit in een tweestrijd
Helemaal gelijk, tuurlijk waren er gave races en dat de auto's er bruter uitzagen en brutere motoren hadden was prachtig, maar de statistieken zijn in dat opzicht veelzeggend.quote:Op dinsdag 25 november 2014 22:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, ik roep het al het hele jaar, maar de vroeger was alles beter zeikerds zijn er blind voor. Blijkbaar denkt bijna iedereen dat regeltjes nu alles verzieken en het vroeger spanning, drama, spektakel en puur racen was. Op sommige vlakken ja, maar de races waren regelmatig zaaddodend saai. Races waarbij P2 niet binnen 20 seconden van P1 kwam. Amper gevechten op de baan en als er al een gevecht was dan kwam dat vaak niet eens in beeld. Races waarbij het niet zeldzaam was dat de raceleider een back marker TWEE keer lapte. Ik ben met lang niet elke verandering blij, maar de F1 is echt wel spannender gemaakt (vergeleken bij begin jaren 90 in ieder geval).
DRS is een mooie om op af te geven, maar vergeet niet dat voor die tijd coureurs die 2 sec. sneller waren per rondje niet voorbij iemand konden komen. En dat had weinig te maken met skill. Banden zijn ook weer zo iets. Pirelli is kut, dit, dat. In Sochi heb je kunnen zien wat voor een teringvoorspelbare race de harde banden brengen, amper strijd, amper verschil in strategie.
Kies je nu expres een race uit waar uitgerekend Keke Rosberg uitviel met electrische problemen, waar Nico Rosberg het kampioenschap afgelopen weekend misliep door problemen met de electronica in de power unit?quote:Op woensdag 26 november 2014 11:01 schreef Bluurgh het volgende:
Deze is misschien wat extreemen het ging natuurlijk niet altijd zo, maar wel vaak. De enige spanning die er op een gegeven moment dan is, is of Prost z'n auto niet (ook) stuk was gegaan..
Nee het is dat je het zegtquote:Op woensdag 26 november 2014 11:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kies je nu expres een race uit waar uitgerekend Keke Rosberg uitviel met electrische problemen, waar Nico Rosberg het kampioenschap afgelopen weekend misliep door problemen met de electronica in de power unit?
Nico liep het kampioenschap niet mis. Zelfs al zou hij de race gewonnen hebben was hij nog geen kampioen.quote:Op woensdag 26 november 2014 11:08 schreef twiFight het volgende:
[..]
Kies je nu expres een race uit waar uitgerekend Keke Rosberg uitviel met electrische problemen, waar Nico Rosberg het kampioenschap afgelopen weekend misliep door problemen met de electronica in de power unit?
Ik vond zijn houding tijdens en na de race sowieso bewonderenswaardig. Heeft hem - in ieder geval bij mij - veel credits opgeleverd.quote:Op woensdag 26 november 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Nou hij liep het wel mis (zoek de definitie van mislopen maar op), maar het klopt dat dat niet alleen maar door de electrische problemen kwam. Dat vond ik overigens wel sympathiek van hem richting het team tijdens de interviews nadertijd. Waar de interviewer insinueerde dat hij het kampioenschap verloor door de electrische problemen was Nico nuchter genoeg om te beseffen dat hij zonder die problemen ook geen kampioen was geworden en in die zin het team niet de schuld heeft.
Maak ik mij absoluut geen zorgen over. RBR had na de 2e wintertest niet bijster veel meer rondjes dan dat gereden en die hebben gewoon 3 races gewonnen dit jaar.quote:
Ik ga wel mee met dat de F1 toen per se beter was dan nu. Maar om op basis van een uitslag vast te gaan stellen of een race mooi was, kan ook weer nietquote:Op woensdag 26 november 2014 11:01 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Helemaal gelijk, tuurlijk waren er gave races en dat de auto's er bruter uitzagen en brutere motoren hadden was prachtig, maar de statistieken zijn in dat opzicht veelzeggend.
Vergelijk een race uit '86 waarbij het kampioenschap met twee punten verschil beslist werd en een race uit dit jaar, waar Mercedes oppermachtig was:
[ afbeelding ]
Deze is misschien wat extreemen het ging natuurlijk niet altijd zo, maar wel vaak. De enige spanning die er op een gegeven moment dan is, is of Prost z'n auto niet (ook) stuk was gegaan..
Chaos theory.... Butterfly effect...quote:Op woensdag 26 november 2014 11:25 schreef twiFight het volgende:
Nou hij liep het wel mis (zoek de definitie van mislopen maar op), maar het klopt dat dat niet alleen maar door de electrische problemen kwam. Dat vond ik overigens wel sympathiek van hem richting het team tijdens de interviews nadertijd. Waar de interviewer insinueerde dat hij het kampioenschap verloor door de electrische problemen was Nico nuchter genoeg om te beseffen dat hij zonder die problemen ook geen kampioen was geworden en in die zin het team niet de schuld heeft.
Lewis kon gewoon tweede worden en dan was ie nog WK dus al had Nico 'm ingehaald dan had ie zich nog niet druk gemaakt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:31 schreef Marks het volgende:
[..]
Chaos theory.... Butterfly effect...
Als Nico niet stuk was gegaan, was alles anders geweest. Stel dat Lewis Rosberg dan steeds in zijn spiegels zag, dat had een andere invloed op de gedachten van Lewis dan nu. En wellicht had hij dan ook anders gereden, iets meer druk toch en wellicht ook een fout?
En Nico kon ook 2de liggen terwijl Lewis zijn ERS systeem kon gaan falen......quote:Op vrijdag 28 november 2014 13:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Lewis kon gewoon tweede worden en dan was ie nog WK dus al had Nico 'm ingehaald dan had ie zich nog niet druk gemaakt.
quote:
quote:
Die bedoelde ik ja! Die was wel erg tofquote:Op zondag 30 november 2014 00:00 schreef twiFight het volgende:
Ik ken alleen eentje met Jeff Gordon die op een 'test drive' gaat en dan voor de politie vlucht.
Zal wel toeval zijn.quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:54 schreef Rossdale het volgende:
Valt ook wel op dat beide auto's infinity's zijn
Dat denk ik niet.quote:
Zijn we achter de schermen mee bezig.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:39 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe zit het trouwens met de F1-manager? Komt die er nog dit jaar?
Tof! Thanks!quote:Op vrijdag 27 februari 2015 21:55 schreef WEST het volgende:
[..]
Zijn we achter de schermen mee bezig.
Die ogen van die dame @2:35! Epicquote:
Die zooi downloaden en er direct weer afgooien.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:20 schreef Jigzoz het volgende:
Misschien dat iemand dat hier weet:
Vorig jaar heb ik braaf de F1-app betaald en gedownload. Omdat die app er niet voor Windows is, heb ik de Android-versie via Bluestacks op PC en tablet gebruikt. Maar nu vraagt Bluestacks ineens 2 euro per maand, of ik moet allerlei andere gesponsorde zooi installeren en daar zit ik niet op te wachten. Wat is de eenvoudigste manier om zonder dat soort ellende tóch de volledige live timing op mijn PC-monitor te draaien?
Werkt dat?quote:Op zondag 8 maart 2015 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die zooi downloaden en er direct weer afgooien.
kut dat ze dat niet via een normale webbrowser aan de man brengen....quote:Op zondag 8 maart 2015 15:32 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Die Virtualbox-route gaat 'm niet worden geloof ik.
Kut dat F1 niet gewoon ook een Windowsversie maakt.
Dat ook ja.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
kut dat ze dat niet via een normale webbrowser aan de man brengen....
waarom tegenwoordig altijd een app voor allesik wil 1 scherm voor mijn neus voor m'n info, niet 10 toestellen om 1 race te volgen
Als de nieuwe app (als die er eindelijk is) gewoon weer een tientje voor het hele seizoen kost... Lijkt me geen onoverkomelijk bedrag.quote:Op zondag 8 maart 2015 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Maar ehhh, geen Teamviewer nodig dit jaar?
voor mij iig niet, heb hem vorig jaar ook maar 3x gebruikt, daarna domweg vergeten. En na een herinstallatie van Windows heb ik T.V. niet meer geinstalleerd.....quote:Op zondag 8 maart 2015 15:41 schreef Nattekat het volgende:
Maar ehhh, geen Teamviewer nodig dit jaar?
Rossi is idd al zo goed als zeker, en ik zie Vergne daar volgend jaar ook wel de kop op steken. Zou ook een verklaring kunnen zijn waarom Ferrari hem aangenomen heeft als ontwikkelingscoureur. Zo heeft Haas al direct een coureur in dienst met ervaring van de drivetrain, kan een verzoek zijn van Haas....quote:Op dinsdag 10 maart 2015 21:28 schreef sasquatsch het volgende:
Verwacht ik niet. Haas zoekt een ervaren rijder en een jonge Amerikaan (Alexander Rossi?).
Motorproblemen. Ricciardo moet een volledig nieuwe motor inbouwen (zijn tweede van de vier dus al) en bij Williams was een lek de oorzaak.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 14:46 schreef k_man het volgende:
Ik zit de uitslagen van FP2 te bekijken. Hoe komt het dat er maar één Williams en één RBR gereden heeft?
hahaquote:Op zaterdag 14 maart 2015 07:25 schreef nils7 het volgende:
Max P4 in Q1,
Mijn ingeving van morgen P3 kan nog steeds.
Denk dat ie vandaag P6 weet te kwalificeren
Yep, daar verder.quote:Op vrijdag 13 maart 2015 19:46 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens mij kunnen we beter hier verder: SPT / 2015 Formula 1 GP's #1 - Australian Grand Prix
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |