abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146812297
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, waarom zijn landen in zuid oost azie zulke economische tijgers en die in Afrika aan het sukkelen?
Ik ken niet elk land in Azië, maar bijv. China is erg protectionistisch. Je kan daar als westers bedrijf eigenlijk alleen maar aan de slag via een joint-venture waarbij je moet toestaan dat het Chinese partnerbedrijf de halve winst krijgt en bovendien al jouw kennis en technologie opzuigt, zodat ze het na een paar jaar zelf kunnen, jou eruit knikkeren en jou op de wereldmarkt gaan beconcurreren. En die strategie lijkt succes te hebben om als ontwikkelend land niet in laagwaardige productie te blijven hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2014 16:23:39 ]
pi_146812454
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. "Made in" wil vrij weinig zeggen. Zegt niets over herkomst van grondstoffen en/of halffabrikaten, en zegt niets over wie het maakt en hoe die mensen behandeld worden.
"Made in" betekent volgens mij niet per definitie dat het product geheel gemaakt is in dat land. Het betekent wel dat er in ieder geval producthandelingen in dat land gedaan zijn. Volgens mij kan het b.v. zijn dat een BH waar "Made in Italy" op staat, dat die in elkaar is genaaid in China of India, maar dat de haakjes er in Italië op gezet zijn.
pi_146812613
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom is kritiek op Nederlanders überhaupt zo extreem gevoelig bij sommige users?

Vaak zijn het dezelfde users die mensen die buiten hun perceptie van Nederlanders vallen voor van alles uitmaken..
Ik kan niet voor anderen spreken dus ik spreek maar voor mijzelf.

Er is niets mis met terechte kritiek en kritiek die meerdere kanten belicht.

Wat ik echter steeds meer zie gebeuren (en mij behoorlijk de keel uit begint te hangen) is een vaak onterecht, eenzijdig, bekrompen en kortzichtig voortdurend wijzen naar Nederland, de Nederlander en met name de armere Nederlander. Gespeend van welke kennis dan ook van historie, economie en rekenkundige vaardigheden.

Ook in jouw OP is de conclusie weer; "Het is allemaal de schuld van de Nederlander".

Vervolgens ga jij je afvragen waarom kritiek op Nederlanders zo extreem gevoelig ligt bij sommige users zonder op mijn inhoudelijke tegenargumenten in te gaan.
Ik onderbouw mijn mening, jij wijst weer naar 'de Nederlander' die niet tegen kritiek zou kunnen.

BTW. Ik ben kritisch, niet racistisch. Ik ben tegen uitbuiting, onderdrukking e.d. Ook daarin is weer een bepaald clubje users die dan niet op inhoudelijke argumentatie ingaan maar als Pavlov reactie de racisme/discriminatie kaart weer gaan trekken. Ergo; Discussie onmogelijk.
pi_146812662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar er treft meer mensen blaam. Wij maken er gebruik van. Terwijl het nu wel al heel lang duidelijk is wat er gebeurt en wij dat ook wel weten.
Wij? Wie zijn 'wij'? Wie worden hier nu feitelijk beter van? Wie plukken de vruchten nu het meeste? Ook op de lange termijn?

Gaan we zeker weer geen inhoudelijke reactie op krijgen.
pi_146812739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

"Made in" betekent volgens mij niet per definitie dat het product geheel gemaakt is in dat land. Het betekent wel dat er in ieder geval producthandelingen in dat land gedaan zijn. Volgens mij kan het b.v. zijn dat een BH waar "Made in Italy" op staat, dat die in elkaar is genaaid in China of India, maar dat de haakjes er in Italië op gezet zijn.
Nee. "Voor goederen die uit verschillende landen voortkomen, geldt als oorsprongsland het land waar het product de laatste substantiële, economische ingreep onderging die resulteerde in een nieuw product of een belangrijke stap in het productieproces" en "eenvoudige assemblage [kan] nooit oorsprongverlenend zijn".
pi_146812864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat ik echter steeds meer zie gebeuren (en mij behoorlijk de keel uit begint te hangen) is een vaak onterecht, eenzijdig, bekrompen en kortzichtig voortdurend wijzen naar Nederland, de Nederlander en met name de armere Nederlander. Gespeend van welke kennis dan ook van historie, economie en rekenkundige vaardigheden.
Nee, jij bagatelliseert absolute armoede door te wijzen op relatieve armoede in Nederland. Dat is aanstellerij en als je daarop gewezen wordt, dan word je gefrustreerd.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:41:12 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146812898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, jij bagatelliseert absolute armoede door te wijzen op relatieve armoede in Nederland. Dat is aanstellerij en als je daarop gewezen wordt, dan word je gefrustreerd.
QFT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:41:58 #108
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146812921
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wij? Wie zijn 'wij'? Wie worden hier nu feitelijk beter van? Wie plukken de vruchten nu het meeste? Ook op de lange termijn?

Gaan we zeker weer geen inhoudelijke reactie op krijgen.
Nou wij.
maar om de schuldvraag bij ons te leggen is meer dan onzinnig.
Landen die dit soort praktijken "toestaan", zoals China, India, Shri Lanka etc. zijn wat mij betreft de hoofdschuldigen.
Als je dit toelaat als regering ben jij oorzaak nummer 1. van deze wantoestanden.
En ja, westerse producenten maken hier gebruik van willens en wetens maar voor hun geld: wie is de goedkoopste en snelste.
Dat wij als eindkopers deze goederen gepresenteerd krijgen, of nu wel of niet van deze toestanden afweten, doet niets af aan de vorige twee factoren.
pi_146812945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. "Voor goederen die uit verschillende landen voortkomen, geldt als oorsprongsland het land waar het product de laatste substantiële, economische ingreep onderging die resulteerde in een nieuw product of een belangrijke stap in het productieproces" en "eenvoudige assemblage [kan] nooit oorsprongverlenend zijn".
Je maakt een dingetje dat er op kan zodat het andere niet meer zichtbaar is of het was al moeilijk zichtbaar. Dit wordt volop gedaan.

Maar goed alles ligt dus weer aan het westen :') Is het onze schuld dat die Chinezen mede chinezen tegen kost en inwoning in een container in Afrika laten werken en zelf ondertussen rijk worden? Zo ook met al die verachtelijke golfstaten die hetzelfde doen. Eigenlijk overal waar ze werknemers zwaar uitbuiten.
pi_146813033
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:42 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Maar goed alles ligt dus weer aan het westen :') Is het onze schuld dat die Chinezen mede chinezen tegen kost en inwoning in een container in Afrika laten werken en zelf ondertussen rijk worden? Zo ook met al die verachtelijke golfstaten die hetzelfde doen. Eigenlijk overal waar ze werknemers zwaar uitbuiten.
De een z'n schuld pleit de ander niet vrij. Als een student na het uitgaan voor 10 euro een fiets van een junk koopt, dan zijn ze ook allebei schuldig - de een aan diefstal en de ander aan heling.
pi_146813149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dan wordt het gemaakt door Chinese slaven in Prato (net buiten Florence). Het enige verschil is dat je er meer voor betaalt.
Dan steunen we tenminste de zwarte markt in italie, en komt dit met de nieuwe rekenregels vanzelf bij het BBP van italie waardoor dat land ook opeens een naheffing aan europa moeten betalen. :P

http://www.fashionunited.(...)strie_2013123143281/

Maar idd te triest voor woorden dat zelfs in het zogenaamde beschaafde europa nog grootschalige illegale arbeiders aan de slag zijn.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:53:25 #112
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146813250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan steunen we tenminste de zwarte markt in italie, en komt dit met de nieuwe rekenregels vanzelf bij het BBP van italie waardoor dat land ook opeens een naheffing aan europa moeten betalen. :P

http://www.fashionunited.(...)strie_2013123143281/

Maar idd te triest voor woorden dat zelfs in het zogenaamde beschaafde europa nog grootschalige illegale arbeiders aan de slag zijn.
En de Chinese bazen komen hier, Vancouver, om hun geld uit te geven en de rijke aso uit te hangen. Ze gaan zelfs een reality show hier uitzenden over verwende Chinese rijkeluis meisjes. Om te kotsen! :r
pi_146813290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:45 schreef Igen het volgende:

[..]

De een z'n schuld pleit de ander niet vrij. Als een student na het uitgaan voor 10 euro een fiets van een junk koopt, dan zijn ze ook allebei schuldig - de een aan diefstal en de ander aan heling.
Zonder dat er iets wordt gedaan aan de verkoopprijs kan er vrijwel altijd al een betere allocatie van de kostenposten worden gedaan->lees minder winst maken en hogere arbeidslonen. Ze gaan maar staken als ze het echt beter willen. Het laten afhangen van de eindgebruiker gaat nooit werken.
pi_146813294
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Igen het volgende:

[..]

LOL. Quote even waar ik dat doe want ik herken je opmerking niet. Eerder andersom; Jij bagatelliseert relatieve armoede in Nederland door te wijzen op absolute armoede in bv Afrika.

Iets in de trant van: "Niet zeuren als je niet elke avond warm kunt eten, geen eigen dak boven je hoofd hebt en je medische zorg moet mijden; in Afrika zouden ze maar wat blij zijn met jouw rijkdom".
pi_146813346
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

LOL. Quote even waar ik dat doe want ik herken je opmerking niet. Eerder andersom; Jij bagatelliseert relatieve armoede in Nederland door te wijzen op absolute armoede in bv Afrika.

Iets in de trant van: "Niet zeuren als je niet elke avond warm kunt eten, geen eigen dak boven je hoofd hebt en je medische zorg moet mijden; in Afrika zouden ze maar wat blij zijn met jouw rijkdom".
Als je in NL woont en je kunt niet elke avond warm eten, dan doe je toch echt zelf iets verkeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 november 2014 @ 16:56:34 #116
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146813347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En in Nederland zijn er dan een stel verdwaasden die gaan zeiken over Zwarte Piet.
Over prioriteiten gesproken. :r :r :r
pi_146813611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Was dat nieuw voor je dan? Het worden er steeds meer zelfs. Ga eens kijken aan de onderkant van de arbeidsmarkt.. daar komen echt absurde wantoestanden met de regelmaat van de klok voor. En langzaam maar zeker stijgt dat naar boven. Je moet toch wat als werknemer dus is het bukken en 'Dankjewel' zeggen. Geen je tegengas dan ben je morgen werkeloos, zo werkt dat.

4 voorbeelden uit mijn naaste omgeving (en ja.. met beroepsdiploma's)
- MOElanders die onder wettelijk minimumloon werken en nog extra worden uitgebuit door het huisjesmelken. ¤360.- p.m. voor een gedeelde kamer van 2x4.
- Regelmatig 20 uur per dag meten werken (vaak in gebroken diensten) en maar 6 uur uitbetaald krijgen en een werkgever die ook nog beweert onder de ABU Cao te vallen.. Dus geen 3 maar 8 tijdelijke contracten en ziek is uit dienst.
- Ontslagen worden en zwart voor ¤5.- p.u. terug 'mogen' komen
- Cao ontduiking en ontslag op het moment dat daar op gewezen wordt.
pi_146813664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En de Chinese bazen komen hier, Vancouver, om hun geld uit te geven en de rijke aso uit te hangen. Ze gaan zelfs een reality show hier uitzenden over verwende Chinese rijkeluis meisjes. Om te kotsen! :r
Hear, hear! De strijkstok hé.. Want ze werken echt noodgedwongen met kindslaven want anders gaat hun bedrijf failliet. :N
pi_146813701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Was dat nieuw voor je dan? Het worden er steeds meer zelfs. Ga eens kijken aan de onderkant van de arbeidsmarkt.. daar komen echt absurde wantoestanden met de regelmaat van de klok voor. En langzaam maar zeker stijgt dat naar boven. Je moet toch wat als werknemer dus is het bukken en 'Dankjewel' zeggen. Geen je tegengas dan ben je morgen werkeloos, zo werkt dat.

- MOElanders die onder wettelijk minimumloon werken en nog extra worden uitgebuit door het huisjesmelken. ¤360.- p.m. voor een gedeelde kamer van 2x4.
- Regelmatig 20 uur per dag meten werken (vaak in gebroken diensten) en maar 6 uur uitbetaald krijgen en een werkgever die ook nog beweert onder de ABU Cao te vallen.. Dus geen 3 maar 8 tijdelijke contracten en ziek is uit dienst.
Heel mooi weer jou exemplarische voorbeelden, wijs die mensen dan de weg naar de arbeidsinspectie om deze overtredende werkgevers / uitzendorganisaties wel volgens de nederlandse wetgeving aan te pakken.
pi_146813709
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je in NL woont en je kunt niet elke avond warm eten, dan doe je toch echt zelf iets verkeerd.
Dan ken je Ouder1 nog niet :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146813756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heel mooi weer jou exemplarische voorbeelden, wijs die mensen dan de weg naar de arbeidsinspectie om deze overtredende werkgevers / uitzendorganisaties wel volgens de nederlandse wetgeving aan te pakken.
Waarom denk jij dat ze dat niet doen en ik het niet voor hen ga doen?
pi_146813975
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan ken je Ouder1 nog niet :N
Jawel. Daarom zeg ik het ook.

Maar goed, voor 3/4 euro maak jij een complete maaltijd voor meerdere personen. Ook bijstandstrekkers moeten zich kunnen redden. Er is voor deze mensen alleen geen geld voor luxe. En terecht.
pi_146814160
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jawel. Daarom zeg ik het ook.

Maar goed, voor 3/4 euro maak jij een complete maaltijd voor meerdere personen. Ook bijstandstrekkers moeten zich kunnen redden. Er is voor deze mensen alleen geen geld voor luxe. En terecht.
Voor 3/4 euro kan je wel voor een paar dagen koken ja. Moet je wel genoegen nemen met iets als Euroshopperpasta en tomatensaus (evt wat blokjes ham) maar hé, het kan. Of je wil liever roken, dat mag ook in dit tolerante kikkerlandje O+

Wat ik vervolgens niet snap is dat er wijven zijn die hun kinderen bij hun nieuwe scharrel dumpen omdat ze in het buitenland willen werken. Bah.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146814222
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Voor 3/4 euro kan je wel voor een paar dagen koken ja. Moet je wel genoegen nemen met iets als Euroshopperpasta en tomatensaus (evt wat blokjes ham) maar hé, het kan. Of je wil liever roken, dat mag ook in dit tolerante kikkerlandje O+

Wat ik vervolgens niet snap is dat er wijven zijn die hun kinderen bij hun nieuwe scharrel dumpen omdat ze in het buitenland willen werken. Bah.
Dat soort types ken ik dan weer niet.
pi_146814289
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat soort types ken ik dan weer niet.
Welles:
WGR / Werken in GB. Hoe zit dat?
pi_146814352
quote:
Bijzonder....

En dat voor zo'n schamel loon. Althans, het is op zich een prima inkomen, maar een beetje weinig om (partiële) emigratie te overwegen.
pi_146814397
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijzonder....

En dat voor zo'n schamel loon. Althans, het is op zich een prima inkomen, maar een beetje weinig om (partiële) emigratie te overwegen.
Maar wel even rust zonder kind én rust voor Fok! aangezien ze bezigheidstherapie krijgt. Ik zeg doen.
pi_146814412
quote:
Het zal een stuk minder zuur worden in NL. Je kan alleen maar hopen toch?
pi_146814583
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:23 schreef bijdehand het volgende:
Moet je wel genoegen nemen met iets als Euroshopperpasta en tomatensaus (evt wat blokjes ham) maar hé, het kan.
7 dagen in de week, 365 in het jaar. Elke dag pasta met een zakje tomatensaus.

Doet mij een beetje denken aan dit:

quote:
Het is een verschijnsel dat bij verschillende ziektes kan optreden en wordt veroorzaakt door een verstoring van de waterhuishouding.
Hongeroedeem treedt op bij een eiwittekort door een slechte of eenzijdige voeding.
pi_146814635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Jij bent ook echt achterlijk hè, niet snappen dat het slechts een voorbeeld was en er nog meer mogelijkheden zijn. Godverdomme zeg.
pi_146814673
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kwaliteit staat niet gelijk aan een hoge prijs en "made in..." die fabel krijg je er bij niet meer in.
Dit idd ook juist van de duurdere merken wordt het gewoon in dezelfde omstandigheden gemaakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146814714
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij bent ook echt achterlijk hè, niet snappen dat het slechts een voorbeeld was en er nog meer mogelijkheden zijn. Godverdomme zeg.
Niet te geloven. Wat een achterlijkheid.

Ouder1, je kunt ook voor 2 euro een berg pannenkoeken bakken.
pi_146814730
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

ALLEEN PANNENKOEKEN? DAN KRIJG JE HONGERBUIKJE WAT BEN JIJ VOOR NAZI!!!11!!!!
pi_146814751
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor 2,50/3 per dag kan ik redelijk gevarieerd eten. Alles aangekocht in de AH. Dus de variatie kun je nog wel opschalen met andere winkels.
pi_146814960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:o

Nederland is volgens Oxfam nummer 1 van de wereld qua voedselvoorziening en nummer 1 van de wereld qua betaalbaarheid van voedsel en dan nog komt Ouder1 met de suggestie dat in Nederland een zowat hongerbuikjes-probleem dreigt. Sjonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge. Waar haal je het vandaan? Ik sta gewoon echt perplex.

Maar goed, eigenlijk is de persoonlijke idiotie van Ouder1 best off-topic.
pi_146815154
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd ook juist van de duurdere merken wordt het gewoon in dezelfde omstandigheden gemaakt.
Made in Italy of Germany kun je toch wel vanuitgaan dat het niet door Duitse Kinder Schokolade kiddos is gemaakt.

De prijs staat daar verder los van. Hoewel het vaak wel duurder zal zijn.
pi_146815177
Als je Armani broeken koopt ben je sowieso tuig. Staat er verder los van dat het 1000 euro kost en alsnog in Bagladesh is gemaakt
pi_146815530
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is kletskoek omdat daar Chinese bedrijven zitten die de wet bewust ontduiken.

Wat dat met echte Italiaanse kledingbedrijven te maken heeft ontgaat mij ten ene male.
En dat maakt het goed geproduceerd.
Ook in China is slavernij verboden en worden bedrijven die zich er mee bezig houden opgerold.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146816304
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gast, stop met ademen je levert meer CO2 op dan de gemiddelde spijkerbroek bij de Zeeman.
Gaat de discussie je inmiddels zo boven de pet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146816382
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je ook inhoudelijk reageren ipv met domme oneliners te komen?

Wat als iedereen van fabriekseigenaar tot filiaalhouder eens minder aan hun strijkstok zouden hangen en hun personeel beter zouden betalen.. Wat dan? Dan heeft het arme slavenkind in India het beter.. kan ook wat geld geven aan zijn ouders waardoor die het beter krijgen en meer voedsel kunnen kopen wat beter is voor het mkb al daar, die dan ook weer meer personeel nodig hebben.. enz. Eender hier. Als meer mensen een fatsoenlijke koopkracht hebben kunnen meer mensen zich duurzame goederen veroorloven, gaat de koopkracht van de medewerkers omhoog waardoor e meer kunnen uitgeven wat goed is voor het mkb die dan weer meer mensen aan kunnen nemen..

O wacht... Zoiets heeft Drees toentertijd al eens gedaan en dat breekt Rutte nu weer af.
Inhoudelijk reageren op jouw geneuzel heeft geen zin, want je luistert toch nooit.

Er is gewoon sprake van gedeelde schuld. Iedereen die er aan meedoet heeft boter op zijn hoofd. Punt.
pi_146816466
Ouder1 heeft het ALTIJD veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zwaarder dan de rest van Nederland. :'(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146816526
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Godverdomme, ga je WEER zeiken over MOE-landers!

Hou toch eens op met ieder topic kapen. }:|
pi_146816532
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
De Sint zat te denken
Wat hij je zou schenken
En kwam tot de conclusie:
dit keer maar even niet
Piet

[..]

https://decorrespondent.n(...)an/53156620-b76cd381

Dit is toch vrij heftig. En toch blijven we kopen bij de H&M/Primarkt/Mediamarkt. Het interesseert ons stiekem gewoon geen ene reet.
Het is een nogal bekend verhaal. Alleen mensen die zich totaal niet interesseren in de rest van de wereld kunnen dat niet hebben geweten, van de 18+-ers in ieder geval. ;)
1 foutje in het artikel: videospellen worden gewoon in het 'westen' geproduceerd, voor het grootste deel in ieder geval. Verder natuurlijk zeer terecht dat hij dit aankaart!

Het heeft trouwens niets met dat soort winkels te maken, dat is een ander verhaal. Of dat jij die televisie bij de Mediamarkt of bij een andere keten koopt maakt geen verschil voor de prijs die de arbeider daar krijgt. De Mediamarkt hanteert een ander concept waardoor het lagere winstmarges kan rekenen voor dit soort producten (het hanteert dan wel weer 10% winst op andere producten, bijv. duurdere hoofdtelefoons). Of dat dat netto goed of slecht uitpakt weet ik niet maar voor de lokale ondernemer is het natuurlijk een ramp, die kan daar niet tegen op concurreren gezien het schaalvoordeel van zo'n winkel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146816617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als je Armani broeken koopt ben je sowieso tuig. Staat er verder los van dat het 1000 euro kost en alsnog in Bagladesh is gemaakt
Armani wordt gemaakt in Italië.

Misschien dat je in de war bent met AJ. Niet dat ik denk dat die in Bangladesh gemaakt wordt, maar ik heb geen idee waar wel, al durf ik er geld op te zetten dat het daar er toch echt wat anders aan toegaat dan bij een Primark broek.
pi_146816641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Armani wordt gemaakt in Italië.

Misschien dat je in de war bent met AJ. Niet dat ik denk dat die in Bangladesh gemaakt wordt, maar ik heb geen idee waar wel, al durf ik er geld op te zetten dat het daar er toch echt wat anders aan toegaat dan bij een Primark broek.
Ik meen mij te herinneren dat zijn punt daarentegen bijv. wel voor Levis opgaat. ;)
#NoDAPL
pi_146817024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat zijn punt daarentegen bijv. wel voor Levis opgaat. ;)
Ligt er ook net weer aan wat voor Levi's je koopt. Je kan ook wel Levi's krijgen die 100% in Amerika gemaakt zijn, inclusief Amerikaans katoen. Moet je wel wat beter zoeken en een flinke duit meer neerleggen.
pi_146817095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:06 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ligt er ook net weer aan wat voor Levi's je koopt. Je kan ook wel Levi's krijgen die 100% in Amerika gemaakt zijn, inclusief Amerikaans katoen. Moet je wel wat beter zoeken en een flinke duit meer neerleggen.
Het absurde is dat het amper met de prijs te maken heeft in die zin dat van zo'n broek hooguit een paar Euro bij die arbeiders terecht komt terwijl het merk best wel veel winst maakt. Waarom niet samsam, een paar Euro hogere prijs en het merk neemt genoegen met een paar Euro minder winst. :?
Je zou verwachten dat er bedrijven opstaan die dit gebruiken als PR-middel. Ik schat in dat daar best een grote markt voor bestaat.
#NoDAPL
pi_146817367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Niet eens. Sterker nog: Levi's gebruikt bij bepaalde modellen zelfs duurzaam katoen.

Misschien wel voor de lokale markt, want levi's produceert erg veel. ;)
pi_146817402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het absurde is dat het amper met de prijs te maken heeft in die zin dat van zo'n broek hooguit een paar Euro bij die arbeiders terecht komt terwijl het merk best wel veel winst maakt. Waarom niet samsam, een paar Euro hogere prijs en het merk neemt genoegen met een paar Euro minder winst. :?
Je zou verwachten dat er bedrijven opstaan die dit gebruiken als PR-middel. Ik schat in dat daar best een grote markt voor bestaat.
Die markt valt nog tegen denk ik, maar ik hoop van harte dat het meer en meer die kant op gaat.
pi_146817507
Ik zie niet in hoe Westerse consumptie een grotere oorzaak is dan Aziatische gretigheid. Klinkt vooral als maar wat roepen allemaal.
Conscience do cost.
pi_146818093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:19 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in hoe Westerse consumptie een grotere oorzaak is dan Aziatische gretigheid. Klinkt vooral als maar wat roepen allemaal.
Als iedereen "ja maar hun zijn óók schuldig" roept en dat als argument gebruikt om zelf niks te veranderen, dan verandert er nooit wat.
pi_146818545
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Als iedereen "ja maar hun zijn óók schuldig" roept en dat als argument gebruikt om zelf niks te veranderen, dan verandert er nooit wat.
Klopt. Het gaat mij ook meer om de tergende generalisatie in de titel. Hoewel ik begrijp dat het populair is om het westen af te kraken lijkt het me wenselijk om niet zomaar dat als uitgangspunt te gebruiken en om daar dan vervolgens een verhaal omheen te breien.

Bovendien begrijp ik niet zo goed wat de schrijver van het artikel (dat me trouwens een doodvervelend persoon lijkt) nu precies wil insinueren als oplossing. In mijn ogen ligt de oplossing van dit probleem namelijk niet in "het westen" maar juist in de landen die toelaten (of zelfs toejuichen) dat dergelijk onrecht plaats kan vinden. De consumptie hier gaat vanzelf omlaag op het moment dat "de niet westerse barbaren" besluiten hun volk niet langer uit te buiten.
Conscience do cost.
pi_146819767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt. Het gaat mij ook meer om de tergende generalisatie in de titel. Hoewel ik begrijp dat het populair is om het westen af te kraken lijkt het me wenselijk om niet zomaar dat als uitgangspunt te gebruiken en om daar dan vervolgens een verhaal omheen te breien.

Bovendien begrijp ik niet zo goed wat de schrijver van het artikel (dat me trouwens een doodvervelend persoon lijkt) nu precies wil insinueren als oplossing. In mijn ogen ligt de oplossing van dit probleem namelijk niet in "het westen" maar juist in de landen die toelaten (of zelfs toejuichen) dat dergelijk onrecht plaats kan vinden. De consumptie hier gaat vanzelf omlaag op het moment dat "de niet westerse barbaren" besluiten hun volk niet langer uit te buiten.
Als Westerse consument kun je niet zoveel doen tegen exploitatie in Azië, behalve stemmen met je portemonnee. Economische druk blijft uiteindelijk nog altijd vele malen effectiever dan een demonstratie hier of daar.
pi_146831436
Wat een belachelijk dom artikel. Het westen heeft het weer eens gedaan. Laat Afrika en Azië zelf maar eens orde op zaken stellen. Zij staan het uiteindelijk toe.
  donderdag 20 november 2014 @ 09:04:44 #155
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146833572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gaat de discussie je inmiddels zo boven de pet?
Nee, ik spreek hier met "die linke", die alles door een groene bril heen zien.
pi_146833628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:19 schreef ems. het volgende:
Zo is het maar net, maar het is nou eenmaal helemaal cool in linkse kringen om het westen overal de schuld van te geven. Het westen is echter superieur aan de rest van de wereld, dat is een feit.
pi_146833732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:04 schreef xzaz het volgende:

Nee, ik spreek hier met "die linke", die alles door een groene bril heen zien.
Stel je je nu voor als "dom rechts"? Dan bij deze: aangenaam.
pi_146833750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Zo is het maar net, maar het is nou eenmaal helemaal cool in linkse kringen om het westen overal de schuld van te geven. Het westen is echter superieur aan de rest van de wereld, dat is een feit.
Het is niet of-of, maar en-en. Je spreekt zowel de dief aan, als de heler.
pi_146833800
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet of-of, maar en-en. Je spreekt zowel de dief aan, als de heler.
Wat als die fabrieken er niet waren? Dan hadden die mensen daar helemaal niets. Als ze daar in staat zijn om iets op te zetten verdwijnen die fabrieken vanzelf of moeten ze de omstandigheden verbeteren. Bedenk je dat het ooit in Nederland ook zo was. Dat hebben we zelf opgelost hier.
pi_146833857
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat er anno 2014 in absolute aantallen dus meer slaven in de wereld rondlopen dan op het hoogtepunt van de slavernij 150 jaar geleden, hoe groot is zulk nieuws eigenlijk?
Vind het zelf totaal niet schokkend of wat dan ook, vooral gezien de enorme stijging in het bevolkingsaantal in die 150 jaar. Meteen ook de reden waarom er specifiek gesproken wordt over "absolute aantallen".

-Bevolkingsaantal van de wereld in 1850: rond de 1,25 miljard.
-In 2014: net iets boven de 7 miljard.

In 1850 waren er blijkbaar 25 miljoen slaven.

1850: 25.000.000/1.250.000.000*100 = 2%.
2014: 36.000.000/7.000.000.000*100 = 0,514 %.

Dat het niet hoort en voorkomen/aangepakt moet worden spreekt natuurlijk voor zich.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2014 09:21:48 ]
pi_146834060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Wat als die fabrieken er niet waren? Dan hadden die mensen daar helemaal niets. Als ze daar in staat zijn om iets op te zetten verdwijnen die fabrieken vanzelf of moeten ze de omstandigheden verbeteren. Bedenk je dat het ooit in Nederland ook zo was. Dat hebben we zelf opgelost hier.
Ik pleit niet voor het niet meer daar produceren. Ik pleit meer voor daar blijven produceren, maar dan met betere arbeidsvoorwaarden. Als de rest van de keten dan genoegen blijft nemen met dezelfde winst in euro's ipv procenten als nu, dan kost de kleding in de winkel niet heel veel meer.

Het gaat dus om de wil van iedereen die er bij betrokken is om het op te lossen.
pi_146834104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik pleit niet voor het niet meer daar produceren. Ik pleit meer voor daar blijven produceren, maar dan met betere arbeidsvoorwaarden. Als de rest van de keten dan genoegen blijft nemen met dezelfde winst in euro's ipv procenten als nu, dan kost de kleding in de winkel niet heel veel meer.

Het gaat dus om de wil van iedereen die er bij betrokken is om het op te lossen.
Ik gun iedereen goede arbeidsvoorwaarden. Ik vind het echter de verantwoordelijkheid voor die landen. Het 'westen' heeft de zaken al op orde, nu Azië nog. Wij zijn tegenwoordig overal verantwoordelijk voor: Hongersnood, oorlog, 'vluchtelingen', ebola, zgn. 'klimaatverandering'. Laat ze in Afrika en Azië zelf hun zaken eens opknappen.
pi_146834191
Het komt gewoon door de blanken.
pi_146834228
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:38 schreef Peunage het volgende:
Het komt gewoon door de blanken.
Dat is vaak het achterliggende (racistische!) motief van niet-westerse allochtonen die ons weer eens ergens van beschuldigen (zwarte piet, slavernij, treinkapers executeren).
  donderdag 20 november 2014 @ 10:07:58 #165
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146834756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan niet alles voorkomen, maar als je bij de primark een spijkerbroek koopt voor een prijs waar het in China niet voor gemaakt kan worden bij een normale fabriek...
Hoewel je hier een punt hebt is het natuurlijk voor een consument lastig te controleren voor wat voor bedrag een spijkerbroek wel te maken is. En zelfs al betaal je die prijs als consument dan nog is het niet zeker dat dat geld op de goede plek terecht komt. Bedrijven zijn van nature niet "goed".
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 20 november 2014 @ 10:16:25 #166
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146834918
quote:
6s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stel je je nu voor als "dom rechts"? Dan bij deze: aangenaam.
Ik stel me voor als de-wereld-is-geen-utopie-en-dat-zal-het-nooit-worden; aangenaam.
  donderdag 20 november 2014 @ 10:18:15 #167
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146834960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is hun land dus dat zullen Zij zelf moeten oplossen. Bedrijven hebben niet eens de autoriteit om te spioneren of om onverwacht ergens binnen te vallen.
pi_146834992
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ik gun iedereen goede arbeidsvoorwaarden. Ik vind het echter de verantwoordelijkheid voor die landen. Het 'westen' heeft de zaken al op orde, nu Azië nog. Wij zijn tegenwoordig overal verantwoordelijk voor: Hongersnood, oorlog, 'vluchtelingen', ebola, zgn. 'klimaatverandering'. Laat ze in Afrika en Azië zelf hun zaken eens opknappen.
Natuurlijk is het ook de verantwoordelijkheid van die landen.

Zo is het ook de verantwoordelijkheid van landen om kinderprostitutie tegen te gaan, maar ik neem aan dat jij wel ziet dat daar als westerling gebruik van maken ook misdadig is. Zelfs als het in een land volledig legaal zou zijn.

Het gaat dus ook om fatsoen.
pi_146835019
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:

Hoewel je hier een punt hebt is het natuurlijk voor een consument lastig te controleren voor wat voor bedrag een spijkerbroek wel te maken is. En zelfs al betaal je die prijs als consument dan nog is het niet zeker dat dat geld op de goede plek terecht komt. Bedrijven zijn van nature niet "goed".
De consument kan maar beperkt oordelen ter zake, eens. Dus zeker zie ik een rol voor de overheid, maar er zijn ook gevallen waar de consument niet meer kan claimen het niet te hebben geweten. En primark is daarvan een uitstekend voorbeeld.
pi_146835056
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:16 schreef xzaz het volgende:

Ik stel me voor als de-wereld-is-geen-utopie-en-dat-zal-het-nooit-worden; aangenaam.
Dat jij als een schaap over de aarde zwerft is mij inmiddels wel duidelijk. Grow a pair!
  donderdag 20 november 2014 @ 10:23:46 #171
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146835070
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat jij als een schaap over de aarde zwerft is mij inmiddels wel duidelijk. Grow a pair!
Prima, kan ik mee leven.
pi_146835089
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Prima, kan ik mee leven.
Joh, je hebt niet eens een keuze!
  donderdag 20 november 2014 @ 10:24:58 #173
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146835103
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Joh, je hebt niet eens een keuze!
Wel ik kan me zelf de afgrond in laten lopen; wel degelijk een keuze.
pi_146835187
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En als het aan Rutte ligt gaat het ook weer zo worden in Nederland.
pi_146835189
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:24 schreef xzaz het volgende:

Wel ik kan me zelf de afgrond in laten lopen; wel degelijk een keuze.
Nou, vooruit dan.
  donderdag 20 november 2014 @ 10:29:08 #176
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146835193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan.
Het blijft een keuze.
pi_146835217
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En als het aan Rutte ligt gaat het ook weer zo worden in Nederland.
Ga eens solliciteren.
pi_146835538
quote:
16s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ga eens solliciteren.
Met een Ad Hominem waarschuwingen in de wind slaan. Grote jongen ben je.
En als ik dan eens iets post over één van mijn vele sollicitaties dan doe ik het ook weer niet goed en heb je weer iets te zeiken over het feit dat ik daar op solliciteer. Man, man, man.. wat laat jij je kennen zeg.
pi_146835879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:44 schreef Ouder1 het volgende:

Met een Ad Hominem
Leer nu eens een keer wat een ad hominem is. Ik ken echt niemand die zo volhardt in het verkeerd gebruiken van die term.

quote:
waarschuwingen in de wind slaan.
Ja, want over 5 jaar is het hier net Bangladesh... _O-

quote:
Grote jongen ben je.
Precies.

quote:
En als ik dan eens iets post over één van mijn vele sollicitaties dan doe ik het ook weer niet goed en heb je weer iets te zeiken over het feit dat ik daar op solliciteer. Man, man, man.. wat laat jij je kennen zeg.
Volgens mij verwar je mij nu met iemand anders, want ik vind iedere sollicitatie die jij extra de deur uit doet prima. Al raad ik je aan om gewoon bij de McDrive/Albert Heijn ofzo te solliciteren, ik denk dat je daar kans maakt en dat het ook jouw niveau is. Ik kan mij nl. prima voorstellen dat iemand op fok moest lachen toen jij solliciteerde op een functie op niveau waar veel aanbod voor is. Realisme is ook wel handig zegmaar.
pi_146835959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:01 schreef DS4 het volgende:
Leer nu eens een keer wat een ad hominem is. Ik ken echt niemand die zo volhardt in het verkeerd gebruiken van die term.
Argumentum ad hominem (Latijn voor "Argument op de man") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.

Ergo; Te pas en te onpas beginnen over mijn werkeloosheid als argument in om het even welke discussie dan ook is een Ad Hominem.
Beginnen over het niveau dat jij mij toedicht hetzelfde.
pi_146836108
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:04 schreef Ouder1 het volgende:

Argumentum ad hominem (Latijn voor "Argument op de man") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.

Ergo; Te pas en te onpas beginnen over mijn werkeloosheid als argument in om het even welke discussie dan ook is een Ad Hominem.
Je snapt het dus niet. Dat zegt wat over jouw niveau.

Een klassieke ad hominem is: persoon A beweert X. Dat wordt gepareerd met X is niet waar, want persoon A [vul in].

Mijn opmerking is volstrekt anders. Ik vind dat jouw gezeik over jouw persoonlijke problematiek, met name daar waar het absoluut off topic is, enorm irriteert en dat je daar beter eens mee op kan houden. De tijd die jij besteedt aan het spelen van slachtoffer kun je beter besteden aan werk zoeken. Want serieus, als jij echt wil, dan heb je binnen de kortste keren een baan. Zeker nu. Winkels zat die nu tijdelijk medewerkers zoeken voor de decemberdrukte en die nemen voor een kassafunctie echt geen Pool aan (magazijn wellicht wel, of een verdwaalde Pool die prima Nederlands spreekt, maar je zal er geen last van hebben).

Als het jou ook komende maand niet lukt om een baan te vinden is dat 100% JOUW EIGEN SCHULD.

Zo.
pi_146836331
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:12 schreef DS4 het volgende:
Winkels zat die nu tijdelijk medewerkers zoeken voor de decemberdrukte en die nemen voor een kassafunctie echt geen Pool aan (magazijn wellicht wel, of een verdwaalde Pool die prima Nederlands spreekt, maar je zal er geen last van hebben).
Leer eens lezen van je ivorentoren blazende eikel. Ik heb zelf geen concurrentie van MOElanders, ik ben alleen niet zo blind voor maatschappelijke problematiek als jij. Ik maak me meer druk over valse concurrentie en uitbuiting dan jij omdat ik niet alleen in mijn eigen straatje kan denken en ook verder kan kijken dan mijn neus lang is. Het eenvoudige feit dat jij denkt dat iedereen die een baan wil nu een baan kan krijgen zegt al meer dan genoeg over jouw niveau en rekenkundige vaardigheden. Die is op het geestelijk gehandicapte af dus. En je kennis van de arbeidsmarkt is duidelijk 0.

Dat irriteert enorm en daar kan jij beter eens mee ophouden. Ga eens werken voor je geld ipv in de baas zijn tijd roeptoeteren vanuit je dikke vette bierpens met je zatte kop.

Ik heb je eerder gezegd: "Denk jij echt dat ik zo een baan heb? Geef hem me maar. En nee, vacatures zoeken kan ik beter dan jij dus kom niet met vacatures aan maar met een baan".
En anders je grote gore VVD bek houden.
pi_146836910
Zou wel een labeltje willen waarop staar waar stof en productie voldaan is. Maar dan zit je nog met machinerie, transport ed. Dat wordt een boek.

In de volkskrant stond een stuk van een promovendus dat de meeste mensen deels duurzaam zijn en hun nietduurzame gedrag 'compenseren'. Er zijn maar weinig mensen die die commpensatiedrang niet hebben.
pi_146836987
Ouder1:

Toch grappig dat jij zo geweldig goed weet hoe je moet solliciteren, maar al ik weet niet hoe lang werkloos bent.

Ik ben overigens werkgever ipv werknemer, nuchter, heb geen bierpens en ben ook al geen vvd-er.

Je laat je nu kennen als een viswijf, om niet te zeggen een ordinaire tokkie. Zou ik ook wat aan doen als ik jou was.
pi_146837070
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:45 schreef DS4 het volgende:
Ouder1:

Toch grappig dat jij zo geweldig goed weet hoe je moet solliciteren, maar al ik weet niet hoe lang werkloos bent.

Ik ben overigens werkgever ipv werknemer, nuchter, heb geen bierpens en ben ook al geen vvd-er.

Je laat je nu kennen als een viswijf, om niet te zeggen een ordinaire tokkie. Zou ik ook wat aan doen als ik jou was.
Toch grappig dat jij zo geweldig goed weet hoe je moet solliciteren, maar al ik weet niet hoe lang geen baan hebt.

Ik ben overigens werknemer ipv werkgever, nuchter, heb geen bierpens en ben ook al geen vvd-er.

Je laat je nu kennen als een VVD proleet, om niet te zeggen als een omhooggevallen ordinaire tokkie. Zou ik ook wat aan doen als ik jou was.
pi_146837561
Het is maar goed dat je niet op een voetstuk staat hier, want dan had je je vast bezeerd...
pi_146837767
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:08 schreef DS4 het volgende:
Het is maar goed dat je niet op een voetstuk staat hier, want dan had je je vast bezeerd...
Gezien de dingen die je triggeren hier ben je een uitbuiter die MOElanders hierheen haalt en valt het je vies tegen dat ze nu massaal terugkeren. Zit je daar met je halflege krotten. Ik heb diep medelijden met jouw 'werknemers'.
Een echte werkgever heeft geen tijd om 20 uur per dag te Fok-ken.
pi_146837866
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:

Gezien de dingen die je triggeren hier ben je een uitbuiter die MOElanders hierheen haalt
Kijk, DAT gaat nu wel richting de ad hominem.

quote:
en valt het je vies tegen dat ze nu massaal terugkeren. Zit je daar met je halflege krotten. Ik heb diep medelijden met jouw 'werknemers'.
Blijf weg uit Holland Casino, want gokken gaat je wel erg slecht af zeg...
pi_146838175
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef DS4 het volgende:
Kijk, DAT gaat nu wel richting de waarheid.
:Y)
pi_146838463
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Leer eens lezen van je ivorentoren blazende eikel. Ik heb zelf geen concurrentie van MOElanders, ik ben alleen niet zo blind voor maatschappelijke problematiek als jij. Ik maak me meer druk over valse concurrentie en uitbuiting dan jij omdat ik niet alleen in mijn eigen straatje kan denken en ook verder kan kijken dan mijn neus lang is. Het eenvoudige feit dat jij denkt dat iedereen die een baan wil nu een baan kan krijgen zegt al meer dan genoeg over jouw niveau en rekenkundige vaardigheden. Die is op het geestelijk gehandicapte af dus. En je kennis van de arbeidsmarkt is duidelijk 0.
Als jij kwaliteit levert, dan heb je nauwelijks last van concurrerende MOE-Landers.
pi_146838486
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als jij kwaliteit levert, dan heb je nauwelijks last van concurrerende MOE-Landers.
Lezen is moeilijk hé schat. Lees nog eens terug wat je hebt gequote.
pi_146838504
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Awwwww
pi_146838556
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach, het komt allemaal op hetzelfde neer. Het gaat in ieder geval weer over werkloosheid en MOE-Landers.

Werkloosheid is een keuze.
pi_146838596
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, het komt allemaal op hetzelfde neer. Het gaat in ieder geval weer over werkloosheid en MOE-Landers.

Werkloosheid is een keuze.
_O-

Trololol
pi_146838728
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:Y)
Nederland wordt inderdaad overspoeld door Poolse advocaten die hier werkzaam zijn...
pi_146838784
Mensen kan het gewoon weer over de uitbuiting van andere mensen gaan ipv het oeverloze gezever over de omstandigheden van ouder1 en de andere infantiele reacties die daarop volgen. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:09 schreef Ouder1 het volgende:
Waarom denk jij dat ze dat niet doen en ik het niet voor hen ga doen?
On topic Ouder1 als jij weet dat bepaalde werkgevers en of uitzendbureaus bepaalde wetten overtreden waarom geef je die dan niet aan in NL, dat zou je meer sieren dan hier wat bekvechten.
  donderdag 20 november 2014 @ 12:57:37 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146838787
ik snap de link naar "Westerse" niet echt,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_146838884
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:57 schreef Re het volgende:
ik snap de link naar "Westerse" niet echt,
Nou ja, de Westerse wereld is natuurlijk wel een groot deel van de totale consumptie. Maar dat het niet alleen om Westerse consumptie gaat lijkt mij ook wel logisch. Al kun je iemand die van vrijwel niets rond moet komen wat minder verwijten dan de Nederlandse minima die echt wel wat meer financiële speelruimte heeft.
pi_146838918
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:57 schreef Basp1 het volgende:
On topic Ouder1 als jij weet dat bepaalde werkgevers en of uitzendbureaus bepaalde wetten overtreden waarom geef je die dan niet aan in NL, dat zou je meer sieren dan hier wat bekvechten.
Omdat ik dat weet doordat ik mensen ken die daar werken. Die werkgevers aangeven zorgt ervoor dat die mensen werkeloos worden omdat zo'n eigenaar dan of failliet gaat (door de boetes, concurrenten die wel gewoon op die voet doorgaan e.d.) of zich failliet laat gaan om aan die boetes te ontkomen (zie A2 debacle).
Er is er echter eentje, een hele grote, die ik idd onmiddellijk aan de schandpaal ga nagelen als die bekende van mij een normale baan heeft gevonden want wat die doet hangt tegen slavernij aan.
pi_146838996
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:02 schreef DS4 het volgende:
Al kun je iemand die van vrijwel niets rond moet komen wat minder verwijten dan de Nederlandse minima die echt wel wat meer financiële speelruimte heeft.
Ben je nu je eigen uitbuitingstactieken aan het goedpraten?

Het is trouwens "de Nederlandse minima hebben" en niet "heeft".

Denk aan je niveau.. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')