abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146818093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:19 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in hoe Westerse consumptie een grotere oorzaak is dan Aziatische gretigheid. Klinkt vooral als maar wat roepen allemaal.
Als iedereen "ja maar hun zijn óók schuldig" roept en dat als argument gebruikt om zelf niks te veranderen, dan verandert er nooit wat.
pi_146818545
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Als iedereen "ja maar hun zijn óók schuldig" roept en dat als argument gebruikt om zelf niks te veranderen, dan verandert er nooit wat.
Klopt. Het gaat mij ook meer om de tergende generalisatie in de titel. Hoewel ik begrijp dat het populair is om het westen af te kraken lijkt het me wenselijk om niet zomaar dat als uitgangspunt te gebruiken en om daar dan vervolgens een verhaal omheen te breien.

Bovendien begrijp ik niet zo goed wat de schrijver van het artikel (dat me trouwens een doodvervelend persoon lijkt) nu precies wil insinueren als oplossing. In mijn ogen ligt de oplossing van dit probleem namelijk niet in "het westen" maar juist in de landen die toelaten (of zelfs toejuichen) dat dergelijk onrecht plaats kan vinden. De consumptie hier gaat vanzelf omlaag op het moment dat "de niet westerse barbaren" besluiten hun volk niet langer uit te buiten.
Conscience do cost.
pi_146819767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt. Het gaat mij ook meer om de tergende generalisatie in de titel. Hoewel ik begrijp dat het populair is om het westen af te kraken lijkt het me wenselijk om niet zomaar dat als uitgangspunt te gebruiken en om daar dan vervolgens een verhaal omheen te breien.

Bovendien begrijp ik niet zo goed wat de schrijver van het artikel (dat me trouwens een doodvervelend persoon lijkt) nu precies wil insinueren als oplossing. In mijn ogen ligt de oplossing van dit probleem namelijk niet in "het westen" maar juist in de landen die toelaten (of zelfs toejuichen) dat dergelijk onrecht plaats kan vinden. De consumptie hier gaat vanzelf omlaag op het moment dat "de niet westerse barbaren" besluiten hun volk niet langer uit te buiten.
Als Westerse consument kun je niet zoveel doen tegen exploitatie in Azië, behalve stemmen met je portemonnee. Economische druk blijft uiteindelijk nog altijd vele malen effectiever dan een demonstratie hier of daar.
pi_146831436
Wat een belachelijk dom artikel. Het westen heeft het weer eens gedaan. Laat Afrika en Azië zelf maar eens orde op zaken stellen. Zij staan het uiteindelijk toe.
  donderdag 20 november 2014 @ 09:04:44 #155
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146833572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gaat de discussie je inmiddels zo boven de pet?
Nee, ik spreek hier met "die linke", die alles door een groene bril heen zien.
pi_146833628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:19 schreef ems. het volgende:
Ik zie niet in hoe Westerse consumptie een grotere oorzaak is dan Aziatische gretigheid. Klinkt vooral als maar wat roepen allemaal.
Zo is het maar net, maar het is nou eenmaal helemaal cool in linkse kringen om het westen overal de schuld van te geven. Het westen is echter superieur aan de rest van de wereld, dat is een feit.
pi_146833732
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:04 schreef xzaz het volgende:

Nee, ik spreek hier met "die linke", die alles door een groene bril heen zien.
Stel je je nu voor als "dom rechts"? Dan bij deze: aangenaam.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146833750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Zo is het maar net, maar het is nou eenmaal helemaal cool in linkse kringen om het westen overal de schuld van te geven. Het westen is echter superieur aan de rest van de wereld, dat is een feit.
Het is niet of-of, maar en-en. Je spreekt zowel de dief aan, als de heler.
pi_146833800
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is niet of-of, maar en-en. Je spreekt zowel de dief aan, als de heler.
Wat als die fabrieken er niet waren? Dan hadden die mensen daar helemaal niets. Als ze daar in staat zijn om iets op te zetten verdwijnen die fabrieken vanzelf of moeten ze de omstandigheden verbeteren. Bedenk je dat het ooit in Nederland ook zo was. Dat hebben we zelf opgelost hier.
pi_146833857
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat er anno 2014 in absolute aantallen dus meer slaven in de wereld rondlopen dan op het hoogtepunt van de slavernij 150 jaar geleden, hoe groot is zulk nieuws eigenlijk?
Vind het zelf totaal niet schokkend of wat dan ook, vooral gezien de enorme stijging in het bevolkingsaantal in die 150 jaar. Meteen ook de reden waarom er specifiek gesproken wordt over "absolute aantallen".

-Bevolkingsaantal van de wereld in 1850: rond de 1,25 miljard.
-In 2014: net iets boven de 7 miljard.

In 1850 waren er blijkbaar 25 miljoen slaven.

1850: 25.000.000/1.250.000.000*100 = 2%.
2014: 36.000.000/7.000.000.000*100 = 0,514 %.

Dat het niet hoort en voorkomen/aangepakt moet worden spreekt natuurlijk voor zich.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2014 09:21:48 ]
pi_146834060
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Wat als die fabrieken er niet waren? Dan hadden die mensen daar helemaal niets. Als ze daar in staat zijn om iets op te zetten verdwijnen die fabrieken vanzelf of moeten ze de omstandigheden verbeteren. Bedenk je dat het ooit in Nederland ook zo was. Dat hebben we zelf opgelost hier.
Ik pleit niet voor het niet meer daar produceren. Ik pleit meer voor daar blijven produceren, maar dan met betere arbeidsvoorwaarden. Als de rest van de keten dan genoegen blijft nemen met dezelfde winst in euro's ipv procenten als nu, dan kost de kleding in de winkel niet heel veel meer.

Het gaat dus om de wil van iedereen die er bij betrokken is om het op te lossen.
pi_146834104
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik pleit niet voor het niet meer daar produceren. Ik pleit meer voor daar blijven produceren, maar dan met betere arbeidsvoorwaarden. Als de rest van de keten dan genoegen blijft nemen met dezelfde winst in euro's ipv procenten als nu, dan kost de kleding in de winkel niet heel veel meer.

Het gaat dus om de wil van iedereen die er bij betrokken is om het op te lossen.
Ik gun iedereen goede arbeidsvoorwaarden. Ik vind het echter de verantwoordelijkheid voor die landen. Het 'westen' heeft de zaken al op orde, nu Azië nog. Wij zijn tegenwoordig overal verantwoordelijk voor: Hongersnood, oorlog, 'vluchtelingen', ebola, zgn. 'klimaatverandering'. Laat ze in Afrika en Azië zelf hun zaken eens opknappen.
pi_146834191
Het komt gewoon door de blanken.
pi_146834228
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:38 schreef Peunage het volgende:
Het komt gewoon door de blanken.
Dat is vaak het achterliggende (racistische!) motief van niet-westerse allochtonen die ons weer eens ergens van beschuldigen (zwarte piet, slavernij, treinkapers executeren).
  donderdag 20 november 2014 @ 10:07:58 #165
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_146834756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je kan niet alles voorkomen, maar als je bij de primark een spijkerbroek koopt voor een prijs waar het in China niet voor gemaakt kan worden bij een normale fabriek...
Hoewel je hier een punt hebt is het natuurlijk voor een consument lastig te controleren voor wat voor bedrag een spijkerbroek wel te maken is. En zelfs al betaal je die prijs als consument dan nog is het niet zeker dat dat geld op de goede plek terecht komt. Bedrijven zijn van nature niet "goed".
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 20 november 2014 @ 10:16:25 #166
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146834918
quote:
6s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stel je je nu voor als "dom rechts"? Dan bij deze: aangenaam.
Ik stel me voor als de-wereld-is-geen-utopie-en-dat-zal-het-nooit-worden; aangenaam.
  donderdag 20 november 2014 @ 10:18:15 #167
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_146834960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is hun land dus dat zullen Zij zelf moeten oplossen. Bedrijven hebben niet eens de autoriteit om te spioneren of om onverwacht ergens binnen te vallen.
pi_146834992
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

Ik gun iedereen goede arbeidsvoorwaarden. Ik vind het echter de verantwoordelijkheid voor die landen. Het 'westen' heeft de zaken al op orde, nu Azië nog. Wij zijn tegenwoordig overal verantwoordelijk voor: Hongersnood, oorlog, 'vluchtelingen', ebola, zgn. 'klimaatverandering'. Laat ze in Afrika en Azië zelf hun zaken eens opknappen.
Natuurlijk is het ook de verantwoordelijkheid van die landen.

Zo is het ook de verantwoordelijkheid van landen om kinderprostitutie tegen te gaan, maar ik neem aan dat jij wel ziet dat daar als westerling gebruik van maken ook misdadig is. Zelfs als het in een land volledig legaal zou zijn.

Het gaat dus ook om fatsoen.
pi_146835019
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:

Hoewel je hier een punt hebt is het natuurlijk voor een consument lastig te controleren voor wat voor bedrag een spijkerbroek wel te maken is. En zelfs al betaal je die prijs als consument dan nog is het niet zeker dat dat geld op de goede plek terecht komt. Bedrijven zijn van nature niet "goed".
De consument kan maar beperkt oordelen ter zake, eens. Dus zeker zie ik een rol voor de overheid, maar er zijn ook gevallen waar de consument niet meer kan claimen het niet te hebben geweten. En primark is daarvan een uitstekend voorbeeld.
pi_146835056
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:16 schreef xzaz het volgende:

Ik stel me voor als de-wereld-is-geen-utopie-en-dat-zal-het-nooit-worden; aangenaam.
Dat jij als een schaap over de aarde zwerft is mij inmiddels wel duidelijk. Grow a pair!
  donderdag 20 november 2014 @ 10:23:46 #171
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146835070
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat jij als een schaap over de aarde zwerft is mij inmiddels wel duidelijk. Grow a pair!
Prima, kan ik mee leven.
pi_146835089
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Prima, kan ik mee leven.
Joh, je hebt niet eens een keuze!
  donderdag 20 november 2014 @ 10:24:58 #173
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146835103
quote:
10s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Joh, je hebt niet eens een keuze!
Wel ik kan me zelf de afgrond in laten lopen; wel degelijk een keuze.
pi_146835187
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En als het aan Rutte ligt gaat het ook weer zo worden in Nederland.
pi_146835189
quote:
3s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:24 schreef xzaz het volgende:

Wel ik kan me zelf de afgrond in laten lopen; wel degelijk een keuze.
Nou, vooruit dan.
  donderdag 20 november 2014 @ 10:29:08 #176
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_146835193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan.
Het blijft een keuze.
pi_146835217
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En als het aan Rutte ligt gaat het ook weer zo worden in Nederland.
Ga eens solliciteren.
pi_146835538
quote:
16s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ga eens solliciteren.
Met een Ad Hominem waarschuwingen in de wind slaan. Grote jongen ben je.
En als ik dan eens iets post over één van mijn vele sollicitaties dan doe ik het ook weer niet goed en heb je weer iets te zeiken over het feit dat ik daar op solliciteer. Man, man, man.. wat laat jij je kennen zeg.
pi_146835879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:44 schreef Ouder1 het volgende:

Met een Ad Hominem
Leer nu eens een keer wat een ad hominem is. Ik ken echt niemand die zo volhardt in het verkeerd gebruiken van die term.

quote:
waarschuwingen in de wind slaan.
Ja, want over 5 jaar is het hier net Bangladesh... _O-

quote:
Grote jongen ben je.
Precies.

quote:
En als ik dan eens iets post over één van mijn vele sollicitaties dan doe ik het ook weer niet goed en heb je weer iets te zeiken over het feit dat ik daar op solliciteer. Man, man, man.. wat laat jij je kennen zeg.
Volgens mij verwar je mij nu met iemand anders, want ik vind iedere sollicitatie die jij extra de deur uit doet prima. Al raad ik je aan om gewoon bij de McDrive/Albert Heijn ofzo te solliciteren, ik denk dat je daar kans maakt en dat het ook jouw niveau is. Ik kan mij nl. prima voorstellen dat iemand op fok moest lachen toen jij solliciteerde op een functie op niveau waar veel aanbod voor is. Realisme is ook wel handig zegmaar.
pi_146835959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 11:01 schreef DS4 het volgende:
Leer nu eens een keer wat een ad hominem is. Ik ken echt niemand die zo volhardt in het verkeerd gebruiken van die term.
Argumentum ad hominem (Latijn voor "Argument op de man") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.

Ergo; Te pas en te onpas beginnen over mijn werkeloosheid als argument in om het even welke discussie dan ook is een Ad Hominem.
Beginnen over het niveau dat jij mij toedicht hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')