abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146814352
quote:
Bijzonder....

En dat voor zo'n schamel loon. Althans, het is op zich een prima inkomen, maar een beetje weinig om (partiële) emigratie te overwegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146814397
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijzonder....

En dat voor zo'n schamel loon. Althans, het is op zich een prima inkomen, maar een beetje weinig om (partiële) emigratie te overwegen.
Maar wel even rust zonder kind én rust voor Fok! aangezien ze bezigheidstherapie krijgt. Ik zeg doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146814412
quote:
Het zal een stuk minder zuur worden in NL. Je kan alleen maar hopen toch?
pi_146814583
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:23 schreef bijdehand het volgende:
Moet je wel genoegen nemen met iets als Euroshopperpasta en tomatensaus (evt wat blokjes ham) maar hé, het kan.
7 dagen in de week, 365 in het jaar. Elke dag pasta met een zakje tomatensaus.

Doet mij een beetje denken aan dit:

quote:
Het is een verschijnsel dat bij verschillende ziektes kan optreden en wordt veroorzaakt door een verstoring van de waterhuishouding.
Hongeroedeem treedt op bij een eiwittekort door een slechte of eenzijdige voeding.
pi_146814635
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Jij bent ook echt achterlijk hè, niet snappen dat het slechts een voorbeeld was en er nog meer mogelijkheden zijn. Godverdomme zeg.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146814673
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kwaliteit staat niet gelijk aan een hoge prijs en "made in..." die fabel krijg je er bij niet meer in.
Dit idd ook juist van de duurdere merken wordt het gewoon in dezelfde omstandigheden gemaakt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146814714
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Jij bent ook echt achterlijk hè, niet snappen dat het slechts een voorbeeld was en er nog meer mogelijkheden zijn. Godverdomme zeg.
Niet te geloven. Wat een achterlijkheid.

Ouder1, je kunt ook voor 2 euro een berg pannenkoeken bakken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146814730
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

ALLEEN PANNENKOEKEN? DAN KRIJG JE HONGERBUIKJE WAT BEN JIJ VOOR NAZI!!!11!!!!
pi_146814751
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor 2,50/3 per dag kan ik redelijk gevarieerd eten. Alles aangekocht in de AH. Dus de variatie kun je nog wel opschalen met andere winkels.
pi_146814960
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:o

Nederland is volgens Oxfam nummer 1 van de wereld qua voedselvoorziening en nummer 1 van de wereld qua betaalbaarheid van voedsel en dan nog komt Ouder1 met de suggestie dat in Nederland een zowat hongerbuikjes-probleem dreigt. Sjonge jonge jonge jonge jonge jonge jonge. Waar haal je het vandaan? Ik sta gewoon echt perplex.

Maar goed, eigenlijk is de persoonlijke idiotie van Ouder1 best off-topic.
pi_146815154
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd ook juist van de duurdere merken wordt het gewoon in dezelfde omstandigheden gemaakt.
Made in Italy of Germany kun je toch wel vanuitgaan dat het niet door Duitse Kinder Schokolade kiddos is gemaakt.

De prijs staat daar verder los van. Hoewel het vaak wel duurder zal zijn.
pi_146815177
Als je Armani broeken koopt ben je sowieso tuig. Staat er verder los van dat het 1000 euro kost en alsnog in Bagladesh is gemaakt
pi_146815530
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is kletskoek omdat daar Chinese bedrijven zitten die de wet bewust ontduiken.

Wat dat met echte Italiaanse kledingbedrijven te maken heeft ontgaat mij ten ene male.
En dat maakt het goed geproduceerd.
Ook in China is slavernij verboden en worden bedrijven die zich er mee bezig houden opgerold.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146816304
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gast, stop met ademen je levert meer CO2 op dan de gemiddelde spijkerbroek bij de Zeeman.
Gaat de discussie je inmiddels zo boven de pet?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_146816382
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je ook inhoudelijk reageren ipv met domme oneliners te komen?

Wat als iedereen van fabriekseigenaar tot filiaalhouder eens minder aan hun strijkstok zouden hangen en hun personeel beter zouden betalen.. Wat dan? Dan heeft het arme slavenkind in India het beter.. kan ook wat geld geven aan zijn ouders waardoor die het beter krijgen en meer voedsel kunnen kopen wat beter is voor het mkb al daar, die dan ook weer meer personeel nodig hebben.. enz. Eender hier. Als meer mensen een fatsoenlijke koopkracht hebben kunnen meer mensen zich duurzame goederen veroorloven, gaat de koopkracht van de medewerkers omhoog waardoor e meer kunnen uitgeven wat goed is voor het mkb die dan weer meer mensen aan kunnen nemen..

O wacht... Zoiets heeft Drees toentertijd al eens gedaan en dat breekt Rutte nu weer af.
Inhoudelijk reageren op jouw geneuzel heeft geen zin, want je luistert toch nooit.

Er is gewoon sprake van gedeelde schuld. Iedereen die er aan meedoet heeft boter op zijn hoofd. Punt.
pi_146816466
Ouder1 heeft het ALTIJD veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zwaarder dan de rest van Nederland. :'(
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_146816526
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Was dat nieuw voor je dan? Het worden er steeds meer zelfs. Ga eens kijken aan de onderkant van de arbeidsmarkt.. daar komen echt absurde wantoestanden met de regelmaat van de klok voor. En langzaam maar zeker stijgt dat naar boven. Je moet toch wat als werknemer dus is het bukken en 'Dankjewel' zeggen. Geen je tegengas dan ben je morgen werkeloos, zo werkt dat.

4 voorbeelden uit mijn naaste omgeving (en ja.. met beroepsdiploma's)
- MOElanders die onder wettelijk minimumloon werken en nog extra worden uitgebuit door het huisjesmelken. ¤360.- p.m. voor een gedeelde kamer van 2x4.
- Regelmatig 20 uur per dag meten werken (vaak in gebroken diensten) en maar 6 uur uitbetaald krijgen en een werkgever die ook nog beweert onder de ABU Cao te vallen.. Dus geen 3 maar 8 tijdelijke contracten en ziek is uit dienst.
- Ontslagen worden en zwart voor ¤5.- p.u. terug 'mogen' komen
- Cao ontduiking en ontslag op het moment dat daar op gewezen wordt.
Godverdomme, ga je WEER zeiken over MOE-landers!

Hou toch eens op met ieder topic kapen. }:|
pi_146816532
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
De Sint zat te denken
Wat hij je zou schenken
En kwam tot de conclusie:
dit keer maar even niet
Piet

[..]

https://decorrespondent.n(...)an/53156620-b76cd381

Dit is toch vrij heftig. En toch blijven we kopen bij de H&M/Primarkt/Mediamarkt. Het interesseert ons stiekem gewoon geen ene reet.
Het is een nogal bekend verhaal. Alleen mensen die zich totaal niet interesseren in de rest van de wereld kunnen dat niet hebben geweten, van de 18+-ers in ieder geval. ;)
1 foutje in het artikel: videospellen worden gewoon in het 'westen' geproduceerd, voor het grootste deel in ieder geval. Verder natuurlijk zeer terecht dat hij dit aankaart!

Het heeft trouwens niets met dat soort winkels te maken, dat is een ander verhaal. Of dat jij die televisie bij de Mediamarkt of bij een andere keten koopt maakt geen verschil voor de prijs die de arbeider daar krijgt. De Mediamarkt hanteert een ander concept waardoor het lagere winstmarges kan rekenen voor dit soort producten (het hanteert dan wel weer 10% winst op andere producten, bijv. duurdere hoofdtelefoons). Of dat dat netto goed of slecht uitpakt weet ik niet maar voor de lokale ondernemer is het natuurlijk een ramp, die kan daar niet tegen op concurreren gezien het schaalvoordeel van zo'n winkel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146816617
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
Als je Armani broeken koopt ben je sowieso tuig. Staat er verder los van dat het 1000 euro kost en alsnog in Bagladesh is gemaakt
Armani wordt gemaakt in Italië.

Misschien dat je in de war bent met AJ. Niet dat ik denk dat die in Bangladesh gemaakt wordt, maar ik heb geen idee waar wel, al durf ik er geld op te zetten dat het daar er toch echt wat anders aan toegaat dan bij een Primark broek.
pi_146816641
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Armani wordt gemaakt in Italië.

Misschien dat je in de war bent met AJ. Niet dat ik denk dat die in Bangladesh gemaakt wordt, maar ik heb geen idee waar wel, al durf ik er geld op te zetten dat het daar er toch echt wat anders aan toegaat dan bij een Primark broek.
Ik meen mij te herinneren dat zijn punt daarentegen bijv. wel voor Levis opgaat. ;)
#NoDAPL
pi_146817024
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik meen mij te herinneren dat zijn punt daarentegen bijv. wel voor Levis opgaat. ;)
Ligt er ook net weer aan wat voor Levi's je koopt. Je kan ook wel Levi's krijgen die 100% in Amerika gemaakt zijn, inclusief Amerikaans katoen. Moet je wel wat beter zoeken en een flinke duit meer neerleggen.
pi_146817095
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:06 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ligt er ook net weer aan wat voor Levi's je koopt. Je kan ook wel Levi's krijgen die 100% in Amerika gemaakt zijn, inclusief Amerikaans katoen. Moet je wel wat beter zoeken en een flinke duit meer neerleggen.
Het absurde is dat het amper met de prijs te maken heeft in die zin dat van zo'n broek hooguit een paar Euro bij die arbeiders terecht komt terwijl het merk best wel veel winst maakt. Waarom niet samsam, een paar Euro hogere prijs en het merk neemt genoegen met een paar Euro minder winst. :?
Je zou verwachten dat er bedrijven opstaan die dit gebruiken als PR-middel. Ik schat in dat daar best een grote markt voor bestaat.
#NoDAPL
pi_146817367
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Niet eens. Sterker nog: Levi's gebruikt bij bepaalde modellen zelfs duurzaam katoen.

Misschien wel voor de lokale markt, want levi's produceert erg veel. ;)
pi_146817402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het absurde is dat het amper met de prijs te maken heeft in die zin dat van zo'n broek hooguit een paar Euro bij die arbeiders terecht komt terwijl het merk best wel veel winst maakt. Waarom niet samsam, een paar Euro hogere prijs en het merk neemt genoegen met een paar Euro minder winst. :?
Je zou verwachten dat er bedrijven opstaan die dit gebruiken als PR-middel. Ik schat in dat daar best een grote markt voor bestaat.
Die markt valt nog tegen denk ik, maar ik hoop van harte dat het meer en meer die kant op gaat.
pi_146817507
Ik zie niet in hoe Westerse consumptie een grotere oorzaak is dan Aziatische gretigheid. Klinkt vooral als maar wat roepen allemaal.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')