abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146812297
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, waarom zijn landen in zuid oost azie zulke economische tijgers en die in Afrika aan het sukkelen?
Ik ken niet elk land in Azië, maar bijv. China is erg protectionistisch. Je kan daar als westers bedrijf eigenlijk alleen maar aan de slag via een joint-venture waarbij je moet toestaan dat het Chinese partnerbedrijf de halve winst krijgt en bovendien al jouw kennis en technologie opzuigt, zodat ze het na een paar jaar zelf kunnen, jou eruit knikkeren en jou op de wereldmarkt gaan beconcurreren. En die strategie lijkt succes te hebben om als ontwikkelend land niet in laagwaardige productie te blijven hangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2014 16:23:39 ]
pi_146812454
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:20 schreef Viajero het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. "Made in" wil vrij weinig zeggen. Zegt niets over herkomst van grondstoffen en/of halffabrikaten, en zegt niets over wie het maakt en hoe die mensen behandeld worden.
"Made in" betekent volgens mij niet per definitie dat het product geheel gemaakt is in dat land. Het betekent wel dat er in ieder geval producthandelingen in dat land gedaan zijn. Volgens mij kan het b.v. zijn dat een BH waar "Made in Italy" op staat, dat die in elkaar is genaaid in China of India, maar dat de haakjes er in Italië op gezet zijn.
pi_146812613
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom is kritiek op Nederlanders überhaupt zo extreem gevoelig bij sommige users?

Vaak zijn het dezelfde users die mensen die buiten hun perceptie van Nederlanders vallen voor van alles uitmaken..
Ik kan niet voor anderen spreken dus ik spreek maar voor mijzelf.

Er is niets mis met terechte kritiek en kritiek die meerdere kanten belicht.

Wat ik echter steeds meer zie gebeuren (en mij behoorlijk de keel uit begint te hangen) is een vaak onterecht, eenzijdig, bekrompen en kortzichtig voortdurend wijzen naar Nederland, de Nederlander en met name de armere Nederlander. Gespeend van welke kennis dan ook van historie, economie en rekenkundige vaardigheden.

Ook in jouw OP is de conclusie weer; "Het is allemaal de schuld van de Nederlander".

Vervolgens ga jij je afvragen waarom kritiek op Nederlanders zo extreem gevoelig ligt bij sommige users zonder op mijn inhoudelijke tegenargumenten in te gaan.
Ik onderbouw mijn mening, jij wijst weer naar 'de Nederlander' die niet tegen kritiek zou kunnen.

BTW. Ik ben kritisch, niet racistisch. Ik ben tegen uitbuiting, onderdrukking e.d. Ook daarin is weer een bepaald clubje users die dan niet op inhoudelijke argumentatie ingaan maar als Pavlov reactie de racisme/discriminatie kaart weer gaan trekken. Ergo; Discussie onmogelijk.
pi_146812662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar er treft meer mensen blaam. Wij maken er gebruik van. Terwijl het nu wel al heel lang duidelijk is wat er gebeurt en wij dat ook wel weten.
Wij? Wie zijn 'wij'? Wie worden hier nu feitelijk beter van? Wie plukken de vruchten nu het meeste? Ook op de lange termijn?

Gaan we zeker weer geen inhoudelijke reactie op krijgen.
pi_146812739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

"Made in" betekent volgens mij niet per definitie dat het product geheel gemaakt is in dat land. Het betekent wel dat er in ieder geval producthandelingen in dat land gedaan zijn. Volgens mij kan het b.v. zijn dat een BH waar "Made in Italy" op staat, dat die in elkaar is genaaid in China of India, maar dat de haakjes er in Italië op gezet zijn.
Nee. "Voor goederen die uit verschillende landen voortkomen, geldt als oorsprongsland het land waar het product de laatste substantiële, economische ingreep onderging die resulteerde in een nieuw product of een belangrijke stap in het productieproces" en "eenvoudige assemblage [kan] nooit oorsprongverlenend zijn".
pi_146812864
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat ik echter steeds meer zie gebeuren (en mij behoorlijk de keel uit begint te hangen) is een vaak onterecht, eenzijdig, bekrompen en kortzichtig voortdurend wijzen naar Nederland, de Nederlander en met name de armere Nederlander. Gespeend van welke kennis dan ook van historie, economie en rekenkundige vaardigheden.
Nee, jij bagatelliseert absolute armoede door te wijzen op relatieve armoede in Nederland. Dat is aanstellerij en als je daarop gewezen wordt, dan word je gefrustreerd.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:41:12 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146812898
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, jij bagatelliseert absolute armoede door te wijzen op relatieve armoede in Nederland. Dat is aanstellerij en als je daarop gewezen wordt, dan word je gefrustreerd.
QFT
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:41:58 #108
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146812921
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wij? Wie zijn 'wij'? Wie worden hier nu feitelijk beter van? Wie plukken de vruchten nu het meeste? Ook op de lange termijn?

Gaan we zeker weer geen inhoudelijke reactie op krijgen.
Nou wij.
maar om de schuldvraag bij ons te leggen is meer dan onzinnig.
Landen die dit soort praktijken "toestaan", zoals China, India, Shri Lanka etc. zijn wat mij betreft de hoofdschuldigen.
Als je dit toelaat als regering ben jij oorzaak nummer 1. van deze wantoestanden.
En ja, westerse producenten maken hier gebruik van willens en wetens maar voor hun geld: wie is de goedkoopste en snelste.
Dat wij als eindkopers deze goederen gepresenteerd krijgen, of nu wel of niet van deze toestanden afweten, doet niets af aan de vorige twee factoren.
pi_146812945
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. "Voor goederen die uit verschillende landen voortkomen, geldt als oorsprongsland het land waar het product de laatste substantiële, economische ingreep onderging die resulteerde in een nieuw product of een belangrijke stap in het productieproces" en "eenvoudige assemblage [kan] nooit oorsprongverlenend zijn".
Je maakt een dingetje dat er op kan zodat het andere niet meer zichtbaar is of het was al moeilijk zichtbaar. Dit wordt volop gedaan.

Maar goed alles ligt dus weer aan het westen :') Is het onze schuld dat die Chinezen mede chinezen tegen kost en inwoning in een container in Afrika laten werken en zelf ondertussen rijk worden? Zo ook met al die verachtelijke golfstaten die hetzelfde doen. Eigenlijk overal waar ze werknemers zwaar uitbuiten.
pi_146813033
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:42 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Maar goed alles ligt dus weer aan het westen :') Is het onze schuld dat die Chinezen mede chinezen tegen kost en inwoning in een container in Afrika laten werken en zelf ondertussen rijk worden? Zo ook met al die verachtelijke golfstaten die hetzelfde doen. Eigenlijk overal waar ze werknemers zwaar uitbuiten.
De een z'n schuld pleit de ander niet vrij. Als een student na het uitgaan voor 10 euro een fiets van een junk koopt, dan zijn ze ook allebei schuldig - de een aan diefstal en de ander aan heling.
pi_146813149
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:19 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dan wordt het gemaakt door Chinese slaven in Prato (net buiten Florence). Het enige verschil is dat je er meer voor betaalt.
Dan steunen we tenminste de zwarte markt in italie, en komt dit met de nieuwe rekenregels vanzelf bij het BBP van italie waardoor dat land ook opeens een naheffing aan europa moeten betalen. :P

http://www.fashionunited.(...)strie_2013123143281/

Maar idd te triest voor woorden dat zelfs in het zogenaamde beschaafde europa nog grootschalige illegale arbeiders aan de slag zijn.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:53:25 #112
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146813250
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan steunen we tenminste de zwarte markt in italie, en komt dit met de nieuwe rekenregels vanzelf bij het BBP van italie waardoor dat land ook opeens een naheffing aan europa moeten betalen. :P

http://www.fashionunited.(...)strie_2013123143281/

Maar idd te triest voor woorden dat zelfs in het zogenaamde beschaafde europa nog grootschalige illegale arbeiders aan de slag zijn.
En de Chinese bazen komen hier, Vancouver, om hun geld uit te geven en de rijke aso uit te hangen. Ze gaan zelfs een reality show hier uitzenden over verwende Chinese rijkeluis meisjes. Om te kotsen! :r
pi_146813290
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:45 schreef Igen het volgende:

[..]

De een z'n schuld pleit de ander niet vrij. Als een student na het uitgaan voor 10 euro een fiets van een junk koopt, dan zijn ze ook allebei schuldig - de een aan diefstal en de ander aan heling.
Zonder dat er iets wordt gedaan aan de verkoopprijs kan er vrijwel altijd al een betere allocatie van de kostenposten worden gedaan->lees minder winst maken en hogere arbeidslonen. Ze gaan maar staken als ze het echt beter willen. Het laten afhangen van de eindgebruiker gaat nooit werken.
pi_146813294
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Igen het volgende:

[..]

LOL. Quote even waar ik dat doe want ik herken je opmerking niet. Eerder andersom; Jij bagatelliseert relatieve armoede in Nederland door te wijzen op absolute armoede in bv Afrika.

Iets in de trant van: "Niet zeuren als je niet elke avond warm kunt eten, geen eigen dak boven je hoofd hebt en je medische zorg moet mijden; in Afrika zouden ze maar wat blij zijn met jouw rijkdom".
pi_146813346
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

LOL. Quote even waar ik dat doe want ik herken je opmerking niet. Eerder andersom; Jij bagatelliseert relatieve armoede in Nederland door te wijzen op absolute armoede in bv Afrika.

Iets in de trant van: "Niet zeuren als je niet elke avond warm kunt eten, geen eigen dak boven je hoofd hebt en je medische zorg moet mijden; in Afrika zouden ze maar wat blij zijn met jouw rijkdom".
Als je in NL woont en je kunt niet elke avond warm eten, dan doe je toch echt zelf iets verkeerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 19 november 2014 @ 16:56:34 #116
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_146813347
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En in Nederland zijn er dan een stel verdwaasden die gaan zeiken over Zwarte Piet.
Over prioriteiten gesproken. :r :r :r
pi_146813611
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Was dat nieuw voor je dan? Het worden er steeds meer zelfs. Ga eens kijken aan de onderkant van de arbeidsmarkt.. daar komen echt absurde wantoestanden met de regelmaat van de klok voor. En langzaam maar zeker stijgt dat naar boven. Je moet toch wat als werknemer dus is het bukken en 'Dankjewel' zeggen. Geen je tegengas dan ben je morgen werkeloos, zo werkt dat.

4 voorbeelden uit mijn naaste omgeving (en ja.. met beroepsdiploma's)
- MOElanders die onder wettelijk minimumloon werken en nog extra worden uitgebuit door het huisjesmelken. ¤360.- p.m. voor een gedeelde kamer van 2x4.
- Regelmatig 20 uur per dag meten werken (vaak in gebroken diensten) en maar 6 uur uitbetaald krijgen en een werkgever die ook nog beweert onder de ABU Cao te vallen.. Dus geen 3 maar 8 tijdelijke contracten en ziek is uit dienst.
- Ontslagen worden en zwart voor ¤5.- p.u. terug 'mogen' komen
- Cao ontduiking en ontslag op het moment dat daar op gewezen wordt.
pi_146813664
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:53 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En de Chinese bazen komen hier, Vancouver, om hun geld uit te geven en de rijke aso uit te hangen. Ze gaan zelfs een reality show hier uitzenden over verwende Chinese rijkeluis meisjes. Om te kotsen! :r
Hear, hear! De strijkstok hé.. Want ze werken echt noodgedwongen met kindslaven want anders gaat hun bedrijf failliet. :N
pi_146813701
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Was dat nieuw voor je dan? Het worden er steeds meer zelfs. Ga eens kijken aan de onderkant van de arbeidsmarkt.. daar komen echt absurde wantoestanden met de regelmaat van de klok voor. En langzaam maar zeker stijgt dat naar boven. Je moet toch wat als werknemer dus is het bukken en 'Dankjewel' zeggen. Geen je tegengas dan ben je morgen werkeloos, zo werkt dat.

4 voorbeelden uit mijn naaste omgeving (en ja.. met beroepsdiploma's)
- MOElanders die onder wettelijk minimumloon werken en nog extra worden uitgebuit door het huisjesmelken. ¤360.- p.m. voor een gedeelde kamer van 2x4.
- Regelmatig 20 uur per dag meten werken (vaak in gebroken diensten) en maar 6 uur uitbetaald krijgen en een werkgever die ook nog beweert onder de ABU Cao te vallen.. Dus geen 3 maar 8 tijdelijke contracten en ziek is uit dienst.
- Ontslagen worden en zwart voor ¤5.- p.u. terug 'mogen' komen
- Cao ontduiking en ontslag op het moment dat daar op gewezen wordt.
Heel mooi weer jou exemplarische voorbeelden, wijs die mensen dan de weg naar de arbeidsinspectie om deze overtredende werkgevers / uitzendorganisaties wel volgens de nederlandse wetgeving aan te pakken.
pi_146813709
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je in NL woont en je kunt niet elke avond warm eten, dan doe je toch echt zelf iets verkeerd.
Dan ken je Ouder1 nog niet :N
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146813756
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heel mooi weer jou exemplarische voorbeelden, wijs die mensen dan de weg naar de arbeidsinspectie om deze overtredende werkgevers / uitzendorganisaties wel volgens de nederlandse wetgeving aan te pakken.
Waarom denk jij dat ze dat niet doen en ik het niet voor hen ga doen?
pi_146813975
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:08 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan ken je Ouder1 nog niet :N
Jawel. Daarom zeg ik het ook.

Maar goed, voor 3/4 euro maak jij een complete maaltijd voor meerdere personen. Ook bijstandstrekkers moeten zich kunnen redden. Er is voor deze mensen alleen geen geld voor luxe. En terecht.
pi_146814160
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jawel. Daarom zeg ik het ook.

Maar goed, voor 3/4 euro maak jij een complete maaltijd voor meerdere personen. Ook bijstandstrekkers moeten zich kunnen redden. Er is voor deze mensen alleen geen geld voor luxe. En terecht.
Voor 3/4 euro kan je wel voor een paar dagen koken ja. Moet je wel genoegen nemen met iets als Euroshopperpasta en tomatensaus (evt wat blokjes ham) maar hé, het kan. Of je wil liever roken, dat mag ook in dit tolerante kikkerlandje O+

Wat ik vervolgens niet snap is dat er wijven zijn die hun kinderen bij hun nieuwe scharrel dumpen omdat ze in het buitenland willen werken. Bah.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146814222
quote:
99s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Voor 3/4 euro kan je wel voor een paar dagen koken ja. Moet je wel genoegen nemen met iets als Euroshopperpasta en tomatensaus (evt wat blokjes ham) maar hé, het kan. Of je wil liever roken, dat mag ook in dit tolerante kikkerlandje O+

Wat ik vervolgens niet snap is dat er wijven zijn die hun kinderen bij hun nieuwe scharrel dumpen omdat ze in het buitenland willen werken. Bah.
Dat soort types ken ik dan weer niet.
pi_146814289
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 17:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat soort types ken ik dan weer niet.
Welles:
WGR / Werken in GB. Hoe zit dat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')