quote:Op zaterdag 15 november 2014 17:18 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
wat zei hij dan?
Ben erg nieuwsgierig
quote:"Een harde bespanning is angst."
quote:"Kijk, hij slaat die bal. Hij moet die bal behandelen."
quote:"Je hebt een vijand nodig. anders groei je niet."
Etc. etc.quote:"Kijk naar die hand van Wawrinka. Hij is helemaal ontspannen."
brr ik word er bang vanquote:
Ik niet.quote:Op zaterdag 15 november 2014 21:29 schreef suus21 het volgende:
Ikdenk dat waw zomaar eens het toernooi kan gaan winnen..
Dat Wawrinka ervoor ging. Dat zei hij iets van drie keer. Allemaal van die open deuren.quote:
Stream:quote:Op zaterdag 15 november 2014 21:32 schreef Piperidine het volgende:
Nergens op televisie of een stream?.
Uh, nee.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:36 schreef suus21 het volgende:
Waar heb je het over? Ze spelen allebei goed.
quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:57 schreef suus21 het volgende:
Wat is het probleem nou, je kunt toch hawkeye inschakelen..
quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:53 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Omdat hij niet doorhad dat het een overrule was.
Maar hij wist niet dat de scheidsrechter de bal alsnog in gaf..quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:57 schreef suus21 het volgende:
Wat is het probleem nou, je kunt toch hawkeye inschakelen..
Pas bij 0-40.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:57 schreef suus21 het volgende:
Hoorde hij niet de stand die geroepen werd
De score noemde hij ook al direct na de overrule, als Federer die overrule niet hoorde, heeft hij de stand ook niet gehoord.quote:Op zaterdag 15 november 2014 22:57 schreef suus21 het volgende:
Hoorde hij niet de stand die geroepen werd
Denk dat spelers de stand meestal helemaal niet horen eigenlijk, die weten ze zelf al wel..quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:00 schreef suus21 het volgende:
Raar je hoort dan toch drie keer dat het niet klopt maar goed had ie maar beter op moeten letten..
Raymond Sluiter en John van Lottum vind ik wel aardig hoor.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:28 schreef Marcoss het volgende:
Je zou toch denken dat Fed-Fan geen fan is van de analisten bij Fox he?
Hier nog een. Nogal een belangrijk punt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:29 schreef Ambrosius het volgende:
Challenge die bal dan, die leek me in.
Ja, zeker. Nu weer eens een mooie rally die eindigt met een winner.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:35 schreef Gruisman het volgende:
Wel ontzettend veel matige fouten deze pot hoor
Welke?quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:35 schreef Ambrosius het volgende:
Wederom een bal die hij had kunnen challengen.
Oké, bedankt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:36 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Backhand op de lijn, bal 6 ofzo.
Is sowieso vrij beroerd al de hele wedstrijdquote:Op zaterdag 15 november 2014 23:36 schreef Gruisman het volgende:
Pff Wawa krijgt die 1e service ook niet meer in
Dan verwacht je toch dat hij er een keer omheen loopt, maar dat is vandaag nog precies 0x gebeurd, geloof ik..quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:37 schreef Ambrosius het volgende:
Die backhandreturn is niet eens top 50-niveau, al jaren niet meer.
Dit inderdaad, snap er echt helemaal niks van. Onzekerheid waarschijnlijkquote:Op zaterdag 15 november 2014 23:38 schreef Federer-fan het volgende:
Wawrinka blijft het maar proberen met dat serve-volley op MP terwijl hij achterin de betere is.
Ja, hij wil er kennelijk van af zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:39 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Dit inderdaad, snap er echt helemaal niks van. Onzekerheid waarschijnlijk
Drie maal is scheepsrecht zal die wel gedacht hebbenquote:Op zaterdag 15 november 2014 23:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, hij wil er kennelijk van af zijn.
Geldt voor allebei.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:42 schreef Gruisman het volgende:
In deze vorm gaat Fed er echt kansloos vanaf tegen Djoko
Jawel maar van Wawa hadden we sowieso niet verwacht dat hij een serieuze tegenstander zou zijn voor Djoko, gezien zijn huidige vormquote:
Nu is Federer op één of andere manier wel altijd goed tegen Djoko, maar dit gaat hem normaal niet worden inderdaad, zeker niet met de vermoeidheid erbijquote:Op zaterdag 15 november 2014 23:42 schreef Gruisman het volgende:
In deze vorm gaat Fed er echt kansloos vanaf tegen Djoko
Nee, ik zie het ze geen van beiden doen. Wordt denk ik gewoon 2-0 in sets voor Djokovic tegen wie dan ook. En dan nog dik ook.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nu is Federer op één of andere manier wel altijd goed tegen Djoko, maar dit gaat hem normaal niet worden inderdaad, zeker niet met de vermoeidheid erbij
Een of andere vrouw irriteerde hem net voor het begin van een punt en had daarna ook nog een grote mond naar Stan toe begreep ik uit zijn reactie 'do you hear what she's saying.quote:
Dank je wel.quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:47 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Een of andere vrouw irriteerde hem net voor het begin van een punt en had daarna ook nog een grote mond naar Stan toe begreep ik uit zijn reactie 'do you hear what she's saying.
Zeg maar van de laatste 50 pogingen..quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:55 schreef Ambrosius het volgende:
Volgens mij heeft Wawa 2 eerste services geslagen in de laatste 20 pogingen.
Ja. Federer staat hoger op de lijst van het aantal keer dat een speler een partij verloor na MP voor te hebben gestaan, iirc.quote:Op zondag 16 november 2014 00:02 schreef Ambrosius het volgende:
Is er een ranglijst van het aantal keer dat een speler een partij won na MP achter te hebben gestaan?
Bizar ja...quote:Op zondag 16 november 2014 12:08 schreef Gruisman het volgende:
Vind het nog steeds echt bizar hoe Wawa met die MP's omging.. alsof die niet wilde winnen
http://www.supersport.com(...)Mauresmo_partnershipquote:British great Tim Henman believes Andy Murray might need to question his coaching relationship with Amelie Mauresmo unless the former Wimbledon champion can quickly return to peak form.
A disappointing 2014 campaign came to a suitably downbeat end for Murray on Thursday when he was eliminated from the ATP Tour Finals in humiliating fashion after a 6-0, 6-1 thrashing by Roger Federer.
Former British No 1 Henman is a good friend of Murray's, but he has been frustrated by his lack of aggression in recent weeks and claims there could be cause for the Scot to reassess whether Mauresmo is the right person to revive a career which has stagnated since he won Wimbledon last year.
"When you reflect on the match, for me his game had no identity," Henman said. "What was the plan out there? It was really the Federer show.
"Roger played fantastically well, but, for Andy to have an impact, he has to be proactive, and the thing that is always exciting about Andy is there's no shot in tennis that he can't hit. If he's got all these shots in his armoury, my question is why doesn't he use them?
"He has to look at the way that he can be more offensive and more proactive instead of letting these players dictate to him. He's got as good a two-handed backhand as Djokovic, but he doesn't use it as much. I'd be looking for him to really crunch the ball.
"It's about clarity of thought and that's when you've got to take a step back and look at the whole set-up, the whole team and his whole lifestyle and see whether that is working as well as it can. At the end of the day, he's the only one that can answer that."
Murray surprisingly turned to former female world No 1 Mauresmo in a ground-breaking partnership after Ivan Lendl brought an end to their hugely successful association in March.
The two-time Grand Slam winner appeared to have turned a corner after the US Open when he won three tournaments in five weeks, saving a combined 10 match points in two finals against Tommy Robredo.
Murray was applauded for his fighting spirit, but Henman did not see the matches as a positive.
"I haven't seen them (Murray and Mauresmo) practise but, to me, I don't think he has been playing the right way," Henman said.
"He had those 'fantastic matches' against Robredo - and Robredo is someone who is absolutely maximising his potential and he's had a great career - but Andy's in a different class to him.
"Andy should be dominating him and beating him 6-3 6-3. Three hours and 20 minutes on an indoor court? Something's wrong."
Ik bedoel vooral omdat Federer zo'n zware halve finale heeft gespeeld. Anders zou ik het niet zo vragen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:59 schreef Spetie het volgende:
Nee, maar dat zag ook niemand in Shanghai gebeuren.
En nu opeens 5-5*.quote:Op zondag 16 november 2014 17:25 schreef HulkHeld het volgende:
Bryan's pakken gewoon geen enkel punt op eigen service tot nu toe, vrij bizar.
Misschien Nick Kyrgios. Zou wel jammer zijn als Federer echt niet gaat spelen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:19 schreef 1239758715981 het volgende:
Het gerucht gaat dat Federer zich terugtrekt voor de finale vanwege zijn rug, en dat er een exhibition-wedstrijd voor in de plaats komt. De organisatie zei net dat er een 'special announcement' zou komen na de prijsuitreiking.
twitter:ATPWorldTour twitterde op zondag 16-11-2014 om 18:28:05An injured @rogerfederer has withdrawn from the #FinalShowdown final with @djokernole.http://t.co/tdr01DLYsP #atp reageer retweet
twitter:BenRothenberg twitterde op zondag 16-11-2014 om 18:29:22Andy Murray has agreed to play Novak Djokovic in an exhibition match for the fans. Then some legends doubles to boot. Nice scrambling. #WTFs reageer retweet
Opgave tijdens wedstrijd weet ik niet. Teruggetrokken tijdens een toernooi wel.quote:Op zondag 16 november 2014 18:31 schreef Marcoss het volgende:
Opgave van Federer, is dat ooit gebeurd?
Oké, al wel eerder gebeurd dus. En denk dat dit vooral met volgende week te maken heeft en hij zich niet helemaal kapot wil spelen. Wel jammer..quote:Op zondag 16 november 2014 18:33 schreef BobW het volgende:
[..]
Opgave tijdens wedstrijd weet ik niet. Teruggetrokken tijdens een toernooi wel.
In Doha in 2012 was het de tweede keer. Eerste keer Parijs 2008. Na Doha 2012 kan ik niet vinden maar denk het niet.
Vreemde omschrijving van de organisatie. Suggereert iets positief. Zeg dan gewoon 'announcement'.quote:Op zondag 16 november 2014 18:19 schreef 1239758715981 het volgende:
Het gerucht gaat dat Federer zich terugtrekt voor de finale vanwege zijn rug, en dat er een exhibition-wedstrijd voor in de plaats komt. De organisatie zei net dat er een 'special announcement' zou komen na de prijsuitreiking.
quote:Federer: "I did everything I could, last night and this afternoon. Painkillers. Warming up. At this level I can't compete with Novak."
Zo'n finale spelen ze niet voor niets. Maar goed, ik denk ook dat Djokovic zou hebben gewonnen.quote:Op zondag 16 november 2014 18:47 schreef PippenScottie het volgende:
Met natuurlijk felicitaties aan Djokovic. Beste speler op dit moment, niemand hoeft te beweren dat hij de titel zo in de schoot krijgt geworpen.
Omdat ze dat bij alle best-of-threetoernooien doen?quote:Op zondag 16 november 2014 18:57 schreef Jellereppe het volgende:
Ze moeten de World Tour Finals misschien anders organiseren. Geef die spelers toch een dag rust, idioten. Waarom gelijk de volgende dag?
De US Open niet, hoewel dat best of 5 is, maar dat maakt niet uit. Wat is kan veranderen. Die ijzeren houding ten opzichte van wat is is zo primitief.quote:Op zondag 16 november 2014 18:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Omdat ze dat bij alle best-of-threetoernooien doen?
Maar dan speel je normaal geen 5 wedstrijden toch? Maar goed, denk niet dat het veel met het schema te maken heeft, blijkbaar had Federer gisteren ook al last.quote:Op zondag 16 november 2014 18:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Omdat ze dat bij alle best-of-threetoernooien doen?
Ja, de US Open wel.quote:Op zondag 16 november 2014 18:58 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
De US Open niet, hoewel dat best of 5 is,
Overdreven reactie zeg. Wat zou de reden dan moeten zijn? Moet er dan altijd een dan rust zitten tussen partijen?quote:maar dat maakt niet uit. Wat is kan veranderen. Die ijzeren houding ten opzichte van wat is is zo primitief.
Nee, maar hier spelen ze toch ook geen best-of-five?quote:Op zondag 16 november 2014 19:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dan speel je normaal geen 5 wedstrijden toch? [...]
Nee, dacht dat ze nu meer wedstrijden speelden dan bij een "normaal" best of 3-toernooi, maar dat is ook niet het geval inderdaad.quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, maar hier spelen ze toch ook geen best-of-five?
Nee, even veel inderdaad; de finalisten spelen er vijf.quote:Op zondag 16 november 2014 19:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee, dacht dat ze nu meer wedstrijden speelden dan bij een "normaal" best of 3-toernooi, maar dat is ook niet het geval inderdaad.
We willen allemaal een spannende finale zien of tenminste enige spanning. Het zal niet altijd feest zijn, maar om die kans op zo'n finale te vergroten zou een dag rust wel een must moeten zijn voordat de finale wordt afgewerkt. Geen garantie, maar wel een omstandigheid die de kans op zo'n finale vergroot.quote:Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, de US Open wel.
[..]
Overdreven reactie zeg. Wat zou de reden dan moeten zijn? Moet er dan altijd een dan rust zitten tussen partijen?
Prima, maar laat die finale dan wel best-of-five zijn. Dat vind ik nog altijd een groot gemis; vroeger waren alle Mastersfinales best-of-five. Maar toen Federer en Nadal een keer gesloopt waren na hun Rome-finale is het snel best-of-three geworden.quote:Op zondag 16 november 2014 19:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
We willen allemaal een spannende finale zien of tenminste enige spanning. Het zal niet altijd feest zijn, maar om die kans op zo'n finale te vergroten zou een dag rust wel een must moeten zijn voordat de finale wordt afgewerkt. Geen garantie, maar wel een omstandigheid die de kans op zo'n finale vergroot.
Dat lijkt mij ook. Hoop dat hij dan weer fit is.quote:Op zondag 16 november 2014 19:08 schreef Gruisman het volgende:
Hij spaart zich gewoon voor de Daviscup lijkt me
Wat is dat toch met jouw Federerhaat.quote:Op zondag 16 november 2014 19:18 schreef Norrage het volgende:
Ik hoop zo dat fed keihard de DC verliest...
quote:Op zondag 16 november 2014 19:18 schreef Norrage het volgende:
Ik hoop zo dat fed keihard de DC verliest...
Waarom arrogant? Het is een van de weinig ontbrekende prijzen op zijn palmares.quote:Op zondag 16 november 2014 19:28 schreef Norrage het volgende:
Al die jaren laf de DC laten schieten en nu ineens wel vol ervoor gaanArroganterer
Tuurlijk. Het dient geen doel.quote:Op zondag 16 november 2014 19:32 schreef Federer-fan het volgende:
Wat een saaie demonstratiewestrijd zeg.
Rond 3-3 zal er wel wat meer vermaak komen denk ik.quote:Op zondag 16 november 2014 19:32 schreef Federer-fan het volgende:
Wat een saaie demonstratiewestrijd zeg.
Het doel is hetzelfde als anders: vermaak. Maar dat mis ik juist in deze partij.quote:
twitter:Barry_FlatmanST twitterde op zondag 16-11-2014 om 19:29:34John McEnroe has now made it public: "Something went on in the locker room between Fed and Wawrinka & it extended long into the night." reageer retweet
Hij heeft het openbaar gemaakt maar niet gezegd wat er was?quote:Op zondag 16 november 2014 19:38 schreef 1239758715981 het volgende:
Maak je geen zorgen, Federerhaters, Frankrijk wint de cup wel.twitter:Barry_FlatmanST twitterde op zondag 16-11-2014 om 19:29:34John McEnroe has now made it public: "Something went on in the locker room between Fed and Wawrinka & it extended long into the night." reageer retweet
Inderdaad.quote:Op zondag 16 november 2014 19:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het doel is hetzelfde als anders: vermaak. Maar dat mis ik juist in deze partij.
Ja, erg jammer dit. Al had ik er na Federers zware halve finale weinig van verwacht.quote:Op zondag 16 november 2014 19:54 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Jammer dit.
Djokovic nu samen met Nastase en Lendl de enige speler die 3 WTF/equivalent op rij wist te winnen.
Federer had zijn alleenstaande record van 6 titels naar 7 kunnen verbeteren.
quote:Op zondag 16 november 2014 19:28 schreef Norrage het volgende:
Al die jaren laf de DC laten schieten en nu ineens wel vol ervoor gaanArroganterer
Wawrinka zou het tegen Mirka gehad hebben toen hij in de slotfase met iemand in het publiek bezig was. Er zijn alleen geen beelden of andere vormen van bevestiging van.quote:Op zondag 16 november 2014 19:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hij heeft het openbaar gemaakt maar niet gezegd wat er was?
Over wat?quote:Op zondag 16 november 2014 20:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wawrinka zou het tegen Mirka gehad hebben toen hij in de slotfase met iemand in het publiek bezig was. Er zijn alleen geen beelden of andere vormen van bevestiging van.
O, dat zou wel apart zijn zeg. Ben erg benieuwd of daar meer over bekend wordt.quote:Op zondag 16 november 2014 20:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wawrinka zou het tegen Mirka gehad hebben toen hij in de slotfase met iemand in het publiek bezig was. Er zijn alleen geen beelden of andere vormen van bevestiging van.
Het leek mij tegen een lijnrechter. Wawrinka zou gezegd hebben dat die persoon op Roland Garros ook al tegen hem zat te zeiken.quote:Op zondag 16 november 2014 20:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ging dat niet hierover? Was gewoon één of andere vrouw in het publiek..quote:Op zaterdag 15 november 2014 23:47 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Een of andere vrouw irriteerde hem net voor het begin van een punt en had daarna ook nog een grote mond naar Stan toe begreep ik uit zijn reactie 'do you hear what she's saying'.
Er zijn honderdduizend camera' van de organisatie en het publiek. Het slaat ergens helemaal nergens op.quote:Op zondag 16 november 2014 22:56 schreef truedestiny het volgende:
Waarschijnlijk morgen bekend of Federer mee gaat doen in de Davis Cup.
En dat over Mirka en Stan is niet waar en slaat nergens op.
[..]
Ging dat niet hierover? Was gewoon één of andere vrouw in het publiek..
quote:Roger Federer hoopt tijdig hersteld te zijn voor de finale van de Daviscup tussen Frankrijk en Zwitserland, die vrijdag begint in Lille. De Zwitsers kunnen voor het eerst de titel veroveren in het aansprekende landentoernooi. „Fit worden is nu het belangrijkste. Ik heb niet veel tijd, maar ik hoop echt vrijdag te kunnen aantreden in het enkelspel”, zei de 33-jarige op de website van de Zwitserse bond.
Federer meldde zich zondag op het laatste moment met een rugblessure af voor de finale van de ATP World Tour Finals in Londen. Hij gaf persoonlijk uitleg aan het publiek in de O2 Arena. „Het was een van de moeilijkste beslissingen in mijn carrière, maar ik kon onmogelijk spelen. Mijn lichaam was niet in staat normaal te bewegen”, aldus de zeventienvoudig grandslamwinnaar.
http://www.dailymail.co.u(...)wife-world-No-2.htmlquote:It is understood that one of the reasons the Swiss compatriots fell out at their ATP Tour Finals semi-final was because Federer's wife Mirka heckled Wawrinka.
Among Wawrinka's complaints is that she made audible comments from his supporters' box – which is at ground level – questioning in French whether he would have the guts to close the match.
According to several eyewitnesses, a vociferous argument developed between the pair in the backstage area.
Tour officials decided that the best thing was to push them alone into a private room that had been converted into a gym area, as there is no communal locker room at the arena.
While the dispute is not believed to have become physical, a heated 10-minute row ensued in which both aired their grievances against the other.
According to French television, Wawrinka was picked up saying: 'She did the same thing at Wimbledon.'
Another cause of tension in matches between the two is said to be the presence in Federer's box of Swiss Davis Cup captain Severin Luthi, who coaches the world No 2 along with Stefan Edberg.
Waar gaat het exact over? Is er toch een beeld van dat Wawa met de vrouw van Federer zat te praten?quote:Op maandag 17 november 2014 18:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)wife-world-No-2.html
Oké, het komt uit de DailyMail, maar toch
Geen idee, zijn vooral "bronnen" die hierbij genoemd worden.quote:Op maandag 17 november 2014 18:59 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waar gaat het exact over? Is er toch een beeld van dat Wawa met de vrouw van Federer zat te praten?
Dus er is na afloop wel gepraat over de wedstrijd in ieder geval.quote:Wawrinka heeft inmiddels een korte reactie gegeven op het incident. "Het is niets, niks serieus. Na zo'n spannende wedstrijd komen er altijd veel emoties los."
quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:20 schreef TennispeRFect het volgende:
[ afbeelding ]http://i.telegraph.co.uk/(...)ererpic_3109611b.jpg
Dit was wel weer leukquote:Op dinsdag 18 november 2014 15:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mooi een beetje reuring onder de toppers. Zo'n poeslieve Nadal die tegen iedereen supervriendelijk is, is ook maar saai
ik vind het een beetje sneu voor nadalquote:
Oh, en Söderling.. waar is hij?quote:Federer en Wawrinka kregen het na hun onderlinge halve finale tijdens de ATP Tour Finals even aan de stok. Verliezer Wawrinka klaagde tijdens de 3e set over Mirka, de vrouw van Federer, omdat zij zat te roepen op de tribune. Ze zou de tegenstander van haar man 'een aansteller' hebben genoemd.
Arbiter Cedric Mourier liet vervolgens in een interview weten dat Mirka vanaf de tribune inderdaad kritisch was geweest op Wawrinka. "De umpire mag ten eerste helemaal geen interviews geven", aldus Federer daarover. "Of hij het dan over mijn vrouw heeft of niet, doet er niet toe. Wij hebben onderling alles uitgesproken en alles is totaal ontspannen. We zijn vrienden, geen vijanden. Stan had even een moment, een situatie, maar dat is enorm opgeblazen."
Nog altijd Pfeiffer, maar wel zijn lul in zijn vrouw hangenquote:
ik zie het verband niet?quote:Op dinsdag 18 november 2014 21:17 schreef Salamando het volgende:
[..]
Nog altijd Pfeiffer, maar wel zijn lul in zijn vrouw hangen
Hij heeft ook reuring met de nieuwe Davis Cup coach, toegegeven, dat is een beetje als problemen hebben met de catering van feestjes waar je toch nooit naar toe gaat.quote:Op dinsdag 18 november 2014 15:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Mooi een beetje reuring onder de toppers. Zo'n poeslieve Nadal die tegen iedereen supervriendelijk is, is ook maar saai
quote:Op dinsdag 18 november 2014 22:08 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
[ff-mode]
Pfeiffer is een virus, daar heb je geen verband bij nodig.
[\ff-mode]
Ik vond Soderling sowieso al een sneu figuur, al had ik wel graag een Soderling in top vorm tegen Djoko zien spelenquote:Op dinsdag 18 november 2014 20:42 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ik vind het een beetje sneu voor nadal
Ik ook.quote:Op dinsdag 18 november 2014 20:42 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
ik vind het een beetje sneu voor nadal
quote:De Zwitser Roger Federer, de nummer twee op de ATP-ranking, en de Australiër Lleyton Hewitt zullen op 12 januari in het Australische Sydney een nieuw 'revolutionair' wedstrijdformat uittesten, waarbij de tennisspelers minder lang op de baan hoeven door te brengen. Dat maakten de organisatoren van de testwedstrijd vandaag bekend.
In de wedstrijd tussen Federer en Hewitt, beiden 33 jaar oud, zal er geen 'let' meer zijn bij de service. Een opslag mag in officiële wedstrijden opnieuw wanneer de bal het net raakt en toch in het speelveld van de tegenstander valt. Verder is er ook geen 'advantage' na een 40-40 stand in een game. Wie het eerst vier games wint, haalt de set binnen. Staat het 3-3 in een set, dan volgt een tiebreak. De regel van drie winnende sets blijft behouden.
Tennis Australia, dat het nieuwe wedstrijdformat ontwikkelde, heeft de nieuwe regels al uitgetest in verschillende Australische clubs. ,,Dit nieuwe format zal een revolutie zijn binnen het tennis", verklaarde Craig Tiley, voorzitter van de Australische tennisbond. ,,Tijd is vandaag een zeer kostbaar begrip. Dit nieuwe snelle format is ideaal voor een speler die tenniswedstrijden wil combineren met een drukke levensstijl. Dat Roger en Lleyton dit format voor het eerst onder de aandacht willen brengen, is niet alleen speciaal voor Sydney en Australië, maar voor de sport overal ter wereld."
Dit. Zonder let lijkt me echt leuker.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat het uitgezocht wordt en spelers en vooral de gokmaffia wordt aangepakt. Maar ik maak me geen al te grote illusies.My friends all drive horses
Waarom is dat leuker? Ik zie alleen nadelen, eigenlijk.quote:Op woensdag 26 november 2014 08:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit. Zonder let lijkt me echt leuker.
quote:Op woensdag 26 november 2014 10:04 schreef PippenScottie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/39(...)igd-matchfixing.htmlTennis is gewoon simpel te fixen. Er hoeft maar één iemand bij betrokken te zijn. Niet meerdere spelers, een scheidsrechter of eventueel de tegenstander.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoop dat het uitgezocht wordt en spelers en vooral de gokmaffia wordt aangepakt. Maar ik maak me geen al te grote illusies.
Leuker niet eens, maar de let voegt gewoon weinig toe. De bal zal best een keer verkeerd vallen waardoor de tegenstander hem simpel weg kan leggen, dat zal ook heus wel een keer in je voordeel uitvallen. Ik zie het verschil met een bal die het net raakt in de rally ook niet echt.quote:Op woensdag 26 november 2014 08:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit. Zonder let lijkt me echt leuker.
Isner kan ik inkomen, die heeft een uitstekende tweede service, Raonic scoort beduidend lager in tweede service points gewonnen dan eerste, die leunt op die eerste opslag.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:37 schreef wimderon het volgende:
Als je de tweede service afschaft staat Raonic (en zeker Isner) hoger staan dan nu.
En andere maatregelen om tot nog meer eenheidsworsten dan er op dit moment al zijn te komen hoeven van mij sowieso niet. Eerder andersom.
Geloof het wel ja. Ook in collegetennis iirc.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:48 schreef luckass het volgende:
Dat no-let gebeuren is toch al op de challenger tour geprobeerd?
Tweede service afschaffen wil ik wel eens zien.
Raonic wint toch 2 hele procenten minder punten op de tweede service inderdaad. Niet dat je met het weghalen van de tweede service een tweede service over zou houden. Dan hou je een middenweg tussen eerste en tweede service over.quote:Op woensdag 26 november 2014 20:54 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Isner kan ik inkomen, die heeft een uitstekende tweede service, Raonic scoort beduidend lager in tweede service points gewonnen dan eerste, die leunt op die eerste opslag.
Ik ben inderdaad de enige die tegen het zo dicht mogelijk bij elkaar van ondergronden en banen brengen is, wat de laatste 10 jaar is gebeurd. Ook helemaal niemand treurt om bijvoorbeeld het verdwijnen van tapijt op ATP-niveau of het mega trage gras op Wimbledon van tegenwoordig. Laten we nog meer kunstgrepen gaan bedenken waardoor maar één speltype werkt.quote:Dat je het verder probeert te versimpelen tot "nog meer eenheidsworsten" kan ik niet zo veel mee. Ik denk niet dat het eruit volgt. Maar zelfs als ik daarin mee ga is de vraag niet "wat maakt tennis leuker voor wim", maar wat zou het aantrekkelijker maken als kijkerssport.
Typisch dat het betrokken wordt op servicekanonnen. Er zijn meer typen spelers als servicekanonnen en baseliners, al moet je die de laatste jaren inderdaad met een vergrootglas zoeken. Spelers met een redelijke service, solide groundstrokes, goed voetenwerk en aardige snelheid kennen we nou wel. De toppers zullen op een uitzondering na allemaal aan de top blijven onafhankelijk van de regels en omstandigheden, alleen komt er dan vaker een verrassing tussendoor en zie je vaker clashes tussen verschillende speltypes. Gecombineerd met meer tennis en minder niet-tennis tijdens de wedstrijd heb je een veel aantrekkelijker product.quote:En ook al zouden servicekannonen dan een doorbreken van de eenheidworst zijn, ze zijn niet populair.
Is dat met MTF als standaard, of zit daar een gedegen bron achter? Er zijn verder ook geen servicekanonnen geweest die enorm populair waren.quote:Kijk maar naar Raonic, relatief jong talent, uit een sympathiek land, toch niet heel populair vergeleken Nishikori en Dimitrov. Toegegeven, weinig uitstraling.
Als je de tweede service afschaft zullen spelers alleen nog maar tweede services slaan. Met andere woorden dan zal de ranking van Raonic flink omlaag gaan.quote:Op woensdag 26 november 2014 19:37 schreef wimderon het volgende:
Als je de tweede service afschaft staat Raonic (en zeker Isner) hoger staan dan nu.
Waar je omlaag zei moet het omhoog zijn. Stop de tijd. Geen jokers.quote:Op donderdag 27 november 2014 01:23 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Als je de tweede service afschaft zullen spelers alleen nog maar tweede services slaan. Met andere woorden dan zal de ranking van Raonic flink omlaag gaan.
Weet niet waar je die 2 procenten vandaan haalt, maar als je naar dit jaar kijkt zit Raonic op 83% 1ste service gewonnen, wat enorm hoog is. Spelers die een goede service hebben of veel vanaf de service kunnen doen zitten op 79-77%. 4-6% verschil is veel bij dit soort getallen. Op zijn tweede service heeft hij 54%, niet slecht, maar daar zitten genoeg spelers boven of net onder die meer solide baseliners dan servicegeweld hebben. Ook zijn eerste service percentage is niet zo hoog dat je verwacht dan hij een fantastische 1.5 service zal hebben. Isner scoort 3% hoger op zijn tweede service en heeft een hoog eerste service percentage, die zal het dus inderdaad waarschijnlijk beter doen. Niet dat ik verwacht dat een Raonic uit de top 20 zal knallen, maar hij zal wel wat dalen / minder stijgen dan hij nu doet.quote:Op donderdag 27 november 2014 00:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
Raonic wint toch 2 hele procenten minder punten op de tweede service inderdaad. Niet dat je met het weghalen van de tweede service een tweede service over zou houden. Dan hou je een middenweg tussen eerste en tweede service over.
[..]
Ik ben inderdaad de enige die tegen het zo dicht mogelijk bij elkaar van ondergronden en banen brengen is, wat de laatste 10 jaar is gebeurd. Ook helemaal niemand treurt om bijvoorbeeld het verdwijnen van tapijt op ATP-niveau of het mega trage gras op Wimbledon van tegenwoordig. Laten we nog meer kunstgrepen gaan bedenken waardoor maar één speltype werkt.
Ik noem een aantal dingen die spel in mijn ogen aantrekkelijker maken voor de kijker (klok, geen pauzes, geen let, variatie in ondergronden). En dingen die leiden tot nog meer 'agressief baseline / all-court tennis', dragen daar niet aan bij naar mijn idee.
[..]
Typisch dat het betrokken wordt op servicekanonnen. Er zijn meer typen spelers als servicekanonnen en baseliners, al moet je die de laatste jaren inderdaad met een vergrootglas zoeken. Spelers met een redelijke service, solide groundstrokes, goed voetenwerk en aardige snelheid kennen we nou wel. De toppers zullen op een uitzondering na allemaal aan de top blijven onafhankelijk van de regels en omstandigheden, alleen komt er dan vaker een verrassing tussendoor en zie je vaker clashes tussen verschillende speltypes. Gecombineerd met meer tennis en minder niet-tennis tijdens de wedstrijd heb je een veel aantrekkelijker product.
Tegenwoordig is het al geweldig als Gulbis een paar matige dropshotjes slaat, als Llodra twee keer per jaar alles wegvolleerde indoors in Frankrijk en als Simon toppers weet te ontregelen met zijn spel. Ik denk ook niet dat ik de enige ben die het jammer vindt dat het verdwijnen van variëteit, in welke vorm dan ook, in de hand wordt gewerkt.
[..]
Is dat met MTF als standaard, of zit daar een gedegen bron achter? Er zijn verder ook geen servicekanonnen geweest die enorm populair waren.
Als jij denkt dat Raonic een hardere tweede service dan een eerste slaat dan heb je gelijk. Ik zet daar echter mijn vraagtekens bij.quote:Op donderdag 27 november 2014 01:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Waar je omlaag zei moet het omhoog zijn. Stop de tijd. Geen jokers.
[ afbeelding ]
Geen idee waarom je denkt dat ik dat denkt, maar leg eens uit waarom volgens jou big servers in het nadeel zouden zijn bij het afschaffen van de tweede service.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:19 schreef 1239758715981 het volgende:
[..]
Als jij denkt dat Raonic een hardere tweede service dan een eerste slaat dan heb je gelijk. Ik zet daar echter mijn vraagtekens bij.
quote:Andy Murray gaat trouwen met zijn Kim
De Britse tennisfans zijn in blijde verwachting. Hun poulain, de Schot Andy Murray, gaat immers trouwen. Dat maakte de 27-jarige nummer 6 van de wereld zelf bekend. Woensdag ging hij na acht jaar op de knie bij zijn vriendin Kim Sears (26), met een knoert van een diamanten ring. De ravissante Sears, die amper 17 jaar was toen ze begonnen te daten, zei overigens meteen ‘ja’. Een huwelijksdatum is naar verluidt nog niet gekozen.
Mijn eerste associatie was een bal die net over het net valt en die de retourneerder toch nog haalt. Dat leek me wel tof.quote:Op woensdag 26 november 2014 10:18 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Waarom is dat leuker? Ik zie alleen nadelen, eigenlijk.
Is het echt zo leuk dat punten beslist worden doordat de retourneerder een sitter heeft of in zeldzame gevallen een doodvallende bal?
Ik stel me voor dat een serveerder voor een riskante eerste service gaat, bp down, de netband raakt en dan, terwijl de bal langzaam door de lucht dwarrelt richting de lijn, hoopt dat hij net UIT valt zodat hij een tweede service heeft in plaats van een sitter die waarschijnlijk aangepakt gaat worden.
En het voordeel is, uhm, heel klein beetje tijd winst?
De rest van de regels: leuk voor ouderen, exho's, toernooitjes die veel snel willen afwerken. Van mij mogen ze ermee experimenteren in een paar atp250 jes of zo, kan je je hele draw afwerken in 2-3 dagen, maar laat de grote toernooien zoals ze zijn + bo5 finales op sommige M1000 series.
1) Een klok tusen de punten in.quote:Op woensdag 26 november 2014 17:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Leuker niet eens, maar de let voegt gewoon weinig toe. De bal zal best een keer verkeerd vallen waardoor de tegenstander hem simpel weg kan leggen, dat zal ook heus wel een keer in je voordeel uitvallen. Ik zie het verschil met een bal die het net raakt in de rally ook niet echt.
Wat zou jij doen om het spel te versnellen/aantrekkelijker te maken voor het grote publiek? Een klok tussen de punten in? Geen pauzes om de 2 games, maar alleen na een set?
Big servers slaan hun tweede service zachter dan hun eerste.quote:Op donderdag 27 november 2014 16:51 schreef wimderon het volgende:
[..]
Geen idee waarom je denkt dat ik dat denkt, maar leg eens uit waarom volgens jou big servers in het nadeel zouden zijn bij het afschaffen van de tweede service.
Je zou zeggen dat ze nu ook al zouden moeten doen, als meer risico nemen op een enkele service ze meer punten wint, zou meer risico op een tweede service dat ook moeten doen. Factoren als armvermoeidheid buiten beschouwing gelaten.quote:Op vrijdag 28 november 2014 12:36 schreef Marcoss het volgende:
Big servers gaan natuurlijk (als de 2de service afgeschaft wordt) een inschatting maken hoeveel risico ze gaan nemen bij de service. En dan denk ik dat Isner liever meer risico neemt bij de service (alsof het een 1ste service is dus) en daardoor meer gratis punten weg gaat geven.. (maar relatief gezien ook meer makkelijke punten maakt in vergelijking met de huidige situatie)
Teken van oud worden is dat er spelers op de oudelullen tour meedoen die na je zijn geboren...quote:Op vrijdag 28 november 2014 23:34 schreef Gruisman het volgende:
Net terug van Afas.
Genoten van Roddickserveerde nog vol op het hoofd van zo'n bobo die op de eerste rij zat
.
Blij dat ik hem toch nog in het echt heb kunnen zien spelen.
Roddick en Gonzalez zijn met hun 32 en 34 dan ook wel extreem jong voor die tourquote:Op zaterdag 29 november 2014 00:27 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Teken van oud worden is dat er spelers op de oudelullen tour meedoen die na je zijn geboren...
Valt tegen, 70% eerste service wordt doorgaans alleen gehaald door gravellaars die geen echte eerste service hebben, en alleen Raonic en Karlovic scoren boven de 80% eerste service gewonnen. 56% is dus het absolute maximum, en waarschijnlijker is 50-45% en er iets onder. Dat zijn getallen waar je wel overheen komt.quote:Op vrijdag 28 november 2014 23:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Volgens mij is het best gebruikelijk dat % 1e service in * % gewonnen punten op 1e service > % gewonnen punten op tweede service. Best irrationeel. In principe zou de tennisser met het hoogste (% 1e service in * % gewonnen punten op 1e service) het meest in het voordeel zijn bij slechts een service.
Ben er nog steeds niet overheen dat Roddick de grootste pusher van de tour is geworden, met een volstrekt gebrek aan ook maar enige aanvallende intentiesquote:Op zaterdag 29 november 2014 10:50 schreef Gruisman het volgende:
Roddick zou nu ook nog met gemak een stabiele top 100 speler zijn.
Deze pot was ook echt fenomenaal![]()
Roowbin doet z'n bestquote:Op zaterdag 29 november 2014 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ben er nog steeds niet overheen dat Roddick de grootste pusher van de tour is geworden, met een volstrekt gebrek aan ook maar enige aanvallende intenties
quote:Op zaterdag 29 november 2014 10:30 schreef Norrage het volgende:
Slaat ook nergens op dat de meedoenzeker als je dan ziet dat fed nog om de #1 strijdt
Dat heeft hem echt zijn carrière gekost. Vroeger was hij een soort Del Potro met een flinke forehand en enorme service.quote:Op zaterdag 29 november 2014 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ben er nog steeds niet overheen dat Roddick de grootste pusher van de tour is geworden, met een volstrekt gebrek aan ook maar enige aanvallende intenties
Jammer inderdaad dat die niet optimaal heeft geprofiteerd van die service, hij had echt een prima forehand voor aanvallend spel. Had ook veel meer naar het net moeten komen met die servicequote:Op zaterdag 29 november 2014 13:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die mooie kamikaze rushes naar het net jaquote:Op zaterdag 29 november 2014 19:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Hij had vooral niet naar het net moeten komen op die flauwe cross "aanval"-ballen en slices.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |