abonnement Unibet Coolblue
pi_147045342
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:23 schreef 1239758715981 het volgende:

[..]

Als je de tweede service afschaft zullen spelers alleen nog maar tweede services slaan. Met andere woorden dan zal de ranking van Raonic flink omlaag gaan.
Waar je omlaag zei moet het omhoog zijn. Stop de tijd. Geen jokers.

pi_147047322
Mauresmo blijft de coach van Murray
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_147049090
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 00:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Raonic wint toch 2 hele procenten minder punten op de tweede service inderdaad. Niet dat je met het weghalen van de tweede service een tweede service over zou houden. Dan hou je een middenweg tussen eerste en tweede service over.

[..]

Ik ben inderdaad de enige die tegen het zo dicht mogelijk bij elkaar van ondergronden en banen brengen is, wat de laatste 10 jaar is gebeurd. Ook helemaal niemand treurt om bijvoorbeeld het verdwijnen van tapijt op ATP-niveau of het mega trage gras op Wimbledon van tegenwoordig. Laten we nog meer kunstgrepen gaan bedenken waardoor maar één speltype werkt.
Ik noem een aantal dingen die spel in mijn ogen aantrekkelijker maken voor de kijker (klok, geen pauzes, geen let, variatie in ondergronden). En dingen die leiden tot nog meer 'agressief baseline / all-court tennis', dragen daar niet aan bij naar mijn idee.

[..]

Typisch dat het betrokken wordt op servicekanonnen. Er zijn meer typen spelers als servicekanonnen en baseliners, al moet je die de laatste jaren inderdaad met een vergrootglas zoeken. Spelers met een redelijke service, solide groundstrokes, goed voetenwerk en aardige snelheid kennen we nou wel. De toppers zullen op een uitzondering na allemaal aan de top blijven onafhankelijk van de regels en omstandigheden, alleen komt er dan vaker een verrassing tussendoor en zie je vaker clashes tussen verschillende speltypes. Gecombineerd met meer tennis en minder niet-tennis tijdens de wedstrijd heb je een veel aantrekkelijker product.
Tegenwoordig is het al geweldig als Gulbis een paar matige dropshotjes slaat, als Llodra twee keer per jaar alles wegvolleerde indoors in Frankrijk en als Simon toppers weet te ontregelen met zijn spel. Ik denk ook niet dat ik de enige ben die het jammer vindt dat het verdwijnen van variëteit, in welke vorm dan ook, in de hand wordt gewerkt.

[..]

Is dat met MTF als standaard, of zit daar een gedegen bron achter? Er zijn verder ook geen servicekanonnen geweest die enorm populair waren.
Weet niet waar je die 2 procenten vandaan haalt, maar als je naar dit jaar kijkt zit Raonic op 83% 1ste service gewonnen, wat enorm hoog is. Spelers die een goede service hebben of veel vanaf de service kunnen doen zitten op 79-77%. 4-6% verschil is veel bij dit soort getallen. Op zijn tweede service heeft hij 54%, niet slecht, maar daar zitten genoeg spelers boven of net onder die meer solide baseliners dan servicegeweld hebben. Ook zijn eerste service percentage is niet zo hoog dat je verwacht dan hij een fantastische 1.5 service zal hebben. Isner scoort 3% hoger op zijn tweede service en heeft een hoog eerste service percentage, die zal het dus inderdaad waarschijnlijk beter doen. Niet dat ik verwacht dat een Raonic uit de top 20 zal knallen, maar hij zal wel wat dalen / minder stijgen dan hij nu doet.

Ik sta mijn eigen veranderingen ook niet voor, want ik denk niet dat dit het grote verschil maakt in populariteit en de schade aan de geschiedenis etc. is enorm. Alleen als je veranderingen wil maken die het type spel (inclusief variëteit) dat je kan zien substantieel zal veranderen, zul je grotere ingrepen moeten maken.
Het punt was het grote publiek. De Australische tennisregels zijn enorme veranderingen die een heel nieuw publiek aan zouden moeten boren. Ik denk niet dat het werkt en ik denk niet dat het nodig is, er gaat elk jaar meer geld om in tennis, dat wel beter verdeelt zou kunnen worden, maar enfin.
Maar stel, er is een crisis en je wilt iets veranderen, dan zou inderdaad de service het eerste zijn waar ik naar kijk. Een grotere variëteit aan ondergronden sta ik ook voor, maar boven de snelle banen hangt de donderwolk van het servicegeweld, wat historisch niet populair is. Zonder die dreiging kan je banen zo snel maken dat snelle baan counterpuncher als Simon, slimme spelers als Benneteau of wilde shotmakers als Blake, of spelers als Nalbandian en Davydenko allemaal hun spel kunnen spelen. Grinders als Nadal/Robredo of spelers als Wawrinka/Gonzalez kunnen op gravel en een enkele trage hardcourt banen kunnen excelleren. Op gras heb je dan spelers die met vlakke slagen/slice spelen. Met natuurlijk er een paar banen tussen in.
Ik denk dat als je te veel banen naar 90's snelheid terug brengt je niet de variëteit krijgt die velen willen, maar eerder iets dat lijkt op hetzelfde met meer aces.

Niet dat ik niet voor veel van jouw voorstellen ben, een schotklok, minder pauzes en een paar iets snellere banen lijken me prima, (hoewel de let regel bewaard moet blijven), ik denk alleen niet dat het heel veel verschil zal maken qua populariteit.

Mijn standaard is MTF, forum.fok, publiek bij wedstrijden die ik zie, kaartprijzen op de WTF, sponsor etc., geïnformeerde gok dus. Dat servicekanonnen niet populair zijn was juist mijn punt met case study Raonic. Ivanisevic was de enige en die was charismatisch.
pi_147058374
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2014 01:33 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waar je omlaag zei moet het omhoog zijn. Stop de tijd. Geen jokers.

[ afbeelding ]
Als jij denkt dat Raonic een hardere tweede service dan een eerste slaat dan heb je gelijk. Ik zet daar echter mijn vraagtekens bij.
pi_147059294
quote:
10s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:19 schreef 1239758715981 het volgende:

[..]

Als jij denkt dat Raonic een hardere tweede service dan een eerste slaat dan heb je gelijk. Ik zet daar echter mijn vraagtekens bij.
Geen idee waarom je denkt dat ik dat denkt, maar leg eens uit waarom volgens jou big servers in het nadeel zouden zijn bij het afschaffen van de tweede service.
pi_147059477
quote:
Andy Murray gaat trouwen met zijn Kim

De Britse tennisfans zijn in blijde verwachting. Hun poulain, de Schot Andy Murray, gaat immers trouwen. Dat maakte de 27-jarige nummer 6 van de wereld zelf bekend. Woensdag ging hij na acht jaar op de knie bij zijn vriendin Kim Sears (26), met een knoert van een diamanten ring. De ravissante Sears, die amper 17 jaar was toen ze begonnen te daten, zei overigens meteen ‘ja’. Een huwelijksdatum is naar verluidt nog niet gekozen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:06:36 #282
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147079053
quote:
5s.gif Op woensdag 26 november 2014 10:18 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Waarom is dat leuker? Ik zie alleen nadelen, eigenlijk.

Is het echt zo leuk dat punten beslist worden doordat de retourneerder een sitter heeft of in zeldzame gevallen een doodvallende bal?

Ik stel me voor dat een serveerder voor een riskante eerste service gaat, bp down, de netband raakt en dan, terwijl de bal langzaam door de lucht dwarrelt richting de lijn, hoopt dat hij net UIT valt zodat hij een tweede service heeft in plaats van een sitter die waarschijnlijk aangepakt gaat worden.

En het voordeel is, uhm, heel klein beetje tijd winst?

De rest van de regels: leuk voor ouderen, exho's, toernooitjes die veel snel willen afwerken. Van mij mogen ze ermee experimenteren in een paar atp250 jes of zo, kan je je hele draw afwerken in 2-3 dagen, maar laat de grote toernooien zoals ze zijn + bo5 finales op sommige M1000 series.
Mijn eerste associatie was een bal die net over het net valt en die de retourneerder toch nog haalt. Dat leek me wel tof.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:09:17 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147079099
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:26 schreef wimderon het volgende:

[..]

Leuker niet eens, maar de let voegt gewoon weinig toe. De bal zal best een keer verkeerd vallen waardoor de tegenstander hem simpel weg kan leggen, dat zal ook heus wel een keer in je voordeel uitvallen. Ik zie het verschil met een bal die het net raakt in de rally ook niet echt.

Wat zou jij doen om het spel te versnellen/aantrekkelijker te maken voor het grote publiek? Een klok tussen de punten in? Geen pauzes om de 2 games, maar alleen na een set?
1) Een klok tusen de punten in.
2) In principe de tijden handhaven en eventueel strafpunten geven.
3) Geen pauzes tussen de games maar vier minuten pauze na een set.
4) Niet inspelen maar gewoon zorgen dat ze ingespeeld de baan op komen en meteen beginnen.
5) Eventueel bij best-of-thee met als derde set een supertiebreak bij de Masterstoernooien maar allleen als de finale dan weer best-of-five wordt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 28 november 2014 @ 11:57:34 #284
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_147082955
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:51 schreef wimderon het volgende:

[..]

Geen idee waarom je denkt dat ik dat denkt, maar leg eens uit waarom volgens jou big servers in het nadeel zouden zijn bij het afschaffen van de tweede service.
Big servers slaan hun tweede service zachter dan hun eerste.

Als je de tweede service afschaft hebben spelers één service per punt.

Dit betekent dat elk punt begint alsof de serveerder zojuist zijn eerste service uit zou hebben geslagen (vandaar dat het afschaffen van de tweede service betekent dat iedereen alleen nog maar tweede services zal slaan, maar dit terzijde)

Big servers zijn, vanwege hung lengte en afhankelijkheid van hun service, doorgaans slechter in de rally.

Door alleen maar tweede services te slaan zullen big servers meer moeten rallyen en dus meer punten op service verliezen.
pi_147084035
Big servers gaan natuurlijk (als de 2de service afgeschaft wordt) een inschatting maken hoeveel risico ze gaan nemen bij de service. En dan denk ik dat Isner liever meer risico neemt bij de service (alsof het een 1ste service is dus) en daardoor meer gratis punten weg gaat geven.. (maar relatief gezien ook meer makkelijke punten maakt in vergelijking met de huidige situatie)

[ Bericht 14% gewijzigd door Marcoss op 28-11-2014 13:10:57 ]
pi_147091081
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 12:36 schreef Marcoss het volgende:
Big servers gaan natuurlijk (als de 2de service afgeschaft wordt) een inschatting maken hoeveel risico ze gaan nemen bij de service. En dan denk ik dat Isner liever meer risico neemt bij de service (alsof het een 1ste service is dus) en daardoor meer gratis punten weg gaat geven.. (maar relatief gezien ook meer makkelijke punten maakt in vergelijking met de huidige situatie)
Je zou zeggen dat ze nu ook al zouden moeten doen, als meer risico nemen op een enkele service ze meer punten wint, zou meer risico op een tweede service dat ook moeten doen. Factoren als armvermoeidheid buiten beschouwing gelaten.
pi_147106089
Net terug van Afas.
Genoten van Roddick _O_ serveerde nog vol op het hoofd van zo'n bobo die op de eerste rij zat _O_.

Blij dat ik hem toch nog in het echt heb kunnen zien spelen.
pi_147106453
Volgens mij is het best gebruikelijk dat % 1e service in * % gewonnen punten op 1e service > % gewonnen punten op tweede service. Best irrationeel. In principe zou de tennisser met het hoogste (% 1e service in * % gewonnen punten op 1e service) het meest in het voordeel zijn bij slechts een service.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 november 2014 @ 00:27:39 #289
426493 crew  PippenScottie
pi_147108101
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 23:34 schreef Gruisman het volgende:
Net terug van Afas.
Genoten van Roddick _O_ serveerde nog vol op het hoofd van zo'n bobo die op de eerste rij zat _O_.

Blij dat ik hem toch nog in het echt heb kunnen zien spelen.
Teken van oud worden is dat er spelers op de oudelullen tour meedoen die na je zijn geboren... :'(
pi_147110321
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2014 00:27 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Teken van oud worden is dat er spelers op de oudelullen tour meedoen die na je zijn geboren... :'(
Roddick en Gonzalez zijn met hun 32 en 34 dan ook wel extreem jong voor die tour :P
pi_147112747
Slaat ook nergens op dat de meedoen _O- zeker als je dan ziet dat fed nog om de #1 strijdt _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_147112978
Roddick zou nu ook nog met gemak een stabiele top 100 speler zijn.

Deze pot was ook echt fenomenaal _O_
pi_147115124
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 23:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Volgens mij is het best gebruikelijk dat % 1e service in * % gewonnen punten op 1e service > % gewonnen punten op tweede service. Best irrationeel. In principe zou de tennisser met het hoogste (% 1e service in * % gewonnen punten op 1e service) het meest in het voordeel zijn bij slechts een service.
Valt tegen, 70% eerste service wordt doorgaans alleen gehaald door gravellaars die geen echte eerste service hebben, en alleen Raonic en Karlovic scoren boven de 80% eerste service gewonnen. 56% is dus het absolute maximum, en waarschijnlijker is 50-45% en er iets onder. Dat zijn getallen waar je wel overheen komt.
pi_147115539
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:50 schreef Gruisman het volgende:
Roddick zou nu ook nog met gemak een stabiele top 100 speler zijn.

Deze pot was ook echt fenomenaal _O_
Ben er nog steeds niet overheen dat Roddick de grootste pusher van de tour is geworden, met een volstrekt gebrek aan ook maar enige aanvallende intenties :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_147115902
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben er nog steeds niet overheen dat Roddick de grootste pusher van de tour is geworden, met een volstrekt gebrek aan ook maar enige aanvallende intenties :(
Roowbin doet z'n best
  zaterdag 29 november 2014 @ 14:31:45 #296
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_147117184
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:30 schreef Norrage het volgende:
Slaat ook nergens op dat de meedoen _O- zeker als je dan ziet dat fed nog om de #1 strijdt _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 29 november 2014 @ 15:41:33 #297
408982 1239758715981
Mijn PIN is 4207
pi_147118767
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben er nog steeds niet overheen dat Roddick de grootste pusher van de tour is geworden, met een volstrekt gebrek aan ook maar enige aanvallende intenties :(
Dat heeft hem echt zijn carrière gekost. Vroeger was hij een soort Del Potro met een flinke forehand en enorme service.
pi_147119387
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2014 13:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben er nog steeds niet overheen dat Roddick de grootste pusher van de tour is geworden, met een volstrekt gebrek aan ook maar enige aanvallende intenties :(
Jammer inderdaad dat die niet optimaal heeft geprofiteerd van die service, hij had echt een prima forehand voor aanvallend spel. Had ook veel meer naar het net moeten komen met die service
pi_147124945
Hij had vooral niet naar het net moeten komen op die flauwe cross "aanval"-ballen en slices.
pi_147125622
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2014 19:36 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
Hij had vooral niet naar het net moeten komen op die flauwe cross "aanval"-ballen en slices.
Die mooie kamikaze rushes naar het net ja _O-
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')