Er is geen vrijheid van pers in de islam. Denk ook aan het afgodenverbod. Kortom er is geen gematigde islam.quote:Op zondag 16 november 2014 17:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar waarom gebruik jij dat als voorbeeld? Dat zal toch eerder aan de reactie op de prenten liggen, immers worden toch overal spotprenten over gemaakt?
Mesopotamië.quote:Op zondag 16 november 2014 17:02 schreef LelijKnap het volgende:
The oldest civilizations originated in Asia.
Welke is dat eigenlijk?
Excuus. Had je eerdere post niet juist geïnterpreteerd.quote:Op zondag 16 november 2014 17:04 schreef Triggershot het volgende:
Die nuance zal je bij Islamisten niet krijgen. Omdat het vergelijkbare reacties teweegbracht.
Jawel, beiden in Azie.quote:Op zondag 16 november 2014 17:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik dacht Mesopotamia... beide iig niet in Azië, toch?
Volgens mij bedoelde hij dat je de islamitische wereld en de westerse wereld niet tegenover elkaar kan zetten, omdat bij de islamitische wereld een religie de bindende factor is en bij de westerse wereld niet.quote:Op zondag 16 november 2014 16:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als je het (huidige) Westen zou willen definiëren zou ik 'christelijk' niet als de een van de meest noodzakelijke gelijkenissen gebruiken.
Je zou midden oosten kunnen zeggenquote:Op zondag 16 november 2014 17:09 schreef LelijKnap het volgende:
Vind het maar een onredelijke definitie van Azië.
Maar dan klopt de vergelijking die sommige mensen aanhalen niet: als je een groep landen die eenzelfde geloof aanhangen met een andere groep landen wil vergelijken, moet je een groep landen die een ander gemeenschappelijk geloof aanhangen aankaarten.quote:Op zondag 16 november 2014 16:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als je het (huidige) Westen zou willen definiëren zou ik 'christelijk' niet als de een van de meest noodzakelijke gelijkenissen gebruiken.
Precies, terwijl de meeste westerse landen er niets mee te maken hebben. Heel leuk om tig verschillende naties in 1 hok te plaatsen.quote:Op zondag 16 november 2014 16:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, alleen is het wel bewezen heel effectief voor beiden groepen die in een conflict zitten, de minaretten verbod in Zwitserland( Zweden?), Hoofddoekenverbod in Frankrijk, Cartoons in Denemarken, 'Kruistocht' van de VS en voile je hebt je munitie tegen Het Westen.
Geloof is een uiting of oorzaak van waarden en normen, sentimenten en andere culturele eigenschappen die wel/niet gedeeld worden binnen een bepaalde groep. Die groep kun je dan plaatsen tegenover een 'andere' groep die óók bepaalde normen (zoals de humanistische), e.d. delen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:10 schreef Zienswijze het volgende:
Maar dan klopt de vergelijking die sommige mensen aanhalen niet: als je een groep landen die eenzelfde geloof aanhangen met een andere groep landen wil vergelijken, moet je een groep landen die een ander gemeenschappelijk geloof aanhangen aankaarten.
Tja, het nu eenmaal makkelijker om in hokjes te denken. Bovendien vind ik het nog steeds vreemd dat een land die op diverse plaatsen nog de doodstraf heeft, als een westers land wordt gezien. Vraag me dan ook af wat de definitie van een westers land is.quote:Op zondag 16 november 2014 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Precies, terwijl de meeste westerse landen er niets mee te maken hebben. Heel leuk om tig verschillende naties in 1 hok te plaatsen.
In ieder lijstje zal de VS er iig in voorkomen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tja, het nu eenmaal makkelijker om in hokjes te denken. Bovendien vind ik het nog steeds vreemd dat een land die op diverse plaatsen nog de doodstraf heeft, als een westers land wordt gezien. Vraag me dan ook af wat de definitie van een westers land is.
Nee, dan zou je de islamitische wereld en de christelijke wereld tegenover elkaar moeten zetten. Dan heb je namelijk 2 groepen met 1 unieke factor: een gemeenschappelijke godsdienst.quote:Op zondag 16 november 2014 17:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Geloof is een uiting of oorzaak van waarden en normen, sentimenten en andere culturele eigenschappen die wel/niet gedeeld worden binnen een bepaalde groep. Die groep kun je dan plaatsen tegenover een 'andere' groep die óók bepaalde normen (zoals de humanistische), e.d. delen.
Eens. Evenals het standpunt jegens homoseksualiteit bijvoorbeeld. In Amerika heb je nog steeds geen geheel vrije tolerantie jegens homoseksualiteit. In Nederland wel. De vraag is dus of onze waarden (de Nederlandse en de Amerikaanse) wel volledig met elkaar overeenkomen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Tja, het nu eenmaal makkelijker om in hokjes te denken. Bovendien vind ik het nog steeds vreemd dat een land die op diverse plaatsen nog de doodstraf heeft, als een westers land wordt gezien. Vraag me dan ook af wat de definitie van een westers land is.
De VS heeft toch de doodstraf en dat is westers? Ik gok dat het met de westerse cultuur te maken heeft.quote:Op zondag 16 november 2014 17:17 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vroeg me juist af waarom de VS gezien wordt als een westers land. Qua cultuur lijkt het niet op Europa. Het is voornamelijk democratie en kapitalisme wat we gemeen hebben, maar ik vraag me af of dat specifiek iets is voor westerse landen.quote:Op zondag 16 november 2014 17:27 schreef mig72 het volgende:
[..]
De VS heeft toch de doodstraf en dat is westers? Ik gok dat het met de westerse cultuur te maken heeft.
de 'judea-christelijke' traditie, dat de meeste blanke immigranten ook nog eens Europees zijn etc.quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik vroeg me juist af waarom de VS gezien wordt als een westers land. Qua cultuur lijkt het niet op Europa. Het is voornamelijk democratie en kapitalisme wat we gemeen hebben, maar ik vraag me af of dat specifiek iets is voor westerse landen.
Generalisaties zijn uiteraard geen weergave van de absolute werkelijkheid (in tegenstelling zelfs). Zowel op macro als micro-niveau niet. Om een soort van (valse) orde te scheppen in de chaos/complexiteit van het alles is het inderdaad makkelijk maar soms wel wenselijk algemene gelijkenissen te gebruiken om de onderscheidslijnen te definiëren. Voor het westen zou je termen als seculier, democratisch, humanistisch, etc, kunnen gebruiken. Maar ook (militaire, economische en/of politieke) verbonden én gevoelsmatige samenhorigheid tussen groepen helpen bij de duiding.quote:Op zondag 16 november 2014 17:18 schreef Zienswijze het volgende:
Nee, dan zou je de islamitische wereld en de christelijke wereld tegenover elkaar moeten zetten. Dan heb je namelijk 2 groepen met 1 unieke factor: een gemeenschappelijke godsdienst.
Meestal wordt die vergelijking gebruikt om aan te tonen dat de islamitische wereld achterlijk zou zijn. Maar als je de christelijke wereld (inclusief sub-Sahara Afrika dus) tegenover de islamitische wereld zet, wordt het verschil in achterlijkheid bar klein.
Cultuur is ook niet statisch. We leken er voorheen veel meer op (of andersom) maar ik denk dat we nog steeds genoeg factoren delen om tot dezelfde groep gegeneraliseerd te kunnen worden.quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Morrigan het volgende:
Ik vroeg me juist af waarom de VS gezien wordt als een westers land. Qua cultuur lijkt het niet op Europa. Het is voornamelijk democratie en kapitalisme wat we gemeen hebben, maar ik vraag me af of dat specifiek iets is voor westerse landen.
Lijken landen als Griekenland en Finland dan daadwerkelijk meer op elkaar dan zeg Ierland en de VS even de huidige gezamenlijke valuta wegdenkende?quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik moest lang denken aan een antwoord maar het feit is dat ik het dan ook niet weet. Ik dacht altijd dat de VS meer op Europa leek dan bijv India (democratie en kapitalisme) maar je hebt gelijk dat er verschillen zijn en dat we eerder ons veel meer associëren met de VS dan sommige andere landen. Als we dan toch een reden hiervoor moesten opzoeken buiten de gedeelde raciele afkomst (Europees Caucasisch) en Joods-Christelijke traditie zou ik niet weten wat.quote:Op zondag 16 november 2014 17:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Rusland is ook christelijk en de gemiddelde Rus is nog eens blanker dan de gemiddelde Amerikaan. Misschien hebben wij qua cultuur en raciale afkomst meer met Rusland dan met Amerika gemeen. En toch wordt Rusland niet tot het westen gerekend.quote:Op zondag 16 november 2014 17:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
de 'judea-christelijke' traditie, dat de meeste blanke immigranten ook nog eens Europees zijn etc.
Dat laatste denk ik. In de 18e eeuw werd Rusland namelijk wel bij het Westen gerekend na de hervormingen van Peter de Grotequote:Op zondag 16 november 2014 20:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Rusland is ook christelijk en de gemiddelde Rus is nog eens blanker dan de gemiddelde Amerikaan. Misschien hebben wij qua cultuur en raciale afkomst meer met Rusland dan met Amerika gemeen. En toch wordt Rusland niet tot het westen gerekend.
Misschien heeft de term het westen meer te maken met de verhoudingen na WO2: het Amerika-kamp en het Rusland-kamp maar dat kan ik even goed mis hebben.
Ja, dat argument heb ik eerder gehoord idd.quote:Op zondag 16 november 2014 20:17 schreef Atak het volgende:
Wat ik zie is dat gewoon heel veel mensen jaloers zijn.
Puike redenering.quote:Op zondag 16 november 2014 17:06 schreef mig72 het volgende:
[..]
Er is geen vrijheid van pers in de islam. Denk ook aan het afgodenverbod. Kortom er is geen gematigde islam.
Wat weerhoudt het merendeel van de Moslims er dan van om mensen te onthoofden?quote:Op zondag 16 november 2014 21:36 schreef SuperFood het volgende:
[..]
alles in de koran moet letterlijk worden genomen. sowieso bestaat een gematigde islam niet.
je hebt een beetje een vreemd beeld van een niet-gematigde islam geloof ik.quote:Op zondag 16 november 2014 21:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Wat weerhoudt het merendeel van de Moslims er dan van om mensen te onthoofden?
Let maar op, nu krijg je de policors en grachtengordeltypetjes over je heen die vinden dat je een cultuurrelativist moet zijn.quote:Op zaterdag 15 november 2014 16:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat dat betreft wordt het steeds duidelijker, de westerse cultuur is echt superieur aan de islamitische/Arabische. Stelletje randmongolen toch daar.
quote:Op zondag 16 november 2014 21:36 schreef SuperFood het volgende:
[..]
alles in de koran moet letterlijk worden genomen.
dan ook geen radicale.quote:sowieso bestaat een gematigde islam niet.
Hun machtspositie.quote:Op zondag 16 november 2014 21:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
je begrijpt de koran en de islam gewoon niet. ga terug op je driewieler spelen dan of zeg niets.quote:
Ik heb een beetje een Chuck Norris gevoel bij de Islam.quote:Op maandag 17 november 2014 18:29 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je begrijpt de koran en de islam gewoon niet. ga terug op je driewieler spelen dan of zeg niets.
het gevoel van een lom school zou meer op zijn plaats zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 18:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb een beetje een Chuck Norris gevoel bij de Islam.
Nee, Chuck Norris, ongebreidelde zelfoverschatting.quote:Op maandag 17 november 2014 18:31 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het gevoel van een lom school zou meer op zijn plaats zijn.
chuck norris heeft nog wat tofs. een boek wat haat en intolerantie in de hand werkt - nah.quote:Op maandag 17 november 2014 18:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, Chuck Norris, ongebreidelde zelfoverschatting.
Ja, maar de grap van die Chuck Norris-meme is dus die enorme overschatting, en dat kleeft ook de Islam aan.quote:Op maandag 17 november 2014 18:35 schreef SuperFood het volgende:
[..]
chuck norris heeft nog wat tofs. een boek wat haat en intolerantie in de hand werkt - nah.
Op wat?quote:Op zondag 16 november 2014 20:17 schreef Atak het volgende:
ik geloof niet dat Nederlanders heel erg jaloers op wie dan ook hoeven te zijn wat dit onderwerp betreftquote:Op zondag 16 november 2014 20:17 schreef Atak het volgende:
voldoende genoeg om te concluderen dat jij of niets van de koran weet. Of duidelijk aan het liegen bent. Denk dat ik nog altijd beter ben onderwezen in de koran en islam dan jij.quote:Op maandag 17 november 2014 18:29 schreef SuperFood het volgende:
[..]
je begrijpt de koran en de islam gewoon niet. ga terug op je driewieler spelen dan of zeg niets.
Zulke moeilijke vragen moet je niet stellen. Je begrijpt dat dit het topic is waar de usual suspects hun usual drolletjes kunnen poneren.quote:Op zondag 16 november 2014 21:40 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
O. Op die manier kan ik duizenden voorbeelden geven van achterlijke argumentatie van autochtonen of Westerlingen. Wat is je punt? Immers je toont geen drol aan, behalve dan dat er achterlijke mensen zijn.quote:Op maandag 17 november 2014 18:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar de grap van die Chuck Norris-meme is dus die enorme overschatting, en dat kleeft ook de Islam aan.
Ik bedoel iemand zegt hier nog, "jullie zijn jaloers".
Ik reageerde: "dat heb ik eerder gehoord".
En dat is niet gelogen, dat heb ik letterlijk een collega horen zeggen.
Die gasten vertellen elkaar dat soort argumentatie door ook nog.
Ik kan je echt diverse voorbeelden geven van argumenten die je steeds weer bij hen terugvindt.
En zo proberen ze gezamenlijk hun superioriteit te bewijzen, terwijl ieder kind kan zien, dat het één grote amateuristische kutbende is...
(O, sorry, dit is micro-agressie).
Ja, daar heb je gelijk in, de achterlijkheid is wrs gelijkmatig verdeeld...quote:Op maandag 17 november 2014 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O. Op die manier kan ik duizenden voorbeelden geven van achterlijke argumentatie van autochtonen of Westerlingen. Wat is je punt? Immers je toont geen drol aan, behalve dan dat er achterlijke mensen zijn.
Oh, dat weet ik niet. Maar feit is dat het wel erg ver gaat om dat soort dingen meteen maar door te trekken als een algemeen geldend feit ofzo. Dat is hetzelfde als op basis van Facebook-opmerkingen bij de foto van het Nederlands elftal 'de Nederlandse cultuur' typeren.quote:Op maandag 17 november 2014 19:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in, de achterlijkheid is wrs gelijkmatig verdeeld...
O ja? Turken hadden al een map van Amerika voordat Nederlanders van Amerika gehoord haddenquote:Op maandag 17 november 2014 19:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat Nederlanders heel erg jaloers op wie dan ook hoeven te zijn wat dit onderwerp betreft
Nee, dat was niet 1 zwaluw nee. Nee, helaas wat je uit de mond van je collega's hoort, hoor je elders ook, en er blijken ook hele websites aan gewijd te zijn...quote:Op maandag 17 november 2014 19:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dat weet ik niet. Maar feit is dat het wel erg ver gaat om dat soort dingen meteen maar door te trekken als een algemeen geldend feit ofzo. Dat is hetzelfde als op basis van Facebook-opmerkingen bij de foto van het Nederlands elftal 'de Nederlandse cultuur' typeren.
quote:Op maandag 17 november 2014 19:24 schreef Atak het volgende:
[..]
O ja? Turken hadden al een map van Amerika voordat Nederlanders van Amerika gehoord hadden
Piri Reis:
[ afbeelding ]
Aankomen met de Piri Reis kaartquote:Op maandag 17 november 2014 19:24 schreef Atak het volgende:
[..]
O ja? Turken hadden al een map van Amerika voordat Nederlanders van Amerika gehoord hadden
Piri Reis:
[ afbeelding ]
Rond 1520? Gezien het feit dat het continent in 1507 door twee Duitse cartografen naar Amerigo Vespucci is vernoemd, waag ik dat te betwijfelen.quote:Op maandag 17 november 2014 19:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Piri Reis:
[ afbeelding ]
De Piri Reis kaart is van 1513. Amerika staat er idd op, maar niet heel erg nauwkeurig.quote:Op maandag 17 november 2014 19:32 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Rond 1520? Gezien het feit dat het continent in 1507 door twee Duitse cartografen naar Amerigo Vespucci is vernoemd, waag ik dat te betwijfelen.
Gebruikelijk voor die tijd. Het maken van kaarten was in die tijd nog voor een groot deel giswerk en vaak ook wensdenken. Niet zelden dienden kaarten om mensen ervan te overtuigen een nog een ononderzocht gebied te bezoeken en zo rijk te worden (denk bijvoorbeeld aan kaarten waarop een zeeweg is afgebeeld van de Atlantische oceaan naar de Stille oceaan dwars door Noord Amerika heen). Dat kaarten daardoor telkens weer een beetje nauwkeuriger werden was ook een voordeel.quote:Op maandag 17 november 2014 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Piri Reis kaart is van 1513. Amerika staat er idd op, maar niet heel erg nauwkeurig.
O, ik wist niet dat het zo nauwkeurig bekend was.quote:Op maandag 17 november 2014 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Piri Reis kaart is van 1513. Amerika staat er idd op, maar niet heel erg nauwkeurig.
Dat was het nog niet, vandaar dat de kaart niet zo nauwkeurig was.quote:Op maandag 17 november 2014 19:37 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
O, ik wist niet dat het zo nauwkeurig bekend was.
Er zijn ook complete website aan de superioriteit van het Westerse ras gewijd. Ik snap je punt dus niet - je wilt de gedraging van individuen extrapoleren naar een complete cultuur, bevolkingsgroep of religie. Dat is in mijn ogen uiterst onzinnig. Er staan in de Koran inderdaad bepaalde omschrijvingen van bepaalde zaken die later nog eens wetenschappelijk in meer of mindere mate gestaafd zijn. Verder is de Koran helemaal niet zo opgezet als je meent dat deze is opgezet (als een soort van wetenschappelijke leidraad). Het is niet voor niets dat in de Koran zelf wordt aangespoord om zoveel mogelijk als mens (wetenschappelijke) kennis te vergaren en zelf te onderzoeken. Ik ga hier verder geen theologische discussie met je houden, daar het niet de plek daarvoor is. Het ging mij om je - in mijn ogen uiterst kinderlijke opmerking.quote:Op maandag 17 november 2014 19:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat was niet 1 zwaluw nee. Nee, helaas wat je uit de mond van je collega's hoort, hoor je elders ook, en er blijken ook hele websites aan gewijd te zijn....
En jij zal die drogredenen ongetwijfeld ook gehoord hebben.
Maar hoe reageerde je daar dan op?
Bijv. dat wat de atoomfysica ontdekt heeft, al lang en breed in de Koran stond.
quote:Op maandag 17 november 2014 19:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Piri Reis:
[ afbeelding ]
Dus je onderschrijft dan die -- kinderlijke -- Islamitische epistemologie???quote:Op maandag 17 november 2014 19:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn ook complete website aan de superioriteit van het Westerse ras gewijd. Ik snap je punt dus niet - je wilt de gedraging van individuen extrapoleren naar een complete cultuur, bevolkingsgroep of religie. Dat is in mijn ogen uiterst onzinnig. Er staan in de Koran inderdaad bepaalde omschrijvingen van bepaalde zaken die later nog eens wetenschappelijk in meer of mindere mate gestaafd zijn. Verder is de Koran helemaal niet zo opgezet als je meent dat deze is opgezet (als een soort van wetenschappelijke leidraad). Het is niet voor niets dat de in de Koran zelf wordt aangespoord om zoveel mogelijk als mens (wetenschappelijke) kennis te vergaren en zelf te onderzoeken. Ik ga hier verder geen theologische discussie met je houden, daar het niet de plek daarvoor is. Het ging mij om je - in mijn ogen uiterst kinderlijke opmerking.
Juist wel, voor die tijd. Die landkaart was ver voor zijn tijd.quote:Op maandag 17 november 2014 19:33 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan: ik ga hier geen theologische discussie voeren? We hebben het hier over jouw kinderlijke extrapolatie, niet over mijn religieuze beleving.quote:Op maandag 17 november 2014 19:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus je onderschrijft dan die -- kinderlijke -- Islamitische epistemologie???
Nee, niet echt, maar dat is nogal offtopic.quote:Op maandag 17 november 2014 19:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Juist wel, voor die tijd. Die landkaart was ver voor zijn tijd.
Nou moet je niet overdrijven. Hier bijvoorbeeld nog een kaart van een paar jaar eerder:quote:Op maandag 17 november 2014 19:41 schreef Atak het volgende:
[..]
nou en?quote:Op maandag 17 november 2014 19:24 schreef Atak het volgende:
[..]
Piri Reis:
[ afbeelding ]
Hij is accuraat voor zover hij Columbus volgt.quote:Op maandag 17 november 2014 19:41 schreef Atak het volgende:
[..]
Foto doet het nietquote:Op maandag 17 november 2014 19:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou moet je niet overdrijven. Hier bijvoorbeeld nog een kaart van een paar jaar eerder:
[ afbeelding ]
Het is Chuck Norris material, vrind, op zich wel een soort van humor. En ik moet zeggen dat ik ook wel altijd moet lachen om Erdogan. En die Turken en ook Marokkanen tja wat zal ik zeggen.quote:Op maandag 17 november 2014 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan: ik ga hier geen theologische discussie voeren? We hebben het hier over jouw kinderlijke extrapolatie, niet over mijn religieuze beleving.
Zelfs de eerste mensen op de zuidpool en de maan waren Turken!quote:Op maandag 17 november 2014 19:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou en?
wanneer bereikten ze Australie?
Interessant allemaal. Ik vind anders je opmerking zelf getuigen van Chuck Norris materiaal. Misschien dat je wat meer om moet gaan met Turken en Marokkanen van niveau. Mij hoor je ook niet janken over autochtone Nederlanders nadat ik de Frontpage-reacties heb gelezen.quote:Op maandag 17 november 2014 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is Chuck Norris material, vrind, op zich wel een soort van humor. En ik moet zeggen dat ik ook wel altijd moet lachen om Erdogan. En die Turken en ook Marokkanen tja wat zal ik zeggen.
Zelfs het zwemmen is door een Turk bedacht. Aquaturk, heette de man.quote:Op maandag 17 november 2014 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zelfs de eerste mensen op de zuidpool en de maan waren Turken!
quote:Op maandag 17 november 2014 19:51 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zelfs het zwemmen is door een Turk bedacht. Aquaturk, heette de man.
Al het Griekse voedsel is bovendien Turks.quote:Op maandag 17 november 2014 19:51 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Zelfs het zwemmen is door een Turk bedacht. Aquaturk, heette de man.
De mislukte recepten gingen naar de Grieken.quote:Op maandag 17 november 2014 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Al het Griekse voedsel is bovendien Turks.
Alleen anale sex is door de Grieken bedacht.quote:Op maandag 17 november 2014 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Al het Griekse voedsel is bovendien Turks.
Turkije is dan weer een goede als het gaat om het organiseren van wandelvakanties in de Syrische woestijn.quote:Op maandag 17 november 2014 19:56 schreef Atak het volgende:
[..]
Alleen anale sex is door de Grieken bedacht.
Ter ontspanning, ja. Je moet wat, nadat je de volledige menselijke beschaving ter wereld hebt gebracht.quote:Op maandag 17 november 2014 19:56 schreef Atak het volgende:
[..]
Alleen anale sex is door de Grieken bedacht.
Waaronder kwaliteitsproducten als de Gouden Dageraad.quote:Op maandag 17 november 2014 19:58 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ter ontspanning, ja. Je moet wat, nadat je de volledige menselijke beschaving ter wereld hebt gebracht.
Germaans-Latijns invoerproduct.quote:Op maandag 17 november 2014 19:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waaronder kwaliteitsproducten als de Gouden Dageraad.
Ja, want voor de Grieken waren we allemaal grotbewoners zoals de Europeanen. Ehm, Babylonië, Ehm, Hittiten, ehggm, Sumer beschaving. Sorry, last van mijn keel.quote:Op maandag 17 november 2014 19:58 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ter ontspanning, ja. Je moet wat, nadat je de volledige menselijke beschaving ter wereld hebt gebracht.
We kunnen zeggen wat we willen, maar onder hem heeft de Turkse economie een waanzinnig impuls gehad. Nog los van het feit dat hij de Turkse macht in dat deel van de wereld echt wel heeft hersteld.quote:Op maandag 17 november 2014 20:03 schreef waht het volgende:
Mooie vent. Samen met Davutoglu denkt 'ie het Ottomaanse rijk in ere te herstellen.
Gelukje voor de regio dat de Turkse krijgsmacht onthoofd is om staatsgrepen te voorkomen.
Onder Poetin ook, je punt?quote:Op maandag 17 november 2014 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We kunnen zeggen wat we willen, maar onder hem heeft de Turkse economie een waanzinnig impuls gehad. Nog los van het feit dat hij de Turkse macht in dat deel van de wereld echt wel heeft hersteld.
Dat het geniale gekken zijn en het geen zin heeft om er kleinerend over te doen.quote:
Waarom zouden grotbewoners niet beschaafd kunnen zijn? Als je weer bij stem bent, kun je misschien vertellen waarom de kaart van Piri Reis zo bijzonder is.quote:Op maandag 17 november 2014 20:01 schreef Atak het volgende:
[..]
Ja, want voor de Grieken waren we allemaal grotbewoners zoals de Europeanen. Ehm, Babylonië, Ehm, Hittiten, ehggm, Sumer beschaving. Sorry, last van mijn keel.
Ik probeer de Grijze Wolven op dit forum te ontmaskeren.quote:Op maandag 17 november 2014 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We kunnen zeggen wat we willen, maar onder hem heeft de Turkse economie een waanzinnig impuls gehad. Nog los van het feit dat hij de Turkse macht in dat deel van de wereld echt wel heeft hersteld.
Democratie zolang de uitkomst je aan staat he.quote:Op maandag 17 november 2014 20:03 schreef waht het volgende:
Mooie vent. Samen met Davutoglu denkt 'ie het Ottomaanse rijk in ere te herstellen.
Gelukje voor de regio dat de Turkse krijgsmacht onthoofd is om staatsgrepen te voorkomen.
Ach, het blijven slechts observaties.quote:Op maandag 17 november 2014 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Democratie zolang de uitkomst je aan staat he.
Is Rusland ook een democratie? De pers in Rusland is vrijer dan in Turkije.quote:Op maandag 17 november 2014 20:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Democratie zolang de uitkomst je aan staat he.
Voor Erdogan ook niet, maar democratischer dan met hem heeft Turkije niet gezien.quote:Op maandag 17 november 2014 20:09 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, het blijven slechts observaties.
Verder is democratie allesbehalve heilig.
Geen idee, ik ben niet bekend met de interne aangelegen over Rusland, over Turkije wel, daar gaat dan ook mijn uitspraak over.quote:Op maandag 17 november 2014 20:10 schreef waxxx het volgende:
[..]
Is Rusland ook een democratie? De pers in Rusland is vrijer dan in Turkije.
Angst gespotquote:Op maandag 17 november 2014 20:03 schreef waht het volgende:
Dat geloof ik graag.quote:Op maandag 17 november 2014 20:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Voor Erdogan ook niet, maar democratischer dan met hem heeft Turkije niet gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |